Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

GEREDE ANADOLU ÖĞRETMEN LİSESİ

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "GEREDE ANADOLU ÖĞRETMEN LİSESİ"— Sunum transkripti:

1 GEREDE ANADOLU ÖĞRETMEN LİSESİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA

2 “İNSANLAR BİLDİKLERİ İLE DEĞİL İNANDIKLARI İLE YAŞARLAR
Ders çalışmaya başlayabilme davranışı “ karar vermeyi” gerektirir.çalışmaya başlamak için karar verebilmemiz ise ders çalışmaya yönelik olarak bildiklerimiz ile inandıklarımız arasındaki uyuma bağlıdır. “İNSANLAR BİLDİKLERİ İLE DEĞİL İNANDIKLARI İLE YAŞARLAR

3 Verimli Ders Çalışmayı Öğrenmek İstiyor Musunuz?

4 Acaba bende öğrenebilecek miyim?

5 VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI NELERDİR?
Amaçlarınızı belirlemek Planlı çalışmak Zamanı verimli kullanmak Verimi azaltıcı etkenleri ortadan kaldırmak Uygun bir çalışma ortamı hazırlamak Dikkatinizi uyanık tutmak Derse hazırlıklı olmak Not tutmak Araç gereç ve kaynaklardan yararlanmak Verimli okumak Aralıklı tekrarlar yaparak unutmayı önlemek

6 AMAÇLARIN VE ÖNCELİKLERİN BELİRLENMESİ

7 Benim Uzun Vadede Amacım Veteriner Olup Sana Yaşlılığında Bakmak Kısa Vadeli Amacım İse Bunu Sana Anlatmak

8 Şimdi basit bir yöntemle bu öncelikleri nasıl belirleyebiliriz bir bakalım.

9 Ben yazar olmak istiyorum peki ya sen?

10 Amaçlarınızı belirledikten sonra bunlara bir ay süre tanıyın
Amaçlarınızı belirledikten sonra bunlara bir ay süre tanıyın. Gelecek ay yeni bir liste yapın. Kendinize şunları sorun. Ortaya ne çıkacak? Ne kadarı yapıldı? Ne kadarı yapılabilirdi?

11 PLAN “neyi”, “nasıl”, “ne zaman” ve “nerede” çalışacağınızı önceden belirlemek demektir.

12

13 En zor dersleri en rahat anlayabileceğiniz saatlere yerleştirin.
Dersten önce hazırlık çalışmalarına yer verin

14 Plan Yaparken Nelere Dikkat Etmeniz Gerekir?
O gün okulda işlediğiniz konuların tekrarını yapınız. 2. O gün ile ilgili verilen ödevleri yapınız. 3. Farklı türde çalışma gerektiren dersleri ard arda getirmeye çalışın.

15 5. Çalışma sırasında her derse belirli bir süre ayrılmalıdır.
En verimli çalışma aralıklı çalışmadır. 45 dakika çalışıp dakika dinlenilmelidir. Birbirine benzeyen dersler üst üste çalışılmamalıdır.

16 ZAMANIN DEĞERİ Bir yılın değerini; tek dersten kalan öğrenci bilir. Bir ayın değerini; prematüre bir çocuk doğuran anne bilir. Bir haftanın değerini; haftalık derginin editörü bilir. Bir saatin değerini; eve dönmek zorunda olan aşıklar bilir. Bir dakikanın değerini; uçağı kaçıran yolcu bilir. Bir saniyenin değerini; kaza atlatan kişi bilir. Bir milisaniyenin değerini; 100 metrede gümüş madalya alan atlet bilir DERS ÇALIŞMA ÇİZELGESİ

17 Her gün belirli miktarda soru çözmeye çalışın
Her gün belirli miktarda soru çözmeye çalışın. Soru çözmek bir alışkanlık olmalı.

18 ZAMANI KULLANMAK

19 Verimi Azaltıcı Etkenler
Yorgunluk Elem Duygusu Fazla Heyecan Aile Dertleri Uykusuzluk Korku Endişe Acelecilik Normalin Altında Yada Üstündeki Fiziki Şartlar( çok soğuk , çok sıcak) Araç Gereç Noksanlığı Başka Yerde Olma Düşüncesi Dikkati Dağıtacak Poster, Resim,Müzik Ağrı Öfke Açlık Telaş Sızı Aşırı Kaygı Aşırı Tokluk Okuldaki problemler

20 Uygun Bir Çalışma Ortamı Hazırlama
Çalışma odası iyi havalandırılmış olmalı ve uygun bir ısıya sahip olmalıdır. Çalışma masasının etrafında öğrencinin dikkatini dağıtacak resimler, posterler olmamalıdır. Sadece masada ders çalışılmalıdır. Öğrencinin çalışması için bağımsız bir odası yoksa evin bir köşesi çalışma için ayrılmalıdır. Masanın üzerinde sadece çalışma malzemeleri bulunmalıdır.

21 Çalışma masamı bundan sonra sadece ders çalışmak için kullanacağım

22 Dikkatinizi Uyanık Tutmak

23 BENİM BÜYÜMEYE İHTİYACIM OLDUĞU İÇİN YATIYORUM
YA SİZ???

24 Televizyonda bugün hangi dizi var acaba?

25 Bir saattir telefonla konuşuyorum

26 Yemeklerden yarım saat sonra çalışmaya başlayın.

27 Çalışma öncesi yeterince dinlenmiş olma
Derslerini öğrenebilmek için iyi dinlenmen gerekiyor. Çalışma öncesi yeterince dinlenmiş olma Çalışmaya geçmeden önce vücut ve zihin yeterince dinlenmiş olmalıdır. Aşırı duyarlılık, karamsarlık, isteksizlik, bedensel yorgunluk, uykusuzluk gibi nedenlerle beliren bitkinliğe düşmemek için her zaman aynı biçimde olan çalışma yöntem ve tekniklerinden kaçınmak, ders dışı uğraşlarla yeterince ilgilenmek ve gerçek anlamda olabildiğince dinlenmek zorunludur.

28 TEKRAR EDİLEN BİLGİLER HAFIZANDA KALIYORMUŞ KIZIM
UYUMADAN ÖNCE TEKRAR EDİLEN BİLGİLER HAFIZANDA KALIYORMUŞ KIZIM

29 PEKİ HANGİ DERSE NASIL ÇALIŞILIR?

30 MATEMATİK DERSİNE ÇALIŞMA
Derslerde öğretmenin konu anlatımı ve verdiği örnekler dikkatle izlenmeli, anlaşılmayan ve eksik kalan noktalar hemen sorulmalıdır.

31 Öğretmenin soru çözmede kullandığı kısa yollar birimler, formüller ezberlenmek yerine sebep-sonuç ilişkisi kurarak öğrenilmelidir Matematik dersindeki konular derste iyi öğrenilmiş olsa bile, düzenli test çözülmezse çok çabuk unutulur

32 Konu konu ve günü gününe çalışmak zorunludur
Konu konu ve günü gününe çalışmak zorunludur. Bu çalışmalarda çözülemeyen soruların vakit kaybetmeden doğru çözümleri öğrenilmelidir. Mümkün olduğunca çalışmalar çok sayıda ve farklı tarzda sorular ile zenginleştirilmelidir.

33 Sınavdan önce çözülen soruların oluşturduğu bilgi birikimi adayın sınavda başarılı olmasını sağlar.

34 TÜRKÇE VE EDEBİYAT Derste anlatılan konular belli dönemlerde tekrar edilmeli ve testler çözülmeli. Okuma, anlama ve yorumlama hızını arttırmaya yönelik çalışmalara ağırlık verilmelidir

35 Soruları okurken hızınızı kesecek davranışlar olabilir
Soruları okurken hızınızı kesecek davranışlar olabilir. Örneğin sesli okuma alışkanlığı, dudak kıpırdatarak okumaya çalışmak, okunan her ifadenin altını çizmek gibi. Hızlı okuma tekniklerini kullanmalı ve sınav öncesi okuma egzersizleri ile okuma hızınızı artırmalısınız.

36 Bütün şıkları okumadan doğru olduğuna inandığınız şıkkı işaretlemeyin
Bütün şıkları okumadan doğru olduğuna inandığınız şıkkı işaretlemeyin. Çünkü bazı sorular sizden en doğru cevabı bulmanızı ister.

37 Soru kökünün veya soru metninin uzun oluşu sizin için daha fazla ipucu anlamına gelir.
Bu nedenle uzun metinli sorular daha kolay çözülebilen sorular olarak algılanmalıdır.

38 Paragraf tipli sorularda genellikle paragraftan önce soru kökünün okunması paragrafın ikinci kez okunması zorunluluğunu önler. Soru kökünü okuyan zihin soruyu bu zihni hazırlıkla okuma eğiliminde olur.

39 GEOMETRİ DERSİNE ÇALIŞMA
Geometri dersine çalışmayı iki aşamada ele alabiliriz: -Konuları öğrenme -Test sorularını çözme Geometri konularını sırasıyla inceleyip, özelliklerini yazarak tekrar ederseniz öğrenmeniz kolaylaşır.Konuların işleniş sırasını dikkate alınız.Çünkü geometride bilgiler süreklilik gösterir,konular birbiriyle yakından İLGİLİDİR.

40 FİZİK DERSİNE ÇALIŞMA Fizik dersine çalışırken dikkat edilmesi gereken noktalar:Okulda yada dershanede öğretmeninizin anlattığı temel kavramları ve çözdüğü örnekleri çok iyi not alarak anlamaya çalışın.Eve geldiğinizde günübirlik ,konuları tekrar edip iyice pekiştirdikten sonra soru çözümüne başlayın.Soru çözümüne kolaydan zora doğru ve özellikle çözümü yapılmış sorulardan başlamanız daha yararlı olacaktır .

41 Formül ezberlemektense formülü sık sık kullanarak kalıcılığını sağlayınız.Şekil çizimine önem verin ve gerekli gösterimleri şekil üzerinde yapın,bu size zaman kazandıracaktır

42 KİMYA DERSİNE ÇALIŞMA Derste aktif olmanız gerekir. Bunun için derste işlenecek konuya ön hazırlık yaparak gelmeniz, hem aktif olmanızı, hem de konuya daha hızlı hakim olmanızı sağlar., Dersi derste dinlediğiniz zaman yapmanız gereken görevin % 70’ni halletmişsiniz demektir. Bundan sonraki göreviniz ise öğrenmiş olduklarınızı pekiştirmek, unutmamak, ve tam manasıyla öğrenemediğiniz konuları da öğrenmeye çalışmaktır

43 BİYOLOJI DERSİNE ÇALIŞMA
Dershanede veya okulda öğretmenden dersi dinledikten sonra kelimelerin akılda tutulabilmesi için mutlaka tekrar edilmesi gerekir Biyoloji dersi çalışırken önemli noktaların altı çizilmeli gerekli notlar alınmalıdır.

44 Bilindiği gibi Biyoloji Dersi, ayrıca Latince terimlerin ağırlıklı olduğu bir derstir. Dershanene veya okulda öğretmeninizden dersi dinledikten sonra bu terimlerin akılda tutulabilmesi için mutlaka tekrar edilmesi gerektiğini de unutmayın.

45 TARİH DERSİNE ÇALIŞMA Tarih diğer derslere göre daha kolay öğrenilen bir derstir.Tarihi kolay öğrenme avantajının yanında kolay unutma dezavantajı da vardır.Dolayısıyla unutmamanız için konuyu öğrendikten sonra bol bol soru çözmeniz, tekrar yapmanız gerekiyor

46 Tarih dersine çalışırken dikkat edilmesi gereken noktalar:Konular ile ilgili temel bilgiler öğrenilmelidir.Önemli olayların nedenleri ve sonuçları ,önemli olaylar arasında ki etkileşim,günümüze kadar devam eden etkileri öğrenilmelidir

47 DİKKATİNİZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİM 


"GEREDE ANADOLU ÖĞRETMEN LİSESİ" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları