Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

SINIF GEÇME - DERS SEÇİMİ ERGENLERLE İLETİŞİM SEMİNERİNE HOŞGELDİNİZ

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "SINIF GEÇME - DERS SEÇİMİ ERGENLERLE İLETİŞİM SEMİNERİNE HOŞGELDİNİZ"— Sunum transkripti:

1 SINIF GEÇME - DERS SEÇİMİ ERGENLERLE İLETİŞİM SEMİNERİNE HOŞGELDİNİZ
Özlem ÇAVUŞOĞLU Ali Akkanat Anadolu Lisesi Rehberlik ve Psikolojik Danışma Servisi 30/05/12

2 Sınıf Geçmenin Koşulları Nelerdir?
1. DOĞRUDAN SINIF GEÇME Ders yılı ya da ortalama yükseltme sınavları sonunda tüm derslerden başarılı olan öğrenciler doğrudan sınıfı geçer.

3 Sınıf Geçmenin Koşulları Nelerdir?
2. YIL SONU ORTALAMASI İLE SINIF GEÇME Fen Liselerinde 3,50 Anadolu Liseleri Anadolu Öğretmen Liseleri Anadolu Güzel Sanatlar Liseleri Sosyal Bilimler Liseleri 3.00 Genel Lise Meslek ve Teknik Liselerinde 2.50 Orta öğretim kurumlarının tamamında yıl sonu başarı ortalaması ile başarılı sayılmayacak ders “Dil ve Anlatım” dersidir.

4 Dersler Ders Saati Yıl Sonu Notu Kredi Beden 2 5 10 Biyoloji 1 ORTALAMA İLE GEÇTİ Coğrafya 3 6 Dil ve Anlatım Din Fizik İngilizce 4 24 Kimya Matematik 16 Müzik Tarih Türk Edebiyatı 20 Seçmeli Sağlık Bil. TOPLAM 39 3,00 117 kredi

5 Sınıf Geçmenin Koşulları Nelerdir?
3. SORUMLU SINIF GEÇMEK Doğrudan veya yıl sonu başarı ortalaması ile sınıf geçemeyen öğrencilerden; 9 uncu sınıfta en fazla 3, sınıflarda ise en fazla 2 dersten başarısız olanlar sorumlu olarak bir üst sınıfa devam ederler. Ancak alt sınıflarda dahil 5 den fazla sorumlu dersi bulunanlar başarısız sayılırlar. Sorumluluk, o dersin SORUMLULUK SINAVINDA BAŞARILI OLUNMASI halinde kalkar.

6 Sorumluluğun Kalkması
Sorumluluk Sınavı sonunda o dersten en az “geçer” not (2.00) alındığında o dersle ilgili sorumluluk kalkar. (Dersin en son notu, karne notuyla sınavda aldığı notun aritmetik ortalamasıdır.)

7 Başarılı Başarısız 3 BİR DERSTEN BAŞARILI SAYILMA 1 Birinci Dönem Notu
İkinci Dönem Notu Yıl Sonu Notu Sonuç 2 Başarılı 1 Başarısız 3

8 Ortalama Yükseltme Sınavı nedir?
Öğrenci zayıf derslerinden veya ortalamasını yükseltmek için “Ortalama Yükseltme Sınavı”na girebilir. Yıl sonu başarı ortalamasına bakılmaksızın her öğrenci ders yılı sonunda İSTEDİĞİ EN FAZLA 4 DERSTEN ORTALAMA YÜKSELTME SINAVINA GİREBİLİR. Bu derslerle ilgili not ortalaması ise, karnedeki yıl sonu notu ile sınavda aldığı notun aritmetik ortalamasıdır. Örneğin, Coğrafya dersinin yıl sonu notu : 0 Ortalama yükseltme sınavında alınan not : 2 Coğrafya dersinin en son ortalaması :1 olacaktır. Bu öğrenci ortalama yükseltme sınavından 2 yani geçer not aldığı için coğrafya dersinden geçti sayılır.

9 DERS SEÇİMİ NEDİR? Ders seçimi eğitim öğretim yılında başlayan yeni bir uygulamadır. Bu uygulamaya göre 9. sınıfı başarıyla bitiren öğrenciler 10. sınıfta görecekleri BAZI dersleri seçebileceklerdir. Öğrenci hangi mesleğe yönelmek istiyorsa ona uygun dersleri seçebilir. 9

10 Ders seçimi sisteminde öğrenim gören öğrencilerin belli bir alanı olmadığı için istediği üniversitenin istediği bölümünü PUANI DÜŞMEDEN tercih edebileceklerdir. Fakat tek bir şartla… O bölümün gerekli gördüğü LYS sınavına/sınavlarına girmek koşuluyla istenen bölüm tercih edilebilir. 10

11 HANGİ DERSLERİ SEÇMELİYİM?
Üniversitelerin hangi bölümlerinin hangi puan türüyle öğrenci alacağı bellidir. İstediğiniz bölümü kazanmak için size hangi ders lazımsa kendinizi o yönde yetiştirmelisiniz. Yani 10. sınıftan itibaren istediğiniz bölüm ile ilgili dersleri seçerek bu derslerde uzmanlaşmalısınız. İstediğiniz mesleklerin hangi derslerle ilişkili olduğunu bilmeniz bu noktada çok önemlidir. 11

12 DERS SEÇİMİ NE ZAMAN YAPILACAK?
Ders seçimi 9. sınıfın sonunda ders kesiminden itibaren haziran ayının son iş günü mesai bitimine kadar yapılabilir. 12

13 DERS SEÇMEK İÇİN ÖN KOŞUL VAR MI?
10. sınıfta görmek istediğiniz dersleri seçerken herhangi bir ön koşul istenmeyecektir. Alan seçimi uygulamasında öğrencinin gitmek istediği alana kaynaklık eden derslerin zayıf olmaması isteniyordu. Ders seçimi sisteminde böyle bir şart aranmamaktadır. 13

14 10. SINIFTA HANGİ DERSLER VAR?
10. SINIFTAKİ DERSLERİ; ORTAK DERSLER Tüm öğrencilerin görmesi zorunlu olan derslerdir. 1. GRUP SEÇMELİ DERSLER Girmek istediğiniz LYS sınavına göre seçebileceğiniz derslerdir. 2. GRUP SEÇMELİ DERSLER LYS sınavında çıkmayacak, daha çok genel kültür tarzında alınması zorunlu olan seçmeli derslerdir. 14

15 ANADOLU LİSESİ DERS TÜRLERİ ORTAK DERSLER
9.SINIF 10. SINIF 11. SINIF 12. SINIF ORTAK DERSLER DİL VE ANLATIM 2 TÜRK EDEBİYATI 3 DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİL. 1 TARİH İNK. TARİHİ VE ATATÜRKÇÜLÜK COĞRAFYA MATEMATİK 4 GEOMETRİ FİZİK KİMYA BİYOLOJİ SAĞLIK BİL. FELSEFE Y. DİL 6 İKİNCİ YABANCI DİL BEDEN EĞİTİMİ GÖRSEL SANATLAR/MÜZİK MİLLİ GÜVENLİK BİL. TRAFİK VE İLK YARDIM TOPLAM 34 20 19 16

16 ANADOLU LİSESİ DERS TÜRLERİ
SEÇMELİ DERSLER DERSLER 9.SINIF 10. SINIF 11. SINIF 12. SINIF 1.GRUP SEÇMELİ DERSLER DİL VE ANLATIM 2 2-3 TÜRK EDEBİYATI 1 MATEMATİK 2-4 GEOMETRİ 1-2 FİZİK KİMYA BİYOLOJİ TARİH ÇAĞDAŞ TÜRK VE DÜNYA TARİHİ COĞRAFYA PSİKOLOJİ SOSYOLOJİ MANTIK Y. DİL İKİNCİ Y. DİL DİĞER SEÇMELİ DERSLER TOPLAM 14 15 18 REHBERLİK VE YÖNLENDİRME TOPLAM DERS SAATİ 35

17 DİĞER SEÇMELİ DERSLER SIRA DERSLER HAFTALIK DERS SAATİ 1 BİLGİ KURAMI
1-2 2 DEMOKRASİ VE İNSAN HAKLARI 3 SOSYAL ETKİNLİK 4 PROJE HAZIRLAMA 5 BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİSİ 6 İŞLETME 7 EKONOMİ 8 GİRİŞİMCİLİK 9 ASTRONOMİ VE UZAY BİLİMLERİ 10 ULUSLAR ARASI İLİŞKİLER 11 YÖNETİM BİLİMİ 12 DİKSİYON VE HİTABET 13 SANAT TARİHİ 14 ALMAN EDEBİYATI 15 İNGİLİZ EDEBİYATI 17

18 DERSLERİ SEÇERKEN NELERE DİKKAT ETMELİYİZ?
İstediği mesleğe ve o mesleğe ait eğitimini alabileceği üniversite bölümüne uygun LYS sınav içeriklerine göre ders seçmelisiniz. Bunun için; Çocuğumuzun ilgilerini, Yeteneklerini , Başarabildiği dersleri, Onun isteklerini göz önüne almalıyız. 18

19 SORULAR/CEVAPLAR SEÇTİĞİ DERSLERİ DEĞİŞTİREBİLİYOR MUYUZ?
Seçtiğiniz dersleri ders yılı içerisinde değiştiremezsiniz. Bir sonraki ders yılında farklı dersler seçebilirsiniz. MESLEK SEÇİMİNDE KARARSIZLIK YAŞIYOR. AVUKAT DA OLMAK İSTİYOR MÜHENDİS DE. HANGİ DERSLERİ SEÇMELİYİZ? Kararsızlık yaşayanlar diğer mesleği de kapsayacak dersleri de seçerlerse olası kayıpları engellemiş olurlar. 19

20 Birinci Aşama : Yükseköğretime Geçiş Sınavı (YGS)
Yeni Sınav Sistemi Birinci Aşama : Yükseköğretime Geçiş Sınavı (YGS) Sınavda yer alacak testler 1. Türkçe testi 2. Temel Matematik testi 3. Sosyal Bilimler testi 4. Fen Bilimleri testi

21 Yeni Sınav Sistemi LYS-1 LYS-2 LYS-3 LYS-4 LYS-5

22 MATEMATİK - FEN PUAN TÜRÜNDEN YERLEŞTİRME YAPILAN BÖLÜMLER

23 LYS’de Puanlar - MF ( Puanlamada derslerin yüzdelik ağırlığı)
YGS LYS-1 ( Mat + Geo ) LYS-2 ( Fizik + Kimya + Biyoloji ) Türkçe Temel Mat. Sosyal Fen Mat Geo Fizik Kimya Biyo Prog. Sayısı Kont. MF-1 11 16 5 8 26 13 10 6 20 17 438 MF-2 7 12 31 37 521 MF-3 14 15 24 26 514 MF-4 9 22 94 61 739 ORT. 5,8 10,3 19,3 12,3 9,3 169

24 HANGİ MESLEK İÇİN HANGİ SINAVA GİRMELİYİM?
24

25 TÜRKÇE - SOSYAL PUAN TÜRÜNDEN YERLEŞTİRME YAPILAN BÖLÜMLER

26 ( Puanlamada derslerin yüzdelik ağırlığı) LYS-3 (Türk Dili + Coğr-1)
LYS’de Puanlar - TM ( Puanlamada derslerin yüzdelik ağırlığı) YGS LYS-1 ( Mat + Geo ) LYS-3 (Türk Dili + Coğr-1) Türkçe Temel Mat Sosyal Fen Mat Geo Türk D. ve Edeb. Coğr-1 Prog Sayısı Kont TM-1 14 16 5 25 10 18 7 75 53 807 TM-2 22 8 33 25 232 TM-3 15 21 16 886 ORT. 14,3 13,3 7,3 21,7 8,3 129 95 925

27 HANGİ MESLEK İÇİN HANGİ SINAVA GİRMELİYİM?
27

28 TÜRKÇE - SOSYAL PUAN TÜRÜNDEN YERLEŞTİRME YAPILAN BÖLÜMLER

29 LYS’de Puanlar - TS ( Puanlamada derslerin yüzdelik ağırlığı)
YGS LYS-3 (Türk Dili + Coğr-1) LYS-4 ( Tarih + Fels Grb + Coğr-2) Türkçe Temel Mat. Sosyal Fen Türk D. ve Edeb. Coğr-1 Tarih Coğr-2 Felsefe Grubu Prog. Sayısı Kont TS-1 13 10 12 5 15 8 7 42 23 927 TS-2 18 6 11 25 21 083 ORT. 15,5 11,5 20 6,5 12,5 54 45 010

30 HANGİ MESLEK İÇİN HANGİ SINAVA GİRMELİYİM?
30

31 YABANCI DİL PUAN TÜRÜNDEN YERLEŞTİRME YAPILAN BÖLÜMLER

32 DİL-1 Puan Türü Bölümleri DİL-2 Puan Türü Bölümleri
Alman Dili ve Edebiyatı İngiliz Dili ve Edebiyatı Almanca Öğretmenliği İngilizce Öğretmenliği Fransız Dili ve Edebiyatı Fransızca Öğretmenliği DİL-2 Puan Türü Bölümleri Yunan Dili ve Edebiyatı İspanyol Dili ve Edebiyatı Arnavutça Boşnakça İtalyan Dili ve Edebiyatı Bulgar Dili ve Edebiyatı DİL-3 Puan Türü Bölümleri Arap Dili ve Edebiyatı Fars Dili ve Edebiyatı Arapça Öğretmenliği Çin Dili ve Edebiyatı Hindoloji Japonca Öğretmenliği Kore Dili ve Edebiyatı

33 HANGİ MESLEK İÇİN HANGİ SINAVA GİRMELİYİM?
33

34 ( Puanlamada derslerin yüzdelik ağırlığı)
LYS’de Puanlar - DİL ( Puanlamada derslerin yüzdelik ağırlığı) Puan Türleri YGS LYS-5 (Dil) Prog. Sayısı Kont. Türkçe T. Mat. Sosyal Fen DİL-1 15 6 9 5 65 DİL-2 25 7 13 50 2 113 ORT. 20 6,5 11 57,5 40 16 091

35 ÖRNEK DERS SEÇİMLERİ

36 36

37 37

38 38

39 39

40 40

41 ERGEN BEYNİ NASIL ÇALIŞIR? ERGENLERLE DOĞRU İLETİŞİM
41

42 Ergenlik, erinlik ile başlayan zihinsel bir durum, bir tutum ve yaşam tarzıdır. Birey anne- baba denetiminden çıkarak bağımsızlık kazandığında sona ermektedir. Ergenlik evresi içindeki dönemlere bakıldığında, uzmanların büyük çoğunluğu, yaş dolaylarını olumsuz bir dönem olarak nitelendirmektedirler. Karşıtlık, dengesizlik olgularıyla nitelendirilen bu dönemden sonra gelen yaşları arasındaki dönem ise, olumluluk dönemi olarak kabul edilmektedir. 42

43 Beyİn Neler YapIyor ? Beyin doğumdan başlayıp 12 yaşına kadar sürekli büyüyen bir yapı. Ergenlikle birlikte (11-12 yaş civarı), beyinde kullanılmadığı için gereksiz muamelesi gören bağlantılar budanmaya başlanır Yetişkin beynine doğru dönüşüm sırasında hücre bağlantılarını içeren gri maddenin toplamı azalır; ak madde artar. Bunun pratik anlamı nedir? Yaşın 20'lerin sonuna yaklaşmasıyla birlikte, yeni bilgi ve beceri öğrenme kapasitesi yavaşça azalır. Diğer yandan, eldeki bilginin kullanımı kıvraklaşır ve süratlenir

44 Ergenlerdekİ duygusal durumu belİrleyen beyİn mİDİR
Ergenlerdekİ duygusal durumu belİrleyen beyİn mİDİR ? Sadece ergenlerde değil, hepimizde duyguların beşiği beyindir; ama beşiği sallayan birçok etken vardır. 44

45 Amerikalı doktor Jay Giedd 13 yıldır ergenlik dönemindeki çocukların beyinlerini inceliyor. Bugüne kadar 1800 çocuğun beynini çeşitli aralıklarla MRI (manyetik rezonans imaging) cihazıyla fotoğraflamış. 1991'den beri süren bu araştırmanın amacı çocukluktan ergenliğe, oradan da yetişkinliğe geçerken beynin geçirdiği evrimleri belgelemek. Bu araştırmadan önce bazı teorisyenler ergenlik döneminin sanayi devrimi sonrasında yaratılmış yapay bir olgu olduğunu, beynin 12 yaşına gelindiğinde gelişimini tamamladığını söylüyorlardı 45

46 Giedd'in Time dergisine kapak olan araştırması gösterdi ki, ergenlerin beyni tam bir inşaat alanı, öyle ki yapımlar ve yıkımlar 25 yaşına kadar sürüyor. Beyindeki bu karmaşa ergenlerde görülen ve ebeveynlere çok tanıdık gelecek duygusal patlamaları, düşünmeden riske girmeyi, uyuşturucu ve alkolü keşfetme dürtüsünü daha net açıklıyor. Beynin en son gelişen kısmı ön korteks, yani planlama, öncelik belirleme, düşünceleri organize etme, davranışların sonuçlarını önceden tartabilme yetilerini barındıran merkez . 46

47 Ergenlerin 'Önce ödevimi yapayım, sonra arkadaşlarımla mesajlaşırım' sıralamasını bir türlü doğru yapamamalarının sebebi Giedd'e göre işte bu. Doktorlar ergenlerde görülen çevreyi yanlış değerlendirme eğiliminin, 'öğretmen benden nefret ediyor, kimse beni sevmiyor' türündeki yakınmalarının da beynin gelişimini tamamlamamasından kaynaklandığını söylüyor. 47

48 Ergenin beyin yapısı ve yaşamışlığının azlığı, deneyimlerini kıyaslama imkânlarını sınırlar. Bu sınırlılık, kolayca “dolduruşa gelmeyi”, işler bekledikleri gibi gitmediğinde de, iyimserliklerini hızla kaybedip, kolayca karamsarlığa kapılmayı doğuruyor. Geleceğin ne kadar uzun sürebileceğini, ne tür olanaklarla dolu olduğunu görmeyi zorlaştırıyor. 48

49 Yetişkin beynİ İle ergen beynİ arasInda ne fark var
Yetişkin beynİ İle ergen beynİ arasInda ne fark var? Ergen beyni öğrenmeye açık, bilgiyi pekiştiren beyindir. Buna karşın yetişkin beyni öğrendiğini süratle uygulamaya geçirebilir. 49

50 ERGEN ÇOCUKLARIMIZLA NE GİBİ SIKINTILAR YAŞIYORUZ ???
50

51 Ergenlerİn YaşadIğI Çelİşkİler
Küçük mü kalsam yoksa büyüsem mi? Üstünlük dönemi ( Bilgiç-kurallara karşı- baş kaldırma eğilimi) Beden gelişimi çok hızlı( Yüz uzar- çirkinleşir- burun büyür- sakarlaşır) Dağınıklık- temizlik, titizlik 51

52 Karşı cinse karşı meraklılık- utangaçlık
Tepkilerde düzensizlik- davranışlarda tutarsızlık Bencil olma- özverili olma Bağımlılık- bağımsızlık 52

53 İyimserlik- kötümserlik Çoşkunluk- durgunluk
Başkalarına karşı kabalık ve düşüncesizlik- kendine karşı duyarlılık ve alınganlık İyimserlik- kötümserlik Çoşkunluk- durgunluk 53

54 ERGENLERİN İHTİYAÇLARI
Sevilme Birilerine ait olma Bağımsızlık Onaylanma- takdir edilme 54

55 POZİTİF BİR İLİŞKİ İÇİN:
Karşılıklı saygı Birlikte geçirilen zaman Sevginin iletilmesi Onaylanma- teşvik Kabül 55

56 Zamansız yumuşaklık, heybeti giderir
Zamansız yumuşaklık, heybeti giderir. Ne kendinden bıktırırcasına sert ol, ne de onu bunu başına çıkarırcasına yumuşak. Sadi-i Şirazi İnternet ve Bilgisayar Bağımlılığı, Doç. Dr. Kültegin Ögel - 56

57 KATILIMINIZ İÇİN TEŞEKKÜRLER 
57


"SINIF GEÇME - DERS SEÇİMİ ERGENLERLE İLETİŞİM SEMİNERİNE HOŞGELDİNİZ" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları