Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Etkili İletişim Emrullah GÜLER Uzman

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Etkili İletişim Emrullah GÜLER Uzman"— Sunum transkripti:

1 Etkili İletişim Emrullah GÜLER Uzman
Bursa İli Kamu Hastaneleri Birliği Genel Sekreterliği Mali Hizmetler Başkanlığı

2 Etki : Bir kimse veya nesnenin başka bir kişi üzerindeki gücü, tesiri.
Etkili İletişim Etki : Bir kimse veya nesnenin başka bir kişi üzerindeki gücü, tesiri. ın İletişim : Duygu, düşünce veya bilgilerin akla gelebilecek her türlü yolla başkalarına aktarılmasıdır. Bursa İli Kamu Hastaneleri Birliği Genel Sekreterliği Mali Hizmetler Başkanlığı

3 Doğru şeyi söyleyebilmek.
Etkili İletişim Doğru insana, Doğru zamanda, Doğru yerde, Doğru şekilde, Doğru şeyi söyleyebilmek. ın Bursa İli Kamu Hastaneleri Birliği Genel Sekreterliği Mali Hizmetler Başkanlığı

4 Etkili İletişim de önemli olan ; Kendini tanıma. Karşı tarafı tanıma.
Empati. Niyet. (İkna, savunma, barış v.b.) ın Bursa İli Kamu Hastaneleri Birliği Genel Sekreterliği Mali Hizmetler Başkanlığı

5 de önemli olan ; Bilinçli Bilinçaltı
Etkili İletişim de önemli olan ; Bilinçli Bilinçaltı ın Bursa İli Kamu Hastaneleri Birliği Genel Sekreterliği Mali Hizmetler Başkanlığı

6 Etkili İletişim Oluşması için ; İlk izlenim. Sosyal bağlantı.Tanışma.
Ortak araç.Dil. İleti.Açık net. Anlaşılmış olma. Yalan söylemeyin. ın Bursa İli Kamu Hastaneleri Birliği Genel Sekreterliği Mali Hizmetler Başkanlığı

7 in oluşmama nedenleri ;
Etkili İletişim in oluşmama nedenleri ; Öğüt vermek, yönlendirmek. Yargılamak, eleştirmek, ad takmak. İğneleyici ve suçlayıcı sorular. Aldırmama, ciddiye almama. Saygı duymama. Dinlememe. Önyargı. Özgüven eksikliği. ın Bursa İli Kamu Hastaneleri Birliği Genel Sekreterliği Mali Hizmetler Başkanlığı

8 Etkili İletişim Sen Dili Kişiyi suçlayıcıdır.
Davranıştan çok kişiliğe yöneliktir. Yeniden konuşma isteğini engeller. Kişi kendini suçlanmış ve anlaşılmamış hisseder. Kişiyi gücendirir, kırar. Kişinin direnmesine neden olur ın Bursa İli Kamu Hastaneleri Birliği Genel Sekreterliği Mali Hizmetler Başkanlığı

9 Etkili İletişim Ben Dili
Sen dilindeki gibi, kişiler savunmaya geçmezler. Birey karşısındakini suçlu hissettirmez. Ben mesajını alan kişi başkalarını da düşünmeyi öğrenir. Duyguları tanımladığı için insanidir. Anlaşmazlıkları azaltır. Konuşan kişiyi duygularını biriktirmediği için rahatlatır. ın Bursa İli Kamu Hastaneleri Birliği Genel Sekreterliği Mali Hizmetler Başkanlığı

10 Etkili İletişim Sen dili: Akşam yemeğe geç kaldın, düşüncesiz.
Sen Dili – Ben Dili Sen dili: Akşam yemeğe geç kaldın, düşüncesiz. Ben dili: çok üzülüyorum, ailemiz akşam yemeklerinde hiç biraraya gelmiyor. ın Bursa İli Kamu Hastaneleri Birliği Genel Sekreterliği Mali Hizmetler Başkanlığı

11 Etkili İletişim İletişim Çeşitleri İçsel İletişim Yazılı İletişim
Sözlü İletişim Sözsüz İletişim ın Bursa İli Kamu Hastaneleri Birliği Genel Sekreterliği Mali Hizmetler Başkanlığı

12 İçsel İletişim – Ruh ve Beden
Etkili İletişim İçsel İletişim – Ruh ve Beden Kendinizle iyi iletişim kurabiliyor musunuz. Öz eleştiri yapabilme. Nefsinize yenilmeme, ilk adım. ın Bursa İli Kamu Hastaneleri Birliği Genel Sekreterliği Mali Hizmetler Başkanlığı

13 Etkili İletişim Yazılı İletişim Muhatabın anlayacağı bir dil kullanın.
Konudan sapmayın. En az kelimeyle istediğinizi anlatın. Pozitif bir üslup kullanın. Anlatmak istediğiniz bitince yazmayı bırakın. En az 3 kere farklı zamanlarda okuyun. Konuşur gibi yazın. ın Bursa İli Kamu Hastaneleri Birliği Genel Sekreterliği Mali Hizmetler Başkanlığı

14 Etkili İletişim Sözlü İletişim Dinleme
Dinlemeyi bilmeyen etkili iletişim kuramaz. Dinleme öğrenmenin temel yoludur. Dinlerseniz yeni dinleyicileriniz olur. ın Bursa İli Kamu Hastaneleri Birliği Genel Sekreterliği Mali Hizmetler Başkanlığı

15 Etkili İletişim Sözlü İletişim Dinleme
Dinlerken jest ve mimiklerinizi de kullanın. Kendinizi konuşanın yerine koyup, empati gösterin. Onun yerinde ben olsaydım ne düşünürdüm ne yapardım?” Dinlemeyecekseniz mekana gelmeyin. ın Bursa İli Kamu Hastaneleri Birliği Genel Sekreterliği Mali Hizmetler Başkanlığı

16 Etkili İletişim ın Bursa İli Kamu Hastaneleri Birliği Genel Sekreterliği Mali Hizmetler Başkanlığı

17 Etkili İletişim Sözlü İletişim Konuşma Kim ? İletişim kim, kimle.
Ne ? İletmek istediğiniz ne.Mesaj. Nasıl ? Doğru kelimeler. ın Bursa İli Kamu Hastaneleri Birliği Genel Sekreterliği Mali Hizmetler Başkanlığı

18 Etkili İletişim Sözlü İletişim Konuşma
Ne zaman ? Doğru iletişim için doğru zamanlama. Nerede ? Mekan uygun mu. Neden ? Dinlemeleri için sebep. ın Bursa İli Kamu Hastaneleri Birliği Genel Sekreterliği Mali Hizmetler Başkanlığı

19 Etkili İletişim Sözlü İletişim Konuşma Dinleyicinizle empati kurun.
Sâde olun, laf kalabalığı yapmayın. Doğal ve canlı olun. Gülümseyin. Sesinize duyguya göre yön verin. ın Bursa İli Kamu Hastaneleri Birliği Genel Sekreterliği Mali Hizmetler Başkanlığı

20 Ne söylediğiniz değil, onu nasıl söylediğiniz önemlidir."
Bursa İli Kamu Hastaneleri Birliği Genel Sekreterliği Mali Hizmetler Başkanlığı

21 Etkili İletişim Sözsüz İletişim Beden dili
Sadece jest ve mimiklerden oluşmaz. Bilgi ileten bedensel tavırlardır. Sözcükleri tamamlar. İletişimin etkisini ve gücünü arttırır. ın Bursa İli Kamu Hastaneleri Birliği Genel Sekreterliği Mali Hizmetler Başkanlığı

22 Etkili İletişim Sözsüz İletişim Beden dili
Dinlerken ve konuşurken göz teması kurun. Karşınızdakine tam dönün. Üç kişilik iletişimde ikinciyi unutmayın. Dinlediğinizi ifade eden jest ve mimikler kullanın. İlk karşılaşmadaki duruş. Dikkat edin bedeniniz sizi ele verir. Her beden dili yorumu doğru olmayabilir. ın Bursa İli Kamu Hastaneleri Birliği Genel Sekreterliği Mali Hizmetler Başkanlığı

23 Sözsüz İletişim Beden dili
Etkili İletişim Yapılan araştırmalara göre, kişilerin birebir kurdukları iletişimde; Kelimelerin%7-10 oranında, Ses ve konuşmanın% oranında, Beden dilinin ise % oranında etkisi olduğu bulunmuştur. Sözsüz İletişim Beden dili ın Bursa İli Kamu Hastaneleri Birliği Genel Sekreterliği Mali Hizmetler Başkanlığı

24 Sözsüz İletişim jestler
Etkili İletişim Sözsüz İletişim jestler ın Bursa İli Kamu Hastaneleri Birliği Genel Sekreterliği Mali Hizmetler Başkanlığı

25 Etkili İletişim ın Bursa İli Kamu Hastaneleri Birliği Genel Sekreterliği Mali Hizmetler Başkanlığı

26 Etkili İletişim ın “Doğuştan iyi dinleyici olanların sayısı azdır. İyi bir dinleyici olabilmek için; bilinçli bir çaba ve yeni beceriler öğrenmek gereklidir.” Doğan CÜCELOĞLU Bursa İli Kamu Hastaneleri Birliği Genel Sekreterliği Mali Hizmetler Başkanlığı

27 Etkili İletişim Beden Dili Öğeleri Göz iletişimi
Yüz ifadesi (Mimikler) Duruş biçimi(Jestler) El,kol,baş,parmak hareketleri Kişiler arasındaki mesafe Bursa İli Kamu Hastaneleri Birliği Genel Sekreterliği Mali Hizmetler Başkanlığı

28 GÖZ TEMASI OLMAZSA GÜVENSİZLİK VAR DEMEK
GÖZ İLETİŞİMİ Etkili İletişim GÖZ TEMASI OLMAZSA GÜVENSİZLİK VAR DEMEK Bir insan diğer insanla konuşurken karşıdakinin gözüne bakmıyor, göz teması sağlanmıyorsa, kendisine güveninin olmadığını gösteriyor. Karşıdaki kişi çok az göz teması kuruyorsa, hoşlanmadığını, sinirli olduğunu ya da çekingen olduğunu anlatır. YAN BAKIŞ Yan bakış ilgi veya saldırganlık iletmekte kullanılır. Aşağı dönük kaşlar, çatık alın saldırgan ve eleştirel bir tavır anlamına gelir. SOSYAL BAKIŞ İŞ BAKIŞI Bursa İli Kamu Hastaneleri Birliği Genel Sekreterliği Mali Hizmetler Başkanlığı

29 Etkili İletişim Mimikler (Yüz İfadeleri)
Mimikler çoğunlukla duygularla ilişkili olarak incelenmektedir. Mimiklerin birçoğunun anlamı evrenseldir. Yapılan araştırmalar insanların yüzleri ile yaklaşık değişik ifadeyi gerçekleştirebileceklerini göstermiştir. Bursa İli Kamu Hastaneleri Birliği Genel Sekreterliği Mali Hizmetler Başkanlığı

30 Etkili İletişim YÜZ İFADELERİ Mutluluk Korku Öfke Hayret Üzüntü
Çeşitli kültürler arasında yapılan araştırmalardan elde edilen sonuçlara göre 6 temel duygu ifadesini aktaran yüz anlatımlarının bütün kültürlerde ortak olduğunu göstermektedir. Mutluluk Korku Öfke Hayret Üzüntü Tiksinti Bursa İli Kamu Hastaneleri Birliği Genel Sekreterliği Mali Hizmetler Başkanlığı

31 Etkili İletişim BEDENİN DURUŞU
Bedenin eğilmesi merkez dediğimiz göğsü kapamakta ve omuzlar geri çekilmektedir. Sözsüz iletişimde bu duruşun eller kapalı biçimde yapılması, saldırganlığı ifade etmektedir. Bursa İli Kamu Hastaneleri Birliği Genel Sekreterliği Mali Hizmetler Başkanlığı

32 Omzumuz dikse kendimize duyduğumuz güven;
Omuz düşükse çekingenliğimizi ifade eder. Bursa İli Kamu Hastaneleri Birliği Genel Sekreterliği Mali Hizmetler Başkanlığı

33 ELLER KOLLAR VE PARMAKLAR
Etkili İletişim Eller insanların kendilerini ifade edecekleri zaman gösterdiği duyarlılık açısından en etkili organ olarak karsımıza çıkmaktadır. Bursa İli Kamu Hastaneleri Birliği Genel Sekreterliği Mali Hizmetler Başkanlığı

34 Etkili İletişim BAŞIN KULLANIMI
Başın duruş şekli, kişinin iletişimdeki konumu hakkında bilgi verir. Başın yukarıda olması genelde üstünlük hali olarak yorumlanmaktadır. Bursa İli Kamu Hastaneleri Birliği Genel Sekreterliği Mali Hizmetler Başkanlığı

35 Baş vücudun kontrol merkezini oluşturmaktadır.
Etkili İletişim Baş vücudun kontrol merkezini oluşturmaktadır. Temel baş pozisyonundan söz edilebilir. Bursa İli Kamu Hastaneleri Birliği Genel Sekreterliği Mali Hizmetler Başkanlığı

36 BAŞIN KULLANIMI Nötr Baş Pozisyonu Baş yukarıda olup, duydukları konusunda nötr bir tavra sahip birisinin pozisyonudur Baş genellikle hareketsiz olup ara sıra ufak eğilme hareketleri yapabilir. İlgilenmiş Baş Pozisyonu Kafa bir yana doğru eğildiğinde bu kişinin ilgilenmeye başladığı anlamına gelir. Bursa İli Kamu Hastaneleri Birliği Genel Sekreterliği Mali Hizmetler Başkanlığı

37 BAŞIN KULLANIMI Onaylamayan Pozisyon
Baş aşağıya eğikken tavrın olumsuz hatta yargılayıcı olduğunu gösterir. Eleştirel değerlendirme hareket gruplarında genellikle baş aşağıya eğiktir. Bursa İli Kamu Hastaneleri Birliği Genel Sekreterliği Mali Hizmetler Başkanlığı

38 Etkili İletişim KİŞİLER ARASI MESAFE VE DOKUNMA
a)Mahrem mesafe: Cilt temasıyla 30-35cm arası. b)Kişisel samimi mesafe: cm. Birbirlerini tanıyan ve rahat konuşan iki insan çoğunlukla bu mesafede durur. Örneğin, elini arkadaşının omzuna atmak. c)Sosyal mesafe: 80cm - 2m. İş konuşmaları, resmi ilişkiler, doktor- hasta görüşmesinin yapıldığı mesafe. d)Genel ve topluma açık mesafe: 2 metre +. Sokakta, tanımadığımız kişilerin bulunduğu ve girilmesinden rahatsız olmadığımız mesafe. Bursa İli Kamu Hastaneleri Birliği Genel Sekreterliği Mali Hizmetler Başkanlığı

39 Etkili İletişim SELAMLAŞMA
Selamlaşma bütün toplumların, dinlerin ve her çeşit görgü sisteminin içinde yer alan evrensel bir dildir ve selamlaşmanın toplumdaki anlamı; saygı, sevgi, alçak gönüllülük ve inceliktir. İletişimi güçlendiren en güçlü davranışlardandır. Etkili İletişim ın Bursa İli Kamu Hastaneleri Birliği Genel Sekreterliği Mali Hizmetler Başkanlığı

40 DUYGULARIMIZLA ANLAŞMAK, İLETİŞİMDE FARKINDALIK OLUŞTURUR.
Etkili İletişim ın Bursa İli Kamu Hastaneleri Birliği Genel Sekreterliği Mali Hizmetler Başkanlığı

41 1- www.safazorlu.com www.artismedya.com.tr
KAYNAKLAR 1- 2- 3- 4-web.beun.edu.tr/gokcebey/files/2012/12/ILETISIM-YONTEMLERI.ppt 5- 6-ds.anadolu.edu.tr/eKitap/ILT104U.pdf 7-ww.gonendevlethastanesi.gov.tr/egitim_dokuman/etkili_iletisim.ppt 8-Üstün Dökmen.Evrenle Uyumlaşma SürecindeVarolmak Gelişmek Uzlaşmak.Sistem Yayıncılık. 2000 Bursa İli Kamu Hastaneleri Birliği Genel Sekreterliği Mali Hizmetler Başkanlığı

42 Canlılar yaşamlarını sürdürebilmek için iletişim kurmak zorundadırlar.
Bursa İli Kamu Hastaneleri Birliği Genel Sekreterliği Mali Hizmetler Başkanlığı


"Etkili İletişim Emrullah GÜLER Uzman" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları