Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

EĞİTİM VE AİLE DANIŞMANI

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "EĞİTİM VE AİLE DANIŞMANI"— Sunum transkripti:

1 EĞİTİM VE AİLE DANIŞMANI
DANIŞMANLIK BECERİLERİ Kendini gerçekleştirme Bireye danışmanlık Gruba danışmanlık Promlem çözme ALİ DOLGUNYÜREK EĞİTİM VE AİLE DANIŞMANI

2 KENDİNİ TANIMA bilgi+mutluluk=kendini tanıma
ENNEAGRAM KİŞİLİK TESTİ 5 NOKTA TESTİ NLP TESTLERİ DİĞER KİŞİLİK TESTLERİ EMPATİ TESTİ RUH HALİ TESTİ

3 HAYAT FELSEFEM (DEĞERLERİM)
GÜÇLÜ OLDUĞUM YÖNLERİM ZAYIF YÖNLERİM-ZAAFLARIM YETENEKLERİM GELİŞMESİ GEREKEN YÖNLERİM BENLİK ALGIM SOSYAL İMAJIM

4 DANIŞMA ORTAMI Bir oda ise; Duvar rengi açık olmalı,
Masa elips veya yuvarlak olmalı, Koltuklar rahat olmalı, Tekli, ikili ve üçlü koltuk olması ideal olur, Metafor olarak kullanacağınız araçlar olmalı, Bir oda değilse; Danışanın istediği sakin bir yer olabilir.

5 KARŞILAMA Ayakta karşılama, Tebessüm,
Oturacağı yer seçmesine izin verin,

6 SÜREÇ Uyumu yakala (modelleme, video) Çalışma ilkelerinizi açıklayın
Konuya giriş Sorunu anlama Çözüm üzerine birlikte düşünme, Ödevlendirme Gelecek görüşmeyi planlama

7 DANIŞMANLIK FELSEFESİ
DÖRT TEMEL FELSEFE VARDIR 1.MATERYALİZM 2.LİBERALİZM 3.MUHAFAZAKARLIK 4.İNANÇ-AHLAK-ÖĞRETİ

8 BAKIŞ AÇILARI 1.Danışmanlık inandıklarını unutmuş oldukları bir inanç sistemine dayalı olarak hayatlarını nasıl oluşturduklarının farkına varmalarında insanlara yardım etmektir. Kendini tanımlama Dünyayı tanımlama İkisinin tutarlı olmasının sağlanması

9 2.Danışanın size verdiği tüm malzemeyi eleyip düzenleyecek süzgeçleriniz olmalı.
Neyi görmezden gelmelisiniz, Tutacağınız malzemeyi düzenlemek, Düzenlediğiniz malzeme ile ne yapacağınıza karar vermek.

10 3.İnsanların sorunlarını çözememelerinin nedeni yeterince akıllı olmamaları değil, yanlış veriyle çalışıyor olmalarıdır. Danışanlar çoğu zaman doğruyu göstermezler, Gerçeği bilinçli gizlemezler, Danışman gerçeğe ulaşmak için doğru soruları sormalı,

11 4.Olumlu düşünmenin gücü yalnızca mutlu olanların işine yarar.
Temel paradigmaları bulunmalı, Düşünce, duygu ve davranış yeniden yapılandırılmalı, D T D D

12 HAYAL İLE GERÇEĞİ AYIRT EDEMEZ
BİLİNÇ ALANI % 10 FİLİTRE (DEĞERLER) BİLİNÇ ALTI % 90 HAYAL İLE GERÇEĞİ AYIRT EDEMEZ

13 BİLİNÇ ALANI FİLİTRE FİLİTRE DURUM OLUMSUZ DUYGU DURUM OLUMLU DUYGU

14 BİLİNÇ ALANI FİLİTRE FİLİTRE DURUM OLUMSUZ DUYGU DURUM OLUMLU DUYGU

15 5.Gerçek danışanlar ender olarak birlikte çalışılması kolay olan insanlardır. Önemli bozuklukları olmasaydı, zaten danışan olmazlardı. Dirençlidirler, Savunma mekanizmaları güçlüdür, Sorunlarının çözümü kolay değildir,

16 6.Danışanlar danışan olmakta danışmanların danışman olmalarından daha iyidirler.
Sizi çökertmede ustadırlar, Kim ne oldukları konusunda ustadırlar,

17 7. Danışanda küçük değişimler önemlidir
7.Danışanda küçük değişimler önemlidir. Oysa kısa sürede büyük değişimler yapaydır ve kalıcı olmaz. Ölçek ;1-10 olsun. Değişim nasıl olmalı,

18 8. Hiçbir şey kazara değildir. Tüm davranışların anlamı ve amacı vardır.
Emlak komisyoncusu, Annesine küfür eden çocuk, Okulda sürekli kusan çocuk, Sistemik yaklaşmalı bazen.

19 9.Alışkanlıklar alışkanlık olur, çünkü bazı şeyleri çok iyi başarırlar.
Davranışlara ailenin, kültürün etkisi vardır, Alışkanlıklar hayatı nasıl etkiler,

20 10.Savunma mekanizmaları seçilir ve korunur, çünkü çok işe yararlar.
Savunma mekanizmalarını yok edene kadar soru sor. Bütün genellemeleri kır, En özel somut olaya in,

21 11. Gebeliğin dışında ya hep ya hiç yoktur.
Genellenmiş inançlar Bütün kadınlar… Bütün erkekler… Bütün siyasetçiler… Kanser … Türkler… İngilizler …

22 12. Sosyal hizmet önemlidir ama danışmalık değildir.
Danışman bireye hayatını idare etme becerileri kazandırmak için vardır.

23 13.Danışmanlık DOĞRULUK İŞİDİR…ve doğruluğun bulunması zordur.
Gerçekler gizlidir ve acı vermiştir. Gerçekleri bulmak ve çözümlemek gerek, Size en son gelirler,

24 14. Danışanlar ender olarak çaresizdir
14.Danışanlar ender olarak çaresizdir. Başarmanın garip yollarını geliştirmişlerdir. Danışanlara acımayın, Onları kurtarmayı isteme tuzağına dikkat, Kahraman varsa o da danışandır.

25 15.Danışan sizinle fikir birliğindeyse bu haklı olduğunuz anlamına gelmez; danışan sizinle fikir birliğinde değilse, bu haksız olduğunuz anlamına gelmez. Danışanla tartışmayın, gelmez ve siz kaybedersiniz. UYUM dan sonra sert davranabilirsiniz. Bazıları hemen uyuşur, Bazıları hiç uyuşmaz,

26 16.İnsanlar zayıf değildir. Yalnızca güçlerinden habersizdir.
İnsanlar seçim yaparlar ve yaşarlar. Seçimlerinin sorumluluğunu almaktan kaçarlar, Zayıf olsalardı değişirlerdi. Güçlü olsalardı neden aynı kaldılar,

27 17.Bir danışan hakkında hissettikleriniz yada ona verdiğiniz karşılık büyük olasılıkla onun istemiş olduğu şeydir. Boş ekran Kendinizden az söz açın Bazen yansız olmalı, bazen yanlı

28 18. Bir danışmanlık ilişkisinin birkaç aşaması vardır
18.Bir danışmanlık ilişkisinin birkaç aşaması vardır. Balayı eğlence kısmıdır, daha sonra iş başlar. Eğlence, Kızgınlık, Korku ve hüzün, Kendini iyi hissetme , Sonuç

29 19.Danışmanlar çok erken çok şey yaparak değil, çok geç çok az şey yaparak daha fazla danışan kaybederler. Tanışma kısa sürmeli, Hazır olmasını beklemeyin, Acı da olsa rahatsız edici konulara girin, Hazırlık süreci uzun sürerse danışan kaçar,

30 DANIŞMANLIĞIN AMAÇLARI VE SINIRLARI

31 20.Danışmanlık ilişkisinin kendine özgü bir dizi izni taşıyan kendine özgü bir dizi parametresi vardır. Resmi, mesleki, usule uygun yakın ilişki, Arkadaşlık yoktur, Danışman daha güçlü ve denetimli olmalı, Danışan teslim olmalı, Odak noktası danışandır, Terapide fayda danışana aittir,

32 Danışman çok özel soruları hemen sorabilir,
Danışman danışanın kaçınacağı konuları gündeme getirebilir. Danışman kibar davranışa yada terbiyeli tutuma gerek duymaz. Danışanı zorlama, ısrar etme, hoş olmayan ama doğru şeyler söyleme, hikaye anlatmasını durdurma, bahane ve akla uygun hale getirmelerini kesip atma, sözünü kesme gibi doğruyla başa çıkmak için ne gerekiyorsa onu yapma sorumluluğundadır.

33 21.Danışmanlıktaki tüm sorunlar ilişki sorunlarıdır. nokta!
Ben , O, Onlar, Bu nedenle, ortak değerlere atıf Kibri yok et.

34 22.Tüm ilişki sorunları ya güçle ya da yakınlıkla ilintilidir.
Güç, yeterlik, değer, öz-saygı duyguları Sevme yada savunmasız olma

35 23. Danışanın getirdiği sorun ender olarak gerçek sorundur
23.Danışanın getirdiği sorun ender olarak gerçek sorundur. Danışanın sorun olduğunu sandığı şey can sıkıcı bir belirtidir. Sömürüldüğünü söyleyen danışanın sorunu nedir? Benlik değeri

36 24.Mitoloji ve inançlar her şeyin temelidir.
Kendimiz (akıllıyım, aptalım) Dünya (diğerleri) ; insanlar yardımseverdir, benden daha değerlidir, kullanılmak içindir. Bu gerçeklerin nasıl yaşanacağı Bu durumlar 0-7 yaş arasında yerleşir.

37 25. Yeni iç görü ve yeni dil kalıbı danışana değişim için hareket alanı sağlar.
Eski yeni Yapamam İstemiyorum Zorundayım Seçiyorum Tembelim İlgilenmiyorum Beş para etmem Benden hoşlanmıyor Çirkinim Bakımsızım

38 26. Teslim olan intikam alır.
Çok sömürüldüğünü, kullanıldığını çok acılar yaşadıklarını anlatırlarsa şu soruyu sorun Nasıl intikam almayı düşünüyorsunuz İntikam alma gücünü başka yerde kullanın Herkesin kurban olmaktan kaçacak kadar gücü vardır.

39 27.Değerden-bağımsız danışmanlık-yoktur.
Değerler hayatımızı düzenliyorsa, eğer danışmanlıkta değiştirmeye çalıştığımız danışanın yaşamını nasıl yaşadığıysa, o zaman açıkça yada örtük olarak karşı çıkmadan nasıl danışmanlık yapabiliriz. İki insan aynı yerdeyse birbirini etkiler.

40 28.Danışmanlık hayatın kazan/kaybet kısmından kaçınmaya çalıştığımız bir süreçtir.
Danışan kaybetmenin koşullarını ayarlar. Danışman uyanık olmalı. Terapide temel adım kazanma yada kaybetmenin geçersiz olduğu bir ortam oluşturmaktır.

41 29. Danışanın sizle “bu” kullanmasına asla izin vermeyin
29.Danışanın sizle “bu” kullanmasına asla izin vermeyin.”Bu” bilgi gizlemektir.” Kim ve ne” sorusu sorulmalı. Bu adil değil… Mehmet adil değil…. Bu hep olur… Annem ve babam genelde… Bu iş böyle işte… Ayşe bunu yaptı. Bu nahoş bir durumdu… Ben kötülük yapıyordum. Bu böyle gitmez… Eşimle sürekli tartışıyoruz… Bu hoşuma gitmiyor… …nın beni aşağılaması

42 DANIŞANLARIN DANIŞMANLIK NEDENLERİ

43 30.Birçok insan için danışmana gitmek başarısızlığa uğradığını kabul etmek demektir.
İnsanların çoğu danışmanlığın büyük ölçüde, bilinçaltı malzemeyi bilince getirme ve böylece danışana yeni, önemli verileri göz önüne alarak kendi sorunlarını çözmek için yeni bir fırsat vermekle uğraştığını gerçekten anlamazlar. İlk önce umut vermeli.

44 31.Başarısızlık duygusu…
Yürümeyi öğrenmek. Konuşmayı öğrenmek. Kalp atışlarımız. 0-6 yaş da yaptıklarımız. Sadece sonuçlar vardır. Başardıklarına atıf yapmalı.

45 32.İçlerinden suçsuz olduklarını zannederler.
Dört kere evlenen kadın. Erkeğinin ihtiyaçlarını gidermeyen kadın. denizli Kadının ihtiyaçlarını gidermeyen erkek.malatya Sürekli kıskanan kadın. Denizli. Çocuklarıyla yatan kadın. Anlara 12 yaşındaki çocuklarının kendi aralarında yatmasına izin veren anne baba.

46 33. Danışan gizlice umar ki siz de başarısız olacaksınız
33.Danışan gizlice umar ki siz de başarısız olacaksınız. Böylece kendisi o kadar aptal görünmemiş olacak. Zeka ile sorunun olmasının ilişkisi yok. Seni sivri zekalı yapan ne? Sen kendini ne sanıyorsun? Danışmanın varlığı sessiz güvenlik, saygı ile davranılmayı bekleyen ve diğerlerine aynı şekilde davranan birinin varlığı olmalıdır.

47 DANIŞMANIN ROLÜ

48 34. Biri ancak doğru olduğuna inandığı şeyi yapabilir
34.Biri ancak doğru olduğuna inandığı şeyi yapabilir. Belli koşullar altında Bilinçaltında ne var. Niyet nedir. İnançlar nedir Bunları keşfedip yeniden değerlendirme başladığında değişim başlar.

49 35.Sorumluluk:Birinin seçimler yoluyla hayatını oluşturması…ve hesap vermesidir.
Sorumlu hayat oluşturmak, Sonra seçimler yapmak, Değerlendirmek

50 36.Yakın olmak yararlanabilir olmak demektir. -güç bakımından.
Pek çok danışan güvenmez. Gerçek anlamda kendilerini tanıtmazlar. Bilinçaltı öyle bir korkuyla doludur ki eğer onları gerçekten tanırsanız hoşlanmazsınız, bu nedenle korunmalıdırlar.

51 37.Danışanınızı danışanınız olmak üzere yetiştirmelisiniz.
Soru sorma, süreç, gerginlik, ritim, ilerleme hızı danışmanın sorumluluğundadır.

52 38.Bir danışmanlık görüşmesinde olacaklardan danışmanı %75-80 sorumlu tutarım.
Doğru soruları sormak, doğru ilgiyi göstermektir. Konuşulacak konuyu danışman belirler. Profesyonel olan danışmandır ve sorumlu taraf da o olmalıdır.

53 39.Görüşmenin denetiminde olan danışmandır; danışan değil- Pek çok aceminin unuttuğu bir gerçek.
Bir şey bariz ortaya çıkmışsa hemen konuş, Süreçte doğru zaman yoktur, Önemli olan hemen şimdi dir. Danışana sorun ve o anlatsın.

54 40.Danışanlarınıza umut verin.
Buna ihtiyaçları var. Her sorun çözülebilir. Size yardım edebileceğimi sanıyorum. Umutsuzluğunuzun nedenlerini biliyorum ama yaptığım işte iyiyimdir, bunu bir denememize izin verin.

55 41.Eğer danışanlar her şeyi berbat ettilerse, bir daha kendilerine nasıl güvenebilirler.
Umut ver. Danışma odağını bilinçaltı, niyet ve inançlara çevir. Şimdiyi değerlendir. Geleceğe yönlendirme yap. Farkına vardır. Çözümü danışanın yapacağına güven ve hissettir. Eldeki tek şey danışandır.

56 42.Asla danışanınızın suçluluğuna katkıda bulunmayın.
Duygu aktarımında dikkat Saldırgan olabilirler Pasif olabilirler. Olumsuz davranışlara Pekiştirme yapmayın.

57 43.Danışanın kendisini kötü hissetmesine yol açmanın sorumluluğunu almaya hazır olmalısınız.
Acıya neden olan sürecin parçası olmaya hazır olur.(çarpıtmalar, inkarlar, savunma mek,)

58 44.Danışanlar yaptıkları hatalarda mükemmeldirler.
Usta oyuncudurlar. Her şey otomatiğe bağlanmış gibidir. Yanan ahırdan çıkmak istemeyen at gibidirler. Dirençlidirler, Danışmanlık burada etkisini göstermelidir.

59 45.İçtenlik doğruluk demek değildir.
Bazen yalan söylerler. (YÜZ NE DER, VİDEO) İnandıklarını doğru kabul ederler. Kuşku olmalı azıcık. Çelişkileri yakalamalı. Gerçeklerini sorgulamaları sağlanmalı.

60 46.İletişim kurmazlık edemezsiniz.
Bir bir şekilde iletiriz; Sözcükler, bedenler, gözler, ses tonları, Garip sözcük seçimiyle, sessizlikle, sözcük atlamakla, vurguyla, unutmayla, sürçmelerle, gülümsemeyle, gözyaşlarıyla. Danışman bunları anlamalıdır, çözmelidir.

61 47.İnsanlığını kabul ediş.
Mükemmel değiliz ve olmaya çalışmayın. Kusurlarınızdan dolayı suçluluk duymayın. Kendinizi başkalarıyla kıyaslamayın. Yeterince iyiyim. Şükretmem gereken nimetlere sahibim. Acz mutlak ı kabul ediş.

62 48.Süperego-ya artırır ya azaltırsın. Birini seç.
Sosyal bilinç. Vicdan Sağ yarım küre aktif edilmeli. Ego; sol yarım küre, İd: ilkel yanımız (nefis)

63 49.Kızgınlık, korku, ve hüzün (yada acı) danışanın her zaman kaçınmaya çalıştıkları şeylerdir.
ego-süperego-id Ana-baba-yetişkin - çocuk Beden-akıl - ruh Su-ateş - hava Kızgınlık-korku - hüzün

64 50.Eğer bir danışana danışmanlığın ne olduğunu açıklamanız gerekiyorsa, o işi pek yapmıyorsunuzdur.
Biri sorarsa: bu makul bir soru…ama cevaplamam için oturumun sonunu beklemen gerekecek.

65 51.Hemen ağlayan insanlar genellikle kızgınlıklarını örterler.
Hemen kızan insanlar genellikle gözyaşlarını örterler. Çok fazla kızgınlık, hüznü ARA Çok fazla gözyaşı, kızgınlığı ARA. Çoğuz zaman doğru çıkar.

66 52.Duygularını denetleyen insanlar sandıklarından fazlasını denetliyor olabilirler.
Bastırılan her şey başka türlü ortaya çıkar. Şoförlerin deneyi (OTO YOL RAMPA ÇIKMAK) (ve kendi vücutlarını kandırmak) İnkar etmek olmadığı anlamına gelmez.

67 53. Danışmanlık ilişkisinin bazı zamanlarında danışan ve danışman savaş içindedirler.
Bebeklik deki yıllar hariç koşulsuz kabul ve sevgi gerçek değildir. Kişi sorumlu tutulma kapasitesine ulaştığında sevgi ve kabul koşullu hale gelir.

68 54.Benim iyi bir danışman olmamı mı istiyorsunuz, yoksa kötü mü?
Danışman her türlü soruyu sorar. Danışan cevap verir. Cevap vermiyorsa danışmayı bitirin. Çünkü kontrol danışmandan çıkmış demektir.

69 DANIŞMANLIKTA SORUNLAR

70 55.Bazıları çözümlenir (determinizm), bazıları çözülür.(netice)
56. Başkalarına yapmış olduklarını, bir şekilde, size de yapacaklar. Espritüel, baştan çıkarıcı, kavgacı, çaresiz, sorumsuz, aciz, masum vb. Bu başlangıçlar terapinin başlayacağı yerdir.

71 57. Nihai olarak danışmanlık kızgınlık, korku ve üzüntüyle ilgilenir
57.Nihai olarak danışmanlık kızgınlık, korku ve üzüntüyle ilgilenir. Mutlu bir iş değildir. 58.Danışmanı yanlış anlamak danışan için büyük bir savunmadır. 59. Aşırı mantıklı ya da aşırı sezgisel? İşte bütün mesele bu. Sol beyin; mantık ve bireyci Sağ beyin; duygusal ve sosyal Günümüzde : ikisini entegre etmek gerek.

72 60.Danışanlar asla danışmanlıkta tıkanıp kalmazlar-ona tutunurlar.
61.Kim kaçınıyor. Danışman mı, danışan mı? Danışman bazen gelecek adım ve güçlü duygudan kaçınır. Danışan halletmeyi istemiyor der.

73 62.Depresyon : kızgınlık mı, hüzün mü yoksa umutsuzluk mu?
Üç tür depresyon var 1.bastırılmış kızgınlığı kişi kendine döndürür. 2.kayıp yada acı ile oluşan hüzün. 3.çaresiz ve umutsuzluk içindekiler İlaçla beraber terapi gerekir.

74 63.İçerlemek –kime Danışanın içerlediği olaya ve kişiye odaklanın.
Danışan bunu inkar edebilir, hatırlamayabilir,

75 TEKNİKLER VE İŞLEMLER

76 64.Hiç bir şey diye bir şey yoktur.
65.Danışanın öyküsünü dinlemeyin. Öykünün içindeki yaşam biçimini dinleyin. Değerlere ve mitlere bakın 66.Danışanın tarihçesi: yalnızca benim istediğim şekilde. Şu anki davranışlar ve şu anki ilişkiler, şu anki algı ve şu anki inanç sistemlerine dayanarak verilmiş seçimlerin sonucudur.

77 68.Sizin iç görünüz iyi.danışanınızın bu iç görüyü geliştirmesi daha iyi.
69.Transferans : Oluştuğunda altın buldunuz İleri! Danışan yaşamında güçlük yaşadığı senaryonun bir kısmını danışmana da yapmaya başlayacaktır. Danışman için bu bir fırsattır. Odak noktasını bulmuştur. Oradan yürümeli.

78 70.Katarsis hiçbir şeyi iyileştirmez ; iyileştirmeye doğru bir adım olabilir.
71.Aslında danışman düğmemi isteğime göre açar kaparım. 72.Danışmanlık ilişkisi kurmanın en iyi temeli danışmanın yetkinliğidir. Arkadaşça oluşu değil.

79 73.Görüşmeye başlayış Neden başlamıyorsunuz?
Nereden başlamak istersiniz? Neden beni görmeye geldiniz? Nasıl başlamak istersiniz? Bu sorular ile görüşmenin yönetiminin sizde olduğunu gizli olarak belirtmiş olursunuz.

80 74. ilişkiye başlayış. İlk kez nasıl göz göze geldiniz, nasıl sandelye ye otururlar, kalkarlar, beni nasıl selamlarlar, merhabadan sonra ne der, ofisime nasıl girerler, nasıl çıkarlar, koltuğun neresine otururlar.

81 … ya siz Danışan diğer insanları değerlendirirken sorulması gereken soru, ya siz..

82 76.Kendinizi nasıl hissedersiniz? Yada kendinizi nasıl hissediyorsunuz?
Sorusundan nefret ederim. Sahip olduğumuz duygular: mutlu, üzüntülü, düş kırıklığı, kızgın, korkulu, hoşnut. Başka yok. Bunun dışındakiler düşüncedir. Danışanlar genelde düşünce ifade eder. Şu sorular daha etkilidir; Şu anda ne yaşıyorsunuz? Ve buna nasıl karşılık veriyorsunuz?

83 77. Daima seçenek 3 tane. Burada ve şimdi
1.danışmanın burada ve şimdi’si 2.danışanın burada ve şimdi’si 3.danışan ve danışmanın burada ve şimdi’si etkileşime bağlıdır. Danışman hangisi verimli is onu seçebilir ve uygular.

84 78.Danışanın savunmalarını atlayın.
Danışanın savunmasını kırmak için; Hayvan olsaydınız, ne tür bir hayvan olurdunuz, Bina olsaydınız, Bitki olsaydınız, Melek olsaydınız, Metafor kullanın,

85 79.Terapide mizah aldatıcı bir konu olabilir.
Danışan kendisine güldüğünü düşünürse, Danışan mizahı nasıl kullanıyor onu bilmeli,

86 80. danışmanlık oturumunu elinizden geldiğince danışanın yaşamındaki bir deneyim haline getirin, onun hakkında bir öykü haline değil.

87 81. Burada ve Şimdi:Büyük sır.
Şu anda bu odada algılıyorum, düşünüyorum, hissediyorum, inanıyorum, davranıyorum. Bunların bazılarının farkındayım; çoğunun farkında değilim. Algıladığım, düşündüğüm, hissettiğim ve inandıklarım davranışımın, varoluşumun temellerini oluşturur. Eğer kendimi anlayacaksam , belli bir anda(şuanda bu odada)ne algıladığımın, düşündüğümün, hissettiğimin, neye inandığımın ve bunun davranış seçimlerimi nasıl etkilediğinin farkına varmalıyım. Ve eğer herhangi bir anda kendimi tamamen anlayabilirsem, tüm ömrümü anlama şansına erişebilirim.

88 82.Ünlü sandelyeler ve onların nasıl sunulacağı.
Olayların danışan tarafından canlandırılması. Yüksek sesle tartışmaları.

89 83. Hakkında-cılığa karşı Şimdi-cilik
Transferans (BİLİNÇALTI) Psiko-drama Gestalt teknikleri Yalnızca şimdiki zamanla ilgilenmek

90 84.Şimdi aklınızdan bir düşünce geçti.
Danışanı izleyin ve göz hareketleri farklı ise sözünü kesin aklınızdan geçen düşünceyi benimle paylaşın deyin.

91 85. Ve / Ama Danışan durduğu yerde bunu bazen kullanın. 86.Ne olduğunu bul. Ne olmadığını değil. Genel ve belirsiz ifadeleri özel ve somut belirli ifadelere çevirmesini sağlayın.

92 87.Danışan “insanlar” hakkında konuşurken, aslında sizin hakkınızda konuşuyor olabilir-bir bakın.
Benim hakkımda mı konuşuyorsun. Hayır. Neden olmasın. Bende insanlardan biriyim.

93 88.Nakarata kulak verin. Değerler ve inançlar hakkında bilgi verir.
Arabam kırmızı ışıkta geçti. Bilmiyorum Zorundayım Yapamam Öyle dedi, Bu yüzden, Sorumluluk almaktan kaçma var.

94 89.Müdahalede bulunurken danışanın ona karşı nasıl savunmaya geçtiğine dikkat edin.sonra bir müdahale daha yapın. Uyanık olmalı. Müdahale küçük bir adımdır. Zorlayın, karar verme ve davranışa

95 90.Danışanın malzemesini anlamlı hale getirmek için, yoğunlaştır, yoğunlaştır, yoğunlaştır.
Bir kişiyi ele almalarını isterim, Söylediklerini ses ve jestlerinde tekrar etmelerini isterim, Danışanın söylediklerini abartırım. “bu benim kaderim kaçış yok”, “başka seçenek yok” ben hep eziyet çekeceğim”. Yaptıkları işlerle övünmelerini isterim. Tuhaf davranışlarına tuhaf yansıma yaparım, Şimdi ne yaşantılıyorsun?

96 91.Yüzleşme saldırganlık demek değildir!
Çelişkileri anlamlı hale getirmesini istemek, Kaçındıklarına bakmalarını sağlamak, Kafa karıştırıcı konuları açıklığa kavuşturmasını beklemek, Doğru şeyi söylemek ve algılanışını görmek,

97 92.İç konuşma –durduramazsınız, ama değiştirebilirsiniz.
DUYGU DÜŞÜNCE DAVRANIŞ

98 93.Bir başka bakış açısı… Transferans (bilinçaltı) kullanımı önemli.
Yalnızca bir başka düşünme yoluda… Yada bir başka bakış açısından… Buna bakışın bir başka yoluda … Gelecek 10 yılda… 2050 de Geçmiş 10 yılda… 2001 de

99 94.intihar Ciddiye alın. Danışanlara “yaşamlarına son verme gücüne sahip olduklarını söylerim.” Bu kararı istedikleri zaman alabilirsiniz ancak bundan önce diğer bir çok seçeneği denedikten sonrasına bırakabilirsin, Tüm seçenekleri araştırmak gerek,

100 YAP VE YAPMA

101 96.Dar konular hakkında geniş sorular sorun.
Yapma yap Kaç erkek kaç/kız kardeşiniz var? Bana kendinizden ve erkek/kız kardeşlerinizden söz edin. Annenizle ilişkiniz mutlu bir ilişkimiydi Bana kendiniz ve anneniz hakkında ne anlatabilirsiniz.? Lisede iyi bir öğrenci miydiniz Liseyi düşündüğünüzde aklınıza ne geliyor? İnsanları sever misiniz Diğer insanları ve kendinizi nasıl tanımlarsınız?

102 97.Farklı bir soruya mükemmel bir cevap.
Sorunuza mutlak cevap alın. Sorudan kaçarlar, dikkat edin Farkından olmadan sizi manipüle ederler, Sözlerini kesin ve sorunuza cevap isteyin.

103 98.ÇBT: çok basit tut Basit cümleler Kısa cümleler Tekrardan kaçının,
Anlama ve algılamayı danışana bırakın,

104 99.Hazırlık yapın. Önceden prova yapın, Soruları hazırlayın,
Ödevleri hazırlayın, Suçlama, suçluluk, utanma cevaplarınız olsun Cinsellik, özgüven, cevaplarınız olsun, Metaforlarınızı hazırlayın,

105 100.Beden dili-en az savunmalı olan.
Kaşlarına ve gözlerine bakın, Elleri, ayakları inceleyin Bakışları inceleyin, Oturuşu inceleyin Yürümesini inceleyin,

106 101.Duygu olmadan duygular hakkında konuşmanın yararı yoktur.
Şimdi hissetmiyorsa duygu yoktur. Hissetmesi için tekrar yaptırabilirsiniz, Önemli olan anlamlı yaşantılar oluşturmaktır,

107 102.Danışmanlık sosyal bir diyalog değildir.-kibar olmayın.
Aynı şeyleri tekrar ettirmeyin,kesin Kişisel sorular sorun ve cevabı isteyin, Danışanın arkadaşı yada komşusu gibi davranmayın, Özel hayatlarıyla ilgili sorular sorun

108 103.”Niçin” diye değil “ne” diye sorun
Danışana çünkü …ile başlayan davranışı akla uygun hale getirme fırsatı vermeyin, Niyetleri sorun, niyetlerden sorumlu tutun Tüm önemli davranışlar niyetlidir ve kafada bir amacı vardır.

109 104. Teker teker sorun. Tek bir soru sorun, cevabı bekleyin,
Cevap almadan başka soruya geçmeyin, Cevap almadan başka soruya geçerseniz danışana kaçma fırsatı vermiş olursunuz.

110 105.Bir soru soruyarsanız cevabını vermeyin.
Sorularınız bilmediğiniz bir şeyi bilmeye gerek duyduğunuz için sorun, Asla danışanın yerine cevap vermeyin,

111 106.Danışan sizi yada kendini eğlendirmeye çalışıyor olabilir.
Sesi dinleyin, beden dilini izleyin, Konuşmanın ritimlerini dinleyin, Veriler buradan gelecektir. Gelmiyorsa önemli değildir. bu konun yaşamlarında ne kadar önemli olduğunu sorarım. Önemli olan bir konuyu seçmelerini isterim.

112 107.Kahkahanın ardındaki gözyaşına dikkat edin.
Uygun olmayan kahkaha göz yaşının yada kızgınlığın yerine konuşmuştur. Kahkahanın mizahını gösteremezler ise aynı şeyi gülmeden tekrar etmelerini isterim. Danışanların doğruları gizlemelerine izin vermeyin.

113 108. Önemli bit bilgiyi yada dinamiği kaçırırsanız, endişelenmeyin
108.Önemli bit bilgiyi yada dinamiği kaçırırsanız, endişelenmeyin! Eğer önemliysei yeniden ortaya çıkacaktır. Önemli olan her şey yaşam biçimiyle ilgilidir. Danışan gelmeye devam ederse ortaya çıkacaktır.

114 SONLANDIRMA

115 109.Görüşmeyi nasıl bitirirsiniz? Bir yolu DUR demek
Oturumun süresi vardır. Süreye uyulmalıdır. Süre uzarsa önemli olan malzeme en sona kalabilir. Danışan oturumu idare etmek ister, Oturumu danışman yönetir, Sanırım şimdi durmalıyız, Burası, bugün durmak için iyi bir yere benziyor, Bazı zamanlar esnek olunabilir.

116 110.Danışmanlığı durdurmaya ne zaman hazırsınız?
Sağlığa doğru uçuş konuyu karmaşıklaştırabilir, Danışan istiyor diye sonlandırma olamaz, Danışman farklı niyetlerle uzatma yapıyorsa bu doğru olmaz, Sonlandırmaya danışan ve danışman birlikte karar verirler. Meslek etiği önemlidir.

117 İlk söz Danışma yolculuğu için teşekkür ederiz.
İnsanları içinde bulundukları kuyudan çıkarmak için ip, merdiven, destek, ışık olmak lezzetli bir iştir. Lezzet almıyorsanız bu işi yapmayın. Artık danışman ve koç olma deneyimleri yaşansın ve hissedilsin.


"EĞİTİM VE AİLE DANIŞMANI" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları