Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Başarısız Çocuk Yoktur “Farkı Yaratan Farktır”

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Başarısız Çocuk Yoktur “Farkı Yaratan Farktır”"— Sunum transkripti:

1 Başarısız Çocuk Yoktur “Farkı Yaratan Farktır”
DOÇ.DR. TURGAY BİÇER İstanbul, 2005

2 Bilgeler Diyor Ki Yeteneğin Seni Buraya Getirdi
Karakterinse Burada Tutacak « Doğu Atasözü

3 ÇEVRE Nereye Gidiyoruz? Neredeyiz? Şimdiki Durum Arzu edilen durum
Duygu Düşünce Davranış Arzu edilen durum Düşünce Davranış Duygular

4 BALIK MI HASTA SU MU KİRLİ?

5 PROBLEMİ YARATAN DÜŞÜNCEYLE ÇÖZÜME ULAŞILAMAZ
EINSTEIN

6 ÖĞRENMEKTEN KİM SORUMLU?
JOHN GRINDER ÖĞRENCİ % ? ÖĞRETMEN %?

7 ÖĞRENCİNİN SAHİP OLDUĞU KAYNAKLARI(Göz- Kulak- Burun- Koku- Tat- Dokunmak-hayal gücü)ETKİLİ KULLANDIRMAYI ÖĞRET VE İŞİ KOLAYLAŞTIR.

8 ÖĞRENMENİN GİZEMİ KONUYU KOLAYLAŞTIR VE SADELEŞTİR
ÖĞRENCİYE KENDİNİ İYİ HİSSETTİR ÖĞRENCİYE KONUYU EĞLENCELİ BULSUN ÖĞRENMENİN KOLAY VE EĞLENCELİ OLDUĞUNA İNANDIR. BUNUN İÇİN DE GÖSTER ANLAT HAYAL ETTİR YAPTIR FARKLI BOYUTLARA VE AÇILARA GÖTÜR ÖĞRENCİNİN TAMAMLAMASINI İSTE

9 NEYİN OLACAĞINI YAPTIR, SÖYLE, GÖSTER
ÖĞRENMENİN GİZEMİ NEYİN OLACAĞINI YAPTIR, SÖYLE, GÖSTER NEYİN OLMAMASI GEREKTİĞİNİ DEĞİL.

10 ÖĞRENMENİN GİZEMİ ÖĞRENMEYİ ÖĞRET, ÖĞRENMEMEYİ DEĞİL

11 ÖĞRENMENİN GİZEMİ NE KADARINI HATIRLAYABİLİYORSUNUZ?

12 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10’UN KARELERİ ASLINDA
ÖĞRENMENİN GİZEMİ ’UN KARELERİ ASLINDA

13 ÖĞRENCİYE HER ZAMAN NE OLURSA OLSUN KENDİNİ İYİ HİSSETTİR
ÖĞRENMENİN GİZEMİ ÖĞRENCİYE HER ZAMAN NE OLURSA OLSUN KENDİNİ İYİ HİSSETTİR

14 Direnç doğru yolda olmadığımızı göstermektedir

15 T.O.T.E. Model T : Test - Hedef O : Operate - Eylem
T : Test - Kontrol Et E : Exıt - Çık

16 Doğal Öğrenme Deneyimleri
Yürümeyi, koşmayı bisiklete binmeyi nasıl öğrendiniz?

17 Metaforik anlatım… Eğitim, okul, öğrenci, hata, kazanmak, kaybetmek, öğretmen,hayat, dostluk,… .Benim için ……………………..sanki, ………………………………………………………………….Çünkü,……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

18 Öğrenmek; İşe yaramıyorsa, zorlaştırılmışsa, isteği karşılamıyorsa, karışıksa, ilginç değilse, zorlaşıyor

19 Çocuklar, Öğrenme İle Kötü Deneyimler Yaşayınca, Öğrenme Zorlaşıyor

20 Olumsuz Duygular Bireyin İkincil Kazançlarıdır
Olumsuz Duygular Bireyin İkincil Kazançlarıdır. Ve Güçlü Bir Enerji Kaynağıdır

21 Korku Ve Kaygı Demektir
DİRENÇ; Korku Ve Kaygı Demektir

22 Direnç doğru yolda olmadığımızı göstermektedir

23 Öğrenememek, aslında mucize ve ilginçtir
Öğrenmek… Bir dizi Nörolojik ve davranışsal süreçler durumudur. Öğrenmek doğal bir durum ve olgudur. Öğrenememek, aslında mucize ve ilginçtir

24 Önce, Gördünüz, Duydunuz, Hissettiniz, Sonra, İstediniz Ve Denediniz
Öğrenirken… Önce, Gördünüz, Duydunuz, Hissettiniz, Sonra, İstediniz Ve Denediniz Daha Sonra, Deneyerek, Yanılarak, Düzelterek Tekrarla Öğrendiniz Ve daha sonra, isteseniz de unutamazsınız…

25 B.A.G.E.L MODEL (Dilts) BODY POSTURE ACCESSING CUES GESTURES
EYE MOVEMENT LANGUAGE PATTERNS VUCUT DURUŞLARI TEMSİL SİSTEMLERİ JESTLER VE MİMİKLER GÖZ HAREKETLERİ DİL KALIPLARI

26 Çocuklar, Öğrenme Şampiyonlarıdır

27 Öğrenmenin temel olgusu “MERAK”tır

28 İçinde Ne Yaptıklarını
Çocukların Kafasının İçinde Ne Yaptıklarını Bilirsek İşler Kolaylaşır

29 Öğrenmek… Yanlış yapamama durumuna gelme durumudur

30 NLP Neuro Linguistic Programming
Neuro Beyin, sinir sistemi, duyu organları Linguistic Dil, Anlam, Semboller Programming - - Davranışlar

31 NLP- İLETİŞİM MODELİ İç temsiller FİLTRELER Genellenir Bilinçli
Durum Fizyoloji FİLTRELER Genellenir Çarpıtılır / Silinir METAPROGRAMLAR Değerler İnançlar Tecrübeler Kararlar Bilinçli Bilinçsiz Davranış

32 NLP (Neuro Linguistic Programming)
NLP bir yüksek performans disiplinidir. İnsanların sahip oldukları ve yarattıkları mükemmellikleri inceleyerek, onların tekrar başkaları tarafından üretilmesine öncülük eden bir Çalışmadır. NLP niçin sorusundan çok nasıl sorusuna odaklanırken farkında olunan süreçlerin yanı sıra farkına varılmayan süreçler doğrultusunda çalışır.

33 NLP Çözüm Getiren, İşe Yarayan
Öznel Deneyimleri; Öğrenmeyi Öğrenmekle ilgilenir

34 Lider Eğitmen Uyum - Tutarlık Ne İstediğini Bilmek Duyusal Farkındalık
Kazanmak Esneklik

35 Ön Kabuller Harita Bölge Değildir. ( Tecrübeler Özeldir)
Her Davranışın Altında Olumlu Bir Neden Vardır (Olumsuz Dahi Olsa) İnsan Her Zaman Kendisi İçin Doğru Karar Verir (Yanlış Dahi Olsa) İletişim Karşındakinin Ne Anladığıdır. Başarısızlık Yoktur Yalnızca Deneyimler Vardır.

36 Ön Kabuller Birisi Yapabiliyorsa Herkes Yapabilir.
Eğer Olabiliyorsa Birisi Yapmasa da Mümkündür İlgi Neredeyse Enerji Oradadır. İnsanlar Yeterli Kaynaklara Sahiptir. Ya da Yaratır. İnsan Mükemmel İşleyen Bir Sistemdir Farklı Şey İstiyorsan Farklı Şey Yap.

37 ÖN KABULLER Herkes Kendisi İçin Doğru Kararları Verir, Yanlış Dahi Olsa İnsanları Olduğu Gibi Kabul Et, Olmasını İstediğin Gibi Davran. Anlamak İstiyorsan Yap

38 Ön Varsayımları Çalışması
Olumlu Niyetm Harita Bölge Değildir. Problem İlgi Neredeyse Enerji Oradadır Başarısızlık Yoktur Birisi İçin Mümkün Olan Herkes İçin Mümkündür İnsanlar Kendileri İçin Doğru Karar Verirler Egzersiz :  1.Bir problem durumu düşün. 2.Probleme ön varsayımlar açısından bak. 3.Tüm dikdörtgenleri tek tek dolaş ve arzu edilen duruma ulaş.

39 Kendinizi harika hissettiğiniz bir anınızı hayal edin
ÖRNEK Bir problem düşünün Kendinizi harika hissettiğiniz bir anınızı hayal edin Problemi tekrar düşünün Şimdi daha heyecanlı bir deneyim düşünün Tekrar problemi düşünün Duygularınızı kontrol edin. Şimdi ne hissediyorsunuz

40 Başarı Süreci Ne İstediğine Karar Ver. Harekete Geç
Kontrol Et. Neredesin? Esnek Ol. Amacına Ulaşana Kadar Denemeye Devam Et

41 Çocuklar, Öğrenme Ve Okul İle İlgili Güzel Duygular Yaşamalıdır

42 Yaratıcılık Öğrenme Deneyiminin En Önemli Ve Öznel Olgusudur.
Yaratıcılık Doğal Hazinedir… Yaratıcılık Öğrenme Deneyiminin En Önemli Ve Öznel Olgusudur.

43 EQ (Emotional Intelligence) – DUYGUSAL ZEKA

44 Mayer Ve Salovey’in Yüksek Duygusal Zeka Kavramının Unsurları :
Öz Farkındalık : Yaşamınıza Değişik Duygular Girip Çıktıkça Bunları Fark Etme Ve Tanıma Yeteneği, Kendinin Farkında Olmak Yeteneği

45 2) Duygularını Kontrol Etmek Yeteneği :
Yaşamlarındaki Duyguların Akışını Kontrol Edemeyenler, Iq’ları Deha Seviyesinde Bile Olsa Yaşamın İniş Çıkışlarında Zor Günler Ve Bunalımlar Geçirirler, Başkalarına Zarar Veren Duygusal Tepkiler Gösterirler

46 3) Kendini Motive Edebilme Yeteneği :
Bir İnsanın Zor Görevleri Başarmak Ve Önemli Hedefleri Elde Etmek İçin Yeterli Enerjiyi Ve Gücü Seferber Etmesini Öğrenmesi, Kendisi İçin Uygun Davranışları Üretebilme Ve Tüm Kaynaklarını Kullanabilme İradesini Gösterebilmesi

47 4) Başkalarının Duygularını Anlama Yeteneği :
(Empati Kurma Becerisi) İnsan Çevresiyle Bir Bütün Oluşturduğu İçin Uyum Sağlama Ve Olumlu Etkin İletişim Kurabilme Yeteneği Sergilemelidir

48 5) Başkalarının Duygularını Düzenleme Ve Yönetme Yeteneği :
Liderlik Ve Karizma Becerilerini İçerir

49 Hedefe Ulaşmanın Sistemi
Olumlu ve Gerçekçi Hedef Koy Uygun Mu? Kanıtlarını Kontrol Et Engel Var Mı? Nasıl Yapacağına Karar Ver. Detaylandır. Kaynakların Neler? Nereden Başlayacaksın?

50 Her Problem Bir Çözümdür...(2)
Bu Problemin Benim / Senin / Şirketin vs. İçin Anlamı Nedir? Bu Problem Bana / Sana / Şirkete Ne Demeye Çalışıyor? (Problemi Kaynak Olarak Kullanmak) Ne Yaparsak Çözüm Buluruz? Sence / Sizce Çözüme Ulaşmak İçin Ne / Neler Yapmak Gerekir? Diyelim x, y, k Yaparsak Çözüme Ulaşılabilir Mi? (Eğer Yanıt “Hayır” İse), Başka Ne / Neler Yapılabilir?

51 Her Problem Bir Çözümdür...(3)
En Gerçekçi Olarak Ne Zaman Eyleme Geçeceksin / Geçilmeli? Diyelim Düşüncelerimizi Uygulamaya Başladık, Gelecekte Bir Sorun Çıkabilir Mi? (Yanıt” Evet” İse 3’ten Başlayarak Tekrar Sor), Kesin Bir Yanıt Alana Kadar Sormaya Devam Et. Yanıt “Hayır” İse, Çözüme Ulaşılmış Demektir. Kolay Gelsin...

52 Her Problem Bir Çözümdür...(4)
Önce Eşleş ve Güven Sağla. Sonra Soruları Sormaya Başla. Karşındaki İnsanı Asla Zorlama. Sezgilerine Güven ve Liderlik Et. Soruları, Merakla, İlgiyle, Duyarlı ve Empatik Şekilde Sor. Karşındaki Kişiye Her Zaman Cesaret Vermeyi İlke Edin.

53 Stratejik Sorular Sizi Böyle Düşünmeye İten Şey Nedir?
Bunun Sizin İçin Anlamı Nedir? Tam Anlamıyla Nasıl? Kim Diyor? Kime Göre, Neye Göre? Farklı Yapan Biri Var Mı? Sizi Engelleyen Şeyler Nedir? Her Zaman Mı? Asla Mı? Hiç Mi? Diyelim Oldu Ne Olur? Yaparsan / Yapmazsan Ne Olur? Yani? “X”in Anlamı “Y” Midir?

54 % 55 Beden Dili % 7 Kelimeler % 38 Ses Tonu
Davranışlarımız beden hareketleri ses ve kelimelerden oluşur. Davranışlarımızın kalitesi bu sistemlerin kalitesine bağlıdır.

55 Temsil Sistemleri Görüntüler Sesler Duygular + Tad ve Koku
Görsel Vısual V İşitsel Auditory A Dokunsal Kınesthetic K Kokusal Oldfactory O Tadsal Gustatory G

56 GÖRSEL TİPLER Görsel Öğreneler Görüntülerle düşünürler.
Hızlı konuşurlar. Göğüs nefesi alırlar. Mimikler belirgindir. Yüksek tempoda konuşurlar. Görsel ağırlıklı cümleler + metaforlar kurarlar. Göz hareketleri yukarıdadır. MECAZLAR Şeffaf adam, yüz ruhun aynasıdır, geleceği parlak takım, akla karayı seçmek, gözünde büyütmek, ulaşılmaz adam, yenilmez takım GÖRSEL TİPLER

57 İŞİTSEL TİPLER İşitsel Öğrenenler Sözcükler önemlidir.
Orta hızda konuşurlar. Göğüsle diyafram arasından nefes alırlar. Şiir gibi konuşurlar. Gözler kulak hizasında gidip gelir. Sözel şeylere tepki verirler. Mecazlar Duymazlıktan gelmek, kulağa hoş gelmek, Bir şey anlatamamak, sesine gıcık olmak, kulak asmamak, leb demeden leblebiyi anlamak. İŞİTSEL TİPLER

58 Dokunsal Öğrenenler Ağır Ve Yavaş Konuşurlar. Konuşma Araları Uzundur.
Az Ve Öz Konuşmayı Tercih Ederler. Cümleler Dokunsal (Hissel) Ağırlıklıdır. Derin Diyafram Nefesi Alırlar. Monoton Bir Tarzda Konuşurlar. Gözler Konuşurken Sağ Alta Bakarlar. Mecazlar Konuya Dokunmak – Olayın Üstüne Gitmek – Kanı Isınmak – Konuyu Kavrayamamak – Kontak Kurmak – İlişkiyi Anlayamamak – Gücüne Gitmek – Akıntıya Kürek Çekmek – Ağırlığını Koymak – Soğuk Duş Etkisi Yapmak

59 Vücut Duruşları Görsel Öğrenenler
- Geriye yaslanırlar başlar ve omuzlar yukarıdadır kısa ve çabuk nefes alırlar (göğüs nefesi) İşitsel Öğrenenler - Vücut ileri kaykılır baş önde yada yanda omuzlar arkada, kollar kapalıdır orta hızda nefes alıp verirler. Dokunsal Öğrenenler - Omuz ve beden düşüktür. Derin diyafram nefesi alınır.

60 MİMİKLER GÖRSEL Gözlerine dokunurlar ya da işaret ederler mimikler göz seviyesinin yukarısındadır. İŞİTSEL Kulak hizalarında işaret ederler, çenelerine ya da ağızlarına dokunurlar. DOKUNSAL - Göğüs ya da karınlarına dokunurlar mimikler boynun alt seviyesindedir.

61 Öğrenme Kalıpları : Mode Görmek Duymak Yapmak / Dokunmak Örnek Sayısı
Sıklık Yoğunluk

62 Dil Kalıpları Görsel İşitsel Dokunsal Gör Bak Temiz Karanlık Aydınlık
Işık Gösteri karışık İşitsel Duy İşit Ses Ahenk Güçlü Yüksek Gürültü Söyle Tiz/Pes Dokunsal Dokun Kavra Hisset Katı, Ağır Kaba İlişki Hafif Sıcak Soğuk

63 Göz Hareketleri Görsel Tasarlanan GT Görsel Hatırlanan GH İşitsel
İH Duygular D İşitsel İç diyalog İid Boş bakmak = Resimlerle düşünmek

64 Strateji Bulmak V : Görsel A : İşitsel K : Dokunsal O : Kokusal
ANA SİSTEMLER V : Görsel A : İşitsel K : Dokunsal O : Kokusal G : Tatsal ALT SİSTEMLER KONU (İÇERİK) e :dış, I: iç diyalog, t tasarlanan, h:hatırlanan

65 Alt Sistemler (Deneyim ve davranışları oluşturmada zihinsel alt bloklardır. Alt sistemleri değiştirmek tecrübe ve davranışı da değiştirir) Görsel İşitsel Dokunsal Duygu ve hislerin Yoğunluğu Dokusu Keskinliği Yeri Büyüklüğü Sıklığı Derinliği Sesin yüksekliği Tınısı Ritmi Derinliği Uzaklığı Katkısı Ara temposu sürekliliği Resimlerin : rengi, Büyüklüğü, uzak-lık Yakınlık, zıt renkler, Resmin yeri Hareketi Niteliği Çerçeveli ya da filmin parlaklığı

66 Etkili Liderlik… Sonra Önce Eşleş Yönlendir Güven Yaratır
İklimi Sıcak Tutar Amaca Yöneltir

67 Mantıksal Düzeyler Robert Dılts’in Değişim, İletişim Ve Düşünce Sistemlerini Açıklayan Modeli Çevre Davranış Yeterlilik / Kapasite İnançlar Ve Değerler Kimlik Öz Neurological Levels

68 Öğrenme Seviyeleri Kimlik – Kim İnanç / Değerler –Niçin
Beceri / Kapasite – Nasıl Davranış – Ne Çevre – Nerede Ne Zaman

69 Mantıksal Düzeyler Çevre Bu Çevrede Güzel İlişkiler Kurulabilir.
Davranış Ben İyi İletişim Kuruyorum. Yetenek Ve Kapasite Herkesle İletişim Kurarım, İletişim Kurmak Benim İçin Çok Kolay. İnanç Özgüvenim iletişim kurmamda en büyük desteğimdir. Kimlik Ben Bir İletişimciyim Ve Kendime Çok Güveniyorum. Öz Ben İletişimci Olarak Doğdum / Konuştuğumda Etrafıma Yaradandan Mesajlar Veriyorum

70 İNANMALISIN... Bu Çevre İstediklerimi Bana Verebilir
İstediklerimi Yapabilirim İstediklerimi Yapabilecek Becerileri Öğrenebilir Veya Geliştirebilirim

71 İnanmalısın... İstediklerimi Gerçekleştirebilirim Ben Başarılıyım Başarı İçin Yaratıldım...

72 Öğrenme Seviyeleri Bilinçli Yetersizlik Bilinçsiz (Çıraklık)
Yeterlilik ( Cahillik) 2 Bilinçli Yeterlilik ( Kalfalık ) Bilinçsiz Yeterlilik ( Ustalık )

73 İdeal Öğrenme Durumu Duygular olumludur Zihin Berrak Kaslar Rahat
Rahattır – Sakindir Keyif alır –Huzurludur Kendine güvenir - Coşkuludur Meraklıdır – Enerji doludur Doğaldır – Almaya hazırdır ( alfa) İyimserdir Zihin Berrak

74 Öğrenme Süreçleri… A : Ben Kimim Kim ? (Misyon)
B : Meraklarım ve değerlerim Niçin ? (Motivasyon) C : Yeteneklerim stratejiler ve durumlar Nasıl ? ( Haritalar / plan ) D : Ne yapıyorum ? Ne yaptım ) Ne ? Spesifik davranışlar, eylemler – tepkiler E : Çevrenin – Dış uyanlar Nerede ? Ne zaman? Engeller fırsatlar

75 SONUÇLARI OLUŞTURMAK Olumlu ve gerçekçi amaç / hedef belirle
Emin ol. Gerçekten istiyor musun? Kontrol et. Değiştirdiğinde / eğitimden sonra neler olacak Nasıl Yapacağına karar ver. Engel var mı? Kaynaklarını belirle Sorumluluk al, harekete geç

76 Sorular Yanıtlardır… Genellemeler İhtimal kipi Seni ne alıkoyuyor ?
Gereklilik kipi Yaparsan / ne olur? Evrensel ölçütler Hiç ? Asla ? Her zaman?

77 Sorular Yanıtlardır… Çarpıtmalar Karmaşık Eşitlemeler -- X, Y Midir?
Yargı Böyle İnanmana Neden Olan Şey Nedir? Etki –Tepki Ne Yapıyorsun Da Böyle Oluyor? Zihin Okuma Nereden Biliyorsun?

78 Sorular Yanıtlardır Silmeler / Seçicilik
Belirsiz İsimler Kim?Tam Anlamıyla Ne ? Belirsiz Fiiller Tam Anlamıyla Neler Oluyor? Kıyas Neye /Kime Göre ? Hüküm Kim Diyor? İsimleştirmeler Tam Anlamıyla Nasıl Oluyor?

79 STRATEJİK SORULAR SİZİ BÖYLE DÜŞÜNMEYE İTEN ŞEY NEDİR?
TAM ANLAMIYLA NASIL? KİM DİYOR? KİME GÖRE, NEYE GÖRE? SİZİ ENGELLEYEN ŞEYLER NEDİR? HER ZAMAN MI? ASLA MI? HİÇ Mİ? DİYELİM OLDU NE OLUR? YAPARSAN NE OLUR? YAPMAZSAN NE OLUR?

80 DEĞİŞİM STRATEJİLERİ Zayıf almak Geç Kalmak Sınıfta Kalmak
Yeniden Çerçevelemek : Yeni bir açı sınırları değiştirilebilir. Zayıf almak Geç Kalmak Sınıfta Kalmak Heyecanlı olmak Stres etmek Yanlış / HataYapmak Acele etmek Duygusal olmak Matematik zor

81 Hedef ve Amaç Belirlemek
Olumlu Bir Sonuç Ortaya Koyun. Gerçekten İsteyip İstemediğinizi Kontrol Edin. Sonuçta Ne kazanacağınızı Tespit Edin. İsteklerinizi Spesifik Hale Getirin. Engelleri Ve Kaynaklarınızı Belirleyin Sorumluluk Alın, Harekete Geçin

82 Eğitim Çocuğu özgürleştirmelidir Kişiye kendi olma şansı tanımalıdır Kişiye özel olmalıdır Yeteneklerini geliştirme imkanı vermelidir Yaşamı sevdirmeli, ilham vermelidir Yaratıcı ve yenilikçi olmalıdır Keyifli olmalıdır

83 ÇÖZÜM STRATEJİLERİ S.C.O.R.E. MODEL C O R E S NEDEN CAUSE HEDEF&AMAÇ
OUTCOME KAYNAKLAR R RESOURCES ETKİ E EFFECT PROBLEM S SYMPTOM

84 ÇÖZÜM STRATEJİLERİ S.C.O.R.E. MODEL C O R E S NEDEN CAUSE HEDEF&AMAÇ
OUTCOME KAYNAKLAR R RESOURCES ETKİ E EFFECT PROBLEM S SYMPTOM

85 Başarısız ( Tembel)öğrenci Yoktur !
Kaynaklarını kullanamayan / Kullandırılmayan Öğrenci vardır


"Başarısız Çocuk Yoktur “Farkı Yaratan Farktır”" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları