Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

KORUYUCU BOYALARDA PERFORMANS STANDARTI- IMO MSC

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "KORUYUCU BOYALARDA PERFORMANS STANDARTI- IMO MSC"— Sunum transkripti:

1 KORUYUCU BOYALARDA PERFORMANS STANDARTI- IMO MSC
KORUYUCU BOYALARDA PERFORMANS STANDARTI IMO MSC.215(82) Performance Standard for Protective Coatings 04 ARALIK 2011 SEMİH GÜRBÜZ –KAAN GÜÇLÜER

2 AJANDA Performans Standardı – Genel Bakış
Neden bir standarta ihtiyaç duyuldu? IMO Regulasyonları – Yeni İnşaadan en iyisini almak Önemli Noktalar Armatörler Tersaneler International Paint Pratik Uygulama Birincil Yüzey Hazırlığı & Shop Priming Sac İşçiliği & Kenar Hazırlığı İkincil Yüzey Hazırlığı & Shop Primer’ın kaldırılması Boya Birleştirme Kontrol (İnspekşın) Gereksinimleri

3 IMO MSC.215(82) Performance Standard for Protective Coatings
1. Performans Standardı – Genel Bakış IMO MSC.215(82) Performance Standard for Protective Coatings

4 1. Performans Standardı – Genel Bakış
Tanker ve Dökme Yük gemilerinin balast tankları ve çift cidar bölümlerinin boya sistemlerinin 15 yıl hedef dayanım süresini sağlamak için dizayn edilmiş bir standarttır. Ballast tanklarında oluşan korozyon sebebiyle batan gemiler sonrası çıkarılmıştır. 500 GT üzeri tüm yeni inşaaların ballast tankları ve 150m üzerindeki dökme yük gemilerinin çift cidar bölmeleri için geçerlidir. Arttırılmış korozyon koruması yolları : Arttırılmış sac işçiliği,yüzey hazırlığı ve boya öncesi temizlik Boya sistemlerinin arttırılmış uygulama Bu standart sadece yeni inşaalar içindir

5 1. Performans Standardı – Genel Bakış
IMO MSC.215(82) PSPC 8th Aralık 2006 ‘da adapte edilmiştir. 500 GT üzeri bütün yeni inşaalarda ve 150m boy üzerindeki bütün dökme yük gemilerinin Balast Tankları ve Çift cidarları için aşağıdaki tarihlerden sonra yürürlülüğe girmiştir. 1 Temmuz 2008’den sonra imzalanan tüm yeni kontratlar Kontrat yok ise 1 Ocak 2009’dan sonra kızağa konulan tüm gemiler 1 Temmuz 2012’den sonra teslim edilecek tüm gemiler Ancak CSR kurallarına tabii tüm Tanker ve Kuru yük gemilerinde su an itibariyle yürürlüktedir. Büyük dönüşüm projeleri ve FPSO’lar bu standardın dışındadır.

6 1. Performans Standardı – Genel Bakış
Common Structural Rules IACS ,Tankerler ve Dökme yük gemilerinde CSR kurallarının 1 Nisan 2006’dan sonra uygulanmasını kabul etti. CSR ,150m üzerindeki tankerler ve 90m üzerindeki Dökme yük gemileri için yeni dizayn ve yapısal bütünlükleri adresler. Ballast Tankları boyalarının önemine de dikkat çeker. Not alınması en önemli şey zamanlamadır.CSR,IMO PSPC yürürlüğe girdikten sonra IMO Tip onaylı boya sistemlerinin kullanılmasını talep eder. 8 Aralık 2006’dan sonra kontratı CSR kurallarına göre yapılan gemiler IMO PSPC kurallarına tabiidir.

7 1. Performans Standardı – Genel Bakış
Common Structural Rules On 8 December 2006, IMO adopted amendments to SOLAS by resolution MSC. 216(82) which mandate compliance with the new IMO "Performance Standard for Protective Coatings for dedicated seawater ballast tanks in all types of ships and double-side skin spaces of bulk carriers", (IMO PSPC; Resolution MSC. 215(82)). Compliance with the IMO PSPC is required by the IACS Common Structural Rules for Bulk Carriers and for Oil Tankers for ships subject to those Rules which are contracted for construction between ship builder and ship owner on or after 8 December 2006. Source: IACS

8 1. Performans Standardı – Genel Bakış
Common Structural Rules Source: IACS

9 IMO MSC.215(82) Performance Standard for Protective Coatings
2. Neden bir standarda ihtiyaç duyuldu?

10 2. Neden bir standarda ihtiyaç duyuldu? - Dökme Yük Gemileri Kaybı
1990’ların başında dökme yük taşıyan gemilerin sürekli kaybından duyulan endişeler IMO;Maritime Safety Commitee’den dökme yük gemilerindeki aşağıda listelenen konuları yeniden incelemesini talep etmiştir: Dizayn Yapı Operasyon Bakım Kontrol 1997’de Solas Konferansında yeni Solas Bölüm XII uyarlandı ve 1 Temmuz 1999’da uygulamaya girdi Bölüm XII kuru yük gemileri için ilave emniyet tedbirlerini içerir.

11 2. Neden bir standarda ihtiyaç duyuldu? - Dökme Yük Gemileri Kaybı
1997 Solas Konferansı,MSC’den Dökme Yük Gemilerinin diğer emniyet unsurlarına bakmalarını istedi… …..ve bu arada ‘ERIKA’’nın batmasında korozyon önemli bir rol oynamıştır Kaynak: Lloyds List Ekim 2000 MSC75 Mayıs 2002’de Geliştirilmiş boyalar:’’Koruyucu boyalar için performans standartları ve kontroller,taşıyacağı yükle uyumluluğunu içeren diğer tavsiyeler de onaylandı.

12 2.Neden bir standarda ihtiyaç duyuldu? - Ballast Tankları
Korozyon önleme sistemlerindeki erken bozulmalar çoğunlukla servisteki gemilerde görülmektedir. Yetersiz yüzey hazırlığı Kötü uygulama Yetersiz boya sistemi seçimi Yetersiz kontrol Yetersiz bakım ve tamir

13 2. Neden bir standarda ihtiyaç duyuldu? - Ballast Tankları
Balast Tankları ,mevcut mikro klimatik şartlar ve geminin doğasına özgü çalışma şartları yüzünden korozyona karşı özellikle korunmalıdır.

14 2. Neden bir standarda ihtiyaç duyuldu? - Ballast Tankları
Sıcaklık değişimleri Isıtmalı Yakıt TankI

15 2. Neden bir standarda ihtiyaç duyuldu? - Ballast Tankları
Tutyaların elektrokimyasal etkileri (katodik koruma)

16 2. Neden bir standarda ihtiyaç duyuldu? - Ballast Tankları
Deniz gibi agresif bir ortamda korozyon koruma sisteminin bozulması zayıf korunan çeliğin çok hızlı bir şekilde paslanmasına sebebiyet verir.

17 2. Neden bir standarda ihtiyaç duyuldu? - Ballast Tankları
Ballast tanklarının koruyucu sistemini tamir etmek çok zor ve çok maliyetlidir.Tankın kondüsyonunu yeni inşaa dönemindeki haline geri getirmek neredeyse imkansızdır. Örnek tamir maliyeti: Sac işçiliği ve uygulama maliyeti: $35 to $45/m2 Basınçlı tatlı suyla yıkama ve yağdan arındırma İskele Grit Raspa Sa2 veya Sa2½ 1 kestirme + 2 ful kat Boya - seçilen sisteme bağlı ULCC, VLCC yaklaşık 250,000m2 Tüm tanklar için toplam maliyet $9 to $11m + boya Günlük 1500m2 raspa bu yaklaşık 150gün+ demek (Bu tarz büyük çaplı işlerde sıkça mürettebat kullanılarak geminin servis dışı kalma zamanı azaltılmaya çalışılır)

18 IMO MSC.215(82) Performance Standard for Protective Coatings
3. IMO Kuralları Yeni inşaadan doğrusunu almak PSPC’nin gelişimi

19 3. IMO Kuralları – PSPC Gelişimi
Boyanın ilk uygulandığı tarihten itibaren 15 yıl boyunca hedeflenen ‘İYİ ‘ kondisyonda kalmasını amaçlamıştır.Gerçekte hedeflenen bu süre serviste karşılaşılan bir çok değişkenle de ilişkilidir. Bütün gemi tiplerinin balast tankları ,150m boy üzeri dökme yük gemilerinin çift cidar bölümleri en azından bu koruyucu boya uygulamalarına tabii olacaktır.

20 IMO MSC.215(82) Performance Standard for Protective Coatings
4. Önemli Noktalar Armatörler Tersaneler International Boya Yürürlüğe giriş

21 4. Önemli Noktalar – Gemi Sahipleri
Gemi sahipleri ballast tanklarında daha iyi korozyon koruma sistemlerine sahip olacaklar Daha iyi sac işçiliği standardı Daha iyi yüzey hazırlığı Daha iyi uygulama Tip Onaylı boyalar Yeni inşaada Dökümante edilmiş boya prosesi(Coating Technical File) Toplamında,Gemi sahibi 15 yıl ömürlü hedeflenmiş balast tank boya sistemine sahip olacaktır

22 4. Önemli Noktalar – Gemi Sahipleri
Daha uzun inşaa süresi Gemi maliyeti artımı Gemi sahibi enspektörleri kalifikasyonu Yeni inşaada Balast tanklarında DFT pazarlığına yer kalmayacaktır

23 4. Önemli Noktalar – Gemi Sahipleri
Uygulanacak tüm balast tank boyaları DNV tip onay testinden geçmiş olacaktır ya da 5 yıl serviste ‘İYİ ‘ performans göstermiş boyalardan olacaktır. Kısa vadeden orta vadeye boyalar değişmeyecektir İleride onaylanacak boyalar daha zor testlere tabii tutulacaktır,ancak şimdilik onaylı laboratuarlarda test edilebilirler. Yeni inşaalarda DFT değişimi sözkonusu olmayacaktır.

24 4. Önemli Noktalar – Gemi Sahipleri

25 4. Önemli Noktalar - Tersaneler
Enspektör eğitimi gerektirmektedir IACS onaylı üniteler (bazı)approval of facilities (some) Boya Teknik Dosyası -Coating Technical File ( tersane tarafından yeni inşaa aşamasında oluşturulması ) Tersaneler doğruluğu kanıtlanmış Teknik Ürün Bilgi Föyü ve uygulama prosedürleri hazırlayacaktır Kullanılacak shop primer onaylı olmalıdır aksi takdirde en az 70%’i SA2 raspa uygulanarak kaldırılacaktır

26 4. Önemli Noktalar - Tersaneler
BOYA TEKNİK DOSYASI-Coating Technical File (CTF) Kaynak: Det Norsk Veritas

27 4. Önemli Noktalar - Tersaneler
BOYA TEKNİK DOSYASI-Coating Technical File (CTF) Kaynak: Det Norsk Veritas

28 4. Önemli Noktalar - Tersaneler
Coating Technical File (CTF) Kaynak: Det Norsk Veritas

29 4. Önemli Noktalar - Tersaneler
Coating Technical File (CTF) Kaynak: Det Norsk Veritas

30 4. Önemli Noktalar - Tersaneler
Shop Primer Onayları Sistem IP IMO PSPC Interplate® 997 Intershield® 300 Other Paint Manufacturer SP Other Paint Manufacturer AC Interplate® 997 Intershield® 300 X Other Paint Manufacturer SP Other Paint Manufacturer AC 6aylık test süresi

31 4. Önemli Noktalar – Boya Üreticileri
Ballast tanklarında kullanılacak tüm boyalar tip onaylı olacaktır. Shop primer ile uyumlu olacaktır Boya fabrikaları Klas kuruluşunca kalite denetiminden geçecektir Ürün bilgi föyleri gerekli tüm IMO PSPC bilgilerine haiz olacaktır.

32 4. Önemli Noktalar – Boya Üreticileri
Tip Onay Sertifikaları Örnekleri (TAC’s) Kaynak: Lloyd’s Register Kaynak: Det Norsk Veritas

33 IMO MSC.215(82) Performance Standard for Protective Coatings
5. Pratik Uygulama -Birincil Yüzey Hazırlığı & Shop Primer Uygulaması -Sac işçiliği -İkincil Yüzey Hazırlığı & Shop Primer Kaldırılması -Boya -Birleşim

34 5. Pratik Uygulama – PSP & Shop Primer Uygulaması

35 5. Pratik Uygulama – PSP & Shop Primer Uygulaması
Sa2½ raspa standardı

36 5. Pratik Uygulama – PSP & Shop Primer Uygulaması
Testex tape metodu ile yüzey profili ölçümü …yada Profilometre

37 5. Pratik Uygulama – PSP & Shop Primer Uygulaması
Yağ kirlilği

38 5. Pratik Uygulama – PSP & Shop Primer Uygulaması
Toz seviyesi ölçümü-tape test metodu ile

39 5. Pratik Uygulama – PSP & Shop Primer Uygulaması
Çözülebilir tuz seviyesi testi Brestle patch ve iletkenlik ölçer ile

40 5. Pratik Uygulama – PSP & Shop Primer Uygulaması
Onaylı shop primer boyaları

41 5. Pratik Uygulama – PSP & Shop Primer Uygulaması
Tamamlanmamış shop primer örneği

42 5. Pratik Uygulama – PSP & Shop Primer Uygulaması
Shop primer bozulması (100% raspa gerektirir)

43 5. Pratik Uygulama – PSP & Shop Primer Uygulaması
Tavsiyeler: Aşındırıcı 3:1 oranında Çelik bilye/grit kullanılmalıdır Küçük ebatta ( büyük ebat büyük profil verecektir) İletkenlik için güvenilir tedarikçiyle çalışılmalıdır 30-75 μm profil için hat testi yapılmalıdır. Raspa öncesi yağ kirliliği yüzeyden alınmalıdır (iki taraf için ) Alevli Isıtıcı Kimyasal temizlik Sabit hava üfleyici konulması boya öncesi yüzeyden tozun kaldırılması için tavsiye edilir

44 5. Pratik Uygulama – PSP & Shop Primer Uygulaması
Tavsiyeler: Çözülebilir tuz seviyesinin ≤ 50mg/m2 olduğundan emin ol Sac levhaların atmosfere açık tutulma süresini kısalt Aşındırıcı grit iletkenlik değerini düzenli olarak kontrol et Shop primer Tip Onayı Boya tedarikçisinin tesisi IACS Z17 kalite denetiminden geçmiş olmalıdır Ürün Marintek B1 ya da muadili testi geçmiş olmalıdır Ana boya sisteminin uygunluğu boya üreticisi tarafından teyid edilmiş olmalıdır Uyumlu olmayan shop primer 70% oranında raspa ile yüzeyden alınmalıdır. Uygun boya filmi değerleri almak için Shop primer tesisinin ayarları iyi yapılmalıdır.(bant hızı, spray şekli, meme çapı) Kalite kontrol dökümanları İngilizce tutulmalıdır.

45 5. Pratik Uygulama – Sac Hazırlığı & Kenar Hazırlığı

46 5. Pratik Uygulama – Sac Hazırlığı & Kenar Hazırlığı
Kaynak hataları

47 5. Pratik Uygulama – Sac Hazırlığı & Kenar Hazırlığı
Boya sonrası kaynak hataları

48 5. Pratik Uygulama – Sac Hazırlığı & Kenar Hazırlığı
İyi hazırlanmış kenar örneği

49 5. Pratik Uygulama – Sac Hazırlığı & Kenar Hazırlığı
Kötü hazırlanmış kenar örneği

50 5. Pratik Uygulama – Sac Hazırlığı & Kenar Hazırlığı
Raspa sonrası… Kabul edilebilir Kabul edilemez

51 5. Pratik Uygulama – Sac hazırlığı & Kenar Hazırlığı
Yuvarlanan kenarlar daha fazla işleme gerek duyulmayacak şekilde uygundur

52 5. Pratik Uygulama – Sac hazırlığı & Kenar Hazırlığı
Kötü dizayn (zor SSP) Cugul dizaynı örneği İyi dizayn (kolay SSP)

53 5. Pratik Uygulama – Sac hazırlığı & Kenar hazırlığı
Tavsiyeler: Tüm kaynak hatalarının doğru olarak tamir edildiğinden emin ol 3 paso ya da 2mm çap değerinin kenar hazırlığında minimum olarak kabul edileceğini dikkate al Cugullar ,açıklıklar ve serbest kenarlara dikkat et Cugul dizayn ve kesiminin yüzey hazırlığı için kolay geçiş sağlamasına dikkat et

54 5. Pratik Uygulama – SSP & Shop Primer Kaldırılması

55 5. Pratik Uygulama – SSP & Shop Primer Kaldırılması
Profil standardı ölçümü için referans sac örneği

56 5. Pratik Uygulama – SSP & Shop Primer Kaldırılması
>70% shop primer kaldırılması örneği

57 5. Pratik Uygulama – SSP & Shop Primer Kaldırılması
70% shop primer kaldırılması örneği( PSPC’de onaylı shop primer sistemleri kabul edilecektir)

58 5. Pratik Uygulama – SSP & Shop Primer Kaldırılması
Boya imalatçıları PSPC limitleri haricinde bir spesifikasyon ya da tavsiyede bulunamaz *

59 5. Pratik Uygulama – SSP & Shop Primer Kaldırılması
Aşındırıcı boyutu profili belirler

60 5. Pratik Uygulama – SSP & Shop Primer Kaldırılması
Yüzey Temizliliği Toz ebatı sınıfı‘’3’’,’’4’’ veya ‘’5’’ için Toz miktarı değeri ‘’1’’ . Daha düşük Toz ebatı sınıfları ortamda görünürse büyültece ihtiyac duyulmadan boyanacak ortamdan kaldırılmalıdır.

61 5. Pratik Uygulama – SSP & Shop Primer Kaldırılması
Kabul edilebilir toz seviyesi örneği

62 5. Pratik Uygulama – SSP & Shop Primer Kaldırılması
Kabul edilemez toz seviyesi örneği

63 5. Pratik Uygulama – SSP & Shop Primer Kaldırılması
Toplam çözülebilir tuzlar Raspa ve taşlama sonrası çözülebilir tuz NaCl eşdeğeri olarak ≤50mg/m2 (≤5µg/cm2)

64 5. Pratik Uygulama – SSP & Shop Primer Kaldırılması
Yağ kirliliği örneği –raspa öncesi ortamdan kaldırılmalıdır

65 5. Pratik Uygulama – SSP & Shop Primer Kaldırılması
Tavsiyeler: Yüzey profili 30~75μm olmalıdır Çelik grit ve bilye (shot) oranı 3:1 olmalıdır Küçük ebatlı olmalıdır ( büyük ebatlı büyük profil verir) Düşük iletkenlik için güvenilir bir üreticiyle çalışılmalıdır İyi bir ayar için deneme yapılmalıdır Raspalanmış bloklar çevredeki olası toz ve tuz kirliliğine karşı korunmalıdır Yıkama gerekli ise kullanılacak tatlı suyun güvenilir olmasına dikkat edilmelidir Raspa öncesi yağ kirliliği giderilmelidir. Deterjan yıkaması

66 5. Pratik Uygulama – Boya

67 5. Pratik Uygulama – Boya Cugul içi role ile yapılan kestirme uygulaması örneği Kontrol aynası

68 5. Pratik Uygulama – Boya Kaynaklarda Fırça ile yapılan kestirme uygulaması örneği

69 5. Pratik Uygulama – Boya Cugul deliklerinde ve kaynak dikişlerinin tamamen boyanması hususu dikkatle ele alınmalıdır

70 5. Pratik Uygulama – Boya Kestirme katları için doğru karışım oranı uygulanmalıdır

71 5. Pratik Uygulama – Boya Aşırı tinerleme ince boya film kalınlığına sebebiyet verir

72 5. Pratik Uygulama – Boya Tavsiyeler:
2 kestirme katı role ya da fırça ile yapılmalıdır Cugul deliklerinde sadece role kullanılmalıdır Cugul deliklerinin tamamen boyandığına emin olunmalıdır Kontrol aynası kullanılmalıdır Kestirme uygulamacıları eğitilmelidir Kestirme kat malzemesi Doğru karışım oranı kullanılmalıdır Tiner tipi ve miktarının imalatçı tarafından tavsiyesine uyulmalıdır Karışım ömrü süresi geçirilmemelidir

73 5. Practical Implementation – Coating
* Ancak 2x160μm’ dan daha az olamaz *

74 5. Pratik Uygulama – Boya Düşük boya kalınlığı

75 5. Pratik Uygulama – Boya Grit muhteviyatı örneği

76 5. Pratik Uygulama – Boya Tavsiyeler
320 μm DFT ‘nin 90/10 kuralıyla IMO PSPC’ye uygun olarak uygulandığından emin olunmalıdır Düşük DFT alanlarına dikkat edilmelidir. Maximum 10% ölçüm <320 μm olmalıdır. Hiçbir ölçüm <288 μm’dan az olmamalıdır Yüksek DFT alanlarına dikkat edilmelidir Boya üreticilerinin tavsiyeleri doğrultusunda Tavsiye edilen tip ve miktarda tiner kullanılmalıdır Tüm boya işleri öncesi ,iskelelerden grit’in uzaklaştırılmış olmasından emin olunmalıdır

77 5. Pratik Uygulama – Birleşim

78 5. Pratik Uygulama – Birleşim
Birleşimden sonra hasarlara etki eden ana etkenler: Birleşim dikişleri Yanık hasarları Donatım& Yapısal tamir İskele Mekanik hasarlar Blok hizalama

79 5. Pratik Uygulama – Birleşim (Kaynaklar)
300mm Rezerv kaynağı 100mm 200mm Birleşim dikişi

80 5. Pratik Uygulama – Birleşim (Dikişler)
Hasarlı alana dahil edilir Birleşim ek bölgesi

81 5. Pratik Uygulama – Birleşim (Dikişler)
100mm 100mm 300mm 200mm

82 5. Pratik Uygulama – Birleşim (Dikişler)
Birleşim bölgesi Hasarlı alana dahil edilir

83 4. Pratik Uygulama – Birleşim (Dikişler)
40mm

84 5. Pratik Uygulama – Birleşim (Yanık Hasarları)
Hasarlı alana katılır

85 5. Pratik Uygulama – Birleşim (Yanık Hasarları)

86 5. Pratik Uygulama – Birleşim (Yanık Hasarları)

87 5. Pratik Uygulama – Birleşim (Donatım)

88 5. Pratik Uygulama – Birleşim (Yapısal Tamir)

89 5. Pratik Uygulama – Birleşim (Yapısal tamir)

90 5. Pratik Uygulama – Birleşim (İskele)

91 5. Pratik Uygulama – Birleşim (İskele)
Birleşim sonrası

92 5. Pratik Uygulama – Birleşim (İskele)
Asma veya yüzen iskele örnekleri… Bu tip iskeleler temas noktalarını azaltır.

93 5. Pratik Uygulama – Birleşim (İskele)
İskeleyi yerinde tutmak için paslanmaz braketler kaynaklanır,braketler ve iskele ikincil yüzey hazırlığından önce sabitlenir

94 5. Pratik Uygulama– Birleşim (Mekanik Hasarlar)

95 5. Pratik Uygulama – Birleşim (Mekanik Hasarlar)

96 5. Pratik Uygulama – Birleşim (Blok hizalama)

97 5. Pratik Uygulama – Birleşim (Alan Hesabı)
Sürekli Hasarlar Birbirlerine yakın ancak temas halinde olmayan hasarlar <100mm’den küçük ayrık hasarlar bir bütün alan olarak hesaplanır apart are classed as one whole area >25m2 veya >2% ‘den büyük tank alanları raspa gerektirir.

98 5. Pratik Uygulama – Birleşim (Alan Hesabı)
Sürekli hasarlar >25m2 veya >2% toplam tank alanı: Sa2½ Toplam tank alanının <2% ‘sinden küçük alanlardaki hasarlar: St3 (veya Sa2½)

99 5. Pratik Uygulama – Birleşim (Yüzey hazırlığı)
Mekanik Hazırlık(aletli) St3 standardında minimum yüzey profili gereksinimi tanımlanmamıştır Ancak… Mekanik yüzey hazırlığının yapıldığı yerlerde ,Antikorozif astarın yüzeye iyi tutunabilmesi için kaynaklar ve çevresindeki bölgeler parlatılmaktan kaçınılmalıdır. Mekanik yüzey hazırlığıyla elde edilen yüzey

100 5. Pratik Uygulamalar – Birleşim
Tavsiyeler: Tekrar oluşabilecek işçilikleri azaltmak için blok düzenlemeleri doğru ve kesin olarak yapılmalıdır Ana raspa öncesi mümkün olduğunca çok donatım işi tamamlanmalıdır. Mekanik hasarların azaltılması için mıntıka temizliğinin iyi yapılması gerekmektedir İskele Temas noktasının minimize edilmesi Montaj ve söküm esnasında hasar oluşmaması için gerekli önlemler alınmalıdır Ana raspa öncesi tüm tavlama(düzeltme) işlemleri yapılmalıdır Tank bitimi sonrası toplam hasarlı alanların değerlendirilmesi yapılmalıdır completion Eğer >2%’den büyük ise IMO PSPC’yi sağlamak için raspa yapılmalıdır

101 5. Pratik Uygulama – Muhtelif

102 6. Kontrol Gereksinimleri
COATING TECHNICAL FILE ANA ELEMANLARI Boyanın tip onay sertifikası uygunluk Teknik ürün bilgi föyleri. Tersane çalışma kayıtları,yer,zaman,yüzey hazırlığı,ortam şartları. Boya enspektörünce hazırlanan boya kayıt defteri. Kontrol prosedürleri ve tersane kontrol raporları. Servis bakım tavsiyeleri.

103 6. Kontrol Gereksinimleri
COATING TECHNICAL DOSYASI İÇERİĞİ Boya spesifikasyonu ve kontrol prosedürü hakkında gemi sahibi ,tersane ve boya firması arasında yapılan anlaşma. Düzeltme kaydı üzerinde anlaşılmış boya spesifikasyonu ve uygulama detayları Yeni inşaa ve serviste uygulanacak tamir prosedürleri Tersane çalışma prosedürleri Kontrol prosedürü Boya çalışma onay sertifikası Boyanacak tanktaki inşaa ve boya listesi Ürün onay sertifikaları.Product approval certificate(s) Ürün teknik bilgi föyü(shop primer ve boyalar)Material technical datasheet (shop primer and coatings) Ürün Teknik emniyet bilgi föyü Boya performans kayıtları dökümanları Blok bazında kontrol raporları Her tank için sapma(değişim) listesi Düzeltme kayıtları Serviste bakım onarım tavsiyeleri prosedürleri

104 TEŞEKKÜRLER


"KORUYUCU BOYALARDA PERFORMANS STANDARTI- IMO MSC" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları