Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

SOSYAL MEDYA VE MOBİL UYGULAMALAR

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "SOSYAL MEDYA VE MOBİL UYGULAMALAR"— Sunum transkripti:

1 SOSYAL MEDYA VE MOBİL UYGULAMALAR
ZEYNEP UZUN AHMET MORSÜMBÜL MANİSA SOSYAL MEDYA VE MOBİL UYGULAMALAR

2 Sosyal Medya Araçları-Eğitim
1 Sosyal Medya Nedir? 2 Sosyal Medya Araçları-Eğitim 3 Mobil Uygulamalar

3 1 Sosyal Medya Nedir?

4 Sosyal Medya ‘’Web 2.0’ın ideolojik ve teknolojik tabanına dayanan ve genel kullanıcı içeriğinin kullanılmasına ve yaratılmasına olanak sağlayan internet tabanlı uygulama grubu” olarak tanımlamaktadır.’’ (Andreas Kaplan ve Michael Haenlein 2010) Temel Özellikleri Erişim Erişebilirlik Kullanılırlık Yenilik Kalıcılık Özgürlük

5

6 Türkiye’nin dijital karnesi
Türk internet kullanıcılarının her gün internet başında geçirdiği zaman ortalama 4 saat 51 dakika. Mobil kullanıcıların cihazlarından internet kullanım süresi ise ortalama 1 saat 53 dakika. Türkiye’de sosyal medya kullanımı; Sosyal Medya kullanımlarına baktığımızda ise bu kullanıcıların sosyal ağlarda geçirdiği ortalama süre 2 saat 32 dakika iken mobil cihazlarından sosyal ağlara bağlanan kullanıcıların oranı %51’dir.

7 2 SOSYAL MEDYA ARAÇLARI

8 Myspace: Kullanıcılarının kendi çevrimiçi (online) dünyalarını yarattıkları,
kendi müzikleri, resimleri, dosyaları gibi şeyleri yükleyebildikleri ve başkalarıyla paylaştıkları dünyanın en çok kullanılan sosyal paylaşım sitesidir. Facebook: Mark Zuckerberg tarafından 2004 yılında kurulan, kullanıcılarının kendi genel veya kısıtlı profillerini oluşturabildikleri dünyada en çok kullanılan sosyal paylaşım sitesidir. Twitter: En önemli mikroblog ortamlarından biri Twitter web sitesidir. Kullanıcılar twitter üzerinden takip etmek istedikleri kişileri ekleyerek kendilerine bir ağ oluşturabilirler ve kendi profesyonel öğrenme ağlarını da kurabilirler.

9 Sosyal Medya Araçları Wikis: Kullanıcılar tarafından oluşturulan ve Wikis olarak adlandırılan çeşitli dinamik web sayfalarını barındıran bir web sitesidir. En sık kullanılanlardan wikipedia ansiklopedilere benzer çeşitli konularda bilgiler barındırır. Blogging: Bireyin, günlüğünün veya metinlerinin, resimlerinin, diğer kaynakların linklerinin yer aldığı çevrimiçi bir servistir. Youtube: İnsanların videolarını yükleyebildikleri, paylaştıkları ve videolara oy verebildikleri sosyal çevrimiçi platformdur.

10 Sosyal Ağlar ve Eğitim Kişilerin işbirliği, öğrenme ve bilgi yapılandırma için bir araya geldiği sosyal ağ sitelerine yönelik gelişmeler hızla artmaktadır.. Her yerden erişim sağlanabilen ve kişisel ihtiyaçlara ve isteklere göre yönlendirilebilen bir ortamda, eğitimin kapsamını genişletmek ve bireyleri aktif katıldıkları, içeriği ve prosedürü birlikte oluşturdukları, böylelikle öğrenmenin tamamen bireye yönelik geliştiği sosyal bir süreç haline getirmek gerekir.

11 Sosyal Medya ve Eğitim Sosyal ağ ortamlarının sosyal yapısı, farklı ilişki ve bağlantılarla bir ağ oluşumunu sağlayan çeşitli bireyler, yazarlar ve okurları içerir. İçeriğin kişiselleştirilmesi, bilgi paylaşımı ve işbirliği de sosyal boyutun temelini oluşturmaktadır. Sosyal ağlarla, sadece içeriğe erişim olgusu ortadan kaldırılarak, kişilerin paylaşılan ortamlarında sosyal uygulama deneyimlerinin sürekli olarak düzenlendiği sınırlandırılmamış bir öğrenme sağlandığı da ifade edilmektedir.

12 Medya araçlarının kullanımına öncülük eden eğitimcilerden bazı örnekler;
Okullar ve kütüphaneler, daha kolay ve hızlı bir şekilde güncelleyebilmelerini ve okuyucularının cevaplayabilmelerini sağlayan bloglarla haber bültenlerini yer değiştirmişlerdir. Öğretmenler, wikileri akran değerlendirmelerini ve işbirlikli yazma projelerini kolaylaştırmak için kullanmaktadırlar. Sosyal imleme (social bookmarking) siteleri, öğretmenlerin kaynak dizinleri ve okuma listeleri oluşturmada etkili bir yol olduğunu göstermektedir.

13 Medya araçlarının kullanımına öncülük eden eğitimcilerden bazı örnekler;
Yaratıcı öğretmenler öğrencilerinden tarihsel veya edebi karakterler için profil gibi Facebook hesabı oluşturmalarını istemektedirler. Böylelikle öğrenciler o kişilerle ilgili tam öğrenme gerçekleştirmektedirler. “Flat classroom” gibi projeler (iletişimi, işbirliğini ve yaratıcılığını geliştirmek için web 2.0 araçlarını kullanan evrensel, işbirlikli proje) dünyanın her yerinden öğrencilerin ve öğretmenlerin birbirleriyle bağlantı kurmalarını sağlamaktadırlar (Johnson, 2009). Sosyal medya araçlarıyla öğrenciler, diğer kültürlerden öğrencilerle konuşarak kültürel farkındalıklarını ve kültürel algılarını genişletirler. Özellikle proje takımlarının orijinal işler üretmelerine veya problemleri çözmelerine katkıda bulunmaktadır. Veli görüşmeleri, herhangi bir konuda velileri bilgilendirme, okul, dersler ve öğrencilerle ilgili herhangi bir bilgi paylaşımında sosyal medya araçlarından yararlanılmaktadır.

14 3 Mobil Uygulamalar

15 Mobil Uygulama; Akıllı telefon ve tabletler gibi cihazlara özel olarak kodlanmış ve tasarlanmış  yazılımlara denmektedir.

16 Eğitim teknolojilerinin temelinde bilginin sahip olduğu dolaşım ve paylaşım hızına erişme amacı yatmaktadır. Bireysel öğrenme, yer- zaman bağımsız öğrenme yeterliliğe dayalı öğrenme gibi bir takım çağdaş eğitim taleplerinin eklenmesi eğitim teknolojilerinde yeni arayışlara zemin oluşturmuştur. Modern teknoloji ürünleri eğitim hizmetine sunulmuştur. Mobil teknolojilerin erişilebilir hale gelmesiyle, bunların büyük kolaylıklar sağlayacağı alanlar ortaya çıkmıştır.

17 Örnek Mobil Uygulamalar
Camscanner, tarama yazılımıdır. Belge; fotoğraf çeker gibi taranarak kaydedilir. Görüntü işlenerek gerekli düzeltmeler yapıldıktan sonra programa kayıt edilir, renkler, kontrast, siyah beyaz dengesi, otomatik seçenekler kullanılarak başarılı sonuçlar elde edilebilmektedir. İnteraktif Tahta özelliğini taşıyan bir uygulamadır. Ipad üzerinden derslerin yapımı ve paylaşımını yapabilirsiniz.

18 Örnek Mobil Uygulamalar
Typorama: Tasarım yazı stilleri ile resimlerin üzerine yazı yazma uygulaması

19 Örnek Mobil Uygulamalar
Kendi oyununuzu yapabileceğiniz bir uygulamadır.

20 TeamViewer; bilgisayarınıza uzaktan bilgisayar kontrol 
uygulaması olarak tanımlanabilir.  uzak masaüstü bağlantısı sayesinde bilgisayarlarını denetleyebiliyorlar ve farklı işleri yapabiliyorlar. Mevcut olan çok sayıda araçla canlı ve interaktif toplantılar ve sunumlar gerçekleştirin: video çağrısı, telekonferans, beyaz tahta, dosya paylaşımı ve ekran görüntüleri…

21 Örnek Uygulamalar Karikatür yapma Avatar yapma Sosyal Haber Dergin
Assembly: Grafik, logo,ikon veya karakter yapımı Colar Mix-Quiver Öğretmenlerin sınıflarında davranış Göstergelerini Veli-yöneticilerle paylaşabileceği uygulama

22 Örnek Uygulamalar Telefonda Uygulama Yapma Video ile Dil Öğrenme
Ders hazırlama, ödevleri toplama, not verme Video ile Dil Öğrenme Dil Öğrenme

23 Örnek Uygulamalar 4D ANATOMY

24 Örnek Uygulamalar STOP MOTION

25 Fotoğraf ve Video İçin Uygulamalar
POWER DIRECTOR IMOVIE

26 Örnek Uygulamalar 3D ÇİZİMLER İÇİN Selfie için Videolara Dublaj ekleme
3D Maket ve model Yapımı Karikatür: Bitrips

27 Örnek Uygulamalar SPHERE 360 UYGULAMASI İLE SANAL TURLARA KATILIN.

28 Örnek Uygulamalar Touchable Earth ile herhangi bir ülkenin kültürünü, oyunlarını, geleneklerini öğrenebiliyorlar. Çocuklar, çocuklara konuları öğretiyor. Birleşmiş Milletler tarafından ödüllendirilen bir uygulamadır.

29 SOSYAL MEDYA VE MOBİL UYGULAMALAR


"SOSYAL MEDYA VE MOBİL UYGULAMALAR" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları