Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

ÖĞRENME TARZLARININ KARAKTERİSTİK ÖZELLİKLERİ

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "ÖĞRENME TARZLARININ KARAKTERİSTİK ÖZELLİKLERİ"— Sunum transkripti:

1 ÖĞRENME TARZLARININ KARAKTERİSTİK ÖZELLİKLERİ

2 Görsel Özellikler Raporların veya bir olayın anlatılmasındansa yazılı olarak verilmesini tercih ederler Gördüklerini ve okuduklarını hatırlarlar Resimlerle ya da sözcüklerle düşünmeye yatkındırlar Okumaya düşkündürler Planlı ve programlı olurlar Görsel materyallere dayanmayan uzun anlatımlara tahammül edemeyebilirler İşittiklerini uzun müddet bellekte tutamazlar Yazılı olmayan bilgiyi algılayamayabilirler Ders anlatırken not alamazlarsa huzursuz olurlar

3 Görseller İçin Öneriler
Renkler kullanılmalı Zihinde resimler oluşturulmalı Ders dinlerken ya da ders sonunda notlar alınmalı Sözcükler parça parça görünmeli Gösteri yapılmalı Defter kullanılmalı Çizelgeler,grafikler,haritalar kullanılmalı Karmaşık konuların öğrenimi için çeşitli çizimler yapılamalı Hatırlatıcı ipuçları kullanılmalı

4 İşitsel Özellikler İşittiklerini hatırlarlar
Uzun anlatımlarda bile anlatılanların içerisinde kaybolmazlar Hitap güçleri kuvvetlidir Pek çok kişi için bir anlam ifade etmeyen ses, ritim, melodiler onların pek çok şeyi hatırlamalarını sağlar Gürültüden rahatsız olurlar Dersin ahenkli ve melodik bir sesle anlatılmasını isterler Okumaktansa dinlemeyi tercih ederler Bilgilerin yazılı olarak sunulması bazen anlamalarını zorlaştırabilir

5 İşitseller İçin Öneriler
Çalışma grupları ya da çalışma arkadaşı ile çalışılmalı Kasetlerden yararlanın, tv izleyin,müzik dinleyin Konular çalışılırken yüksek sesle okunmalı Sözlü olarak tekrarlar yapılmalı Ritmik sesler çıkarın Dikkatli dinleyin Melodilerle hatırlatıcı ipuçları oluşturulmalı Sözcükleri heceleyerek söyleyin Ses kayıtları kullanılabilir

6 Kinestetik Özellikler
Yapılanı hatırlarlar Taklit ederek ve deneyerek öğrenirler Sportif olmaya müsaittirler Hareketi içeren etkinlikleri severler Laboratuar ortamlarında başarılıdırlar Konuşulanı veya görüleni hatırlamakta zorlanırlar Yazım hataları çok yaparlar Kendi stilinde sunulmazsa sunulan bilgileri algılamakta yavaş kalabilirler Farkında olmadan insanlara dokunmaya yatkındırlar (özellikle konuşurken)

7 Kinestetikler İçin Öneriler
Çalışırken yürüyün ve yüksek sesle okuyun Çalışırken veya ders dinlerken hareket etme özgürlüğü tanınmalı Tekrar tekrar alıştırma yapın Rol yapın Egzersiz yapın Notlar alın Kum üzerine yazma Problem ya da denklemleri çözerken gerçek malzeme kullanılmasına izin verilmeli Duyguları bilgi ile ilişkilendirin

8 UYARI !!! Eşit öğrenme tarzları olan öğrenciler daha esnek bir şekilde öğrenirler ve çok sayıda öğrenme tekniğinden yararlanırlar Aynı öğrenme tarzına sahip öğretmen ile daha iyi öğrenirler,öğretmenin öğrenme/öğretme tarzını doğru kestirebilen öğrenciler daha iyi öğrenirler Bir öğrenci öğrenirken görsel,işitsel ve kinestetik öğrenme tarzlarını ne kadar çok birleştirebilirse bilgisi aynı ölçüde kalıcı olacaktır.

9 VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI

10 VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI NELERDİR?
Amaçlarınızı belirlemek Zamanı verimli kullanmak Verimi azaltıcı etkenleri ortadan kaldırmak Uygun bir çalışma ortamı hazırlamak Dikkatinizi uyanık tutmak Derse hazırlıklı olmak Not tutmak Araç gereç ve kaynaklardan yararlanmak Verimli okumak Aralıklı tekrarlar yaparak unutmayı önlemek

11 BAŞARI DÜZEYİNİ YÜKSELTECEK 3 ANA ETKEN
1- İSTEK VE AZİM : Öğrenmeyi istemek ,konuya ilgi duymaktır. Azim ,öğrenmek için çalışmaya kesin karar vermedir. Öğrenme isteği ve çalışma azmi olmazsa çalışma can sıkıcı hale gelir.

12 BAŞARI DÜZEYİNİ YÜKSELTECEK 3 ANA ETKEN (devam)
2-DİSİPLİN ve ÇALIŞMA PLANI : Zamanı planlamak ,başarıyı şansa bırakmamak gerekir. Çalışma programını ,her öğrenci kendi bağımsız görüşüyle kendi yapmalıdır. Kendi yaptığı çalışma programını uygulayan öğrenci ,işlere hakim olduğu ,istediğini yapabildiği için özgürdür.

13 BAŞARI DÜZEYİNİ YÜKSELTECEK 3 ANA ETKEN (devam)
3-VERİMLİ ÇALIŞMA METODU : Derse ön hazırlıklı gelmek, Derse aktif katılmak, Tekrar: Her türlü dersin unutulan miktarının en büyük kısmı öğrenmeden sonraki ilk saatlerde olur. Aynı konunun çeşitli aralıklarla tekrarlanması o konuyu tam olarak öğrenmeyi sağlar.

14 UNUTMAYIN! % 100 Öğrenilen bir bilginin; 20 dakika içinde %50 sini
60 dakika içinde %70 ini 24 saatte ise %80 ini UNUTUYORUZ

15 VERİMİ AZALTICI ETKENLERİ ORTADAN KALDIRINIZ
Yorgunluk Elem Duygusu Fazla Heyecan Aile Dertleri Uykusuzluk Korku Endişe Acelecilik Normalin Altında Yada Üstündeki Fiziki Şartlar( çok soğuk , çok sıcak) Araç Gereç Noksanlığı Başka Yerde Olma Düşüncesi Dikkati Dağıtacak Poster, Resim,Müzik Ağrı Öfke Açlık Telaş Sızı Aşırı Kaygı Aşırı Tokluk

16 PLANLI ÇALIŞMA

17 Planlı Çalışmayı Anlatayım Sana:
Plan Nedir? Hangi derse nereden nasıl başlayacağınızı bilemediğiniz ya da çalışmaya başlamak için karar veremediğiniz, kararsızlık ve karışıklık durumları ancak hangi dersi ne zaman çalışacağınızı belirli bir sıraya koymakla yani “karar vermekle” ortadan kalkar. İşte çalışmada “PLAN” “neyi”, “nasıl”, “ne zaman” ve “nerede çalışacağınızı önceden belirlemek demektir.

18 PLANLI ÇALIŞMANIN İLKELERİ
1. Sınavları, eksiklerini ve ertesi günkü dersleri göz önüne alarak çalışman gereken konuları belirle. 2. Her güne mutlaka okulda öğrendiklerini geliştirmek için günlük tekrar saati koy. Tekrar yapmak az çalışıp çok verim elde etmenin yollarından biridir. Zira öğrenilenler en çok ilk sekiz saat içinde unutulur.

19 PLANLI ÇALIŞMANIN İLKELERİ
3. Haftalık planlar yap. Çok uzun zamanlı planlar aksayabilir veya güncelliğini yitirebilir. 4. Haftada bir günü boş bırak. O güne, aksayan, daha çok çalışmak istediğin veya plan dışı konuları alabilirsin ya da planı başarıyla uygulamışsan ödül olarak istediğin gibi bir gün geçirebilirsin.

20 PLANLI ÇALIŞMANIN İLKELERİ
5. Günde kaç saat çalışabileceğini belirle. 6. Günün hangi saatlerinde çalışacağını belirle. Bu her gün farklı da olabilir. Yeter ki yorgun olamayacağın saatler olsun. 7. Hangi konuyu, ne kadar, hangi kaynaklardan çalışacağını belirleyerek her güne bir veya iki konu yerleştir. 8. Yapamayacağın kadar çok konuyu bir güne yükleme. 9. Çalışmakta zorlandığın konuyu bir günde çalışmak yerine parçalara bölerek bir haftaya yayabilirsin. Ders çalışmaya da bu konudan başla.

21 PLANLI ÇALIŞMANIN İLKELERİ
10. Çalışma masanda dikkatini dağıtacak şeyler, karşı duvarda posterler olmasın. 11. Çalışma masasında dersten başka bir şey yapma. Çağrıştırıcı etki yaratır. Hayal kurmak, bulmaca çözmek, TV seyretmek, yemek yemek vb. etkinlikleri çalışma aralarında başka bir yerde yap. 12. Hayal kurduğunu fark ettiğinde, hayalini çalışmanın sonuna ertele. Başaramazsan masandan kalkıp başka bir yerde hayalini kurunca tekrar dön.

22 PLANLI ÇALIŞMANIN İLKELERİ
13. Müzik dinleyerek, TV karşısında çalışma. Aynı anda iki şey yapamazsın. Konsantrasyonunu sık sık dağıtacağından verimin düşer.

23 PLANLI ÇALIŞMANIN İLKELERİ
14. Çalışmanın tamamı bir seferde bitirebileceğin gibi akşam yemeğine kadar günlük tekrar ve çalışmanın bir bölümünü, yemekten sonra da diğer kısmını yapabilirsin. 15. Çalışman için minimum bir saat ver. Emeğin günde bir, bir buçuk saat gibi olsun. (Bu hiç çalışmayan biri için 30 dk. bile olabilir) Ancak zaman içinde bunu yavaş yavaş artırmaya çalış. 16. Kesinlikle hedeflediğin programı erteleme. Keyif veren şeyleri çalışmaktan önce değil, sonra yap. Programının başarılı olmasındaki en önemli şeylerden biri de budur.

24 BAHANELER Bu noktadayım,bu bana yeter Yeterli zamanım yok
Tamam,yarın başlarım Yapamam Çalışmaya ihtiyacım yok Çok yorgunum Çok sıkıcı Benim için çok fazla,öyleyse niçin başlayayım

25 DİKKATİ YOĞUNLAŞTIRMA YÖNTEMİ

26 DİKKATİ TOPLAMA YOLLARI
Çalışma amacının saptanması Çalışma için karar verme Konuya merak duyma Fiziksel çevrenin düzenlenmesi Sistemli çalışmayı bilme Çalışmada çeşitlilik sağlama

27 DİKKATİ TOPLAMA YOLLARI (devam)
Çalışmada hedef saptama Kendine güvenme Çalışma öncesi yeterince dinlenmiş olma Boş zaman uğraşlarından yararlanma Değişik teknikleri iç içe uygulayabilme

28 DİNLEME BECERİLERİ

29 NİÇİN DİNLEMİYORUZ ??? İÇERİĞE AŞIRI YÜKLEME KİŞİSEL KAYGILAR
BEYİN GÜCÜ ÇOK GEÇ UYUM SAĞLAMA FİZİKSEL GÜRÜLTÜ DİNLEME BECERİLERİNİ BİLMEME İLERİYİ DÜŞÜNEREK DİNLEMEME

30 NASIL DİNLEMELİYİZ ??? *Dinlemeyi amaçlayın
*Zihninizin dağılmasına izin vermeyin *Söylenenleri kendi kendinize sürekli netleştirin *Zihninizi aktif tutun ,notlar alın *Dikkatinizi dağıtan şeylere(fiziksel,duygusal,zihinsel)karşı direnin *Dinlerken örnekler düşünün *Konunun başlangıç,bitiş ve fikirleri iyi dinleyin

31 NASIL DİNLEMELİYİZ ??? *Bir sonraki aşamada gelecek şeyleri tahmin edin *Konuşanın ipuçlarına ses,hareket,konuşma hızı dikkat edin *Dinlerken sorular düşünün *Kavramları ana fikirleri sürekli ayrıntılar,neden-sonuç ve problem çözme teknikleri ile ilişkilendirin *Söylenmeyenleri de dinleyin *Tartışmaları dikkatle dinleyin,vurgulananları not alın *Tekrar edilen konuları not alın *Bilgileri daima özetleyin

32 NOT ALMA BECERİLERİ

33 NOT ALMA TÜRLERİ Dinlenenlerden not almak Okunanlardan not almak
Gözlenenlerden not almak Düşünülenlerden not almak

34 NASIL NOT ALMALIYIZ ??? DERSTEN ÖNCE
Konuya ya da önceki derslerin notlarına göz atın Gerekli olan tüm malzemeleri toplayın Öğretmeninizi görebileceğiniz bir açıda oturun Dersten önce kağıdınıza günün tarihini ve dersin ismini yazın

35 NASIL NOT ALMALIYIZ ??? (devam)
DERS SIRASINDA Hep aynı büyüklükte kağıt kullanın Daha sonra ekleyebileceğiniz notlar için satır aralarında boşluk bırakın Kişisel bir kısaltma yöntemi geliştirin Öğretmenin dikkat çektiği noktaları ve tahtaya yazdığı her şeyi mutlaka yazın Dersin sonuna doğru not almayı kesmeyin

36 NASIL NOT ALMALIYIZ ??? (devam)
DERSTEN SONRA Öğretmene sorular yöneltin Alamadığınız notlar için arkadaşınızdan yardım isteyin Notlarınızı 24 saat içinde düzenleyin

37 OKUMA BECERİLERİ

38 BEŞ FARKLI OKUMA HIZI Tarama (Sözcüklerin hepsini okumayın)
Göz gezdirme(Sözcüklerin hepsini okumayın) Hızlı Okuma(Özel bilgileri aramayı kapsar,tüm sözcükler okunmalıdır) Yavaş Okuma(Not alın,altını çizin) Dikkatli Okuma(Ayrıntılı notlar alın,önemli noktaların altını çizin)

39 ETKİN OKUMA İÇİN İPUÇLARI
Okumadan önce amacınızı bilin Hatırlamak üzere okuyun Fikirleri arayarak okuyun Ana fikirler ve özet için her paragrafın ilk ve son cümlesini okuyun Okurken sorular sorun Bu soruları cevaplamak amacıyla okuyun

40 UNUTMAYALIM … ZAMANLARININ %25 İNİ OKUMAK , %75 İNİ DE OKUDUKLARINI ANLATARAK GEÇİREN ÖĞRENCİLER, ZAMANLARININ %100 ÜNÜ OKUYARAK GEÇİREN ÖĞRENCİLERE KIYASLA ÖĞRENDİKLERİ BİLGİLERİ DAHA FAZLA SAKLAYABİLİRLER… TEK BİR OKUMADAN SONRA ORTALAMA BİR ÖĞRENCİNİN OKUDUKLARININ %80 İNİ UNUTTUĞUNU …

41 ETKİN OKUMA İ İncele (Gözden geçir)
S Soru sor (Ana ve ara konuları soru haline getirin) O Oku (Soruları yanıtlamak için okuyun) A Anlat (En iyi hatırlama yolu anlatmaktır) T Tekrarla (24 saat içinde tekrarlanmayan bilginin % 80’ni hatırlanmıyor)

42 OKUMAK ZOR GELDİĞİNDE …
Metni yeniden okuyun Ortamınızı değiştirin ve fiziksel olarak hareket edin Kavramı ya da bilgileri zihninizde canlandırmaya ya da hissetmeye çalışın Bir sonraki paragrafa geçmeden önce paragrafı tam olarak kavrayarak okuma parçanızı anlayın Metni yüksek sesle ve eğer mümkünse bir aynanın önünde okuyun

43 OKUMAK ZOR GELDİĞİNDE … (devam)
Okuma hızınızı düşürün Her paragrafın sonunda yazarak ya da anlatarak bir özet çıkarın Kitabı bir süreliğine kapatın ve belli bir süre sonra geri dönün Konuyu anlamış gibi yapıp başka birine öğretmeye çalışın

44 ÖĞRENMEYİ ETKİLEYEN ÇEVRESEL ETMENLER

45 ÖĞRENMEYİ ETKİLEYEN ÇEVRESEL ETMENLER
IŞIK SES ETKİLEŞİM ÖĞRENMEYİ ETKİLEYEN ÇEVRESEL ETMENLER ZAMAN RENK VÜCUT DURUŞU YİYECEK ISI

46 SINAV KAYGISI SINAV KAYGISI

47 SINAV KAYGISI NEDİR ??? Sınavlara karşı duyulan özel bir korku ve sınavlarda istenenin altında performans gösterileceği ve hatta başarısız olunacağına dair hissedilen yoğun endişe halidir.

48 Genel olarak insanlar kaygıyı, gelecekle ilgili karamsarlık, başarısızlık, endişe, umutsuzluk, karışıklık duygularıyla birlikte dile getirirler. Sınav kaygısı da böyle başlar. “Sınavı kazanamazsam her şey biter, hayatım mahvolur, herkese rezil olurum” vb. düşüncelere kapılarak sınava girmeden kaygı hali başlar. Sınav kaygısı,sınav sonucunda olumsuz bir sonuç umulduğu için olur.

49 SINAV KAYGISININ BELİRTİLERİ
ZİHİNSEL FİZİKSEL DUYGUSAL DAVRANIŞSAL olmak üzere 4’e ayrılır.

50 ZİHİNSEL BELİRTİLER Felaket yorumları içeren inanç ve düşünceler;
yapamayacağım başarısız olacağım kötü not alacağım ailemi hayal kırıklığına uğratacağım rezil olacağım gibi… Aşırı uyanıklık hali Kendini aşırı gözlemleme Unutkanlık Dikkatini toplamada güçlük Sınav sorularını okuyup anlamada güçlük Zihin karışıklığı Aşırı endişe, ilgide azalma

51 FİZİKSEL BELİRTİLER Mide ağrısı, kasılmalar
Çarpıntılar, düzensiz kalp atışları Hızlı ve sık nefes alıp verme Ağız kuruluğu Ellerde titreme, vücutta ateş basması hissi Baş dönmesi, baş ağrısı Mide ağrısı, kasılmalar Bayılma, beyni boşalmış hissetme Kekemelik Kulaklarda uğultu Bitkinlik, durgunluk Gerginlik

52 DUYGUSAL BELİRTİLER Gerginlik Sinirlilik Karamsarlık
Korku (hata yapma, bildiklerini unutma korkusu) Endişe (sürenin yetmeyeceğine, gelecekte olacağı tahmin edilen olumsuz durumlara dair yaşanan) Panik, kontrollünü yitirme hissi Çaresizlik Güvensizlik Heyecan Yetersizlik duyguları (diğerlerinden farklı olduğunu, daha zayıf ve beceriksiz olduğunu düşünme)

53 DAVRANIŞSAL BELİRTİLER
Erteleme ve kaçınma (genellikle ders çalışmaktan ya da ders başına oturmaktan) İsteksiz olma Aşırı çalışma Çok az ya da çok fazla uyuma Çok az ya da çok fazla yeme Yorgunluk ya da gevşeyememe Alkol ya da madde kullanımı

54 Yani genel olarak, sınavlara hazırlanan öğrencinin, sınavlar yaklaştıkça, olumsuz heyecanı artıyor, öğrenci kendini kötü hissediyor, tedirgin ve güvensiz oluyor, ağlama duygusu veya kaçınma duygularını yoğun olarak yaşıyorsa, bu kişi sınav kaygısına kapılmış demektir.

55 SINAV KAYGISININ NEDENLERİ
Yaşam biçimiyle ilgili nedenler Zamanı etkili kullanma, verimli ders çalışma tekniklerini, sınav anı yapılacakları bilmeme Sınava hazırlanma biçimi Olumsuz ve çarpık düşünceler

56 Yaşam Biçimiyle İlgili Nedenler
Uyku düzeninde bozukluk Yetersiz dinlenme Dengesiz beslenme Fiziksel aktivitelerin yetersizliği Sosyal aktivitelere zaman ayıramama/ayırmama Zamanı iyi kullanamama Sınavın ve öğrenciliğin getirdiği sorumluluklara başlangıçta önem vermeme

57 Zamanı Etkili Kullanma, Verimli Ders Çalışma Tekniklerini, Sınav Anı Yapılacakları Bilmeme
Sınav anında zamanı iyi kullanmama, test tekniğini tanımama, Sınavda çıkacak konuları bilmeme, Çalışırken, sınavdan önce, sınav sırasında kaygıyı azaltıcı tekniklerin ne zaman ve nasıl kullanılacağını bilmeme

58 Sınava Hazırlanma Biçimi
Çalışma için gereken zamanı ayırmama, uzun süreye dağılması gereken sınav hazırlığını son ana bırakma. Sınavda çıkacak konular hakkında yeterince bilgi sahibi olmamaya bağlı yanlış ya da ilgisiz konulara çalışma.

59 Olumsuz ve Çarpık Düşünceler
“Bu sınavda başarılı olamayacağım” “İyi değilim, yetersizim, aptal olmalıyım” “Ellerim titreyecek, karnım ağrıyacak” “Gözüm kararacak, midem bulanacak, soğuk soğuk terleyeceğim” “Herkes benden yüksek not alacak!” “Sınavda en yüksek puanla alan okula girmeliyim” “Ne yaparsam yapayım kalacağım” “Bu sınavı kazanmalıyım yoksa herkes beni başarısız/değersiz bulur” “Yeterince çalışamadım, hazır değilim, sınav anında her şeyi heyecandan unutacağım.”

60 Olumsuz ve Çarpık Düşünceler
“Annem babam benden çok şey bekliyor. Başarısız olursam bana çok kızarlar / yüzlerine nasıl bakarım” “Sınavda başarılı olamayacağım ve hayatımda her şey berbat olacak” gibi …

61 OKUL BAŞARISINDA AİLELERE ÖNERİLER

62 Okul Başarısında Ailelere Öneriler
Sorumluluk duygusunu artırmaya çalışın Yaşına uygun yapabileceği görevler verin Başarılı olmuş kişileri ona sevdirin ve örnek gösterin

63 Okul Başarısında Ailelere Öneriler (devam)
Kendine güvenmesini sağlayın Okul arkadaşları ile iyi ilişkiler kurmasını sağlayın Ondan yapamayacağı şeyleri istemeyin

64 Okul Başarısında Ailelere Öneriler (devam)
Ona yaşından ve olduğundan daha küçükmüş gibi davranmayın Onunla birlikte vakit geçirin,kendini ifade etmesini sağlayın Uygun olmayan arkadaşlarını onunla konuşun

65 Okul Başarısında Ailelere Öneriler (devam)
Onun okul başarılarını uygun bir şekilde ödüllendirin Ona her zaman cesaret verin ,destekleyin Başarısızlıkları için konuşun , onu başarıya motive edin

66 Okul Başarısında Ailelere Öneriler (devam)
Öğretmeni ile onun hakkında sık sık iletişime girin Öğretmeninin onun hakkındaki önerilerini dikkate alın Hayatta düzenli ve programlı olmasına yardımcı olun

67 Okul Başarısında Ailelere Öneriler
Onun stres faktörlerini hesaba katın , psikolojik durumuna dikkat edin Aile içi huzuru ve sevgi ortamını onun için hazırlayın Anne ve baba birlikte dersleri konusunda destek olun

68 Okul Başarısında Ailelere Öneriler (devam)
Ders çalışma harici zamanlarda dinlenmesini sağlayın Onu okumaya teşvik edin, okuma alışkanlığı kazanmasına yardımcı olun Ona uygun dikkatini dağıtmayacak bir ders çalışma ortamı hazırlayın

69 Okul Başarısında Ailelere Öneriler (devam)
Dikkatini devam ettirme konusunda  eksikliği olup olmadığını kontrol edin Onun kapasitesinden daha fazla beklentilere girmeyin Okulu sıradan bahanelerle aksatmasına izin vermeyin, bu durumu denetleyin

70 Okul Başarısında Ailelere Öneriler (devam)
Derslerine engel olabilecek isteklerini uygun bir şekilde sınırlayın Madde kullanımından uzak kalmasını sağlayın Ders için yeterli vakit ayırmasında ona yardımcı olun

71 Okul Başarısında Ailelere Öneriler (devam)
Onu ders ve sınavlar konusunda paniğe sevk etmeyin Her gün düzenli ders çalışmasını sağlayın Düzenli öğünler, gıda alımı ve çeşitliliğini sağlamaya çalışın

72 TEŞEKKÜRLER … TEŞEKKÜRLER …


"ÖĞRENME TARZLARININ KARAKTERİSTİK ÖZELLİKLERİ" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları