Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Van MEB Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Öğretmenlerine

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Van MEB Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Öğretmenlerine"— Sunum transkripti:

1 Van MEB Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Öğretmenlerine
Aydın Ünversitesi Van MEB Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Öğretmenlerine

2 GÜNAY ÖZARIN ÖZTÜRK Meslek : Öğretmen / Koç Tecrübe : 14 Yıl

3 1. Gün - İçerik Koçluk Nedir? Etkin Dinleme Soru Sorma
Şekillendirici Geri Bildirim

4 Koçluk

5 Koç Ne Değildir? Mentor Danışman Psikolog Psikiyatr DEĞİLDİR
MUTLAKA BAHSEDİLMELİ (ZORUNLU)

6 DİĞER MESLEKLERDEN FARKI NEDİR?
Koçluk Nedir? KOÇLUK, danışanın performans, öğrenme ve gelişiminin kolaylaştırılması sanatıdır. (The Coaching Academy) DİĞER MESLEKLERDEN FARKI NEDİR? Çözüm odaklı, hedefe yönelik ve daha az yönlendirici olmasıdır. Danışanların kişisel ve profesyonel potansiyellerini maksimize etmek amacıyla düşünce doğurucu ve yaratıcı bir süreçte onlarla ortaklık yapmaktır .

7 Koç’a kimler gelmeli? Ayağında gülle olan; Psikolog’a
Önünde duvar olan; Koç’a BAHSEDİLEBİLİR (OPSİYONEL) Geçmişine saplanan ve geçmişi ile ilgili içinden çıkılamaz sorunları olanlar bir psikologdan yardım almalıdır. Geleceğini tasarlamak için bu gün ne yapabileceği konusunda sorun yaşayanlar Geleceği için önündeki engelleri aşmak konusunda sıkıntı duyanlar koça gelmelidir gelmelidir.

8 Koç…. “Yol arkadaşınızdır” Dengenizi yitirdiğinizde…
Yaşamınızın kontrolünü kaybettiğinizde… Bulunduğunuz “kap”tan (iş, çevre vb…) çıkmak istediğinizde… Artık değişmek / dönüşmek vakti geldiğinde… Kendi dış bağlantılarınızın farkına varmak istediğinizde… Kendi gücünüzü keşfetmek istediğinizde… Çıkacağınız yolculukta sizin “Yol arkadaşınızdır”

9 “İyi Koç” Değişmeyen tek şeyin değişim olduğunu benimser.
Değiştirebileceği şeyleri değiştirmek için cesaret, değiştirmeyeceği şeyler için sabır, her iki durumu ayırt edecek akıl sahibidir. 360 dereceyi görendir. Etkili bir dinleyici ve geri bildirimcidir. Güçlü sorular sorar. Harekete geçirir. BAHSEDİLEBİLİR (OPSİYONEL)

10 “İyi Koç” Kendi doğrularını dikte etmez.
Karşı tarafa onun doğrularını bile sorgulatır.

11 İyi Koçluk İçin Önemli Bir İpucu
MUTLAKA VURGULANMALI (ZORUNLU) Önce kendinize koçluk yapın daha sonra başkalarına

12 Koçluğun Çalışma Ortamlarına Katkıları
Çalışanların işlerinde gösterdikleri çabayı arttırır, Yapılan işin doğru olmasını sağlar, Çalışanların, potansiyel ve yeteneklerini üst düzeye çıkarmalarına destek olur.

13 Koçluğun Çalışma Ortamlarına Katkıları
Yeni projeler için motivasyon sağlar, Performans düşüklüklerinin, erken tespit ve teşhisini sağlar, Çatışmayı önler, Yeni yetkinliklere daha kolay sahip olunmasını sağlar.

14 Koçluğun Şirketlere Katkıları

15 Koçluğun Şirketlere Katkıları

16 Koçluk da bir yere kadar…
DEĞİŞİM GÜÇ SIK OLUMSUZ DAVRANIŞ SIKLIĞI DEĞİŞİM KOLAY SEYREK ÖZEL DURUMDAN KARAKTER ÖZELLİĞİ DAVRANIŞIN YERLEŞİKLİĞİ

17 Dünya’da Koçluk 1995’te, Amerika’da kuruldu. Dünyanın her yerinden,
2012 yılında açıklanan ‘i aşkın üyesi var. 2000 yılında İngiltere’de kuruldu. 1992’de kuruldu. EMCC’nin Avrupa Birliği Ülkeleri başta olmak üzere, dünya çapında 67 ülkeden üzeri üyesi var. Kasım 2012’de ICF, AC ve EMCC bir araya gelerek Global Coaching Mentoring Alliance (GCMA) “Evrensel Koçluk ve Mentorluk Birliği” kurdular. 2003’ten bu yana var.

18 Türkiye’deki Gelişmeler…
2005 yılında kuruldu, 2009 yılında ICF resmi kimliğine kavuştu yılında, 138 üyesi vardı. 2006 yılında kuruldu, 2011 yılında AB standartlarına göre revize edildi. 2010 yılında kuruldu. 29 Haziran 2013 tarihli, sayılı, Resmi Gazete'de yayımlanan, 'Koç Ulusal Meslek Standardı' ile koçluk, resmi bir meslek olarak tanınmış ve kurallarının net olarak belirlendiği bir meslek olmuştur.

19 KOÇLUK YETKİNLİKLERİ A. YAPIYI KURMAK
AHLAKİ TEMEL KAVRAMLAR VE MESLEKİ STANDARTLARA UYMAK KOÇLUK ANLAŞMASINI OLUŞTURMAK B. İLİŞKİYİ BİRLİKTE VE EŞZAMANLI YARATMAK MÜŞTERİ İLE GÜVEN VE SAMİMİYETİ OLUŞTURMAK KOÇLUK VARLIĞI C.ETKİLİ İLETİŞİM AKTİF DİNLEME GÜÇLÜ SORULAR SORMA DİREK İLETİŞİM D. ÖĞRENMEYİ KOLAYLAŞTIRMA VE SONUÇLAR FARKINDALIĞI YARATMAK HAREKETLERİ TASARLAMAK PLANLAMA VE HEDEF KOYMA GELİŞİMİ VE SORUMLULUĞU YÖNETME

20 ETKİN DİNLEME

21 Etkin Dinleme İşitiyor muyuz? Dinliyor muyuz ? Dinliyor muyuz? Konuşmak için sıra mı bekliyoruz?

22 OYUN NE DUYDUYSAN O’rigami

23 Ne diyorlar ? Ne duyuyoruz ?

24 聽 Geleneksel çince Dinlemek
Çin piktogramında dinlemek fiili, beş parçadan oluşur. Anlamı; “Sana kulaklarımı, gözlerimi,dikkatimi ve kalbimi veriyorum.”

25 Dinle-me

26 Kim dinledi ? Kim konuştu ?
Az önce ne oldu ?  Kim dinledi ? Kim konuştu ?

27 Neden Dinlemiyoruz-1 600 600 kelime duyulur kelime söylenir. Kalan beyindeki bilgilerle tamamlanır.

28 Etkin Dinleme

29

30 Neden Dinlemiyoruz-2

31 Neden Dinlemiyoruz-2 24000 12000 Kaynak BEÜ Tıp Fakültesi Psikiyatri Ana Bilim Dalı Öğretim Üyesi Yrd. Doç. Dr. Özge Saraçlı 

32 Neden Dinlemiyoruz-3 Konuşmaya aşırı değer verme
Kendimizle meşgul olma Yorulma (Etkin dinleme yorucudur) Gürültülü ortam Önyargılarımız (Yarattığımız Kalıp/Şablonlar) Sistem-1 Sistem-2

33 Şablonlama Bouba Kiki

34 Sistem-1/2 Testi El- Parmak? Eli göster : Bu elde kaç parmak var ?
2 eli göstermeye devam et ve 10 elde kaç parmak var diye sor (Büyük olasılıkla 100 diyecek: Doğru cevap 50 (10x5)

35 Sistem-1/2 Testi Ne dersem tekrar ?
Eli göster : Bu elde kaç parmak var ? 2 eli göster : Bu elde kaç parmak var 2 eli göstermeye devam et ve 10 elde kaç parmak var diye sor (Büyük olasılıkla 100 diyecek: Doğru cevap 50 (10x5)

36 Dinleyici Türleri…. Tuzakçı (az önce …. Demiştin. Şimdi…. diyorsun- Bunu yanlış söylediniz. O çoktan…..) Nutukçu (Diyalog monolog) mış gibi… dinleyen Seçici Dinleyen (İşine geleni duyan) Detektör (konuşmada sürekli hüznü veya espriyi arayan) Şüpheci (kesin bana taş atıyor)

37 UYGULAMA DİNLEME ALIŞTIRMASI

38 Dinleme-55 Şu anda neredeyim bil bakalım? Üsküdar vapur iskelesindeyim, Güneş tam tepemde, Sağ kulağımda bir simitçinin çığlığı “Simit 1 liraaaa”, Sol kulağımda bir buçukta kalkmak üzere iskeleye yanaşan vapurun düdüğü yankılanıyor. Yanımdaki gri takım elbiseli adamın fıstık yeşili parlak renkli kravatı çok güzel , Sol elinde de bir deri çanta, Ayakkabılarının yarısı rugan yarısı mat. Şık durmuş. Karşıya geçip Fındıklıdaki Atlantis İş Merkezinde arkadaşımla buluşacağım. Oradan Kahve Dünyasında laflayacağız. Sonra belki iskelede sucuk ekmek yeriz. Sonra İstiklal Caddesindeki İnci Profiterole uğrarız Sen bize nerede katılmak istersin?

39 NE ZAMAN ETKİN DİNLEME ? Her zaman
Somut bir şey istendiğinde (Ör. Tuzu verir misin?) Gerginlik esnasında Soyut duygular işin içine girdiğinde Karşımızdaki ile sorun aralıkları sıklaştığında Kişi ile aynı sorunları tekrar tekrar yaşadığımızda

40

41 Ne duydunuz?

42 Örnek-1 “Bu işi Mehmet yapsa daha iyi olur.” İşten kaçma Dik kafalılık
İsteksizlik Kendine Güvensizlik ……

43 Örnek -2 “Bu haftaki toplantıya katılmasam olur mu? Ahmet’le çalışmam gereken bir konu var.” Samimi bir talep İsteksizlik Toplantının bir diğer katılımcısı ile çatışma öngörüsü/ isteksizliği

44 Etkin Dinleme Nedir? Açık uçlu sorular sorma
Duyduklarınızı kendi ifadenizle tekrarlama becerisi

45 Etkin Dinleme Neyi Kapsamaz ?
Çözümleme (Bence sen bir şeyler saklıyorsun/ bence sorunun kaynağı……) Rahatlatma (Boşveeeer takma kafana) Yargılama (Bu kafayla hiçbir yere varamazsın/ Aferin iyi yoldasın) Sorgulayıcı soru sorma (Neden yaptın/ Sen ne yaptın?/ Hoşuna gitti mi?...)

46 %38 Dinlerken… Beden dilinizi kontrol edin !
ABD’de yapılan araştırmalar çok ilginç birtakım sonuçlar ortaya koymuştur. Bir öğrenci grubundan, bir dizi konferansa katılmaları istenmiş ve her öğrenciye kol ve bacaklarını kavuşturmamaları ve rahat, gevşek bir oturma biçimi benimsemeleri talimatı verilmiş. Konferansların sonunda her bir öğrencinin konuyu ne kadar hatırladığı ve bildiği test edilmiş ve konferansçıya karşı tavrı not edilmiş. Aynı sürece maruz kalan ikinci bir grup öğrenciye, konferans süresince kollarını sımsıkı kavuşturmaları talimatı verilmiş. Sonuçlar, kollarını kavuşturarak oturan grupta diğer gruba göre yüzde otuz sekiz daha az öğrenme ve hatırlama olduğunu göstermiş. Ikinci grup ayrıca, konferanslar ve konferansçı konusunda daha eleştirel bir yaklaşıma sahipmiş. Kaynak : Allan PEASE, Beden Dili, Çev. Yeşim Özben, Rota Yay., İstanbul 1997, s.81-82 Dinlenenin daha az akılda kalması Daha eleştirel bir yaklaşım sergileme Kaynak : Allan PEASE, Beden Dili, Çev. Yeşim Özben, Rota Yay., İstanbul 1997, s.81-82

47 Dinlerken… Konsantre olun Göz teması kurun İlgilendiğinizi gösterin
Başka kelimelerle yorumlayın Ortam uygunsa not alın Sık tekrar edilenleri yakalayın (duygu ifadeleri vb) Lüzumsuz yere kesmeden dinleyin (soru hariç) Dinleme ve konuşma arasında yumuşak geçişler yapın Aşırı tepkiler vermeyin Önyargılarınızı fark edin ve engelleyin Doğal olun Dikkatinizi dağıtacak şeylerden uzak durun

48 Dinlerken… Sorularla; Soyutu somutlaştırın !
Görünmeyeni görünür kılın !

49 Sizin için ne ifade ediyorlar?
Soyutu Somutlaştırın ! Sizin için ne ifade ediyorlar? Ne hissettiriyor? Araba Aile Güç Huzur

50 SESİ DİNLEYEN YÜREĞİ DİNLEYEN Söyleneni duyacak Söyleneni geri söyleyecek (uygun aralıklarla) Soyut kavramları yakalayacak ve anlamını soracak Sonunda özet yapacak Söylenmeyeni duyacak Beden dilini kontrol edecek Tekrarlanan kavramları yakalayacak

51 SORULARIN GÜCÜ SORULAR SİSTEMİ ÇALIŞTIRIYOR

52 Lütfen yanınızdaki ile konuşun !
Neden soru sorarız? Soru neden önemlidir?

53 Neden soru sorarız? / Sorular neden önemlidir?
Sorun çözmek için (Soru-n) Belirli bir yöne teşvik etmek. - Cesaretlendirmek, - Geri besleme almak. - Kontrol edebilmek, - Odağı, başlıkta tutmak, - Öğrenilenleri keskinleştirmek, - Kendilerini iyi hissetmelerini sağlamak, - Kendilerini tanıtmalarını ve bağlantı kurmalarını sağlamak, - Boşlukları tespit etmek, - Başka sorulara kapı açmak, - Düşünmesini sağlamak, - Tartışmayı öğretmek,

54 Tarihte Doğru Cevapları Bulanlar
Edison Hitler İnsanlar, kendi sorularına buldukları cevaplarla yaşamı şekillendirir.

55 Soru Sorma Kapalı Uçlu Sorular o Buraya arabayla mı geldin? Evet.
o Gerçekten böyle mi düşünüyorsun? Evet. o Canını sıkan kim? Sen. Açık uçlu sorular o Buraya gelme yöntemleri neler? o Bu konuda neler düşünüyorsun? o Duygu durumunu nasıl tanımlarsın?

56 Soru Sorma Olumsuz soru Bu geceki yemeğe gelmiyor musun? Nötr soru
Bu akşamki yemek için planın nedir? Olumlu soru Bu geceki yemeğe geleceksin, değil mi? Gizli yönlendirme Koçluk, dünya çapında şirketlerin, hatta fortune 500 şirketlerinin, vazgeçilmez lider gelişim programları arasında yer alıyor. Sizin koçluk hakkında düşünceleriniz neler? Önce verdiğin bilgi doğru kabul edilir.

57 “ Bir insanı verdiği cevaplara göre değil, sorduğu sorulara göre yargılayın.”
Voltaire.

58 Sorular nasıl olursa farkındalık sağlar?
Sorular araştırmaya ve gelişmeye yönlendirmelidir… İyi bir öğrencinin sahip olması gereken özellikler nelerdir? Okul arkadaşlarıma nasıl davranmalıyım? Başarı için ne tür fedakarlıklarda bulunabilirim? “ Bir insanı cevaplarına göre değil, sorularına göre değerlendirin” Voltaire.

59 Güçlü soru özellikleri…
• Soru basit ve sade olmalıdır. • Birden fazla soru sorulmamalıdır. • Gerekirse 4 saniye kuralı uygulanmalıdır. (Her sorudan sonra beklenmelidir.)

60 Sıkı sorular… Bu dünyaya ne için gelmiş olabilirsin?
Bu dünyaya hangi değerli katkıyı sağlamak için gelmiş olabilirsin? Yaşam amacın ne? Yolculuk nereye ? Bunun senin için anlamı ne?

61 Sıkı sorular… Seni bu güne getiren seçimlerin hangileri?
Gelecekte hangi seçimlerini anlatmak istersin? Gelecekte yaşamak istediğin hayata seni ulaştıracak hangi seçimden başlamak istersin?

62 Sorularınızı Değiştirin…
Siyah Soru Beyaz Soru Neden hep ben? Bu yaşadıklarımın anlamı ne olabilir? Bu yaşadıklarımın hayatıma katkısı ne olabilir?

63 Bu durumdan ne öğrendim ?
Kendinize Sorun… Bu durumdan ne öğrendim ? Unutmayın ki… “Hiç kimse, zafere kendi yenilgisinin sebebini bilenden yakın değildir.”

64 Karşınızdakine Sorun…
(Bardağı Doldurmayın/ Taşırmayın) Böyle düşünmene sebep olacak ne yapmış olabilirim? Böyle düşündüğünü düşünüyorum? Doğru mu? Doğru değilse neler olduğunu anlatabilir misin? Böyle söylemen beni üzdü? Aslında ben…..

65 Sorular Amaçlarından hangilerine ulaştın?
Halen ulaşmak için mücadele ettiğin neler var ? Hedefine ulaşmana engel olan şeyler nedir? (sen, diğerleri ve çevresel şartlar)

66 Soruların Gücünü Önemseyin!
Ne istiyorum? İsteklerim ve arzularım neler? Bu konu hakkında ne /neler yapabilirim? Bu arzumu gerçekleştirmek için imkanım dahilinde olan şeyler neler? Şu andan başlayarak neler yapacağım? Bu konuyla ilgili hayallerim için hemen şimdi neler yapacağım?

67 Yargılayıcı / Öğrenici Sorular…
Benim sorunum ne?”, “Onlardaki sorun ne?”, “Kim suçlu ?”, “Kimi suçlamak lazım?” Öğrenici “Ne yapabilirim ?”, “Bundan ne öğrenebilirim?”, “Seçenekler nelerdir?”, “Neyi değiştirebilirim?”

68

69 Ne oluyor? Olmadığında ne olacak? Başka ? Geçmişte bu konuyu hallettiğin dönemler olur mu? Küçük bir adım atsan ne olur? …………. Gerçekleştiğinde ne olacak? Bu yolda hangi güçlü yönün senin destekler? …………. Olduğunda nasıl hissedeceksin? Bütün bunlardan sonra neyin farkındasın? Şimdi neyin farkındasın? …………. Neye hizmet ediyor? …………. Neyi önceliğe taşıyor? SESSİZ KALMAK : kendi başına çok güçlü bir etki. …………. Yıl sonra kendini nerde görüyorsun? Senin için anlamı ne? Senin için değeri ne? …………. Nasıl hissedeceksin? Ne sormamı istersin?

70 Seni ne mutlu eder? Kalbin ne yapmak istiyor? (Planları aç)………..Faydasına inanıyor musun? …..olman için daha neler yapman gerekiyor? Kimsin? Ne olacaksın? Ne tür yeni seçimler istiyorsun? Nasıl bir adım atarsan hedefine ulaşırsın? Huzurlu sen nasıl olurdu? ( çeşitli sıfatlar olabilir, bu durumda geleceği hayal etmesini sağlıyor) Bunun için küçücük bir adım atsan ne olurdu? Neyi taahhüt ediyorsun? Dediğine ne kadar yakınsın? ……………nelere hizmet etti? Nasıl bir sen olacak? Bir sonraki adım ne? Hikayeyi anlatır mısın? Hangi değerine sahip çıkacaksın?

71 Problemi çözmek üzere hedef belirlemek için…
Bu problemi neye/nereye ulaşmak için çözmek istersin ? Bu problem senin hangi hedefine ulaşmana engel oluyor? Değer bazlı problem çözümü için… Bu problem senin hangi değerine dokunuyor? Bu değeri koruma altına almak için neler yapmalısın? Problemi yaşayan bir insan olarak hayal edin. İnanç sistemi, değerleri, politik görüşü neye benziyor? Problemin arkadaşları kimler ?(düşünce, inanç, önyargı vb)

72 Problemi görselleştirmek için…
Bu problemin sınırları nereye kadar uzanıyor? Bu problemi neye benzetiyorsun? Problemin bir tadı var mı? (Ya da) bir sesi var mı? Bu sesi kısmak için neler yapman gerekiyor? (ya da) Bu tadı değiştirmek için neler yapmalısın? Bu problem, (örneğin) fırtına, mağara, orman gibi bir durumla tarif etsen hangi durumu seçerdin? (Not: Bu 3 benzetme örnek olarak verilmiştir, sadece bunlarla kısıtlamak yaratıcılığı engeller. Kişinin kendi tarifini yapmasını her zaman teşvik etmek gerekir) Bu tarif ettiğin durumdan kurtulmak için neler yapmalısın? Bu problem bir nesne olsa ne olurdu. Çizer misin? Sonra siler misin? Silerken hangi ucundan. Köşesinden başlamak isterdin? Problemi vücudunun neresinde tutuyorsun? (elinde, cebinde, başında, ayakkabının içinde vb.). Orada durmasının sebebini tarif edebilir misin?

73 ŞEKİLLENDİRİCİ GERİ BİLDİRİM

74 KOÇLUK YETKİNLİKLERİ ŞEKİLLENDİRİCİ GERİ BİLDİRİM
Yakamozlar: Uyarıldıklarında, tehdit altında olduklarında ışık saçarak savunma yapan, tek hücreli, çirkin bir deniz canlısıdır. Mikroskobik ölçülerdeki bu canlının birçoklarının bir araya gelerek ışık saçmasına yakamoz denir. En iyi yakamoz ay ışığı olmadığı karanlık gecelerde görülür. Eleştiriler yavan ve yalnız başına yapıldığında rahatsız edici ve tek yakamoz gibi çirkindir. Öyle bir eleştiri yapın ki, kelimeleri doğru seçerek karanlıkta etrafa ışık saçsın.

75 ŞEKİLLENDİRİCİ GERİ BİLDİRİM
BİR GERİ BİLDİRİMİN SAĞLIKLI OLMASI İÇİN ŞARTLAR YÖNTEM İÇERİK Düzenli yap Güven ve saygı ortamı İzin al Uzmanlık alanında Özel hissettir Gerçekten önemseme Uygun zamanlama Yargıdan uzak Açık, net Kırılmaya açık olmak

76 ŞEKİLLENDİRİCİ GERİ BİLDİRİM
Sokrates Testi : Gerçek olduğundan emin misin? İyi bir şey mi? Faydasından emin misin? Bu sözün bana faydası var mı, Ona faydası var mı? Sana faydası var mı?

77 Söz ola kese savaşı, Söz ola kestire başı, Söz ola ağulu aşı,
Yağ ile bal ede bir söz. (Yunus Emre)

78 Söz Ola Kese Savaşı, Söz Ola Kestire Başı
Söz Ola Kese Savaşı, Söz Ola Kestire Başı. Söz Ola Ağulu Aşı, Yağ İle Bal Ede Bir Söz. (Yunus Emre)

79 (K) KONU: Konu, hizmet alanın gündeme getirdiği başlıktır.
KAMÇI! MODELİ (K) KONU: Konu, hizmet alanın gündeme getirdiği başlıktır. (A) AMAÇ: Ele alınan konunun seans sonunda erişmesi gereken olgunluğun tarifidir. (M) MEVCUT DURUM: Hizmet alanın gerçeğidir. (Ç) ÇARE: Amaca ulaşmak için ortaya konulan çözümlerdir. (I) ISMARLAMA: Hizmet alanın çözümlerden birisini tercih etmesidir. (!) İLAN: Tercih edilen çarenin ilan edilmesidir.

80 Kamçı Tekniği Temel Soruları
KONU : (Bu gün) ne hakkında konuşmak istiyorsun? (…… amacıyla ….. Yapmak istiyorum) Buna bir başlık koysak ne olur? (veya sen arada başlık koymasına yardımcı ol. Konumuz …. dır doğru mu anlamışım DİKKAT : KONUDA DA BÜYÜK AMAÇ GÖMÜLÜDÜR. ( Kariyerimde ilerlemek amacıyla, neler yapabileceğimi konuşmak istiyorum)

81 Kamçı Tekniği Temel Soruları
AMAÇ : Bu görüşmenin (60 dk- 90 dk) sonunda ne ile ayrılmayı düşünüyorsun? Bu görüşmenin sonunda nasıl bir sonuca ulaşmak istiyorsun ?

82 Kamçı Tekniği Temel Soruları
MEVCUT DURUM: Şu anki durum nedir? Nasıl görünüyor ? İyi olan ne? Görünmeyen ne olabilir? Ne eksik? Ne fazla? Hangi engeller var?

83 Kamçı Tekniği Temel Soruları
ÇARELER / ÇÖZÜMLER Alternatifler ne? Neler yapabilirsin ? Başka…….? Başka………..? ………….. olsa ne olur ? ………….. olmasa ne olur ?

84 Kamçı Tekniği Temel Soruları
ISMARLAMA Bu çözümleri sıralayacak olsan ilk üçte hangileri olur ? Bu çözümlere 10 / 5 üzerinden puan versen… Hangisini seçersin ? (ısmarladı) Karşına çıkacak engeller ne olabilir? Kimlerden destek alabilirisin ?

85 Kamçı Tekniği Temel Soruları
İLAN ET 5N1K (Neyi, ne için, ne zaman (da), nasıl, nerede ve kimlerle yapacağım) Bunu nasıl bileceğim ? Koç ’un sorusu (bunu sana hatırlatmamı / bildirmemi ister misin)  DÜĞÜMLE /BAĞLA/KAPAT/ : Buradan ne ile ayrılıyorsun? Çantanda ne ile gidiyorsun?

86 Koçluk Uygulaması Konu: Ders çalışıyorum ama başarılı olamıyorum
Öğrenci ve koç diyaloğu


"Van MEB Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Öğretmenlerine" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları