Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

ETKİLİ İLETİŞİM.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "ETKİLİ İLETİŞİM."— Sunum transkripti:

1 ETKİLİ İLETİŞİM

2 En uzak mesafe ne Afrika’dır Ne Çin, ne Hindistan, Ne seyyareler, Ne de yıldızlar geceleri ışıldayan… En uzak mesafe; iki kafa arasındaki mesafedir Birbirini anlamayan... Can YÜCEL

3 Bu seminer sonunda:günlük hayatınızda kendinizle ve
çevrenizdekilerle iletişiminizin nasıl daha etkili olabileceği konusunda pratik beceriler kazanmış olacaksınız.

4 İletişim çeşitleri nelerdir? İletişimin engelleri Sen ve ben dili
İletişim Nedir? İnsanlar neden iletişim kurmaya ihtiyaç duyar? Hayatımızdaki önemi nedir? Etkili iletişim nedir? İletişim çeşitleri nelerdir? İletişimin engelleri Sen ve ben dili İletişimi nasıl geliştirebilirim İyi bir dinleyici olmak Sonuç

5 İletişim Nedir? İletişim bizim başkalarını anlamamıza, başkalarının da bizi anlamasına yardımcı olan bir süreçtir. İki kişinin duygu, düşünce ve bilgilerini paylaşarak birbirlerini anlama sürecidir.

6 İletişim kazası

7 İletişim sadece konuşma değildir. İletişim aynı zamanda:
Ne söyleyeceğimizi bilmek, Bunu ne zaman söylemenin uygun olacağına karar vermek, Nerede söylemenin doğru olduğuna karar vermek, En iyi nasıl söyleneceği konusunda fikir yürütmek,(müneccim hikayesi)

8 İletişim sadece konuşma değildir. İletişim aynı zamanda:
Akıcı bir dille ve karşımızdaki kişiyle göz teması kurarak konuşabilmek, Dikkati yoğunlaştırabilmek, Karşımızdaki kişinin mesajı anlayıp anlayamadığını kontrol etmektir.

9 NEDEN İLETİŞİM KURMAYA İHTİYAÇ DUYARIZ

10 Neden iletişim kurarız? Temelde…
Var olmak için… Umursanmak Kabul görmek Sevilmek vb. Değerli olmak Yeterlilik

11 ETKİLİ İLETİŞİM Verilmek istenen mesajın karşıdaki kişi tarafından doğru anlaşılmasıdır.

12 Etkili bir iletişim bireylere ne kazandırır??
Başkalarını daha iyi anlayabilir, kendinizi daha iyi ifade edebilirsiniz. İnsanlarla içten ilişkiler kurabilirsiniz. Doğru bilgilere daha çabuk ulaşabilirsiniz.

13 Etkili bir iletişim bireylere ne kazandırır??
Yaratıcılığınız gelişir. Gereksiz tartışmaları önlersiniz. Fikir ve önerilerinize daha kolay destek bulabilirsiniz.

14 Etkili bir iletişim bireylere ne kazandırır??
Öfke, korku ya da çekingenliği önleyebilirsiniz. Karşıdakine saldırmadan fikirlerinizi savunabilirsiniz. İnsanlarla daha rahat işbirliği yapabilirsiniz.

15 İLETİŞİM ÇEŞİTLERİ Sözlü iletişim -Jest,Mimik -Dil Sözsüz iletişim
-Mekan kullanımı -Ses tonu -Temas

16 SÖZLÜ İLETİŞİM Dil aracılığıyla yapılan iletişimdir(dil yarası)

17 Beden dili; Duygu düşüncelerimizin yansımasıdır.
Beden Dilinin Öğeleri Beden duruşu Mesafe Mimikler Başın kullanımı Giyim Jestler Göz teması Kolların kullanımı Oturma biçimi

18 Kişiler Arası İletişimde
Ses Tonu %30 Kelimeler %10 Beden Dili %60

19 İLETİŞİM MESAFESİ Özel bölge: 50 cm Kişisel bölge: 120 cm
Sosyal bölge: 360 cm Ortak bölge: =

20 İletişim Neden Bu Kadar Zor?

21 Çünkü hayatımızda iletişim kurmamızı zorlaştıran çeşitli engeller bulunmaktadır

22 PEKİ BU ENGELLER NELERDİR???

23 Önyargılı davranmayın
İLETİŞİM ENGELİ -1 Önyargılı davranmayın İnsanların önyargılarını kırmak atomu parçalamaktan daha zordur… EİNSTEİN Bakıcı hikayesi

24 Gereksiz soru sormayın
İLETİŞİM ENGELİ -2 Gereksiz soru sormayın

25 İLETİŞİM ENGELİ -3 Emretmeyin “…yapacaksın”

26 Tehdit etmeyin “…ya yaparsın, ya da”
İLETİŞİM ENGELİ -4 Tehdit etmeyin “…ya yaparsın, ya da”

27 İLETİŞİM ENGELİ -5 Tartışmayın “…evet ama,…”

28 “sen zaten tembelsin…”
İLETİŞİM ENGELİ -6 Suçlamayın “sen zaten tembelsin…”

29 İLETİŞİM ENGELİ -7 Alay etmeyin “Saçların Kirpi Gibi”

30 İLETİŞİM ENGELİ -8 Ad takmayın “Sarı kafa napıyon?”

31 “Senin kulaklarında kocaman”
İLETİŞİM ENGELİ -9 Utandırmayın “Senin kulaklarında kocaman”

32 “Daha güzel şeylerden konuşalım”
İLETİŞİM ENGELİ -10 Konuyu değiştirmeyin “Daha güzel şeylerden konuşalım” “Şimdi zamanı değil”

33 İLETİŞİM ENGELİ -11 Kişileri karar vermeye, yorum yapmaya zorlamayın
“Sen de söylesene ne kadar çirkin bir kız değil mi ?”

34 Konuşmaları yarıda kesmeyin
İLETİŞİM ENGELİ -12 Konuşmaları yarıda kesmeyin

35 Yapmalısın… etmelisin…
İLETİŞİM ENGELİ -13 Öğüt Vermeyin Yapmalısın… etmelisin…

36 Bence sen...(bu konuyu 3 kere de ancak anlarsın)
İLETİŞİM ENGELİ -14 Teşhis Koymayın Bence sen...(bu konuyu 3 kere de ancak anlarsın)

37 SEN DİLİ Sen dili insanları suçlarcasına konuşmaktır
Bunu yapmamalısın. Çocuk gibisin Senin yüzünden azar işittim. Bütün günümü berbat ettin. Yaramazsın. Sınıfta senden başkası yok mu? Dikkat çekmek için mi bunları yapıyorsun?

38 BEN DİLİ Davranıştan ya da durumdan nasıl etkilenildiğinin
belirtildikten sonra, ne hissedildiğinin söylenmesine dayalıdır.

39 Sen dili Çok kabasın!Her zaman sözümü kesiyorsun. 2. Kes şunu! Çekiştirip durma kolumu! Ben dili Bir şey söylemeye başlayıp da bir türlü sonunu getiremediğim zaman çok rahatsız oluyorum. Kolumun çekiştirilmesinden hoşlanmıyorum.

40 SEN DİLİ BEN DİLİ Kişiye yöneliktir Davranışa yöneliktir
Kişiye kendi ile ilgili bir şeyler söyler Benlik Saygısını zedeler ya da tümden yok eder Öfke ve nefret duyguları oluşturur Çekingen ya da saldırgan insanlar yaratır BEN DİLİ Davranışa yöneliktir Öğrenciye öğretmen ile ilgili bilgi söyler Benlik saygısına olumlu katkısı vardır Gönderende yardım isteği doğurur Atılgan insanlar yaratır Ben Dili: Aynı davranışın öğretmene neye mal olduğunu ve yaşattığı duyguyu anlatan bir dildir. Sen Dili: Öğrenciyi kabul edilemez davranışı için olumsuz yargılayan bir dildir. Etkili İletişim Becerileri - Öğretmenler İçin Hazırlayan:Uzm. Psik. Dan. Sanem TOPUZ

41 İletişimimi Nasıl Geliştirebilirim?
İletişim becerisi, insanlara doğuştan verilen bir yetenek değildir. Öğrenilebilir ve Geliştirilebilir Becerilerdir.

42

43 EMPATİ

44 EMPATİ Bir insanın kendisini başkasının yerine koyarak, onun duygularını ve düşüncelerini doğru olarak anlayabilmesi ve anladığını o kişiye yansıtabilmesidir.

45 Etkili İletişimde; TEMEL İlke Kabul Etme ve Dinleme’dir.

46 Nasıl İyi Bir Dinleyici Olabilirim

47 Nasıl İyi Bir Dinleyici Olabilirim
1. Susabilirim ; İyi bir dinleyici olmanın temeli “susma”yı becerebilmeye dayanır.

48 Nasıl İyi Bir Dinleyici Olabilirim
2. Konuşanı Rahatlabilirim; Karşınızdaki kişide konuşabileceği duygusunu uyandıran bir atmosfer yaratın.

49 Nasıl İyi Bir Dinleyici Olabilirim
3. Dinlemek İstediğimi gösterebilirim; İlgi duyduğunuzu gösterin. Karşı çıkmak yerine anlamak için dinleyin.

50 Nasıl İyi Bir Dinleyici Olabilirim
4.Dikkat Dağıtıcı Öğeleri Uzaklaştırabilrim; Elinizde anahtarlık sallamak, kağıtları karıştırmak gibi dikkat dağıtıcı davranışlardan kaçının.

51 Nasıl İyi Bir Dinleyici Olabilirim
5. Karşımdaki Kişiye Empati Gösterebilrim; (Duygusunu anlayın ve kabul edin.) Kendinizi karşınızdakinin yerin koyun ve onun ne hissettiğini anlamaya çalışın.

52 Nasıl İyi Bir Dinleyici Olabilirim
6. Zaman Tanıyabilirim; Karşınızdakinin sözünü kesmeyin, Kendisini ifade etmesine imkan verin.

53 Nasıl İyi Bir Dinleyici Olabilirim
7. Öfke ve Olumsuz Duygumu Kontrol edebilirim; Kızgın bir insan çoğunlukla karşısındakini yanlış anlar ve kendini güç durumda bırakacak tepkiler verir. Bu sebeple hemen karşılık vermeyin.

54 Nasıl İyi Bir Dinleyici Olabilirim
8. Soru Sorabilrim; Soru sormak konuşan kişiye ilgi duyduğunuzu gösterir ve onu konuşmayı sürdürmek konusunda cesaretlendirir.

55 İyi Bir Dinleyici Olmak
Biliyoruz ki  İki kulağımız, bir ağzımız vardır. Bu da dinlemenin konuşmadan daha önemli olduğunu ortaya koymaktadır.

56 «Gülümseyen bir yüz, bir kalbin kapısını herhangi bir anahtarın bir kapıyı açmasından daha çabuk açar» İspanyol atasözü

57 GÜLÜMSEYİN TEBESSÜM BULAŞICIDIR !
Gülümsemek İçin : 12 Kas Kaşımızı Çatmak İçin : 103 Kas kullanırız.


"ETKİLİ İLETİŞİM." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları