Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Yrd. Doç. Dr. Ahmet TAN tan@gantep.edu.tr TASARIM YÖNETİMİ Yrd. Doç. Dr. Ahmet TAN tan@gantep.edu.tr.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Yrd. Doç. Dr. Ahmet TAN tan@gantep.edu.tr TASARIM YÖNETİMİ Yrd. Doç. Dr. Ahmet TAN tan@gantep.edu.tr."— Sunum transkripti:

1 Yrd. Doç. Dr. Ahmet TAN tan@gantep.edu.tr
TASARIM YÖNETİMİ Yrd. Doç. Dr. Ahmet TAN

2 İletişim Bilgilerim Web : Twitter : drahmettan Facebook : Ahmet Tan Mail :

3 Kaynakça; Adım adım tasarım yöntemleri – Kari Jormakka
Tasarım Felsefesi - Prof. Dr. İsmail Tunalı Tasarım Yönetimi – Brigitte Borja De Mozota Müşteri Deneyimi, Tasarımı ve Yönetimi - Taşkın Dirsehan

4 Konular; Tasarım, Tasarım Kalitesi, Tasarım Süreci,
Tasarım Özellikleri, Tasarım Rekabet İlişkisi Örnek Projeler

5 Kapsam; Proje pratikleri, Ürün analizleri
Kalite kontrolüne ilişkin tasarım projesi yönetimi kavramlarını kapsar.

6 Tasarım Nedir?

7 Bir şeyi zihinde biçimlendirme, kurma, tasarımlanan biçim , tasavvur.

8 Tasarım Süreci

9 Tasarım Nasıl Olmalıdır?
-     İlgi çekici, -     Özgün – farklı, -     Geri dönüşümlü - atık malzeme, -     Ergonomik ( kullanımı kolay… ), -      Estetik olmalı. 

10 Tasarımın Hammaddeleri?
1- Çizgi 2- Ton 3- Renk 4- Doku 5- Biçim 6- Ölçü 7- Yön

11 Tasarım İlkeleri 1-Denge 2-Orantı ve görsel hiyerarşi 3-Görsel devamlılık 4-Bütünlük 5-Vurgulama

12 Tasarım Kalitesi Kaliteyi Oluşturan Unsurlar; Tasarım kalitesi,
Uygunluk kalitesi, Kullanım kalitesi.

13 Tasarım Kalitesi Mamul fiziksel ve performans özellikleri ile beraber tasarlanır. Mamulün fiziksel niteliklerini gösteren, boyut, ağırlık, hacim vb. ölçüler, aynı zamanda tasarım kalitesini de belirler. Bir mamulün pazarda kolayca tutunabilmesi, rekabet üstünlüğü sağlayabilmesi,tüketicinin en üst düzeyde tatmininin sağlanabilmesi ve en yüksek karı elde edebilmesi için başta gelen ön koşullardan biri de tasarım kalitesidir.

14 Tasarım Kalitesi Tasarım kalitesinin optimum olduğu nokta; tüketicilerin kalite için belirlemiş oldukları değer ile kalitenin maliyeti arasındaki olumlu farkın (üretici açısından karın) maksimum olduğu kalite düzeyidir.

15 Tasarım Rekabet İlişkisi
Tasarım; bir ürünün dış görünüşünü ifade eder. Tasarım bir ürünün biçimi olabileceği gibi; çizgilerden, süslerden, renklerden ve çeşitli unsurlardan oluşan görünümlerde olabilmektedir.

16 Tasarım Rekabet İlişkisi
Tasarım, endüstriyel üretime geçilmeden önce (1800’lü yılların ikinci yarısı) kişiye özel olarak yapılırdı. Sanatçılar, yüksek meblağlar karşılığında halkın elit kesimlerine, kişiye özel tasarımlar üretirlerdi.   

17 Tasarım Rekabet İlişkisi
Sanayi Devrimi ile birlikte endüstriyel üretime geçildikten sonra, hızlı üretim ile birlikte insanlar tasarlanmış ürünlere daha kolay ulaşmaya başladılar. Bu da özellikle son yıllarda globalleşen dünyada, tasarımın gelişimine artı değer katmıştır.  Globalleşen dünyada firma sahipleri, tasarımsal ürünlerini yurtdışına ihraç ederek kâr oranlarını artırmanın yanında, tüketicilerin katma değer sağlanmış ürünlerden faydalanmalarını istemektedirler.

18 Tasarım Rekabet İlişkisi
Günümüzde iletişim araçlarının da etkisiyle artık dünyanın herhangi bir yerinde ürünlere kolaylıkla ulaşılmakta ve bu ürünleri taklit etmek isteyenlerin işi de bir o kadar kolaylaşmaktadır. Bu sebeple endüstriyel tasarım tescili günümüz dünyasında haksız rekabetin önüne geçebilmek için olmazsa olmazlardandır. Taklit ve haksız rekabeti önlemek, yatırımlarınızın karşılığını tam olarak alabilmek için tek yol globalleşen dünyada yeni tasarımları tescil ettirmektir.

19 Tasarım Rekabet İlişkisi
Tasarlanan ürünlerin yurtiçinde tescili ne kadar önemli ise; ihracat yapılan, kısa veya orta vadede ihracatı planlanan ülkelerde de tescil edilmesi son derece önemlidir. Yurtiçi veya yurtdışında ürünlerinizin taklit edilmesi; ürün kalitesindeki farklılıklardan dolayı ürününüzü ve markanızı itibarsızlaştırdığı gibi, firmanız içinde ciddi bir maliyet olarak karşınıza çıkacaktır.

20 Tasarım Rekabet İlişkisi
Tasarladığınız ürünün başka bir ülkede başka bir üretici tarafından tescillenmesi durumunda, bahsi geçen ülkeye ihracat yapamama gibi bir durumla karşılaşmakta acı bir sonuç olarak karşınıza çıkabilmektedir. Ayrıca, ilgili tasarımın kendinize ait olduğunu kanıtlamaksa çok kolay bir süreç olmamakla birlikte ciddi dava maliyetlerini de beraberinde getirmektedir.

21 Tasarım Rekabet İlişkisi
Ürününüzün tasarımı sonuçlandığında, tasarım tescilini almak size maddi kazancın yanı sıra ürününüzün taklit edilmesini ve haksız rekabetin önüne geçilmesini de sağlayacaktır. Çünkü ülke pazarına giren tescilsiz ürünler haksız rekabet hükümleri kapsamında ciddi yaptırım ve maliyetlerle karşı karşıya kalabilmektedirler.

22 Tasarım Rekabet İlişkisi
Haksız rekabet durumunun tespit edilmesi halinde, haksız rekabet hükümleri çerçevesinde tescilsiz ürünün ticari faaliyetinin durdurulmasına yönelik 250 bin Euro’yu bulan dava masrafları ile karşı karşıya kalmak kaçınılmazdır. Bahse konu olan süreç davaya kadar gitmese bile, ihtar, avukatlık ücretleri gibi harcamalarla 20 bin Euro’ya kadar varan masraflar çıkabilmektedir. Bu sebeple, ihracat yapılan ülkelerde tasarımların tescil işlemlerinin başlatılması, haksız rekabetin önlenmesi hususunda size avantaj sağlamasının yanında olası masrafların çıkmasını da engelleyecektir.

23 Tasarım Rekabet İlişkisi
Ürününüzü daha kolay pazarlama ve ihraç etme avantajlarından faydalanabilmek için öncelikli olarak ürünlerinizi hem yurtiçinde hem de yurtdışında, ihracat yaptığınız / yapacağınız ülkelerde tescil ettirmeniz gerekmektedir. Böylelikle hem taklit ve haksız rekabete engel olabilecek hem de ihracatlarınızda problem yaşamamış olacaksınız.

24 Bir restorana, bir müşterinin iki defa gelmesi, iki müşterinin bir defa gelmesinden daha büyük sonuç verir!

25 Müşteri; neden sürekli fiyat/kalite değerlendirmesi yapar?
Müşteri Deneyimi Müşteri; neden sürekli fiyat/kalite değerlendirmesi yapar?

26 Müşteri Deneyimi Deneyim oluşturmanın temel amacı;
Günümüz rekabet ortamında rakiplerden “farklılaşmaktır”!

27 Müşteri Deneyimi Müşterilerin, işletmeyle doğrudan veya dolaylı temasında, müşterilerin içsel ve öznel tepkileridir.

28 Müşteri Deneyim Türleri ( B.Schmit)
Duyu Duygu Düşünce Davranış İlişki

29 Müşteri Deneyimi Yönetimi

30 Deneyim Temelli İletişim
Deneyim Temelli İletişimin Temas Noktaları; İletişim Kurum ve Ürün Markalaması Pazarlama Hizmet Satışlar Tedarik Yönetim Çalışanlar İç dizayn Mimari Tasarım

31 Müşteri Deneyimi Müşteriye,
olumlu veya unutulmaz deneyimler sağlayabilmek için “müşteri deneyimi” iyi yönetilmelidir!

32 Müşteri deneyimi neden önemlidir?

33 Müşteri Deneyimi ne kazandırır?

34 Müşteri Deneyiminin Temel Özellikleri
Müşteri deneyimi şirketle müşteri arasındaki bir etkileşimdir Müşteri deneyimi hem rasyonel, hem de duygusal olmalıdır Müşteri deneyimi içsel olarak ölçülebilir

35

36

37 Müşteri Deneyimi Problemin tanımlanması
Deneyim Araştırması Nasıl Yapılır? Problemin tanımlanması Probleme yaklaşım geliştirilmesi Duyusal-Duygusal-Düşünsel-Davranışsal-İlişkisel Deneyimler Araştırma tasarımının biçimlendirilmesi Gerekli bilginin tanımı İkincil veri analizi Kalitatif araştırma Kantitatif veri toplama( anket, gözlem,deney) Ölçme ve ölçekleme Anket tasarımı Örnekleme süreci ve örnek büyüklüğü Veri analizi planlaması Veri toplanması Verinin hazırlanması ve analizi Rapor hazırlanması ve sunum

38 MÜŞTERİ NEDEN MEMNUN OLUR?
Pozitif ve seviyeli bir ilişkiden Karşılıklı kazançtan İhtiyacının karşılanmasından

39 MEMNUN MÜŞTERİ NEREDEN BİLİNİR?
Size tekrar gelip alışveriş yapar Başkalarına sizi tavsiye eder Müşteri söylemese de satış eğriniz size bunu söyler?

40 MÜŞTERİ MEMNUN OLUNCA NE OLUR?
Tercih ettiği satıcı olursunuz Marka oluşturmanız kolaylaşır Cironuz ve karınız artar Çalışanlarınızın işi güvende olur Şirket büyür Pazarlama ve iletişime daha az para ayırabilirsiniz Müşteri isteklerini bilir, yeni ürünler satabilirsiniz

41 MÜŞTERİ NASIL MEMNUN EDİLİR?
Kaliteli veya kaliteli olarak algılanan mal satarak Fiyatı doğru (ucuz değil) mal satarak Malı zamanında temin ederek Alışveriş zaman ve zeminini güzel kılarak Alışverişi kolaylaştırarak Çalışanlar arası takım ruhunu oluşturarak Satılan mala kefil olarak Yeni mal ve hizmetleri herkesten önce satarak

42 MEMNUN MÜŞTERİ KİMİ MEMNUN EDER?
Kendisini ve size yeni müşteri olacak başka müşterileri Şirketinizin çalışanlarını Patronu veya hissedarları

43 ÇALIŞANLAR NİYE MEMNUN OLUR?
Daha konforlu, mutlu ve stressiz bir çalışma ortamından İş güvenliğinden Başarıdan pay çıkarma hissinden Karlılıkla artan ücret ve primlerden

44 Patronlar niye memnun olur?
Güvenli şekilde büyüyen iş hacminden Artan kardan Artan yıllık temettüden Artan şirket değerinden

45 Yani; “Müşteriniz memnun olursa hepiniz memnun olursunuz”

46 Müşteri Sadakati Müşteri sadakati oluşturmanın 5 kuralı;
Kural 1: İnsanlar, insanlarla iş yapar “İnsanlar, insanlarla iş yapar”, müşteri sadakati oluşturmanın köşe taşıdır. Ticaretin kalbi ve ruhu insanlardır; binalar, ürünler, patentler ya da başka bir şey değil. İnsanlar sevdikleri ve kendilerini seven insanlarla iş yapmak ister. Peki müşterilere önemli olduklarını nasıl gösterecek, sizi ve işinizi sevmesini nasıl sağlayacaksınız? • Onları tanıyın • Onları anlayın • Onlara yardımcı olun • Onlara rehberlik edin:

47 Müşteri Sadakati Kural 2: Farklılaşma Her satın alma ve her satışta rekabet söz konusudur. Kazanmak için ürününüz/çözümünüz/hizmetinizin daha çekici olduğunu; ürününüz /çözümünüz /hizmetinizin riskli ya da itici olmadığını göstermek zorundasınızdır. Ödeme süreleri, teslimat ve edinilebilirlik, mallar için geleneksel farklılaştırıcı öğelerdir. Müşteriye ne yaptığınızı ya da ürününüzü nasıl yaptığınızı anlatmak farklılaştırıcı bir öğedir. Farklılaşma ancak müşterileriniz için bir değer farkı oluşturduğunuzda işe yarar. Müşterilerinizle ilişkilerinizde kullanacağınız yöntemlerde, sergileyeceğiniz kişilik, ilgili davranış, tarz, tecrübeler ve eşsiz yeteneklerinizi kullanabilirseniz farklı olabilirsiniz.

48 Müşteri Sadakati Kural 3: Değer ve Güvence Değer, fiyatla karıştırılmamalıdır Daima fiyat yerine değerden söz etmelisiniz. Değer sağlamak, ürününüzün ya da hizmetinizin ötesinde düşünmektir; tıpkı dişçilerin, bekleme odalarında müzik dinletmeleri! Burada işin temeli, müşteriye kendisini iyi hissettirecek en iyi yolu   bulmaktır. Bu arada değer sağlamanın dışında, güvence de sağlamalısınız. Bunun nedeni, müşterilerinizin sizinle tekrar tekrar iş yapmakla ilgili tek teşvikin, bir sonraki satın almanın en sonuncusu kadar iyi bir değer sağlayacağına dair güvence olmalıdır. Bunun anlamı, müşterinin beklentilerinin her seferinde karşılanmasıdır.

49 Müşteri Sadakati Kural 4: Etkin İletişim Ne söylediğinizle, nasıl söylediğinizle ve bakışınızla iletişim kurarsınız. Her görüşmenin başlangıcında iyi bir iletişim kurun. Bir kez iyi bir iletişim kurulduğunda, ister satış, ister hizmet, isterse müşterinizi eğitmek olsun, misyonunuzu iletmeye başlayabilirsiniz. Tartışmalarda müşterinize rehberlik edin. İletişimin takibi, değer ve güvence teklifinizin ve müşteriye verdiğiniz önemin güçlendirilmesini sağlar.

50 Müşteri Sadakati Kural 5: Odaklanmak Dikkatinizin bütün amacı odaklanmak olmalıdır. Odaklanmak müşteri sadakatini üç yoldan etkiler: • İşiniz ve kendiniz hakkında ne düşünüyorsunuz? • Müşterileriniz hakkında ne düşünüyorsunuz? • Müşterileriniz sizin hakkınızda ne düşünüyor?

51 Müşteri Şikayeti

52 Pazarlama Evreleri Üretim Evresi (1920) Satış Evresi (1950)
Pazarlama Evresi (1950’den itibaren) İlişki Evresi (1990’lardan itibaren)

53 Ekonomik Değer Gelişimi
Emtia çıkarmak 2. Ürün yapmak 3. Hizmet vermek 4. Deneyim sahnelemek

54 İyi bir tasarım nasıl olmalıdır?
İyi tasarım yenilikçidir: Yeniliğin üretimi tükenmez. Teknolojik gelişmeler her zaman yenilikçi tasarımlara zemin oluşturur. Yenilikçi tasarım, yenilikçi teknolojilerle beraber ilerler ve asla bir son teşkil etmez.

55 İyi bir tasarım nasıl olmalıdır?
İyi tasarım ürünü kullanışlı kılar: Bir ürün, kullanılmak için satın alınır. Sadece kullanışlı olmamalı, psikolojik ve estetik açıdan da tatmin etmelidir. İyi tasarım, ürünün işlevselliğini vurgularken bunu azaltacak herhangi bir şeye izin vermez.

56 İyi bir tasarım nasıl olmalıdır?
İyi tasarım estetiktir: Ürünün estetik kalitesi, kullanışlılığı ile bir bütün oluşturmalıdır. Çünkü her gün kullandığımız ürünler kişiliğimizi ve ruh halimizi etkiler. Ancak iyi vurgulanmış objeler güzel olabilir.

57 İyi bir tasarım nasıl olmalıdır?
İyi tasarım ürünü anlaşılır yapar: Ürünün yapısını netleştirir. Ürünü konuşturur. Ürün kendi kendini açıklar.

58 İyi bir tasarım nasıl olmalıdır?
İyi tasarım mütevazidir: Bir amacı yerine getiren ürünler birer alet niteliğindedirler. Bunlar ne dekoratif objelerdir ne de sanat eseri. Kullanıcıya kendini ifade etme alanı bırakabilmesi için tasarım, hem tarafsız hem de sade olmalıdır.

59 İyi bir tasarım nasıl olmalıdır?
İyi tasarım dürüsttür: Bir ürünü olduğundan daha yenilikçi, daha değerli ya da daha güçlü yapmaz. Tüketiciyi yerine getiremeyeceği vaatlerle manipüle etmez.

60 İyi bir tasarım nasıl olmalıdır?
İyi tasarım uzun ömürlüdür: Eskimemek için modaya uygun olmaktan kaçınır. Moda tasarımının aksine, bugünün kullan-at toplumunda bile uzun yıllar yaşar.

61 İyi bir tasarım nasıl olmalıdır?
İyi tasarım en küçük ayrıntısına kadar bütünlük içinde olmalıdır: Hiçbir ayrıntı rastgele olmamalı ya da şansa bırakılmamalıdır. Gösterilen özen ve tutarlılık tüketiciye duyulan saygının ifadesidir.

62 İyi bir tasarım nasıl olmalıdır?
İyi tasarım çevre dostudur: Tasarım çevrenin korunmasına katkıda bulunur. Ürünün üretim ve kullanım döngüsü içinde doğal kaynakları korur, görsel ve fiziksel kirliliği en aza indirir.

63 İyi bir tasarım nasıl olmalıdır?
İyi tasarım mümkün olduğunca az tasarımdır: Az ve öz. Zaruri yönlere odaklanır, kendini gereksizlerle yüklemez.

64 Tasarım Örnekleri

65 Tasarım Örnekleri

66 Tasarım Örnekleri

67 Tasarım Örnekleri

68 Tasarım Örnekleri

69 Tasarım Örnekleri

70 Tasarım Örnekleri

71 Tasarım Örnekleri

72 Tasarım Örnekleri

73 Tasarım Örnekleri

74 Tasarım Örnekleri

75 Tasarım Örnekleri

76 Tasarım Örnekleri

77 Tasarım Örnekleri

78 Tasarım Örnekleri

79 Tasarım Örnekleri

80 Tasarım Örnekleri

81 Tasarım Örnekleri

82 Tasarım Örnekleri

83 Tasarım Örnekleri

84 Tasarım Örnekleri

85 Tasarım Örnekleri

86 Tasarım Örnekleri

87 Tasarım Örnekleri

88 Tasarım Örnekleri

89 Tasarım Örnekleri

90 Tasarım Örnekleri

91 Tasarım Örnekleri

92 Tasarım Örnekleri

93 Tasarım Örnekleri

94 Tasarım Örnekleri

95 Tasarım Örnekleri

96 Tasarım Örnekleri

97 Tasarım Örnekleri

98 Tasarım Örnekleri

99 Tasarım Örnekleri

100 2012 Yılının En İyi Tasarımları

101 2012 Yılının En İyi Tasarımları

102 2012 Yılının En İyi Tasarımları

103 2012 Yılının En İyi Tasarımları

104 2012 Yılının En İyi Tasarımları

105 2012 Yılının En İyi Tasarımları

106 2012 Yılının En İyi Tasarımları

107 2012 Yılının En İyi Tasarımları

108 2012 Yılının En İyi Tasarımları

109 2012 Yılının En İyi Tasarımları

110 2012 Yılının En İyi Tasarımları

111 2012 Yılının En İyi Tasarımları

112 2012 Yılının En İyi Tasarımları

113 2012 Yılının En İyi Tasarımları

114 2012 Yılının En İyi Tasarımları

115 2012 Yılının En İyi Tasarımları

116 2012 Yılının En İyi Tasarımları

117 2012 Yılının En İyi Tasarımları

118 2012 Yılının En İyi Tasarımları

119 2012 Yılının En İyi Tasarımları

120 2012 Yılının En İyi Tasarımları

121 2012 Yılının En İyi Tasarımları

122 2012 Yılının En İyi Tasarımları

123 2012 Yılının En İyi Tasarımları

124 2012 Yılının En İyi Tasarımları

125 2012 Yılının En İyi Tasarımları

126 2012 Yılının En İyi Tasarımları

127 2012 Yılının En İyi Tasarımları

128 2012 Yılının En İyi Tasarımları

129 2012 Yılının En İyi Tasarımları

130 2012 Yılının En İyi Tasarımları

131 2012 Yılının En İyi Tasarımları

132 2012 Yılının En İyi Tasarımları

133 2012 Yılının En İyi Tasarımları

134 2012 Yılının En İyi Tasarımları

135 2012 Yılının En İyi Tasarımları

136 2012 Yılının En İyi Tasarımları

137 2012 Yılının En İyi Tasarımları


"Yrd. Doç. Dr. Ahmet TAN tan@gantep.edu.tr TASARIM YÖNETİMİ Yrd. Doç. Dr. Ahmet TAN tan@gantep.edu.tr." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları