Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

DEĞERLER EĞİTİMİ BİRİMİ KARAKTER EĞİTİMİ ÇALIŞMASI

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "DEĞERLER EĞİTİMİ BİRİMİ KARAKTER EĞİTİMİ ÇALIŞMASI"— Sunum transkripti:

1 DEĞERLER EĞİTİMİ BİRİMİ KARAKTER EĞİTİMİ ÇALIŞMASI
BİLİŞİM KOLEJİ

2 İYİYİ BİLEN VE UYGULAYAN , GÖRGÜ KURALLARI ÇERÇEVESİNDE SOSYAL ,
EĞİTİMİN TEMEL İŞLEVİ BAŞARILI VE İYİ İNSAN YETİŞTİRMEKTİR. HATTA İYİ İNSAN OLARAK YETİŞMENİN BERABERİNDE BAŞARIYI DA GETİRDİĞİ İSTATİKLERLE ORTAYA KONMUŞTUR. İYİYİ BİLEN VE UYGULAYAN , GÖRGÜ KURALLARI ÇERÇEVESİNDE SOSYAL , VARLIK GAYESİNİ BİLEN …

3 BU YILKİ EĞİTİM ÖĞRETİM SÜRESİNCE KAZANDIRILMASI ÖNGÖRÜLEN
KAVRAMLAR

4 Ders çalışma sorumluluğu,
Doğruluk, Anne babaya saygı, Empati ve başarı, Öz denetim, Tarih bilinci ve tarihi büyüklere saygı, Öfkeyi anlamak ve öfkeyle baş etmek, Dost ve arkadaşlık, Sabır,

5 NİÇİN KARAKTER EĞİTİMİ
YAPIYORUZ ?

6 (Karakter eğitimi bir fıtrat oluşturma eğitimi yeni değildir.)
İnsanın yaratılış amacı , yaratılış gayesi doğrultusunda sürekli gelişmek ve olgunlaşmaktır. Bu gelişim ve değişim sürecinin amaca hizmet edebilmesi , yaratılışında var olan fıtri faziletlerini geliştirmesi ve fıtrattaki kötülüğe eğilimlerin üstesinden gelinebilmesi için mutlaka karakter eğitimine ihtiyaç vardır. (Karakter eğitimi bir fıtrat oluşturma eğitimi yeni değildir.)

7 İçe dönüklük , kişilik özelliği
Bu eğitimden maksat , çocuklarımızın yaratılışında var olan bu kötü duyguların kontrol altına alınmasını sağlamak , güzel duyguların gelişmesine katkıda bulunmaktır. Bir insanı kişilik özelliklerinden dolayı değil , karakter özelliklerinden dolayı sorumlu tutarlar. İçe dönüklük , kişilik özelliği Dürüst veya yalancı olmak , karakter özelliğidir.

8 NASIL ÖĞRETECEĞİZ ?

9 UYGULAMASINDA KULLANILABİLECEK
DEĞERLER EĞİTİMİ UYGULAMASINDA KULLANILABİLECEK YÖNTEM VE TEKNİKLER

10 Anlatım (Telkin , öğüt verme)
İşlenecek kavramla ilgili bilgilendirme. Sorumluluk : Sonuçları üstlenme bilinci.

11 Ödevlendirme Özellikle sözel derslerimizde seçilen kavramla ilgili ödevlendirme yapılması ,sonraki gün ödevin sınıfta gündem yapılmak suretiyle değerlendirilmesi. Örn. Sorumluluk duyduğunuz varlıkları sıralayınız diye bir ödev verilebilir. Sorumlu olmamızın sebepleri konusunda bir tartışma ortamı oluşturulabilir.

12 Canlandırma, drama Yaşanmış veya hayal ürünü bir olayın sınıfta canlandırılması. Drama yapılacak konu önceden öğrencilere verilir veya ders sürecinde uygulanabilir. Örn. Evdeki sorumluluklarını yerine getirmeyen Ali’ye annesinin sorumluluklarını hatırlatması.

13 Öğrencileri sınıf içinde gruplara ayırarak görevler vermek.
Grup çalışmaları Öğrencileri sınıf içinde gruplara ayırarak görevler vermek.

14 sorumluluk Pano hazırlamak
Öğrencilerden elde edilen geri dönüşümlerin sınıf veya koridor panolarında sergilenmesi. sorumluluk “Herkes kendi evinin önünü süpürse dünya tertemiz olur.” Arkadaşlarıma karşı sorumluluklarımız: ……………… ………………. ………….. …………….. Sorumlu çocuk …………………… ………………… ……………………….. ……………………….

15 Öğrenci sunumları , anlatımları
Öğretmen rehberliğinde , öğrencinin hazırlamış olduğu konusunu sınıfta arkadaşlarına sunması. (Projeksiyondan da faydalanılabilir.) Sorumlu olduğum varlıklar : Annem ve babam Onlara karşı sorumluluklarım

16 Belirlenen değerle ilgili olumlu ve olumsuz kavramlar üzerinde düşünme
Sözünde durmak-güvenilmezlik Dikkat kesilmek-umursamamak Ciddiyet-lakaytlık Hassasiyet-kayıtsızlık Önemsemek-önemsememek

17 Konuyla ilgili şiir , öykü , masal belirlenmesi
Örn. Bezgin Şehzade (Karakter eğitimi aile kitapçığı) Cenneti Taşıyan Adam (Cüneyd Suavi)

18 İslam tarihinden kavramla ilgili olaylar , kıssalar ve menkıbelerin seçilmesi
Bir sefer elhamdülillah dedim… Son nefeste kardeşleri düşünüyorlardı (Tarihin Şeref Levhaları Ahmet Şahin)

19 Atasözleri ve özlü sözlerde faydalanmak
Komşu komşunun külüne muhtaçtır. Herkes evinin önünü süpürürse dünya tertemiz olur.

20 Resim ve afiş çalışması yapmak

21 Kavramla bağlantılı kitaplar tavsiye etmek
Örn. Geçlerle Başbaşa (Ali Fuat Başgil)

22 İşlenen değerle alakalı film izletmek ve sesli yayınlardan istifade etmek

23 Kavramla bağlantılı ayet ve hadislerin belirlenmesi
“Ana-babandan biri veya her ikisi senin yanında yaşlanırsa , kendilerine “ÖF” bile deme ,onları azarlama. İkisine de güzel söz söyle.” (İsra ,23) “Hepiniz çobansınız ve hepiniz güttüğünüzden sorumlusunuz.Erkek ailesinin çobanıdır ve güttüğünden sorumludur.” (Hadis-i Şerif)

24 Konuya ışık tutacak otobiyografilerin seçilmesi

25 Ödüllü şiir ve kompozisyon yarışmalarının düzenlenmesi
Bu yarışmalar sınıf içi etkinlik olarak da yapılabilir , I. Kademe ve II. Kademede genele hitap eden bir yarışma olarak da yapılabilir.

26 Öykü ve hikaye tamamlama
Başlanıp yarım bırakılan bir öykü veya hikayenin öğrenciler tarafından tamamlanmasını istemek , tamamlayan öğrencilere sınıfta okutmak

27 Öğrencileri işlenen kavramlarla ilgili spot kelimeler veya özlü cümleler oluşturmalarını teşvik etmek

28 Yap-boz teknikleri kullanmak Beyin fırtınası yapmak Okul içi ve okul dışı geziler

29 KARAKTER EĞİTİMİ KİTABINDAN FOTOKOPİ YAPILARAK DAĞITILAN ETKİNLİKLERİN SINIF DÜZEYLERİNE VE BEKLENTİLERİMİZE GÖRE AYARLANMASI

30 KARAKTER EĞİTİMİ UYGULAMASINDA KULLANABİLİNECEK YÖNTEM VE TEKNİKLER
Ödevlendirme (Kavramla ilgili derslere göre verilebilecek ödevler) Uygulama , drama ; (Sınıf içi etkinliğe uygun çalışmalar) Gurup faaliyetleri ; (Öğrencileri guruplara ayırarak yapılacak etkinlikler) Pano hazırlanması ; (Sınıf içi ve koridor panolarının kavram çalışmalarıyla süslenmesi) KONU : YARDIMSEVERLİK İŞLENME TARİHİ :10 EKİM-4 KASIM


"DEĞERLER EĞİTİMİ BİRİMİ KARAKTER EĞİTİMİ ÇALIŞMASI" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları