Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

ALİ DOLGUNYÜREK EĞİTİM VE AİLE DANIŞMANI.  ENNEAGRAM KİŞİLİK TESTİ  5 NOKTA TESTİ  NLP TESTLERİ  DİĞER KİŞİLİK TESTLERİ  EMPATİ TESTİ  RUH HALİ.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "ALİ DOLGUNYÜREK EĞİTİM VE AİLE DANIŞMANI.  ENNEAGRAM KİŞİLİK TESTİ  5 NOKTA TESTİ  NLP TESTLERİ  DİĞER KİŞİLİK TESTLERİ  EMPATİ TESTİ  RUH HALİ."— Sunum transkripti:

1 ALİ DOLGUNYÜREK EĞİTİM VE AİLE DANIŞMANI

2  ENNEAGRAM KİŞİLİK TESTİ  5 NOKTA TESTİ  NLP TESTLERİ  DİĞER KİŞİLİK TESTLERİ  EMPATİ TESTİ  RUH HALİ TESTİ

3  HAYAT FELSEFEM (DEĞERLERİM)  GÜÇLÜ OLDUĞUM YÖNLERİM  ZAYIF YÖNLERİM-ZAAFLARIM  YETENEKLERİM  GELİŞMESİ GEREKEN YÖNLERİM  BENLİK ALGIM  SOSYAL İMAJIM

4 Bir oda ise;  Duvar rengi açık olmalı,  Masa elips veya yuvarlak olmalı,  Koltuklar rahat olmalı,  Tekli, ikili ve üçlü koltuk olması ideal olur,  Metafor olarak kullanacağınız araçlar olmalı, Bir oda değilse; Danışanın istediği sakin bir yer olabilir.

5  Ayakta karşılama,  Tebessüm,  Oturacağı yer seçmesine izin verin,

6  Uyumu yakala (modelleme, video)  Çalışma ilkelerinizi açıklayın  Konuya giriş  Sorunu anlama  Çözüm üzerine birlikte düşünme,  Ödevlendirme  Gelecek görüşmeyi planlama

7 DÖRT TEMEL FELSEFE VARDIR  1.MATERYALİZM  2.LİBERALİZM  3.MUHAFAZAKARLIK  4.İNANÇ-AHLAK-ÖĞRETİ

8 1.Danışmanlık inandıklarını unutmuş oldukları bir inanç sistemine dayalı olarak hayatlarını nasıl oluşturduklarının farkına varmalarında insanlara yardım etmektir.  Kendini tanımlama  Dünyayı tanımlama  İkisinin tutarlı olmasının sağlanması

9  Neyi görmezden gelmelisiniz,  Tutacağınız malzemeyi düzenlemek,  Düzenlediğiniz malzeme ile ne yapacağınıza karar vermek.

10  Danışanlar çoğu zaman doğruyu göstermezler,  Gerçeği bilinçli gizlemezler,  Danışman gerçeğe ulaşmak için doğru soruları sormalı,

11  Temel paradigmaları bulunmalı,  Düşünce, duygu ve davranış yeniden yapılandırılmalı, T D D D

12 FİLİTRE (DEĞERLER) BİLİNÇ ALANI % 10 BİLİNÇ ALTI % 90 HAYAL İLE GERÇEĞİ AYIRT EDEMEZ

13 FİLİTRE BİLİNÇ ALANI OLUMSUZ DUYGU FİLİTRE DURUM OLUMLU DUYGUDURUM OLUMLU DUYGUDURUM

14 FİLİTRE BİLİNÇ ALANI OLUMSUZ DUYGU FİLİTRE DURUM OLUMLU DUYGU DURUM OLUMLU DUYGU DURUM

15  Dirençlidirler,  Savunma mekanizmaları güçlüdür,  Sorunlarının çözümü kolay değildir,

16  Sizi çökertmede ustadırlar,  Kim ne oldukları konusunda ustadırlar,

17  Ölçek ;1-10 olsun.  Değişim nasıl olmalı,

18  Emlak komisyoncusu,  Annesine küfür eden çocuk,  Okulda sürekli kusan çocuk,  Sistemik yaklaşmalı bazen.

19  Davranışlara ailenin, kültürün etkisi vardır,  Alışkanlıklar hayatı nasıl etkiler,

20  Savunma mekanizmalarını yok edene kadar soru sor.  Bütün genellemeleri kır,  En özel somut olaya in,

21  Genellenmiş inançlar  Bütün kadınlar…  Bütün erkekler…  Bütün siyasetçiler…  Kanser …  Türkler…  İngilizler …

22  Danışman bireye hayatını idare etme becerileri kazandırmak için vardır.

23  Gerçekler gizlidir ve acı vermiştir.  Gerçekleri bulmak ve çözümlemek gerek,  Size en son gelirler,

24  Danışanlara acımayın,  Onları kurtarmayı isteme tuzağına dikkat,  Kahraman varsa o da danışandır.

25  Danışanla tartışmayın, gelmez ve siz kaybedersiniz. UYUM dan sonra sert davranabilirsiniz.  Bazıları hemen uyuşur,  Bazıları hiç uyuşmaz,

26  İnsanlar seçim yaparlar ve yaşarlar.  Seçimlerinin sorumluluğunu almaktan kaçarlar,  Zayıf olsalardı değişirlerdi.  Güçlü olsalardı neden aynı kaldılar,

27  Boş ekran  Kendinizden az söz açın  Bazen yansız olmalı, bazen yanlı

28  Eğlence,  Kızgınlık,  Korku ve hüzün,  Kendini iyi hissetme,  Sonuç

29  Tanışma kısa sürmeli,  Hazır olmasını beklemeyin,  Acı da olsa rahatsız edici konulara girin,  Hazırlık süreci uzun sürerse danışan kaçar,

30

31  Resmi, mesleki, usule uygun yakın ilişki,  Arkadaşlık yoktur,  Danışman daha güçlü ve denetimli olmalı,  Danışan teslim olmalı,  Odak noktası danışandır,  Terapide fayda danışana aittir,

32  Danışman çok özel soruları hemen sorabilir,  Danışman danışanın kaçınacağı konuları gündeme getirebilir.  Danışman kibar davranışa yada terbiyeli tutuma gerek duymaz.  Danışanı zorlama, ısrar etme, hoş olmayan ama doğru şeyler söyleme, hikaye anlatmasını durdurma, bahane ve akla uygun hale getirmelerini kesip atma, sözünü kesme gibi doğruyla başa çıkmak için ne gerekiyorsa onu yapma sorumluluğundadır.

33  Ben,  O,  Onlar,  Bu nedenle, ortak değerlere atıf  Kibri yok et.

34  Güç, yeterlik, değer, öz-saygı duyguları  Sevme yada savunmasız olma

35  Sömürüldüğünü söyleyen danışanın sorunu nedir?  Benlik değeri

36  Kendimiz (akıllıyım, aptalım)  Dünya (diğerleri) ; insanlar yardımseverdir, benden daha değerlidir, kullanılmak içindir.  Bu gerçeklerin nasıl yaşanacağı  Bu durumlar 0-7 yaş arasında yerleşir.

37 Eskiyeni Yapamamİstemiyorum ZorundayımSeçiyorum Tembelimİlgilenmiyorum Beş para etmemBenden hoşlanmıyor ÇirkinimBakımsızım

38  Çok sömürüldüğünü, kullanıldığını çok acılar yaşadıklarını anlatırlarsa şu soruyu sorun  Nasıl intikam almayı düşünüyorsunuz  İntikam alma gücünü başka yerde kullanın  Herkesin kurban olmaktan kaçacak kadar gücü vardır.

39  Değerler hayatımızı düzenliyorsa, eğer danışmanlıkta değiştirmeye çalıştığımız danışanın yaşamını nasıl yaşadığıysa, o zaman açıkça yada örtük olarak karşı çıkmadan nasıl danışmanlık yapabiliriz.  İki insan aynı yerdeyse birbirini etkiler.

40  Danışan kaybetmenin koşullarını ayarlar.  Danışman uyanık olmalı.  Terapide temel adım kazanma yada kaybetmenin geçersiz olduğu bir ortam oluşturmaktır.

41 Bu adil değil…Mehmet adil değil…. Bu hep olur…Annem ve babam genelde… Bu iş böyle işte…Ayşe bunu yaptı. Bu nahoş bir durumdu…Ben kötülük yapıyordum. Bu böyle gitmez…Eşimle sürekli tartışıyoruz… Bu hoşuma gitmiyor……nın beni aşağılaması

42

43  İnsanların çoğu danışmanlığın büyük ölçüde, bilinçaltı malzemeyi bilince getirme ve böylece danışana yeni, önemli verileri göz önüne alarak kendi sorunlarını çözmek için yeni bir fırsat vermekle uğraştığını gerçekten anlamazlar.  İlk önce umut vermeli.

44  Yürümeyi öğrenmek.  Konuşmayı öğrenmek.  Kalp atışlarımız.  0-6 yaş da yaptıklarımız.  Sadece sonuçlar vardır.  Başardıklarına atıf yapmalı.

45  Dört kere evlenen kadın.  Erkeğinin ihtiyaçlarını gidermeyen kadın. denizli  Kadının ihtiyaçlarını gidermeyen erkek.malatya  Sürekli kıskanan kadın. Denizli.  Çocuklarıyla yatan kadın. Anlara  12 yaşındaki çocuklarının kendi aralarında yatmasına izin veren anne baba.

46  Zeka ile sorunun olmasının ilişkisi yok.  Seni sivri zekalı yapan ne? Sen kendini ne sanıyorsun?  Danışmanın varlığı sessiz güvenlik, saygı ile davranılmayı bekleyen ve diğerlerine aynı şekilde davranan birinin varlığı olmalıdır.

47

48  Bilinçaltında ne var.  Niyet nedir.  İnançlar nedir  Bunları keşfedip yeniden değerlendirme başladığında değişim başlar.

49  Sorumlu hayat oluşturmak,  Sonra seçimler yapmak,  Değerlendirmek

50  Pek çok danışan güvenmez. Gerçek anlamda kendilerini tanıtmazlar. Bilinçaltı öyle bir korkuyla doludur ki eğer onları gerçekten tanırsanız hoşlanmazsınız, bu nedenle korunmalıdırlar.

51  Soru sorma, süreç, gerginlik, ritim, ilerleme hızı danışmanın sorumluluğundadır.

52  Doğru soruları sormak, doğru ilgiyi göstermektir.  Konuşulacak konuyu danışman belirler.  Profesyonel olan danışmandır ve sorumlu taraf da o olmalıdır.

53  Bir şey bariz ortaya çıkmışsa hemen konuş,  Süreçte doğru zaman yoktur,  Önemli olan hemen şimdi dir.  Danışana sorun ve o anlatsın.

54  Buna ihtiyaçları var.  Her sorun çözülebilir.  Size yardım edebileceğimi sanıyorum.  Umutsuzluğunuzun nedenlerini biliyorum ama yaptığım işte iyiyimdir, bunu bir denememize izin verin.

55  Umut ver.  Danışma odağını bilinçaltı, niyet ve inançlara çevir.  Şimdiyi değerlendir. Geleceğe yönlendirme yap.  Farkına vardır.  Çözümü danışanın yapacağına güven ve hissettir. Eldeki tek şey danışandır.

56  Duygu aktarımında dikkat  Saldırgan olabilirler  Pasif olabilirler.  Olumsuz davranışlara Pekiştirme yapmayın.

57  Acıya neden olan sürecin parçası olmaya hazır olur.(çarpıtmalar, inkarlar, savunma mek,)

58  Usta oyuncudurlar.  Her şey otomatiğe bağlanmış gibidir.  Yanan ahırdan çıkmak istemeyen at gibidirler.  Dirençlidirler,  Danışmanlık burada etkisini göstermelidir.

59  Bazen yalan söylerler. (YÜZ NE DER, VİDEO)  İnandıklarını doğru kabul ederler.  Kuşku olmalı azıcık.  Çelişkileri yakalamalı.  Gerçeklerini sorgulamaları sağlanmalı.

60  Bir bir şekilde iletiriz;  Sözcükler, bedenler, gözler, ses tonları,  Garip sözcük seçimiyle, sessizlikle, sözcük atlamakla, vurguyla, unutmayla, sürçmelerle, gülümsemeyle, gözyaşlarıyla.  Danışman bunları anlamalıdır, çözmelidir.

61  Mükemmel değiliz ve olmaya çalışmayın.  Kusurlarınızdan dolayı suçluluk duymayın.  Kendinizi başkalarıyla kıyaslamayın.  Yeterince iyiyim.  Şükretmem gereken nimetlere sahibim.  Acz mutlak ı kabul ediş.

62  Sosyal bilinç. Vicdan  Sağ yarım küre aktif edilmeli.  Ego; sol yarım küre,  İd: ilkel yanımız (nefis)

63  ego-süperego-id  Ana-baba-yetişkin - çocuk  Beden-akıl - ruh  Su-ateş - hava  Kızgınlık-korku - hüzün

64  Biri sorarsa: bu makul bir soru…ama cevaplamam için oturumun sonunu beklemen gerekecek.

65  Hemen kızan insanlar genellikle gözyaşlarını örterler.  Çok fazla kızgınlık, hüznü ARA  Çok fazla gözyaşı, kızgınlığı ARA. Çoğuz zaman doğru çıkar.

66  Bastırılan her şey başka türlü ortaya çıkar.  Şoförlerin deneyi (OTO YOL RAMPA ÇIKMAK) (ve kendi vücutlarını kandırmak)  İnkar etmek olmadığı anlamına gelmez.

67  Bebeklik deki yıllar hariç koşulsuz kabul ve sevgi gerçek değildir.  Kişi sorumlu tutulma kapasitesine ulaştığında sevgi ve kabul koşullu hale gelir.

68  Danışman her türlü soruyu sorar.  Danışan cevap verir.  Cevap vermiyorsa danışmayı bitirin. Çünkü kontrol danışmandan çıkmış demektir.

69

70  56. Başkalarına yapmış olduklarını, bir şekilde, size de yapacaklar.  Espritüel, baştan çıkarıcı, kavgacı, çaresiz, sorumsuz, aciz, masum vb.  Bu başlangıçlar terapinin başlayacağı yerdir.

71  58.Danışmanı yanlış anlamak danışan için büyük bir savunmadır.  59. Aşırı mantıklı ya da aşırı sezgisel? İşte bütün mesele bu.  Sol beyin; mantık ve bireyci  Sağ beyin; duygusal ve sosyal  Günümüzde : ikisini entegre etmek gerek.

72  61.Kim kaçınıyor. Danışman mı, danışan mı? Danışman bazen gelecek adım ve güçlü duygudan kaçınır. Danışan halletmeyi istemiyor der.

73  Üç tür depresyon var  1.bastırılmış kızgınlığı kişi kendine döndürür.  2.kayıp yada acı ile oluşan hüzün.  3.çaresiz ve umutsuzluk içindekiler  İlaçla beraber terapi gerekir.

74  Danışanın içerlediği olaya ve kişiye odaklanın.  Danışan bunu inkar edebilir, hatırlamayabilir,

75

76  64.Hiç bir şey diye bir şey yoktur.  65.Danışanın öyküsünü dinlemeyin. Öykünün içindeki yaşam biçimini dinleyin.  Değerlere ve mitlere bakın  66.Danışanın tarihçesi: yalnızca benim istediğim şekilde.  Şu anki davranışlar ve şu anki ilişkiler, şu anki algı ve şu anki inanç sistemlerine dayanarak verilmiş seçimlerin sonucudur.

77  68.Sizin iç görünüz iyi.danışanınızın bu iç görüyü geliştirmesi daha iyi.  69.Transferans : Oluştuğunda altın buldunuz İleri!  Danışan yaşamında güçlük yaşadığı senaryonun bir kısmını danışmana da yapmaya başlayacaktır. Danışman için bu bir fırsattır. Odak noktasını bulmuştur. Oradan yürümeli.

78  70.Katarsis hiçbir şeyi iyileştirmez ; iyileştirmeye doğru bir adım olabilir.  71.Aslında danışman düğmemi isteğime göre açar kaparım.  72.Danışmanlık ilişkisi kurmanın en iyi temeli danışmanın yetkinliğidir. Arkadaşça oluşu değil.

79  Neden başlamıyorsunuz?  Nereden başlamak istersiniz?  Neden beni görmeye geldiniz?  Nasıl başlamak istersiniz?  Bu sorular ile görüşmenin yönetiminin sizde olduğunu gizli olarak belirtmiş olursunuz.

80  İlk kez nasıl göz göze geldiniz, nasıl sandelye ye otururlar, kalkarlar, beni nasıl selamlarlar, merhabadan sonra ne der, ofisime nasıl girerler, nasıl çıkarlar, koltuğun neresine otururlar.

81  Danışan diğer insanları değerlendirirken sorulması gereken soru, ya siz..

82  Sorusundan nefret ederim. Sahip olduğumuz duygular: mutlu, üzüntülü, düş kırıklığı, kızgın, korkulu, hoşnut. Başka yok. Bunun dışındakiler düşüncedir. Danışanlar genelde düşünce ifade eder. Şu sorular daha etkilidir; Şu anda ne yaşıyorsunuz? Ve buna nasıl karşılık veriyorsunuz?

83  1.danışmanın burada ve şimdi’si  2.danışanın burada ve şimdi’si  3.danışan ve danışmanın burada ve şimdi’si etkileşime bağlıdır.  Danışman hangisi verimli is onu seçebilir ve uygular.

84  Danışanın savunmasını kırmak için;  Hayvan olsaydınız, ne tür bir hayvan olurdunuz,  Bina olsaydınız,  Bitki olsaydınız,  Melek olsaydınız,  Metafor kullanın,

85  Danışan kendisine güldüğünü düşünürse,  Danışan mizahı nasıl kullanıyor onu bilmeli,

86

87  Şu anda bu odada algılıyorum, düşünüyorum, hissediyorum, inanıyorum, davranıyorum. Bunların bazılarının farkındayım; çoğunun farkında değilim. Algıladığım, düşündüğüm, hissettiğim ve inandıklarım davranışımın, varoluşumun temellerini oluşturur. Eğer kendimi anlayacaksam, belli bir anda(şuanda bu odada)ne algıladığımın, düşündüğümün, hissettiğimin, neye inandığımın ve bunun davranış seçimlerimi nasıl etkilediğinin farkına varmalıyım. Ve eğer herhangi bir anda kendimi tamamen anlayabilirsem, tüm ömrümü anlama şansına erişebilirim.

88  Olayların danışan tarafından canlandırılması.  Yüksek sesle tartışmaları.

89  Transferans (BİLİNÇALTI)  Psiko-drama  Gestalt teknikleri  Yalnızca şimdiki zamanla ilgilenmek

90  Danışanı izleyin ve göz hareketleri farklı ise sözünü kesin aklınızdan geçen düşünceyi benimle paylaşın deyin.

91  85. Ve / Ama  Danışan durduğu yerde bunu bazen kullanın.  86.Ne olduğunu bul. Ne olmadığını değil.  Genel ve belirsiz ifadeleri özel ve somut belirli ifadelere çevirmesini sağlayın.

92  Benim hakkımda mı konuşuyorsun. Hayır.  Neden olmasın.  Bende insanlardan biriyim.

93  Arabam kırmızı ışıkta geçti.  Bilmiyorum  Zorundayım  Yapamam  Öyle dedi,  Bu yüzden, Sorumluluk almaktan kaçma var.

94  Uyanık olmalı.  Müdahale küçük bir adımdır.  Zorlayın, karar verme ve davranışa

95  Bir kişiyi ele almalarını isterim,  Söylediklerini ses ve jestlerinde tekrar etmelerini isterim,  Danışanın söylediklerini abartırım. “bu benim kaderim kaçış yok”, “başka seçenek yok” ben hep eziyet çekeceğim”.  Yaptıkları işlerle övünmelerini isterim.  Tuhaf davranışlarına tuhaf yansıma yaparım,  Şimdi ne yaşantılıyorsun?

96  Çelişkileri anlamlı hale getirmesini istemek,  Kaçındıklarına bakmalarını sağlamak,  Kafa karıştırıcı konuları açıklığa kavuşturmasını beklemek,  Doğru şeyi söylemek ve algılanışını görmek,

97 DUYGU DÜŞÜNCEDAVRANIŞ

98  Transferans (bilinçaltı) kullanımı önemli.  Yalnızca bir başka düşünme yoluda…  Yada bir başka bakış açısından…  Buna bakışın bir başka yoluda …  Gelecek 10 yılda… 2050 de  Geçmiş 10 yılda… 2001 de

99  Ciddiye alın.  Danışanlara “yaşamlarına son verme gücüne sahip olduklarını söylerim.”  Bu kararı istedikleri zaman alabilirsiniz ancak bundan önce diğer bir çok seçeneği denedikten sonrasına bırakabilirsin,  Tüm seçenekleri araştırmak gerek,

100

101 Yapmayap Kaç erkek kaç/kız kardeşiniz var?Bana kendinizden ve erkek/kız kardeşlerinizden söz edin. Annenizle ilişkiniz mutlu bir ilişkimiydi Bana kendiniz ve anneniz hakkında ne anlatabilirsiniz.? Lisede iyi bir öğrenci miydinizLiseyi düşündüğünüzde aklınıza ne geliyor? İnsanları sever misinizDiğer insanları ve kendinizi nasıl tanımlarsınız?

102  Sorunuza mutlak cevap alın.  Sorudan kaçarlar, dikkat edin  Farkından olmadan sizi manipüle ederler,  Sözlerini kesin ve sorunuza cevap isteyin.

103  Basit cümleler  Kısa cümleler  Tekrardan kaçının,  Anlama ve algılamayı danışana bırakın,

104  Önceden prova yapın,  Soruları hazırlayın,  Ödevleri hazırlayın,  Suçlama, suçluluk, utanma cevaplarınız olsun  Cinsellik, özgüven, cevaplarınız olsun,  Metaforlarınızı hazırlayın,

105  Kaşlarına ve gözlerine bakın,  Elleri, ayakları inceleyin  Bakışları inceleyin,  Oturuşu inceleyin  Yürümesini inceleyin,

106  Şimdi hissetmiyorsa duygu yoktur.  Hissetmesi için tekrar yaptırabilirsiniz,  Önemli olan anlamlı yaşantılar oluşturmaktır,

107  Aynı şeyleri tekrar ettirmeyin,kesin  Kişisel sorular sorun ve cevabı isteyin,  Danışanın arkadaşı yada komşusu gibi davranmayın,  Özel hayatlarıyla ilgili sorular sorun

108  Danışana çünkü …ile başlayan davranışı akla uygun hale getirme fırsatı vermeyin,  Niyetleri sorun, niyetlerden sorumlu tutun  Tüm önemli davranışlar niyetlidir ve kafada bir amacı vardır.

109  Tek bir soru sorun,  cevabı bekleyin,  Cevap almadan başka soruya geçmeyin,  Cevap almadan başka soruya geçerseniz danışana kaçma fırsatı vermiş olursunuz.

110  Sorularınız bilmediğiniz bir şeyi bilmeye gerek duyduğunuz için sorun,  Asla danışanın yerine cevap vermeyin,

111  Sesi dinleyin, beden dilini izleyin,  Konuşmanın ritimlerini dinleyin,  Veriler buradan gelecektir. Gelmiyorsa önemli değildir.  bu konun yaşamlarında ne kadar önemli olduğunu sorarım.  Önemli olan bir konuyu seçmelerini isterim.

112  Uygun olmayan kahkaha göz yaşının yada kızgınlığın yerine konuşmuştur.  Kahkahanın mizahını gösteremezler ise aynı şeyi gülmeden tekrar etmelerini isterim.  Danışanların doğruları gizlemelerine izin vermeyin.

113  Önemli olan her şey yaşam biçimiyle ilgilidir.  Danışan gelmeye devam ederse ortaya çıkacaktır.

114

115  Oturumun süresi vardır. Süreye uyulmalıdır.  Süre uzarsa önemli olan malzeme en sona kalabilir.  Danışan oturumu idare etmek ister,  Oturumu danışman yönetir,  Sanırım şimdi durmalıyız,  Burası, bugün durmak için iyi bir yere benziyor,  Bazı zamanlar esnek olunabilir.

116  Sağlığa doğru uçuş konuyu karmaşıklaştırabilir,  Danışan istiyor diye sonlandırma olamaz,  Danışman farklı niyetlerle uzatma yapıyorsa bu doğru olmaz,  Sonlandırmaya danışan ve danışman birlikte karar verirler.  Meslek etiği önemlidir.

117  Danışma yolculuğu için teşekkür ederiz.  İnsanları içinde bulundukları kuyudan çıkarmak için ip, merdiven, destek, ışık olmak lezzetli bir iştir.  Lezzet almıyorsanız bu işi yapmayın.  Artık danışman ve koç olma deneyimleri yaşansın ve hissedilsin.


"ALİ DOLGUNYÜREK EĞİTİM VE AİLE DANIŞMANI.  ENNEAGRAM KİŞİLİK TESTİ  5 NOKTA TESTİ  NLP TESTLERİ  DİĞER KİŞİLİK TESTLERİ  EMPATİ TESTİ  RUH HALİ." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları