Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Okul Öncesi Çağı Anne ve Baba iletişim Semineri

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Okul Öncesi Çağı Anne ve Baba iletişim Semineri"— Sunum transkripti:

1 Okul Öncesi Çağı Anne ve Baba iletişim Semineri
Hoşgeldiniz…

2 Sunum içeriği Pulsuz Mektup Okul öncesi çocuğun özellikleri
İyi bir lokomatifmisiniz? Olumsuz davranış örüntüleri Ne yapmalıyız Çocukları kötü eğitmenin yolları nelerdir.

3 Bir gün kapı çalar; postacı size çok yakınınızdan pulsuz bir mektup getirir...

4 Okul öncesi çocuğun özellikleri
Fazla yorulurlar Sık sık dinlenme ihtiyacı içinde bulunmaktadırlar. Uyku Süresi 12 saat gece, 2 saat gündüzdür. Bu devrede sağ sol elini kavramıştır. (sol eli kullanan bir çocuğa sağ eli kullanma zorunda bırakılırsa çocukta sinirlilik, kendini suçlu hissetme bazen de kekemelik gibi uyum sorunları olur.)

5 Okul öncesi çocuğun özellikleri
3-6 yaş çocuğu soru sormaktan çok hoşlanırlar. Bu devrede merak ve hayal gücü zirvededir. Bu hayal gücünü sorularda kullanır. Bizim yapacağımız: Bu durumunu resimde, oyunda hikayede kullanabiliriz

6 Okul öncesi çocuğun özellikleri
Bu devrede kıskançlık duyguları oldukça yaygın görülmektedir. Çünkü bu devrede ilgi şefkat, beğeni çocuklar için çok önemlidir. Buna bağlı olarak çocukta ilgi çekme, kapris yapma eğilimi artmaktadır.

7 Okul öncesi çocuğun özellikleri
Bu yaşlarda çocuğun saldırgan davranışlarını denetleyebilmeyi öğrenebilmesi için yasak olan şeylerin gerisindeki nedenler ona aklının erebileceği bir biçimde açıklanmalı ikna edilmeye çalışılmalıdır.

8 Okul öncesi çocuğun özellikleri
Kilo almaya ve boyu uzamaya devam eder Hareketlerindeki koordinasyon artar Yeme, uyuma ve dışkılama alışkanlıkları düzenlidir Çok hareketlidir Güler, kikirder

9 Okul öncesi çocuğun özellikleri
Bir şeylere başlar ama her zaman başladığını bitirmez Patron gibi davranır Diğer çocuklarla oynar fakat sürekli kendini savunur ve korur Kavgaları kısa sürer

10 Okul öncesi çocuğun özellikleri
Büyük bir filozof gibi güzel konuşur Hikayeler anlatır ve abartır Uygunsuz sözcükleri yerli yersiz kullanır Heceleri bir araya getirerek anlamsız sözcükler üretmekten hoşlanır

11 Okul öncesi çocuğun özellikleri
Her şeyi ağırdan alır oyalanır Söylendiğinde elini yüzünü yıkar Nasıl ve Niçin soruları sorar Etkin bir hayal gücü vardır Akranlarına bağımlılık gösterir

12 İyi bir lokomatif misiniz?

13

14 Bir çocuk, düşman bir çevrede yaşarsa,
Eğer bir çocuk... Bir çocuk, düşman bir çevrede yaşarsa,

15 kavga etmeyi öğrenir

16 Bir çocuk korku içinde yaşarsa,
Eğer bir çocuk... Bir çocuk korku içinde yaşarsa,

17 korkmayı öğrenir

18 Bir çocuk acıyan insanlarla beraber yaşarsa,
Eğer bir çocuk... Bir çocuk acıyan insanlarla beraber yaşarsa,

19 kendini zavallı hissetmeyi öğrenir

20 Bir çocuk kıskançlık içinde yaşarsa,
Eğer bir çocuk... Bir çocuk kıskançlık içinde yaşarsa,

21 nefret etmeyi öğrenir

22 Bir çocuk ona cesaret veren bir çevrede yaşarsa,
Eğer bir çocuk... Bir çocuk ona cesaret veren bir çevrede yaşarsa,

23 kendine güvenmeyi öğrenir

24 Bir çocuk onu öven bir çevrede yaşarsa,
Eğer bir çocuk... Bir çocuk onu öven bir çevrede yaşarsa,

25 o da takdir etmesini öğrenir

26 Bir çocuk sevgi içinde yaşarsa,
Eğer bir çocuk... Bir çocuk sevgi içinde yaşarsa,

27 sevmeyi öğrenir

28 Bir çocuk kendine değer veren bir çevrede yaşarsa,
Eğer bir çocuk... Bir çocuk kendine değer veren bir çevrede yaşarsa,

29 bir gayesi olduğunu öğrenir

30 Bir çocuk dürüst muamele görürse,
Eğer bir çocuk... Bir çocuk dürüst muamele görürse,

31 adaletin ne olduğunu öğrenir

32 Bir çocuk doğruluk içinde yaşarsa,
Eğer bir çocuk... Bir çocuk doğruluk içinde yaşarsa,

33 hakikatin ne olduğunu öğrenir

34 Olumsuz davranış örüntüleri

35 Olumsuz davranış örüntüleri
Okula gitmek istememe Yalan söyleme Hırsızlık yapma Küfürlü konuşma Kardeş kıskançlığı Saldırganlık Ağlama vs

36 Okula gitmek istememe

37 Yalan söyleme

38 Hırsızlık yapma

39 Küfürlü konuşma

40 Kardeş Kıskançlığı

41 Saldırganlık

42 Ağlama

43 Ne yapmalıyız ? Dengeli eğitim ve yönlendirme
Anne babanın kendi aralarındaki söz ve davranış birliği Çocuğa karşı aşırı hoşgörü veya aşırı disiplin uygulamalarından kaçınması

44 Ne yapmalıyız ? Olaylar ve ilerleyen süreç içerisinde çocuğa yansıyan davranışlar olarak tutarlı olmaları ve zaman aşımından dolayı farklı farklı tepki vermemeleri, Çocuğa tepkilerinin yersiz ve abartılı olmaması, Güzel ve faydalı şeylerde çocuğun davranışlarının onaylanması,

45 Ne yapmalıyız ? Hatalı durumlarda uygun bir şekilde cezalandırılmaları, Yapılan yanlışları sonucunda sadece kızmak değil nedenini mantık çerçevesinde açıklamaları ve ona doğru olan hedefi vermeleri Onlara her yönüyle değer vermeleri,

46 Ne yapmalıyız ? Kişilik yapılarına saygılı olmaları,
Onlara söz hakkı tanımaları, Sevildiklerini hissettirmeleri,

47 Ne yapmalıyız ? Onlara güven duygusunu aşılamaları,
Sosyal ve psikolojik gelişimini yakından takip etmeleri, Gösterilen davranış problemlerine karşı duyarlı olmaları,

48 Ne yapmalıyız ? Onlara güven duygusunu aşılamaları,
Sosyal ve psikolojik gelişimini yakından takip etmeleri, Gösterilen davranış problemlerine karşı duyarlı olmaları, Zamanında ve erken müdahaleyi sağlamaları

49 Ne yapmalıyız ? Kendi psikolojik sıkıntılarını çocuklara yansıtmamaları, Onlardan gelişim ve kapasitelerinin üzerinde beklentiye girmemeleri, Onlara yeterince zaman ayırmaları, Onların sosyal çevrelerinin farkında olmaları

50 Çocukları kötü eğitmenin yolları nelerdir?

51 Çocukları Kendinize Karsı Kinli Yapmanın Yolları
Ona karşı daima aksi ve asık suratlı olun. Niyetinin ne olduğuna bakmaksızın en küçük bir kabahati ceza ile karşılayın. Böyle davrandığınız zaman, size nasıl kin beslediğini göreceksiniz. Çocuğunuzun size karşı kin beslemesini temin etmenin bir çok yolu vardır. Bunlardan biri de onun hislerine değer vermemektir.

52 Çocukları Kendinize Karsı Güvensiz Yapmanın Yolları
Onlara boş vaatlerde bulunun. Söz verin ve yerine getirmeyin.

53 Çocukların Size Hakaret Etmelerini Saglamanın Yolları
Çocuklarınızın en küçük suçunu hakaret ve alayla karşılayın. Her şeyini tenkit edin.

54 Çocukların Sözünüzü Dinlememelerini Saglamanın Yolları
Yerine getirip getirmemelerine bakmaksızın emirler yağdırın. Onlardan yerine getiremeyecekleri şeyleri isteyin. Kuru tehditler savurun.

55 Çocukları inatçı Yapmanın Yolları
Onların her isteklerini yerine getirin. Bir dediklerini iki etmeyin. Hiçbir arzularını geri çevirmeyin. Göreceksiniz ki söz dinlemez, laftan anlamaz birer inatçı çocuk olup çıkacaklardır. Onların haklı isteklerine kulak asmayın. İlla da istiyorum diye ağlamaya başlayınca arzularını yerine getirin.

56 Çocukları Küçük Yasta iftiracı Yapmanın Yolları
Çocukların yanında daima başkalarını çekiştirin ve onlara da tasdik ettirin, sık sık başkalarını eleştirin suç atın.

57 Çocukları Yalancılıga Alıstırmanın Yolları
Onlara yalancılıkla örnek olun. Yerine getirmeyeceğiniz vaatlerde bulunun. Başkalarına yalan söylemeyi tembihleyin. Daha küçüktür diye yalanlarını hoş görün. Uyduruyor diye iltifat edin. Suçlarını itiraf ettikleri zaman onları şiddetle cezalandırın, böyle davrandığınız takdirde cezadan kurtulmak için yalan söyleyeceklerdir.

58 Çocuklarda Güven Duygusunu Kırmanın Yolları
Çocukların kendilerini size beğendirmek için gösterdikleri gayretleri görmezden gelin. Onların işini beğenmeyip, beceriksizlikle itham edin. Çalışmaları ile alay edin.

59 Çocukları intizamsız, Dagınık, Pasaklı Yapmanın Yolları
Onların temizliğe olan hevesini kırın bu titizlikleriyle alay edin. Dağınık ve intizamsız hareketlerinizle onlara örnek olun.

60 Çocukları Tembel Ve Haylaz Yapmanın Yolları
Onlara mutluluğun sadece parada ve zenginlikte olduğunu söyleyin. Çok okumakla zengin olunamayacağını etraftan örnekler göstererek anlatın ve onları okuldan soğutun.

61

62 İlgiyle Dinlediğiniz İçin Teşekkürler…


"Okul Öncesi Çağı Anne ve Baba iletişim Semineri" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları