Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

MOZİLLA FİREFOX.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "MOZİLLA FİREFOX."— Sunum transkripti:

1 MOZİLLA FİREFOX

2 Mozilla FireFox bir Web (internet) tarayıcıdır
Mozilla FireFox bir Web (internet) tarayıcıdır. İnternette gezinmeniz için tasarlanmıştır ücretsiz ve Türkçe bir tarayıcıdır. Bir çok web tarayıcı bulunmaktadır. FireFox’da onlardan biridir. En çok indirilen, en popüler ve en çok tercih edilen tarayıcıların başında gelmektedir. Popüler olmasındaki nedenlerden bahsedecek olursak kullanımı kolay olması ve basit arayüzü FireFox’u tercih etmede ön plana çıkmaktadır.

3 TARİHÇE Firefox projesi: bünyesinde tarayıcı, e-posta istemcisi ve HTML düzenleyici, IRC sohbet eklentisi özelliklerine sahip olan Mozilla Suite'in deneysel bir kolu olarak geliştirilmeye başlanmıştır. Netscape’in ticari kaygılarla sponsorluk anlaşmaları yapması nedeniyle yeni bir tarayıcı projesinin başlatılmasına ihtiyaç duyulmuştur. 3 Nisan 2003'te Mozilla'da, projenin odak noktasının Mozilla Suite'ten Firefox ve Thunderbird'e kaydırılması kararı alınmıştır. Firefox'un Eylül 2002'de yayınlanan 0.1 no lu ilk resmi sürümünde adı Phoenix'dir. Ancak BIOS üreticisi “Phoenix Technologies” ile yaşanan sorunlar nedeniyle Mayıs 2003'te yayınlanan 0.6 nolu sürümünde adı Firebird olarak değiştirilmiştir. Ancak bu seferde, daha önceleri yayınlanmış olan Firebird isimli veritabanı yazılımı nedeniyle ismin tekrar değiştirilmesine karar verilmiştir. Tarayıcının Şubat 2004'te yayınlanan 0.8 nolu sürümünden itibaren “Mozilla Firefox” (ya da kısaca "Firefox") adı kullanılmaya başlanmıştır.

4

5 NETSCAPE NEDİR? Netscape, AOL tarafından geliştirilen tarayıcıların genel adıdır. Ücretsiz olarak kullanıma sunulan Netscape eskiden ağ tarayıcılarının lideriydi. Şu an çok az kullanıcı tarafından kullanılıyor. Netscape firması, 28 Aralık 2007 tarihinde sitesinde yaptığı duyuruyla, Netscape ağ tarayıcısının zamanın önde firmalarına göre geride kaldığını ve yıllar önce yakaladıkları liderliği diğer firmalara kaptırdıklarını bildirerek 2008'in Mart ayından itibaren herhangi bir güncellemede bulunmayacaklarını açıkladı. Bildiriyle birlikte ayrıca, kullanıcıların Mozilla Firefox kullanmalarını öneren firma, böylece yaklaşık 15 yıllık tarihini sonlandırmış oldu.

6 BİR TARAYICIDAN DAHA FAZLASI
Internet Explorer'ın tarayıcı pazarındaki ezici üstünlüğüne rağmen Mozilla bu savaşa girmeye karar verdi ve kullandığı silah olarak da Firefox ortaya çıktı. Yeni tarayıcıyı planlarken amacını "web'e açık kaynak standartlarını getirebilecek pazar payına sahip bir tarayıcı yapmak" olarak belirledi Mozilla Foundation. Bu durumda tasarlamaları gereken tarayıcı hem rekabetin üstün tarafında olmalı hem de web standartlarına uyumlu olmalıydı.

7 Firefox'un kullanıcı sayısı arttıkça, geliştiriciler de sadece Internet Explorer standartlarını değil, açık standartlara uygun siteler tasarlamaya yöneldi. Eğer bu yeni duruma ayak uydurmasalardı, kayda değer sayıda bilinçli bilgisayar kullanıcısını kaybetme riskiyle karşı karşıya kalacaklardı ve Mozilla'nın planı işe yaradı. Firefox çok kısa sürede 100 milyonun üzerinde indirilme sayısına ulaştı ve pazar payı yüzde 10'un üzerine çıktı.

8 Takip ve kimlik, Mozilla'nın Browser ID çözümü
Günümüzde neredeyse her sitenin kendi üyelik sistemi var. Yorum, tavsiye, takip vb. şeyleri daha öznel bir hale getirmek için bu sistem kullanılıyor. Her yeni siteye kaydımızda, bize aynı can sıkıcı şeyler soruluyor. Bu işlem aynı zamanda güvensiz de. Ayrı siteler, platformlar için farklı şifreler kullanmak gerektiğini herkes biliyor fakat onlarca şifreyi hatırlaması zor olduğu için hep birkaç şifre çifti kullanılıyor veya çok sayıda şifre kolay hatırlanabilmesi için kolay hacklenebilir şifreler arasından seçiliyor.

9 Yeni ortaya çıkan bir diğer giriş sistemi de, siteye üye olmadan, Facebook yada Google hesabı ile giriş yapmak fakat bu daha tehlikeli çünkü siteye kendiniz hakkında çok daha fazla bilgi vermiş oluyorsunuz. Mozilla'nın bu soruna sunduğu çözüm ise BrowserID. Bu sayede kullanıcılar sadece tek bir kimlik düzenliyorlar, böylece güçlü bir şifre ile de korunabiliyor. Belirlenmiş bir otorite olmadığı için tüm e-posta sağlayıcıları BrowserID ile çalışabiliyor. Kullanıcı, kendi tarayıcısından giriş yaptığı sürece özel bilgileri korunmuş oluyor.

10 MOZİLLA FIREFOX’UN ÖZELLİKLERİ
Kendiliğinden açılan pencereleri engelleme  Sekmeli tarama Bütünleşik google araması Kişiselleştirilebilir araç çubukları Uzantı yönetimi Kolayca düzenlenebilen yer imleri

11 Tema desteği Çerez yönetimi Yumuşak kaydırma Eklentiler sayesinde yeni özellik ekleme Kenar çubuğu

12 KURULUMU

13

14

15

16

17 Mozilla Firefox’un Ana Sayfası

18 ZEYNEP GÖKTAŞ 10/A 2406 BENİ DİNLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİM


"MOZİLLA FİREFOX." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları