Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

UYARLANABİLİR EĞİTSEL HİPERORTAMLAR

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "UYARLANABİLİR EĞİTSEL HİPERORTAMLAR"— Sunum transkripti:

1 UYARLANABİLİR EĞİTSEL HİPERORTAMLAR
Sibel SOMYÜREK UYARLANABİLİR EĞİTSEL HİPERORTAMLAR

2 İçerik Neden gereksinim duyulmuştur? Nedir?
Uyarlanabilir Eğitim Sistemlerinin Oluşturulması Sonuçlar

3 Neden gereksinim duyulmuştur?
1 Bilgi yoğunluğu Doğru bilgiye Hızlı erişim Uyarlanabilir Hiper Ortamlar 2 “biri hepsine uymaz” Farklı bireylerin gereksinimleri Bireyin zamanla değişen gereksinimleri 3 “kullanılabilirlik problemleri” Kaybolma Bilişsel aşırı yüklenme

4 Neden gereksinim duyulmuştur?
Geleneksel hipermedya uygulamaları tüm kullanıcılar için aynı sayfa içeriğini ve aynı bağlantıları sunmaktadır (Brusilovsky, 2001).

5 Neden gereksinim duyulmuştur?
Tek tipte tasarlanan bu tür uygulamalar yerine öğrencilerin her birine kendi öğrenme gereksinimlerine uygun bir öğrenme sunmak amacıyla: “uyarlanabilir öğrenme ortamları”

6 Uyarlama Örnekleri Office programlarındaki menüler
Amazondaki önerilen kitaplar E-Ticaret sitelerindeki en çok tercih edilenler

7 Nedir? Uyarlanır eğitim sistemleri,
öğrencinin hedefleri, ilgileri ve tercihlerinin bir modelini oluşturarak, öğrenme ortamını yapılandıran ve her bir öğrenci için öğretimi kişiselleştiren, gelişmiş hipermedya sistemleridir (Brusilovsky,1998).

8 Nedir? Uyarlanabilir Eğitsel Hiperortam Kullanıcı Modelleme Hipermedya
Eğitim Teknolojisi Uyarlanabilir Eğitsel Hiperortam Yapay zeka İnsan-bilgisayar Etkileşimi Bilgisayar Mühendisliği Zeki öğrenme sistemleri

9 Kullanıcı tarafından uyarlanan hiper ortam arasındaki fark
Adaptive (uyarlanabilir sistemler) Adaptable (kullanıcı tarafından uyarlanan sistemler)

10 Uyarlanabilir Öğrenme Ortamı Oluşturma Süreci
Öğrenci modelinin geliştirilmesi Sonuç çıkarma mekanizmasının oluşturulması, Çıkarılan sonuçlara uygun uyarlamaların gerçekleştirilmesi.

11 Uyarlama Yöntemleri İçeriği Uyarlama Gezinmeyi Uyarlama

12 İçeriği Uyarlama Teknikleri

13 Koşula Bağlı Metin

14 Esnek Metin Move Mouse

15 Farklı Sayfalar

16 Farklı Bölümler Bölüm 1 Soru? açıklama Bölüm 2 Bölüm 3

17 Çerçeve Temelli Teknik
Açıklama Görseller genel kapsamlı Görseller Açıklama genel Sorular Sorular kolay kolay orta zor

18 Gezinmeyi Uyarlama Teknikleri

19 Doğrudan Kılavuzluk Devam et butonu kullanıcıyı bir sonraki en uygun konu başlığına götürmektedir.

20 Bağlantıları Sıralama
Önerilen sayfalar listelenmektedir.

21 Bağlantıları Gizleme Bağlantı renkleri siyaha dönüştürülerek gizlenmektedir.

22 Bağlantıları Açıklama
Her bir düğümün uygunluk durumu Uygun Uygun değil biliyorsun

23 Bağlantıları Açıklama

24 Bağlantı Üretme Otomatik olarak bağlantı listesi oluşturulmaktadır.

25 Harita adaptayonu Harita üzerinde bağlantıların
görüntülenme durumuna ilişkin bilgi verilmektedir: tamamlandı mevcut konu uygun uygun değil açıklama

26 Sonuç Web ortamında çalışan bireyler için standart bir kullanıcı tipi yoktu Tek tipte tasarlanan uygulamalar farklı bilgi, gereksinim ve ilgileri olan bireylerin kişisel öğrenme gereksinimlerini karşılamada yetersiz kalmaktadır.

27 Sonuç Bu konudaki çözüm:
Uyarlanabilir öğrenme ortamlarının tasarlanması ve geliştirilmesi ile

28 Kaynakça Somyürek, S. (2008). Uyarlanabilir Eğitsel Web Ortamlarının Öğrencilerin Akademik Başarısına ve Gezinmesine Etkisi. Doktora tezi. Gazi Üniversitesi. Eğitim Bilimleri Enstitüsü Somyürek, S. ve Atasoy, B. (2008). Gezinme Adaptasyonu: Neden ve Nasıl?. 8th International Educational Technology Conference (IETC2008), 6-9 Mayıs 2008, Eskişehir, Türkiye.


"UYARLANABİLİR EĞİTSEL HİPERORTAMLAR" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları