Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Fikirden Projeye: Yenimahalle BİYEN Yenimahalle Belediye Başkanı Sayın Fethi Yaşar ve Yardımcılarına Yapılan Sunum (11 Kasım 2015 Yenimahalle ANKARA)

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Fikirden Projeye: Yenimahalle BİYEN Yenimahalle Belediye Başkanı Sayın Fethi Yaşar ve Yardımcılarına Yapılan Sunum (11 Kasım 2015 Yenimahalle ANKARA)"— Sunum transkripti:

1 Fikirden Projeye: Yenimahalle BİYEN Yenimahalle Belediye Başkanı Sayın Fethi Yaşar ve Yardımcılarına Yapılan Sunum (11 Kasım 2015 Yenimahalle ANKARA)

2 Yenimahalle Kent Konseyi Yürütme Kurulu olarak Belediye Başkanımız Fethi Yaşar’ı ilk ziyaretimizde kendisi bize şu mesajı vermişti: Kent Konseyi bir icra organı değildir. Kent Konseyi bir öneri organı gibi çalışır, projeler geliştirir, bunları sunar, uygun olanlar icracı kuruluşlar tarafından hayata geçirilir. Yenimahalle Kent Konseyi olarak biz bu mesajı doğru okuduk ve Yenimahalle için hayati olduğunu düşündüğümüz bir proje geliştirdik. Bugün bu proje fikrimizi siz değerli yetkililerimiz ile paylaşmak üzere buradayız. Zaman ayırıp bu düşüncemizi dinleme duyarlılığını göstermiş olmanız nedeniyle, Yenimahalle Kent Konseyi olarak hepinize şükranlarımızı sunuyoruz. Kent Konseyi’nin Temel Misyonu

3 Yenimahalle Kent Konseyi BİYEN Proje Çalışma Grubu BİYEN Projesi, Yenimahalle Kent Konseyi’nde Şubat 2015 tarihinde oluşturulan bir çalışma grubu tarafından hazırlandı. Çalışma Grubu’nda yer alan isimler: Atila Çınar (Yenimahalle Kent Konseyi Başkanı) Selçuk Sarıkaya (Yenimahalle Kent Konseyi Genel Sekreteri) Gülşen İnal Sucu (Yenimahalle Kent Konseyi Kadın Meclisi Başkanı) Leyla Sarısoy Yıldız (Yenimahalle Kent Konseyi Yürütme Kurulu Üyesi) Serap Arzuman (OSİAD Genel Sekreteri) Timur Yerlikaya (Eğitim ve Yönetim Danışmanı)

4 1. Bölüm Giriş ve Amaç

5 Tarihin her döneminde, teknolojideki gelişmeler, teknolojinin durmadan yenilenen ürünleri hem toplumları hem de toplumun bireyleri olan bizleri değişmeye zorluyor. Değişimleri kavrayamayan, teknolojik gelişmelere uyum sağlayamayan toplumlar da, o toplumu oluşturan bireyler de çağdaş yaşamın dışında kalmaya mahkum olmaktalar. Sokaklarında huzur olan, insanları mutlu ve barış içinde yaşayan toplumların ortak bir özelliği var: Teknolojik gelişmeleri yakından izliyorlar, değişmelere ayak uyduruyorlar ve teknolojiyi ürüne dönüştürecek ortamlar oluşturuyorlar. Teknolojiyi kullanarak üretiyorlar ve üretimin yarattığı zenginliği olabildiğince adil paylaşıyorlar. Çıkış Noktamız: Teknolojinin Yaşamı Değiştiriyor Olması

6 Yenimahalle İlçemizde teknolojiyi kullanarak üretimi artırabilmek için, birbiriyle doğrudan ilişkili iki büyük avantajımız var: Bölgemizdeki eğitim kurumları, sivil toplum kuruluşları, sosyal alanlar, kültürel donatılar ve geçmişten gelen ‘mahalleli’ ilişkileri gibi kaynaklardan beslenen, eğitim seviyesi belirli düzeyin üzerinde, deneyimli insan kaynağımız. Yüzlerce küçük işletmenin olduğu OSTİM ve İVEDİK, üretim için gerekli altyapıyı oluşturmuş ve üretebilmeyi öğrenmiş bölgelerimizdir. Bu bölgeler, teknolojik bilgiyi ürüne dönüştürmenin, bu yolla da başta ilçemiz olmak üzere, bölgemizde toplumsal refahı sağlamanın en önemli üretim altyapıları olmak durumundalar. Çıkış Noktamız: Teknolojinin Yaşamı Değiştiriyor Olması

7 Dünyadaki ağır rekabet koşulları ve yarışmacı ortam, bölgemizin bu iki avantajını bugüne kadar olduğundan çok daha iyi değerlendirmemizi zorunlu kılmakta. Çıkış Noktamız: Teknolojinin Yaşamı Değiştiriyor Olması Bu iki bulunmaz avantajın birbiriyle buluşması, sinerji ve zenginlik yaratması için bir ara yüze ihtiyacımız var. Bu, eğitim ve beceri seviyesi en düşük olanımızdan, bilgi, beceri ve deneyimi en yüksek olanımıza kadar, tüm insanlarımızın sürekli eğitim alabileceği, oluşmuş deneyimlerin de genç kuşaklara aktarılacağı bir enstitüdür. Bu enstitüde, bölgemizi ilgilendiren teknolojik gelişmeler izlenecek, yorumlanacak, denenecek ve ‘temel becerileri kazanmış, öğrenmeyi öğrenmiş, sosyal donatımlı yurttaşlar’ ortaya çıkarılacaktır. Bu enstitüden geçen tüm yurttaşlarımız başta OSTİM ve İVEDİK olmak üzere ülkemiz endüstrisi için ‘aranan kan’ olacaklardır.

8 YENİMEK Deneyim ve Altyapısı’nın BİYEN İçin Önemi BİYEN’in en önemli esin kaynağı, Belediye Başkanımız Sayın Fethi Yaşar’ın, “… hobi kurslarından, iş ve istihdama yönelik kurslara geçilmeli…” sözleridir.

9 2. Bölüm BİYEN Proje Paydaşlarımız ve Fikrimizi Paylaştıklarımız

10 BİYEN Yerel Proje Paydaşları OSİAD (Ostim Sanayici ve İşadamları Derneği) Sanayide en fazla ihtiyaç duyulan meslek ve beceri alanlarını belirleyecek, BİYEN eğitimleri için içerik tanımlayacak, eğitici desteği sağlayacak BKS DER (Başkent Kültür ve Sanatı Geliştirme ve Destekleme Derneği) Yenimahalle BİYEN’de teknik eğitim alanlara, sanatsal ve kültürel ürünler sunacak, kişisel gelişimlerine katkı sağlayacak YEN DER (Yenimahalle Dostları Derneği) Çok çeşitli meslek ve uzmanlık alanlarına sahip üyeleri vasıtasıyla Yenimahalle BİYEN’in işleyişinde yol gösterecek, gerektiğinde uzman üyeleri ile gönüllü hizmet verecek

11 BİYEN Fikrini Paylaştığımız Kuruluşlar Aralarında OSİAD’ın da yer aldığı 11 kuruluş tarafından 2014 yılında oluşturulan ‘Ankara Mesleki ve Teknik Eğitim Gönüllüleri Platformu’ 2 Nisan 2015 tarihinde Ankara’da bir Teknik Eğitim Çalıştayı düzenledi. Bu çalıştayda açılış konuşması yapan Yenimahalle Kent Konseyi Başkanı Atila Çınar BİYEN Projesi’nden söz etti. Çalıştayın sonuç raporunda ise şu cümle yer aldı: “Mevcut eğitim sistemi bu haliyle, iş yaşamının acil ihtiyacı olan nitelikli ve beceri sahibi meslek insanlarını yetiştirmemektedir. Bu durumda mesleki eğitim için alternatif ve yaratıcı çözümler aranması kaçınılmazdır. Bu anlamda Yenimahalle Kent Konseyi tarafından Yenimahalle bölgesi için geliştirilen ‘Sanayi Enstitüsü Projesi’ değerlendirilmesi gerekli bir proje olarak görülmelidir.”

12 BİYEN Fikrini Paylaştığımız Kurum ve Kuruluşlar Görüşülen kurum ve kişiler projemiz ile ilgili olumlu görüşler verdiler. Ayrıca bu görüşmelerde yapılan eleştiri ve önerilerin tümü proje sürecinde değerlendirildi. MAN Beceri Eğitim Merkezi (MAN BEM) Yönetici ve öğrencileriyle görüşüldü. ODTÜ Teknokent AŞ Genel Müdürü Mustafa Kızıltaş ve Yönetim Kurulu Üyesi Tahsin Hürsel Kendir ile görüşüldü. ASELSAN AKADEMİ Müdürü İnci Yüksel Ergül ve çalışma arkadaşları ve Türk Traktör Fabrikası yetkilileri ile görüşüldü. Yenimahalle Endüstri Meslek Lisesi’nde kurulu SAMSUNG AKADEMİ Yönetici ve hocaları ile görüşüldü. Cumhuriyet Halk Partisi Mühendis Mimar Çalışma Grubu’nun ‘Sanayileşme ve Yenileşim Masası’ uzmanları ile görüşüldü. Yenimahalle Belediyesi Uluslar arası İlişkiler ve AB Proje Ofisi Sorumlusu Proje Uzmanı Merve Şimşek ve Ofis’in diğer uzmanları ile görüşüldü. OSİAD Başkanı Ahmet Kurt, ANADOLU OSB Başkanı Hüseyin Kutsi Tuncay ve OSTİM OSB Başkanı Orhan Aydın ile görüşüldü.

13 3. Bölüm Ankara ve Yenimahalle’de Fikri Mülkiyet ve Teknolojik Altyapılar

14 Ankara (2014 Verileri)  Türkiye’deki 270 OSB’nin 11’i Ankara’da,  7,5 milyar dolar ihracat ile ilk 5 il içerisinde,  Savunma sanayi imalatının %58’i Ankara’da,  Türkiye medikal firmalarının %41’i Ankara’da,  17 teknopark ile Türkiye’deki teknoparkların %40’ını barındırmakta,  AR-GE, savunma, havacılık, sağlık, yazılım ve ulaştırma alanlarında en başarılı il,  21 üniversitede 200 bin öğrenci öğrenim görmekte,  80 hastane, 30 bin sağlık personeli bulunmakta,  10 bin’in üzerindeki doktoralı uzman sayısı ile dünyanın sayılı kentleri arasında.

15 Yenimahalle  İlk öğretim ve lise düzeyinde 182 okulda eğitim verilmekte.  Ankara’daki toplam 18 üniversiteden 6’sının Yenimahalle sınırlarında kampus veya bağlı birimleri yer almakta.  Yenimahalle sınırları içerisinde ODTÜ ve Hacettepe Teknokent birimleri var.  Yenimahalle’de bulunan ve 200 bin’e yakın insana istihdam sağladığı tahmin edilen ekonomik alanlar: - ASELSAN - Türk Traktör Fabrikası - OSTİM OSB - ATB İş Merkezi - İVEDİK OSB - Öz Anadolu Toptancılar Sitesi - ERCİYES İşyerleri - BAŞKENT Oto Sanayi Sitesi - GİMAT - İVEDİK Hurdacılar Sitesi

16 Yenimahalle’nin Özel Zenginlikleri  OSTİM ve İVEDİK OSB, Ankara’da bulunan 11 OSB arasında en büyük iki OSB’dir.  OSTİM ve İVEDİK OSB’deki makina ekipman vb. tutarı 2 milyar Dolar üzerinde.  İki OSB de 20 ana sektöre yönelik yedek parça ve alt komple imalatı yapılmakta.  OSTİM OSB’de toplam 6 bin işletmede yaklaşık 60 Bin kişi çalışmakta.  İVEDİK OSB’de toplam 8 bin işletmede yaklaşık 110 Bin kişi çalışmakta.  OSTİM ve İVEDİK’de 4,000’den fazla yüksek okul mezunu çalışmakta.  Bölgede faaliyette olan ASELSAN’ın yarısı mühendis olmak üzere 4 binden fazla, Türk Traktör Fabrikası’nın ise 2,500’den fazla çalışanı var.

17 4. Bölüm BİYEN İçin Öngörülen Altyapı

18 Temel Hedef: Yenimahalle İnsanı ile Sanayisini Buluşturacak Bir Ortam BİYEN’in amacı, bölgemizde yaşayan yurttaşların, mesleki ve teknik beceri edinerek istihdama katılabilmelerini sağlamanın yanı sıra, aynı zamanda bölgemiz insanlarının: Sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere ilgi duyan ve bu etkinliklere katılan, Dilini doğru kullanan, Kendini ifade edebilen, Proje fikirlerini hayata geçirebilen, Kentine ve ülkesine karşı duyarlı kişiler olmalarını da sağlamaktır.

19 BİYEN Giriş Katı

20 BİYEN Üst Kat

21 Hedef Kitle  OSTİM ve İVEDİK OSB işletme sahibi, yönetici ve çalışanları,  Bölgemizdeki büyük fabrikaların çalışanları,  Bölgemizde yaşayan gençler ve kadınlar,  Meslek lisesi öğrencileri,  Meslek edinmek isteyen yetişkinler,  Mesleğini değiştirmek isteyenler,  Üniversite öğrencileri,  Dezavantajlı gruplar. Fonksiyonlar  Farklı meslek alanlarında yer alacak insanlara, aynı çatı altında beceri kazandırmak,  Meslek seçimi ve mesleğe hazırlanmada yardımcı olmak,  Mesleki Yeterlilik sınav merkezi ihtiyacını karşılamak,  Kişilerde meslek bilincini ve meslek etiğini geliştirmek,  Çalışmakta olan insanların teknik eğitim ve bilgi ihtiyaçlarını karşılamak,  Üniversite öğrencilerinin proje çalışmalarına ve her alandan AR-GE çalışmalarına destek sağlamak,  Kültürel ve sosyal faaliyetler ile bölgemiz beşeri sermayesinin artmasına destek olmak. Projenin Hedef Kitlesi ve Sağlanması Öngörülen Faydalar

22 BİYEN: Öngörülen Temel Faaliyet Alanları Hizmet/Etkinlik Alanıİçerik/KapsamOlası Kaynaklar Eğitim Hizmetleri Eğitici Eğitimleri, Temel Beceri Eğitimleri, Mesleki Teknik Eğitimler, KOBİ Sahipleri İçin Eğitimler, Girişimcilik Eğitimleri İŞKUR, KOSGEB, KALKINMA AJANSI, AB Kaynakları vb. Rehberlik Hizmetleri İhracat ve Pazarlama, Mevcut Hibe Desteklerinden Yararlanma, İşyeri Yönetim ve İdaresi, Hukuksal ve Finansal alanlarda rehberlik hizmetleri İŞKUR, KOSGEB, Meslek Odaları, Üniversiteler ve Kent Gönüllüleri Ürün Geliştirme Hizmetleri Fikrini ürüne dönüştürmek isteyen üniversite öğrencisi, dezavantajlı yurttaş, KOBİ sahibi, genç girişimci TÜBİTAK, Sanayi Bakanlığı, AB Fonları, Melek Yatırımcılar vb. Sosyal, Kültürel ve Sanatsal Faaliyetler Sanatsal, Sosyal ve Kültürel Etkinlikler, Teknik ve Sosyal Geziler, Söyleşiler, ‘Kentini Tanı’ Etkinlikleri Yerel yönetim kaynakları ve diğer sponsorlar Sürdürülebilirlik için Gelir Getirici Faaliyetler Mesleki Yeterlilik Eğitimleri, Tasarım ve İmalat Atölye Hizmetleri, Test Deney ve Kalibrasyon Hizmetleri, Ofis Kiralama vb. Büyük kuruluşlardan makina, ekipman hibe destekleri

23 5. Bölüm BİYEN Yasal Dayanak ve Proje Zaman Planı

24 1. Belediye Yasası YENİMEK için yasal dayanak olan 5393 sayılı Belediye Yasası’nın 14/a maddesi: İmar, su ve kanalizasyon, ulaşım gibi kentsel altyapı; coğrafi ve kent bilgi sistemleri; çevre ve çevre sağlığı, temizlik ve katı atık; zabıta, itfaiye, acil yardım, kurtarma ve ambulans; şehir içi trafik, defin ve mezarlıklar; ağaçlandırma, park ve yeşil alanlar; konut; kültür ve sanat, turizm ve tanıtım, gençlik ve spor; sosyal hizmetler ve yardım, nikah, meslek ve beceri kazandırma; ekonomi ve ticaretin geliştirilmesi hizmetlerini yapar veya yaptırır… BİYEN Kurulumu İçin Olası Yasal Dayanaklar 3. OSB’lerde Okul kurulabilmesine ilişkin kanun ve bu konudaki devlet destekleri 2. Yenimahalle’nin yerel katılımı ile bir vakıf kurulması ve BİYEN’in bir vakıf kuruluşu olması

25 BİYEN’in kuruluştan sonra iki yıl içerisinde kendi gelirlerini yaratarak dış kaynağa ihtiyaç duymadan yaşayabileceği öngörülmüştür. İlk iki yıl için ihtiyaçlar ise aşağıda sıralanmıştır:  Arsa (ileriki ihtiyaçlar ve gelişme vizyonu göz önüne alındığında yaklaşık 10 dönüm)  Bina imalatı (1,000 – 1,200 metre kare oturumlu 2 katlı yapı)  Donanımların temini ve kurulumu (Ankara’daki ve bölgemizdeki büyük fabrikalardan hibe destekler alınacağı öngörülmektedir)  Başlangıç için giderlerin sağlanması (iki yıl için)  Yönetim ve eğitim kadrolarının belirlenmesi BİYEN Projesi Zaman Planı (TASLAK)

26 6. Bölüm Sonuç ve BİYEN Modelinin İlçemiz ve Ülkemizin Geleceği İçin Önemi

27 Proje ile Yenimahalle ilçemiz, Çağdaş refah toplumu seviyesine ulaşma bağlamında ciddi bir hamle yapacak, Cumhuriyet’in örnek ilçesi olma özelliğini sürdürecek, adına yaraşır, yepyeni bir araca sahip olacaktır. Bu proje, Yenimahalle’deki TTF, ASELSAN, OSTİM, İVEDİK ve Oto Sanayi Siteleri olmak üzere, bölgemizin kalifiye eleman ihtiyacının karşılanması için de bir fırsat yaratacaktır. Aynı zamanda, bölgemizdeki üniversitelerin ve öğrencilerin, araştırma ve denemelerini gerçekleştirebilecekleri, fikirlerini ürüne dönüştürüp, iş yaşamı ile ilişkilerini geliştirebilecekleri bir merkez olacaktır. BİYEN: Sorunlar Yaşayan Teknik Eğitim Sistemi İçin Arayışlara Katkı

28 BİYEN Modeli’nin Yenimahalle’de başarılı olması ülkemizin tümü için örnek olacak ve sorunlar yaşayan eğitim sistemi için bir araç olarak kullanılabilecektir. BİYEN: Sorunlar Yaşayan Teknik Eğitim Sistemi İçin Arayışlara Katkı BİYEN için öngörülen MODÜLER yapı, benzer enstitülerin ülkemizin her kentinde, yerel ihtiyaç ve zenginliklerin göz önüne alınması yoluyla çoğalmasını kolaylaştıracaktır.


"Fikirden Projeye: Yenimahalle BİYEN Yenimahalle Belediye Başkanı Sayın Fethi Yaşar ve Yardımcılarına Yapılan Sunum (11 Kasım 2015 Yenimahalle ANKARA)" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları