Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sağlıklı beslenme dengeyle ilgilidir; ne kadar hareketli olduğunuza bağlı olarak belirli miktarda yemek yiyerek ve farklı yiyeceklerin tadını çıkararak,

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Sağlıklı beslenme dengeyle ilgilidir; ne kadar hareketli olduğunuza bağlı olarak belirli miktarda yemek yiyerek ve farklı yiyeceklerin tadını çıkararak,"— Sunum transkripti:

1

2 Sağlıklı beslenme dengeyle ilgilidir; ne kadar hareketli olduğunuza bağlı olarak belirli miktarda yemek yiyerek ve farklı yiyeceklerin tadını çıkararak, ihtiyacınız olan tüm besinleri alırsınız. İnsan vücudu düzgün çalışabilmek için 50'den fazla besine ihtiyaç duyar. Tek seferde bize tüm bu besinleri sağlayan bir tek yiyecek ya da içecek yoktur. Bu nedenle, her gün doğru miktarlarda farklı yiyeceklerden tüketmek önemlidir. Doğru yiyecekleri seçmenize yardımcı olması için porsiyon tabağını kullanabilirsiniz:

3

4 Güvenli Gıda Hazırlamak İçin Yedi İpucu İşte mutfağınızda güvenli yiyecekler hazırlamanızda yardımcı olacak yedi ipucu.

5 1.Tariflerinizi dikkatli seçin İnsanlar için ne pişireceğinize karar verirken, herhangi birinin gıda alerjisi olup olmadığından, özel bir diyeti olup olmadığından veya başka kısıtlamalar içerisinde olup olmadığından emin olunuz. Aileniz ve arkadaşlarınız için doğru miktarda ve doğru besin maddelerinden oluşan tarifler seçiniz.

6 2.Bileşenleri dikkatle seçin Güvenli gıda, kaynağında başlar. Satın aldığınız gıdaların taze olduğundan ve son kullanma tarihlerinin geçmemiş olduğundan emin olunuz. Meyveleri ve sebzeleri temiz su kullanarak yıkamayı unutmayınız.

7 3. Ellerinizi yıkayın Ellerinizi yıkamak, etkili olduğu kadar kolaydır. Yiyecekleri ellemeden önce ellerinizin temiz olduğundan ve yiyecekleri hazırlamak için kullanacağınız yüzeylerin veya ekipmanların dezenfekte edilmiş olduğundan emin olmalısınız. Yiyecekleri hazırlamadan önce ve sonra çalışma yüzeylerini, kesme tahtalarını ve mutfak aletlerini temizleyiniz ve dezenfekte ediniz. Zararlı mikro organizmaların yayılmasını önlemek için bu çok önemlidir.

8 4. Karıştırmayın Yiyecekleri ellerken, pişmemiş etleri, kümes hayvanlarını ve deniz mahsullerini diğer besin maddelerinden ayrı tutmayı unutmayınız ve onları hazırlamak için aynı bıçak veya mutfak aletlerini kullanmayınız.

9 5. Uygun şekilde pişirin Pişirme, yemeklere sadece lezzet katmaz; aynı zamanda tehlikeli mikro organizmaları da öldürür. Doğru ısıda pişirdiğinizden emin olunuz. Besin maddelerinin yok olmasını ve aynı zamanda zararlı maddelerin oluşumunu önlemek amacı ile fazla pişirmemek gerekir.

10 6. Güvenle saklayın Evinizde eğer ihtiyacınızdan fazla yemek pişirseniz, buzdolabında ağzı kapalı bir şekilde saklamadan önce tencerelerin veya kapların iyice soğumasını bekleyiniz. Kalan yemekleri iki gün içerisinde tüketiniz ve kaynayana kadar ısıttığınızdan emin olunuz. Yiyeceklerin uygun şekilde soğutulması ile zararlı bakterilerin büyümesi engellenmektedir. Hazırlık aşamasında, soğutulmuş ürünü mümkün olduğu kadar kısa bir süre dışarıda bekletiniz. Pimemiş ve yemeye hazır yiyecekleri her zaman ayrı bir yerde tutunuz, bunlara hazır yemeklerin paketleme materyalleri de dâhildir. Hazır salata veya tatlı gibi yemeye hazır yiyecekleri oda ısısında dışarı bekletmeyiniz.

11 7. İpuçlarınızı paylaşın Bu ilkeleri her gün paylaşarak ve uygulayarak herkes için gıda güvenliğine katkıda bulunmak üzere bir şeyler yapabiliriz. Aile üyelerinize de temel gıda hijyeni hakkında eğitim verebilirsiniz.

12 KAYNAKÇA


"Sağlıklı beslenme dengeyle ilgilidir; ne kadar hareketli olduğunuza bağlı olarak belirli miktarda yemek yiyerek ve farklı yiyeceklerin tadını çıkararak," indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları