Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

2015/2016 ANTALYA 3. GELENEKSEL ÇOCUK OYUNLARI PROJESİ.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "2015/2016 ANTALYA 3. GELENEKSEL ÇOCUK OYUNLARI PROJESİ."— Sunum transkripti:

1 2015/2016 ANTALYA 3. GELENEKSEL ÇOCUK OYUNLARI PROJESİ

2 Oyun Kavramı, Oyunun Çocu k Gelişimi Üzerindeki Etkisi OYUN ASLINDA AKILDADIR;ANCAK ÇOCUK OYUNLA AKILLANIR… MEVLANA

3 OYUN NEDİR?  Bireyin zihinsel ve bedensel kapasitesini geliştiren,dış dünyayı kavramasını,içsel duygularını yansıtmasını sağlayan ve bireylerin sosyalleşmesinde önemli rol oynayan araçtır.

4 OYUNUN ÇOCUĞUN GELİŞİMİNE ETKİSİ OYUN: OYUN: ÇOCUĞUN İSTEYEREK, HOŞLANARAK YER ÇOCUĞUN İSTEYEREK, HOŞLANARAK YER ALDIĞI, FİZİKSEL, BİLİŞSEL, DİL, ALDIĞI, FİZİKSEL, BİLİŞSEL, DİL, DUYGUSAL VE SOSYAL GELİŞİMİNİN TEMELİ DUYGUSAL VE SOSYAL GELİŞİMİNİN TEMELİ OLAN, GERÇEK HAYATIN BİR PARÇASIDIR. OLAN, GERÇEK HAYATIN BİR PARÇASIDIR. OYUN,ÇOCUK İÇİN EN ETKİN ÖĞRENME SÜRECİDİR. OYUN,ÇOCUK İÇİN EN ETKİN ÖĞRENME SÜRECİDİR. OYUN ÇOCUKLARDA ÖZGÜR DÜŞÜNME OYUN ÇOCUKLARDA ÖZGÜR DÜŞÜNME YETENEĞİNİN GELİŞİMİNİ SAĞLAR. YETENEĞİNİN GELİŞİMİNİ SAĞLAR. BİRÇOK ÇOCUK OYUN ARACILIĞI İLE ; BİRÇOK ÇOCUK OYUN ARACILIĞI İLE ; EMPATİ YAPMAYI, BAŞKALARINA SAYGI GÖSTERMEYİ, EMPATİ YAPMAYI, BAŞKALARINA SAYGI GÖSTERMEYİ, KENDİ SORUMLULUĞUNU FARK ETMEYİ, SABIRLI OLMAYI, KURALLARA UYMAYI, STRESLE BAŞ ETMEYİ, PROBLEM ÇÖZMEYİ VE LİDERLİK ÖZELLİKLERİNİ PEKİŞTİRMEYİ ÖĞRETİR. KENDİ SORUMLULUĞUNU FARK ETMEYİ, SABIRLI OLMAYI, KURALLARA UYMAYI, STRESLE BAŞ ETMEYİ, PROBLEM ÇÖZMEYİ VE LİDERLİK ÖZELLİKLERİNİ PEKİŞTİRMEYİ ÖĞRETİR. KARAKTER VE KİŞİLİK GELİŞİMİNİ,İLETİŞİM KURMA YETENEKLERİNİ OLUMLU YÖNDE PEKİŞTİRİR. KARAKTER VE KİŞİLİK GELİŞİMİNİ,İLETİŞİM KURMA YETENEKLERİNİ OLUMLU YÖNDE PEKİŞTİRİR. YENİ ARKADAŞLARLA TANIŞIR. YENİ ARKADAŞLARLA TANIŞIR.

5 GELENEKSEL ÇOCUK OYUNLARI PROJESİNİN AMACI  GELENEKSEL İ YEN İ LEYEREK KORUMAK  ÇOCUKLARIMIZI OYUN YOLU İ LE E Ğİ TMEK VE ÇOCU Ğ UN GÖZÜNDE OKULU OYUN OKULU YAPMAK  ANNE VE BABALARI İ LE PAYLA Ş AB İ LECEKLER İ B İ R GELENEKSEL OYUNU OYNATMAK. GELENEKSEL OYUNU OYNATMAK.  OYUN YOLU İLE KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİNE KATKI SAĞLAMAK  İLKOKULLARDA BEDEN E Ğİ T İ M İ Ö Ğ RETMEN İ OLMAYACAK.BU YEN İ DURUMDA İLKOKULLARDA DA TAKIM SPORU ANLAYI Ş I NIN GEL İŞ T İRİLEREK ÇOCUKLARIMIZA ERKEN YAŞTA SPOR VE BEDEN KÜLTÜRÜ BİLİNCİNİN SINIF ÖĞRETMENLERİ TARAFINDAN VERİLMESİ FARKINDALIĞINI SAĞLAMAK.  OYUNLARIMIZDAN BAZILARINI DÜNYA KÜLTÜRÜNE ARMA Ğ AN ETMEK.  TEKNOLOJ İ N İ N ZARARLI YÖNLER İ NE KAR Ş I B İ R, ALTERNAT İ F ÜRETMEK  D İ L GEL İŞİ MLER İ NE KATKIDA BULUNMAK(TEKERLEME V E SAYI Ş MA)  ÇOCUKLARIN YEN İ ARKADA Ş LIKLAR KURMALARINA YARDIMCI OLMAK.

6 UNUTMAYINIZ! “HAYATI OYUNLAŞTIRABİLENLER HER ZAMAN KAZANMIŞLARDIR.” NEDEN EĞİTİMCİLER? ÇÜNKÜ;İŞİMİZ ÇOCUKLARI ANLAMAK (ÖĞRETMENLİK ÇOCUK GÖZÜYLE BAKABİLME VE ÇOCUK KALABİLME SANATIDIR.ÖĞRETMENLİK GELECEK TASARIMCILIĞIDIR)

7 ÇOCUKLAR ŞİMDİ KOCA KOCA APARTMANLARIN ARASINDA,NEFES ALINMAZ BİR HAVADA,EVLERİNDE SANAL BİR DÜNYADA,AMA EMNİYET İÇERİSİNDE YALNIZ YAŞIYORLAR YALNIZ YAŞIYORLAR. ANNELERİ,BABALARI ONLARI ÇOK SEVİYOR. HASTALIK KAPMASIN DİYE KALABALIK ORTAMLARA HİÇ SOKMUYOR.HAFTA SONLARI HEP BERABER AVM’LERDE GEZİNİYORLAR. OKUL SERVİSİ ÇOCUKLARI NEREDEYSE YATAKLARINDAN ALIYOR.ÇOCUKLAR,TRAFİK KAYGISIYLA KÖŞEDEKİ MARKETE DAHİ GÖNDERİLMİYOR “İNSANLIK O KADAR İLERLEDİKİ ARTIK GÖRÜNMÜYOR!!”

8 “PEKİ NE YAPMALIYIZ? ÇOCUKLAR İÇİN YEN İ LENEN GELENEKSEL ÇOCUK OYUNLARI”

9 GELENEKSEL ÇOCUK OYUNLARI ŞENLİKLERİ OYUNLARI OYUN İSMİKATEGORİSİ YAĞ SATARIM BAL SATARIM OYUNU İLKOKUL 2. SINIF ÖĞRENCİLERİ MENDİL KAPMACA OYUNUİLKOKUL 3. SINIF ÖĞRENCİLERİ YEDİ KİREMİT ( TOMBİK, DALYE ) OYUNUİLKOKUL 4. SINIF ÖĞRENCİLERİ YAKANTOP OYUNUORTAOKUL 5. SINIF VE LİSE 9. SINIF ÖĞRENCİLERİ

10 GELENEKSEL ÇOCUK OYUNLARI ŞENLİĞİ PROJESİ UYGULAMA AŞAMALARAI  OKUL YARIŞMALARI  BÖLGE YARIŞMALARI  İLÇE YARIŞMALARI  İL YARIŞMALARI

11 OKUL YARIŞMALARI 15 – 31 MART  OKUL YÖNETIMI TARAFıNDAN BELIRLENEN OKUL GELENEKSEL ÇOCUK OYUNLARı KOMISYONU TARAFıNDAN ORGANIZE EDILIR.  BIRINCI OLARAK SıNıF IÇI TAKıMLAR OLUŞTURULUR VE SıNıF IÇI YARıŞMA YAPTıRıLıR.  SıNıF IÇI BIRINCI OLAN TAKıMLAR DIĞER ŞUBE BIRINCILERI ILE YARıŞMA YAPAR.

12 BÖLGE YARIŞMALARI (Tarih, İlçe Komisyonu belirler)  İLÇE MÜDÜRLÜKLERİ TARAFINDAN BELİRLELEN GELENEKSEL ÇOCUK OYUNLARI KOMİTESİ TARAFINDAN YÜRÜTÜLÜR.  BÖLGE OKULLARI YARIŞMA PROGRAMI HAZIRLANMASI.  BÖLGE OKULLARI YARIŞMALARININ TARAFSIZ OKUL BAHÇELERİNDE VEYA UYGUN SPOR SALONLARINDA YAPILMASI  1 NİSAN TARİHİNDE SONUCLARIN İLÇE KOMİTESİNE BİLDİRİLMESİ.  BÖLGELERE AYRILMAMIŞ İLÇELERDE DİREK İLÇE FİNALİ YAPILIR.

13 İLÇE FİNAL YARIŞMALARI 4-23 NİSAN  İLÇE GELENEKSEL ÇOCUK OYUNLARI KOMİTESİ TRAFINDAN ORGANİZE EDİLİR.  EĞİTİM BÖLGELERİ BİRİNCİLERİ İLE İLÇE BİRİNCİLİĞİ YARIŞMA ŞENLİĞİ ORGANİZE EDİLİR.  YARIŞMALAR GENİŞ PARK,SPOR SALONU VEYA STADYUMDA ŞENLİK HAVASINDA ORGANİZE EDİLİR.  25 NİSAN TARİHİNDE SONUÇLARI İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ HAYAT BOYU ÖĞRENME BÖLÜMÜ VEYA GHSİM.OKUL SPORLARI BÖLÜMÜNE BİLDİRİLİR.

14 İL YARIŞMALARI MAYIS  TÜM İLÇE KOMİTELERİNDE GÖREVLİ ÖĞRETMENLER TARAFINDAN ORGANİZE EDİLİR.  İLÇE BİRİNCİLERİ KATILIMI İLE BELİRTİLEN TARİHLERDE GENİŞ ÖĞRENCİ VELİ KATILIMI İLE ŞENLİK OLARAK GERÇEKLEŞTİRİLİR.

15 İLETİŞİM, GEREKLİ MALZEME VE BELGELER  OYUNLAR İÇİN GEREKLİ BELGE VE DÖKÜMANLAR İÇİN ;ANTALYA GENÇLİK HİZMETLERİ İL MÜDÜRLÜĞÜ OKULSPORLARI WEB SAYFASI (http://antalya.gsb.gov.tr/) DAN ULAŞILABİLİR.http://antalya.gsb.gov.tr/  OYUNLARDA KULLANILACAK MALZEMELER VE BİLGİ İÇİN : ALAADDİN YILDIZ ERCAN BEY İL KOORDİNATÖRÜ (MALZEMELER İÇİN) ÖZNUR ERDEM İL KOORDİNATÖRÜ


"2015/2016 ANTALYA 3. GELENEKSEL ÇOCUK OYUNLARI PROJESİ." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları