Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

İŞLETMELERDE İLETİŞİM

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "İŞLETMELERDE İLETİŞİM"— Sunum transkripti:

1 İŞLETMELERDE İLETİŞİM
Dönem Ödevi Motivasyon yönetimi Farid zeynalov Elshan almammadli İŞLETMELERDE İLETİŞİM

2 Motivasyon nedir? Motivasyon bir insanı belirli bir amaç için harakete geçiren güç demektir. Kişisel verimliliğin artırılmasında ise motivasyon önem kazanmaktadır. Ücret, saygınlık, özel oda, araba, seyahat,tatil, özel sigorta motive edici unsurlardandır.

3 Motivasyonun Temel Bileşenleri
Örgütsel Hedefler Bireysel İhtiyaçlar Efor Motivasyon Yönetimi Sayesinde amaçlananlar İş tatmini Kişisel Gelişim İyi bir çalışma ortamı Daha geniş katılım

4 Motivasyon Türleri Dış motivasyon
Dış motivasyon söz konusu olduğunda insanı harekete geçiren, ya bir ödül kazanma arzusu veya ceza alma korkusudur. İç motivasyon İç motivasyondaysa, bizi harekete geçiren neden içerdedir.

5 Düşüş ve YükseK Motivasyon
Düşük Motivasyon Yüksek Motivasyon Tüm çalışanların gülümseyen bakışları Bireylere içtenlikle yardımcı olma Sorumluluk alma ve paylaşma isteği Çalışanlar arasında sağlıklı bir iletişim Katılım ve işbirliği Problem çözümünde işbirliği Birbirine pozitif yaklaşma ve destek olma Olumlu bakış açısı Sevgi ve saygı Asık Suratlar Birbirini engelleme Gereksiz problemler yaratma Nedensiz çatışmalar Sevgisizlik, Saygısızlık Mesai bitse de gitsek düşüncesi İşe gelirken isteksizlik İşten kaçma, birbirine sorumluluk atma Her konunun olumsuz yönlerini görme Yardımdan Kaçınma

6 Motivasyonu Artırmaya Yönelik Yöntemler
Performansın tanımlanması Performansı kolaylaştırmak Performansı teşvik etmek İş planlaması

7 Motivasyon Araçları Etken iletişim Takdir etme Takdir etmek
İş güvenliği Yeterli ve adil ücret sistemi Kararlara katılım Sorumluluk verme Yapılmaya değer bir iş olduğuna inandırma Kişiliğe saygı

8 Çalışanınızı Motive Etmek için
Onu dinleyin Sevdiğinizi hissettirin Güvenin Onunla ilgili konularda görüşünü alın Ona inanın Yaptığı iş için imkan, mekan ve zaman verin. Teşekkür ve takdir edin Yapılan bir hata veya yanlışlıkta hüküm vermeden önce onu dinleyin, iyi niyetle ve hoşgörü ile yaklaşın Yapılacak işlerle ilgili emir veren değil yardım eden, destek olan, rehberlik eden olun Yaptığı işi geliştirmesine, kendini geliştirmesine, ve yerine insan yetiştirmesine imkan tanıyın Yaptığı işin bir takım işi olduğuna inandırın ve sizi de bu takımın bir üyesi olarak görmesini sağlayın

9 Nasıl Başarılı Oluruz? Birtek şeye ihtiyacımız vardır, çalışkan olmak.
Başarı, iyi gizlenen bir av gibidir. onu elde etmek isteyen hem dağ taş demeden gezmeli, hem “yol” bilmeli, hem de iyi avcı olmalıdır. şansına güvenene hiçbir zaman av isabet etmez. Başarılı olmak için çok çalışmak değil,etkili çalışmak gerekir. Hayatta ne zor ne de insan üstü bir iş vardır.zor olan karar vermektir,hedefi olan oku atar.

10

11 DİNLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜRLER


"İŞLETMELERDE İLETİŞİM" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları