Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sosyal Medyayı Doğru Okumak ve Anlamak

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Sosyal Medyayı Doğru Okumak ve Anlamak"— Sunum transkripti:

1 Sosyal Medyayı Doğru Okumak ve Anlamak

2 Nedir Bu Sosyal Medya ? Kullanıcıların tamamen ya da kısmen açık profil oluşturmakla başladığı, iletişim kuracağı insanları seçip, düzenleyip, diğer insanları da gözlemleyebildikleri sanal sosyalleşme ortamlarıdır.

3 Nedir Bu Sosyal Medya ? Geleneksel medyadan koparak, aynı zamanda tüm geleneksel medyaları içinde bulundurabilen “yeni medya” sistemi…. İnternet dolayımlı ilişki kurma, ilişkileri sürdürme, ses, görüntü ya da yazıyla düşünce, duygu, bilgi paylaşımına olanak veren renkli, hareketli, eğlenceli sosyal platform….

4 Nedir Bu Sosyal Medya ? İçinde bulunduğumuz ağ toplumunun birer üyesi olarak geliştirdiğimiz “yeni nesil iletişim formları” Yeni mahallemiz, yeni şehrimiz….Çünkü sosyal medyada da kendimize ait bir evimiz, oraya davet edebildiğimiz arkadaşlarımız, onlarla sohbet edebileceğimiz alanlarımız, beğenilerimiz var! Üstelik kocaman ve kalabalık bir şehir ama sınırları da belirsiz !

5 Nedir Bu Sosyal Medya ? Hem kullanıcının içeriğinin kendisi olduğu, hem de yer aldığı, yayınladığı, paylaştığı alandır. Ölçeklenebilir, erişilebilir, programlanabilir, dinamik bir yapıdır.

6 Nedir Bu Sosyal Medya ? Web 1.0 teknolojisi salt tek yönlü bilgi/enformasyon aktarmaya hizmet ederken, Web 2.0. teknolojisinden sonra konvansiyonel (geleneksel) medyanın tek yönlülüğü aşılmış, karşılıklı iletişimi teşvik eden, samimi, güncel, etkileşimselliği ön plana alan teknolojiler önem kazanmaktadır. “Ben buyum” deyip salt kendini anlatmanın ötesinde “Ben buyum, Sen de kendini anlat” tabanlı iletişim…

7 Okuma Okuma, yazma, yayınlama, etkileşim
Araştırma Kişiselleştirme , RSS- (Zengin Site Özeti) Kopyala-Yapıştır İşbirliği ve ağlar Pasif ve edilgen kullanıcı Aktif, katılımcı kullanıcı Sabit içerik Dönüşen, eklenen içerik

8 Facebook Twitter YouTube ve benzeri video paylaşım siteleri Bloglar Foursquare, Swarm ve benzeri lokasyon bazlı uygulamalar Linked in Pinterest Instagram Wikiler Sözlükler …………………

9 Sosyal Medyada Neler Oluyor?
Birebir iletişim kuruluyor Söylenmeyenler söylenebiliyor Duyulmayanlar duyulabiliyor Tavsiyeler alınıp verilebiliyor Haber alınıp verilebiliyor Eğleniliyor Sürekli güncelleniyor, yenileniyor

10 Sosyal Medya Neden Önemli?
Çünkü; 1- Bir çok insan vaktinin büyük bir kısmını sosyal medyada geçiriyor ve söylemek istediklerinizi, aktarmak istediklerinizi, paylaşmak istediklerinizi o ”bir çok” insana ulaştırmak mümkün. Biliyoruz ki karşımızda bizi dinleyebilecek potansiyele sahip bir kitle var. (önemli olan o kitleye seslenebilmek, kendini dinletebilmek kısacası dikkate alınmak…)

11 Sosyal Medya Neden Önemli?
Çünkü; 2- sosyal medya güncellenebilir yapısıyla o “bir çok” insana çok hızlı bir şekilde ulaşabilmeyi sağlıyor 3- Üstelik bu insanlar sürekli birbirleriyle etkileşim halindeler, birbirleriyle konuşuyorlar, fikir alışverişi yapıyorlar, bilgilerin yayılmasını sağlıyorlar. Şikayet ve tavsiyelerin yayılması sadece an meselesi…

12 Sosyal Medya Neden Önemli?
Çünkü; 4- Aynı zamanda insanlar sosyal medyada gezdikleri alanlarda “ayak izi” bırakıyorlar. (Bu konu özellikle hedef kitlelerin özelliklerinin, ihtiyaç ve beklentilerinin, alışkanlıklarının, tercihlerinin, ilgi alanlarının teşhis ve tatmin edilmesinde markalar ve kurumlar açısından önem arz etmektedir. Bunun yanı sıra hedef kitlelerin segmente edilmesinde de bireylerin bırakmış oldukları ayak izleri işlevseldir. Önemli olan nokta bu verileri doğru yönetebilmek, doğru stratejileri kurmaktır.)

13 Sosyal Medya Neden Önemli?
Çünkü; 5- Zaman, mekan sınırı tanımaksızın (evde, sokakta, alışveriş yaparken, okulda, otobüste) her alanda dahil olup, duygu, düşünce, bilgi paylaşımı yapılabiliyor. 6. Sosyal medya birbiriyle entegre edilebilir bir yapıya sahip. (eş zamanlı olarak herhangi bir bilgiyi hem Facebooktan hem Twitterdan, hem Foursquareden yayınlayabilirsiniz, birinden ulaşamadığınız insanlara diğerlerinden ulaşabilme imkanı sağlar)

14 Sosyal Medya Neden Önemli?
Çünkü; 7- Ölçülebilir ; görünürlüğü ve ulaşılabilir olmayı sayısal verilere dökebilen bir mecra. Bu verilere dayanarak ileriye dönük planlamalar yapılabilir. (hangi sayfalar daha çok tıklanıyor, kaç kişi o sayfayı ziyaret etmiş, ne yorum bırakmış?...)

15 Sosyal Medyada Görünür Olmak Olmasak Olmaz mı?
Sosyal Medya bireylerden başlayarak, kurumların, işletmelerin, markaların imaj ve itibarlarını en doğru biçimde, en doğru kişilere, en doğru stratejilerle iletebileceği önemli platformlardan biridir. Karşımızdaki hedef kitlelerin bizi iyi tanıması, anlaması yani algılaması bizim onlara ilettiklerimiz doğrultusunda gerçekleşecektir. Dolayısıyla sosyal medya kanalıyla göndereceğiniz her bir görüntü, ses, fotoğraf, yazı, bilgi paylaşımı aynı zamanda karşınızdaki muhataplarınızla bir iletişim kurma biçimi oluşturur. Orda var olduğunuzu bilen muhataplar size ulaşabilecek, sizinle paylaşımda bulunabilecek, gerekirse sizi eleştirecek, gerekirse övgüler yağdıracaktır.

16 Sosyal Medyada Görünür Olmak Olmasak Olmaz mı?
Sizin ulaşmak istediğiniz ya da size ulaşmak isteyenlerle bağ kurmanızı sağlar Eleştirileri ya da övgüleri görmenizi, duymanızı sağlar Kimliğinizi, imajınızı, itibarınızı doğru yönetme imkanı verir

17 Sosyal Medya için Strateji ve Planlamalar
Sosyal medya içinde andığımız her alanın kendine özgü Bir dili Bir kullanım pratiği ve kod sistemi Karakteristik yapısı Bir ruhu Bir tonu mevcuttur. Bu nedenle topyekün sosyal medya stratejilerinden öte her bir alanı kendi içerisinde değerlendirmek daha doğru bir yöntem olacaktır.

18 - kullanıcı profiline ait bir sayfa (zaman tüneli)
“paylaşma (share), beğenme (like), yorum yapma” hareketliliği fotoğraf, video, yazı (düşünce, tepki, övgü, eleştiri..) aktarılabilen “online” (çevrimiçi) Sohbet imkanı tanıyan Güncel ve aktif Gizlilik ayarlarını profil kullanıcının insiyatifine sunan bir sosyal ağdır.

19

20

21 Facebook ve Pazarlama Stratejileri
Facebook’un popülasyonu arttıkça markaların bu alanı boş bırakmaması kaçınılmazdı. Markalar da bireyler gibi profiller oluşturarak “Sayfalar”ını hedef kitlelerine duyurmaya başlamaktadır. Sayfalar, ilgi duyulan marka ya da kurumları “Beğenen”lerden oluşan ve farklı algoritmalarla çalışan kontrol edilebilir, güncel bilgi üreten, müşterileriyle iletişime geçen alanlar sunmaktadır.

22 Ancak bahsi geçen sayfalara sahip markalar ya da kurumları beğenenler ne kadar çoksa o kadar fazla fark edildikleri yanılgısına düşmemek gerekir. Önemli olan bu platformda marka olarak hedef kitlelerin markalarla kurdukları iletişimde beklentilerini, gereksinimlerini karşılamak , bunun da ötesinde bu iletişimin sürekliliğini sağlamak olmalıdır. Unutulmaması gereken nokta, insanların marka olarak sizi beğenmemesi, sizinle iletişimini kesmesi sadece tek tık ötede…

23 Vogue Türkiye Facebook Sayfası

24 Facebookta Markalar

25

26 Kullanıcının account (hesap) a sahip olduğu ve bir kullanıcı adı oluşturduğu
“140” karakter üzerinden duygu, düşünce ve bilgisini paylaşabildiği Anlık bilgi akışının olduğu Bireylerin birbirlerini takip ettiği (Takip edilen/takip eden) Dünya ya da yaşadığı şehrin gündemini takip edebildiği (#hashtag ler doğrultusunda Twitter aleminde nelerin en çok konuşulduğu ve TT (trend topic) olanların izlendiği Ayrıca DM (Direk mesaj)la kişilere ulaşabildiği @ sonrasında iletişime geçmek istediği kişilerin kullanıcı adını “mention”layarak soru sorma, cevap verme, yerme, övme gibi eylemlerde bulunabildiği Kendi takip ettiği ve beğendiği duygu, düşünce ve bilgi kaynağını kaynağın kendi adı üzerinden ya da kendi belirterek RT(Retweetlediği) Bir mikroblogdur

27

28

29 Twitter ve Pazarlama Stratejileri
Twitter yapısı gereği kişilerin en az kelimeyle en net şekilde duygu, düşünce ve bilgilerini aktarmalarını sağlamaktadır. Pazarlama stratejileri açısından değerlendirildiğinde Facebook ana sayfada sağda var olan reklam iletileri ve görselleri Twitter ana sayfada yoktur.

30 Ancak müşterilerinizin neler yaptığı, ne yediği, ne içtiği, ihtiyaçları anlık olarak müşterilerin kendisi tarafından bildirilmektedir. Bu bildirimler markanın o anda müşterisini ne şekilde yakalayıp, harekete geçireceğine, hangi vaatlerde bulunacağına yön verir niteliktedir. Önemli olan yine her zamanki gibi yerinde stratejilerle marka iletinizi müşteriye ulaştırmanız. Bunun için Twitter Search markalara önemli ip uçları sunmakta, değerlendirmesi markaların kendisine kalmaktadır (Sosyal Medya ve Marka bölümünde devam edilecektir)

31

32

33 Bloglar Kişilerin teknik bilgileri olmadan da kendi ilgi alanlarını, yediklerini, içtiklerini, gezip gördüklerini kendi istedikleri üslupla yazıp, paylaşan günlüğü benzer web siteleri. Görüntü, ses, yazı paylaşımı Blogger.com, wordpress.com, tumblr.com gibi uzantılardan oluşan İçeriklerin barındığı hizmet Hosting (sunucu) site adıdır ve ücretsizdir

34 Bloglar ve Pazarlama Stratejileri
Blogların dikkat çekici olup, insanlar tarafından okunması güncel, kaliteli, farklı içerik oluşturmalarına bağlıdır. Bu açıdan değerlendirildiğinde hedef kitlelerin ihtiyacını karşılayabilecek içeriklerin oluşturulması ve bunların devamlılığının olması gerekmektedir. Müşteriyle kurulacak empatik iletişim, müşterinin “o blogda ne aradığı?, ne beklediği?” sorularına verilecek cevaplarla sağlanabilecektir. (marka ve sosyal medya bölümünde ayrıntılı şekilde aktarılacaktır)

35 Peki ya Kurumsal Bloglar…
Geçmişte bir çok kurum ya da markanın oluşturduğu web siteleri artık geçerliliğini ve gücünü yitirmekte, yerine daha işlevsel, etkileşimselliği ön planda olan, güncel kurumsal bloglar önem kazanmaktadır. Artık müşteri karşısında onu dikkate alabilecek, onunla konuşup, iletişime geçecek, samimi, güvenilir bir marka beklentisi içerisindedir. Kurumsal bloglar bu boşluğu çok iyi şekilde doldurmuş, müşteri memnuniyetini, kaliteli hizmet anlayışını önemseyen şirket politikalarını desteklemektedir.

36 YouTube ve benzeri video paylaşım siteleri (Vimeo, Dailymotion vb.)
Hem görsel hem işitsel özelliği ön planda olan Videolarla ilgili yorumların yapıldığı, benzer videoların izleyicilerin daha önceki pratiklerine ilişkin olarak (algoritmik) ekranda yer aldığı Videoların beğenilip (like) ya da beğenilmeyip (unlike) diğer sosyal ağlarla entegre paylaşıldığı video portalları

37 YouTube ve benzeri video paylaşım siteleri ve Pazarlama Stratejileri
Video paylaşım siteleri kişilerin bir videoyu izlemek için girdiği devamında önerilen bir çok videoyu da izlediği alanlardır. Bunun pazarlama açısından önemi, tüketicinin reklam videosunu izlemesini sağlayarak, ağızdan ağıza (WOM (Word of mouth) yayılmasına olanak tanımak, böylece viral yolla dolaşıma giren videonun diğer sosyal mecralarla da entegrasyonu sonucunda çok fazla kişiye ulaşmak, videonun görünür olmasını sağlamaktır. (Sosyal Medya ve Marka konusunda ayrıntılandırılacaktır)

38

39 Foursquare ve benzeri Lokasyon bazlı uygulamalar
Mobil olarak kullanılabilen, bulunulan yeri ve etraftaki yerleri (kafe, restoran, park, bahçe, hatta kişilerin konutları….) görüp orada “check in” (yer bildirimi) yapılan, çok fazla gidilen yerlerde Mayor (belediye Başkanı) olunan, tüm bu bildirimlerden rozetler (badges) ve puanlar kazanılan Gidilen, gezip görülen yerler hakkında tavsiyelerde bulunulan, bunları fotoğraflarla destekleme imkanı sunan Diğer sosyal mecralarla entegre olabilen lokasyon temelli uygulama

40

41

42 Foursquare Rozetler (Badges)

43 Foursquare ve benzeri Lokasyon bazlı uygulamalar ve Pazarlama Stratejileri
Lokasyon bazlı uygulamalar tüketicilerin alışkanlıklarının tayin edilmesinde, gidip gezdikleri yerlerin belirlenmesinde, ne yediği, ne içtiğinin görülmesinde önemli doneler sunmaktadır. Bu uygulamalarda önemli olan bir nokta şudur; müşterinin kendisi o mekanın tanıtımını yapmakta, kendi çevresine tavsiyede bulunarak, görüşlerini paylaşmaktadır. Bu markalar için bulunmaz bir fırsat olarak değerlendirilmelidir .

44

45

46

47 Swarm Popüler check-in uygulaması Foursquare tarafından yayınlanan swarm , ile tıpkı foursquare’da olduğu gibi arkadaşlarınızla iletişime geçebilirsiniz. Swarm ile kimin yakında olduğunu kolaylıkla görebilirsiniz. Swarm ile arkadaşlarınızın o an nerede olduğunu görebilirsiniz ve Check-in yaparak nerede olduğunuzu bildirebilirsiniz. Eklenen birçok yeni özellikle birlikte daha sosyal bir uygulama haline gelmiş durumdadır.En çok kullanılan check-in servisini resmi uygulamasından ayıran Foursquare, böylelikle yeni Foursquare’i tam anlamıyla kullanıcı odaklı bir platform haline getireceklerini belirtti. Yapılan açıklamada aynı zamanda yeni Foursqaure uygulaması ile Swarm uygulamasının sorunsuz bir şekilde çalışabileceği de belirtildi.

48 Ana akışınızda arkadaşlarınıza ne kadar mesafede olduğunuz gösteriliyor. 10 km, 1.5 km ve 150 metre mesafedeki arkadaşlarınızı ayrı ayrı görebiliyorsunuz. İkinci Menü’de arkadaşlarınızın check-in yaptıkları mekanlar gösteriliyor. Yakındaki Planlar ise arkadaşlarınızla buluşma ayarlamak için kullanacağınız bölüm. Ekranın sağ üst köşesindeki simgeye dokunarak arkadaşlarınızı bir etkinliğe davet edebiliyorsunuz. Son menüde ise check-in bildirimleri gösteriliyor.

49 Instagram Kullanıcı profilinden takip etme, takip edilen kişilerin paylaştıkları fotoğrafları beğenme eylemi üzerinden ilerleyen, Kullanıcısına sunduğu kendine özgü efekt sistemiyle fotoğrafladığı görüntü üzerinde renk, çerçeve, ışık, filtreleme gibi ayarlarla çekilen fotoğrafın ilk halinden farklı sergilenmesine olanak veren # (hashtag)ler aracılığıyla fotoğrafların etiketlenerek daha önce oluşturulmuş başlıklar altında toplanmasına olanak veren (en fazla 30 # kullanımı) Diğer sosyal ağlarla entegre olarak fotoğrafları paylaşma olanağı sunan Görsel paylaşım ağı

50

51 Instagram ve Pazarlama Stratejileri
Instagramın sunduğu etiketleme ve bu etiketlenen fotoğrafların belli havuzlarda görünür olması, markaların da stratejik olarak kullanabileceği önemli bir alandır. Marka kullanıcıları tarafından çekilen yada markanın reklam kampanyalarında kullanmış olduğu fotoğraflarla hedef kitlelerin dikkati ve ilgisi dinç tutulmakta, diğer sosyal ağlarla entegre edilmesi de fotoğrafların paylaşılmasını kolaylaştırmaktadır. (Sosyal Medya ve Marka konusunda ayrıntılandırılacaktır)

52

53

54

55 Linked in Kariyer planlarının ve profesyonelliğin ön planda olduğu
Cvlerin oluşturulup, paylaşıldığı Birinci derece yakınlar, ikinci ve üçüncü derece bağlantılarla ilerleyen Sosyal iş ağı

56

57 Linked in ve Pazarlama Stratejileri
Linked in’de paylaşılan sayfa ya da içerik üzerinden pazarlama iletilerini yüklemek mümkün olmadığından, hedef kitlelere ulaştırılmak istenen mesajlar web sitelerine yönlendirmeler şeklinde ilerlemektedir. Linked in’in en avantajlı kısmını “segmente” edebileceğiniz gruplar oluşturmaktadır. Mesajınızın ya da stratejinizin kime ulaşmasını istiyorsanız (sosyo- demografik özellikleri (yaş, cinsiyet, şirket, yaşadığı yer, mesleği vb.) açısından daraltmalar yaparak, reklamın görünür olma olasılığını arttırmış oluyorsunuz.

58

59 Pinterest Kullanıcıların kendilerine ait bir profillerinin olduğu
İlgi alanlarına göre belli kategoriler üzerinden kullanıcıların kendilerine ait “board”larının olduğu, Bu kategori ve başlıkların altında üyelere ait bir çok görselin bulunduğu Bu kategoriler, ilgi alanları ya da aranılan görsele göre anahtar sözcükler üzerinden aramanın yapılabildiği Diğer sosyal ağlarla entegre olarak arkadaşların takip edilip, edebildiği (örn Facebook ta arkadaş olduğun bir kişinin hangi görselleri beğendiğini, hangilerini “okumaya değer” (Books Worth Reading) bulduğunu görüp takip edebilme olanağı sunarken, eşzamanlı bu görseller Facebook sayfasında da görülebiliyor) Beğenilen ya da ilgi çeken görsellerin “Pin”lenebildiği, resimlerin altına yorumların yapılabildiği, takipçilerin de bu beğenileri tekrar “repin”lediği Görsel paylaşım sitesi

60

61 Pinterest ve Pazarlama Stratejileri
Pinterest’e dahil olan kullanıcı bir çok görsele ulaşabilme imkanının yanı sıra spesifik olarak ulaşmak istediği ya da ilgi alanı dahilinde takip ettiği görsellere ulaşma imkanına da sahip. (Örn; kullanıcının kendi profili üzerinden anahtar bir kelime seçerek “makarna” yazdığını varsayalım, makarnayla ilgili tüm görseller ana ekrana düşmekte olup ilgilendiklerinizi beğenip kendi “board”unuza takabiliyorsunuz. Bunun karşılığı:pinlemek.

62 Sizin boardunuza pinlemiş olduğunuz görselleri sizin arkadaşlarınız görüp beğendiğinde onlar da repin yapmış oluyor. Bu durumda görsellerin ulaştığı kişiler genişliyor, tıpkı bir ağ gibi beğenilen görseller sanal evrende yerini almış oluyor. Bunların Facebook sayfasında görülüyor olması da cabası) Bu durumda markaların bu platform üzerinden görsel, video ya da link paylaşımı neden yapılmasın sorusu akıllara geliyor. Pinterest, markalara ait tüm görsellerin dolaşıma sokulması, daha fazla görünürlük sağlaması açısından oldukça işlevsel olarak kullanılabilecek bir alan olarak göze çarpmaktadır. Bununla beraber bu görsellere yorum yapılabiliyor olması, markaların tüketici, müşteri, takipçi kısacası kitlelerle iletişim kurmasını pekiştiren bir yapıyı da beraberinde getiriyor.

63

64

65 Wikipedia Herkese açık, bireylerin bilgilerini dahil edebildiği (belli bir editoryal denetimden geçebildiği sürece) Var olan bilgi/enformasyon üzerinden düzenleme ve katkı olanağı sağlayan Sonsuz bilgi, akademik fikir sunan Web tabanlı ansiklopedi

66

67 Wikipedia ve Pazarlama Stratejileri
Wikipedia sosyal ağlar içinde en çok ciddiyet teşkil eden, akademik bilgilerle örtüşebilen, itibarlı bilgi ve enformasyon kaynağı olarak görülmektedir. Böyle bir platformda markayla, kurumla ya da ürünle ilgili bilgilerin olması önemlidir. Reklamlar ve vaat edilenler dışında o kurumun tarihçesi, merkezi, üretim olanakları, satış noktaları gibi bilgilerle ilgilenen ve bunlara ihtiyaç duyan hedef kitleler açısından doyurucu bilgilere ulaşabileceği bir alan görünümündedir. Bu ağda yer almak, kurum ya da markanın imajını doğru yönetebilmesi, itibarını sürdürebilmesi açısından oldukça işlevsel bir stratejiye dönüştürülebilir. Unutulmaması gereken nokta, bir sosyal ağda yer almamak bile rakiplerinin gerisinde kalmakla sonuçlanabilir.

68

69 Sözlükler Ekşi Sözlük önceliğinde başlayan akım akabinde bir çok benzer sözlüğün de sanal dünyada varlık göstermesine yol açmıştır. Kendine ait jargonu, normları olan, anahtar kelimeler üzerinden ilerleyen bir platform olmakla birlikte bilgileri eğlenceli, nükteli, kendine has üslubuyla okuyuculara aktaran bir alandır. Sözlük yazarı sıfatıyla belli kullanıcı adlarıyla “entry” adı verilen bilgi ve düşünceler okuyucuya aktarılır. Böyle bir alanda marka ya da kurumun yer alması ilk bakışta sakıncalı bir durum gibi görünse de, bireylerin gözünde markanızın imajını tespit etmede, görünürlük ve tanınırlık sağlamada önemli bir mecra olarak ele alınabilir. Özellikle genç hedef kitlelerin sıklıkla uğradığı eğlence odaklı sanal sözlükler, reklam ve pazarlamada medya planlama yapılırken göz önünde bulundurulması gereken alanlardan biridir.

70 Ekşi Sözlük kendisini nasıl tanımlıyor?
“bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.” (

71

72

73

74 Geleneksel (Konvansiyonel) Medya Sosyal Medya İlişkisi
Sosyal ağlar olarak adlandırabileceğimiz dijital evren haneleri, oluşturulan profiller üzerinden gerçekleşen iletişim, yeni arkadaşların edinildiği, mevcut arkadaşlıkların sürdürüldüğü, bilgi, beceri, beğeni gibi birçok paylaşımın gerçekleştiği, diğerlerinin bağlantılarını gözlemleme, fotoğraf, video yayınlama, mesaj alıp gönderme, dolayısıyla sanal bir yaşam düzeni ortaya koyma seçenekleriyle cazip kılınmıştır. Tüm bu çeşitlilik ve hareketlilik düşünüldüğünde, bireylerin sanal dünya içindeki elektronik sürekliliğe kayıtsız kalması beklenemez.

75 İçinde yaşadığımız ağ toplumunda geleneksel medya olarak tanımladığımız televizyon, radyo, gazete, dergi gibi kanalların giderek etkinliğini ve ulaşım alanını göz önünde bulundurursak, internet gibi sınırsız, renkli, hareketli karakteriyle tüm bunları içine kattığını söylemek mümkündür. Günümüzde bireyler gerek televizyon izleme, gerek radyo dinleme gerekse gazete , dergi okuma alışkanlıklarını internet üzerinden gerçekleştirme eğilimdedir. Dolayısıyla dijital evren geleneksel olarak adlandırılan tüm mecraları da kendi bünyesinde birleştirmiş olup, bireylerin güncel olarak haber/enformasyon alabileceği bir araç durumundadır. Unutulmaması gereken nokta bu bilgilerin/enformasyonların kaynağının güvenilir olması gerekliliğidir.

76 Kısacası sosyal medya da diğer kitle iletişim araçları gibi bir haber mecrası. Ancak dolaşıma giren haberin kaynağı ve doğruluğu tartışmalı. Dolayısıyla bu mecranın kullanımı, ayrı bir sosyal sorumluluk, hassasiyet ve titizlik gerektiriyor.

77 Çünkü çok kısa sürede yayılabilen haberlerin yaratabileceği etkiler, kolayca toplumsal kaosa dönüşebilir. Sosyal medya kullanıcılarının bu etik yaklaşım ve hassasiyet içinde paylaşım gerçekleştirmeleri, toplumsal hayatı ve insanların güvenliğini tehlikeye sokacak yaklaşımlardan kaçınmaları gerektiği ortada.

78 Sosyal medyanın bir iletişim mecrası olarak önemi, her yaş/grupta kullanım yaygınlığı ve dezenformasyona açıklığı göz önüne alındığında, ‘sosyal medya etiği’ dersinin gündeme alınması kaçınılmaz.

79 Sosyal medyanın gücünün bilinçsiz ya da kontrolsüz kullanımı nefret söyleminin yaygınlaşması, bireylerin kişilik haklarının zedelenmesi, psikolojik saldırı, simgesel şiddet, rızası alınmamış mahrem görüntülerin yayınlanması, sahte hesaplar açılarak insanların yanıltılması, sömürü, taciz ve hakaret gibi pek çok olumsuz söylemin dolaşıma girmesine, yanlış, hatta art niyetli görüş ve enformasyonun yayınlanmasına da katkı sağlayabiliyor.

80 Reklam Metinlerinin Sosyal Ağlarda Dolaşımı
Reklam hem bireylerin gündelik yaşamını şekillendiren hem de yansıtan en önemli kültürel formlardan biri olarak görülebilir. Reklamı yapılan ürün/hizmet tüketicisine seslenirken sembollerin ayartıcılığından, kuşatıcılığından faydalanarak birçok şey vaat eder aslında. Kimlikler, yaşam tarzları, haz, mutluluk….Bireylerin hayatında arzulanan, eksik olan ya da olduğuna ikna edilen her ne varsa reklamlara konu olabilmektedir.

81 Renkli, caydırıcı, hareketli, uçsuz bucaksız yapısıyla sosyal ağlar reklam metinlerinin konumlandırılmasında ve dolaşımında emsalsizdir. Reklam sosyal ağları merkezine almış tüketicisine sürekli göz kırpmakta, seslenmekte, onları tahrik etmektedir.

82 Reklam Metinlerinin Sosyal Ağlarda Dolaşımı
Geçmişte tüketici davranışını yönlendirmek açısından bilinen reklam anlayışının türevleri de sosyal medyanın yaygınlaşmasıyla göze çarpar. Bu durumda marka kendi seslenmez, aksine tüketicisinin potansiyel tüketicisine seslenmesini sağlar, deneyimlerini ‘paylaşmasını’, markayı ‘beğenmesini’, gündemde tutmasına olanak tanıyarak sosyal ağları etkin bir mecraya dönüştürür. Reklam dijital evrende her an her yerdedir, her türlü içerikle beraber düşünülüp kendisine yer bulabilir, ağların dinamik yapısından faydalanır, tepkileri sonuna kadar değerlendirir.


"Sosyal Medyayı Doğru Okumak ve Anlamak" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları