Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi Reklamcılık

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi Reklamcılık"— Sunum transkripti:

1

2 Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi Reklamcılık
Trafikte Motosiklet Kullanıcılarının Farkındalığını Arttırmaya Yönelik Halkla İlişkiler Kampanyası Mert Aydın Gülin Bezirgan KONYA 2014

3 Türkiye Motosiklet Platformu
Motosiklet Kullanıcıları Hakkında Farkındalık Yaratma

4 Proje Künyesi Uygulayıcı Örgüt: Türkiye Motosiklet Platformu
Projenin Adı: Bu Kaskın İçinde Sizden Biri Var Projenin Amacı: Trafikte araç sürücüleri için farkındalık yaratma Projenin Süresi: 4 ay Hedef Kitle: 18 yaşının üzerinde olup ehliyeti olan ve trafikte araç kullanan insanlar. Paydaşlar: Belediyeler (Ankara, İstanbul, Bursa, İzmir, Kocaeli), Üniversiteler (Ankara, Kadir Has, Uludağ, Ege ve Kocaeli Üniversitesi,). Bütçe:

5 Türkiye Motosiklet Platformu
Sektördeki yanlışları ve eksikleri kendimize dert edinerek ve 23 motosiklet kulübünün önderliğinde 2013 yılında kurulan Türkiye Motosiklet Platformu, ayırıcı bir garabet olmadan; camiadaki birleştirici unsur olarak yine bu camiaya hizmet etmeyi hedeflemiştir.

6 Vizyon Platformumuz çeşitli kampanyalar ve çalışmalarla motosiklet kullanıcıları ve trafikte var olan diğer sürücülerin kurallara riayet etmesi ve kazaları minimuma indirmeyi ve farkındalık yaratmayı amaçlayan bir kuruluştur.

7 Misyon Platformumuz trafikte var olan yanlış motosiklet algısını değiştirmek ve araç kullanıcılarının trafikte daha bilinçli hareket etmesini sağlamak amacıyla kurulmuştur.

8 İlgili Diğer Kuruluşlar
Motosiklet Endüstrisi Derneği Motosiklet.net Türkiye Motosiklet Federasyonu

9 ARAŞTIRMA

10 Motosiklet Nedir? Motosiklet iki, üç veya dört tekerlekli, içten yanmalı motora sahip bir yada iki kişilik ulaşım aracıdır. Motosiklet tanımı moped, scooter, ATV ve diğer küçük hacimli şehir içi kullanıma uygun motosikletlerden büyük hacimli seyahat ve spor amaçlı motosikletlere kadar geniş bir taşıt sınıfını kapsamaktadır. Bu taşıtlar, 1980’lerin başından itibaren hızlı bir teknolojik ve tasarım gelişimi geçirmiştir. Üreticiler daha güvenli, daha ucuz, daha ekonomik ve daha konforlu modellerin üretim ve satışına odaklanmış bulunmaktadır. Frenleme ve yol tutuş konusunda da çok önemli olumlu gelişmeler kaydedilmiştir. Bugün piyasada satılan geniş yelpazedeki modeller, kullanıcıların değişen ve artan ihtiyaçlarının büyük bölümünü karşılamaktadır. Bir çok ülke motosiklete ulaştırma politikalarına önemli yer vermektedir. (moted)

11 Motosikletin Tarihçesi
Motosiklet, motorlu arabadan daha önce bulunmuştur. Pierre ve Ernest Michaux adındaki iki Fransız, ilk motosikleti (buharla işleyen bir araç). Karl Benz (1844 – 1929) ve Gottlieb Daimler’in (1834 – 1900), yaptığı ilk arabadan 16 yıl önce, 1869’da Paris’de gerçekleştirdiler. Ancak, çok geçmeden, Daimle’in benzinli motorunun üstün niteliklerinden motosiklet tasarımcıları da yararlanma başladılar.

12 İlk Gelişmeler Öteki teknik yeniliklerle bu ilk araçlar kısa zamanda geliştirildi. 1888’de J.B. Dunlop’un (1840 – 1921) bulduğu şişirme lastikler, yolun neden olduğu sarsıntının bir kısmını ortadan kaldırdı. Transmisyon genellikle, yağmurlu havalarda kopan ya da kayan kayışla sağlanırdı. Motora ilk hareket, ya pedal çevrilerek ya da sürücünün aracı koşarak ittiği ve çalışmaya başladığında üstüne atladığı yöntemle veriliyordu.1893’te Wilhelm Maybach (1847–1929)tarafından geliştirilip, yenilene 1889 butler püskürtmeli karbüratörü, bugün hala kullanılmakta olanlara öncülük etmiştir.

13 Üç tekerlekli motosikletlerin de ilk yapım tarihi 1880’i bulur
Üç tekerlekli motosikletlerin de ilk yapım tarihi 1880’i bulur. Bu motosikletlerin bazıları, tekerlekli sandalyelere benzerdi.1898 modeli De Dion Bouton’da arkadan takma bir motor ve bir diferansiyel vardı. Bu motosiklet o zamanlar şaşırtıcı sayılan bir hıza (saatte 40 km) ulaşabilmekteydi. İngiltere’de 1861 ve 1865yıllarında çıkarılan trafik kuralları, tüm motorlu araçların önünden kırmızı bayrak taşıyan bir adamın gitmesini şart koşuyordu. 1896’da bu yasaların kaldırılması, İngiliz plancılarını uzun zamandır rahatsız eden kısıtlamaların da kaldırılması demek oldu. Aynı yıl albay Capel Holden, dört karşılıklı silindirli motoru olan bir motosiklet yaptı. Bunu, modern arabalarda olduğu gibi bobin akümülatör tarafında çalıştırılan mutatör tipi distribütörü vardı. Dıştan birleştirme çubukları, üstten asılı dirsekler yoluyla arka tekerliği doğrudan harekete geçiriyordu.

14 Motosikletleri Yaygınlaşması
Motosiklet Amerika’da da yaygınlaşıyordu 1905’e gelindiğinde en büyük yapımcılar Harley Davidson ve Indian idi. İki şirket de, gaz kelebeğini ve tutuşma zamanının öne alınması ya da geciktirilmesini denetim altına almak amacıyla, gidonlarda döner kumandalı sapın kullanımına öncülük ettiler.1905 modeli, 1,75 beygir gücündeki indian’ın tek silindirli (tek parça dökme çelik) bir motoru vardı. Harley Davidson ilk çift V silindirli motoru 1909’da üretmiş ve o zamanda beri motorların çoğunda aynı düzeni kullanmıştır. 1914’e gelindiğinde motosikletlerin hız rekoru saatte 150,5 km’e ulaşmıştı aynı yıl, I.dünya savaşında İngiliz ordusu motosiklet kullanmaya başladı ve yanına makineli tüfekte taşıyabilinen sepet takılı motosikletlerden yararlandı.

15 1920’ye gelindiğinde hemen tüm büyük motorlu araçlarda transmisyon, zincir ya da şaftla sağlanıyordu. Bu sırada üstten supaplı motorlar ortaya çıkmaya başladı ve bazıları Harley Davidson ve Indian’daki 1.000sm’lüklerde olduğu gibi, silindir başına dört supabı vardı. Almanya’da BMW ilk motosikletlerini karşılıklı yatay silindirli bir motorla çıkardı. Bu, günümüzde de kullanılan bir düzenlemedir. Özellikle Amerika’da trafik arttıkça polis kuvvetleri devriye görevleri için motosiklet kullanmaya başladı. Henderson ve Indian gibi şirketler tarafından üretilen bütün dört silindirli araçlar, özellikle uzun, düz Amerikan yollarında kullanılmaya uygundu.

16 İki Zamanlı Motorlar İki zamanlı benzin motorundaki hareketli parçalar, dört zamanlı motorda bulunanlardan daha azdır. Ayrıca, iki zamanlı motorların bakımı da daha kolaydır yıllarında Villers ve öteki şirketler, çeşitli tek silindirli, iki zamanlı motor üretiyorlardı sonlarına ve 1930’larda motosiklet toplumsal bir değişime uğradı. Bu yıllarda motosiklet lüks bir araç olmaktan çıkıp oldukça ucuz, kullanışlı bir taşıt aracına dönüştü. Sürücünün arkasındaki yerde bir yolcu taşınabiliyordu ve yarı sepet bu araca dört kişilik (iki büyük iki çocuk) bir taşıma kapasitesi kazandırıyordu.

17 1937 yılında 1000 sm3 (sm küp) JAP motorlu bir Brough Superlor, dünya hız rekorunu yaklaşık, saatte 275 km. çıkarmıştı. Motosiklet sanayi bir kez daha savaşa hazırlanıyordu. 1933’de BMW Alman ordusu için, yanında sepeti olan R75 modelini çıkardı. Gene bu savaş sırasında her iki taraf, paraşüt birlikleri için katlanabilir motosiklet yaptı.

18 Savaş sonrası gelişmelerin özelliği, daha küçük, daha yüksek devirli motorlardı ve Avrupa’da binlerce küçük motosikletler üretildi ile 1985 arası Vincent ve Sunbeam gibi (kauçuk tabanlı motorlar kullanan) lüks araç yapımcıları, Triumph, BSA, Norton ve AMC gibi toptan üretim yapanların rekabeti karşısında kapanmak zorunda kaldı. Tırmanma, deney ve yarış gibi özel amaçlara göre yapılmış çeşitli araç piyasaya sürüldü.

19 Türkiye’de Motosiklet Endüstrisi
Türkiye’de motosiklet pazarının son on yılı üç dönemde incelenebilir. 2004 – 2006 dönemi 2004 yılından başlayarak rakiplerinden çok daha ucuz olan “Çin” üretimi motosikletlerin ülkeye girmesi ile motosiklet pazarı hızla büyümüştür. Çin üretimi motosikletler kalite anlamında tüketicide hayal kırıklığı yarattıysa da Türkiye’de iki tekerlek üzerindeki kişi sayısının artmasında ve motosiklet ile ulaşımın avantajlarının anlaşılmasında önemli bir fayda sağlamıştır. Pazar, 2006 yılında 400 bine yaklaşmış satış adedi ile zirve noktaya ulaşmıştır yılında adetlik Pazar 2005 yılında %147 oranında büyüyerek adede ve 2006 yılında 2005 yılına göre %71 oranında büyüyerek adede yükselmiştir.

20 2006 sonrası 2006 yılında açıklanan Özel Tüketim Vergisi artışı ile bu büyüme yerini çok net bir daralmaya bırakmıştır. Özel tüketim vergisinin 250cc altı motosikletlerde %8’den %22’ye ve 250cc üzeri motosikletlerde %8’den %37’ye yükselmesi pazarın bir sonraki yıl yarı yarıya küçülmesine sebep olmuştur yılı sonunda yaşanan ekonomik kriz ile birlikte küçülme devam etmektedir yıl sonu tahminimiz pazarın 130 bin adet seviyesinde olacağıdır ki bu da bir önceki yıla göre %32 daha küçülmek demektir. Arttırılan Özel Tüketim Vergisi sonrası motosiklet endüstrisi % 67 oranında küçülmüştür. (Türkiye Motosiklet Endüstrisi)

21 2006 Sonrası %67’lik daralma

22 1000 Kişiye Düşen Motosiklet Sayısı (Avrupa)

23 Genel Anlamda Motosiklet Kazalarının Nedenleri
“National Technical Information Service” tarafından hazırlanmış olan raporda motosiklet kazalarının meydana geliş sebepleri, bunlar ile ilgili istatistikleri içermektedir. Burada kaza ve bunlara ait verinin incelenmesi ile motosiklet kazaları ve yaralanmalarının oluşumu ve özellikleriyle ilgili bazı gözlemler sunulmaktadır. Bu bulgular aşağıda özetlenmiştir.  Bu rapor her ne kadar Amerika'da hazırlanmış olsa da içeriği bakımından tüm ülkelerde ayni sorunlar bas göstermektedir. 

24 Bulguların Özeti  Motosiklet kazalarının 3/4‘ü başka bir araçla çarpışma seklinde olmuştur. Motosiklet kazalarının yaklaşık 1/4’ü motosikletin yolda devrilmesi yada çevredeki sabit bir nesneye çarpması seklinde olmuştur.  Araç arızası nedeniyle meydana gelen kaza oranı %3’den daha az olup; tek başına yapılan motosiklet kazalarının büyük çoğunluğunun nedeni tekerleğin patlamasıdır. 

25 Tek başına yapılan motosiklet kazalarında, yağışlı hava kazaların yaklaşık 2/3’ünde sürücü hatasına (kayma, frenleme nedeniyle düşme yada virajı alamama) sebep olmaktadır.  Yoldan kaynaklı kazaların oranı %2, hayvanların karıştığı kazaların oranı ise %1’dir.  Çok sayıda aracın karıştığı kazalarda diğer araçların sürücülerinin motosiklet sürücülerini sıkıştırması ve bu nedenle kazaya sebep olmalarının oranı bu grup kazaların 2/3’üdür. 

26 Başka bir aracın karıştığı kazaların oluşmasında en önemli sebeplerden bir tanesi araç sürücüsünün, motosikleti ya çarpışmadan önce hiç görmemesi ya da gördüğünde kazayı önlemek için çok geç olmasıdır.  Araç sürücülerinin motosiklet sürücülerine yönelik saldırganca davranışları, kazalarda çok düşük bir oranı oluşturuyor. Çoğunlukla, araç sürücüsü çarpışmadan önce motosikleti görmüyor ve motosiklet düz giderken araç sürücüsü motosikletin önüne manevra yapmaktadır. 

27 Kavşaklar, araç sürücülerinin motosikleti sıkıştırdıkları ya da trafik kurallarına uymadıkları için  motosiklet kazalarının en çok olduğu yerlerdir.  Hava şartları kazaların %98’inde bir faktör olmamaktadır.  Çok sayıda aracın karıştığı kazalarda motosiklet ya da kazaya karışan diğer araç(lar), başka bir aracın görüsü engellemesi nedeniyle olmaktadır. 

28 Motosiklet Algısı Moted tarafından 2009 yılının Mart ayında yapılan araştırmaya göre toplumun %64’lük kesiminin motosiklet algısının olumsuz olduğu görülmüştür. Toplumun %34’lük kesiminin ise motosiklete karşı olduğu ve bu kesimin karşı olma nedeninin %42 oranında motosikletin tehlikeli bir araç olarak algılanmasından kaynaklandığı gözlemlenmiştir. Araştırma, motosikletin yaygın kullanımın önündeki en büyük engelin insanların zihnine yerleşmiş olan motosikletin güvensiz olduğu ön yargısı olduğunu göstermiştir.

29 Güvenlik Motosiklet sürücüsü bisiklet sürücüsü gibi diğer kara taşıtlarının sürücülerine oranla daha savunmasızdır. Kaçınılmaz olarak, motosiklet sürücüsünün herhangi bir kaza ya da çarpma durumunda yaralanma ya da ölüm olasılığı daha yüksektir. Hem kaza ve çarpma risklerinin azaltılması hem de böyle bir durumda sürücünün yaralanma ya da ölüm tehlikesinin azaltılması konusunda alınabilecek ve alınması zorunlu pek çok önlem bulunmaktadır.

30 Bu önlemler eğitimli sürücüler yetiştirmek, diğer motorlu taşıtlar tarafından motosikletin fark edilmesini sağlamak, trafik kurallarını motosikletlerin güvenliğini de düşünerek düzenlemek, yol, kavşak ve bariyerler gibi altyapı elemanlarının tasarımını uygun hale getirmek, uygun ve korumalı şekilde motosiklet kullanımını zorunlu hale getirerek teşvik etmek ve ilk yardım konusunda bilinç yaratmak olarak adlandırılabilir. Bu çalışmaların yapılmasıyla hem motosiklet kullanıcılarının hem de trafikteki diğer unsurların güvenliği sağlanacaktır.

31 Avrupa Komisyonu sponsorluğu ile yürütülen MAIDS (Motosiklet kazalarının kapsamlı araştırması) çalışması , kazalara sebebiyet veren temel faktörün motosiklet sürücüsü veya diğer aracın sürücüsü tarafından yapılan sürücü hatası olduğunu göstermiştir. Motosiklet ehliyetine sahip diğer araç sürücüleri motosikletin uzaklığı, hızı gibi faktörleri daha iyi kestirebildiklerinden motosiklet ehliyeti olmayan araç sürücülerine oranla daha az hata yapmaktadırlar. Aşağıdaki tabloda görüldüğü üzere MAIDS araştırmasında incelenen toplam 809 kazanın %42’si motosiklet sürücülerinden, %58’i ise diğer araç sürücülerinden kaynaklanan hatalardan dolayı meydana gelmiştir.

32 Ulaşım Çözümü Olarak Motosiklet
Artan trafik yoğunluğu, bu yoğunluğun yaşandığı yolları kullananlar için her gün bir kaç saatlerinin uzun trafik kuyruğunda harcanması anlamına geliyor. Bunun kaçınılmaz sonucu ise iş saatlerinden kayıp ve artan maliyetlerdir. Bugün Türkiye’nin bir çok büyük şehri ağır bir trafik sıkışıklığı ve bu sıkışıklığın yarattığı kirlilik sorunu ile karşı karşıya bulunmaktadır. Trafik sorununa çözüm konusunda, alt yapı projeleri (yol, kavşak, köprü vs.) odak konular olmak üzere pek çok alternatif tartışılıyor.

33 Toplu taşıma, bisiklet ve yaya trafiği de bu çözümler arasında yer almalıdır. Bisiklet ve yaya ulaşımı en fazla beş kilometrelik düzenli ulaşım ihtiyaçlarını karşılayabilecek bir çözüm iken toplu taşıma araçları özellikle şehrin dış bölgelerinde yaşayanlar için oldukça kısıtlı çözümler sunmaktadır. Diğer yandan, insan hayatının bundan yıl öncesine kıyasla çok daha dinamik bir hale gelişi toplu taşıma araçlarının zaman çizelgeleri ile sınırlandırılamayan iş dışı sosyal bir yaşam sunmaktadır.

34 Bu çeşit esnek bir ulaşım ise sadece kişisel kullanıma ait ve motorlu bir taşıt ile mümkündür. Bütün bunlar, bazı durumlarda insanların toplu taşıma imkanlarına rağmen neden kişisel araçları tercih ettiği sorusuna yanıttır. Trafikte daha az yer kaplayarak sıkışıklık sorununu azaltması, çevresel avantajları ve otoyollara daha az zarar vermesinin yanında motosikletler ulaşım sorunlarını kişisel kullanım özgürlüğünü kısıtlamadan çözen bir alternatiftir.

35 Son yıllarda toplum, iş ve yaşam tarzı anlamında önemli değişimler geçirmiştir. Otomobil pazarındaki büyüme, otomobil sahibi olma kolaylığı kısa bir süre içinde diğer ulaşım araçlarından otomobillere geçişe neden olmuştur. İnsanlar işlerine ya da alışveriş yaptıkları yerlere yakın yerlerde ikamet etmek zorunda olmadıklarının farkına vardırlar. Otomobilin sağladığı esneklik ve özgürlük şehir merkezleri dışında da yaşam alternatifleri sundu. Ev – iş arası mevcut ulaşım çözümleri bu problemi sadece daha da şiddetli bir hale getirmektedir.

36 Otomobil içinde tek kişilik yolculuklar verimsiz bir çözüm olmakla kalmayıp trafikte kişi başı yaratılan kirlilik seviyesini de arttırmaktadır. Modern otomobillerde sunulan yakıt ekonomisi, birinci ve ikinci viteste yapılan uzun süreli yolculuklar düşünüldüğünde anlamsızlaşmaktadır. Trafik yoğunluğunun artması, yüksek seviyedeki karbon salınımı ile hava kirliliğine ve elbette gürültü kirliliğine sebep olarak insan sağlığını tehdit etmektedir. Birbirine yakın ve neredeyse birleşmiş büyük şehirlerarasındaki mevcut otoyol yapısı trafik yoğunluğuna cevap verecek seviyede değildir. Şehir içi yollar ise aşırı yoğunluk sebebiyle sürekli bakım ve onarıma ihtiyaç duymakta ve yüksek maliyetler ile karşılaşılmaktadır. Toplu taşıma konusunda ise kentlerimiz ne yazık ki gelişmiş ağlara sahip değildir.

37 Bir alternatif olarak motosikletler modern yaşama zarar veren bu gidişatı tersine çevirecek bütünsel bir çözüm planının parçası olmalıdır. Daha az zarar veren kişisel ve motorize bir çözüm. Motosikletler çok ekonomik olabilir ve daha az yer kaplarlar. Motosikletler, bisiklet, yaya ulaşımı ve toplu taşıma ile birlikte değerlendirilerek gelecek için bütünsel bir ulaşım çözümü oluşturma konusunda olumlu bir rol oynayacaktır.

38 Fransa Çevre ve Enerji Yönetimi Dairesi tarafından yapılan bir araştırma motosiklet ve otomobillerle Paris içinde yapılan ulaşımı karşılaştırmaktadır. Buna göre, sadece seyahat edilen zaman düşünüldüğünde motosikletler ile ulaşımın süresi otomobiller ile ulaşım süresinin yarısı olarak ölçülmüştür. Otomobil sürücüleri, park yeri aramak için ortalama 16 dakika ilave zaman harcamaktadır. Bu avantajları sebebiyle motosikletler çoğu zaman kısa mesafeli lojistik işleri ve Polis hizmetleri gibi kamu görevlerinde tercih edilmektedir.

39 1 - Sorun Saptama 1.1.Sorun Motosiklet kullanıcılarının yanlış algısı ve trafikteki sorunları. 1.2.Sorun Cümlesi Bilinçsiz motosiklet tutkunları, motosikleti sadece ticari bir araç olarak görülmesi, motosikletin kazaya daha yakın olduğu yanlış inancı, motosikletçiye yapıştırılan serseri, alkolik, sorumsuz, marjinal yaftaları ve motosikletin trafikte seyretme hakkının olmaması gerektiği yaklaşımı yüzünden, motosikletçi algısı önemli ölçüde zedelenmiştir.

40 2 - Amaç - Problem Ne? Trafik kazaları tüm dünyada yaralanmaya neden olan kazalar arasında ilk sırada yer almaktadır. Her yıl dünyada trafik kazalarına bağlı 1,2 milyondan fazla ölüm ve milyondan fazla yaralanma görülmektedir. Motosiklet kullanımı son yıllarda yaygınlaşmış ve buna bağlı olarak kazaya karışan motosiklet sayısı da artmıştır. Motosiklet sürücüleri ölümcül ve ciddi yaralanmalar açısından trafikteki diğer sürücülere göre daha fazla risk altındadırlar Türkiye’de motosiklet ile ulaşım alternatifi, avantajlarından en fazla faydayı sağlamak amacıyla ulaştırma politikalarında yer almalıdır. Motosikletler ve kullanıcıların ihtiyaçlarına yönelik düzenlemeler yapılmalı, motosiklet kullanımı teşvik edilmeli ve trafikte farkındalığını arttırmaya yönelik çalışmalar yapılmalıdır.

41 3 – SWOT Analizi 3.1 Güçlü Yönler
Motosikletler diğer araçlara göre daha az yakıt tüketirler Motosikletler diğer araçlara göre daha az hava kirliliğine sebep olurlar Motosikletler trafikte zaman kazanımını sağlar Motosikletler diğer araçlara göre daha küçüktür ve yer bakımından daha fonksiyoneldirler.

42 3.2 Zayıf Yönler Trafikte otomobil kullanıcılarının motosiklet kullanıcıları hakkında yeterli bilgiye sahip olmaması. Taşıma aracı olarak kullanılamaması. Diğer araçlara göre güvenliğinin az olması.

43 3.3 Fırsatlar Motosikletlerin trafiğe neden olmamaları. Türkiye’de motosiklet kullanımının artış göstermesi. Trafikte motosikletin değer görmemesi sonucunda oluşan kazaların ciddi boyutlarda olması. TMP’nin farkındalık yaratma adına yeniliklere açık olması.

44 3.4 Tehditler Vergilendirme politikaları. Trafikte motosikletlerin önceliğine yönelik kanun olmaması. Motosikletlerin ve kullanıcılarının olumsuz algısı. Motosiklet kuruluşlarının bilinirliğinin az olması.

45 PLANLAMA

46 PLANLAMA Türkiye’de motosiklet kullanımına bağlı olarak meydana gelen kazaların oranı oldukça yüksek ve hayati önem taşıyor olmasına rağmen bu duruma ilişkin yeterli bilinç hali mevcut değildir. Bu aşamada elde olan bilgiler ışığında ve alanında öncü bir kurum olan Türkiye Motosiklet Platformu’ nun varlığı göz önünde bulundurularak kampanya aşamaları planlanmıştır.

47 AMAÇLARIMIZ BİRİNCİL AMAÇLAR :
Motosiklet kazaları konusunda asıl hedef kitlenin yanı sıra potansiyel hedef kitleyi de belirleyerek farkındalık yaratmak. Motosiklet kullanıcılarının da trafiğin bir parçası olduğu gerçeğini benimsetmek. Motosikletin trafikte kullanılan ve en az diğer motorlu araçlar kadar önem taşıyan bir araç olduğunu benimsetmek.

48 İKİNCİL AMAÇLAR : Alanında öncü olan Türkiye Motosiklet Platformu’nun bilinirliğini arttırmak. Türkiye Motosiklet Platformu’nun medyada daha sık yer almasını sağlamak.

49 HEDEFLERİMİZ 4 AY BOYUNCA SÜRECEK KAMPANYAMIZDA;
Trafikte motosiklet farkındalığını hedef kitle üzerinde minimum %20 arttırmak Trafikteki diğer motorlu araç kullanan sürücüleri motosiklet ve motosiklet kullanıcıları hakkında bilgilendirmek Türkiye Motosiklet Platformu’ nun bilinirliliğini arttırmak

50 HEDEF KİTLE Trafikte diğer motorlu araç kullananlar
Araç olarak motosikleti kabullenmeyen otomobil sürücüleri Otomobil kullanıcıları dışında ağır vasıta kullanan sürücüler Motosiklet kullanıcılarının tutarsız ve kurallara uymadığı önyargısını taşıyan sürücüler Bisiklet, mobilet, ATV vs diğer araç kullananlar Yayalar

51 “BU KASKIN İÇİNDE SİZDEN BİRİ VAR!”
İLETİŞİM STRATEJİSİ Var olan motosiklet kullanıcı algısını değiştirmek, motosiklet kullanıcıların bahsi geçen serseri tiplemesini kırmak adına rasyonel mesajların yanında psikolojik görseller sunarak hedef kitleyi etkilemek. Motosiklet kullanıcılarını motosiklet kullanmadıkları anlardan görüntü kesitlerini hedef kitleye sunarak itibar algısını yükseltmek. “BU KASKIN İÇİNDE SİZDEN BİRİ VAR!” Sloganımız ile trafikte var olan motosiklet kullanıcılarının da diğer sürücüler gibi trafikte var olduğunu ve diğer sürücüler kadar hakları bulunduğunu hissettirmek.

52 Kampanya Stratejisi ve Teknikler
İnsanları etkileyebilmek amacıyla öncelikli çalışmamız medya etkili bir biçimde kullanmaktır, geliştirdiğimiz reklam ve tanıtım teknikleri ile kampanyayı hedeflediğimiz kitleye ulaştırarak farkındalık yaratmaktır. İZLENECEK AŞAMALAR : Hazırlık Merak uyandırma Bilgilendirme Harekete geçirme

53 HAZIRLIK AŞAMASI Kampanyada bizimle çalışacak olan trafik uzmanlarının ve sporcuların desteğini almak Belediye, üniversite ve sivil toplum örgütlerinin desteğinin alınması Sponsorluk anlaşması için motosiklet üreticisi bir firmayla görüşülmesi Twitter ve sosyal paylaşım ağlarında “Bu kaskın içinde sizden biri var” adlı grup sayfalarının oluşturulması ve kask figürünün kullanımı Gazete ve dergi yazılı basın mecralarına reklam vermek için görüşmelerin yapılması

54 MERAK UYANDIRMA AŞAMASI
Televizyon reklamları (Haber, spor ve araçlara yönelik programların olduğu saatler – hafta sonları) İnteraktif medya Billboard Yazılı basın Halkla ilişkiler çalışmaları Motosiklet kullanıcıları ile ilgili röportajlar

55 BİLGİLENDİRME AŞAMASI
Kampanya broşürlerinin dağıtılması Kampanya tanıtımının İstanbul Ve Ankara gibi büyük şehirlerin merkezi noktalarına kurulacak stantların yardımı ile hedef kitleyi bilgilendirmek Motosiklet kullanımına bağlı olarak gerçekleşen kazalarda diğer motorlu araç kullanıcılarının etkilerinin neler olduğu Motosiklet kullanıcıları ile ilgili röportajların yapılması Motosiklet ve otomobil satışı yapan galerilerde konu ile ilgili afiş ve bilgilendirici broşür bulundurmak Motor ve otomobil yarışlarının düzenlendiği organizasyonlarda koordinatörlerle iletişim kurarak gerekli bilgilendirme ve yönlendirmelerin yapılması

56 HAREKETE GEÇİRME AŞAMASI
Twitter ve diğer sosyal paylaşım ağlarında uygulamaların aktif hale getirilmesi Konferans için çalışmaların yapılması Afiş, billboard ve broşürler ve diğer tanıtıcı materyallerin dağıtılması “Makina Kafa” programında kampanya ile ilgili bir bölümün yerleştirilmesi TV reklamının yayına girmesi Gazete ve dergilerde kampanyanın yer alması

57 MEDYA ÇALIŞMALARI TELEVİZYON REKLAMLARI :
2014 NİSAN AYI TV İZLENME ORANLARI: TOTAL Prime Time STAR TV : 13.93 KANAL D : 12.40 ATV : 9.92 FOX TV : 8.70 SAMANYOLU TV : 6.98 SHOW TV : 6.77 TRT 1 : 4.46

58 Türkiye’de En Çok Tıklanan Siteler (2014)
En Bilinen ve itibar edilen internet araştırma servisi Alexa tarafından belirlenen ve düzenli olarak güncellenen sıralamanın Türkçe içerikli siteler arasındaki ilk 7 şu şekilde:  Google Türkiye Milliyet Hürriyet  Mynet.com Ekolay.net  GittiGidiyor.com EkşiSözlük

59 Alışveriş kategorisinde Sahibinden
Alışveriş kategorisinde Sahibinden.com, geçen aylarda olduğu gibi bu ay da açık ara liderliğini koruyor. Ziyaretçiler Sahibinden.com'da ayda ortalama 3 saat 16 dakika kalıyorlar. Gittigidiyor, Hepsiburada, Markafoni ve Trendyol alışveriş kategorisinde en yüksek site trafiğine sahip diğer siteler.Video sitelerinde Youtube birinci sırada.  Türkçe içeriğe sahip ilk 20 siteye bakılarak gerekli kitle analizleriyle birlikte hangi sitelere banner reklamları verileceği yukarıdaki gibi sıralanmıştır.

60 KAMPANYA LOGOSU Motosiklet kullanımında sürücülerin kullandığı kaskı logo çalışmamızda kullandık. Motosiklet kullanıcıları sadece motor kullanan, kaskın içinde tanımadığınız biri değil, sizden biri, içinizden biri fikrini vurgulamayı hedefledik.

61 “BU KASKIN İÇİNDE SİZDEN BİRİ VAR”
KAMPANYANIN SLOGANI “BU KASKIN İÇİNDE SİZDEN BİRİ VAR”  Motosiklet kazalarının tüm trafik kazaları içindeki oranı ülkeden ülkeye şehirden şehre değişiklik gösterse de, motosiklet kazalarında yaralanma olasılığı araba kazalarına göre çok daha yüksek. Araba kazalarında yaralanma oranı yüzde 20 iken motosiklet kazalarında bu oran yüzde 80'in üzerinde. Motosiklet sürücülerinin trafik kazalarında araç içinde olanlara oranla 16 kat daha fazla ölüm ve 4 kat daha fazla yaralanma riskine sahip.

62 Bu oran göz önüne alındığında riskin ve var olabilecek can kaybının ciddiyeti ortadadır.
Bu sebeple motosiklet kullanan kişi de trafikte var olan ve sürücüler içerisinde motorun kullanımı itibariyle kaza anında yaralanma riski en fazla olan sürücü modelidir. Bu sloganla o kaskın içinde bulunan kişi de siz diğer sürücüler gibi trafikte var olan bir sürücü ve her şeyden evvel o da sizin gibi bir insan, bir can vurgusu yapmayı hedefledik.

63 UYGULAMA TAKVİMİ STRATEJİK PLANLAMA ADIMLARI

64 UYGULAMA

65 Kullanılacak Materyal ve Mecralar

66 İnteraktif Medya Google, Yandex, Youtube, Gittigidiyor.com ve Sahibinden.com internet sitelerinde belli dönemlerde bannerlar yayınlanacak.

67 BANNER

68 Billboard İstanbul, Ankara, Bursa, İzmir, Antalya’da yaz dönemlerinde 8 haftalık billboard kiralanacak CLP İstanbul, Ankara, Bursa, İzmir, Antalya’da yaz dönemlerinde 8 haftalık SLP ekranları kiralanacak

69 Billboard

70 CLP

71 Yazılı Basın Posta, Hürriyet, Habertürk, Sabah gazetelerinde 4 haftalık yarım sayfa reklam yayınlanacak. Autocar, Topgear dergilerinin Mayıs ve Ağustos aylarında yarım sayfa reklam yayınlanacak.

72 Gazete

73 Dergi

74 Broşür Kurulan stantlarda broşür dağıtımı ve bilgilendirme yapılacaktır.

75 TV Reklamı Mayıs ayında bir hafta olmak üzere televizyon reklamı hazırlanıp yayınlanacak.

76 TV Reklam Senaryosu Görüntü Ses
Reklam Verenin Adı: Türkiye Motosiklet Platformu Projenin Adı : Bu kaskın altında sizden biri var. Uzunluk : 30’’ Görüntü Ses -Pembe kaskıyla bahçeli evinden çıkıp tatlı bir scooter motosikletle yola koyulan genç kız. -İşten çıkıp evine yol alan orta yaşlarındaki enduro tipi motosiklet kullanıcısı. -Bardan çıkıp chooper tipi motoruna binen dövmeli orta yaş üstü biri. -Hastaneden çıkıp racing tarzı motora binen doktor. Dördü aynı yolda yanyana gitmeye başlarlar. Kamera omuz yukarısından açıyla kasklarını soldan sağa doğru çeker. Blurlanan görüntünün arkasında TMP’nin logosu belirir. Animals - Hause of the Rising Sun Bu kaskların altında sizden birileri var! Türkiye Motosiklet Platformu

77 Kanal Program Tipi Yayın Günleri Kategori Reklam Tipi Süresi ATV Dizi
Hafta İçi Prime time Spot 30’’ SHOW TV Yarışma TRT 1 Haber Hafta Sonu Off Prime STAR TV SAMANYOLU ATV 19-23 Mayıs 20.00 – 22.00 5 gün X2 Adet SHOW TV 21.00 – 22.00 X1 Adet TRT 1 23-25 Mayıs 19.00 – 20.00 2 gün STAR TV 26-30 Mayıs SAMANYOLU

78 Sosyal Medya Resmi Twitter ve Facebook sayfaları kurularak interaktif çalışmalara başlanılacak ve kampanya boyunca sürecek.

79 Röportaj Türkiye Motosiklet Platformu yönetim kurulu üyeleriyle birlikte konu hakkında geniş kapsamlı röportaj yapılacak ve sosyal medyada paylaşılacak. Altın Elbiseli Adam programının sunucusuyla programda yayımlanacak röportaj yapılacak.

80 Makina Kafa Programı Motosiklet kullanıcı yönüyle dikkat çeken ve motosiklet kullanıcıları hakkındaki konuları tartışmasıyla tanınan Okan Bayülgen’in programına VTR hazırlanıp program arası yayında gösterime sokulacak.

81 Promosyonlar Kupa Sticker Tişört

82 DEĞERLENDİRME

83 ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Kampanya’nın sonunda yapılacak olan “Kampanyada başarılı mıyız?” anketi Medyada yer alma sıklığı Türkiye Motosiklet Platformu’na olan feedback’ lerde artış oranı Twitter ve Facebook’ taki “Bu Kaskın İçinde Sizden Biri Var” grubundaki takipçi ve üye sayısı Konferansa katılım oranı Broşürlerin tutulma oranı

84 Araştırmamız IPRA* ölçümleme modeli üzerinden ölçümlenecektir.
5 AŞAMALI IPRA MODELİ Araştırmamız IPRA* ölçümleme modeli üzerinden ölçümlenecektir. 1.ADIM: NEREDEYİZ? Motosiklet kullanıcılarına ilişkin toplumun genelinde yeteri kadar farkındalığın olmadığı ve motosiklet kazalarının yeterince ciddiyete alınmadığı görülmüştür. Bu doğrultuda Türkiye Motosiklet Platformu, Honda şirketi ile yaptığı sponsorluk anlaşması gereğince ana ve yan etkiler probleme ilişkin çözüm önerileri sunmuştur. *Uluslararası Halkla İlişkiler Derneği

85 2. ADIM: NEREDE OLMALIYIZ ?
Durum analizinde neredeyiz sorusuna verilen cevapları ile çalışma içeriği belirlenmiştir Motosiklet kullanıcıları ve motosiklet kazaları konusunda toplumda yüzde 20 oranında bilinç arttırma nerede olmalıyız sorusunun cevabıdır; buna göre trafikte motosiklet kullanıcılarının farkındalığını yaratma mesaj temeli olarak belirlenmiştir. 3. ADIM: HEDEFLERİMİZE NASIL ULAŞABİLİRİZ ? “Bu Kaskın İçinde Sizden Biri Var” temel stratejimiz ile birlikte motosiklet kullanıcılarını ve trafikteki diğer araç kullanan bireyleri kampanyamızın etkinlikleri altında toplayarak, aktivitelerin objektif olarak sürücülerin düşüncelerini ne kadar etkilediği ölçülecektir.

86 4. ADIM: HEDEFLEDİĞİMİZ YERE ULAŞTIK MI ?
Etkinlikler ile basında ne ölçüde yer aldığımız sağlanacak; etkinliklerin başarıya ulaşıp ulaşmadığı, strateji ve taktiklerimizin ne kadar başarılı olduğu, hedef kitleler üzerinde oluşacak bilişsel değişikler, hedef kitlelere yönlendirilecek “Kampanyada başarılı mıyız?” anketiyle ölçümlenebilecektir. 5. ADIM: NE ÖĞRENDİK ? Ölçümlerle gerçekleştirilen kampanyaya ilişkin feedback’ler alındı mı ? Neler değiştirilmeli ? Eksikler nelerdir ? Ve benzeri sorulara verilecek cevaplarla kampanya yönlendirilebilir.

87 BÜTÇELEME Proje Biriminin Oluşturulması 5 000 TL
Belediye ve Üniversite Destekleri 3 000 TL Gazete/Dergi TL Televizyon TL Bilboard / CLP TL *Konferans Sponsorluk Anlaşması 1 000 TL *Broşür *Standlar 7 500 TL Promosyon Ürünleri TL *Banner TL Kampanyada Başarılı Mıyız? Anketi TL Toplam TL *Sponsorun karşıladığı harcamalar Toplam TL Sonuç: TL

88 Teşekkürler


"Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi Reklamcılık" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları