Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Eğitim, Çocuğu Tanımak Ve Sevmekle Başlar 1 2 3.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Eğitim, Çocuğu Tanımak Ve Sevmekle Başlar 1 2 3."— Sunum transkripti:

1

2 Eğitim, Çocuğu Tanımak Ve Sevmekle Başlar 1

3 2

4 3

5 4 SAHİP OLDUĞUNUZ TEK ŞEY ÇEKİÇSE HERKESİ ÇİVİ OLARAK GÖRÜRSÜNÜZ. Abraham Maslow

6 Eğitim, Çocuğu Tanımak Ve Sevmekle Başlar 5 Gülümsemek için sadece 12 kas’a ihtiyaç vardır Kaşlarımızı çatmak için 103 kas’ı çalıştırmak gerekir.

7 Eğitim, Çocuğu Tanımak Ve Sevmekle Başlar 6 Ba ğır ma

8 Eğitim, Çocuğu Tanımak Ve Sevmekle Başlar 7 KELEPÇELİ

9 Eğitim, Çocuğu Tanımak Ve Sevmekle Başlar 8 Ço cu k ok ul a git mi yo r

10 Eğitim, Çocuğu Tanımak Ve Sevmekle Başlar 9 DAYAK

11 Eğitim, Çocuğu Tanımak Ve Sevmekle Başlar 10 DAYAK

12 Eğitim, Çocuğu Tanımak Ve Sevmekle Başlar 11

13 Eğitim, Çocuğu Tanımak Ve Sevmekle Başlar 12 TEHDİT

14 Eğitim, Çocuğu Tanımak Ve Sevmekle Başlar 13 CEZA

15 Eğitim, Çocuğu Tanımak Ve Sevmekle Başlar 14

16 Eğitim, Çocuğu Tanımak Ve Sevmekle Başlar 15 HİÇ KİMSE ÇOCUĞUNUN KÖTÜ BİRİ OLMASINI İSTEMEZ HİÇ BİR EĞİTİMCİ DE KÖTÜ ÇOCUK YETİŞTİRMEK İSTEMEZ

17 Eğitim, Çocuğu Tanımak Ve Sevmekle Başlar 16

18 Eğitim, Çocuğu Tanımak Ve Sevmekle Başlar 17

19 Eğitim, Çocuğu Tanımak Ve Sevmekle Başlar 18 EĞER BİR ÇOCUK, KİN ORTAMINDA BÜYÜMÜŞSE, KAVGA ETMEYİ ÖĞRENİR. HOŞGÖRÜ İLE YETİŞTİRİLMİŞSE, SABIRLI OLMAYI ÖĞRENİR. HAKKINA SAYGI GÖSTERİLEREK BÜYÜTÜLMÜŞSE, ADİL OLMAYI ÖĞRENİR.

20 Eğitim, Çocuğu Tanımak Ve Sevmekle Başlar 19 ÇOCUĞUMU YENİDEN YETİŞTİRMEM MÜMKÜN OLSAYDI Çocuğumu yeniden yetiştirmem mümkün olsaydı, Ona işaret parmağımı kaldırıp Yasaklar koymak yerine Parmaklarıyla resim yapmayı öğretirdim. Hatalarını daha az düzeltir, Onunla daha çok yakınlık kurmaya çalışırdım. Onu sadece gözlerimle izler, saat kısıtlamaları koymazdım. Daha ilgili olmaya çalışır, daha çok şefkat gösterirdim. Ona karşı ciddi bir tavır içinde olmak yerine Onunla oyun oynardım. Onunla daha az çekişir, ona daha çok sarılırdım. Önce benlik saygısını kazanmalarını sağlar, Sonra bir ev almaya çalışırdım. Ona her zaman katı davranmaz, Onu daha çok onaylar ve yüreklendirirdim. Güç konusunda daha az ders verir, Sevgi konusunda daha çok şey öğretirdim. DİANNE LOOMANS

21 Eğitim, Çocuğu Tanımak Ve Sevmekle Başlar 20 TÜM EĞİTİMCİLERİN HEDEFİ; YILDIZLARA ULAŞMAK.

22 Eğitim, Çocuğu Tanımak Ve Sevmekle Başlar 21 İSTİSNALARININ İSE; ÇOCUKLARLA UĞRAŞMAK

23 Eğitim, Çocuğu Tanımak Ve Sevmekle Başlar 22

24 Eğitim, Çocuğu Tanımak Ve Sevmekle Başlar 23 “Eğitim, her şeyden önce öğrenciye ile başlar.” EMERSON saygı BOŞLUĞU DOLDURALIM ÇOCUKLAR KENDİLERİNİ SEVENLERİ DEĞİL; KENDİLERİNE SAYGI DUYANLARA SAYGI DUYARLAR.

25 Eğitim, Çocuğu Tanımak Ve Sevmekle Başlar 24

26 Eğitim, Çocuğu Tanımak Ve Sevmekle Başlar 25 Çocukların bedensel, zihinsel ya da ruhsal sağlıklarına zarar veren, gelişimlerini engelleyen tutum ve davranışlara maruz bırakılmalarıdır. Bu tutum ve davranışlar çocuğu 3 biçimde örseleyebilir: Çocuğun kaza dışı olan yaralanmasıdır. Bu yaralanma dövülme, yanma, ısırılma vb. gibi yollarla gelişebilir. 1- FİZİKSEL ÇOCUĞA KARŞI ŞİDDET VE ÇOCUK İHMALİ NEDİR?

27 Eğitim, Çocuğu Tanımak Ve Sevmekle Başlar 26 Çocuğun rızası olsun ya da olmasın ırzına geçilmesi, cinsel organlarının ellenmesi, müstehcen sözlere maruz bırakılması, yetişkinin cinsel organlarını okşamaya yöneltilmesi veya zorlanması, pornografide ya da fuhuşta kullanılması, çocuğa pornografik materyal izletilmesi, teşhircilik gibi davranışlara maruz bırakılmasıdır. 2- CİNSEL

28 Eğitim, Çocuğu Tanımak Ve Sevmekle Başlar 27 Reddetme,yalnız bırakma, aşırı koruma, aşırı hoşgörü, baskı, sevgiden yoksun bırakma, sürekli eleştiri, aşağılama, tehdit, suçlama, yok sayma, çocuğun yaşına ve özelliklerine uygun olmayan beklentiler içinde olma, çocuğu aile içi uyuşmazlıklarda taraf tutmaya zorlama, aile içi şiddete tanık etme vb. gibi davranışlardır. 3-DUYGUSAL

29 Eğitim, Çocuğu Tanımak Ve Sevmekle Başlar 28 Çocuğun yeterli beslenmesi, sağlık kontrollerinin yaptırılması, hastalandığı zaman doktora götürülmesi, uygun ve temiz giydirilmesi gibi temel gereksinimlerinin karşılanmamasıdır. ÇOCUK İHMALİ :

30 Eğitim, Çocuğu Tanımak Ve Sevmekle Başlar 29 Şiddetle karşılaşan çocukta çeşitli sakatlıklar ortaya çıkabilir. Kırıklar, beyin kanamaları, iç organ yaralanmaları sonucu, ortopedik sakatlıklar, felçler, havale, zeka özürü, çeşitli organ yetersizlikleri gelişebilir. Bu hasarların çok ağır olması durumunda ölüm ortaya çıkar. ÇOCUĞA KARŞI ŞİDDETİN SONUÇLARI NELERDİR?

31 Eğitim, Çocuğu Tanımak Ve Sevmekle Başlar 30 Yaşamı kurtulanlarda ise; depresyon, kaygı bozukluğu, sosyal uyumsuzluk vb. gibi ruhsal sorunlar gelişebilir. Bu kişilerde uyuşturucu bağımlılığı, suça ve fuhuşa yatkınlıkta artış olduğu görülmüştür. Zekâ özürü ya da ruhsal örselenme sonucu bu çocuklarda genellikle okul başarısı düşüktür. Dayak çocuğun bilişsel gelişimini de olumsuz yönde etkilemektedir.

32 Eğitim, Çocuğu Tanımak Ve Sevmekle Başlar 31 Fiziksel cezalandırmayla terbiye edildiği düşünülen çocuklar, kaba gücün sorunları çözmek için etkin bir yöntem olduğuna inanarak büyürler ve erişkin yaşlarda kendileri de başka çocukları istismar eden erişkinlere dönüşebilirler, böylece istismar olayları kuşaktan kuşağa sürüp gider.

33 Eğitim, Çocuğu Tanımak Ve Sevmekle Başlar 32

34 Eğitim, Çocuğu Tanımak Ve Sevmekle Başlar 33 ŞİDDET UYGULAYANLAR KİMLERDİR? Çocuğa şiddet uygulayan kişiler çoğu kez tanıdığı, evi, okulu, işyeri gibi yakın çevresinde bulunan erişkinlerdir.

35 Eğitim, Çocuğu Tanımak Ve Sevmekle Başlar 34 Çocuklarla her gün bir arada olup onları sürekli olarak gözlemleme olanağına sahip öğretmenler, çocukların davranışları ya da görünümlerindeki en ufak değişikliği bile farkedip nedenini anlama konusunda özel bir öneme sahiptirler. Çocukları yaşıtlarıyla bir arada gördükleri için aradaki farkı daha iyi algılayabilirler. ÇOCUĞA KARŞI ŞİDDETİN ÖNLENMESİNDE ÖĞRETMENİN ROLÜ

36 Eğitim, Çocuğu Tanımak Ve Sevmekle Başlar 35 Örneğin; deneyimli ve çocuk istismarı konusunda bilgili bir öğretmen, öğrencisinin yüzünde ya da vücudunda gördüğü yara bere ile ilgilenip başına ne geldiğini araştırabilir;

37 Eğitim, Çocuğu Tanımak Ve Sevmekle Başlar 36 davranışlarındaki içe kapanma, mutsuz, keyifsiz görünme, dikkatini toplayamama, okul başarısında düşme, hırçınlık, saldırganlık vb. değişiklikleri gözleyebilir.

38 Eğitim, Çocuğu Tanımak Ve Sevmekle Başlar 37 Herhangi bir sorunla karşılaşan öğrencisinin kendisiyle dertleşmesi için uygun ortamı yaratabilir. Bu sayede öğrenciye yararı olabilecek çözümler üretilmesine katkıda bulunabilir.

39 Eğitim, Çocuğu Tanımak Ve Sevmekle Başlar 38 Öğretmenin; istismar ve ihmale uğradığından kuşkulandığı durumları sosyal hizmetler kurumlarına ve gereğinde adlî makamlara bildirmesi gereklidir. Bu bildirim; hem öğrencinin istismardan kurtulmasını, hem de istismarcının cezalandırılmasını ve olabiliyorsa tedavisini sağlar. Buna karşın resmî makamlarca kayda geçen istismar olgularının pek azı öğretmenler tarafından bildirilmektedir.

40 Eğitim, Çocuğu Tanımak Ve Sevmekle Başlar 39 Bunun nedenleri arasında; öğretmenlerin bu tür olayları kime ve nasıl bildireceklerini bilememe, bildirmenin yararlı olacağına inanmama, sonuçlarından çekinme; çok ağır olmayan durumlarda da dayağın ailede çocuğu terbiye etmek için kullanılabilecek uygun bir yöntem olduğuna inanma, aile içi durumlara karışmak istememe gibi bir çok etmen sayılabilir.

41 Eğitim, Çocuğu Tanımak Ve Sevmekle Başlar 40 okulda şiddet ise; öğretmenler, görevliler ya da diğer öğrenciler tarafından uygulanmaktadır.

42 Eğitim, Çocuğu Tanımak Ve Sevmekle Başlar 41 Okulda; öğretmenin kişilik bozukluğu(ruh hali), kalabalık sınıflar, sosyal baskılar, disiplin yöntemi olarak dayağın kabul görmesi gibi nedenler şiddete yol açmaktadır.

43 Eğitim, Çocuğu Tanımak Ve Sevmekle Başlar 42 Okullarda zihinsel ya da bedensel özürlü, hiperaktif ya da uyum güçlüğü çeken çocuklar şiddete daha sık maruz kalmaktadırlar.

44 Eğitim, Çocuğu Tanımak Ve Sevmekle Başlar 43 Eğitim Kurumlarında Duygusal İstismar Çocuklar eğitim kurumlarında şiddete uğrayabilirler. Bu şiddet diğer yerlerdekilerine benzer olarak duygusal, fiziksel ya da cinsel istismar biçiminde olabilir. Duygusal istismarın sıklığı konusunda kesin veri bulunmamaktadır, fiziksel ya da cinsel istismarda olduğu gibi nesnel bulguların olmayışı tanıyı güçleştirmektedir.

45 Eğitim, Çocuğu Tanımak Ve Sevmekle Başlar 44 Öğrenciyi önemsememesi, öğrenciyi küçük düşürmesi, öğrenci ile alay etmesi, öğrenciye hakaret, öğrenciye büyük hedef verip; yılgınlığa düşürmesi, ÖĞRETMENİN DUYGUSAL İSTİSMARI

46 Eğitim, Çocuğu Tanımak Ve Sevmekle Başlar 45 ÖĞRENCİNİN ÖĞRENCİYE DUYGUSAL İSTİSMARI Çocuğu, sınıf topluluğuna katmamaları, dalga geçmeleri, değer vermemeleri, kendilerinden aciz, alt seviyede görmeleri, çocuk başarılı ise, başarıları ile dalga geçmeleri vb. şeklinde olabilir.

47 Eğitim, Çocuğu Tanımak Ve Sevmekle Başlar 46

48 Eğitim, Çocuğu Tanımak Ve Sevmekle Başlar 47 Öğretmenin dayağın etkin bir disiplin yöntemi olduğuna ilişkin inancı, çocuğun okulda fiziksel istismarla karşılaşmasına yol açmaktadır. Çocuğun eğitiminde dayağın yararlı olduğu geleneksel olarak da kabul görmektedir. “Öğretmenin vurduğu yerde gül biter”, “Eti senin kemiği benim” gibi özdeyişlerimiz toplumun öğretmene bu hakkı tanıdığını vurgulamaktadır.

49 Eğitim, Çocuğu Tanımak Ve Sevmekle Başlar 48 Fiziksel istismar ; okullarda cezalandırma yöntemi olarak sıklıkla kullanılmaktadır. Fiziksel istismar tanımın içine dayağa ek olarak, sarsma, çimdikleme, kulak çekme, iğne batırma, rahatsız bir pozisyonda uzun süre durmaya zorlama, ceza olarak aşırı egzersiz yaptırma vb.davranışlar da girmektedir.

50 Eğitim, Çocuğu Tanımak Ve Sevmekle Başlar 49 Fiziksel istismara erkek çocuklar daha fazla maruz kalmaktadırlar. Erkek öğretmenlerin de fiziksel cezalandırmaya daha sık başvurduğu görülmektedir. Bu, geleneksel kültürde babanın evdeki otoriter tutumunun okula taşınması olarak yorumlanabilir.

51 Eğitim, Çocuğu Tanımak Ve Sevmekle Başlar 50 OKUL İDARESİ Okullarda öğretmenler, Yaramaz çocuklarla karşılaşınca, disiplin sağlamakta zorlanınca, disiplin sağlamayı okul idaresine devrederler. Öğretmenler “Seni idareye gönderirsem..., Seni idareye vereceğim !...” şeklinde sözlerle okul yöneticileri merkezli şiddet otoritesi oluşturup, bu idarî merkezli şiddet olgusu ile öğrenciyi korkutmaktadırlar.

52 Eğitim, Çocuğu Tanımak Ve Sevmekle Başlar 51 OKUL İDARECİLERİ ODASI OKULUN KORKULAN, DAYAK YİYECEK, AZAR İŞİTECEK ÖĞRENCİNİN ÇAĞRILDIĞI YER OLARAK ALGILANMAMALI, SUÇLULARIN CEZA ODASI İMAJINDAN KURTARILMALIDIR.

53 Eğitim, Çocuğu Tanımak Ve Sevmekle Başlar 52 OKUL YÖNETİCİLERİ Gerek personel, gerek öğrenci bakımından; tüm iletişim kapılarını sonuna kadar açmalı, Bilgiye,saygı ve sevgiye dayalı pozitif disiplin için örnek olmalı, kendisine en yakın personelinden, en uzak personeline kadar eşit mesafede, eşit saygıda ve eşit arkadaşlıkta bulunabilmelidir.

54 Eğitim, Çocuğu Tanımak Ve Sevmekle Başlar 53 Tüm öğrencileri, kimi zaman bir anne,baba, kimi zaman bir arkadaş olarak, yakınlaştırabilmeli, fakat aradaki saygı bağını hiçbir zaman koparttırmamalıdır. OKUL YÖNETİCİLERİ

55 Eğitim, Çocuğu Tanımak Ve Sevmekle Başlar 54 Toplumdaki yaygın kanının aksine araştırmalar; eğitimde fiziksel cezanın başarılı olmadığını; övgü, ödüllendirme gibi olumlu güdülemelerin daha etkili olduğunu göstermektedir. OKULDA FİZİKSEL CEZANIN ETKİSİ

56 Eğitim, Çocuğu Tanımak Ve Sevmekle Başlar 55 Fiziksel ceza; öğrencinin okuldan korkmasına, özgüvenini yitirmesine neden olurken, davranışı daha kötüleştirmekte, saldırgan ve yıkıcı tutumları artırmakta, sınıf düzenini bozma, eşyalara zarar verme, öğretmenlere karşılık verme, yalan söyleme gibi olumsuz davranışları artırmaktadır.

57 Eğitim, Çocuğu Tanımak Ve Sevmekle Başlar 56 İstenmeyen davranışı değiştirme konusunda fiziksel cezanın etkisi geçicidir. Bir süre sonra yinelenen olumsuz davranışta sonuç alabilmek için giderek cezanın şiddetinin artırılması gerekir.

58 Eğitim, Çocuğu Tanımak Ve Sevmekle Başlar 57

59 Eğitim, Çocuğu Tanımak Ve Sevmekle Başlar 58 Öğrencilerin okulda fiziksel olarak cezalandırılması, yasa ve yönetmeliklerimizle de engellenmeye çalışılmaktadır. Öğrenciye fiziksel zarar veren öğretmenin maaş kesilme, uyarı gibi cezalar alabileceği 4357 sayılı yasanın, 6. maddesinin b bendinde (13), 1702 sayılı yasanın 20 ve 22. maddelerinde de açıkça belirtilmektedir(14). Aynı yasanın 27. maddesi gereğince öğrenciye cinsel tacizde bulunan öğretmen meslekten çıkarılma ile cezalandırılmaktadır.

60 Eğitim, Çocuğu Tanımak Ve Sevmekle Başlar 59 Millî Eğitim Bakanlığı Ortaöğretim Kurumları Ödül ve Disiplin Yönetmeliğinde de öğrencilerin bir başkasının iffet ve namusuna tecavüz etmeleri, kişilere eziyet etmeleri ve işkence yapmaları örgün eğitim dışına çıkmayı gerektiren davranışlardan biri olarak belirtilmektedir. Türk Ceza Kanunu’nun maddeleri de çocukların namusuna saldırı olması durumundaki ağır hapis cezalarını tanımlamaktadır.

61 Eğitim, Çocuğu Tanımak Ve Sevmekle Başlar 60 Bütün bunlara karşın, yapılan çalışmalar çocuğa karşı şiddetin engellenmesinde yasa ve yönetmeliklerin yetmediğini önemli olanın toplumun bu konudaki düşünce ve tutumları olduğunu göstermiştir.

62 Eğitim, Çocuğu Tanımak Ve Sevmekle Başlar 61 Okullarda fiziksel ceza konulu tam bir araştırma yapılmamıştır. Yapılan az sayıda çalışmada okullardaki çocukların % 50 - %75’inin değişen derecelerde fiziksel cezaya uğradıkları gösterilmiştir.

63 Eğitim, Çocuğu Tanımak Ve Sevmekle Başlar 62 Okullardaki şiddetin bir diğer boyutu ise çocukların diğer çocuklara uyguladığı şiddettir. Çocuklar arası şiddette hazırlayıcı etmenler ; daha önce kendisinin şiddetle karşılaşmış olması, gerçekleşmeyen umutlar, düş kırıklıkları, öç alma duyguları, paylaşılamayan öfke, antisosyal kişilik ve madde bağımlılığıdır. ÇOCUKLARIN DİĞER ÇOCUKLARA KARŞI ŞİDDETİ

64 Eğitim, Çocuğu Tanımak Ve Sevmekle Başlar 63 Bu tip şiddet tek bir öğrencinin bireysel şiddeti olabileceği gibi, bu kişilik özelliklerine sahip birden fazla öğrencinin bir araya gelerek çeteler oluşturması ile de ortaya çıkabilir. Bu çocuklar bu yolla kendilerini daha güçlü hissedebilir, yaptıklarından zevk alabilir ya da diğerlerinin bunu hakettiğini düşünebilirler.

65 Eğitim, Çocuğu Tanımak Ve Sevmekle Başlar 64

66 Eğitim, Çocuğu Tanımak Ve Sevmekle Başlar 65 Şiddet konusunda önemli bir nokta da, şiddetin yön değiştirebilme özelliğidir. Yani insanlar kendilerini çileden çıkaran olaylara veya kişilere öfkelerini her zaman yöneltemeyebilirler. Bu durumda hiç ilgisi olmayan bir olay sebebiyle, yine hiç ilgisi olmayan kişilere şiddet uygulayabilirler.

67 Eğitim, Çocuğu Tanımak Ve Sevmekle Başlar 66 Duygularını ifade edebilen, insan ilişkilerinde başarılı, uyumlu, yaşama umutla bakan çocuklarda şiddet eğilimi düşüktür. Bir çocuğun şiddete yatkınlığı değerlendirilirken olumsuz özelliklerine ek olarak olumlu yanları da göz önüne alınmalı; olumsuz yanları ağır basıyorsa psikolojik destek sağlanmalıdır.

68 Eğitim, Çocuğu Tanımak Ve Sevmekle Başlar 67 Çocukları şiddetten korumanın ilk adımı şiddetin varlığını kabul etmektir. Sonuç ve Öneriler:

69 Eğitim, Çocuğu Tanımak Ve Sevmekle Başlar 68 “Bizde böyle şeyler olmaz” “Bu kadarcık dövme şiddet sayılmaz” gibi yaklaşımlar şiddeti inkâr etmektir.

70 Eğitim, Çocuğu Tanımak Ve Sevmekle Başlar 69 Okul idarecileri ve öğretmenler çocuk istismarı konusunda gerek mezuniyet öncesi gerek hizmet içi eğitimlerde bilgilendirilmeli, İstismara uğramış çocukları farketme konusunda beceri kazandırılmalıdır.

71 Eğitim, Çocuğu Tanımak Ve Sevmekle Başlar 70 Öğretmen, çocuğu eğitirken asla fiziksel ceza uygulamayarak örnek olmalı, uygulayanları da hoşgörmemelidir. Okul yöneticileri; okulda şiddet olgusunu yok etmek için elinden gelen gayreti göstermeli, şiddet uygulayanların yanında olmamalıdır.

72 Eğitim, Çocuğu Tanımak Ve Sevmekle Başlar 71 OKUL İDARECİLERİ, ASLA ŞİDDETE MÜSAMAHA GÖSTERMEMELİ, ŞİDDETİ YAPAN KİM OLURSA OLSUN, GEREĞİNİN YAPILACAĞINI BİLMELİDİR.

73 Eğitim, Çocuğu Tanımak Ve Sevmekle Başlar 72 Toplumun çocuk istismarı konusunda duyarlılığını artırmak, öğrencilerinin anne babalarını ve diğer bireyleri eğitmek konusunda idarecilere ve öğretmene önemli görevler düşmektedir. Okul aile birliği toplantıları ve veli görüşmelerinden bu amaçlar için yararlanılabilir.

74 Eğitim, Çocuğu Tanımak Ve Sevmekle Başlar 73 Okulda ve evde disiplini sağlamak için fiziksel ceza dışı seçenekler bulunmaktadır. Bu seçenekleri uygulamanın çocukta olumlu davranışı geliştirmede daha başarılı olduğu kanıtlanmıştır. Bu tür seçeneklerin bazıları bundan sonraki slaytlarda özetlenmiştir.

75 Eğitim, Çocuğu Tanımak Ve Sevmekle Başlar 74 AZAR ÖFKE DAYAK DIŞI YOLLARLA NASIL DİSİPLİN SAĞLAYABİLİRİZ ?

76 Eğitim, Çocuğu Tanımak Ve Sevmekle Başlar 75 Çocukla yaşına uygun bir dille konuşarak iyi iletişim kurulmalıdır. Sözel öğretmen-öğrenci ilişkisi çocuğun bilişsel yeteneklerini geliştirir.

77 Eğitim, Çocuğu Tanımak Ve Sevmekle Başlar 76 Olaylara çocuğun gözüyle bakıp, kendimizi onun yerine koyabilmeye çalışalım. Bize çok kabul edilemez görünen bir durum çocuğun gözünde tamamen farklı olabilir.

78 Eğitim, Çocuğu Tanımak Ve Sevmekle Başlar 77 Çocuğa yaşına uygun, kabul edilebilir, kesin ve tutarlı sınırlar çizelim, belli kurallar koyalım. Bunların aşılmasını istemediğimizi kesin bir dille ifade edelim.

79 Eğitim, Çocuğu Tanımak Ve Sevmekle Başlar 78 Çocuk sınırları aştığında ya da kurallara uymadığında sonuçları ile yüzleştirelim. Mesela;

80 Eğitim, Çocuğu Tanımak Ve Sevmekle Başlar 79 Koridorda koşan bir çocuk, çocukluğunun gereği olarak koşmaktadır. Çocukluk yapısında var olan bu durumu, ”KOŞMA !” diye bağırarak, emirle değil, koşarken ayak sesleri ile başkalarını rahatsız edebileceği, koşarken düşerse canının yanabileceği, başkalarına çarpıp zarar verebileceği gibi onun düşünemediği olumsuz sonuçlar dile getirerek anlatılmalıdır. Çocuk koşmamayı bir emir gereği değil; bir düşünce gereği yapmalıdır.

81 Eğitim, Çocuğu Tanımak Ve Sevmekle Başlar 80 KOŞMA ! Diye bağırarak, engellemeye çalıştığımız çocuk; biz arkamızı döner dönmez, tekrar koşmaya başlayacaktır. Sesle verilen emir, bir saniye sonra bitebilir; fakat düşünce kazandırılırsa, süreklilik kazanabilir.

82 Eğitim, Çocuğu Tanımak Ve Sevmekle Başlar 81 Çocuğa konuşma ve davranışlarımızla örnek olmalı. “Lütfen, teşekkür ederim” gibi kelimelerin kullanılması özendirilmeli. Sabır, nezaket, saygı gibi kavramlar anlatarak değil; davranışlarla öğretilmeli.

83 Eğitim, Çocuğu Tanımak Ve Sevmekle Başlar 82 Çocuğun birden fazla istenmeyen davranışı varsa hepsini bir anda ele almamalı, birer birer ilgilenilmeli. Bu davranışın neden sorun yarattığı açıkça anlatılmalı, değiştirdiğinde iyi davranışından dolayı kutlamalı.

84 Eğitim, Çocuğu Tanımak Ve Sevmekle Başlar 83 Çocuğun olumlu davranışlarını onayladığınız beden dilinizle de gösterilmeli. Bazen bir küçük gülümseme, sırt sıvazlama ya da bir baş hareketi bir çok söze bedeldir. VE UNUTULMAMALI Kİ

85 Eğitim, Çocuğu Tanımak Ve Sevmekle Başlar 84 Biz zannettiğimiz gibi değiliz, düşüncelerimiz gibiyiz. Düşüncelerimiz neyse davranışlarımız da onu gösterir.

86 Eğitim, Çocuğu Tanımak Ve Sevmekle Başlar 85 Çocuklara ; sorunlara çözümler üretme, sorunlarla başa çıkma konusunda destek olmalı, ve onların yerine kararlar vermemeli. kendi kararlarını verip, davranışlarını kendileri belirlesinler; bu tutum özgüvenleri için çok yararlıdır.

87 Eğitim, Çocuğu Tanımak Ve Sevmekle Başlar 86 Çocukların gizli yetenekleri vardır, bizden daha iyi bir çözüm yolu bulabileceğini, Problemi ortaya çıkaran çocuk aklı ile problemi çözebileceğini de aklımıza getirelim. aklımıza getirelim.KÜÇÜMSEMEYİP, ALÇAK GÖNÜLLÜ OLALIM

88 Eğitim, Çocuğu Tanımak Ve Sevmekle Başlar 87 Deniz ve nehirlerin yüzlerce dağ sellerinden faydalanıp büyümeleri, daima kendilerinin onlardan daha aşağı seviyelerde bulunmaları yüzündendir.

89 Eğitim, Çocuğu Tanımak Ve Sevmekle Başlar 88 Okulda yaramazlık yapan çocuğun, evimize gelen bir misafirin çocuğu olarak evimizde yaramazlık yaptığını düşünelim. O misafir çocuğa karşı davranışta gelişen (çocuktur yapar,önemli değil vb.) olumlu görüşü ya da hoşgörüyü öğrencilerimizden esirgememeliyiz.

90 Eğitim, Çocuğu Tanımak Ve Sevmekle Başlar 89 İDARECİLER OLARAK, ÖĞRETMEN OLARAK; ORTAYA ÇIKAN SORUNDA SUÇLUYU ARAMAMALIYIZ.

91 Eğitim, Çocuğu Tanımak Ve Sevmekle Başlar 90 ÖNEMLİ OLAN KİM SUÇLU DEĞİL; SUÇUN BİR DAHA OLUŞMAMASIDIR. SUÇUN NASIL OLUŞTUĞUNU DEĞİL, BİR DAHA OLUŞMAMASI İÇİN NELER YAPILABİLECEĞİNİ ARAMAK, BUNU ÖĞRENCİLERLE BERABER ÇÖZMEK, SORUNUN BİR DAHA OLUŞMAMASI İÇİN EN GÜZEL ÇALIŞMADIR. AKSİ TAKDİRDE HER GÜN YENİ SUÇLULAR ARAMAK ZORUNDA KALIRIZ.

92 Eğitim, Çocuğu Tanımak Ve Sevmekle Başlar 91 Yaşamak, sağlıklı büyük ve gelişmek, eğitim olanaklarına sahip olmak gibi hakların yanı sıra ; bu haklarını kullanırken huzurlu ve mutlu olmak, şiddete maruz kalmamak da çocukların en doğal hakkıdır. Bu hakka sahip olmak için onların en büyük yardımcıları ise öğretmenler olacaktır.

93 Eğitim, Çocuğu Tanımak Ve Sevmekle Başlar 92 son


"Eğitim, Çocuğu Tanımak Ve Sevmekle Başlar 1 2 3." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları