Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Bilgisayar Görmesi Yrd. Doç. Dr. Serap KAZAN 1. Grafiksel Kullanıcı Arayüzü (Graphical User Interface - GUI)  MATLAB, oluşturduğunuz kullanıcı ara yüzü.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Bilgisayar Görmesi Yrd. Doç. Dr. Serap KAZAN 1. Grafiksel Kullanıcı Arayüzü (Graphical User Interface - GUI)  MATLAB, oluşturduğunuz kullanıcı ara yüzü."— Sunum transkripti:

1 Bilgisayar Görmesi Yrd. Doç. Dr. Serap KAZAN 1

2 Grafiksel Kullanıcı Arayüzü (Graphical User Interface - GUI)  MATLAB, oluşturduğunuz kullanıcı ara yüzü için bir.m dosyası oluşturur.  Bu dosyada ara yüze koyacağınız bileşenlerin özellikleri eklenir.  Bu dosyaların yapısına bakacak olursak; 2

3 Grafiksel Kullanıcı Arayüzü 1.MATLAB command prompt ta help dosya_adı yazdığınızda görüntülenecek yardım satırları, 2.Bileşenlerin oluşturulması ve değişken tanımlamaları, 3.GUI de olacak bileşenlerin oluşturulması, 4.Bileşenler için “callback” ifadeleri, 5.Kullanıcının yazacağı fonksiyonlar. 3

4 Öncelikle File- New-GUI tıklanarak GUIDE Quick Start penceresi açılır. 4

5  Burada yeni bir arayüz oluşturulabilir veya daha önce oluşturulan bir arayüzü açabilirsiniz.  Save on startup as işaretlenerek dosya adı ve yeri belirlenir. 5

6 Örnek Uygulama:  Görüntüyü göstermek için iki axes,  Görüntü okuma, çıkış ve uygulama işlevleri için 3 tane push button,  Bir tane Popup menu 6

7 Örnek Uygulama:  Görüntüdeki bileşenleri hizalamak için Align Objects ikonuna tıklanır. 7

8 Örnek Uygulama:  Alınan nesneler yerleştirildikten sonra yanda görüldüğü gibi olacaktır. 8

9 Örnek Uygulama:  Her bir nesnenin üzerinde sağ tıklanarak açılan pencereden View Callbacks  Callback komutu çalıştırılır. 9

10 Örnek Uygulama:  Gelen pencere sağda görüldüğü gibi olacaktır.  Her bir nesne için yapılan bu işlemde, nesnelerin fonksiyon işlemlerine ulaşılır. 10

11 Örnek Uygulama:  Nesnelerin isimlerini değiştirmek için, her bir nesnenin üzerine sol tıklanarak yanda görülen pencere elde edilir.  Pencerede String yazan yere nesnenin ismi yazılır. 11

12 Örnek Uygulama:  Popup menü üzerinde sol tıklandığında, gelen pencerede String komutu çalıştırıldığında sağdaki pencere ekrana gelir.  Gelen pencerede popup menünün sahip olacağı değerler yazılır. 12

13 Örnek Uygulama: Nesnelerin değerleri  Görüntü okuma butonuna yazılacak kodlar;  Çıkış butonuna Exit komutu yazılması yeterlidir. 13

14 Örnek Uygulama: Nesnelerin değerleri  Uygula butonuna yanda görülen kodlar yazılır. 14

15 Örnek Uygulama: Nesnelerin değerleri  Popup menüye yazılacak kodlar aşağıda görüldüğü gibi olacaktır. 15

16 Örnek Uygulama: Çalıştırıldığında  GUI çalıştırıldığında yanda görüldüğü gibi olacaktır. 16

17 Örnek Uygulama: Çalıştırıldığında  Cameraman görüntüsüne histogram eşitleme yapıldığında yandaki pencere elde edilir. 17

18 Örnek Uygulama: Çalıştırıldığında  Cameraman görüntüsüne sobel kenar bulma yapıldığında yandaki pencere elde edilir. 18


"Bilgisayar Görmesi Yrd. Doç. Dr. Serap KAZAN 1. Grafiksel Kullanıcı Arayüzü (Graphical User Interface - GUI)  MATLAB, oluşturduğunuz kullanıcı ara yüzü." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları