Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

ABD Ticaret Müsteşarlığı ABD Büyükelçiliği

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "ABD Ticaret Müsteşarlığı ABD Büyükelçiliği"— Sunum transkripti:

1 ABD Ticaret Müsteşarlığı ABD Büyükelçiliği
Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği Serdar Çetinkaya Sunum Ankara 24 Temmuz 2006

2 ABD Büyükelçiliği Ticaret Müsteşarlığı
Amerikan Ticaret Bakanlığı’nın Dış Ticaret İdaresi’ne bağlıdır. Görevimiz: Özellikle küçük ve orta ölçekli Amerikan şirketlerine mal ve hizmet ihraçlarında yardımcı olmak. ABD’den ithalat yapmak isteyen Türk firmalarına yardımcı olmak. Türkiye’de yatırım yapmak isteyen Amerikan firmalarına yol göstermek. Türkiye’ye yönelik sektör raporları hazırlamak. Amerikan firmalarına temsilci ve distribütör bulmak.

3 Bizim Network’ümüz ve Sizler için Ne Yapabiliriz?
108 ABD şehrinde ve dünyada 80 ülkede Dış Ticaret Uzmanları... Sizler için şunları yapabiliriz: Amerikan mal ve hizmetleri ile iş ortakları bulabiliriz. Avrupa ve ABD’deki fuarlarda firmanızı yüzlerce Amerikan firmasına tanıştırabiliriz.

4 ABD Büyükelçiliği Ticaret Müsteşarlığı
Amerikan Büyükelçiliği Ankara Tel: Amerikan Başkonsolosluğu Istanbul Tel: İzmir Ticaret Odası Tel:

5 Sizlere neler sunacağım?
ABD – Türkiye Ticareti Hizmetlerimiz Temsilci veya Distribütör olmak Amerikan Firmalarıyla Ortaklık Kurmak Ticari Uzlaşmazlıkları Çözmek ABD’ye İhracat Konusunda Bilgi TDA Proğramları Amerikan Eximbank Proğramları OPIC

6 Türkiye’ye Yapılan İthalatın Ülkelere Göre Dağılımı
Almanya 13.0% Rusya 9.3% Italya 7.1% Fransa 6.4% ABD 5.0% İngiltere 4.4% AT %

7 ABD ve Türkiye ABD Türkiye’nin 4. Büyük Ticaret Ortağı
2005 yılında ABD’den yapılan İthalat: milyar Dolar Türkiye’nin ABD’ye yaptığı İhracat: 5.18 milyar Dolar

8 2005 Yılında ABD’den Türkiye’ye En Çok Yapılan İhracat Kalemleri
Ulaştırma Sektörü (Boeing Uçaklar) milyon Dolar Kimyasal Maddeler milyon Dolar Yatırım Makineleri milyon Dolar Bilgisayar ve Elektronik Mamüller - $350 milyon Gıda Maddeleri –309 milyon Dolar Hurda Metal milyon Dolar Mineraller ve Madenler (Kömür) milyon Dolar Kağıt milyon Dolar

9 2005 Yılında Türkiye’den ABD’ye En Çok Yapılan İhracat Kalemleri
Giyecek ve Aksesuar milyon Dolar Ana Metaller milyon Dolar Metal olmayan Mineral Ürünler milyon Dolar Diğer Tekstil Ürünleri milyon Dolar Petrol Ürünleri milyon Dolar Çeşitli İmalat Ürünleri – 421 milyon Dolar

10 Sizin için Ne Yapabiliriz?
İhtiyacınız olan Amerikan ürün, hizmet veya iş ortaklarını bulabiliriz. İlgi alanınızdaki en iyi Amerikan firmalarını belirleyebiliriz. Amerikan firmalarıyla birebir veya video konferansla tanışmanızı sağlayabiliriz. Firmanızı binlerce kaliteli Amerikan firmasıyla ABD’deki fuarlarda birebir veya İnternet üzerinden tanıştırabiliriz.

11 Daha fazla bilgi için: www.export.gov/cnusa
Commercial News USA Amerikan Ticaret Bakanlığı’nın gözetiminde Amerikan mal ve hizmetlerinin tanıtılduğı aylık Ticaret Dergisi Bütün dünyada ’den fazla firmaya dağıtılmaktadır. Postayla iletilebilir ya da İnternet’den erişmek mümkün. Kendinizi kaydedebilir ve birçok Amerikan ürününü bulabilirsiniz. Daha fazla bilgi için:

12 ABD’DE ULUSLARARASI FUARLAR
ABD’de Amerikan Ticaret Bakanlığı’nın onayladığı fuarlarda alıcı ve ortak arayan binlerce firmayla tanışabilirsiniz. Çeşitli sektörlerde 30 civarında endüstriyel fuarlar - elektronik, tekstil, elektrik enerjisi, telekominikasyon, petrol ve doğalgaz ekipmanları, elektronik, gıda, bilimsel ve medikal ekipmanlar. Onaylanan fuar listeleri sitesinde görülebilir.

13 BuyUSA.com www.BuyUSA.com web sitesini ziyaret edin ve:
Çok çeşitli Amerikan ürünlerini satın alın, Ödemeleri ve nakliyeyi internetten yapın, Ayrıca: Amerikan endüstrisi ve iş yöntemleri konusunda bilgi edinin, Kritik ticaret bilgilerine ulaşın, Planlanan ticari faaliyetleri takip edin, Amerikan firmalarının temas bilgilerine ulaşın.

14 BuyUSA.com Amerikan ürünlerini ithal edeceğinizi veya distribütörü olmak istediğinizi bu siteye girerek, Sanal ortamda firmanızı tanıtın, Bir satıcı veya ortak bulmak üzere eşleştirme servisine kayıt yaptırın, Amerikan firmalarıyla direk ilişki kurun.

15 Amerikan firmalarıyla Temsilci/Distribütör İlişkisine Girerken Dikkat Edilmesi gereken Hususlar
Firmanın Türkiye’deki mevcut anlaşmaları hakkında bilgi alın, Firma hakkında araştırma yapın, Firmanızı tanıtırken tüm özelliklerinizi yazın, Referanslarınızı verin, Satış ve Hizmet konusunda sizden asgari beklentiler olacağını bilin, Mevcut ilişkileri dikkate alın, Ucu açık anlaşmalar beklemeyin, Birbiriyle rakip iki ayrı firmayı temsil etmemeye özen gösterin, Hiçbirşeyden utanmayın ve direk konuya girin.

16 Amerikan Firmalarının Temsilci ve Distribütör Seçerken Dikkat ettiği Hususlar:
Satış ve Pazarlama eleman sayısı Satış Rakamları Bölgesel Analiz Ürün Çeşitliliği Müşteri Portföyü Firma Yöneticilerinin Özellikleri

17 Amerikalı Ortaklarınızı Nasıl Belirleyebilirsiniz?
ABD’deki Fuarlarda Franchising usulü ABD Ticaret Ataşeliği ABD Tarım Ataşeliği Washington, DC’deki Türk Büyükelçiliği Ticaret Dernekleri

18 Ticari Anlaşmazlıklar
En kolay ve en az masraflı yol karşı tarafla anlaşmak Para Tahsil Eden Şirketler Tahkim – Uluslararası Ticaret Odası

19 ABD’ye İhracat konusunda Nereden Bilgi Alabilirsiniz?
ABD Gümrük Müsteşarlığı 1300 Pennsylvania Ave. Washington, D.C Tel: Washington, D.C.’deki Türk Büyükelçiliği Ticaret Ataşeliği Tel: (202)  Fax: (202)  Web:

20 Amerikan Ticareti Geliştirme Kurumu (USTDA)

21 USTDA’in Hibeleri: Genel
USTDA 100’den fazla ülkede 5 bölgede gelişme yardımları yapmaktadır. 1981’den beri, USTDA gelişmekte olan ülkelere yardımda bulundu. USTDA’in yıllık yardımlarının toplamı milyon Doları bulmaktadır. Tüm bölgelerde artan bir hibe talebi vardır.

22 USTDA’in Hibe Yöntemleri
USTDA, büyük altyapı projeleri için kamu, özel sektör ve hükümetlere aşağıda belirtilen şekilde hibe verir: Fizibilite Çalışmaları ABD’ye Teknik Ziyaretler Konferanslar Eğitim Hibeleri ve Teknik Yardım (İhale Şartnamesi Hazırlanması) Çokuluslu Geliştirme Bankalarında Fonları bulunur. (Örnek: Dünya Bankası) We take pride in our ability to be creative and tenacious in helping U.S. companies win contracts to provide services or technology for projects. In many cases, the stakes are huge and TDA’s ability to influence a deal can determine whether the U.S. will win those exports - or whether our competitors will claim victory. Conferences to bring foreign decision makers together with U.S. executives for private meetings in project-specific business workshops. Training grants and technical assistance to support foreign governments and promote U.S. technology. Technical or procurement advisors to build long term relationships in key ministries to assist in planning and procurement. Trust funds at the MDBs help U.S. companies get involved in projects where the financing is virtually assured.

23 Fizibilite Çalışmaları
Bunlar projelerin tanımlanmasına yardımcı olur. Fizibilite Çalışmaları, Proje Planlamasının temel ögesidir. Bu çalışmalar, bir projenin teknik, kanuni, ekonomik, çevresel ve finansman özelliklerini değerlendirir. Bir projenin kredibilitesini finasman kuruluşlarına göstermek açısından önemlidir. Feasibility studies are TDA’s main product. If we decide to make the investment in a FS, meaning it meets all of the requirements, possibility of funding, substantial competition, the potential to generate considerable, and a priority for the host country. TDA offers a grant to the host country, usually between $200K - $800, with the only condition being that they must hire a U.S. Company to do the work. The idea is that is a U.S. Company does the work they will recommend U.S. technology, standards, and make it likely that U.S. Companies will provide the products and services needed to construct the project. So by provide a small amount of money at the beginning stages of a project we hope to spin that project toward U.S. Companies and generate substantial exports of technology and services in the implementation phase.

24 Fizibilite Çalışmaları
Hibe Yöntemi: USTDA bir kamu veya özel sektör projesine hibe vermeyi kabul eder ve hibe anlaşması imzalanır. Proje sahibi kuruluş fizibiliteyi yapacak bir Amerikan firması seçer ve bir fizibilite çalışması anlaşması imzalanır. Amerikan firması proje sahibi için fizibiliteyi hazırlar. USTDA yapılan fizibilite çalışması için Amerikan firmasına ödemeyi yapar. è è è The benefits for the host country and the United States are enormous. The host country experiences a much-needed boom in infrastructure development using the latest technology and innovation. The U.S. economy and American workers benefit by selling goods and services for the project. USTDA Projenin uygulamasında Amerikan teknoloji, ekipman ve hizmetlerinin kullanılmasını bekler.

25 Hibe için Ana Kriterler
Gelişme Öncelikli Olması 10-15 milyon Dolar’lık Yatırım Tutarı Olması Finansman Planının Uygun Olması

26 USTDA’den Hibe Alan Sektörlerin Dağılımı
As a market-driven agency, TDA targets sectors that represent good opportunities for U.S. businesses. Transportation, including rail, ports and aviation is a major focus. Also, mining & natural resources, energy and power, and telecommunications are other sectors in which TDA is becoming more active. Increasingly, TDA is focusing on water/waste water projects and other environmental projects. As well as the infrastructure projects of the 21st century such as Information Technology and E-Commerce. The infrastructure business continues to evolve as technological advancements create entirely new markets based up information technology and its many applications for development. U.S. businesses are world-class producers of telecom and IT - industries that cross every sector in which TDA does business. For our partners in developing countries, we actively promote high tech options, where appropriate, for the latest projects. Because the decision to select a high tech option is tantamount to a decision to buy American, we believe that this is an area where U.S. businesses can consistently compete and win. Examples - new investments in banking technology and emergency management equipment.

27 USTDA’in Merkezi www.ustda.gov veya info@ustda.gov (703) 875-4357
1000 Wilson Boulevard Suite 1600 Arlington, VA 22209

28 Amerikan Eximbank Finansmanları

29 Toplam Verilen Kredi, Garantiler ve Sigortaların Dağılımı milyar $
8.5 Krediler Garantiler Sigorta 7.7 7.4 4.6 2.7 2.4 .3 .2 .06 2002 2003 2004

30 2004 Yılında Türkiye’ye Verilen Finansmanın Sektörel Dağılımı

31 Amerikan Eximbank’ın Bütün Dünya’ya Verdiği Finansmanın Toplamı
2004 Yılında, Amerikan Eximbank’ın finasmanlarının toplamı 336 milyon Dolar artmıştır. 2004 yılında bankanın devam eden toplam finansman hacmi 61 Milyar Dolar.

32 Amerikan Eximbank Kısa Dönem Sigortaları
İhracatcının uluslararası alıcılara doğrudan kısa dönemli kredi teklif etmesini sağlar. Amerikalı İhracatcıyı yabancı alıcının ödeme aksaklıklarına karşı korur. Ticari Risklerden Korur. Politik Risklerden Korur.

33 Orta Dönemli Finansman
Genellikle yatırım makina ve ekipmanlarının finansmanında kullanılır. 1 ila 5 yıl geri ödeme dönemi vardır Bazı projeler (medikal, çevresel, yenilenebilir enerji) için bu süre 7 yıla çıkabilir. 10 milyon Dolar’dan küçüktür. %15 ön ödeme gerektirir, %85 finansman sağlanan miktardır.

34 Uzun Dönemli Proje Finansmanı
Genellikle büyük emtialar (örneğin uçak) için ve proje finansmanı amacıyla kullandırılır: Yatırım Ekipman ve Makineleri Ulaşım Araçları 10 milyon Dolar’ın üzerinde ve > 7 yıldan fazla %15 ön ödeme; %85’i finansman.

35 Project and Structured Finance
2004 yılında Amerikan Ex-Im Bank yaklaşık 400 milyon Dolar limitli proje finansmanı ve 2 milyar Dolarlık uzun-dönemli yapılandırılmış finansman sağlamıştır. Örnekler: Bakü-Tiflis-Ceyhan (BTC) boru hattı projesi için Azerbeycan, Gürcüstan ve Türkiye’ye sağlanan finansman - Darüşşafaka Yaşlılar Evi (Türkiye)

36 Birkaç Kısıtlama Askeri İhracatlar (bazı istisnalar vardır)
Başka Ülke Malları Yasaklı Ülkeler ABD’deki Endüstrilere Ekonomik Etkisi Olacak Projeler Gemi Nakliye Projeleri

37 Askeri Politika Üç husus hariç: Askeri mal ve hizmetler için verilmez
İnsani amaçlı olanlar Uyuşturucu kaçakçılığına karşı kullanılan mal ve hizmetler Çift amaçlı mallar

38 Yasaklı Ülkeler Amerikan Eximbank bazı ülkeler hariç tüm ülkelere açıktır Politik ve Ekonomik Nedenlerle Ülke Kısıtlamaları Ülke kısıtlamaları için aşağıdaki Eximbank web sitesine bakınız: ülkeler altında/ücret bilgileri

39 Yenilikler Ortak Banka Riskleri Medikal Ekipmanlar Co-finansman
Yerel Yatırımlar

40 Amerikan Eximbank Temas Bilgileri
Daha fazla bilgi için: Margaret Kostic Direktör – Rusya/CIS/Türkiye (202)

41 Overseas Private Investment Corporation
Mitigating Political Risks and Financing Projects

42 OPIC’in Görevi: Özel Sektörün Ekonomik Gelişimini Desteklemek
Gelişmekte olan ülkelerde Amerikan yatırımını desteklemek: Risk almak istemeyen özel finansman kuruluşlarının riskini üstlenmek. Proje Finansmanı Politik Risk Sigortası sağlamak Yatırım fonları sağlamak.

43 Projelerin Kabul Edilebilirliği
Yeni Projeler, Genişleme Projeleri, şirket satınalmaları ve/veya özelleştirmeler Proje Gereksinimleri: Destek verilen ülkeye pozitif kalkınma etkisi olması ABD’ye negatif bir ekonomik etkisi olmaması Yabancı hükümet katkısının asgari olması Çevreye uygun olması İşçilerin haklarının tanınması Now turning to a closer look at the insurance product as it relates to Power....

44 Yatırım Finansmanı En az %25 Amerikan ortağı olan projelere direk proje finansmanı
OPIC Finansmanının Özellikleri Proje finansmanı bazında limitli, uzun dönemli finansman Projeyi Özel Sektör Yönetmelidir Değişken miktarlarda finasman -- $100,000’dan 250 milyon Dolar’a kadar Projenin OPIC borcunu geri ödeyebilecek yeteri kadar nakit akışı olmalıdır. Yatırımcılar tarafından hatırı sayılabilecek hisse katkısı gereklidir. On the finance side, OPIC can provide direct loans (for a small business) or loan guarantees-for larger businesses participating in a qualified project. OPIC provides financing on commercial terms banks would offer their better clients in safe places like the UK or Germany. Only OPIC likes to do this in places like Afghanistan. Loans range from $100,000 up to 250 million and are available for new projects, expansion of existing projects or privatizations. We do both corporate finance (against a company’s balance sheet) or a structured project finance transactions where we look exclusively to project cash flows for interest and loan repayment. Now for a project to be qualified for OPIC finance it must be at least 25% beneficially owned by a US entity. In past interpreted this to mean actual 25% investment share but….today beginning to look to other criteria such as significant US procurement or job creation.

45 OPIC Proje Limitlerini Yükseltti.
OPIC büyük altyapı projelerini desteklemek amacıyla proje başına düşen limitleri yükseltmiştir. Hem sigorta, hem finamsan için 250 milyon Dolar’lık limitler ve tüm proje için 400 milyon Dolar’lık en üst limit. Boru hatları dahil, bazı petrol ve doğalgaz projeleri için 300 – 400 milyon Dolar’a kadar kredi ve sigorta. Very briefly, the concept of political risk coverage was initiated under the Marshall Plan when currency inconvertibility coverage was provided for US investors involved in projects in post-war Europe. Originally part of the State Department, OPIC became a independent agency in 1971. OPIC’s mission: to support US private investment abroad to assist in the economic growth of developing countries and emerging markets to improve American competitiveness in the global markets to operate on a self-sustaining basis

46 Yatırım Finansmanı: Direk Krediler OPIC kredileri
Küçük ve Orta Ölçekli İşler için 10 milyon dolara kadar Kredi Garantileri OPIC tümrisklere karşı kredi garantisi verir 10 miyon doların üzerindeki projeler için Yeni Küçük İş Kredileri YENİ!! $100,000’dan 10 milyonlık krediler Hızlandırılmış gözden geçirme ve kredi dökümanı hazırlanması

47 OPIC Sigorta Desteği Amerikalı Finasman OPIC Kuruluşu Sigortası Proje
Firması Here you have a diagram which identifies the Project and the resulting project company. Local sponsor and non-U.S. banks can contribute equity and debt to the project in Turkey. The U.S. sponsor and American financial institutions also contribute equity and debt, both of which OPIC can protect with political risk insurance. In addition, as long as the U.S. partner has 25 percent participation in the project, OPIC finance can provide debt to the project. Now let me move to our Insurance program. Yerli Banka Yerli Yatırımcı Proje

48 OPIC ‘in Türk Firmalarının Yer Aldığı Projeleri
Hyatt Regency Kabül Oteli Enka – InterGen Termik Santralleri Ford Otosan Transit araç üretimi Baku-Tiflis-Ceyhan ana petrol hattı Prior to providing support for a project, OPIC considers its eligibility requirements. OPIC looks at eligibility on four levels: investor, project, investment and country eligibility.

49 Bizimle Nasıl Temasa Geçebilirsiniz?
Serdar Çetinkaya Ticaret Ataşe Yardımcısı ABD Büyükelçiliği, 110 Atatürk Bulvarı, 06100 Ankara, Turkiye Tel: Ext Fax:


"ABD Ticaret Müsteşarlığı ABD Büyükelçiliği" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları