Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

VAL D’EUROPE - ETUDE CLIENTELE - Juin 2008

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "VAL D’EUROPE - ETUDE CLIENTELE - Juin 2008"— Sunum transkripti:

1 VAL D’EUROPE - ETUDE CLIENTELE - Juin 2008
MÜŞTERİ ANKET ÇALIŞMASI ANKARA ALIŞVERİŞ MERKEZİ 2009 CONSEIL . MARKETING . FORMATION PARIS. SAO PAULO . ISTANBUL 23 Rue de la performance VILLENEUVE D’ASCQ Tel Fax - Fahrettin Kerim Gökay caddesi No:245, D:6 Göztepe / Kadiköy Tel - 1 VAL D’EUROPE - ETUDE CLIENTELE - Juin 2008

2 7. Etkinlikler & Haberleşme…………………………..………………………….. p 66
İÇERİK Metodoloji … p 3 1. Etki alanı p 4 2. Müşteri profili p 11 3. Müşteri alışkanlıkları p 20 4. Alışveriş Merkezinin imajı p 38 5. Rakipler p 48 6. Beklentiler p 57 7. Etkinlikler & Haberleşme…………………………..………………………….. p 66

3 METODOLOJİ 13 ile 23 Nisan tarihleri arası ANKARA Alışveriş Merkezinde toplam 616 anket gerçekleştirildi. Anketler Alışveriş Merkezinin açık bulunduğu saatlerde çıkış kapılarında yapıldı. Çalışmanın amacı : Alışveriş Merkezinin etki alanındaki performansı Müşteri profilerinin incelenmesi Müşterilerinin davranış ve beklentilerini incelemek Alışveriş Merkezinin imajı Ziyaret edilen Rakiplerin belirlenmesi Etkinliklerin ve haberleşmenin etkisi.

4 BÖLÜM 1 ETKİ ALANI

5 ETKİ ALANI Etki alanında oturan Hanehalkı sayısı NÜFUZ ETME ORANI
Metodoloji Etki alanında oturan Hanehalkı sayısı NÜFUZ ETME ORANI AVM’nin Müşteri Hanehalkı sayısı ZİYARET SIKLIĞI AVM’nin Haftalık müşteri akışı SATIN ALMA ORANI Alışveriş yapan müşteri « akışı » ORTALAMA HARCAMA Ciro

6 ETKİ ALANI Karşılaştırma * * * Eğilim, Karşılaştırma yapılamaz

7 ETKİ ALANI Etki alanı * *Haftalık ciro, K TL olarak. *Çok güçlü etki alanı : Nüfuz etme oranı 75% üzeri bölgeler Güçlü etki alanı : Nüfuz etme oranı % arası bölgeler Orta etki alanı : Nüfuz etme oranı % arası bölgeler Zayıf etki alanı : Nüfuz etme oranı % arası bölgeler Çok zayıf etki alanı: Nüfuz etme oranı 10% altı

8 Sommaire

9 « Bu alışveriş merkezine geliyorsunuz çünkü … ? »
ETKİ ALANI Geliş nedeni « Bu alışveriş merkezine geliyorsunuz çünkü … ?  » Sommaire %

10 ETKİ ALANI Geliş nedeni

11 BÖLÜM 2 MÜŞTERİ PROFİLİ

12 MÜŞTERİ PROFİLİ Cinsiyet (%)

13 MÜŞTERİ PROFİLİ Aile reisinin yaşı Cevaplayanın yaşı
% % Ortalama yaş : 45 yaş (2006’te : 41 yaş) Ortalama yaş : 49 yaş (2006’te : 45 yaş )

14 Ortalama : 3,5 kişi (2006’te ortalama : 3,4 kişi)
MÜŞTERİ PROFİLİ Hanehalkı büyüklüğü Siz dahil, evinizde kaç kişi var ?  % Ortalama : 3,5 kişi (2006’te ortalama : 3,4 kişi)

15 Ailenin ortalama geliri : 2 249 TL (2006’te 1558 TL)
MÜŞTERİ PROFİLİ Ailenin aylık geliri Ailenin aylık net geliri hangi dilimde bulunuyor ? (Bütün maaşlar + yardımlar) Ailenin ortalama geliri : TL (2006’te 1558 TL) %

16 MÜŞTERİ PROFİLİ Aile reisinin mesleği Cevaplayanın mesleği % %

17 Eğitim durumunuz nedir ?
MÜŞTERİ PROFİLİ Eğitim seviyesi Araba Eğitim durumunuz nedir ? Arabanız var mı? %

18 MÜŞTERİ PROFİLİ Ev / Daire %

19 Internet kullanıyormusunuz ?
MÜŞTERİ PROFİLİ Internet kullanımı Internet kullanıyormusunuz ? %

20 ZİYARET ALIŞKANLIKLARI
BÖLÜM 3 ZİYARET ALIŞKANLIKLARI

21 ZİYARET ALIŞKANLIKLARI
CARREFOUR hipermarket ziyareti CARREFOURSA hipermarketi ortalama hangi sıklıkla ziyaret ediyorsunuz ? Hatırlatma 2006 % 6% 27% 25% 28% 17% 13% 17% 4% 4% 2% 1%

22 ZİYARET ALIŞKANLIKLARI
CARREFOUR hipermarket ziyareti

23 ZİYARET ALIŞKANLIKLARI
Alışveriş Merkezindeki Restoran/Yemek/içme bölümü ziyareti Alışveriş merkezindeki RESTORANLARI ortalama hangi sıklıkla ziyaret ediyorsunuz ? Hatırlatma 2006 % 0% 5% 5% 10% 12% 15% 17% 10% 11% 1% 44%

24 ZİYARET ALIŞKANLIKLARI
Alışveriş Merkezindeki Restoran/Yemek/içme bölümü ziyareti

25 ZİYARET ALIŞKANLIKLARI
Cevaplayanın yanındakiler - ÇOCUK BULUNMASI - - YETİŞKİN BULUNMASI - Anket sırasında yanında çocuk var mıydı ? Başka yetişkinler var mıydı : anket yapılan kişi....? %

26 ZİYARET ALIŞKANLIKLARI
Ulaşım aracı Bugün merkeze gelmek için hangi vasıtayı kullandınız ? (İçinden geldiği gibi) %

27 ZİYARET ALIŞKANLIKLARI
Ulaşım aracı

28 ZİYARET ALIŞKANLIKLARI
Ziyaretin amacı Bugün, bu alışveriş merkezine …...... için geldiniz? [1 tek cevap verilmeli] %

29 ZİYARET ALIŞKANLIKLARI
Ziyaretin amacı

30 ZİYARET ALIŞKANLIKLARI Ortalama : 96 dakkika (2006’te 96 dakkika)
Alışveriş merkezinde kalma süresi Bugün, alışveriş merkezinde ne kadar zaman harcadınız (Carrefour + AVM’in mağazaları) ? Hatırlatma 2006 % 26% 22% 36% 36% 11% 17% 16% 15% 11% 10% Ortalama : 96 dakkika (2006’te 96 dakkika)

31 ZİYARET ALIŞKANLIKLARI
Alışveriş merkezinde kalma süresi

32 ZİYARET ALIŞKANLIKLARI
Anket günü ziyaret edilen yerler Bugün, …. ziyaret ettiniz ? %

33 ZİYARET ALIŞKANLIKLARI
Anket günü ziyaret edilen yerler

34 ZİYARET ALIŞKANLIKLARI
Anket günü alışveriş yapılan yerler %

35 ZİYARET ALIŞKANLIKLARI
Anket günü alışveriş yapılan yerler

36 ZİYARET ALIŞKANLIKLARI
Yaş dağılımına göre anket günü alışveriş yapılan yerler

37 ZİYARET ALIŞKANLIKLARI GERÇEKLEŞEN ALIŞVERİŞ GERÇEKLEŞEN ALIŞVERİŞ
Kazanılan satış / Kaybedilen satış / Cevaplayan 100% ALIŞVERİŞ NİYETİ HAYIR 9% EVET 91% GERÇEKLEŞEN ALIŞVERİŞ GERÇEKLEŞEN ALIŞVERİŞ HAYIR 1% EVET 8% HAYIR 0% EVET 91% Kazanılan satış Kaybedilen satış

38 ALIŞVERİŞ MERKEZİNİN İMAJI
BÖLÜM 4 ALIŞVERİŞ MERKEZİNİN İMAJI

39 ALIŞVERİŞ MERKEZİNİN İMAJI
Alışveriş Merkezinin OLUMLU ve OLUMSUZ özellikleri

40 ALIŞVERİŞ MERKEZİNİN İMAJI
Görsel olarak AVM’in Olumlu ve Olumsuz özellikleri Yakınlık Fark Fiyat seviyesi DİKKAT’E ALINMASI GEREKEN OLUMLULAR BÜYÜK İLGİ VE İYİ ALGILAMA OLUMLU ALGILAMA AMA DÜŞÜK İLGİ Seçenek bolluğu DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN OLUMSUZLAR BÜYÜK İLGİ AMA KÖTÜ ALGILAMA DÜŞÜK İLGİ VE KÖTÜ ALGILAMA İlgi

41 ALIŞVERİŞ MERKEZİNİN İMAJI
En önemli Olumlular Bana saydığınız OLUMLU ÖZELLIKLER arasında, en önemlisi hangisidir ? %

42 ALIŞVERİŞ MERKEZİNİN İMAJI
En önemli Olumsuzlar Bana saydığınız OLUMSUZ ÖZELLIKLER arasında, en önemlisi hangisidir ? %

43 ALIŞVERİŞ MERKEZİNİN İMAJI
Beğenilen markalar Bu alışveriş merkezinde en çok hangi mağazaları tercih ediyorsunuz ? %

44 ALIŞVERİŞ MERKEZİNİN İMAJI
En az beğenilen markalar Bu alışveriş merkezinde varsa beğenmediğiniz mağazalar hangileri ? %

45 ALIŞVERİŞ MERKEZİNİN İMAJI
Otopark - KULLANIM - - MEMNUNİYETLİK - Merkezin otoparkını kullandınız mı ? Otoparktan memnun musunuz ? % Hatırlatma 2006 : 74% ‘i Otoparkı kullanıyordu

46 ALIŞVERİŞ MERKEZİNİN İMAJI
Otopark : Memnuniyetsizlik nedenleri Neden memnun değilsiniz ? %

47 ALIŞVERİŞ MERKEZİNİN İMAJI
Müşteri servis arabaları Merkezin ücretsiz müşteri taşıma hizmetinden memnun musunuz ? % Neden memnun değilsiniz ? %

48 BÖLÜM 5 RAKİPLER

49 RAKİPLER Müşterilerin sadakatlığı
Alışverişlerinizde bu alışveriş merkezini ne sıklıkla tercih edersiniz? % SADIK MÜŞTERİ ÖZEL MÜŞTERİ RAKİP MÜŞTERİ

50 RAKİPLER Müşterilerin sadakatlığı (bölgelere göre)

51 RAKİPLER Müşterilerin sadakatlığı (yaşlara göre)
Alışverişlerinizde bu alışveriş merkezini ne sıklıkla tercih edersiniz?

52 RAKİPLER Rakip AVM’lere ziyaret
En sık ziyaret ettiğiniz diğer alışveriş merkezi (merkezleri) hangisidir (hangileridir) … ? [İçinden geldiği gibi – birden fazla cevap verilebilir] %

53 YAKIN TAKİP ANKAMALL

54 Hangi mağaza için rakip Alışveriş Merkezi’ne gittiğinizi belirtin ?
YAKIN TAKİP ANKAMALL ANKAMALL’de çekim güçü olan markalar Hangi mağaza için rakip Alışveriş Merkezi’ne gittiğinizi belirtin ? %

55 YAKIN TAKİP ANKAMALL ANKAMALL’in Olumlu ve Olumsuz özellikleri

56 YAKIN TAKİP ANKAMALL Görsel olarak ANKAMALL’in Olumlu ve Olumsuz özellikleri Seçenek bolluğu Fark DİKKAT’E ALINMASI GEREKEN OLUMLULAR BÜYÜK İLGİ VE İYİ ALGILAMA OLUMLU ALGILAMA AMA DÜŞÜK İLGİ DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN OLUMSUZLAR BÜYÜK İLGİ AMA KÖTÜ ALGILAMA DÜŞÜK İLGİ VE KÖTÜ ALGILAMA İlgi

57 BÖLÜM 6 BEKLENTİLER

58 BEKLENTİLER Beklenen sektörler
Bu alışveriş merkezinde hangi sektörden eksik mağazalar olduğunu düşünüyorsunuz ? (İçinden geldiği gibi) %

59 BEKLENTİLER Eklenmesi istenen mağazalar
Eğer 2 yeni mağaza alışveriş merkezine yerleşecek olsa, bunların öncelikle hangileri olmasını isterdiniz ? %

60 BEKLENTİLER Eğlence alanında beklentiler
Eğer Alışveriş merkezinde Sinema olsaydı, AVM’ye daha sık gelmeniz için bir etken olurmuydu ? %

61 BEKLENTİLER Bölgelere göre sinemanın etkisi Evet diyen %’si
Ortalama : 75%

62 Alışveriş merkezindeki Eğlence alanından beklentileriniz nedir ?
Eğlence alanında beklentiler Alışveriş merkezindeki Eğlence alanından beklentileriniz nedir ? %

63 BEKLENTİLER GİYİM alanında beklenen mağazalar
Alışveriş merkezin’e GIYIM mağazası eklenebilse öncelikle hangilerini görmek isterdiniz? %

64 - BELİRTİLEN EN ÖNEMLİLER -
BEKLENTİLER AYAKKABI - ÇANTA alanında beklenen mağazalar Alışveriş merkezin’e AYAKKABI-CANTA mağazası eklenebilse öncelikle hangilerini görmek isterdiniz ? - BELİRTİLEN EN ÖNEMLİLER - %

65 BEKLENTİLER RESTORAN (yeme içme) alanında beklenen mağazalar
Alışveriş merkezin’e RESTORAN (yeme içme) mağazası eklenebilse öncelikle görmek isterdiniz ? %

66 ETKİNLİKLER & HABERLEŞME
BÖLÜM 7 ETKİNLİKLER & HABERLEŞME

67 ETKİNLİKLER Etkinlikler hakkında müşterilerin görüşü
Merkezde düzenlenen Etkinlikler/Organizasyonlar hakkında ne düşünüyorsunuz ? %

68 Bu merkezde hangi Etkinlikleri/Organizasyonları görmek isterdiniz ?
Beklenen etkinlikler Bu merkezde hangi Etkinlikleri/Organizasyonları görmek isterdiniz ? %

69 Cevabınız evet ise, ne tür bir reklamdı ?
HABERLEŞME Haberleşmenin etkisi / Cevaplayan 100% Carrefour reklamı dışında, bu alışveriş merkezi hakkında bir reklam gördünüz, aldınız veya işittiniz mi ? EVET 36% (9%) HAYIR 64% (91%) Cevabınız evet ise, ne tür bir reklamdı ? % ( ) : Hatırlatma 2006

70 HABERLEŞME Bölgelere göre haberleşmenin etkisi Evet diyen %’si
Ortalama : 36%

71 HABERLEŞME Gazete / Dergi / Cevaplayan 100%
Gazete veya Dergi okuyor musunuz ? EVET 90% HAYIR 10% Cevabınız evet ise, hangisini ? %

72 En çok hangi televizyon kanalını seyrediyorsunuz ?
HABERLEŞME En çok izlenen televizyon kanalları En çok hangi televizyon kanalını seyrediyorsunuz ? %

73 HABERLEŞME En çok dinlenen radyolar
En çok hangi radyoyu dinliyorsunuz ? En çok hangi radyoyu dinliyorsunuz ? %


"VAL D’EUROPE - ETUDE CLIENTELE - Juin 2008" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları