Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

S M CODE NTERNATIONAL ANAGEMENT I AFETY

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "S M CODE NTERNATIONAL ANAGEMENT I AFETY"— Sunum transkripti:

1 S M CODE NTERNATIONAL ANAGEMENT I AFETY
DENİZDE EMNİYET KONUSUNA YENİ BİR YAKLAŞIM

2 BU EĞİTİMDE KAZANMAK İSTEDİKLERİM...
MESLEKİ DENEYİM VE ÇALIŞMALARIM... ŞU ANDA... NEREDE... NE YAPMAK İSTERDİM ? EN BÜYÜK HAYALİM... ÖZEL ZEVKLERİM... BU EĞİTİMDE KAZANMAK İSTEDİKLERİM... ADIM.. SOYADIM.. MESLEKİ DENEYİM VE ÇALIŞMALARIM

3 EĞİTİM PROGRAMI 1. GÜN ISM KOD’UN ORTAYA ÇIKIŞINA
KADAR GEÇEN SÜREÇ 09: :30 KAHVE ARASI : :45 SİSTEM ve SİSTEM KURMA KAVRAMI : :15 YEMEK ARASI : :00 ISM KOD MADDELERi ve AÇINIMLARI : :30 KAHVE ARASI : :45 ISM KOD (Devam) 14: :00 KAHVE ARASI : :15 ISM KOD (Devam) 16: :30

4 EĞİTİM PROGRAMI 2. GÜN SINAV (ISM KOD) 09:00 - 09:45
DENETİMİN TANIMI,AMAÇLARI,TİPLERİ 09: :30 DENETÇİ ÖZELLİKLERİ KAHVE ARASI : :45 GÖREV VE SORUMLULUKLAR : :15 DENETİM PLANLARI DENETİME HAZIRLIK YEMEK ARASI : :15 DOKÜMANLARIN GÖZDEN GEÇİRİLMESİ 13: :45 KONTROL LİSTELERİ AÇILIŞ TOPLANTISI DENETİMİN GERÇEKLEŞTİRİLMESİ KAHVE ARASI : :00 KAPANIŞ TOPLANTISI : :15 DENETİMİN RAPORLANMASI SONUÇLARIN TAKİBİ KAHVE ARASI : :30 UYGULAMALARA HAZIRLIK : :30

5 EĞİTİM PROGRAMI 3. GÜN SINAV (DENETİM) 09:00 - 10:15
KAHVE ARASI 10: :30 AÇILIŞ TOPLANTISI VE 10: :15 DENETİM UYGULAMASI YEMEK ARASI 12: :15 KAPANIŞ TOPLANTISINA 13: :15 HAZIRLIK KAHVE ARASI 14: :30 KAPANIŞ TOPLANTISI 14: :00 UYGULAMASI KAHVE ARASI 16: :15 GENEL DEĞERLENDİRME 16: :00

6 1985-1995 ARASI GEMİ KAYIPLARININ ANALİZİ DÖKME YÜK GEMİLERİ
TOPLAM 187 GEMİ Kaynak: The Instıtute of London Underwriter

7 1985-1995 ARASI GEMİ KAYIPLARININ ANALİZİ TANKERLER TOPLAM 163 GEMİ
Kaynak: The Instıtute of London Underwriter

8 1985-1995 ARASI GEMİ KAYIPLARININ ANALİZİ KURU YÜK GEMİLERİ
TOPLAM 952 GEMİ Kaynak: The Instıtute of London Underwriter

9 1985-1995 ARASI GEMİ KAYIPLARININ ANALİZİ DİĞER GEMİLER
TOPLAM 280 GEMİ Kaynak: The Instıtute of London Underwriter

10 1985-1995 ARASI GEMİ KAYIPLARININ ANALİZİ BÜTÜN GEMİLER
TOPLAM 1582 GEMİ Kaynak: The Instıtute of London Underwriter

11 1985-1995 ARASI GEMİ KAYIPLARININ YILDA ORTALAMA ANALİZİ 160 GEMİ
Kaynak: The Instıtute of London Underwriter

12 KAYIPLARIN FİLO TONAJINA ORANI
ARASI GEMİ KAYIPLARININ ANALİZİ KAYIPLARIN FİLO TONAJINA ORANI DÜNYA ORTALAMASI…………………% 0,26 HİNDİSTAN………………………………% 0,29 BULGARİSTAN……………………….…% 0,30 YUNANİSTAN……………….…………..% 0,32 İTALYA……………………….…………..% 0,41 GÜNEY KORE……………………….…..% 0,68 MEKSİKA………………………………...% 0,69 TÜRKİYE…..(DÜNYA ÜÇÜNCÜSÜ)….% 1,09 KOLOMBİYA…..(DÜNYA İKİNCİSİ)….% 1,33 HONDURAS….(DÜNYA BİRİNCİSİ)….% 1,82 Kaynak: The Instıtute of London Underwriter

13 SİGORTA TAZMİNATLARININ
ANA SEBEPLERİ ANALİZİ (UK P&I CLUB)

14 % 90 % 75 1985-1996 ARASINDA OLARAK TESBİT EDİLMİŞTİR...
SEBEBİ ÇATIŞMA OLAN GEMİ KAYIPLARINDA; İNSAN ETKİSİ SEBEBİ YANGIN ve PATLAMA OLAN GEMİ KAYIPLARINDA; İNSAN ETKİSİ % 75 OLARAK TESBİT EDİLMİŞTİR... Kaynak: The Instıtute of London Underwriter

15 Bütün bu veriler ile iletilmek Bütün kaza ve kayıplardan
istenen mesaj nedir? Bütün kaza ve kayıplardan kişiler sorumludur.

16 İLETİLMEK İSTENEN ASIL MESAJ:
- İnsan da, diğer faktörler gibi, kazalara sebep olan bir etkendir. - Riskin önlenmesine ilişkin çabalarda insan faktörünü ele alır, planlı ve sistematik çalışmalar ile riskin gerçekleşmesi konusundaki etkilerini azaltabilirsek, kazalar ve kayıplar da önemli ölçüde azalacaktır.

17 İNSAN ETKİSİNİN NEDENLERİ
- Personelin stresi - Personelin yorgunluğu, - Prosedür, talimat ve kurallara uymama, - Eğitimsizlik, tecrübesizlik - Yanlış karar verme, - İletişim yetersizlikleri ve hataları - Kendine aşırı güven nedeni ile önemsememe - Aşırı dikkatsizlik, - Yönetimdeki yetersizlikler

18 SİSTEM ŞİRKET (PROSES) GİRDİLER ÇIKTILAR

19 ŞİRKET

20 SİSTEMSİZ ORTAM ŞİRKET POLİTİKASI ve ÇALIŞANLARIN DURUMU

21 x ? ? x ? NEREYE NE GİBİ VARMAK ENGELLER, KİM, NASIL İSTİYORUM?
TEHDİTLER VAR ? KİM, NASIL YARDIMCI OLABİLİR? x ? EN UYGUN YOL HANGİSİ ? ? TUZAKLARA KARŞI HAZIR MIYIM ? x ? KAYNAKLAR ve DONANIM YETERLİ Mİ ? ŞU ANDA NEREDEYİM?

22 SİSTEMİN ETKİSİ SİSTEM DÖKÜMANLARININ DÖKÜMANLARA DOĞRU ve UYGUN
EKSİKSİZ HAZIRLANMASI DÖKÜMANLARA UYGUN FAALİYETTE BULUNMA UYGUN DEĞİL UYGUNSUZLUK NEDENLERİNİN ARAŞTIRILMASI UYGUN FAALİYETLERİN DÖKÜMANLARA UYGUNLUĞUNUN KONTROLÜ

23 SİSTEMİN ETKİSİ PROSES ÇIKTILAR KİM yapacak NE yapacak NASIL yapacak
KİM’E NE NASIL NİÇİN NE ZAMAN NEREDEN PROSES KİM yapacak NE yapacak NASIL yapacak NİÇİN yapacak NE ZAMAN yapacak NEREDE yapacak GİRDİLER KİM’DEN NE NASIL NİÇİN NE ZAMAN NEREYE

24 SİSTEMİN ETKİSİ BELİRLENMİŞ GÖREVLER ve AKIŞ

25 SİSTEMİN ETKİSİ ŞİRKET POLİTİKASI ve ÇALIŞANLARIN DURUMU

26 İŞLETMECİLİĞİ SİSTEMİNDE
EMNİYETLİ GEMİ İŞLETMECİLİĞİ SİSTEMİNDE 4M KAVRAMI

27 MANAGEMENT (Yönetim) MAN (İnsan) METHODS (Yöntem) MATERIAL&EQUIPMENTS
Emniyet ve Çevre Politikası, Karada ve denizde sorumluluk ve yetkiler, Dökümantasyon sistemi, Sistemin gözden geçirilmesi, Önleyici ve düzeltici faaliyet. MAN (İnsan) METHODS (Yöntem) Yeterlilik, İletişim, Bilgilendirme, Teşvik, Eğitim. Gemi operasyonları, Acil durum planları, Röle talimleri, İç denetimler, Uygunsuzlukların analizi, Rapor ve kayıtlar. MATERIAL&EQUIPMENTS (Malzeme ve Techizat) Önleyici bakım, Kritik techizat ve sistemler, Kontrol planları

28 GİRİŞ EYS KURMANIN GELİŞİMİ
1) FREEBOARD Ağır yüklenen gemilerin kayıpları, (batma, yükü feda etme) yüzyılda Cenevizliler, 19.yüzyıl sonunda genel kurallar, AMAÇ: Gemi yapımında hesaplamalar ile, stabiliteyi ve yük kapasitesini arttırmak, kayıpları azaltmak. SONUÇ: Gemilerin dayanıklılığını arttırıcı teknik çözümler üretilebildi, bu kurallar genelleştirildi.

29 GİRİŞ EYS KURMANIN GELİŞİMİ
2) SOLAS (Safety Of Life At Sea) TİTANİC’in batması ile 1912 de ortaya çıkan görüşler, Emniyetli gemi üretimi, emniyete ve insan hayatına yönelik önlemler, AMAÇ: Gemi yapımında emniyeti ön plana almak, yolcu ve mürettebatın hayatını kurtarıcı önlemlerin arttırılması. SONUÇ: Gemilerin emniyetli seyrini arttırıcı teknik çözümler ve can kurtarma ile ilgili ekipmanlar geliştirildi Yük ve gemiden başka, insan hayatının önemine ilişkin kurallar genelleştirildi.

30 GİRİŞ EYS KURMANIN GELİŞİMİ
3) MARPOL (Marine Pollution) Amoco Cadiz ve Exxon Valdez’in yarattığı ekolojik felaketin, uluslararası kamuoyunda yarattığı tepkiler, Denizcilik sektörü, hem kendi içinde, hem de çevre kanalı ile tüm insanlık karşısında emniyetsiz olarak kabul edildi AMAÇ: Gemi yapımında tekne yapısını ön plana almak, çevreyi koruyucu önlemlerin arttırılması. SONUÇ: Gemilerin emniyetli seyrini arttırıcı teknik çözümler ve çevre korumaya ilişkin teknikler geliştirildi (Double hull, double bottom, bulbs, peak tanks…)

31 GİRİŞ EYS KURMANIN GELİŞİMİ 4) ISM CODE - SMS
- İlk kez insan faktörü, (Teknolojik limitlere kadar gelişen gemi odaklı çözümlerin emniyet konusunda bilinçli insanlar tarafından uygulanması gerektiği) göz önüne alındı Emniyet ve güvenlik günlük işler arasında ele alındı. (Çatışmaların % 90’ı, Yangın ve patlamaların % 75’i insan etkisi) AMAÇ: İnsan, çevre, gemi ve yükün emniyetini sağlamak için teknik, insan ve sistemin uyumunun sağlanması. SONUÇ:

32 EMNİYETLİ İŞLETMECİLİK SİSTEMİNİN GETİRİLERİ NELER OLACAK ?
Tecrübeler gösteriyor ki; EİS uygulamaları - Personelin güvenlik ve emniyet bilinci; emniyetli yönetim kavramı hızla gelişmekte; - Şirkette oluşan emniyet ve çevre koruma kültürü, sürekli gelişimi teşvik etmekte, - Müşterilerde, güven duygusunu arttırmakta; - Şirket içinde morali yükseltmektedir.

33 EMNİYETLİ İŞLETMECİLİK SİSTEMİNİN GETİRİLERİ NELER OLACAK ?
Ayrıca, zaman içinde, sistemin tam anlamı ile yerleşmesinden sonra; - Gelişen etkinlik sürat ve verimlilik (gemi operasyonlarının zamanında ve tam yapılması ile tasarruf edilen, zaman ve malzeme kayıpları..) - Sigorta primlerinde sağlanacak indirimler; - Büyük felaket risklerini minimize etmiş olmanın kazandıracakları...

34 ÖNERİLER Geçtiğimiz yıllarda EİS kuran ve uygulayan firmaların
yaşadıkları tecrübelere göre; sistemin kurulması, etkin uygulanması ve gelişimi belirli şartlara bağlıdır: ÜST YÖNETİMİN CİDDİ TAAHHÜDÜ . Personel; Yönetim, Müdür ve orta kademe yönetici seviyesinin teorik ve pratik olarak EİS kurma ve uygulama sürecine katılımı ile motive olmaktadır. ! Yönetimin taahhüdü; katılımı ve EİS filozofisini yayma ve uygulamada aktif çabası olmadığında, personeli ikna edememekte ve çabalar boşa gitmektedir !

35 ÖNERİLER Geçtiğimiz yıllarda EİS kuran ve uygulayan firmaların
yaşadıkları tecrübelere göre; sistemin kurulması, etkin uygulanması ve gelişimi belirli şartlara bağlıdır: UYGUN KAYNAKLARIN SAĞLANMASI . EİS kurulması, şirketin yapısı, büyüklüğü ve mevcut alt yapısına göre değişmekle birlikte personel, eğitim, malzeme ve finans kaynakları gerektirmektedir ve sağlanmalıdır..Sistem operasyonel hale geldikten sonra da kaynak ihtiyacı sürekli araştırılmalı ve sağlanmalıdır. ! Yönetimin gerekli kaynakları sağlamaması sistemin işlerliğini ve hatta kurulmasını dahi engellemektedir !

36 ÖNERİLER Geçtiğimiz yıllarda EİS kuran ve uygulayan firmaların
yaşadıkları tecrübelere göre; sistemin kurulması, etkin uygulanması ve gelişimi belirli şartlara bağlıdır: DENİZ ve KARA PERSONELİNİN ORTAK KATILIMI . EİS filozofisi; sistem kurma çalışmalarında, deniz ve kara personelinin kenetlenmesini ve birbirlerine destek olmasını; kendilerini EİS’nin ortak sahibi olarak görme- lerini; gemi ve kara birimlerinin temsilcilerinin ortak çalışmalarını gerektirmektedir.EİS herkes içindir. ! Deniz ve kara personeli arasındaki çekişmeler; gerekli desteklerin sağlanamaması çalışmaları sonuçsuz bırakır !

37 ÖNERİLER Geçtiğimiz yıllarda EİS kuran ve uygulayan firmaların
yaşadıkları tecrübelere göre; sistemin kurulması, etkin uygulanması ve gelişimi belirli şartlara bağlıdır: GERÇEKÇİ ZAMANLAMA ve PLANLAMA . EİS kurmak, uygulamak ve belgelendirme aşamasına gelmek için gerekli süre, projede görev alacak kişiler ve dışarıdan alınabilecek destek göz önüne alınarak iyi hesaplanmalı ve planlama buna uygun yapılmalıdır. ! Şirketin yapısına göre, dar bir zamanlama, planlanan işlerin zamanında yetişmemesi nedeni ile demotivasyona; gereğinden uzun planlanan projeler ise heyecan kaybına ve gevşeme nedeni ile başarısızlığa yol açabilir !

38 ÖNERİLER Geçtiğimiz yıllarda EİS kuran ve uygulayan firmaların
yaşadıkları tecrübelere göre; sistemin kurulması, etkin uygulanması ve gelişimi belirli şartlara bağlıdır: SİSTEM İŞLEMEYE BAŞLADIKTAN SONRA . EİS işlemeye başladıktan sonra da, üst ve orta kademe yöneticilerin genel politikalara uygun etkinlikleri sürmeli ve EİS gelişimi ile ilgili her tür girişim; deniz ve kara personelinin birlik içinde çalışmaları desteklenmelidir. ! Çalışanların öneri, talep ve görüşleri dikkate alınmaz, kara ve deniz personeli arasında çekişmeler başlar ise sistemin geleceği tehlikeye girecektir !

39 BU YAKLAŞIMI İLE; ISM KODU,
EMNİYET KONUSUNDA TEKNİK ÇÖZÜMLERİN, SINIRA DAYANDIĞI GÜNÜMÜZDE; DENİZCİLİKTE EMNİYET ve ÇEVRE KORUMA KONUSUNDA, GERÇEK BİR ÇÖZÜM E DOĞRU ATILM IŞ ÇOK ÖNEMLİ BİR ADIM DIR. VE İNSAN; ISM KODU İLE, SİSTEMİN KALBİ; KENDİNİN ve AYNI KADERİ PAYLAŞAN TÜM DONANIM IN GÜVENLİĞİNİN SORUMLUSU OLARAK BELİRLENM İŞTİR.

40 ISM CODE, SOLAS SÖZLEŞMESİNE EK OLARAK GİRDİĞİNDEN ZORUNLU OLDU.
< > DENİZCİLİK KURUMLARI BM < > IMO 149 ÜYE DEVLET ILO WHO IACS ICS ISF TEKLİF > KARAR > KOD, KILAVUZ, STD.> SÖZLEŞME (40 TAN FAZLA) 1 TEMMUZ 1998 TARİHİNDE ISM CODE, SOLAS SÖZLEŞMESİNE EK OLARAK GİRDİĞİNDEN ZORUNLU OLDU.

41 ISM CODE

42 ÖNSÖZ

43 ÖNSÖZ 1. Bu kodun amacı, gemilerin emniyetli yönetilmesi
ISM ÖNSÖZ 1. Bu kodun amacı, gemilerin emniyetli yönetilmesi ve işletilmesi ve çevre kirliliğinin önlenmesi konularını, uluslararası bir standarda bağlamaktır. 2. IMO A.443 (XI) kararı ile, tüm devlet hükümetlerini, gemi kaptanlarının denizcilikte emniyet ve deniz çevresinin korunması konusundaki sorumluluklarını uygun şekilde yerine getirmelerini sağlamak üzere, gerekli önlemleri almağa davet etmiştir.

44 ÖNSÖZ 3. IMO A.680 (17) kararı ile de; gemilerin en üst düzeyde
ISM ÖNSÖZ 3. IMO A.680 (17) kararı ile de; gemilerin en üst düzeyde emniyet ve çevre korunması standardına erişmeleri ve bu standardı devam ettirmeleri ile ilgili gereksinimlere cevap vermeye uygun bir yönetim organizasyonuna duyulan ihtiyacın dikkate alınmasını istemiştir. 4. Hiç bir denizcilik şirketinin ve/veya armatörün birbirine benzemediğini; gemilerin ise çok geniş bir yelpazeye yayılmış olarak, değişik şartlarda kullanıldığının bilinci ile, Kod çok genel prensipler ve hedefler üzerine kurulmuştur.

45 ÖNSÖZ 5. Kod geniş anlamlı ifadeler ile hazırlanmıştır. Böylelikle
ISM ÖNSÖZ 5. Kod geniş anlamlı ifadeler ile hazırlanmıştır. Böylelikle yaygın bir kullanım alanı yaratılmıştır. Çok açıktır ki, karada veya gemide olsun, Yönetimin değişik kademelerinin, Kod’un maddeleri ile ilgili farklı seviyelerde bilgilenmesi gerekmektedir. 6. İyi bir Emniyetli İşletmecilik Sisteminin temel taşı: YÖNETİMİN BU KONUDAKİ CİDDİ TAAHHÜTÜDÜR… Emniyet ve Çevre Koruma ile ilgili sonuçları ise, tüm seviyedeki çalışanların bu taahhüdü benimsemeleri, bu konuyu başarılması zorunlu bir süreç olarak algı- lama konusundaki kararlılık, yaklaşım ve motivasyon- ları belirleyecektir.

46 1. GENEL

47 1. GENEL 1.1 TANIMLAR International Safety Management Code (ISM):
(Uluslararası Emniyetli İşletmecilik Kodu) Gemilerin emniyetli işletilmesi ve çevre kirliliğinin önlenmesine ilişkin uluslararası bir kod’dur. Şirket : Gemi sahibi; veya gemi sahibinden Kod’ un öngördüğü görev ve sorumlulukları devralmayı kabul eden herhangi bir organizasyon, işletmeci şahıs ya da çıplak tekne kiracısı olabilir. İdare : Geminin bayrağını taşıdığı ülke hükümetidir.

48 Emniyetli İşletmecilik Sistemi (EİS) Safety Management System (SMS) :
Şirketin Emniyet ve Çevre Koruma Politikasını planlı, etkin ve sistematik olarak uygulayabilmesi için gerekli olan; döküman- tasyon, organizasyon ve kaynakların tümü. Emniyetli İşletmecilik Denetimi Safety Management Audit : Şirketin EİS’nin uygulamalarının ve sonuçlarının planlanan dü- zenlemelere uygunluğunun ve planlanan düzenlemelerin, hedef- lere uyumluluğunun, bağımsız ve sistematik olarak incelenmesi.

49 Objektif kanıt / Objective evidence
Gözlem, ölçüm, test sonucu ortaya çıkan ve doğrulanan; herhangi bir EİS ve ISM Kod elemanlarının varlığı ve uygulandığı konusunda karar vermeyi sağlayabilecek bilgi, kayıt veya tesbit. Gözlem / Observation Denetim sırasında, denetçi tarafından kesin delillerle de doğrulanan, EİS’ni referans alan ve düzeltilmediğinde uygunsuzluğa dönüşebilecek durum.

50 observatıon (gözlem) GYS non-conformıty (uygunsuzluk)

51 Uygunsuzluk / Non-conformity
Gerçek delillerle kesinliği desteklenen, belirlenmiş gereklilikleri yerine getirmeme veya sapma durumu. Major Uygunsuzluk / Major Non-conformity İnsan, çevre, gemi ve kargo üzerinde önemli bir tehdit oluşturan ve derhal önleyici/düzeltici faaliyet alınmasını gerektiren durum. ISM Kodun elemanlarının herhangi birinin planlı, etkin ve sistematik uygulanmasındaki önemli eksiklik; veya aynı uygunsuzluk ve sapmanın yaygınlığının tesbiti.

52 1. GENEL 1.2 HEDEFLER 1.2.1 Kod’un hedefleri;
ISM 1.2 HEDEFLER 1.2.1 Kod’un hedefleri; - Denizde emniyetin sağlanması, - İnsan yaralanmaları ve ölümlerin önlenmesi, - Çevreye, özellikle de denizlere verilecek zararlardan kaçınılması, - Mülkiyete (yüke, gemiye ve kıyılara) gelecek zararların önlenmesidir...

53 1. GENEL 1.2 HEDEFLER 1.2.2 Kod’un hedeflerine ek olarak şirketin
ISM 1.2 HEDEFLER 1.2.2 Kod’un hedeflerine ek olarak şirketin emniyetli işletmeciliğe ilişkin hedefleri; 1- Gemi operasyonlarında emniyetli uygulamaları ve emniyetli bir çalışma ortamını sağlamak, 2- Belirlenmiş tüm risklere karşı koruyucu tedbirleri almış olmak, 3- Emniyet ve Çevre Koruma (E&ÇK) ile ilgili acil durumlar için hazır olunması da dahil olmak üzere; kara ve deniz personelinin, emniyetli operasyon yeteneklerini sürekli geliştirmek, olmalıdır...

54 1. GENEL 1.2 HEDEFLER 1.2.3 Emniyetli İşletmecilik Sistemi (EİS);
ISM 1.2 HEDEFLER 1.2.3 Emniyetli İşletmecilik Sistemi (EİS); 1- Uyulması zorunlu kural ve yönetmeliklere uygunluğu sağlamalı, 2- IMO, idareler, klas kuruluşları ve denizcilik endüstrisi kuruluşlarınca istenen yürürlükteki kod, tüzük ve standartların dikkate alınmasını temin etmelidir.

55 1. GENEL ISM 1.3 UYGULAMA ALANI Kod’un gereklilikleri tüm gemilere uygulanır.

56 1. GENEL 1.4 EMNİYETLİ BİR İŞLETMECİLİK SİSTEMİ İÇİN
ISM 1.4 EMNİYETLİ BİR İŞLETMECİLİK SİSTEMİ İÇİN FONKSİYONEL GEREKLİLİKLER Her şirket aşağıdaki fonksiyonel gerekleri de içeren bir EİS’ini, kurmalı, uygulamalı ve sürekliliğini sağlamalıdır.. 1- Bir Emniyet ve Çevre Koruma (E&ÇK) politikası, 2- İlgili uluslararası ve bayrak devleti kanunlarına uygun olarak, gemilerin emniyetli işletilmesi ve çevre koruma ile ilgili talimatlar ve prosedürler, 3- Gemi ve kara personelinin kendi aralarında ve karşılıklı ilişkilerinde belirlenmiş yetki seviyeleri ve belirlenmiş iletişim kanalları,

57 1. GENEL 1.4 EMNİYETLİ BİR İŞLETMECİLİK SİSTEMİ İÇİN
ISM 1.4 EMNİYETLİ BİR İŞLETMECİLİK SİSTEMİ İÇİN FONKSİYONEL GEREKLİLİKLER Her şirket aşağıdaki fonksiyonel gerekleri de içeren bir EİS’ini, kurmalı, uygulamalı ve sürekliliğini sağlamalıdır.. 4- Kod’un öngördüğü uygunsuzluklar ve kazaların bildirimine ilişkin prosedürler, 5- Acil durumlara hazırlanmak ve gerektiğinde müdahale etmek için hazırlanmış prosedürler , 6- Kuruluş İçi EİS Denetimleri ve Yönetimin Gözden Geçirmesi için hazırlanmış prosedürler...

58 2. EMNİYET&ÇEVRE KORUMA POLİTİKASI

59 2. EMNİYET&ÇEVRE KORUMA POLİTİKASI
ISM ISM 2.1 Şirket, paragraf 1.2 de verilen hedeflere nasıl ulaşacağını tanımlayan bir Emniyet ve Çevre Koruma Politikasını (E&ÇK) belirlemelidir. 2.2 Şirket, bu politikanın, organizasyonunun kara ve deniz birimlerinde uygulanmasını ve sürdürülmesini temin etmelidir.

60 3. ŞİRKET YETKİ ve SORUMLULUKLARI

61 3. ŞİRKET YETKİ ve SORUMLULUKLARI
ISM 3.1 Eğer geminin operasyonundan sorumlu olan taraf gemi sahibinden başkası ise, bu tarafın tam isim ve ilgili detaylarını İdareye bildirmelidir. 3.2 Şirket, emniyet ve çevre koruma ile ilgili aktiviteleri yöneten, gerçekleştiren, doğrulayan ve etkileyen tüm personelin; sorumluluklarını, yetkilerini ve karşı- lıklı ilişkilerini belirlemeli ve dökümante etmelidir. 3.3 Şirket, atanmış kişi veya kişilerin sorumluluklarını yerine getirebilmeleri için, yeterli ve uygun kaynak ve gerekli kara desteğini almasını temin etmekle yükümlüdür.

62 4. ATANMIŞ KİŞİ(LER)

63 4. ATANMIŞ KİŞİ(LER) ISM Her geminin güvenli işletilmesini ve şirket ile gemi arasında bir bağlantı sağlamak üzere, her şirket; yönetimin en üst düzeyi ile doğrudan temas kurabilen bir kara personelini (veya personellerini) belirlemelidir. Atanmış kişi veya kişilerin sorumluluk ve yetkileri, her bir geminin işletilmesi ile ilgili emniyet ve çevre koruma konularını izleme; yeterli kaynak ve kara desteğinin istendiği gibi sağlandığının gözlenmesini de içermelidir.

64 5.KAPTANIN YETKİ ve SORUMLULUKLARI

65 5. KAPTAN’IN YETKİ ve SORUMLULUKLARI
ISM 5.1 Şirket aşağıda belirtilen konular ile ilgili olarak, gemi kaptanının sorumluluklarını belirlemeli ve dökümante etmelidir : 1- Şirketin Emniyet ve Çevre Koruma politikasının uygulanması, 2- Bu politika çerçevesinde personelin teşvik edilmesi, 3- Emir ve talimatların açık, basit olarak verilmesi, 4- Belirlenmiş özel kurallara uyulduğunun gözlenmesi, 5- Emniyetli İşletmecilik Sistemi’nin gözden geçirilerek yetersizliklerin ofis yönetimine bildirilmesi.

66 5. KAPTAN’IN YETKİ ve SORUMLULUKLARI
ISM 5.2 Şirket, Emniyetli İşletmecilik Sistemi’nin gemide yürütülmesinde kaptanın yetkisini vurgulayan açık bir tebliğ yayınlamalıdır. Şirket, Emniyetli İşletmecilik Sistemi‘ne, emniyet ve çevre korumaya ilişkin kararların alınmasında, kaptanın en üst düzey yetkiye sahip olduğunu ve bu yetkisini, şirketten kararının uygulanması için yardım ve destek istemekte de kullanabileceğini de dahil etmelidir.

67 6. KAYNAKLAR ve PERSONEL

68 6. KAYNAKLAR ve PERSONEL 6.1 Şirket, gemi kaptanının :
ISM 6.1 Şirket, gemi kaptanının : 1- Gemi sevk ve idaresi için uygun yeterlikte olduğundan 2- Şirketin EİS’ni tam olarak anladığından, 3- Görevini güvenli olarak sürdürebilmek için gerekli desteğin sağlanacağını bildiğinden, Emin olmalıdır.

69 6. KAYNAKLAR ve PERSONEL ISM 6.2 Şirket (donatan) her bir gemiyi, ulusal ve uluslararası kurallara uygun yeterlikte, gerekli sertifikalara sahip ve sağlıklı gemi adamlarınca donatmalıdır. 6.3 Şirket, yeni veya yeri değiştirilen personelin yeni görevlerini yerine getirirken emniyet ve çevre koru- maya ilişkin sorumluluklarını bildiren temel bilgilerin kendilerine aktarımına ilişkin prosedürler oluşturmalıdır. Sefere ilişkin özel talimatlar, belirlenmeli, dökümante edilmeli ve seferden önce ilgililere verilmelidir.

70 6. KAYNAKLAR ve PERSONEL ISM 6.4 Şirket, EİS ile ilgili konularda görev yapan personelin kural, yönetmelik, kod ve kılavuzları yeterince anlamış olmasını sağlamalıdır. 6.5 Şirket, EİS’ni destekleme konusunda gerekli olabilecek eğitim ihtiyaçlarının belirlenmesine ilişkin prosedürleri oluşturmalı ve sürekliliğini sağlamalı; bu tür eğitimleri tüm ilgili personele vermelidir.

71 6. KAYNAKLAR ve PERSONEL ISM 6.6 Şirket, gemi personelinin EİS ile ilgili bilgileri, anlaya- bilecekleri; yani konuşulan veya anladıkları dilde elde etmesini sağlayacak yöntemleri oluşturmalıdır. 6.7 Şirket, gemi personelinin EİS ile ilgili aktiviteleri yerine getirirken, kendi aralarında etkin olarak haberleşebildik- lerinden emin olmalıdır.

72 7. GEMİ OPERASYONLARI İÇİN
PLANLARIN OLUŞTURULMASI

73 7. GEMİ OPERASYONLARI İÇİN PLANLARIN OLUŞTURULMASI
ISM 7. GEMİ OPERASYONLARI İÇİN PLANLARIN OLUŞTURULMASI Şirket, geminin emniyeti ve çevrenin korunması ile ilgili olarak, gemide yapılacak kilit operasyonlara ait planların ve talimatların hazırlanması konusunda prosedürler oluşturmalıdır. Bu konu ile ilgili çeşitli görevler tanımlanmalı ve gerekli yeterliğe sahip personele yetki verilmelidir.

74 8. ACİL DURUMLARA HAZIRLIK

75 8. ACİL DURUMLARA HAZIRLIK
ISM 8. ACİL DURUMLARA HAZIRLIK 8.1 Şirket, gemide oluşabilecek acil müdahale gerektiren durumları belirlemeli, tanımlamalı ve bu durumlar ile mücadele etme konusunda prosedürler oluşturmalıdır. 8.2 Şirket, acil müdahalelere hazır olmak için yapılması gereken alıştırma ve role talimleri konusunda prog- ramlar hazırlamalıdır. 8.3 EİS, şirket organizasyonunun, gemide ortaya çıkabi- lecek tehlikelere, oluşabilecek kaza ve acil durumlara her an müdahale edebilmesini sağlayacak önlemleri kapsamalıdır.

76 9. UYGUNSUZLUKLARIN, KAZALARIN ve TEHLİKELİ OLAYLARIN BİLDİRİMİ ve İNCELENMESİ

77 9. UYGUNSUZLUKLARIN, KAZALARIN ve TEHLİKELİ OLAYLARIN
BİLDİRİMİ ve İNCELENMESİ ISM 9.1 EİS, emniyet ve çevre korumasına ilişkin gelişim hedefleri doğrultusunda; olabilecek uygunsuzluk, kaza ve tehlikeli durumların şirkete bildirimi, araş- tırılması ve incelenmesini sağlayacak prosedürleri içermelidir. 9.2 Şirket düzeltici faaliyetlerin uygulanmasına ilişkin prosedürleri oluşturmalıdır.

78 10. GEMİ ve TECHİZATIN BAKIMI

79 10.GEMİ ve TECHİZATIN BAKIMI
ISM 10.GEMİ ve TECHİZATIN BAKIMI 10.1 Şirket geminin ilgili kural, yönetmelik ve şirket tarafından oluşturulacak diğer isteklere uygun olarak bakımlarının yapılmasını sağlayacak prosedürleri oluşturmalıdır. 10.2 Bu istekler yerine getirilirken, şirket; 1- Kontrollerin uygun aralıklar ile yapılmasını, 2- Eğer tesbit edilebiliyor ise, uygunsuzlukların, nedenleri ile birlikte rapor edilmesini, 3- Uygun düzeltici faaliyetlerin uygulanmasını, 4- Bu faaliyetlerin kayıtlarının tutulmasını, sağlamalıdır.

80 10.GEMİ ve TECHİZATIN BAKIMI
ISM 10.GEMİ ve TECHİZATIN BAKIMI 10.3 Şirket EİS’de ani arızası tehlikeli sonuçlar yarata- bilecek techizat ve sistemleri tanımlamak için prosedürler oluşturmalıdır. EİS, bu gibi techizat ve sistemlerin güvenirliğini sağlayacak özel önlemler içermelidir. Bu önlemler içinde, stand-by (hazır) donanımlar ve sürekli kullanımda bulunmayan techizat ve sistemlerin düzenli olarak test edilmesi de bulunmalıdır. de belirtilen kontroller ve 10.3 te belirtilen önlemler, geminin operasyonel bakım ve tutum planında yer almalıdır.

81 11. DÖKÜMANTASYON EL KİTABI ISM

82 ISM 11. DÖKÜMANTASYON 11.1 Şirket EİS İle ilgili döküman ve verilerin kontrolü konusunda prosedürler oluşturmalı ve sürekliliğini sağlamalıdır. 11.2 Bu istekler yerine getirilirken , şirket; 1- Yürürlükteki dökümanların, ilgili yerlerde bulunmasını, 2- Dökümanlarda yapılan değişikliklerin gözden geçirilmesini ve yetkililer tarafından onaylanmasını 3- Geçersiz dökümanların uygun şekilde kullanımdan kaldırılmasını; sağlamalıdır.

83 11. DÖKÜMANTASYON 11.3 EİS’ni tanımlamak ve uygulamak için kullanılan
ISM 11. DÖKÜMANTASYON 11.3 EİS’ni tanımlamak ve uygulamak için kullanılan dökümanlar, Emniyetli İşletmecilik Sistemi El Kitabı adı altında bir araya toplanabilir. Dökümanlar, şirketin en etkin bulacağı şekilde muhafaza edilmelidir. Her gemide, o gemi ile ilgili dökümantasyonun tamamı bulundurulmalıdır.

84 12. ŞİRKETİN DOĞRULAMASI GÖZDEN GEÇİRMESİ ve DEĞERLENDİRMESİ

85 12. ŞİRKETİN DOĞRULAMASI GÖZDEN GEÇİRMESİ ve DEĞERLENDİRMESİ
ISM 12.1 Şirket Emniyet ve Çevre koruma faaliyetlerinin EİS’ ne uygun olarak gerçekleştirildiğini doğrulamak üzere, kuruluş içi emniyetli işletmecilik denetimleri yapmalıdır. 12.2 Şirket oluşturduğu prosedürlere uygun olarak EİS’ nin etkinliğini periyodik olarak değerlendirmeli ve gerektiğinde, yeniden gözden geçirmelidir. 12.3 Denetimler ve muhtemel düzeltici faaliyetler, dökümante edilmiş prosedürlere göre yapılmalıdır.

86 12. ŞİRKETİN DOĞRULAMASI GÖZDEN GEÇİRMESİ ve DEĞERLENDİRMESİ
ISM 12.4 Denetimleri yapan personel, denetimi yapılan bölüm- den bağımsız olmalıdır.Şirketin büyüklüğü ve yapısı buna imkan vermiyor ise, bu şarttan vazgeçilebilir. 12.5 Denetim ve gözden geçirme sonuçları, denetimi yapılan alandan sorumlu kişilere duyurulmalıdır. 12.6 Denetimi yapılmış olan alandan sorumlu yöneticiler, bulunmuş uygunsuzluklar için, zamanında düzeltici faaliyetler yapmalıdır.

87 DOĞRULAMA ve KONTROL 13. BELGELENDİRME, DOC Certificate Of SMC
Compliance BV SMC Safety Management Certificate BV

88 13. BELGELENDİRME, DOĞRULAMA ve KONTROL
ISM 13. BELGELENDİRME, DOĞRULAMA ve KONTROL 13.1 Gemi, bu gemi ile ilgili bir Uygunluk Belgesine (DOC) sahip bir şirket tarafından işletilmelidir. 13.2 Uygunluk Belgesi (DOC), ISM Kod’un gereklerini yerine getiren her şirket için; İdare, İdare’nin yetki verdiği bir kuruluş, veya şirketin işlerini yürütmek için seçtiği İdare adına hareket eden ülke hükümeti tarafından düzenlenmelidir. Bu belge, şirketin söz konusu Kod’un isteklerine uyabileceğinin kanıtı olarak kabul edilmelidir.

89 13. BELGELENDİRME, DOĞRULAMA ve KONTROL
ISM 13.3 Sorulduğunda kaptanın İdare’ye veya İdare tarafından tanınan kuruluşların doğrulamasına sunabilmesi için, bu belgenin bir kopyası gemide bulundurulmalıdır. 13.4 Emniyetli İşletmecilik Sertifikası (SMC) gemiye, İdare veya İdare’ nin yetki verdiği bir kuruluş tarafından verilmelidir.Belgenin verilişinde, İdare; şirket ve geminin onaylı EİS’ne göre çalıştığını doğrulamalıdır. 13.5 İdare veya İdare’nin yetki verdiği bir kuruluş, geminin EİS’nin onaylandığı şekline uygun olarak işlediğini düzenli aralıklar ile doğrulamalıdır.

90 BİTTİ

91 İLK DENETİM (Initial Assessment)
1) Ofis ve geminin sistem dökümantasyonu tamamlanacak, 2) Dökümante sistem ofis ve gemide uygulamaya alınacak, (Min.3 ay) 3) Ofisin denetimi yapılacak, (Yeterlilik ve Uygunluk denetimleri) Majör uygunsuzluk bulunur ise, derhal müdahale edilmesi ve izolesi sağlanacak, 4) Düzeltici faaliyet doğrulandığında DOC verilecek. DOC 5 Yıllıktır.

92 İLK DENETİM (Initial Assessment)
5) Gemi(ler) denetlenecek, (Yeterlilik ve Uygunluk denetimleri) Majör uygunsuzluk bulunur ise, derhal müdahale edilmesi ve izalesi sağlanacak, 6) Düzeltici faaliyet doğrulandığında SMC verilecek.SMC 5 Yıllıktır.

93 (Periodical Assessment)
PERİYODİK DENETİM (Periodical Assessment) 7) DOC’un elde tutulabilmesi için, 4 yıl boyunca ofis, periyodik olarak, yılda bir kez denetlenir. (Periyodik denetleme: - En erken, ilk denetimin bitiş tarihi üzerinden 9 ay geçtikten sonra, - En geç, ilk denetimin bitiş tarihi üzerinden 12 ay geçtiği gün yapılabilir.)

94 (Intermediate Assessment)
ARA DENETİM (Intermediate Assessment) 8) SMC’nin elde tutulabilmesi için, gemi(ler), ilk denetimlerinin 2. yılı dolduğu gün ile, 3. yılı dolduğu gün arasında kalan; 1 yıllık zaman dilimi içinde Ara denetime girerler.

95 EL KİTABI ISM SİSTEM DÖKÜMANTASYONU

96 DOKÜMANTASYON SİSTEMİNİN KURULMASI
ÇALIŞMA GRUBU KURULMASI (SİSTEM GELİŞTİRME GRUBU), MEVCUT SİSTEMİN ANALİZİ, DOKÜMANTASYON YAPISININ BELİRLENMESİ, ANA POLİTİKALARIN BELİRLENMESİ (EİS EL KİTABI), YAZILACAK DOKÜMANLARIN BELİRLENMESİ, FORMATLARIN BELİRLENMESİ, YAZIM İŞLEMİ, EĞİTİMLER VE UYGULAMAYA ALMA, DENETİM VE DOKÜMANTASYON SİSTEMİNİN ANALİZİ,

97 SİSTEM GELİŞTİRME GRUBU
EİS KONUSUNDA EĞİTİM ALMIŞ, EKİP ÇALIŞMASINA YATKIN VE BU KONUDA TECRÜBELİ, PROJE BOYUNCA VAKİT AYIRABİLECEK, KİŞİLERDEN OLUŞAN FİRMA İÇİNDEKİ TÜM FONKSİYONLARI TEMSİL EDEN KİŞİLİK BİR GRUP

98 MEVCUT SİSTEMİN ANALİZİ
MEVCUT UYGULAMALARIN İNCELENMESİ VE ISM KOD GEREKLERİ İLE KARŞILAŞTIRILMASI, SİSTEM İÇİNDE KULLANILAN DOKÜMANLARIN İNCELENMESİ, EKSİK, YETERSİZ VE KODA UYGUN OLMAYAN KONULARIN BELİRLENMESİ, KODUN ŞARTI OLMAMASINA RAĞMEN UYGULANMAKTA OLAN FAALİYETLERİN BELİRLENMESİ,

99 DOKÜMANTASYON YAPISININ BELİRLENMESİ
EİS PROSEDÜRLERİ ÇALIŞTIRMA TALİMATLARI KALİBRASYON TALİMATLARI BAKIM TALİMATLARI TEKNİK RESİMLER DİĞER.... SATINALMA ŞARTNAME KONTROL PLANLARI İŞ TALİMATLARI ISM KOD MÜŞTERİ TALEPLERİ FİRMA POLİTİKALARI STANDARTLAR EİS EL KİTABI

100 DOKÜMANTASYON DÜZEYLERİ
EİS EL KİTABI E&ÇK POLİTİKASI VE HEDEFLERİ EİS SİSTEMİNE GENEL BAKIŞ stratejik PROSEDÜRLER EMNİYETİ ETKİLEYEN FAALİYETLERLE İLGİLİ KURALLAR VE YÖNTEMLER taktik TALİMATLAR, STANDARTLAR KALİTE PLANLARI... uygulama

101 DOKÜMANTASYON DÜZEYLERİ
EİS EL KİTABI BÖLÜM 06 : KAYNAKLAR VE PERSONEL PROSEDÜRLER PROSEDÜR NO : PR PERSONELİN EĞİTİM İHTİYACININ BELİRLENMESİ İŞ TALİMATLARI İŞ TALİMATI NO: T EĞİTİM TALEBİ FORMU HAZIRLAMA TALİMAT

102 POLİTİKALARIN BELİRLENMESİ
ÜST YÖNETİM TARAFINDAN EMNİYET VE ÇEVRE KORUMA POLİTİKASININ BELİRLENMESİ, E & ÇK POLİTİKASINA BAĞLI OLARAK STANDARDIN TÜM MADDELERİ İLE İLGİLİ ALT POLİTİKALARIN BELİRLENMESİ, EİS EL KİTABI TASLAĞININ OLUŞTURULMASI

103 YAZILACAK DOKÜMANLARIN BELİRLENMESİ
DOKÜMANTASYON YAPISI İÇİNDEKİ HER SINIF İÇİN YAZILACAK DOKÜMANLARIN BELİRLENMESİ; DOKÜMANLAR İÇİN BİR NUMARALANDIRMA SİSTEMİ OLUŞTURULMASI; DOKÜMAN YAZIMI / DERLENMESİ İÇİN BİR AKSİYON PLANI OLUŞTURULMASI, TERMİNLERİN VE SORUMLULARIN BELİRLENMESİ;

104 FORMATLARIN BELİRLENMESİ
EİS EL KİTABI, PROSEDÜRLER VE TALİMATLAR, VE DİĞER SINIF DOKÜMANLAR İÇİN FORMATLARIN BELİRLENMESİ; DOKÜMAN HAZIRLAMA PROSEDÜRLERİNİN YAZILMASI;

105 EMNİYETLİ İŞLETMECİLİK SİSTEMİ EL KİTABI
EİS PROSEDÜRLERİNİ DE İÇERECEK ŞEKİLDE HAZIRLANMIŞ BAĞIMSIZ HAZIRLANMIŞ

106 EMNİYETLİ İŞLETMECİLİK SİSTEMİ EL KİTABI
POLİTİKALARI İÇERİR. KURULUŞUN EİS İLE İLGİLİ PROSEDÜRLERİNE GÖNDERME YAPMALIDIR. GİZLİ BİLGİ İÇERMEMELİDİR. TÜM İLGİLİ EİS ELEMANLARINI KAPSAMALIDIR.

107 KALİTE EL KİTABI KAPAK DEĞİŞİKLİK SAYFASI İÇİNDEKİLER
GİRİŞ (GENEL TANITIM) EİS SİSTEMİ DOKÜMANTASYONU YAPISI POLİTİKA VE HEDEFLER ORGANİZASYON, YETKİ, SORUMLULUKLAR DİĞER BÖLÜMLER

108 KAPAK KURULUŞ ADI-------------------------
YAYIN NUMARASI YAYIN TARİHİ KOPYA NUMARASI KONTROL DURUMU ONAY

109 DEĞİŞİKLİK SAYFASI DEĞİŞİKLİK NO BÖLÜM / SAYFA NO
DEĞİŞİKLİĞİN İÇERİĞİ VE NEDENİ DEĞİŞİKLİK TARİHİ ONAY

110 İÇİNDEKİLER BÖLÜM BAŞLIKLARI SAYFA NUMARALARI ISM KOD’UN İLGİLİ
MADDELERİ

111 G İ R İ Ş KURULUŞ VE EL KİTABI HAKKINDA GENEL BİLGİ KISA FİRMA
TANITIMI FAALİYET ALANI VE GEMİLER

112 EMNİYET VE ÇEVRE KORUMA POLİTİKASI
EMNİYETİN SÜREKLİ GELİŞTİRİLMESİ ÇEVRENİN KORUNMASI TÜM ÇALIŞANLARIN KATILIMI SİSTEMLİ VE KALICI YAKLAŞIM EĞİTİM VE İNSAN FAKTÖRÜNÜN ÖNEMİ LİDERLİK

113 EMNİYET İŞLETMECİLİK HEDEFLERİ
MÜŞTERİ ŞİKAYETLERİ VERİMLİLİK EĞİTİM ARIZALAR HATA ORANLARI MAKİNA DURUŞ ZAMANLARI

114 EİS HEDEFLERİ POLİTİKA İLE TUTARLI RAKAMSAL DEĞERLER EİS POLİTİKASI

115 KALİTE HEDEFLERİ Parametrelerin Belirlenmesi Ölçme ve Takip
Sonuçların Analizi Parametrelerin Gözden Geçirilmesi Hedef Belirleme Aksiyon Belirleme A Ölçme ve Takip Uygulama

116 ORGANİZASYON ORGANİZASYON ŞEMASI YETKİ VE SORUMLULUKLARIN TANIMLANMASI
PROSEDÜRLERDE DETAY YETKİ VE SORUMLULUKLAR GENEL MÜDÜR ATANMIŞ KİŞİ OPERASYON MD. TEKNİK MÜDÜR PERSONEL MD. GEMİ KAPTANI ŞEF ENSPEKTÖR MEMUR MEMUR

117 DOKÜMANTASYON YAPISI DOKÜMANTASYON YAPISININ AÇIKLAMASI

118 DİĞER BÖLÜMLER REFERANS KOD ŞARTLARINI KARŞILAYAN BÖLÜMLER...
EİS PROSEDÜRLERİNİ REFERANS GÖSTERMELİ. KODUN İLGİLİ ŞARTININ AKIŞINA UYGUN OLMALIDIR.

119 AKIŞ ŞEMASI BAŞLANGIÇ İŞLEM İŞLEM İŞLEM İŞLEM İŞLEM İŞLEM İŞLEM H H H
KONTROL KONTROL H E E KONTROL E BİTİŞ BİTİŞ

120 AKIŞ ŞEMASI akış şeması BAŞL/BİTİŞ NOKTALARINI
BELİRLE AKIŞ ŞEMASINI OLUŞTUR İŞLEMLERİ BELİRLE İŞLEMLERİ SIRALA H ŞEMAYI GÖZDEN GEÇİR KONTROL NOKTALARINI BELİRLE E UYGULAMAYA AL

121 PROSEDÜRLER NE ? NİÇİN ? NEREDE ? NASIL ? KİM ? NE ZAMAN ? NE İLE ?
YAPILACAK

122 PROSEDÜRLER FAALİYETLERİ YETERLİ KONTROLÜ SAĞLAYACAK DETAYDA TANIMLAYAN DÖKÜMAN DEĞİŞİK BÖLÜMLER ARASINDA VE DEĞİŞİK SEVİYELERDE GERÇEKLEŞTİRİLEN FAALİYETLER İŞ AKIŞI BİLGİ AKIŞI KAYIT YÖNTEM VE ORTAMI KONTROL YÖNTEMLERİ

123 PROSEDÜRLER Uygulamanın aşamalarını tanımlar;
Genellikle alt seviye dokümanlara göre daha seyrek değişir; Kalite El Kitabında belirtilen politikayı destekler; Çoğunlukla birden fazla bölüme yöneliktir; Kalite Sisteminin etkin çalışması için gereken tüm faaliyetleri kapsar; Yüksek hiyerarşik seviyede onay gerektirir;

124 PROSEDÜR FORMATI AMAÇ; KAPSAM; REFERANSLAR; TANIMLAR; SORUMLULUKLAR;
İLAVE DÖKÜMANTASYON; REVİZYON KAYITLARI;

125 PROSEDÜR YAZIMI - SORUMLULUKLAR
prosedür taslakları taslakların gözden geçirilmesi problemlerin çözülmesi prosedürlerin yazımı onay dağıtım eğitim uygulama sgg / ilgili bölümler üst yönetim üst yönetim (YT) dokümantasyon sorumlusu tüm personel

126 TALİMATLAR PROSEDÜRLERDE TANIMLANAN FAALİYETLER İÇİN :
GEREKLİ VE UYGUN OLAN DURUMLARDA HAZIRLANAN, KONTROLLÜ, OPERATÖR İÇİN İŞİN DETAYLARINI TANIMLAYAN DOKÜMAN

127 TALİMATLAR MUAYENE, TEST, KONTROL TALİMATLARI OPERASYON TALİMATLARI
ÇALIŞTIRMA TALİMATLARI PROSES SPESİFİKASYONLARI, TEKNİK RESİMLER BÖLÜM İÇİ DETAY ÇALIŞMA TALİMATLARI BAKIM TALİMATLARI, KONTROL PLAN VE TALİMATLARI

128 TALİMATLAR Uygulamanın detaylarını tanımlar;
Prosedürlere göre daha sık değişir; Ana prosedürü destekler ; Çoğunlukla sadece bir bölüme yöneliktir ; Kısa, basit, anlaşılabilir şekilde yazılır; Görsel olabilir ; Prosedürlere göre daha düşük hiyerarşik seviyede onay gerektirir ;

129 DOKÜMAN KONTROLÜ EMNİYET VE ÇEVRE KORUMAYI ETKİLEYEN FAALİYETLERLE İLGİLİ DOKÜMANLARIN VE VERİLERİN TÜMÜNÜN KONTROL ALTINDA TUTULMASINI SAĞLAYACAK PROSEDÜRLER OLMALI VE UYGULANMALIDIR. BU DOKÜMANLAR, YAYINLANMADAN ÖNCE YETERLİLİK VE UYGUNLUK AÇISINDAN YETKİLİ PERSONEL TARAFINDAN GÖZDEN GEÇİRİLİP ONAYLANMALIDIR. .

130 DOKÜMAN KONTROLÜ HAZIRLAYAN ONAYLAYAN KULLANICILAR KULLANILABİLİRLİK AÇISINDAN DEĞERLENDİRMELİ, GÖRÜŞ VERMELİDİR. DOKÜMAN AÇIKLIK, EKSİKSİZLİK, UYGUNLUK ,DOĞRU YAPI İÇİN SORUMLULARCA GÖZDEN GEÇİRİLMELİDİR.

131 DOKÜMAN KONTROLÜ EMNİYETİ ETKİLEYEN FAALİYETLERİN GERÇEKLEŞTİRİLDİĞİ HER YERDE İLGİLİ DOKÜMANLARIN GÜNCEL VE GEÇERLİ KOPYALARININ BULUNDURULMASI GEÇERLİ OLMAYAN KOPYALARIN DERHAL KULLANIMDAN VE KULLANIM YERLERİNDEN KALDIRILMASI SAĞLANMALIDIR

132 DOKÜMAN KONTROLÜ GEÇERLİ OLMAYAN DOKÜMANLARIN KULLANIMININ ÖNLENMESİ AMACIYLA DOKÜMANLARIN GÜNCEL DURUMLARINI TANIMLAYAN BİR “LİSTE” OLMALIDIR DÖKÜMAN

133 DOKÜMAN KONTROLÜ DAĞITIM İŞLEMİNİ KONTROL ALTINDA TUTMAK İÇİN BİR YÖNTEM GEREKMEKTEDİR DAĞITIM LİSTESİ - Bizi hala dağıtım listesinden çıkarmamışlar...

134 DOKÜMAN KONTROLÜ DOKÜMAN DEĞİŞİKLİKLERİ BAŞKA BİR GÖREVLENDİRME OLMADIKÇA ORİJİNALİ HAZIRLAYAN VE ONAYLAYAN PERSONEL/BÖLÜM TARAFINDAN YAPILMALIDIR. GÖREVLENDİRİLEN PERSONEL GEREKLİ BİLGİ KAYNAKLARINA ULAŞABİLMELİDİR. DEĞİŞİKLİĞİN İÇERİĞİ DÖKÜMANIN ÜZERİNDE VEYA EKLERİNDE BELİRTİLMELİDİR.

135 DOKÜMAN KONTROLÜ İKİ FARKLI DEĞİŞİKLİK YÖNTEMİ : SAYFA DEĞİŞİKLİĞİ :
DAHA EKONOMİKTİR, ANCAK TAKİBİ ZORDUR. SADECE KALİTE EL KİTABI GİBİ KALIN DOKÜMANLAR İÇİN ÖNERİLİR. KOMPLE DEĞİŞİKLİK : PROSEDÜR , TALİMAT GİBİ DOKÜMANLAR İÇİN ÖNERİLİR.


"S M CODE NTERNATIONAL ANAGEMENT I AFETY" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları