Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

MİKRO ÖĞRETİM.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "MİKRO ÖĞRETİM."— Sunum transkripti:

1 MİKRO ÖĞRETİM

2 Mİkro Öğretİm Nedİr? Öğretmen adaylarının mesleki gelişimlerini arttıracak laboratuvar öğretim yöntemidir. Yani öğretmen adaylarına yönelik bir öğretim şeklidir. Riski az, kazancı çoktur.

3 Amacı Öğretmen Adaylarının;
Kazandıkları bilgi ve becerileri uygulamaya aktarmalarını sağlamak, Çeşitli becerileri deneyerek, deneyim kazanmalarını sağlamak, Araştırma yeteneklerini geliştirmek,

4 Kendilerine olan güvenlerini arttırmak,
Kaygı düzeylerini azaltmak Kendilerini değerlendirme olanağı sağlama

5 Nasıl yapılır? 5-20 dakikalık sürelerle uygulanır.
Sadece bir tane öğretim becerisi ele alınır. Dersler bir kameraya kaydedilir veya teybe alınır. Becerinin denenmesinin ardından, etkinlik tekrar izlenir veya dinlenir. Öğretmen adayları, hem öğrenci, hem öğretmen hem de değerlendiren rolündedir.

6 Nasıl yapılır? Öğretmen adayı kendisini de değerlendirir. Diğer öğretmen adayları ve öğretim elemanı tarafından geri bildirimler (eleştiriler ve öneriler) verilir.

7 DERS PLANININ HAZIRLANMASI
Biçimsel Bölüm Giriş Bölümü Geliştirme Bölümü Sonuç Bölümü Değerlendirme Bölümü

8 Bİr ders planı nasıl oluşturulur??
A)BİÇİMSEL BÖLÜM Dersin adı Süre Araç ve gereçler Dersin genel amacı Kazanımlar Hedefler

9 B)GİRİŞ BÖLÜMÜ Dikkat çekme Güdüleme Gözden geçirme Derse geçiş

10 C)GELİŞTİRME BÖLÜMÜ D)KAPANIŞ BÖLÜMÜ Son özet ve tekrarlar E)DEĞERLENDİRME

11 Gerçek olaylara durumlara gidilemediği zaman bu öğretim kullanılır
Gerçek olaylara durumlara gidilemediği zaman bu öğretim kullanılır. Örneğin ; harp oyunlarında, pilotların uçak modelleri üzerinde uçmalarında, uzay çalışmalarında, ameliyatlarda bu öğretim şekli kullanılarak sanal ortamlarda etkinlikler yapılır. BENZETİŞİMLE ÖĞRETİM

12 Dİkkat edİlecek hususlar
Bu öğretimi gerçekleştirirken gerçeğe çok yakın yapay bir ortam oluşturulmalıdır. Çeşitli olayların, sorunların sınıfa sunulması gerekirse dramatize edilmelidir. Öğrenci merkezli olduğu için öğrenci katılımları sağlanılmalı. Tartışılmalı yanlışlar düzeltilmelidir. Doğru yapana dek öğrenciye sürekli tekrarlatmak gerekir.

13 Benİ dİnledİğİnİz İçİn teşekkür ederİm. HAZIRLAYAN VE SUNAN:
Hülya TEKİN Fen Bilgisi Öğretmenliği 2/A


"MİKRO ÖĞRETİM." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları