Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

İçindekiler Modifiye Arabalar ve Maliyetleri, Testler Haberler

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "İçindekiler Modifiye Arabalar ve Maliyetleri, Testler Haberler"— Sunum transkripti:

1 İçindekiler Modifiye Arabalar ve Maliyetleri, Testler Haberler
Accent’in Evo Versiyonu , Sayfa 3-4 Megane Coupè modifiyesi , Sayfa 5-6 Mugen desteğiyle yaratıldı!, Sayfa 7-8 Bu ikizlere dikkat! Honda Civic , Sayfa 9-10 Corsa demeye şahit ister , Sayfa 11-12 Audi’nin compact sınıfındaki temsilcisi A3 , Sayfa 13-14 JEEP Grand Cherokee Ltd. 5.9 (1998) , Sayfa 15 Genel Bilgiler BMW 6.45 Ci (2004/02) , Sayfa 16-17 Birde GTI olsaymış , Sayfa 18-19 Haberler Maserati gelecek yaza hazırlanıyor! , Sayfa 21 Satışlar yükselişe geçti , Sayfa 22 En güçlü Porsche... , Sayfa 23-24 2006 BMW M6 Porsche'a rakip olacak , Sayfa 25 Oto Karşılaştırma BMW M5(2000/9) - MERCEDES S 500 L(1999), Sayfa 27-29 JEEP Grand Cherokee Ltd. 5.9(1998) - BMW X5 4.4i(2000/8) , Sayfa 30-31 SUBARU Impreza 2.0 WRX(2000/11)- HONDA S 2000(2000/4) , Sayfa 32-33 AUDI A6 2.8(1998) - VOLVO S (1999) , Sayfa 34-39

2 MODİFİYE ARABALAR VE MALİYETLERİ, TESTLER

3 Accent'in 'EVO' versiyonu...
Hyundai Accent dış tasarımındaki değişiklikler ve devasal arka kanadıyla dikkat çekici hale gelmiş... Hyundai Assan tarafından Türkiye’de üretilen Accent modeli modifiye meraklılarınca çok fazla tercih edilen bir model değil. Çok güçlü olmayan 1.5 litrelik motoruna ve sedan karoser yapısına rağmen konuğumuz Ozan Keskin görüntü ve müzik sistemleri üzerine otomobilini farklılaştırmayı hedeflemiş. Modifiye işlemlerine otomobilin kızgın bir ifadeye kavuşması açısından kaput uzatma işlemiyle başlanmış. Hava filtresi YED marka açık hava filtresiyle değiştirilmiş. Havayı daha rahat emebilmesi için kaput üzerine ufak bir hava kanalı açtırılmış. Ön tampon altına ek bir parçayla spoyler taktırılmış. Yanlarda Steinmetz’in Opel Astra için tasarladığı marşbiyellerden esinlenilerek özgün bir parça yaptırılmış. Japon malı Eurasia Speed çok kollu jantlar, 195/45 16 ebadında Goodyear Eagle F1 lastiklerle kullanılmış. Lastiklerin çamurluk içine sürtmemesi için arka çamurluklar bir miktar dışarı alınmış. Otomobilin yere yakınlığı ülkemize yeni ithal edilmeye başlanan Maxtrac helezon yaylarla sağlanıyor. Keskin, aracının en çok dikkat çeken noktasının Kosei imzalı arka spoylerinin olduğunu belirtiyor. DTM tarzı ve devasa yapısıyla uzaktan bakıldığında markanın anlaşılmasını zorlayacak şekilde duruyor. Önceleri maksimum hızı 200 km/s olan aracının arka spoyleri taktırdıktan sonra hızında hissedilir derecede düşüş yaşanmış. Motora birkaç beygir güç katması açısından katalizör iptal ettirilmiş. Ardından YED marka son susturucu tamponun altının kesilmesiyle tek çıkışlı olarak monte edilmiş. 3M’in koyu renkli cam filmi beyazla kontrast oluşturacağı için tercih edilmiş. Otomobilin içinde de önemli değişiklikler bulunuyor. 5.9 inç ebadında LCD ekran konsolun içine yerleştirilmiş. Bu işlem konsolun ortasında bulunan havalandırma ve saatin iptal edilmesiyle başlamış. Burada oluşan boşluğa oturtulan ekran fiber malzemesiyle şekillendirilmiş. Nitekim boyandıktan sonra da adeta orijinal ekipman görünümüne kavuşmuş. JVC 909R kodlu Mp3 çaları teyp yuvasına yerleştirilmiş. HEI marka Mp3, DVD, VCD player torpido gözünün altında konumlandırılmış. Ön kapılarda JBL 508 GTI mid tiz takımı Infiniti A102A mid tiz amfisiyle,38 cm’lik kutu içi JBL P1520 bas da Infiniti Beta 300 bas amfisiyle besleniyor. Görüntü anlamında da ses anlamında da araç dikkat çekici özelliklere sahip hale getirilmiş. Otomobilin içinde S Racing imzalı deri direksiyon simidi, vites topuzu, pedal takımı ve sol ayak dayama aksesuarları bulunuyor.

4 MODİFİYE FİYAT LİSTESİ
Kaput Uzatma ve Havalandırma 200 Milyon Ön Tampon Altlığı 70 Milyon Yan Marşbiyeller 80 Milyon Çamurluk Genişletme 100 Milyon 16 inç Eurasia Speed jantlar 1 Milyar Goodyear Eagle F1 195/45 16 lastikler 1 Milyar Maxtrac Helezon Yaylar 200 Euro Kosei Arka Kanat 200 Euro YED Son Susturucu 100 Euro 3M Cam Filmi 150 Dolar YED Açık Hava Filtresi 30 Euro Katalizör İptali 50 Milyon S Racing Direksiyon 200 Euro S Racing Vites Topuzu 80 Euro S Racing Pedal Takımı ve Ayak Dayama 50 Euro JVC 909R Mp3 Çalar 500 Dolar HEI 5.9 inç LCD Ekran 150 Dolar HEI Mp3,DVD,VCD Player 300 Dolar JBL 508 GTI Mid Tiz Takımı 300 Dolar JBL P1520 Kutu İçi Bas(38 cm) 350 Dolar Infiniti A102A Mid Tiz Amfisi 290 Dolar Infiniti Beta 300 Bas Amfisi 880 Dolar

5 Abartıya kaçmamış! Dış görünüm ve ses sistemi üzerine çalışmalar gerçekleştirilen Megane 2.0 kullanıcısını tatmin eder hale gelmiş Renault’un kompakt sınıftaki temsilcisi Megane’ın Coupe versiyonu ilk kez 1995 yılında yollara çıktı. ’99 yılındaysa tüm Megane ailesini kapsayan makyaj işleminden nasibini aldı. Türkiye’de 1.6 ve 2.0 litre olmak üzere iki farklı motor seçeneğiyle satışa sunulan Megane Coupe hayli ilgi gördü. 2.0 litrelik versiyonun kaputunun altında yer alan motor ise Renault açısından büyük önem taşıyor. Avrupalı otomobil üreticileri içinde ilk direk enjeksiyonlu motoru kullanan Renault’un bu motoru ‘IDA’ ismiyle anılıyor. Modifiye bölümümüzün konuğu Eyüp Duran 2000 model olan otomobilini 2002 yılında 48 bin km’de satın almış. Modifiye çalışmaları sonrasındaysa Megane Coupe akranlarına göre daha agresif bir görüntüye kavuşmuş. Dış bölüme yoğunlaşmış Duran otomobilinin standart donanımlarına yönelik önemli bir değişiklik yapmamış. Dış görünümdeki modifikasyonlara ilk olarak kaput uzatmayla başlanmış. Ardından motorun hem kolay soğumasını hem de daha rahat hava almasını sağlamak için kaputun üzerine hava girişi açtırmış.. Bu kısım dışa çıkık yapısıyla araca agresif bir görünüm kazandırmış Ön kısımdaki değişiklikler bununla sınırlı kalmamış. Tampon altlarına yapılan karlık eklemesi yüksek hızlardaki hava sirkülasyonunu iyileştirmiş. Otomobilin gece görünümünü değiştirmek için ön farlar mavi renkteki halojenlerle değiştirilmiş. Arka kısımdaysa en dikkat çeken detay büyük spoyler oluyor. Yüksek hızlarda aracın ‘downforce’ olarak adlandırılan yere basma kuvvetini artıran bu spoyler arka bölümün stabilitesini artırıyor. Ayrıca arka tamponların altına yerleştirilen karlık içinde kullanılan metal ızgaralar dikkat çekici... Yan tasarımdaysa ön arka karlıkları tamamlaması açısından marşpiyeller kullanılmış. Otomobilin süspansiyon sisteminin zaten başarılı olduğunu iddia eden Duran bu bölümde değişiklik yapmamış. Lastikler yüksek hız kullanımlarında performansını kanıtlamış olan 195/50 R16 ölçülerindeki Michelin Pilot lastiklerle değiştirilmiş. Pek çok modifiyeli otomobilde olduğu gibi cam filmi uygulaması Duran’ın otomobilinde de yer alıyor.

6 MODİFİYE FİYAT LİSTESİ
Motora uygulanan değişiklikler ise hayli sınırlı. K&N marka açık hava filtresi dışında önemli bir çalışma görünmüyor. Ses düzeni kuvvetli İç mekanda genel olarak fazla bir değişikliğe gidilmemiş. Isotta marka alaşım vites topuzu ve metal pedal kitleri iç mekandaki sıradan görünümü sportif kılmış. Clarion marka müzik sistemi bagaj iptal edilerek yerleştirilen Pioneer marka 450 W subwoofer tarafından besleniyor. Sistemi desteklemesi içinse JBL marka amfi kullanılmış. MODİFİYE FİYAT LİSTESİ Arka spoyler 200 milyon Arka tampon altı 150 milyon Yan marşpiyeller 150 milyon Ön tampon altı 120 milyon Ön kaput havalandırma 350 milyon Kaput uzatma 200 milyon K&N açık hava filtresi 75 milyon Mavi renkli halojen farlar 30 milyon Cam filmi 45 milyon Metal pedal kiti 25 milyon Isotta vites topuzu 80 milyon Pioneer Subwoofer 100 milyon JBL amfi 200$ 195/50 R16 Michelin Pilot 800 milyon

7 Mugen desteğiyle yaratıldı!
Honda’nın resmi tuning firması Mugen’in ekipmanlarını taşıyan S2000 sıra dışı bir görünüme bürünmüş Otomobilseverler Mugen ismini Formula 1’de yarışan BAR Honda takımının sponsoru olarak tanıyorlar. Mugen, Honda otomobillerine motor, süspansiyon, şanzıman, alaşım jant ve performans ürünleri geliştiren bir firma. Ayrıca Honda modelleri için Mugen imzalı estetik ürünlerini de bulmak mümkün. Türk tüketicisinin Mugen ile tanışma serüveniyse hayli kısa. Geçtiğimiz yılın Temmuz ayında Honda Plaza Mutluhan’ın çabalarıyla Mugen ürünleri Türkiye’ye ithal edilmeye başlandı. Türkiye’de şimdilik sadece Accord ve S2000 modelleri için Mugen aksesuarları bulunuyor. Mutluhan önümüzdeki aylarda İstanbul Fenerbahçe’deki showroomunu Mugen ürünleri satışına yönelik geliştirmeyi planlıyor. Üç bölümden oluşması beklenen yeni showroom otomobil ekipmanlarından motosikletlere kadar pek çok ürüne ev sahipliği yapacak. Bir benzeri Japonya’da bulunan bu konseptin motor sporları meraklıları tarafından ilgi görmesi bekleniyor. Modifiye köşemizin bu haftaki konuğuysa sadece Mugen ekipmanlarıyla donatılmış bir S Karbonfiberle hafiflemiş S2000’in dışına yapılan modifikasyonlar otomobilin ağırlığını azaltma hedefiyle gerçekleştirilmiş. Ayrıca motorda yapılan değişiklikler sonrasında gücü kabul edilen olan otomobilin performansı bir üst seviyeye ulaşmış. Honda’nın şık görünümlü kaputu karbonfiberden yapılmış. Hem dayanıklı hem de hafif olan bu malzeme ön ve arka tamponlarda da kullanılmış. Tentesiyle görüntülediğimiz S2000’in hard-top tavanı da aynı malzemeden üretilmiş. 17 inçlik bronz jantlar ve 215/45 ebatlarındaki lastikler Mugen vinilleri ile birlikte otomobili akranlarından ayırıyor. Arkadaki spoyler ise S2000’in yüksek hızlarda yola tutunmasını sağlıyor. Kaputu açtığımızdaysa AP1 kodlu motor bütün ihtişamıyla karşımıza çıkıyor. Klasik açık hava filtresi uygulamalarının aksine airbox

8 MODİFİYE FİYAT LİSTESİ
sistemi havayı doğrudan dışardan alıyor. Öndeki delikten giren hava ve kaputun üzerindeki havalandırma delikleri 2 litrelik motorun soğutulmasına katkı sağlıyor. Performansı artırmak için otomobilin beyni değiştirilmiş. Elde edilen ekstra güç nedeniyle kompresör kayışı yerini Mugen üretimi kayışa bırakmış. 24 kg ağırlığa sahip olan orijinal egzoz sistemi de yarı ağırlığa sahip sistemle değiştirilmiş. Hafif manifoldun da uygulanmasıyla S2000 orijinalinden 85 kg daha hafif hale gelmiş. Motorun ürettiği sıra dışı güç nedeniyle termostat ve fan müşirinin değiştirilmesi de kaçınılmaz olmuş. Dengeleyici süspansiyon çubukları ve yaylar viraj esnasında otomobilin yola kusursuz bir şekilde tutunmasını sağlıyor. 650 dereceye kadar dayanan altın renkli balatalar ise S2000’i güvenli bir şekilde durduruyor. Honda’nın iç mekanında ise Mugen etiketli koltuklar dikkat çekiyor. Motor sporlarına destek Motor sporlarına tam destek verdiklerini belirten Honda Plaza Mutluhan proje ve satın alma müdürü Metin Mutlu, geçtiğimiz ekim ayında gerçekleştirilen ‘Büyük Honda Buluşması’na ana sponsor olduklarını belirtiyor. Önümüzdeki Ekim ayında ise Honda Jazz’ların yarışacağı bir organizasyon planladıklarını söyleyen Mutlu, yarışacak otomobillere Type R motoru takılacağını ve yürüyen aksam, süspansiyon sisteminin de komple değiştirileceğini ifade etti. MODİFİYE FİYAT LİSTESİ Karbonfiber kaput 2600 $ Ön tampon 1800 $ Arka tampon 2700 $ Airbox 1300 $ Spoyler 1200 $ Egzoz kiti 1500 $ Karbonfiber Hard-top 5000 $ Jantlar 1320 $ Fren balataları 450 $ Kompresör kayışı 150 $ ECU 1500 $ Termostat 69 $ Radyatör kapağı 29 $ Fan müşiri 45 $ Manifold 1300 $ Süspansiyon sistemi 3300 $ Koltuklar 900 $

9 Bu ikizlere dikkat! Her ikisi de Honda Civic VTi... Motorlarından, yapılan modifikasyonlara kadar tüm özellikleri aynı... Tek farkları var o da renkleri Honda’nın kompakt sınıftaki temsilcisi Civic’in hikayesi uzun yıllar öncesine dayanıyor. İlk olarak 1972 yılında küçük otomobil sınıfında üretilmeye başlanan Civic'in karoseri geçen yıllar içinde yedi kez yenilenerek bir hayli büyüdü yılında piyasaya çıkan altıncı kuşak Civic ise 4460 mm boyuyla kompakt ve orta sınıf otomobiller arasında yer alıyordu. Agresif tasarımlı hatchback otomobilin en çok dikkat çeken versiyonuysa kuşkusuz 1.6 litre 160 HP gücündeki VTi versiyondu. Honda’nın VTEC motor teknolojisiyle yaratılan motorunun yanı sıra cezbedici görüntü, Civic’i modifiye işlemleri için uygun bir otomobil yapmaya yetti. B16A kodlu bu motor 1165 kg ağırlığındaki otomobili 0’dan 100 km/s sürate sadece 7.6 saniyede ulaştırıyor yılında üretimine son verilmiş olmasına rağmen Civic VTI, güzelliği ve gücüyle bakışları üzerinde toplamaya devam ediyor. Artık daha güçlüler Modifiye köşemizde bu hafta birbirinin eşi iki Civic VTI hatchback otomobili konuk ediyoruz: Barçın Hanson ve Burçin Solmaz’a ait Hondalar, aynı modifiye işlemlerine tabi tutulmuş. ‘97 model Civicler’in modifiye çalışmalarına Koni amortisör ve Eibach yaylar takılarak başlanılmış. Araçların üzerindeki beş kollu jantlar değiştirilmemiş. Her iki otomobilde de 195/55/15 ebatlarında Michelin Primacy lastikler bulunuyor. Solmaz egzoz seçimini Supersprint’ten yana kullanılmış. Hanson ise otomobiline spor son susturucu taktırmış. Spor susturucunun sesi, K&N marka açık hava filtresi uygulamasının ardından, sürücüsünü baştan çıkarır hale gelmiş. Aktif Motor Sport tarafından yapılan air-intake uygulaması açık hava filtresinden alınan verimi maksimum seviyeye çıkarmış. Splitfire buji kabloları ile performans bujileri her iki otomobilin de performansına katkı sağlamış. Silindir kapaklarıysa işlenmiş. Orjinal debriyaj sistemi ACT tarafından özel olarak üretilen debriyajla değiştirilmiş. Bu modifikasyonlar ve katalizör iptali sonucunda her iki Civic‘in de 175 HP güce ulaştığı iddia ediliyor.

10 Kırmızı Honda Civic VTI
Motor uygulamalarındaki ortaklık otomobillerin dışında da devam ediyor. Her iki otomobilde de Angel Eye farlar bulunuyor. Parçalı far grubu Civicler’in yumuşak yüzünün sertleşmesini sağlamış. Type-R görünümlü ön panjur, görünümde fark yaratan bir başka unsur olarak karşımıza çıkıyor. Sol arka çamurluklardaki Type-R vinilleri ile Improved sinyaller yan görünümdeki dikkat çekici öğeler... Sonar marka arka stop grubu araçların akranlarından ayrılmasını sağlamış. Her iki arkadaş da otomobillerinin iç mekanında değişiklik yapmak istememiş. Type-R vites topuzu ve Pioneer 6600 müzik sistemi dışında araçların orijinal versiyonlardan farkı bulunmuyor. MODİFİYE FİYAT LİSTELERİ Kırmızı Honda Civic VTI Koni amortisör 500 Milyon Eibach yaylar 200 Euro Michelin Primacy 800 Milyon Son susturucu 200 Euro Silindir kapak işleme 200 Milyon K&N hava filtresi 40 Euro Air intake boru 200 Euro Splitfire buji kabloları 100 Euro ACT debriyaj 200 Dolar Angel Eye far grubu 400 Dolar Sonar stop grubu 250 Dolar Type-R ön panjur 50 Euro Type-R vites topuzu 50 Dolar Pioneer 6600 teyp 300 Euro Improved yan sinyaller 30 Euro Siyah Honda Civic VTI Koni amortisör 500 Milyon Eibach yaylar 200 Euro Michelin Primacy 800 Milyon Son susturucu 200 Euro Silindir kapak işleme 200 Milyon K&N hava filtresi 40 Euro Air intake boru 200 Euro Splitfire buji kabloları 100 Euro ACT debriyaj 200 Dolar Angel Eye far grubu 400 Dolar Sonar stop grubu 250 Dolar Type-R ön panjur 50 Euro Type-R vites topuzu 50 Dolar Pioneer 6600 teyp 300 Euro Improved yan sinyaller 30 Euro Supersprint egzoz 1000 Euro

11 Corsa demeye şahit ister!
Corsa modifiye meraklıları tarafından fazla tercih edilmese de yapılan çalışmanın ardından ilgi çekici hale gelmiş Opel’in mini sınıftaki temsilcisi Corsa Türk tüketicisi tarafından yoğun ilgi gören bir model. Fakat Alman üretici OPC gibi başarılı bir tuning bölümüne sahip olmasına rağmen Corsa modeline yeterli ilgiyi göstermiyor. İkinci jenerasyon Corsa’da karşımıza çıkan OPC imzalı 175 HP’lik versiyon bile tam anlamıyla tanıtılamadı. Bu nedenle modifiye meraklıları Corsa modellerine fazla ilgi göstermiyor. Corsa B’nin yılları arasında üretilen GSI modeli ise 106 beygirlik motoruyla bu sınıfta şansını denemişti. Modifiye köşemizin konuğu olan Berkant Gülsevim’in tercihi de duman grisi Opel Corsa olmuş. ‘Clubgsi.net’in kurucularından olan Gülsevim 1995 model otomobilini geçtiğimiz yıl satın almış. Modifiye çalışmaları sonrasında Corsa akranlarından daha çarpıcı bir görünüme kavuşmuş. Dış görünümdeki modifikasyonlara kaput uzatma ve kaput havalandırma ile başlanmış. Üçgen havalandırma delikleri ilk bakışta insanı cezbediyor. Metal ızgara ve üzerindeki GSI logosu otomobilin agresif görünümüne fazlasıyla katkı sağlamış. Almanya’dan getirtilen siyah farlar Corsa’yı farklı kılıyor. Arka tarafa geçildiğindeyse Generation 3 şeffaf stop takımları hemen dikkat çekiyor. Koni ayarlı amortisörler ve Apex yaylar otomobilin yere yakınlaşmasını sağlamış. ‘Bu ikili sayesinde yol tutuş ve sürüş güvenliğinde belirgin bir iyileşme olmuş. Gülsevim’in lastik tercihi ise 185/50/14 ebatlarındaki Lassa Impetus’tan yana olmuş. K&N marka açık hava filtresi çıkardığı sesle dikkat çekiyor. Otomobilin orijinal egzozu da Janspeed’in üç parça egzozuyla değiştirilmiş.

12 MODİFİYE FİYAT LİSTESİ
İç mekan çift renk Corsa’nın iç mekanı gerek aksesuarları gerekse müzik sistemiyle çarpıcı bir görüntü sunuyor. Konsol çift renge dönüştürülmüş. Aracın rengiyle uyum sağlaması açısından ikinci renk olarak gri tercih edilmiş. Momo direksiyon simidi ve Momo alüminyum pedal seti iç mekanda dikkati çeken ilk öğeler...‘ Alüminyum vites topuzu ve vites çerçevesi için piyasada en çok tercih edilen Isotta’nın ürünleri kullanılmış. Otomobilin ses sistemi için de yoğun emek harcanmış. Teyp tercihini Pioneer 3550 mp3 çalardan yana kullanan Gülseven, bagaja Pioneer subwoofer koymuş. Pioneer 644 amfi 280 Watt’lık Kenwood kolonları besliyor. MODİFİYE FİYAT LİSTESİ Siyah farlar 350 Milyon Generation 3 şeffaf stop takımı 200 Euro Janspeed 3 parça egzoz 850 Milyon K&N açık hava filtresi 75 Milyon Koni ayarlı amortisörler 800 Milyon Apex yaylar 200 Milyon Momo direksiyon 120 Milyon Momo pedal seti 55 Milyon Isotta vites topuzu ve vites çerçevesi 55 Milyon Pioneer 3550 mp3 çalar 480 Milyon Pioneer 644 amfi 300 Milyon Kenwood kolonlar 130 Milyon Pioneer subwoofer 90 Milyon

13 Audi'nin kompakt sınıftaki hatchback karoser formlu temsilcisi A3 ilk olarak 1990 yazında tanıtıldı yılında makyaj operasyonundan geçen otomobilin yedi yıllık üretim süreci verini 2003 Cenevre Otomobil Fuarı'nda tanıtılan ikinci nesline bırakmasıyla noktalandı. Yeni A3, 1.6 litre 102 HP, 2.0 litre 150 HP'lik FSI ve 3.2 litre 241 HP'lik benzinli, 1.9 litre 105 HP ve 2.0 litre 140 HP'lik turbo dizel olmak üzere beş motor seçeneğiyle üretiliyor. Otomobilde Tiptronic otomatik şanzıman sadece 2.0 litrelik benzinli motorda sunuluyor. Karoser, iç mekan Yeni A3'ün boyutlarında 10 mm azalan yükseklik dışında selefîne göre büyüme göze çarpıyor. Aks mesafesi 65 mm uzayan otomobilin uzunluğu ve genişliği 50'şer mm artmış. A3'ün ağırlığının selefine göre yaklaşık 100 kg artmış olması dikkat çekici. Otomobilin karoser çizgilerine bakıldığında basık tavanın etkisiyle daha sportif göründüğü fark ediliyor. Özellikte burun yapısındaki yeni Seat modellerini anımsatan saldırgan bakışlar üç kapılı otomobili sportif karaktere büründürüyor. Otomobilin profil hatlarında coupeyi andıran çizgilerin çok kişiyi kendisine bağlayacağı kesin. Arka tasarımsa eskisiyle ayırt etmesi zor değişimlerle yaratılmış. A3'ün elitlikle sportifliği birleştiren iç mekanına çok net çizgiler hakim. Havalandırma petekleri TT'yi anımsatan kokpitte kullanılan malzeme ve işçilik kalitesinin yanı sıra ergonomik yerleşimler sürücüyü iyi hissettiriyor. Özellikle orta konsoldaki şalter mantığıyla işleyen dairesel havalandırma kumandaları oldukça etkileyici. Aynı şekilde kapı içi kaplamaların tasarımı bile çok dikkat çekici. Otomobilin sportif tasarımlı koltukları sürücü ve yolcunun vücutlarını tam olarak sarıyor. Sporlu tasarımlı koltuklarda yeni nesil bir bel destek sistemi yer alıyor. Ancak A3'te üç kapılı otomobillerin arka kotluğuna geçiş için sırtlık yatırma/kaldırma manevrası yeterince pratikleştirilememiş. A3'ün sınıf ortalamalarında yer alan 350 litrelik bagaj hacmi elit bir kompakt harchback için yeterli. Arka koltukların yatırılmasıyla 1100 litreye genişleyen bagajda kayak gibi uzun eşyaları taşımak için kabine uzanan küçük bir kapak da bulunuyor. Buna karşılık bagajın yan duvarlarında gözler kullanılmamış. Şapkalığın üzerinde yer alan açılır kapanır paravan, roadsterlerin rüzgar deflektörlerini andırıyot. Ama

14 bu paravan A3'te güneş ışınlarını ve arkadan gelen araçların farlarının yaratabileceği rahatsızlığı önlemeye yarıyor. Motor, perfomans İlk olarak VW modellerinde kullanılan VW Group direkt benzin enjeksiyonu teknolojisi FSI, artık Audi modellerinde de görev yapıyor. Bu ailenin 2,0 litrelik ünyesi. A3'ün kalkışlarda ağır kalmasa yol açmazken güç ve torkunu devir bandına iyi dağıtığını hissettiriyor. Sıkıntısız devirlenen motor üst devirlerde yaydığı sportif sesler dışında yolculuk konforunu da hep üst düzeyde tutuyor. Otomobilin 351 d/d'den itibaren ürettiği 200 Nm’lik maksimum torku, ipeksi sürüş hissinin hiç kaybolmamasını sağlıyor. A3'ün yüksek hızlara ulaşmaştakta da oldukça iyi. Gücünü tekerleklere 6 ileri vitesli manuel şanzımala aktaran otomobil, hızlanmaları yüksek karoser ağırlığının da etkisiyle iddia taşımazken ara hızlanmalarda etkili hızlanma için sürücüsünden doğru zamanlarda vites küçültmesini bekliyor. Fabrika verilerine göre 1.6 lt’lik motorlu kardeşinden daha yakıt tükettiği belirtilen 2,0 litre FSI motor, pratikte o kadar ekonmik değil. Bu iddiayı ancak yüksek viteste yapılacak çok sakin alt devir kullanımlarda karşılayabilecek otomobil, test koşullarında 2.0 litre motorların ortalamasına uygun karakter sergiliyor. Test boyunca 100 km'de 9.3 litre yakıt tüketen A3, 55 litrelik deposuyla 591 km'lik menzil vaat ediyor. Kullanım, konfor Audi'nin sportiflik iddialarına karşın A3 2,0 FSi'ın spoltif yanı dış görünümü ve elektronik kontrol sistemleriyle desteklenmiş yol tutuş karakterinde sınırlı kalıyor. ESP elektronik diferansiyel kilidiyle yola bağlanan A3, özellikle ESP devreden çıkartıldığında önden çok kolay kayma eğilimi gösteriyor. Ama sistem devredeyken A3'ün limitleri normal sürücülere kendini yarış pilotu sandıracak kadar yükseliyor. Bunda sert karakterli süpansiyon sisteminin de payı bulunuyor. A3'ün süspansiyon sistemi için sertlik dozu ve sağladığı konfor yol tutuş özellikleriyle sınıfının iyi örneklerinden biri nitelemesini yapmak abartı sayılmaz. Gelişmiş bir tür elektrohidrolik direksiyon olan Servotronic'le donatılmış olan A3'te yönlendirme diğer birçok elektrohidrolik direksiyondan farklı olarak hassas, direkt ve hızlı bir şekilde gerçekleşiyor. Otomobilin basık tavan yapısı nedeniyle yan ve geri görüşü hayli zayıf. Özellikle arka koltuklarda oturan yolcular seyahat sırasınca bu konudan epey şikayetçi olabilir. Uzun boylu arka koltuk yolcuları diz mesafesi konusunda da benzer sıkıntılar yaşayabilirler. A3'ün fren performansı otomobili kompakt hatchbackler sınıfının en üst sıralarına tanımayı başarıyor. 100 km/s hızdaki panik frenlerde saptadığımız 37 metrelik duruş mesafesi, ardı ardına yapılan 8 frende korunduktan sonra 38 metreye uzuyor ki, bu da sistemin çok iyi işlediğini gösteriyor.

15 JEEP Grand Cherokee Ltd. 5.9 (1998)
Genel Bilgiler Kökleri ikinci Dünya Savaşı'na uzanan Jeep, on yıl öncesine kadar ülkemizde CJ5 ve CJ7 gibi askeri amaçlı arazi araçlarıyla tanınırken bugün Cherokee ile bir prestij markası haline geldi. İlk olarak 1987 yılında 2.5 litre ve 4.0 litre motorlarla üretilen Jeep Cherokee' yi 1992 yılı basında uzatılmış dingil mesafesi ve 5.2 litrelik V8 motor versiyonuyla Grand Cherokee takip etti yılı sonundaysa seriye 5.9 litrelik daha güçlü bir motor versiyonu ilave edildi. Karoser, iç mekan Jeep Grand Cherokee, adından da anlaşıldığı gibi, ilk üretilen Jeep Cherokee'den daha uzun, daha geniş ve daha yüksek. Seriye yeni katılan 5.9 litrelik versiyonu 5.2 litrelik versiyondan ayıran en önemli fark, motor kaputu üzerindeki havalandırma girişleri. Otomatik klimada iç mekanın ısısı dijital olarak kontrol ediliyor. infinity marka müzik sisteminde 120 Watt'lık çıkış amfisi ve 10 hoparlör bulunuyor. Müzik sistemindeki bir çubuk sayesinde ön, arka, sol veya sağ hoparlörlere güç aktarabiliyor.îki hafızalı, elektrikli sürücü koltuğu rahat ve konforlu bir kullanım sunuyor. Ön koltuklarda yan yükseltilerin yetersiz olması virajlı yollarda ve arazide kullanıcının koltuk dışına kaymasına neden oluyor litrelik hacim gerektiğinde arka koltuklar yatırılarak 2255 litreye çıkarılabiliyor. Bagaj kapağı dışında arka cam açılarak da bagaja ulaşmak mümkün oluyor. Motor, performans Grand Cherokee'nin 5.9 litrelik devasa V8 motoru aslında çok modern bir yapıya sahip değil. Bloktan egsantrik, silindir basma 2 supaplı üst kapaklar gibi eski teknolojilere sahip motora çok noktadan elektronik yakıt püskürtme ve elektronik ateşleme sistemleri adapte edilmiş. Bu yeni teknoloji sayesinde motordan 4000 d/d'de 245 HP güç elde edilmiş. Motor hacmiyle doğru orantılı olarak üretilen 468 Nm'lik torksa 3200 d/d'de alınıyor. Otomatik vitesle çok uyumlu çalışan motor sayesinde Grand Cherokee asfalt zemin üzerinde spor otomobilleri kıskandıracak kadar iyi bir yol performansı gösteriyor. Yürüyen aksam, kullanım Yüksek hızlarda bile düz gidişte stabil olan Grand Cherokee virajlarda tedirgin ediyor. Yumuşak süspansiyon ve ağırlık merkezinin yukarıda olması otomobilin virajlarda kaymasına sebep oluyor. Bu nedenle virajlara girmeden önce hızı düşürmek gerekiyor. Yayvan kasislerden hızlı geçildiğinde biraz salınıma giren araç kullanım güvenliğini tehiikeye sokmuyor. Zorlu arazi koşullan için pek uygun olmayan Grand Cherokee uzun şasisi nedeniyle tepeciklerde oturabiliyor. Bunun dışında dört tekerlekten çekiş sistemi hafif arazi koşullarında çok iyi iş görüyor. Yüksek hızlardaki frenlerde asfalt zemini dalgalıysa, direksiyonu sıkı tutmak gerekiyor; çünkü bu tip zeminlerde Cherokee dalma yapabiliyor.

16 Genel Bilgiler BMW 6.45 Ci (2004/02)
BMW'nin lüks coupe serisi oldukça uzun bir geçmişe sahip. Bu efsanevi seri ilk olarak II. Dünya Savaşı öncesinde 327 Coupe'yle başladı. 1950'li yılların simgelerinden biri olan 503 modelinden sonra CS Serisi'yle 60'lardan 70'li yıllara kadar uzanan seri, 80'lerde 6 Serisi adını aldı. Ailenin son üyesi yılları arasında üretilen lüks coupe 8 Serisi olmuştu. Şimdilik sadece 4.4 litrelik motorla üretilen yeni 6 Serisi, bu yıl 3.0 litre 231 HP'lik sıralı altı silindirli ve M6 versiyonunda sunulacak 500 HP'lik V10 motora kavuşacak. 6 Serisi'nde 6 ileri vitesli manuel ve otomatik şanzımanlar kullanılıyor. Otomobilin cabrio versiyonu, ocak ayında Detroit Otomobil Fuarı'nda tanıtıldı. Karoser, iç mekan BMW'nin 2002'de tanıttığı yeni 7 Serisi'yle benimsediği tasarım çizgisinin son ürünü olan 6 Serisi'nin kaput, ön çamurluklar ve kapılar olmak üzere birçok bölümünde alüminyum kullanılmış. Burun yapısında BMW'nin "kartal bakışlı" olarak tanımladığı far tasarımıyla çok saldırgan ve güçlü görünen 6 Serisi, genel hatlarıyla da BMW'nin klasikleşmiş köpekbalığı formunda. BMW'nin ürettiği son lüks coupe olan ve 1999'da bantlara veda eden 8 Serisi'nden farklı olarak B sütunu olan otomobil, arka tasarımıyla 7 Serisi'ne büyük benzerlik gösteriyor. Otomobilin iç mekanına biraz dar açılan büyük kapılardan giriliyor. Elit iç mekan, normal standartlarda yaşayan bir insanın kolay kolay karşılaşamayacağı düzeyde buram buram kalite ve lüks kokuyor. Otomobilin iç mekan anlayışı 7 Serisi'nden çok 5 Serisi'ne yakın özelliklerde. Tıpkı 5 Serisi'ndeki gibi kullanımı nispeten kolaylaştırılmış i-Drive sistemi, hala eleştirilebilir yanları olsa da daha kabul edilebilir ve kullanılabilir kimliğe kavuşturulmuş. 2+2 yapılı iç mekanda rahatlık sadece ön koltuk yolcuları için planlanmış. Arka koltuklarda rahat edebilmek için çocuk boyutlarında olmak gerekiyor! Ama biraz sıkışmayı kabullenerek de olsa bu lüks coupede dört kişi yolculuk etmek mümkün. Ön koltuklar vücudu çok iyi sarıyor ve iyi oturma pozisyonu sunabiliyor. Arkaya geçişleri kolaylaştırmak için koltukların sırtlıkları yatırıldığında kademeli olarak öne kayması sağlanmış. Otomobilin 450 litrelik bagajı yeterince geniş kullanım alanı sunabiliyor. Bagaj kapağı 7 Serisi'nde olduğu gibi kumanda üzerinden düğmeye basıldığında ya da kapak üzeindeki logoya dokunulduğunda açılıyor. Motor, performans 645Ci'nin uzun kaputunun altında güç üretmek için konumlandırılmış enerji santrali, protokole hizmet eden smokinli ağabeyi 745i'ye de güç veriyor. Ama doğrusunu söylemek gerekirse bu motorun böylesine vahşi karakterli olduğu 745i'de bu denli hissedilmiyor. Litre başına 75 HP güç üreten, silindir sırası başına üstten çift eksantrikli ve silindir başına dört supaplı, değişken supap kontrol sistemi çift VANOS'lu

17 ve Valvetronic sistemine sahip olan motor, 6100 d/d'de 333 HP güç, 3600 d/d'de 450 Nm maksimum tork üretiyor yılında Engine of the Year (yılın motoru) ödülünü alan motor, deyim yerindeyse bu rakamları son damlasına kadar hissettiriyor. Kontak anahtarı çevrildiğinde kükreyen motor, gaz pedalına dokunulduğu anda otomobili ok gibi ileri fırlatıyor. Lastiklere pek de merhametli davranmayan otomobil, akıl almaz bir ivmeyle hızlanıyor. Ama özellikle vurgulamalıyız, 645Ci bu ivmelenme sırasında asla bir GTi çevikliğinin yarattığı sersemleme hissini yaşatmazken, asil kuğu zarafeti içinde büyük bir konfor eşliğinde hızlanıyor. Bu durumu yaşatmak için BMW mühendislerinin epey kafa yorduğu kesin. Tipik BMW motor sesinin duyulmadığı otomobilde motorun üst devirlerinde duyulan vahşi V8 sesi, geleneksel Amerikan V8'lerinin modern bir yorumu olarak nitelenebilir. Manuel de kullanılabilen altı ileri vitesli otomatik şanzımanın kullanıldığı otomobilde motor-şanzıman uyumuyla ilgili herhangi bir sıkıntı hissedilmiyor. Geçişler yolculuk huzurunu koruyan yumuşaklıkta. Eğer Sport modu seçilirse şanzımanın vites değişimi daha yüksek devirlerde gerçekleşiyor. Kullanım, konfor Çok yüksek motor gücü ve şaşırtıcı çevikliğiyle herkesin hareket ettirmeye cesaret edemeyeceği otomobillerden biri olan 645Ci'de sürücünün işini kolaylaştıracak ama güvenliği de en üst düzeye taşıyacak birçok elektronik sistem yer alıyor. Bunlar arasında en etkili olanı hiç şüphesiz 5 Serisi'nde de sunulan Active Steering System adlı yeni nesil elektrohidrolik direksiyon sistemi. Tur sayısı hıza oranla değişen sistem, "canavarı" go kart kolaylığıyla yönlendirmeyi sağlıyor. İtiraf etmek gerekirse mükemmel çalışan sistem insana "eğer bu direksiyonsa şimdiye dek kullandıklarımız neydi?" dedirtiyor. 645Ci'nin süspansiyon sistemi önde MacPherson tipi salıncaklar ve aktif anti-roll barlar, arka süspansiyonuysa bağımsız çok kollu ve aktif anti-roll barlardan oluşuyor. Süspansiyonun mekanik aksamları, elektronik denge kontrol sistemi DSC ve virajda fren kontrol sistemi CBC gibi elektronik ünitelerle desteklenmiş. Sert manevralarla hızlı dönülen virajlarda DSC'nin yaptığı müdahaleler otomobilin iç mekanında sunduğu yüksek konfordan hiç ödün vermeden çizgisini korumasına imkan veriyor. Tabii Sport modu seçilirse şanzıman özellikleriyle birlikte süspansiyon sisteminin sertliği de değişiyor. Ancak yine de gücün şaka yapılmayacak kadar yüksek olduğunu unutmamak gerekiyor. Zira tüm bu sistemler fizik kurallarını yeniden belirleyecek güçte değil. Özellikle de yol yüzeyi ıslaksa. Kaygan yüzeylerde tıpkı M5'te olduğu gibi sürekli DSC müdahalelerine ihtiyaç duyan otomobilin arkası yüksek torkun etkisiyle kolayca hareketleniyor. Bunun için gaz pedalı ve direksiyon emirlerinde hep dikkatli olmak gerek. 645Ci'nin fren sistemi bir süper spor otomobilin fren sisteminin nasıl olması gerektiği konusunda otorite gösterilebilecek kadar iyi. Mükemmel dozlanan sistem, performanslı sürüşlerde yavaşlama hassasiyeti ve durma kararlılığıyla sürücünün en önemli yardımcılarından biri.

18 Bir de 'GTi' olsaymış... Peugeot 206 XS modifiye çalışmalarının ardından kazandığı hırçın görüntüsüyle GTI kardeşlerinden daha iddialı hale gelmiş. Fransız üretici 205 GTi efsanesinin üretim bantlarına veda etmesinin ardından, 106 ve 306 modelleriyle performans meraklısı gençleri bünyesinde tutmayı başarmıştı. 206 modeliyse daha yuvarlak hatlara sahip olmasına rağmen gerek sunduğu performans gerekse modifiye meraklılarını tatmin edecek aksesuar seçenekleriyle neredeyse bu iki modelin yerini aldı. Modifiye köşemizin bu haftaki konuğu Cenk İren de bir GTi’ meraklısı. Hatta bu sevdası sahip olduğu Peugeot 206 XS’in görünümüne bile yansımış. İren, aracının modifikasyonuna dış görünüme yönelik çalışmalarla başlamış. Otomobilin kaputunda bulunan “aslan” logosu iptal ettirilmiş. Motorun serin havayla beslenebilmesi için kaputun ortası delinerek hava kanalı açtırılmış. Orijinalinde bulunan ve sadece görüntüden ibaret olan kaputun sağındaki iki hava ızgarası kapattırılmış. Rieger’in kalıplarından yararlanılarak özgün bir ön tampon yaratılmış. Asıl radikal değişiklikler otomobilin arka bölümünde yer alıyor. Bagaj kapağında bulunması gereken plakalığın ve bagaj açma düğmesinin tamamen ortadan kalkmış olması etkileyici. Bu özellik kardeşlerinden ayrılmasındaki en büyük etken. Bagajdaki işlemler sac bir levhanın argon kaynağı ile kapağa kaynaklanmasıyla gerçekleşmiş. Bagaj, kabin içine yerleştirilen bir düğme vasıtasıyla açılıyor. Dimma marka şişman yapılı marşbiyeller, gövde rengine boyanan kapı kolları, yan çıtalar ve aynalar bir bütünlük içinde gözüküyor. Arka spoyler ve tampon aerodinamik, Sonar marka stoplar ve Remus egzoz ise estetik bir görünüme sahip. Aynalı gibi görünen Ziebart cam filmi de esrarengiz görüntüyü destekler biçimde. 206 GTI’da bulunan depo kapağının kullanılmış olması küçük bir detay. Motor elden geçirilmiş XS’in 110 HP gücündeki 1.6 litrelik motorunda ufak tefek eklemeler var. Açık hava filtresi tercihi KN markasından yana kullanılmış. Ayrıca KN’nin krank filtresi de bulunuyor modellerde beyinin hata vermesinden dolayı katalizör iptal edilememiş. Bunun yerine orta susturucu bir boruyla, son susturucu ise Remus Turbo Dizayn egzozla değiştirilmiş. 17 inçlik nikelaj jantlar BSA imzası taşıyor. Kullanılan lastiklerse 205/40 17 ebadında Kumho Ecsta Supra. Otomobilin yere yakınlığı AP marka helezon yaylarla sağlanmış. Viraj içlerinde otomobili stabil kılması için Sparco’nun kule gergisi kullanılmış. Kabinde sportif detaylar Sparco pedal takımı ve Carlos Sainz imzalı vites topuzuyla sınırlı. Müzik sistemi ise yabana atılır cinsten değil. Sony’nin CD ve Mp3 çaları konsola yerleştirilmiş. Ön kapılarda MB Quartz, arka kapılarda ise JBL mid tiz takımları yer alıyor. Bagajda bulunan kutu içinde çalan 30 cm’lik iki adet Rockford Fosgate Punch Z subwooferlar bulunuyor. Bu basları besleyen iki amfiden biri Rockford Fosgate 300X diğeri ise 1000 watt’lık Thunder. Yüksek ses çıkışı ön kapıların içine döşenen süngerler vasıtasıyla yalıtılmış. Bu sistem sayesinde hem dışarıya daha az ses gidiyor hem de kaportanın titreşimi engellenmiş oluyor.

19 MODİFİYE FİYAT LİSTESİ
Body-kit 2 Milyar Arka Spoyler 300 milyon Kumho Ecsta Supra 205/40 17 lastikler BSA 17 inç jantlar Toplam: 2 Milyar AP helezon Yaylar 200 Milyon Sparco Kule Gergisi 200 Milyon Sparco Pedal Takımı 45 Euro Sparco Carlos Sainz Vites Topuzu 45 Euro Sonar Stoplar 240 Milyon Stop Çerçevesi 45 Euro KN Hava Filtresi 40 Euro KN Krank Filtresi 20 Euro Remus Son Susturucu 380 Milyon GTI Depo Kapağı 140 Milyon Ziebart Cam Filmi 200 Dolar Sony CDX-MP 40 CD Çalar 250 Euro MB Quartz Mid Tiz Takımı DSD Euro JBL Mid Tiz Takımı 100 Euro Rockford Fosgate Punch Z 2x30 cm 350 Euro Rockford Fosgate 300X Amfi 310 Euro Thunder Amfi 275 Euro Ses Yalıtımı 100 Euro

20 HABERLER Benim arabam haber oldu mu acaba???

21 Maserati gelecek yaza hazırlanıyor!
İtalyan üreticinin bundan iki yıl önce yollara çıkardığı Spyder, ‘97 çıkışlı 3200 GT Coupe üzerine inşa edilerek yaratılmıştı Ferrari’den de güç alan Maserati şaseyi sıkıştırmak için Coupe’nin dingil aralığını azaltırken arka koltuklarını da çıkardı. Gördüğünüz ise tamamen yenilenen ve önümüzdeki yılın sonuna kadar yollara çıkması beklenen yeni Spyder’ın fotoğrafları... Firma kaynaklı bilgiye bakılırsa yeni otomobil Quattroporte sedanın LM139 platformunun bir versiyonunu kullanacak. 4x4’ün başarılı olacağına ilişkin bir takım şüpheler oluşsa da bu platform Kubang off-road aracından da destek alabilir. Mevcut 4.2 litre V8 motorun ise 90 HP daha güçlü olan 470 HP’lik 5.0 litre versiyonla değiştirilmesi bekleniyor. Şu an piyasada bulunan Spyder, 285 km/s son sürate sahip. Otomobil 0’dan 100 km/s’ye ulaşmak içinse beş saniyeden kısa bir süreye ihtiyaç duyuyor. Motor ünitesine yönelik yenilikler Maserati’nin yeni üstü açık modeliyle bir hayli iddialı olduğunu gösteriyor. Cambiocorsa isimli F1 tarzı vites kutusunun yeni araçta da bulunacağı düşünülse de bazı kaynaklar ikili debriyaj olarak bilinen DSG-stili vites kutusunun yeni otomobilde görüleceğini söylüyor. Maserati’nin geliştirilmiş Skyhook süspansiyon sistemi ise yeniden elden geçirilecek.

22 Satışlar yükselişe geçti Şubat ayında duraklama dönemi geçiren otomobil pazarı mart ayında büyük bir tırmanışla 46 binlik rekora ulaştı. Otomotiv sektöründe yüzler gülmeye devam ediyor. Son ekonomik krizin ardından oldukça zorlu iki yıl geçiren sektör, 2003 yılı sonunda 230 bin adetlik satış rakamına ulaşmıştı. Hurda teşvik yasasının bu gelişmelerdeki rolü kuşkusuz oldukça önemli... Ağustos ayında yürürlüğe giren bu yasa taşıt kredilerine yönelik faiz oranlarındaki gerilemenin de kamçısıyla otomobil satışlarının patlamasına sebep oldu. Ocak ve şubat aylarını bir önceki yılın aynı dönemiyle karşılaştırdığında rekor rakamlarla kapatan otomotiv sektörü, mart ayında da geleneği bozmadı. Mart ayı içerisinde, yılın ilk iki ayında ulaşılan rakama yakın düzeyde otomobil satışı gerçekleştirilmiş oldu. Mart ayında ulaşılan 46 bin adetlik satış rakamı yıl sonu için belirlenen hedeflerin de revize edilmesini sağladı. Uzmanlar yıl başında 300 binlik pazar beklentisinin binlere yükseldiğini belirtiyorlar. Yerlinin lideri Renault Bu yılın mart ayında 13 bin 512 adet yerli, 32 bin 563 adet ithal otomobil satışı gerçekleştirildi. Toplam 46 bin adetlik toplam pazar, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 400'ler üzerinde bir artış anlamına geliyor. Yılın ilk üç ayında ulaşılan toplam satış rakamıysa 95 bin 395. Geçtiğimiz yılın aynı döneminde 20 bin adet otomobil satılabilmişti. Son yılların klasik tablosu bir kez daha karşımıza çıktı ve Renault yerli otomobil pazarının liderliğini kimseye kaptırmadı. Mart ayında 6278 adet otomobil satışı gerçekleştiren firma yılın ilk üç ayı sonunda 14 bin 202 adetlik satış rakamına ulaştı. Renault'un en yakın takipçisiyse Fiat oldu. Mart ayında 4097 adet satış gerçekleştiren İtalyan üretici yılın ilk üç ayı sonunda 8945 adetlik toplam satış rakamına ulaştı. Mart ayında Hyundai 1386, Honda 965 ve Toyota 750 adetlik satış gerçekleştirdi. En çok satılan modeller listesinin başındaysa Renault Megane II sedan bulunuyor. Fransız üreticinin Clio Symbol modeli ikinci, Hyundai Accent ise üçüncü sırayı kaptı. Opel ithalin zirvesinde Toplam pazarda yaşanan bu önemli yükselişin aslan payınıysa ithal otomobil pazarındaki markalar kaptı. Mart ayında ithal otomobil pazarı 32 bin 500 adetlik bir hacim yakaladı. Böylece yılın ilk üç ayı sonunda Türk tüketicisi 65 bin adet ithal otomobil satın almış oldu yılının aynı döneminde sadece 13 bin adet ithal otomobil satış gerçekleşmişti yılının mart ayında ise ithal otomobil pazarının 5000 adetlerle sınırlı kaldığını görüyoruz. İthal otomobil satışlarında liderliği 2003 yılında olduğu gibi bir kez daha Opel elde etti. Opel, mart ayında 6185, yılın ilk üç ayı sonundaysa 12 bin 600 adetlik satış rakamına ulaştı. Opel'in en yakın takipçisiyse mart ayında 5095 adet otomobil satışı gerçekleştiren Ford. Firma yılın ilk üç ayı sonunda 9434 adetlik bir satış grafiği elde etti. Yeni Golf ile satış rakamları tırmanışa geçen Volkswagen mart ayında 3862 adet otomobil satış gerçekleştirdi. Mart ayında Peugeot 3007 adet, Renault ise 2354 adet otomobil satışı gerçekleştirdi.

23 En güçlü Porsche... 2001 yılında Paris Otomobil Fuarı’nda tanıtılan Carrera GT konsepti iki yıl aradan sonra hayat buluyor. Resmi tanıtımı 2003 yılında gerçekleştirilen Cenevre Otomobil Fuarı’nda yapılan Carrera GT, Ferrari Enzo’ya rakip olacak... Carrera GT fikri Porsche’un başarılı motor sporları programı çerçevesinde doğdu. Aracı Le Mans için önerme kararı ise Porsche’un 1998 yılında kazandığı son zafer göz önünde bulundurularak alındı. Yeni araç Le Mans yarışlarında birincilik alan ve teknik özelliklerini Carrera GT’ye devreden 917 ve GT1 gibi otomobillere hitaben geliştirilmiş. Le Mans için tasarlanan Carrera GT’nin gücü 68 derece açılı V tipindeki 10 silindirli motordan geliyor. Motor 8000 d/d’de 612 HP güç, 5750 d/d’de 590 Nm tork üretiyor. Bu gücün etkisiyle aracın 0’dan 100 km/s hıza 3.8 saniyede ulaşması bekleniyor. Motor üç noktalı karbon alt kafesin içinde bulunuyor. Yeni aracın emme manifoldu Porsche’un 996 serisinde bulunan VarioCam teknolojisiyle donatıldı. VarioCam aracın performansını en etkin hale getirmek için krank milinin açısını sürekli olarak ayarlayan bir sistem. Porsche mühendislerinin temel amacı motoru mümkün olduğu kadar hafifletmekti. Hafif bir krank mili kutusu ve birleştiriciler motorun ağırlığının 205 kg olmasını sağladı. En büyük rakibi Enzo’nun 225 kg ağırlığındaki V12 motorunun yanında Carrera GT’nin motoru hafif kalıyor. Her yeri teknoloji kokuyor Yeni araçta motor gücü arka lastiklere, yeni geliştirilen altı ileri manuel vites kutusu tarafından ulaştırılıyor. Porsche‘un vites değişimlerinin en büyük yardımcısı kuşkusuz ileri teknoloji malzemelerden imal edilen debriyajı olacak. Porsche Ceramic Composite Clutch (PCCC) adı verilen çift tabakalı debriyaj sistemi, seramik materyallerden oluşuyor. Bu yapı dönmeden kaynaklanan gücü ortadan kaldırarak debriyajın daha az aşınmasını sağlıyor. Ayrıca vites değişimlerinin de hissedilmesi güçleşiyor. Carrera GT’nin temelini, karbon lifle güçlendirilen alt kafes ve karbon liften tek parçalı şasi oluşturuyor. Karbon kasa ve karbon kafesin yanında metal parçalar azınlığı oluşturuyor. Yeni modelin şasisi tesadüfen Ferrari Enzo’nun şasisini tasarlayan ünlü İtalyan üreticisi ATR tarafından yaratıldı! ATR günde iki şasi üretme kapasitesine sahip. Karbon arka alt kafes sürücü bölümünü ve arka süspansiyonu şasiden ayırıyor. Motoru karbon liflerle desteklemek otomobil üretimindeki yeni bir konsept olarak karşımıza çıkıyor. Bu konsept Porsche’un yarış departmanı tarafından geliştirildi. Süspansiyon sistemi, çift lades kemiği şeklindeki, içi kapaklı ve dört tekerlekte bulunan yaylardan oluşuyor. Aracın dört köşesindeki fren düzeni Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB) ile sağlanırken, bu araçta ilk defa 15 inçlik fren diskleri kullanıldı. Paslanmaya karşı dirençli olan seramik disklerlerden ve kaliperlerden oluşan sistem hafif bir yapıya sahip. PCCB, fren sisteminin ağırlığını yüzde 50 oranında azaltıyor. ABS sistemini safkan spor bir otomobilde görmek şaşırtıcı... Fren sistemi ve dövme magnezyumdan jantlar, bağlı oldukları lastiklerden bile daha hafif. Michelin Carerra GT’de kullanılabilen tek lastik markası.

24 Yol tutuş profesörü Geniş bir arka kanat aracın arkasındaki yere basma kuvvetini artırıyor. Diğer Porsche modellerinde olduğu gibi bu kanat 120 km/s’lik sürate erişildiğinde yerinden çıkıyor. Toplam yüksekliği 16 cm’ye kadar ulaşabiliyor. Araç maksimum hızdayken ön ve arka tekerleklerin toplam gücü 290 kg olarak belirlendi. Carrera GT’nin gücü kanadının dışında alt tepsisinden geliyor. Bütün tepsi karbon lifden üretildi ve şasiye eklendi. Dağıtıcı ve havalandırma borusu ekstra bir zemin etkisi yaratıyor. Porsche, Carrera’nın iç tasarımını fonksiyon merkezli ve sade bir ambiyans olarak tanımlıyor. Aracın içinde sadece karbon, magnezyum ve deri kullanıldı. Aracın tüm bilgileri konsept aracındaki LCD ekranının yerini alan klasik Porsche gösterge panelinden izlenebilecek. Araç ayrıca direksiyona çok fazla iş yükleyen F1 trendini takip etmeyen 911 modeline benzer direksiyona sahip. Bu demode bakış açısı araçta yapılan en büyük değişikliklerden biri olup sonsuza kadar tutulacak bir tasarım olacak gibi gözüküyor. Tablonun devamında ise magnezyumdan yapılan bir merkez konsol bulunuyor. Buraya bağlı olan kül tablası ise arabadaki tek ahşap aksesuar. Carrera GT ile Ferrari Enzo’yu karşılaştırmak kaçınılmaz bir şey. 48 HP daha fazla güç sunan ve 15 kg daha hafif olan Enzo bu açıdan Carrera’yı geride bırakıyor. Diğer taraftan Carrera GT daha fazla yere basma kuvveti sağlıyor. Bu da virajlarda Porsche’nin daha stabil olacağına sinyal. Her ne olursa olsun iki otomobil arasındaki fark o kadar az ki otomobil severler ikisinin de büyüsüne kapılacak.

25 2006 BMW M6 Porsche'a rakip olacak
İşte BMW’nin merakla beklenen performans canavarı... Üretildiği yıllarda gördüğü ilgi nedeniyle efsaneleşen M6 modelini nihayet yollara çıkıyor. Bu prototipin fotoğrafı kuzey Finlanda’da ıssız bir gölde çekildi. Şirket ilk M6 modelini 1989 yılında üretmişti. Sadece 5855 adet üretilen araç piyasada altı yıl kalmış ve koleksiyoncular için aranan otomobillerin içine girmişti. Şimdi yaklaşık 10 sene sonra efsane geri dönüyor. Fotoğraftaki prototipin ön eteğinde geniş hava girişleri görülüyor. Şirket içinden bir köstebeğin verdiği bilgiye göre 2005 yılında piyasaya çıkacak olan araç 500 HP güç ürüten 5.5 litrelik bir V10 motora sahip olacak. 0 km’den 100 km’ye 4.5 saniyede çıkabilen aracın maksimum hızı 250 km ile sınırlı kalacak. Yeni aracın Porsche 911 Carrera, Mercedes SL 55 AMG ve Aston Martin DB9 ile rekabete girmesi bekleniyor.

26 OTO KARŞILAŞTIRMA MOTO BYTE SPONSORED BY

27 TEKNİK VERİLER BMW M5(2000/9) MERCEDES S 500 L(1999) Standart Donanım: M5'te ABS, DSC, sürücü, yolcu, ön yan, arka yan ve baş havayastıkları olmak üzere 8 adet havayastığı, otomatik klima, ısıtmalı ve elektrikli ön koltuklar, deri döşeme, xenon farlar, elektrikli camlar, elektrikli ve ısıtmalı dış aynalar, elektrikli sürgülü tavan, süspansiyon sertlik ayarı, uzaktan kumandalı merkezi kilit, far yıkama sistemi, direksiyondan kumandalı müzik ve telefon sistemi, yol bilgisayarı, elektrikli yükseklik ve derinlik ayarlı direksiyon simidi, CD çalarlı müzik sistemi, far yıkama sistemi gibi birçok güvenlik ve konfor donanımı standart olarak sunuluyor. Sürücü ve yolcu havayastığı, pencere havayastıkları, ön ve arkada yan havayastıkları, ABS, fren yardımcı sistemi BAS'li ESP, AİRmatic (adaptif kontrollü havalı süspansiyon), Tiptronic fonksiyonlu 5 ileri vitesli otomatik şanzıman, ısıtmalı, elektrikli, katlanabilir yan aynalar, ön ve arka dış yolcular için aktif gergili ve gergi şiddeti ayarlı emniyet kemerleri, karbon ve polen filtreli elektronik klima, elektrikli 4 cam, elektrik ayarlı ön koltuklar, iniş-binişlerde yükselen direksiyon simidi, elektrikli yükseklik ve derinlik ayarlı direksiyon simidi, çok fonksiyonlu direksiyon simidi, yağmur sensörü, yol bilgisayarı, değişken hız sınırlamalı hız kontrol sistemi, ön ve arkada orta kol dayanakları, kapı içi aydınlatma, krom marşpiyeler, arka koltuklarda 3 adet yatabilir kafalık, 3 adet 3 nokta emniyet kemeri, ön ve arka zemin aydınlatma, çocuk koltuğu kiti, ön ve arkada ışıklandırmak makyaj aynaları, aynalara entegre LED'li sinyal lambaları, LE-D'li fren lambaları, hafif alaşım jantlar, 10 adet hoparlörlü müzik sistemi, sürücü için xenon okuma lambaları standart olarak sunuluyor. Bose müzik sistemi, CD değiştirici COMAND, Distronic (mesafe takip radarı), hırsızlığa karşı koruma sistemi, tekli elektrik kontrollü arka koltuklar, arka kısım için ayrı klima, iç aynaya entegre garaj açma sensörü, elektronik kontrollü sun-roof, ısı yalıtımlı camlar, otomatik kararan iç ve sürücü yan aynası, Keyless-Go, havalandırmalı ön ve arka koltuklar, deri döşeme Linguatronic (ses kontrollü telefon), koltuklar, iç ve dış ayna pozisyonlarını kapsayan hafıza, metalik boya, Parktronic, elektrikli arka cam perdesi, far temizlik sistemi sürücü ve ön yolcu için ısıtmal koltuklar, ısıtmalı arka koltuklar TELE-AID (otomatik imdat çağrısı gönderme sistemi), dinamik yükseklik ayarlı xenon farlar isteğe başlı olarak sunuluyor.

28 Motor: Önde uzunlamasına yerleştirilmiş, çok nokta enjeksiyonlu, 32 supaplı, Çift VANOS'lu (değişken Zamanlı supap kumanda sistemi),V8 motor Önde uzunlamasına yerleştirilmiş 8 silindirli, çok noktadan enjeksiyonlu, 24 supaplı, V motor Motor Hacmi: 4941 cc 4966 cc Çap/Strok: 94x89 mm 97x84 mm Sıkıştırma Oranı: 11:1 10.0:1 Motor Gücü: 6600 d/d'de 294 kW (400 HP/ECE) 5600 d/d'de 225 kW (306 HP/ECE) Max. Tork: 3800 d/d'de 500 Nm d/d aralığında 460 Nm Vites Oranları: 1-4.23, , , 4-1.23, , , geri-3.75 1-3.59, , , , , geri-1.93 Son Dişli: 3.15:1 2.82:1 Frenler: önde hava kanallı disk,arkada hava kanallı disk, ABS Önde hava kanallı disk, arkada disk, ABS, BAS Bagaj: 460 lt 500 lt Boyut: 4785 / 1800 / 1432 mm 5158/1855/1444 mm Ağırlık: 1720 kg 1875 kg Lastikler: 245/40 R 18 225/60 R 16

29 TEST VERİLERİ Hızlanma: 0-50 km/s   : 0-100 km/s : 0-130 km/s : 2.3 sn 5.9 sn 8.9 sn 3.2 sn 7.5 sn 11.5 sn Esneklik: 4. Viteste: 5. Viteste 5.8 sn 7.0 sn 4.4 sn - sn Max. Hız: 250 km/s Dönme Çapı: 11.6 m 12.1 m İç Gürültü: 3. Vites 0-50 km/s: 4. Vites km/s: 5. Vites km/s: 59 dB(A) 63 dB(A) 67 dB(A) 53 dB(A) 61 dB(A) 66 dB(A) Fren mesafesi: 36 m/2.7 sn 38m/2.9 sn Tüketim: 16.8 lt/100 km 15.7 lt/100 km Depo Kapasitesi: 70 lt 88 lt Menzil: 416 km 560 km

30 TEKNİK VERİLER JEEP Grand Cherokee Ltd. 5.9(1998) BMW X5 4.4i(2000/8) Standart Donanım: ABS, çift havayastığı, ahşap görünümlü kaplamalar, deri döşeme, deri kaplamalı hidrolik direksiyon sunroof, hız sabitleme sistemi elektrik kumandalıhafızalı ve ısıtmalı ön koltuklar, katlanabilir arket. koltuklar, otomatik klima, 10 hoparlörlü müzik sistemi, arka yolcular için havalandırma, yol bilgisayarı, pusula, dört elektrikli cam, elektrikli aynalar, uzaktan kumandalı merkezi kilit, immobilizer, far yükseklik ayarı, sis lambaları, tavan portbagajı, arka çekiş ekipmanlar hazırlığı. ABS, DSC (dinamik denge kontrolü), CBC (fren viraj kontrolü), ASC-X (otomatik stabilite kontrolü), DBC (dinamik fren kontrolü), HDC (eğim iniş kontrolü), ADB-X (otomatik diferansiyel kilidi), 8 adet havayastığı, aktif karbon filtre, elektronik klima, deri döşeme, Xenon farlar, yol bilgisayarı, servotronic (hıza duylarlı) deri kaplı, çok işlevli, otomatik hız kontrollü, elektrikli derinlik ve yükseklik ayarlı direksiyon, elektrik kumandalı, konum hafızalı ve ısıtmalı koltuklar, park mesafe kontrol sistemi, yağmur sensörü, radyo-teyp, immobilizer, uzaktan kumandalı merkezi kilit, otomatik şarjlı anahtar, parlak metalik boyalı ve kavak renginde ahşap kaplamalar, bakım göstergesi, 4 egzoz çıkışı X5´in standart donanım listesinde sunuluyor. 11 renk seçeneği bulunan X5´in 2001 model araçlarda satışa sunulacak opsiyonları arasında yer alan titan-line iç kaplamalar, 19 inç jantlar, 225/50 R19 ön lastikler, 285/45 R19 arka lastikler, çok işlevli spor direksiyon, sportif tasarımlı ön koltuklar, beyaz renkli sinyaller ve antrazit tavan döşemesinden oluşan spor paketi, 3 bin 265 mark ekstra ödemeyle satın alınabilecek. Motor: Önde uzunlamasına yerleştirilmiş, V8 silindir, bloktan egsantrik, silindir basma 2 supap, elektronik enjeksiyon Önde uzunlamasına yerleştirilmiş, 8 silindirli, silindir sırası başına üstten çift eksantrikli, silindir başına dört supap teknolojili (32 supaplı), elektronik kontrollü enjeksiyon sistemli V motor Motor Hacmi: 5898 cc 4398 cc

31 Çap/Strok: 102x91 mm 92x82.7 mm Sıkıştırma Oranı: 8.7:1 10.1:1 Motor Gücü: 4000 d/d'de 180 kW (245 HP/DIN) 5400 d/d´de 210 kW (286 HP) Max. Tork: 3200 d/d'de 468 Nm 3600 d/d´de 440 Nm Vites Oranları: 1-2.45, , 3-1.0, , geri-2.2 1-3.57, 2-2.2, , 4-1, 5-0.8, geri: 4.1 Son Dişli: 3.73:1 3.64:1 Frenler: Önde ve arkada hava kanalcıklı diskler, ABS Önde hava kanalcıklı disk, arkada disk ABS, CBC, DBC Boyut: 4500/1795/1725 mm 4665 / 1870 / 1710 mm Ağırlık: 1880 kg 2095 kg Lastikler: 225/70 R 16 235 / 65 R 17 TEST VERİLERİ Hızlanma: 0-50 km/s   : km/s : km/s :   2.8 sn 8.1 sn 13.7 sn   2.7 sn 7.6 sn 12.1 sn Esneklik: 4. Viteste: 5. Viteste   4.9 sn - sn   5.6 sn - sn Max. Hız: 200 km/s 207 km/s Dönme Çapı: 11.4 m 12.1 m İç Gürültü: 3. Vites 0-50 km/s: 4. Vites km/s: 5. Vites km/s:   60 dB(A) 63 dB(A) 67 dB(A)   50 dB(A) 61 dB(A) 64 dB(A) Fren mesafesi: 38 m/3.0 sn 40 m/3.3 sn Tüketim: 20.4 lt/100 km 17.4 lt/100 km Depo Kapasitesi: 87 lt 92 lt Menzil: 426 km 528 km

32 TEKNİK VERİLER SUBARU Impreza 2.0 WRX(2000/11) HONDA S 2000(2000/4) Standart Donanım: Otomobilin standart donanımında sürekli dört tekerlekten çekiş sistemi, ABS, sürücü, yolcu ve yan havayastıkları, hıza duyarlı ve yüksekliği ayarlanabilir hidrolik direksiyon, otomatik klima, multi reflektörlü sis farları, immobilizer, arka spoyler, yükseklik ayarlı sürücü koltuğu, sportif tasarımlı ön koltuklar, elektrik kumandalı yan aynalar, uzaktan kumandalı merkezi kilit, içeriden açılabilen bagaj ve yakıt deposu kapağı, CD çalar ve radyo-teyp, sportif metal pedallar sunuluyor. S2000´in standart donanımında ABS, çift havayastığı, elektrikli tente, klima, deri döşeme, sınırlı kaymalı kilitli diferansiyel, elektrohidrolik direksiyon, elektrikli camlar, merkezi kilit, elektrik kumandalı dış aynalar, xenon farlar, far yıkama sistemi, uzaktan kumandalı radyo-teyp, alüminyum alaşım jantlar, immobilizer ve üçüncü fren lambası bulunuyor. Motor: Önde, 4 silindirli, çok noktadan enjeksiyonlu, 16 supaplı, sıra başına üstten çift eksantrikli, turbo beslemeli, intercoolerlı boxer motor Önde uzunlamasına yerleştirilmiş, 4 silindirli, çok nokta enjeksiyonlu, üstten çift egsantrikli, değişken supap zamanlama kontrollü (VTEC), 16 supaplı motor Motor Hacmi: 1994 cc 1997 cc Çap/Strok: 92x75 mm 87x84 mm Sıkıştırma Oranı: 8.0:1 1997:1 Motor Gücü: 5600 d/d'de 218 HP (DIN) 8300 d/d'de 177 kW (240 HP/ECE) Max. Tork: 3600 d/d'de 292 Nm 7500 d/d'de 208 Nm Vites Oranları: 1-3.45, , , , , geri-3.33 1-3.13, , , , , , geri-2.8

33 Son Dişli: 3.9:1 4.1:1 Frenler: Önde ve arkada hava kanallı disk önde hava kanallı disk, arkada disk, ABS Bagaj: - lt 143 lt Boyut: 4405 / 1730 / 1440 mm 4135 / 1750 / 1285 mm Ağırlık: 1365 kg 1250 kg Lastikler: 215/45 R 17 205/55 VR 16, arka 225/50 VR 16 TEST VERİLERİ Hızlanma: 0-50 km/s   : km/s : km/s : 2.3 sn 6.2 sn 10.2 sn 2.5 sn Esneklik: 4. Viteste: 5. Viteste 8.1 sn 14 sn 7.4 sn 8.5 sn Max. Hız: 230 km/s 241 km/s Dönme Çapı: 11 m 10.8 m İç Gürültü: 3. Vites 0-50 km/s: 4. Vites km/s: 5. Vites km/s: 61 dB(A) 66 dB(A) 68 dB(A) 63 dB(A) 74 dB(A) 79 dB(A) Fren mesafesi: 37 m/2.6 sn 39 m/3.0 sn Tüketim: 15.7 lt/100 km 10.9 lt/100 km Depo Kapasitesi: 60 lt 50 lt Menzil: 382 km 458 km

34 TEKNİK VERİLER AUDI A6 2.8(1998) VOLVO S (1999) Standart Donanım: ABS, fren gücü dağıtıcısı EBV, elektronik diferansiyel kilidi EDL, dört havayastığı, yükseklik ve derinlik ayarlıl hidrolik direksiyon, elektronik kontrollü klima, deri döşeme, ahşap kaplama, elektrik ayarlı ön koltuklar elektrokrom iç ayna, yol bilgisayarı, dört kapıda elektrikli cam, uzaktan kumandalı merkezi kilit, alarm ve immobilizer, alüminyum alaşım Jantlar sis farı, far yıkama sistemi, elektrikli ve ısıtmalı dış aynalar, kapı kilidi ve silecek ısıtıcıları, 8 hoparlörlü, müzik sistemi. ABS, EBD, sürücü hava yastığı, yan hava yastıkları, WHIPS, STC, elektronik klima, uzaktan kumandalı merkezi kilit ve alarm, elektrik kontrollü ve hafızalı sürücü koltuğu, ısıtmalı ön koltuklar, direksiyon simidinden kumandalı CD çalarlı müzik sistemi, yol bilgisayarı, elektrikli camlar, sabit hız kontrol sistemi, immobilizer, sis farları, deri direksiyon simidi, far silecekleri Motor: Önde uzunlamasına yerleştirilmiş, 90 derece açı, V6 silindir, silindir sırası basma üstten çift egsantrik, 30 supap, elektronik Önde enlemesine yerleştirilmiş, 6 silindir, çok nokta enjeksiyon, 24 supap, üstten çift egsantrik Motor Hacmi: 2771 cc 2922 cc Çap/Strok: 82.5x86.4 mm 83x90 mm Sıkıştırma Oranı: 10.6:1 10.5:1 Motor Gücü: 6000 d/d'de 142 kW (193 HP DIN) 6000 d/d'de 150 kW (204 HP/ECE) Max. Tork: 3200 d/d'de 280 Nm 4200 d/d'de 280 Nm Vites Oranları: 1-3.67, 2-2.0, , 4-1.0, , geri-4.1 1-3.27, , , , geri-2.67 Son Dişli: 3.2:1 3.69:1 Frenler: Önde hava kanalcıklı disk, arkada dolu disk, ABS+EBV Önde hava kanallı disk, arkada disk, ABS, EBD

35 Bagaj: 435 lt 440 lt Boyut: 4796/1810/1453 mm 4822/1832/1452 mm Ağırlık: 1575 kg 1552 kg Lastikler: 205/60 R 15 255/55 R 16 TEST VERİLERİ Hızlanma: 0-50 km/s   : km/s : km/s : 3.8 sn 9.9 sn 16.7 sn 3.4 sn 9.1 sn 13.8 sn Esneklik: 4. Viteste: 5. Viteste 5.4 sn - sn 5.5 sn Max. Hız: 229 km/s 225 km/s Dönme Çapı: 11.7 m 10.9 m İç Gürültü: 3. Vites 0-50 km/s: 4. Vites km/s: 5. Vites km/s: 59 dB(A) 61 dB(A) 65 dB(A) 57 dB(A) 63 dB(A) 67 dB(A) Fren mesafesi: 42 m/3.0 sn 38 m /2.9 sn Tüketim: 13.5 lt/100 km 12.7 lt/100 km Depo Kapasitesi: 70 lt 80 lt Menzil: 518 km 630 km

36 PREPARED by Designer Source Detectives Reporter ERGİN TEKİNBAŞ
TOLGA YİĞİTTÜRK BORA PELİSTER Reporter YASİN YILMAZ Sources: MAX Tuning Auto GUIDE


"İçindekiler Modifiye Arabalar ve Maliyetleri, Testler Haberler" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları