Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

TOPLUMSAL DUYARLILIK PROJESİ

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "TOPLUMSAL DUYARLILIK PROJESİ"— Sunum transkripti:

1 TOPLUMSAL DUYARLILIK PROJESİ
KADAVRA GRUBU

2 KADAVRANIN TIP EĞİTİMİNDE ÖNEMİ

3 Proje Amaci Kadavranın tıp eğitimindeki önemi anlatmak, toplumu kadavra bulmanın zorluğu ve bağışı hakkında bilgilendirmek

4 Kadavra Nedir? Ceset; diseksiyon için kullanılan cansız insan vücudu. Daha çok, hekimlik öğretiminde kullanılmak için hazırlanmış ceset manasındadır.

5 Kadavra Nasil Saklanir?
2 lt su + 2 lt formol + 2 lt alkol

6 KADAVRANİN TARİHSEL GELİŞİMİ
Galen 16. yüzyıl Andreas Vesalius 17. yüzyıl Emir Çelebi- Enmuzec el-Tıb

7

8 Kadavra Tip Eğitimine Nasil Katki Sağlar?

9 Batı ülkelerinde kadavra bağışı 19. yüzyılda resmiyet kazanırken ,
Ülkemizde 1980 yılından itibaren başlamıştır.

10 Toplumun gittikçe bilinçlendiği doku, organ ve kadavra bağış oranlarından anlaşılmaktadır.

11 Prof. Dr. Ahmet Kağan Karabulut:
”Kadavra kullanımı klasik tıp eğitiminin vazgeçilmezi olmasının yanı sıra, özellikle kadın doğum, ortopedi, üroloji, kulak-burun-boğaz, anestezi, plastik ve genel cerrahi gibi bölümlerin asistan eğitiminde de kullanılmaktadır. Yeni operasyon tekniklerinin denenmesinde ve klinik anatomi çalışmalarındaki önemi de çok büyüktür”

12 ”Gelişmiş ülkelerde binlerce kişi bedenini, eğitim ve bilimsel amaçlı değerlendirilmek üzere tıp fakültelerine bağışlamaktadır. Ülkemizde ise kadavra bağışı yok denecek kadar az. Hızla yeni tıp fakültelerinin açıldığı ülkemizde kadavra sıkıntısı gittikçe artmakta ve tıp eğitimini aksatacak seviyeye yaklaşmakta. 70 milyonluk Türkiye’de yılda sadece bir kaç adet kadavra bağışlanmakta. Kadavra bağışının azlığı ve ithali konusunda yasal engeller bulunması, sorunun çözümünü engelleyen en önemli etkenlerdir. Ülkemizde genellikle kimsesiz cesetlerden kadavra olarak yararlanılmaktadır.”

13

14 İstatistikler Türkiye’de her yıl 0-10 arası kadavra bağışı yapıldığı düşünülmektedir. Dünya ortalamasında her 4-6 öğrenciye 1 kadavra düşmektedir. Japonya’da her 2 öğrenciye yıl içinde 1 kadavra düşmektedir. İran ve Suudi Arabistan Türkiye’deki kadavraların 3 katına sahiptir.

15 Avrupa genelinde ise her 10 öğrenciye 1 kadavra düşmektedir.

16 Türk Tabipleri Birliği Mezuniyet Öncesi Tıp Eğitimi Raporu (2002’ye göre)

17

18 Biz Neler Yaptik? Adli Tıp Kurumu’na gittik:

19

20

21 Cerrahpaşa Tıp Fakültesi’ne gittik:

22 VEFA ZAMANI Kadavra defin öncesi tören düzenledik:
Fakültemizde 6 senedir bulunan kadavranın defin işlemi yapılacaktır. Bu işlemden önce yapılacak olan KADAVRA Grubu ’nun düzenlediği törene katılmanızı bekleriz Tarih:17 Ocak salI Saat:13.30 YER: Anatomi lab.

23

24

25

26 Todup Grubumuz: Barış Çelenk Muhammet Serdar Sefil Yasemin Selalmaz
Emine Doğan Gözde Öksüzler Melek Akpınarlı Kübra Bağdatlıoğlu Onur Şen Hasan Hacıkamiloğlu Yasin Vural Ahmet Yıldız

27 Kaynakça www.wikipedia.org www.anatomidernegi.com www.saglik.gov.tr

28 Bizi Dinlediğiniz İçin Teşekkür Ederiz!


"TOPLUMSAL DUYARLILIK PROJESİ" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları