Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

İletişimde Farkındalık

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "İletişimde Farkındalık"— Sunum transkripti:

1 İletişimde Farkındalık

2 Neden İletişimde Farkındalık ???
1 Kg Çelik 0,42 dolar 1 Kg Mercedes 43 dolar 1 Kg DVD dolar 1 Kg İ.Kramer Gecelik dolar 1 Kg Altın dolar 1 Kg Viagra dolar 1 Kg Pentium III dolar

3 Neden İletişimde Farkındalık ???
1 Kg Çelik 0,42 dolar 1 Kg Mercedes 43 dolar 1 Kg DVD dolar 1 Kg İ.Kramer Gecelik dolar 1 Kg Altın dolar 1 Kg Viagra dolar 1 Kg Pentium III dolar Bilgi ve kişiler arası ilişkiler yeni ekonominin temelini oluşturuyor

4 Neden İletişimde Farkındalık ???

5 Neden İletişimde Farkındalık ???
IQ test sonuçları ve kişilerin kariyerlerindeki başarılar karşılaştırıldığında IQ (Entellektüel Zeka) EQ (Duygusal Zeka) ??? ???

6 Neden İletişimde Farkındalık ???
IQ test sonuçları ve kişilerin kariyerlerindeki başarılar karşılaştırıldığında IQ (Entellektüel Zeka) EQ (Duygusal Zeka) ??? % 4 - % 25

7 Neden İletişimde Farkındalık ???
IQ test sonuçları ve kişilerin kariyerlerindeki başarılar karşılaştırıldığında ; IQ (Entellektüel Zeka) EQ (Duygusal Zeka) % 75 - % 96 % 4 - % 25

8 İletişim Nedir ? Bilgi, düşünce, duygu ve deneyimleri biçimlendirmek
ve anlaşılabilir kılmaktır.

9 Etkili İletişimin Unsurları
Kendini Tanıma Sözel olan veya olmayan mesajlara duyarlılık Etkin Dinleme ve Empati Tepki Verme

10 Etkili İletişim Önce Kendini Fark Etmekle Başlar !
Ben Kimim ? Kendime ilişkin benlik algım ne ? Kendimin farkında mıyım? Kendimi seviyor muyum? Kendimi değerli ve yeterli buluyor muyum? Yapabileceklerimi yapma gücüne sahip miyim ? Ne için yaşıyorum ? Neye değer veriyorum ? Dünya görüşüm ne? Güdülerim-dürtülerim ne? Rollerim neler? Kişisel gelişimim için neler yapabilirim?

11 Pasif isem ; Önemli değil yerimi alabilirsin, bu kadar önemli değil,
Her söylenenden etkilenirim, kendi başıma karar alamam, Kaçınırım ya da vazgeçerim, Suçluluk, öfke, engellenme, güvensizlik

12 Saldırgan isem ; Kendi doğrularım için diğerlerini harcayabilirim
Bu benim düşüncem,sen farklı düşünüyorsan aptalsın Savunabilmek için küçük düşürürüm, incitirim, insan yerine koymam Amacım kazanma, diğerlerini aşağılama, güç gösterme

13 Pasif - Saldırgan isem ;
Düşünce ve duygularımı öyle ifade etmeliyim ki, başkaları yetenekli olduğumu anlamasın Size ne düşünce ve duygularımı tam olarak söyleyemem, umarım senden daha önemliymişim gibi davranırsın Her zaman suçlayacak birileri vardır

14 Atılgan-Kararlı-Girişken isem ;
Dürüst ve açık biriyim Doğru kararlar alabilirim Etkili iletişim kurarım Kararlı beden dili kullanırım Başkalarının , görüşlerine, haklarına saygı duyarım bunu da anlaşılır ve net iletirim

15 Türk Zihin Haritası  (Benim Dışındaki Hayat)
Akıllıyım...Sihirbazım...Ne İş Olsa Yaparım... Mutluymuşum... Samimi Değilim... Güvenmiyoruz... Kavgalıyız ??? Konuştuğumuz gibi yaşamıyoruz...

16 Türk Zihin Haritası  (Benim Dışındaki Hayat)
Öğretmen Hakkımı Yedi... Hakem Taraf Tuttu... Amirim Diğer Kişiyi Kayırdı... Eşim Beni Anlamadı... Tavlada kazandık mı ? Bükülmeyen bilek, kaybettik mi zarları suçlarız... Bağımlı, çaresiz ve kurban anlayışının hakim olduğu özellikler ön planda.

17 İletişimde KENDİNİ TANIMAK
Benlik bilinci; kişinin kendisi hakkında sahip olduğu görüşüdür. Kendini açmak ; Birisiyle karşılıklı etkileşim sürecinde ki düşünce ve duyguları paylaşmaktır. Açık benliğimiz; bilinçli olarak yaptığımız davranışlar ve sarf ettiğimiz sözlerdir. Bunlar hem kendimiz hem de başkaları tarafından bilinen özelliklerimizdir.

18 İletişimde KENDİNİ TANIMAK
Kör benliğimiz; farkında olmadığımız, ancak başkaları tarafında bilinen özelliklerimizdir. (genellikle bunlar alınganlık vb. Savunma Gizli benliğimiz; başkalarının bilmediği ama bizim için açık olan düşüncelerimiz, duygularımız ve özlemlerimizdir.

19 İletişimde KENDİNİ TANIMAK
Bilinmeyen Benliğimiz ise, ne başkaları ne de kendimiz tarafından bilinmez. Buna bilinçaltı da deniliyor. İki kişi arasındaki en etkin iletişim, her iki tarafın da birbirine açık olduğunda gerçekleşir. Bir kişiyle etkileşim sırasında açık olabilmemizde güven önemli bir rol oynar.

20 Kendimizi Doğru İfade Etmek - Mesajlarımız
Konuşurken çok şey söyleriz, ama verdiğimiz mesajların dört öğeden oluştuğunu çoğu zaman fark etmeyiz. Gözlemler Düşünceler Duygular İhtiyaçlar

21 Etkin İfadenin Kuralları
Ne söylenmek isteniyorsa; Dolaysız, Hemen, Açıkça ve Dürüstlükle söylenmeli.

22 Hangisi Olmak İstiyoruz ?
Kazanan (pozitif düşünen) Kaybeden(pozitif olamayan) der ki der ki .. -Yaşamımdan memnunum Hiçbir şey yolunda gitmiyor -Evet yaparım, hayır yapmam Belki... bakalım... sonra. -Yapmak için zaman bulurum Zaman ayırmamı nasıl beklersiniz -Kendimi tam olarak ifade edemedim Anlamıyorsun ki -Bu konuda farklı düşünüyoruz Fikrimi değiştirmem -Bunun daha iyi bir yolu olmalı Bunu her zaman böyle yaparız -Artık halledelim şu işi Yeniden denemenin anlamı yok -İnsan hergün bir şey öğrenir Benim bunca yıllık deneyimim boşuna mı -Daha esnek olabiliriz Ama buradaki talimat diyor ki -İyiyim ama kendimi geliştirmeliyim Diğerleri kadar kötü değilim

23 Etkin Dinleme Geri iletim kullanarak dinlemeye etkin dinleme denir.
Etkin dinlemede dinleyen, konuşanın iletilerini doğru anlayıp anlamadığını denetlemek için bilinçli bir şekilde ve sürekli olarak geri iletim kullanır

24 İyi Bir Dinleyici Olmanın Yolları 1
Dinlemeye geçerken; Dinleme konusundaki alışkanlıklarınızı fark edin Önyargılarınızın bilincinde olun Konuşana rahat edebileceği bir ortam hazırlayın

25 İyi Bir Dinleyici Olmanın Yolları 2
Dinleme sırasında ; Empati kurun Göz teması kurun Dik durun Kendinizi karşı tarafın yerine koyun Sabırlı olun Anlamı bütünlüğü içinde yakalamaya çalışın Sessizliği iyi kullanın

26 İletişimi Kolaylaştıran
İletişimi Engelleyen Davranışlar İletişimi Kolaylaştıran Ellerinizi kenetleyin, kollarınızı bağlayın, ayak ayak üstüne atın ve geriye doğru yaslanarak oturun. Kollarınızı bağlamadan, ayak ayak üstüne atmadan, elleriniz açık olarak öne doğru eğilin. Karşınızdaki insanın yüzüne bakmayın, mümkünse gözlerinizi kaçırın. Karşınızdaki insanın yüzüne bakın, mümkün olduğu kadar çok göz teması kurun. Karşınızdaki insanı ses çıkarmadan dinleyin veya karşınızdaki söyleyeceğini tamamlamadan sözünü kesin. Karşınızdaki konuşurken "evet", "demek öyle", "gerçekten mi?" gibi etkin dinlediğinizi belirten sözler söyleyin. İfadesiz bir şekilde durun Gülün

27 İletişimi Kolaylaştıran
İletişimi Engelleyen Davranışlar İletişimi Kolaylaştıran İlişkide olduğunuz insanın karşısına oturun İlişkide olduğunuz kişi ile 90 derecelik bir açı ile mümkün ise de yanına oturun. Konuştuğunuz kişinin adını öğrenmek için çaba harcamayın ve kullanmayın. Konuştuğunuz kişinin adını öğrenmeye gayret edin ve unutmamak için ilişkinin başlangıcında sık sık kullanın. Hiç soru sormayın ya da kapalı uçlu sorular sorun. İlişkide olduğunuz kişiye açık uçlu sorular sorun. Karşınızdaki kişinin söylediklerinden ne anladığınızı kontrol etmeyin. Karşınızdaki kişinin söylediklerinden ne anladığınızı tekrarlayın.

28 İletişimi Kolaylaştıran
İletişimi Engelleyen Davranışlar İletişimi Kolaylaştıran Karşıdaki kişinin fikir ve görüşlerinde boşluklar bulup, ortaya koyun. Karşınızdaki kişinin fikir ve görüşlerini geliştirecek yaklaşımlarda bulunun. Önce aynı fikirde olmadığınızı söyleyin, sonra nedenini söyleyin. Karşınızdaki kişi ile aynı fikirde değilseniz önce sebebini belirtin, sonra kendi görüşünüzü belirtin. Ketum olun ve karşınızdakini etkileyecek bile olsa onunla ilgili bilgiyi kendinizde tutun. Ne yaptığınızı ve ne yapmakta olduğunuzu açık olarak ortaya koyun. Karşınızdaki kişiden uzak durun ve ona hiçbir temasta bulunmayın. Uygun düşen durumlarda temas edin.

29 Beden Konuşuyor Yapılan araştırmalar beden dilinin
önemini vurgulayan sonuçlar ortaya koymuştur. Bunlara göre; insanların yüzyüze kurdukları ilişkilerde kelimeler %7, ses tonu %38 ve beden dili %55 önem taşımaktadır. Mayer’(1990) göre iletişimin yaklaşık %93’ü sözel olmayan biçimlerde geçekleşmektedir.

30 Renk Dili İnsanlar farkında olmasalar bile içinde
bulundukları durumu, iç dünyalarını, o sıradaki duygularını seçtikleri ve üzerlerinde bulundurdukları renklerle ortaya koyarlar. Her rengin kendine özgü psikolojik bir özelliği vardır, bu yüzden de belirli mesajları iletmede etkin biçimde kullanılırlar.

31 Renk Dili Mavi: Birleştirici, bütünleştirici ve uyumludur.
Kahverengi: Hüzünlü ve düşüncelere sürükleyicidir. Kırmızı: Dirilik kazandırıcı, yönlendirici bir renktir. Kırmızın tüm tonları kendi psikolojik karakterine sahiptir. Genel olarak kırmızı koyulaştıkça daha ciddi, derin ve problem matik hale gelir, açıldıkça daha mutlu, yaratıcı bir mizacı yansıtır. Tutkulu, haklı çıkmak isteyen, önder bir kişiliğe uygundur. Saldırgan ve küstah olabilir. Yorgun ve sıkıntılı bir ruh haline uymaz.

32 Renk Dili Sarı: Sıcak ve en parlak renktir. Çevreye genişleme, rahatlık ve sempatik bir enerji yayar. Genel olarak insanların birlikte olmaktan hoşlandıkları, sempatik, atılgan, mutlu bir kişiliğe uyar. İş ortamlarında, yüzeyselliği çağrıştırabileceği için az oranlarda kullanılmalıdır. Yeşil: Bereket sembolü, taze ve umut dolu bir renktir. Olumsuz anlamları; kıskançlık, tembelliğe eğilim, gayri resmilik ve sıkıcı bir kişiliktir. İş kıyafetlerinde az oranlarda, örneğin kravat deseninde bulundurulabilir.

33 Renk Dili Siyah: Umutsuzluk ve ölüm sembolüdür. Duyguları bastırıcı, hapsedici bir etkisi vardır. Çevreye ve topluma kapalıdır. İncelikli ancak tembel bir kişiliğe uyar. İş ortamında baştan aşağıya giyinmeye uygun değildir, ancak giysilerin üst (ceket, gömlek), orta (kemer, pantalon) ve alt (ayakkabı) bölümünde kullanılabilir. Gri: Yansız, uçucu bir renktir. Grinin her tonu profesyonel giyime uygundur, ama ilgi çekiciliği sağlamak için biraz renk katmak gerekir. Beyaz: Açıklığı, doğruluğu, şeffaflığı ve aydınlığı simgeler. Yanındaki renklerle güçlenir. Yansız, iletişime kapalı, aşırı titiz bir kişiliğe uyar. Profesyonel kullanım açısından gömlek ve bluzlar için uygundur.


"İletişimde Farkındalık" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları