Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

TAKIM RUHU ve EKİP ÇALIŞMASI

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "TAKIM RUHU ve EKİP ÇALIŞMASI"— Sunum transkripti:

1 TAKIM RUHU ve EKİP ÇALIŞMASI
ASIM ULUSOY

2 AMAÇ: Ekip çalışmasının ve takım ruhu oluşturmanın önemini vurgulamak ve yararları hakkında bilgi vermek. ASIM ULUSOY

3 ÖĞRENİM HEDEFLERİ Ekibin tanımını yapabilme,
Ekip çalışması için gerekli etmenleri sayabilme, Ekip çalışmasının önemini açıklayabilme, Niçin ekip oluşturulmasının gerekliliğini açıklayabilme, Ekip oluşumunu aşamalarını sayabilme, Etkin bir ekip çalışması için neler yapılması gerektiğini açıklayabilme. ASIM ULUSOY

4 Ekip; belirli bir ortak yararı sağlamak üzere veya ortak bir amacı başarmak için iki veya daha fazla kişiden oluşan gruptur. Ekip; etkinliğe katılan ve geri planda bulunup onlara destek veren bütün kişileri içerir. ASIM ULUSOY

5 EKİP ÇALIŞMASI Etkili Ekip Çalışması İçin Önemli Elementler - Liderlik
- İletişim - Verimli Ekip Toplantısı - Problem Çözme - Çatışma Yönetimi ASIM ULUSOY

6 EKİP ÇALIŞMASI ÇAĞDAŞ YÖNETİM ANLAYIŞLARI “EKİP ÇALIŞMASINI” ZORUNLU HALE GETİRMEKTEDİR. GÜÇLERİN, ÇABALARIN, YETENEKLERİN UYUM İÇERİSİNDE BİRLEŞTİRİLMESİ İÇİN EKİP ÇALIŞMASI GEREKİR. BERABER YÖNETİM ANLAYIŞI OLAN ÇAĞDAŞ İŞLETMELERDE EKİP ÇALIŞMASI DAHA KOLAYDIR. EKİP ÇALIŞMASINDA BAŞARILAR BİRLİKTE KUTLANIR, BAŞARISIZLIKTAN BİRLİKTE DERS ÇIKARTILIR. ASIM ULUSOY

7 NİÇİN EKİP OLUŞTURMALIYIZ?
ALINAN KARARLARA KATILMIŞLARSA UYGULAMADA DAHA ÇOK KATKI SAĞLARLAR. EKİBİN BİR PARÇASI OLMAK ONLARI RAHATLATIR. EKİBE KATILMAK, ÜYELERE BENLİK SAYGISI, KABUL VE KENDİNİ GERÇEKLEŞTİRME ŞANSI VERİR. YÖNETİCİ VE ÇALIŞANLAR ARASINDAKİ STATÜ FARKLILIĞININ ORTADAN KALKMASINA YARDIM EDER. ASIM ULUSOY

8 EKİP OLUŞTURMA 4- ULAŞMA 3- BULUŞMA 2- BOĞUŞMA 1-OLUŞMA ASIM ULUSOY

9 ETKİN BİR EKİP ÇALIŞMASI İÇİN NE YAPMALIYIZ?
EKİPLERİN GÖREVLERİ AÇIK BİR ŞEKİLDE BELİRLENMELİDİR. VERİLEN GÖREV KİŞİ TARAFINDAN KABUL EDİLMELİDİR. EKİP ÜYELERİ BİRBİRİNİ DİNLEMELİ VE DÜŞÜNCELERİNE SAYGI GÖSTERMELİDİR. YAPILACAK ELEŞTİRİLER YIKICI DEĞİL YAPICI OLMALIDIR. HERKESİN YETENEĞİNDEN AZAMİ ÖLÇÜDE FAYDALANILMALIDIR. ÇALIŞANLARIN KENDİSİNİN DIŞLANDIĞINI HİSSETMEMESİ SAĞLANMALIDIR. ASIM ULUSOY

10 ETKİN BİR EKİP ÇALIŞMASI İÇİN NE YAPMALIYIZ?
BÜTÜN ÇALIŞANLAR BİRBİRLERİNİN DUYGULARINI ANLAMAYA ÇALIŞMALIDIRLAR. EKİPLER KENDİ YAPTIKLARI İŞ VE İŞLEMLERİ KENDİLERİ GÖZDEN GEÇİRMELİDİRLER. EKİPLER BİR GELİŞME PLANI OLUŞTURMALI VE BU PLAN İZLENMELİDİR. DİĞER EKİP VE ÜNİTELER İLE İŞBİRLİĞİ İÇİNDE ÇALIŞMALIDIRLAR. ASIM ULUSOY

11 ETKİN BİR EKİP ÇALIŞMASI YAPABİLMEK VE TAKIM RUHU OLUŞTURABİLMEK İÇİN NE YAPMALIYIZ?
EKİP İÇİNDE SAĞLIKLI BİR İLETİŞİMİN VAR OLMASI İÇİN EKİP ÜYELERİNİN BİRBİRLERİNE SAYGI VE GÜVEN DUYMASI GEREKİR. İYİ BİR EKİP OLMANIN EN ÖNEMLİ ÖZELLİĞİ EKİP ÜYELERİ ARASINDA BAĞLILIĞI GELİŞTİRMEKTİR. YÜKSEK PERFORMANS FARKLILIKLARI KABUL EDEREK BUNLARDAN YARARLANMA SONUCU ELDE EDİLİR. ASIM ULUSOY

12 Ekip ruhu, strese karşı direnç, geniş vizyon ve alçak gönüllülüktür...
kendi çıkarını düşünmeme, organizasyon, iletişim, güven, motivasyon, bilgelik, geniş vizyon ve alçak gönüllülüktür... ASIM ULUSOY ASIM ULUSOY

13 DİNLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜRLER
ASIM ULUSOY


"TAKIM RUHU ve EKİP ÇALIŞMASI" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları