Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

KURGU KUŞAĞI.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "KURGU KUŞAĞI."— Sunum transkripti:

1 KURGU KUŞAĞI

2 Sizce kurgu ne demektir ?

3 KURGU : Türkçe anlam karşılığı kurmaca DEMEKTİR.

4 Çeşitli düşüncelerin, çeşitli kurallara ve yollara uygun olarak arka arkaya belli bir anlayışa uygun olarak sıralanmasına kurgu denir.

5 KURGU aynı zamanda; Teknolojideki gelişmelere göre ileri düzeyde sayılabilecek buluşlara bağlı kalarak düşünülen veya yapılan iştir.

6 Kurgunun etkili olabilmesi için hayal gücü ve yaratıcılık kapılarının açılması gerekir.

7 KURGU KUŞAĞI ETKİNLİKLERİ Hayallerimdeki değişim ve gelişim
7.SINIF KURGU KUŞAĞI ETKİNLİKLERİ Hayallerimdeki değişim ve gelişim (BİREYSEL ETKİNLİK)

8 Bu etkinlikte; Geçen yıl yaptığınız çalışmada yaşadığınız süreci ve çözüm önerilerinizi değerlendirmeyi.

9 Geçen yıl yaptığınız çalışmada değerlendirmelerinizi yazılı olarak ifade etmeyi.

10 Geçen yıl yaptığınız çalışmaya yönelik yapacağınız değerlendirmelerle bireysel düşüncelerinizdeki değişim ve gelişimi fark etmeyi.

11 Meraklarınızı, hayallerinizi ve düşüncelerinizi ifade etmeyi,

12 Meraklarınızın, hayallerinizin ve düşüncelerinizin çözüme
ulaştırılması beklenilen birer sorun olduğunun farkına varmayı,

13 Farkına vardığınız sorunlardan birini seçerek çözümüne yönelik öneriler getirmeyi.

14 Çözüm önerinize yönelik düşüncelerinizi yazarak ve çizerek açıklamayı.

15 Başkalarının çözüm önerisine yönelik düşüncelerini dikkate almayı.

16 Çözüm önerisine yönelik çizimlerinizin başkaları tarafından
anlaşılması için taşıması gerekli nitelikte olmasına özen göstermeyi.

17 Düşünceden çizime ulaşma sürecinde yaşadıklarınızı günlüğünüze kaydetmeyi.

18 Sorununuzun çözümüne yönelik geçirdiği aşamaları paylaşmayı.
Düşüncelerinizi, duygularınızı ve hayallerinizi başkalarıyla paylaşırken özgün davranmayı.

19 Kendinize güveni ve yaratıcılığınızı çözüme yönelik
tasarladığınız üründe ortaya çıkarmayı. Çözüme yönelik özgün tasarımlara ulaşmak için ısrarlı olmayı.

20 Tüm bunları kendiniz yaşayarak öğreneceksiniz.

21 KURGUNUZU tamamladıktan sonra ÜRÜN DOSYASI hazırlayacaksınız.

22 ÜRÜN DOSYASI HAZIRLAMA

23 ÜRÜN DOSYASI NEDİR? Öğrenci ürün dosyası; kuşak (düzen-kurgu-yapım) süresince öğrencilerin çalışmalarını, harcadığı çabayı, ürünün tüm gelişim aşamalarını kanıtlarıyla gösteren bir dosyadır.

24 Ürün Dosyasında Bulunması Gerekenler

25 KAPAK Dosyamıza kapak yaparak başlayacağız. Kapağımızda ürün dosyamızı tanıtıcı bilgiler olacak. Bunlar; *Adımız- soyadımız, * Sınıfımız,* Numaramız, *Kuşak adı,* Etkinlik adı,*Öğretmenimizin adı, Yaptığımız çalışmanın ismi de olabilir. Kapağı ister bilgisayarda hazırlayabilirsiniz. İsterseniz elle yazıp renkli kalemlerle süslü yazılar kullanabilirsiniz.

26 Günlük Etkinliğe başladığınız andan itibaren neler yaptığınızı, nasıl davrandığınızı, neler yaşadığınızı gösteren haftalık olarak tuttuğunuz defterinizdeki yazılardır.

27 Merak veya Hayallerinin Listesi
Kurgu kuşağında bir sorun bulmak için yazdığınız meraklarınızı, hayallerinizi,değiştirmeyi , geliştirmeyi veya kolaylaştırmayı istediğiniz durumların bulunduğu liste.

28 Merak veya Hayallerin Listesine Yönelik Aldığı Görüşler
Merak veya hayalinizi seçerken çevrenize danıştığınız. Çevrenizde bulunan yakın arkadaşlarınızın ,ailenizin ve öğretmeninizin listeniz hakkında görüşlerinin bulunduğu yazı.

29 Seçtiği Merak veya Hayali,Seçme Gerekçesi
Seçtiğiniz ve çözüme ulaştırmak için araştırmalarda bulunduğunuz merak ve hayalinizi, niçin seçtiğinizi gösteren yazı.

30 Merak ve hayalinde bulunmasını istediği özellikler
Yaptığınız araştırmalardan yola çıkarak çözüm önerinizde bulunmasını istediğiniz özellikleri belirten yazı

31 Çözüm Önerileri Yaptığınız araştırmalardan yola çıkarak fazla ayrıntıya girmeden basit çizimler yoluyla çözüm önerinizin nasıl bir şeye benzediğini anlattığınız taslak çizimler.

32 Çözüm Önerisi Yaptığınız araştırmalarınızı ve taslak çizimlerinizi bir araya getirdiğiniz çözüm önerimizin nasıl bir şekilde olacağını belirlediğiniz yazı ve çiziminiz.

33 Çözüm Önerisini Değerlendirme
Çözüm önerinizi gösterdiğinizde ailenizden, yakın arkadaşlarınızdan ve öğretmeninizden çözüm öneriniz hakkındaki görüşlerden yola çıkarak yaptığınız değerlendirmelerin bulunduğu yazı.

34 Öz Değerlendirme Formları
Bu etkinlikte nasıl davrandığınızı ve neler yaptığınızı gösteren sorulara samimi bir şekilde yanıt verdiğiniz çizelgedir.

35 Sizler belirtilen bütün bu dokümanları bir dosya içerisinde ve değerlendirmek üzere öğretmenlerinize teslim edeceksiniz.

36 Ürün dosyası hazırladıktan sonra yaptığınız bu etkinlik öğretmeniniz tarafından değerlendirilecektir. Değerlendirmeler şu esaslara göre olacaktır.

37 Kurgu Kuşağında yaptığınız etkinliklerden iki değerlendirme PUANI alacaksınız. 1-ÜRÜN DOSYASI PUANI 2- SINIF İÇİ ETKİNLİK PERFORMANS PUANI

38 Dereceli puanlama anahtarına göre değerlendirme yapılır.
1-ÜRÜN DOSYASI PUANI Dereceli puanlama anahtarına göre değerlendirme yapılır.

39 ÜRÜN DOSYASI DERECELİ PUANLAMA ANAHTARI
HAYALLERİMDEKİ DEĞİŞİM VE GELİŞİM ETKİNLİĞİ ÜRÜN DOSYASI DERECELİ PUANLAMA ANAHTARI ÖLÇÜTLER Geliştirilmeli (3) İyi (6) Mükemmel (10) Merak veya Hayallerinin Listesi Merak veya Hayallerinin Listesi İçin Aldığı Görüşler Merak veya Hayalini Seçme Gerekçesi Merak ve hayalinde bulunmasını istediği özellikler Çözüm Önerileri (Taslak çizimleri) Çözüm Önerisi Çözüm önerisine yönelik aldığı görüşler Öz Değerlendirme Formlarının Doldurulması Dosya düzeni Etkinliği Tanıtma ve Paylaşma Süreci (GÜNLÜK) ÜRÜN DOSYASI PUANI

40 Merak veya Hayallerinin Listesi
Geliştirilmeli (3) İyi (6) Mükemmel (10) Merak veya Hayallerini listesini rasgele yazmıştır. Merak veya Hayallerini listesini düzenli bir biçimde yazmıştır. Merak veya Hayallerini listesini açık, anlaşılır ve belirgin biçimde yazmıştır.

41 Merak veya Hayallerimin Listesi İçin Aldığı Görüşler
Geliştirilmeli (3) İyi (6) Mükemmel (10) Merak veya Hayallerini listesine yönelik yakın çevresinden yeterince görüş almamıştır. yönelik yakın çevresinden görüş almıştır.  Merak veya Hayallerini listesine yönelik yakın çevresinden görüş almıştır. Bu görüşlerden yola çıkarak çözüm önerisini geliştirmiştir.

42 Merak veya Hayalini Seçme Gerekçesi
Geliştirilmeli (3) İyi (6) Mükemmel (10) Merak ve hayaline rasgele karar vermiştir. Kararının nedenini açıklayamamıştır. Merak ve hayaline karar vermiş. Kararının nedenini belirgin bir biçimde açıklayamamıştır.   Merak ve hayaline karar vermiş. Kararının nedenini açık, anlaşılır ve belirgin biçimde yazmıştır.

43 Merak ve hayalinde bulunmasını istediği özellikler
Geliştirilmeli (3) İyi (6) Mükemmel (10) Merak veya Hayallerini özelliklerini düzenli bir biçimde yazamamıştır. Merak veya Hayallerini özelliklerini düzenli bir biçimde yazmıştır. Merak veya Hayallerini özelliklerini açık, anlaşılır ve belirgin biçimde yazmıştır.

44 Çözüm Önerileri (Taslak çizimler)
Geliştirilmeli (3) İyi (6) Mükemmel (10) Çözüm önerisini geliştirmeye yönelik olası çözüm önerileri ortaya koymamıştır. Yalnızca bir çözüm önerisi ile yetinmiştir. koymuştur. Bir kaç çözüm önerisi ile koymuştur. Bir çok çözüm önerisi bulmuş ve bunları anlaşılır bir şekilde ortaya koymuştur.

45 Belirlediği çözüm önerisini yazarak ya da çizerek ortaya koymuştur.
Geliştirilmeli (3) İyi (6) Mükemmel (10) Belirlediği çözüm önerisini yazarak ya da çizerek ortaya koymuştur. Belirlediği çözüm önerisini çizerek yada yazarak ortaya koymuştur. Yazımında kullandığı ifadelerin anlaşılmasında zaman zaman zorluklar yaşanmaktadır. Çiziminde ne yapmaya çalıştığının anlaşılmasında güçlük yaşanmaktadır. Belirlediği çözüm önerisini çizerek ya da yazarak açıklamıştır. Yazımında anlaşılır, açık ifadeler kullanmıştır. Çiziminde ne yapmaya çalıştığı herkes tarafından anlaşılır niteliktedir.

46 Çözüm önerisine yönelik aldığı görüşler
Geliştirilmeli (3) İyi (6) Mükemmel (10) Çözüm önerisini yönelik yakın çevresinden yeterince görüş almamıştır. Çözüm önerisini yönelik yakın çevresinden görüş almıştır. Çözüm önerisini yönelik yakın çevresinden görüş almıştır. Bu görüşlerden yola çıkarak çözüm önerisini geliştirmiştir.

47 Öz Değerlendirme Formlarının Doldurulması
Geliştirilmeli (3) İyi (6) Mükemmel (10) Değerlendirme formlarını doldurmayarak kendini değerlendirmemiştir. Değerlendirme formlarını doldurarak kendini değerlendirmiştir. Değerlendirme formlarını doldurarak kendini değerlendirmiştir. Eksik yönlerini ifade etmiş.

48 Dosya düzeni Geliştirilmeli (3) İyi (6) Mükemmel (10)
Çözüm önerilerinin ifade edildiği yazılı materyaller ya da çizimlerle tanıtılmamıştır. Çözüm önerilerinin ifade edildiği yazılı materyallerin ya da çizimlerin tanıtılması için uygun bir yöntem seçilmiştir (sunu, poster vb.). Tercih edilen tanıtım yöntemi yeterince anlaşılır ve zengin hâle getirilememiştir. Çözüm önerilerinin ifade edildiği yazılı materyallerin ya da çizimlerin tanıtılması için uygun bir yöntem seçilmiştir (sunu, poster vb.). Tercih edilen tanıtım yöntemi anlaşılır ve zengin hâle getirilmiştir.

49 Etkinliği Tanıtma ve Paylaşma Süreci (GÜNLÜK)
Geliştirilmeli (3) İyi (6) Mükemmel (10) Etkinlik sürecinde yaşadıklarını, duygularını, düşüncelerini günlüğüne yazmamıştır. Etkinlik sürecinde yaşadıklarını, duygularını, düşüncelerini günlüğüne yazmıştır, Etkinlik sürecinde yaşadıklarını, duygularını, düşüncelerini detaylı olarak günlüğüne yazmıştır. Yazdıkları, etkinlik sürecini yansıtmıştır.

50 2- SINIF İÇİ ETKİNLİK PERFORMANS PUANI
Gözlem formu ile değerlendirilir. Etkinlik boyunca gösterdiğiniz davranışları esas alır.

51 SINIF İÇİ PERFORMANS PUANI
HAYALLERİMDEKİ DEĞİŞİM VE GELİŞİM ETKİNLİĞİ ÖĞRENCİ GÖZLEM FORMU ÖLÇÜTLER ÇOK İYİ (10) YETERLİ (6) YETERLİ DEĞİL (3) GÖZLEMLENMDİ ( 0 ) Değiştirmeye, geliştirmeye, kolaylaştırmaya yönelik hayallerini listeleme Çözüme ulaştıracağı sorunu belirleme, gerekçesiyle açıklama Çözüm için farklı kaynakları araştırma Üzerinde çalıştığı konuyu yaşamla ilişkilendirme Oluşturduğu çözüme yaratıcı düşünceler ve yorumlar katma Çözüme ulaşma çalışmalarını yazarak ve çizerek ifade etme Çalışmanın başkaları tarafından anlaşılırlığı Duygu ve düşüncelerini ifade etmede istekli olma Sözlü sunumunu görsel materyallerle destekleme Çalışmasını sergilemede ve çevresiyle paylaşmada istekli olma SINIF İÇİ PERFORMANS PUANI

52 Değiştirmeye, geliştirmeye, kolaylaştırmaya yönelik hayallerini listeleme
Hayal ve meraklarınızı listelerken gösterdiğiniz davranışlarınızı ölçer.

53 Çözüme ulaştıracağı sorunu belirleme, gerekçesiyle açıklama
Kurgu kuşağındaki etkinlikler sürecinde çözüm önerinizi belirlerken gösterdiğiniz davranışları ölçer.

54 Çözüm için farklı kaynakları araştırma
Yaptığınız araştırmalar,arama ve denemeleriniz için gösterdiğiniz davranışlarınızı ölçer.

55 Üzerinde çalıştığı konuyu yaşamla ilişkilendirme
Üzerinde çalıştığınız konuyu yaşamınıza ilişkilendirebildiğinizi gösteren davranışlarınızı ölçer.

56 Oluşturduğu çözüme yaratıcı düşünceler ve yorumlar katma
Çözüm önerinize yaratıcı düşünce ve yorumlarınızı katarken gösterdiğiniz davranışlarınızı ölçer.

57 Çözüme ulaşma çalışmalarını yazarak ve çizerek ifade etme
Çözüm önerinizi yazarken ve çizerken gösterdiğiniz davranışlarınızı ölçer.

58 Çalışmanın başkaları tarafından anlaşılırlığı
Çalışmanızın başkaları tarafından anlaşılıp anlaşılmadığı için yaptığınız çabayı gösteren davranışlarınızı ölçer.

59 Duygu ve düşüncelerini ifade etmede istekli olma
Duygu ve düşüncelerinizi ifade ederken istekli olup olmadığınızı gösteren davranışlarınızı ölçer.

60 Sözlü sunumunu görsel materyallerle destekleme
Sözlü sunumunuzu nasıl görsel sunumlarla desteklediğinizi gösteren davranışlarınızı ölçer.

61 Çalışmasını sergilemede ve çevresiyle paylaşmada istekli olma
Çalışmanızı sergilerken gösterdiğiniz davranışlarınızı ölçer.

62 Böylece KURGU KUŞAĞI Sona erer

63 Bu derste kaydettiğiniz gelişmeleri sınıfta arkadaşlarınızla paylaşacağınızı unutmayın ve yaşadığınız süreci tasarım günlüğünüze yazın.

64 Teknoloji ve Tasarım Öğretmeni
A.Kadir AKBAŞ Teknoloji ve Tasarım Öğretmeni


"KURGU KUŞAĞI." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları