Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

İLETİŞİM, ÖFKE KONTROLÜ VE ŞİDDET

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "İLETİŞİM, ÖFKE KONTROLÜ VE ŞİDDET"— Sunum transkripti:

1 İLETİŞİM, ÖFKE KONTROLÜ VE ŞİDDET

2 ÇOCUĞUNUZUN SESİ Yarın, nelerden yakınacak Yapmamı istemeyecekseniz,
Benim modelim sizsiniz. Yarın, nelerden yakınacak Yapmamı istemeyecekseniz, Bugün Onları siz de yapmayın. Yemek seçmemden ve Beslenme alışkanlığım gibi Birçok huyumdan bugün yakınıyorsanız, bana bunları sizin kazandırdığınızı, Çünkü benim her gün özdeşleştiğim bir Model olduğunuzu BİLİYOR MUSUNUZ?

3 Bir kişi susadığı zaman, ona sunulan su değerlidir
Bir kişi susadığı zaman, ona sunulan su değerlidir. Çocuğunuza, istediği zaman verdiğiniz sevgi değerlidir. Zamanınız ne kadar az, işiniz ne derece önemli olursa olsun, çocuk sevgi istediğinde ona yaklaşılmalı ve sevgi gösterilmelidir.

4 İLETİŞİM

5 Bana doğru bir ses çıkarman, benimle iletişim kurduğun anlamına gelmez.

6 İLETİŞİM NEDİR? Duygu, düşünce ve bilgilerin çeşitli yollarla başkalarına aktarılmasıdır. Kişiler arasında yer alan düşünce ve duygu alışverişini dile getiren bir etkinliktir.

7 İLETİŞİMİ ENGELLEYEN FAKTÖRLER

8 çok azı da aralarında köprü kurarlar’
İnsanların çoğu duvar, çok azı da aralarında köprü kurarlar’

9 İletişim Engelleri ve Etkileri
Emir Vermek, Yönlendirmek: Yerine otur, sızlanmayı kes, bebek değilsin sen… Uyarmak, Göz Dağı Vermek: Kendine çekidüzen vermezsen kötü olacak. Ödevini bitirinceye kadar burada kalacaksın.” Ahlâk Dersi Vermek: Doğru olanı anlatmalısın, ne biliyorsan anlatmalısın, bütün doğru insanlar böyle davranır.

10 İletişim Engelleri ve Etkileri
Öğüt Vermek, Çözüm ve Öneri Getirmek: Benim ne hissettiğimi bilseniz böyle saçmalıklar yapmazdınız. Başarmanız için ne zorluklara katlandığımı anlasanız, bu öneride bulunmazsınız. Öğretmek, Nutuk Çekmek, Mantıklı Düşünceler Önermek: Ben senin yaşındayken…, Kitaplar fırlatılıp atılmak için değil okunmak içindir.

11 İletişim Engelleri ve Etkileri
Yargılamak, Eleştirmek, Suçlamak ve Aynı Düşüncede Olmamak: Sen zaten hep böyle yaparsın, Şapşal, Bir şeyi beceremez misin?, Sen adam olacaksın da ben göreceğim, Kötü çocuklar gibi davranma. Övmek, Aynı Düşüncede Olmak, olumlu Değerlendirmeler Yapmak: Örneğin, çocuk ödevini yapamadığında “sen akıllı çocuksun, yapabilirsin .” ya da “Sen bunu yapacak kapasitedesin.” gibi.

12 İletişim Engelleri ve Etkileri
Ad Takmak, Alay Etmek: Bebek gibi ağlama, Hadi ya, Havuç… Yorumlamak, Analiz Etmek, Tanı Koymak: Nedenini biliyorum, içini okuyorum, bunu ilgi çekmek için yapıyorsun.

13 DAVRANIŞ BOZUKLUKLARI
Aile içi etkili iletişim sağlanmadığında çocuklarda davranış bozuklukları görülebilir. Bunlar: İnatçılık Yalan söyleme Çalma Korkular

14 DAVRANIŞ BOZUKLUKLARI
Kaygı Ayrılık korkusu ve okul fobisi Takıntılar Tikler Parmak emme Tırnak yeme Altını ıslatma SALDIRGANLIK ve ŞİDDET

15 ŞİDDET

16

17 Bir kişiye güç veya baskı uygulayarak, isteği dışında bir şey yapmak veya yaptırmak;
Saldırı, kaba kuvvet uygulamak; Bedensel ya da psikolojik acı çektirmek; İşkence yapmak, vurmak, yaralamaktır.

18 ŞİDDETİN NEDENLERİ

19 Aileden kopukluk: Ailelerinden yeteri kadar ilgi göremeyen çocuklar; istedikleri ilgiyi görmek için, çetelere sığınırlar. Taciz görme: Taciz gören çocuk, davranış problemleri gösterir. Medyanın etkisi: Diziler, filmler, yarışmalar

20 Toplumun yapısı: Toplumda şiddetin hoş görülmesi ve paylaşılan bir değer olması
Baskı ve olumsuz rekabet: Anne ve babalar çocukları için yaptıkları şeylerin karşılığını istemektedirler. Çocuklar da bu durumda hırstan ve rekabetten kurtulamamaktadır. İlköğretim okullarında 6-15 yaşındaki çocukların bir arada olması.

21 Aile içi şiddet görme Şiddet kullanmayı öğrenme: Şiddet gören çocuk, istediklerini elde etmek için şiddet uygulamayı seçer. Ekonomik durum: Güç ve kontrol sağladığını düşünme

22 Etkili iletişim yöntemlerin bilmeme: Çocukların iletişimi, kaba kuvvet göstermek olduğunu sanmaları
Öfke duygusunu kontrol edememek

23 ŞİDDETİ ÖNLEME ÇÖZÜM ÖNERİLERİ

24 Çocuğa “şiddet” modeli olunmamalıdır.
Şiddet içeren davranışlara tolerans gösterilmemelidir. Şiddete kesinlikle şiddetle cevap verilmemelidir. Çocuk gergin ve sinirliyken onunla tartışılmamalıdır.

25 Çocuğa sosyal olgunluğuna uygun sorumluluklar verilmelidir.
Çocuğa şiddetin dezavantajları gösterilmelidir. Çocuğun gösterdiği olumlu davranışlar pekiştirilmelidir. Çocuğun dışarıda oynamasına izin verilmelidir.

26 Çocuk, şiddet içeren modellerle karşı karşıya getirilmemelidir.
Çocuğa öfkesini nasıl kontrol edeceği öğretilmelidir. Her yaş ve dönemde çocuğun temel ihtiyaçları karşılanmalıdır. Çocukla “ben dili” kullanılarak iletişim kurulmalıdır.

27 Çocuğa yeterli derecede ilgi ve sevgi gösterilmelidir.
Çocukla yaşına uygun bir dille konuşup etkili iletişim kurulmalıdır. Çocuğun yaşına uygun, kesin kurallar belirlenmelidir. Gösterdiği olumlu davranışlar onaylanmalıdır.

28 Düşüncelerine değer verilmelidir.
Çocuklara karşı sabırlı davranılmalıdır. Çocuklara karşı saygılı davranılmalıdır.

29 ÖFKE

30 Öfke, aslında normal ve sağlıklı bir duygudur.
Öfke, her canlı organizmanın tehdit karşında olaylara gösterdiği doğal bir tepkidir. Ama kontrol edilmediğinde YIKICI bir hale dönüşür.

31 Öfke duygularıyla başa çıkmak için, bilinçli ya da bilinçsiz bazı yollar kullanırız.
İfade etme (sözel ya da fiziksel) Bastırma Sakinleştirme Öfkeyi saldırganlıkla değil de sözel olarak ifade etmek, en iyi yoldur.

32 ÖFKENİN KOTROLÜ

33 ÖFKE SİZİ KONTROL EDECEĞİNE SİZ ÖFKEYİ KONTROL EDİN.

34 ÖFKE KONTROLÜNÜN AMACI
Kızgınlığın ve öfkenin yol açtığı duygusal ve bedensel tepkileri azaltmaktır.

35 ÖFKEYİ KONTROL ETME YÖNTEMLERİ
GEVŞEME: Rahatlamış bir bedende öfke duyguları yer alamaz. DÜŞÜNCELERİ DEĞİŞTİRME: Olumlu düşünceler, öfkenin önüne geçer. PROBLEMİ ÇÖZME: Problemi çözmeye yönelmek öfkeyi azaltır.

36 ÖFKEYİ KONTROL ETME YÖNTEMLERİ
ETKİLİ İLETİŞİM: Öfkeyi sözel olarak ifade etmek, sizi rahatlatır. MİZAHTAN YARARLANMA: Öfke ve mizahın bir arada olması mümkün değildir.

37 ÇOCUK NEYİ ÖĞRENİR?

38 Kınanarak yaşarsa suçlamayı
Eğer bir çocuk Kınanarak yaşarsa suçlamayı öğrenir

39 Düşmanca davranışlar içinde yaşarsa kavga etmeyi
Eğer bir çocuk Düşmanca davranışlar içinde yaşarsa kavga etmeyi öğrenir

40 Alay edilerek yaşarsa sıkılganlığı
Eğer bir çocuk Alay edilerek yaşarsa sıkılganlığı öğrenir

41 Utanç içinde yaşarsa suçluluk duymayı
Eğer bir çocuk Utanç içinde yaşarsa suçluluk duymayı öğrenir

42 Hoşgörüyle yaşarsa sabırlı olmayı
Eğer bir çocuk Hoşgörüyle yaşarsa sabırlı olmayı öğrenir

43 Teşvik edilerek yaşarsa güvenmeyi
Eğer bir çocuk Teşvik edilerek yaşarsa güvenmeyi öğrenir

44 Değer verilerek yaşarsa saygı duymayı
Eğer bir çocuk Değer verilerek yaşarsa saygı duymayı öğrenir

45 Eşitlik ortamında yaşarsa adaleti
Eğer bir çocuk Eşitlik ortamında yaşarsa adaleti öğrenir

46 Güven duygusu içinde yaşarsa inanmayı
Eğer bir çocuk Güven duygusu içinde yaşarsa inanmayı öğrenir

47 Beğenilerek yaşarsa kendisinden hoşlanmayı
Eğer bir çocuk Beğenilerek yaşarsa kendisinden hoşlanmayı öğrenir

48 Kabul ve dostluk içinde yaşarsa dünyada sevgi aramayı
Eğer bir çocuk Kabul ve dostluk içinde yaşarsa dünyada sevgi aramayı öğrenir

49 Düşmanlıklar içinde büyürse saldırganlığı
Eğer bir çocuk Düşmanlıklar içinde büyürse saldırganlığı öğrenir

50 Sevgi içinde büyürse güvenmeyi öğrenir.
Eğer bir çocuk Sevgi içinde büyürse güvenmeyi öğrenir.

51 Çocuk ailenin, aile de toplumun ürünüdür; çocuk yaşadığını öğrenir.

52 KATILDIĞINIZ İÇİN TEŞEKKÜRLER


"İLETİŞİM, ÖFKE KONTROLÜ VE ŞİDDET" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları