Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

l i d e r l i k n o t l a r ı Öğrenme Hedefi:

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "l i d e r l i k n o t l a r ı Öğrenme Hedefi:"— Sunum transkripti:

1 l i d e r l i k n o t l a r ı Öğrenme Hedefi:
Liderin sahip olması gereken nitelikleri tanımak. Sunan Ü m i t Ü N A L D I

2 Program İçeriği Koçluk ve Liderlik Durumsal Liderlik
Dünya Klasında Bir Lider Liderlikte Etkili Yaklaşım Özdeyişler ve Atasözleri Liderler ve Yöneticiler Liderlik İçgörüsü Zihinsel Liderlik Dayanıklı Liderlik Gerçeklik Liderliği Koçluk ve Liderlik Durumsal Liderlik Ölçümleme Liderliği Fırsat Liderliği Cesaret Liderliği Kişisel Liderlik Miras Liderliği

3 Dünya Klasında Bir Lider
İşine kendini adamalıdır. İşinde coşkulu olmalıdır. İşin başarılı olacağına inanmalıdır. İşinde sıkı çalışmalıdır.

4 Dünya Klasında Bir Lider
Liderlik, yürek ve azim ister. Liderlik, iş ve hükümet savaşının ortasında sakin ve dayanıklı kalabilmektir.

5 Dünya Klasında Bir Lider
Çalışanlarının kendisini sevmelerini ve kendisine inanmalarını sağlar. Çalışanlar ile işyerinin uyumlu olmasını sağlar. Çalışanların hedeflerini belirleme sürecine katkı sağlar. Çalışanların görevlerinin kesin ve açık olmasını sağlar ve onlara net bir yön gösterir.

6 Dünya Klasında Bir Lider
Çalışanların işlerini ve işyerlerini sevmelerini sağlar. Para ile ilgili konularda net olunmasını sağlar. Maaşların doğru bir dağılım gösterdiğinden emin olur. Çalışanlarını över, motive eder, yüreklendirir. Çalışanlarını ödüllendirir. Çalışanlarınızın kahramanı olun.

7 Liderlikte Etkililik Yaklaşımı
Liderler, kuruluşların başarıya ulaşması için önemli roller üstlenmelidirler. Liderin amacı, birlikte çalıştığı kişilerin tüm enerjilerini değer katmaya ve başarı yaratmaya odaklamalarını sağlamak olmalıdır.

8 Liderlikte Etkililik Yaklaşımı
Liderlik özellikleri üç grupta toplanabilir: Kişisel Zor durumlarda bile azimli ve kararlı olabilmek. Sosyal Diğerlerine saygı göstermek, bireysel farklılıklara değer vermek. Kurumsal Kuruluşun, müşterilerin ihtiyaçlarını kendi kişisel hedeflerinin önünde tutmak.

9 Liderlikte Etkililik Yaklaşımı
Liderlerin üstlenmesi gereken dört ana rol aşağıdaki gibidir: Vizyon Yaratan İşi Yöneten İşbirliği Yaratan Katkı Sağlayan

10 Liderlikte Etkililik Yaklaşımı
Vizyon Yaratan İşi Yöneten İşbirliği Oluşturan Katkı Sağlayan Yarattığı ve ilettiği vizyon ve strateji sayesinde kurumsal ve bireysel gelişimi yönlendirir. İşi etkili bir şekilde planlayarak, sorumluluğu delege ederek, performansı değerlendirerek ve süreçleri iyileştirerek sonuçlara ulaşılmasını sağlar. İşbirliği ortamını oluşturarak birlikte daha etkili çalışılmasını sağlar. Kendi kişisel becerileri ve deneyimlerini de kullanarak kurumsal başarıya katkıda bulunur.

11 Liderlikte Etkililik Yaklaşımı
Bu Rolleri Üstlenmek İçin Sahip Olunması Gereken Yetkinlikler Vizyon Yaratan İşi Yöneten İşbirliği Oluşturan Katkı Sağlayan • Paylaşılan bir vizyon ve strateji oluşturmak • Kurumsal strateji ile aynı doğrultuda olmayı sağlamak • İş ortamını anlamak (rakipler ve müşteriler) • Kurumsal ve bireysel gelişimi planlamak ve desteklemek • Çalışanlara ve paydaşlara ilham vermek • Hedefleri ve etkinlikleri planlamak • Çalışanlarla hedefleri belirlemek • Kurumsal ve bireysel performansı izlemek • Etkinlikleri ve hedefleri delege etmek ve yönlendirmek • İş süreçlerini iyileştirmek • Etkinlikleri koordine etmek • Bireylerarası ilişkilerde esneklik sağlamak • Çatışmalarla başa çıkmak • Etkili iletişim kurmak • Takım oluşturmak • Müzakere etmek, etkilemek • Problem çözmek, karar vermek • İş ve finansal bilgi birikimine sahip olmak • Yaratıcı ve yenilikçi olmak • Kendini geliştirmek

12 Özdeyişler ve Atasözleri
Bugüne kadar işinizi hep aynı şekilde yapmışsanız, büyük bir ihtimalle yanlış yapıyorsunuz demektir. (C. Kettering) Bir arının tek başına bal yaptığı görülmemiştir. (T. Hood) Liderlik, temelini güvenden alır. Güven biterse lider de gider. (J. Max Wel) Bir ağaçta gül de biter diken de… (T. Atasözü)

13 Özdeyişler ve Atasözleri
Bir insana olduğu gibi davran, öyle kalacaktır. Bir insana olabileceği ve olması gerektiği gibi davran, öyle olacaktır. (J.W. Goethe) Liderlik, insanlara yaptırmak istediğimiz şeyleri, sanki kendileri öyle istiyormuş gibi yaptırma sanatıdır. (D. Eisenhower) Üzüm üzüme baka baka kararır. (T. Atasözü)

14 Özdeyişler ve Atasözleri
İyi bir lider, insanlarda güven uyandırır. Daha iyi bir liderse, insanların kendilerine güven duymalarını sağlar. (T. Atasözü)

15 Özdeyişler ve Atasözleri
Tek bir taştan duvar olmaz. (T. Atasözü) Bir elin nesi var iki elin sesi var. (T. Atasözü) İnsanların saygınlığına ve onuruna değer verin ki sorumlu olsunlar, şefkatli olun ki sadık olsunlar, iyi olanı teşvik edin ve acemiye öğretin ki hevesle ve bağlılıkla çalışsınlar. (Konfüçyüs)

16 Özdeyişler ve Atasözleri
Yenileceğinden korkan daima yenilir. (Y. Beyazıt) İyimser, yaranın üstünde kabuk, kötümser, kabuğun altında yara görür. (W. Shakespeare) Tuhaf görünebilir ancak, büyük liderler yetkiyi kendilerinde toplayarak değil, dağıtarak başarılı olabilirler. (T.B. Stockdale)

17 Özdeyişler ve Atasözleri
Çalıda gül bitmez, cahile söz yetmez. (T. Atasözü) Ne kadar uzun anlatırsan o kadar kısa hatırlanır. (Fenelon) Kalbindekileri söylüyorsan güzel konuşuyorsun demektir. (J. Ford) Konuş sana kim olduğunu söyleyeyim. (Sokrates)

18 Liderler ve Yöneticiler
Vizyon Güven Duygu / Sezgi Yaratıcılık Yol gösterme Sorgulama Yetkilendirme Kitaba rağmen Anlamak Biz Sistemi yazar Yetki-inisiyatif kullanır

19 Liderler ve Yöneticiler
İşletme amaçları Plana göre Mantık Düzenlilik Sevk ve idare İtaat Denetim / Kontrol Kitabına uygun Rakamlar Anlatmak Ben Yazılı sistemi uygular Yetkisini kullanır

20 Liderlik İçgörüsü Liderlik İlkeleri
Yaşam ve liderlik felsefeniz liderlik etme sürecinizi belirler. Olumlu tutumunuz etrafınızdaki herkesi etkiler. Deneyiminiz ve geçmiş başarılarınız, yeni alacağınız kararlarda size güven verir. Örnek olduğunuzda, insanlar sizinle birlikte çalışma konusunda istekli olurlar. Sevilen bir insan olmanız liderlik etkinliğini artırır. Açık ve net bir iletişim anlayış ve eylemi tetikler. Sorumluluk verilmez, alınır. İşbirliği saygı, sonuç ve itibar kazandırır. Söylüyorsanız yapın. Övün, koçluk yapın, bilgilendirin ve eğitin.

21 Liderlik İçgörüsü Liderlik İlkeleri
Kazanmanın ve kaybetmenin ne getireceğini bilin. Dayanıklılık, içinizdeki eylemlere ve insanlara tepki gösterme, yanıt verme ve toparlanma gücüdür. Risk alın. İnsanlara açık ve net görevler verin. Başarıyı ödüllendirin. Güveni ve saygıyı kazanın. Başarı için çalışanlarınızın başarısını teşvik edin. Etkileme ve ikna becerilerinizi geliştirin ve kullanın. İtibarınız liderliğinizi etkiler. Miras yapın.

22 Liderlik İçgörüsü Saygı Faktörü
Saygıyı elde ettiğinizde, saygıyı kazandığınızda yönlendirmeleriniz, yetkilendirmeleriniz, hedefleriniz ve stratejileriniz çok daha aktarılabilir ve uygulanabilir hale gelir. * Saygının unvanla birlikte geldiği yanılgısı içinde olmayın. * Sözleriniz ve yaptıklarınız saygıyı hak ediyor mu? * Sizi dinlemek istiyorlar mı? Yoksa sizi dinlemek zorundalar mı?

23 Liderlik İçgörüsü Saygı Faktörü
Öne sürdüğünüz fikirlerin, belirlediğiniz tüm hedeflerin, sunduğunuz tüm kavramların ve paylaştığınız tüm örneklerin içinde aktarılabilir bir kavram yer almalıdır. Çalışanlarınız sizi takip ederler. Sizi ölçüp biçerler. Eğer onların kendilerini size adamalarını istiyorsanız, siz kendinizi onlara adamalısınız.

24 Zihinsel Liderlik Ustalıklı bir liderlik göstermek için gereken zihinsel güç, temel felsefi düşüncelerinizden ve evet (olumlu) tutumunuzdan gelir. Liderin kişisel tutumu başarının faktörlerindendir. Çalışanlarınız ve elde ettikleri, tutumunuzun bir yansıması ve sonucudur.

25 Zihinsel Liderlik Liderler performanslarında tutarlı olmalıdırlar.
Liderler işyerlerinde ahenk yaratmalıdırlar. Liderler moralin sürekli yüksek olmasını istemelidirler. Liderler verimli bir iş ortamı yaratmalıdırlar. Liderler ve çalışanları işyeri içinde ve dışında iletişim kurmalıdırlar. Liderler ve çalışanları işyeri içinde ve dışında diğerlerine tepki vermelidirler.

26 Zihinsel Liderlik Aşağıdaki soruları cevaplandırın:
Sabahları uyandığınızda kendinizi nasıl hissediyorsunuz? İşyerinize vardığınızda kendinizi nasıl hissediyorsunuz? Takım üyelerinizi selamlarken ses tonunuz nasıl? Bir toplantı yaptığınızda ses tonunuz nasıl?

27 Zihinsel Liderlik Tutumunuza ilişkin aşağıdaki soruları cevaplandırın:
Çalışanlarım, hislerimden ve ifadelerimden nasıl etkileniyorlar? Hislerim ve ifadelerim ekibimin tutumunu nasıl etkiliyor? Benim tutumum onların bana, birbirlerine ve dışarıdan insanlara olan tepkilerini nasıl etkiliyor? Tutumum, ruh halim ve ifadelerim çalışanlarımın performansını nasıl etkiliyor?

28 Zihinsel Liderlik Moral mi? Tutum mu?
Moral bir sorun değil, bir belirtidir. Nedenlerini sorgulamak ve ortadan kaldırmak gerekir. Moral bozukluğunun anahtar nedenleri şunlardır: İşteki kötü koşullar İş ortamındaki kötü koşullar Anlaşma becerisinden yoksunluk Saldırgan bir liderlik Zayıf iletişim Hatalı iletişim Finansal sıkıntılar İşten çıkarmalar

29 Zihinsel Liderlik Bir liderlik felsefesiniz var mı?
Felsefeniz tutumunuzu ve eylemlerinizi belirler. Felsefeniz, yaşamınızda elde etmek istedikleriniz ve bunları nasıl elde etmek istediğinizle ilgilidir. Felsefeniz, “En iyi anne olmak”, “En iyi baba olmak”,“iyi niyetle yönetmek” veya “Toplumun daha iyi bir üyesi olmak” gibi şeyleri içerebilir.

30 Zihinsel Liderlik Felsefe zaman içinde yavaş yavaş, parça parça, adım adım, kararlılık ve içgörüyle oluşur. Kişisel felsefenizi; Anlayın, Belirleyin, İnşa edin, Geliştirin, Yaşam boyu uygulayın. Temel ilkelerinizi bilgilenerek, deneyimlerinizle ve özellikle saygı duyduğunuz insanların inançlarını dinleyerek belirler ve düşünce ve yaşam biçiminizi değiştirerek ve zenginleştirerek uygularsınız.

31 Zihinsel Liderlik Kişisel felsefenizi yazın. Felsefe tutumu belirler.
Tutum eylemleri belirler. Eylemler sonuçları belirler. Sonuçlar yaşam tarzlarını belirler. Kişisel felsefenizi yazın. ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

32 Dayanıklı Liderlik Liderliğin dayanak noktası dayanıklılığınızdır.
Dayanıklılık; Bir şeyi kabullenmenizi sağlayan iç gücünüzdür. Bir şeye tepki vermenizi sağlayan zihinsel gücünüzdür. Bir şeye yanıt vermenizi sağlayan dış gücünüdür. Yeniden ayağa kalkmanızı sağlayan dış gücünüzdür.

33 Dayanıklı Liderlik Şunu gözünüzde canlandırın: Çalışanlarınız projeyi bir hafta sonra bitirebileceklerini söylüyor. Şunu gözünüzde canlandırın: Elinizde kalan tek müşterinin rakibinizden satın alım yaptığını öğreniyorsunuz ve kotanızı dolduramadınız. Şunu gözünüzde canlandırın: En iyi elemanınız istifasını sunuyor ve iki hafta sonra rakibiniz için çalışacağını söylüyor. Şunu gözünüzde canlandırın: Bilgisayarınız çöküyor ve bilgilerinizi en son ne zaman kaydettiğinizi hatırlayamıyorsunuz.

34 Dayanıklı Liderlik Dayanıklılık bu durumlara nasıl tepki verdiğiniz, nasıl yanıt verdiğiniz ve bunların etkilerinden nasıl kurtulduğunuzdur. Bu tutumunuzun gücü ile başlar. Dayanıklılık başınıza elen bir şey değildir. Başınıza gelen şeye nasıl tepki gösterdiğiniz, yanıt verdiğiniz ve etkilerinden nasıl kurtulduğunuzdur. Mazerete dayanmayın, sorumluluk alın. “şu anda bana yardımcı olabilecek birkaç fikrim var.” “Tepki – Yanıt – Toparlanma – ve Doğruluk”

35 Dayanıklı Liderlik Şu soruları cevaplandırın:
İstediğim niteliklere ne kadar sahibim? Bunu nasıl karşıladım? Ani bir değişiklik olduğunda ya da planlar ters gittiğinde nasıl tepki veriyorum? Soru sorulduğunda ya da zorluklarla karşılaştığımda nasıl tepki veriyorum? Acil durumlarda ne yapıyorum?

36 Dayanıklı Liderlik Stresi ve endişeyi yenmek için ne yapabilirim?
Endişe bir sorun değil bir belirtidir. Yaşamınızın endişeye neden olan yönlerini araştırın ve bulun. Bu yönleri ortadan kaldırmak için planlar yapın ve uygulayın. Okuyun. Okumak size ya zihinsel bir rahatlama ya da zihinsel bir canlanma verir. Spor yapın. Fiziksel egzersiz ve ardından gelen rahatlama zihninizi boşaltır ve olumlu düşünceler ve yenilikçi fikirler doğurur.

37 Dayanıklı Liderlik Endişeye karşı harekete geçin.
Ön dişlerinden biri eksik bir vatandaşın gülümserkenki halini gösteren ünlü heykelin üzerinde bir not vardır: “ben kim endişe kim” Gülümseyin. Endişe ve stresten elinize bir şey geçer. Bir kalp krizi. Uzak durursanız daha eğlencelidir.

38 Dayanıklı Liderlik Dayanıklılık iç gücünüzdür.
Dayanıklılık karmaşık sorunlara basit ve anlaşılabilir yanıtlar verebilmektir. Dayanıklılık tepkilere yanıtlardan ziyade sorularla başlamaktır. Dayanıklılık liderlikten önce tutumun gelmesidir. Dayanıklılık olumlu sonuçlara yol açacak şekilde tepki vermek ve toparlanmaktır. Dayanıklılığınızı diğer insanlar görür ve değerlendirir.

39 Gerçeklik Liderliği Liderliğin temel unsurlarını gerçekliğiniz haline getirebilmeniz için ne yapmanız gerçeğini anlama, uygulama ve uzmanlaşma gücünüzdür. Kabadayı bir lider olmayın. Erişilebilir olun. Yavaş tepki vermeyin ya da yavaş karar almayın. İnsan içinde azarlamayın Verdiğiniz sözleri tutun. Doğruları söyleyin. Adam kayırmayın. Tutarsız bir ruh hali içinde olmayın. Teknolojiden uzak olmayın. Görevi uygun kişiye verin.

40 Gerçeklik Liderliği Hedeflerle niyetler birbirleriyle bağlantılıdır.
Niyetler hedef belirlemekten daha önemlidir. Niyet yoksa belirlenmiş hedefin başarılma ihtimali yoktur. Şu sorulara cevap verin: Ne yapmak istiyorsunuz? Ne yapmanız gerekiyor? Ne yapmak zorundasınız? Ne yapmaya ehil olduğunuzu düşünüyorsunuz? Ne yapmayı seviyorsunuz? Yaptığınız şeyi ne kadar seviyorsunuz? Yaptığınız şeyi sevmiyor musunuz? Ne yapmaya niyetlisiniz?

41 Gerçeklik Liderliği Kendinizi yönetin… Diğerlerine liderlik edin.
Hiç kimse yönetilmek istemez, oysa herkes kendisine liderlik edilmesini ister. Birinci sınıf yöneticiler yoktur, sadece birinci sınıf liderler vardır. Şu soruları cevaplandırın: Bir lider misiniz yoksa yönetici misiniz? Lider doğulur mu lider olunur mu? Yönetici olmaktan sıkıldınız mı? Liderliğe yaklaşımınız nasıl? Geliştirmeniz gereken liderlik becerileri neler?

42 Gerçeklik Liderliği İyi bir lider olmak için yapmanız gerekenler:
Olumlu bir tutum benimseyin. Değişimi kucaklayın. Cesur olun. Risk alın. İletişim kurun. Dinleyin. Yetki verin ve güçlendirin. Başkalarını, kendinizi ve durumunuzu anlayın. Bağlılık taahhüdünde bulunun.

43 Gerçeklik Liderliği Liderlik değerlendirmesi.
Aşağıdaki unsurlara puanlarını verin. 1: Hiçbir zaman 2: Nadiren 3: Bazen 4: Düzenli olarak 5: Her zaman Olumlu tutumunu tutarlı bir şekilde korurum. Değişimi bir fırsat olarak kucaklarım. Cesaret duyarım. Risk alırım. Anlama niyetiyle dinlerim. Anlaşılmak için iletişim kurarım. Başkalarına yetki ve sorumluluk devreder ve onları güçlendiririm.

44 Gerçeklik Liderliği Liderlik değerlendirmesi.
Aşağıdaki unsurlara puanlarını verin. 1: Hiçbir zaman 2: Nadiren 3: Bazen 4: Düzenli olarak 5: Her zaman Başkalarını anlarım. Kendimi anlarım. Kendi durumumu anlarım. Elimden gelenin en iyisini yapmaya kararlıyım. Mükemmel bir şekilde idare ederim. En iyi insanları seçerim. En iyi insanları işe alırım.

45 Gerçeklik Liderliği Liderlik değerlendirmesi.
Aşağıdaki unsurlara puanlarını verin. 1: Hiçbir zaman 2: Nadiren 3: Bazen 4: Düzenli olarak 5: Her zaman En iyi insanlarımı elimde tutarım. Hem herkesi hem kendimi eğitirim. Sürekli olarak ekibimi motive ederim. Sürekli olarak ekibime ilham veririm. Örnek olmak suretiyle liderlik ederim.

46 Gerçeklik Liderliği Aşağıdakiler için kendinize ne nadir olduğunuzu sorun: Elde tutmak: Çalışan kaybı yüzdem, ayrılan çalışanların yerine gelenleri eğitmek için harcadığım parayla kıyaslandığında ne düzeyde? Çekicilik: Benimle çalışmaları için kaç tane başarılı insan bana diğer çalışanlar tarafından öneriliyor? İtibar: Hem şimdiki hem de geçmişteki çalışanlar arkamdan hakkımda nasıl konuşuyorlar? Ortam: Çalışanlarım ne kadar mutlu? Ben onların işyerlerini mutlu bir yer haline getirme konusunda ne kadar başarılıyım? Ben ne kadar mutluyum?

47 Gerçeklik Liderliği Liderler yardımcı da olabilirler, zarar da verebilirler… Zarar vermemek için: Yapmadığınız veya inanmadığınız konularda vaaz vermeyin. Kendinizin kabul etmeyeceği bir şeyi teklif etmeyin. Hedefleri ekibinizle birlikte belirleyin. Telefonlara cevap verin. Toplantılara katılın. Geribildirim isteyin. İlerleme raporlarını kullanın. Raporları periyodik olarak gözden geçirin.

48 Gerçeklik Liderliği Zarar vermemek için: Ekibinize arka çıkın.
Onları yüreklendirin, övün. Çalışma yerinizi eğlenceli bir hale getirin. Ekibinizi eğitin. İlham verin. İyileştirme fırsatlarını kollayın. Ödüller verin. Kendinizden başka kimseyi yönetmeyin.

49 Gerçeklik Liderliği Uyum sağlayabilen liderlik:
Yaşlandıkça uyum sağlama veya değişme isteğiniz azalır. Deneyim kazandıkça uyum sağlama veya değişme isteğiniz azalır. Öğrenci olmaktan ne kadar uzaklaşırsanız uyum sağlama veya değişme isteğiniz o kadar azalır. Teknolojiden, bilgisayar kullanımı gibi, ne kadar uzak kalırsanız uyum sağlama veya değişme konusundaki fırsatları o kadar az görürsünüz.

50 Gerçeklik Liderliği Uyum sağlayabilen liderlik:
Kitap, dergi okuyun. (sektöre ilişkin daha çok) Günde bir saat oyun oynayın. (özellikle internette) Çekici olun. (Facebook, Twitter gibi sosyal medyada felsefe ve düşüncelerinizi paylaşarak) Algılarınız – antenleriniz açık olsun. (gözlem gücünüzü kullanın) Anlama niyetiyle dinleyin. Aynaya bakın. (olmak istediğiniz kişi oldunuz mu?)

51 Gerçeklik Liderliği Liderlik puan tablosu:
85 – 95 Bana liderlik etmesini istediğim lidersiniz. 75 – 84 İyi bir lidersiniz. 67 – 74 Bir lidersiniz, biraz odak sorununuz var. 59 – 66 Liderlik ediyorsunuz, ancak yüksek liderlik becerilerinden yoksunsunuz. 40 – 58 Liderlik etmede zorluk çekiyorsunuz.

52 Koçluk ve Liderlik Her bir ekip üyesini başarı yönünde desteklemek, eğitmek ve yüreklendirmek için koçluk becerilerini öğrenme gücünüzdür. Bir lider olduğunuz için ekip üyeleriniz sizin için performans sergilemek isterler. Sizin işiniz onlara başarılı bir performans göstermeleri için yol göstermektir.

53 Koçluk ve Liderlik İyi koç olmak için:
İnsanların faydalanabileceği değerli bilgilere sahip olmalısınız. Deneyiminizi gerçek dünya ile bütünleştirmelisiniz. Mizah anlayışınız olmalı. Oyuncularınızı yüreklendirmelisiniz. İyi sunum yapabilmelisiniz. İyi bir ahlak anlayışınız olmalı. Heyecanlı, coşkulu olmalısınız. İyi, etkili iletişim kurabilmelisiniz.

54 Koçluk ve Liderlik İyi koç olmak için: Oyuncularınız sizi sevmeli.
Oyuncularınız size inanmalı. Onlara ilham verebilmelisiniz. Daima doğruları söylemelisiniz. Oyuncularınız size saygı duymalı. Koçluk yaptığınız oyunu bilmelisiniz.

55 Koçluk ve Liderlik Koçluk yolunda ustalaşırken aşağıdakileri unutmayın: Akıllı bir insanı eğitmek bir aptalı eğitmekten kolaydır. Mutlu bir insanı eğitmek mümkündür. “Örnek olmak” yegane yöntemdir. Gerçekçi bir şekilde rol yapma oyunu oynanmalıdır. Ekip üyelerine değer verilmeli ve yardım edilmeli. Gerçek cevaplarla en iyi cevaplar karşılaştırılmalı. Ödülleri insan içinde verin.

56 Koçluk ve Liderlik Koçluk yolunda ustalaşırken aşağıdakileri unutmayın: Herkesin kazanabileceği yarışmalar yapılmalı. Ekip üyeleri soru sorma konusunda eğitilmeli. Yaratıcılık desteklenmeli. Dışarıdan eğitim alınmalı, para harcanmalı. Eğitime her gün zaman ayrılmalı. Toplantıların mutlaka gündemi olmalı. Kendini kaydetmeli. Öğrenme ve öğretme sürekli olmalı.

57 Koçluk ve Liderlik Bir koç, olabileceğinizi hep bildiğiniz kişi olmanız için size duymak istemediğinizi söyleyen, görmek istemediğinizi gösteren kişidir.

58 Durumsal Liderlik Görevi kişiden bağımsız kılma ve her bir ekip üyesinin görevleri heyecanla kabul etme ve daima ellerinden gelenin en iyisini yapmaya ne kadar hazır, istekli ve ehil olduğunu tespit etme gücü ve anlayışı.

59 Durumsal Liderlik Birinci beceri: Belirli bir görevi tespit etmek.
Yapılması gerekenin ne olduğuna karar vermek ve onu tanımlamak. İletmek: Aynı resme bakmak ve aynı şeyin görülmesini sağlamak. İkinci beceri: Ekip üyesinin görev için gereken performans gereksinimlerini teşhis etmek. Üyenin durumuna uygun ölçümlemeler belirlenmeli ve takip edilmeli.

60 Durumsal Liderlik Üçüncü beceri: Görev ve ilişki liderliği davranışlarının en iyi birleşimini uygulamak Üyenin performans sergileme becerisini etkilemek için davranışlarınızı ne kadar iyi kullanıyor ya da uyguluyorsunuz? Görev ile ilişki davranışlarının en iyi karışımını yaratmak için her birinden düşük ya da yüksek oranlarda kullanılabilir. Üyenin performans göstermesi için ne kadar, neyi, nerede, ne zaman ve nasıl sağlamanız gerektiği önemlidir.

61 Durumsal Liderlik Önemli bir not:
Her ne kadar insanlar, hem liderler hem de üyeler hazır, istekli ve ehil olsalar da kendilerine bir görev ya da performanslarını sergileme olanağı verildiğinde ellerinden gelenin en iyisini yapacaklarının garantisi yoktur.

62 Durumsal Liderlik Kişisel heyecan ve görev heyecanı:
Heyecanlı bir insanın kendisine verilen bir görev konusunda o kadar da heyecan duymayabileceğini anladığınızda, heyecanlı bir insanla o insanın kendisine devrettiğiniz bir görev, verdiğiniz bir iş ya da belirlediğiniz bir kural karşısında eşit derecede heyecan duyma isteği arasında bir fark, hem de büyük bir fark olduğunu kavrarsınız.

63 Ölçümleme Liderliği Kişisel gelişim ve ekip gelişimi için performansın ve sonucun ölçümlendiğinden emin olma gücü. Ölçmeyi sağlamak için; İş değişkenleri belirlenmeli. Uygulama sonuçları kayıt altına alınmalı. Değerlendirilmeli.

64 Ölçümleme Liderliği Somut olmayan şeyler de ölçümlenmeli.
Sonuç beklediğim gibi oldu mu? Görev zamanında tamamlandı mı? Görev başındaki kişiler nasıl tepki verdiler? Görevli kişiler nasıl bir performans sergilediler? Zamanımız değerli bir şekilde kullanılmış oldu mu? Zamanım değerli bir şekilde kullanılmış oldu mu? Devam etmeli miyiz? Bunu tekrar yapmalı mıyız?

65 Ölçümleme Liderliği Somut olmayan şeyler de ölçümlenmeli. Ne öğrendik?
Buna değer miydi? İnsanlar ne kadar işbirliği içerisindeydiler? Görev tamamlandığında nasıl hissettiler? Bu görev daha fazla öğrenmelerine nasıl yardım etti? Bu görev kariyerlerinde ilerlemelerine nasıl yardım etti? Her bir üyenin memnuniyeti neydi?

66 Fırsat Liderliği “Değişim” i bir “fırsat” olarak görme gücü ve ondan faydalanma vizyonu. Kriz değişiklik yapmak için en iyi zamandır. Kişisel dünyanızda neler oluyor? İş dünyanızda neler oluyor? Liderlik dünyanızda neler oluyor?

67 Fırsat Liderliği Soru: Değişime nasıl tepki vereceksiniz?

68 Fırsat Liderliği Daha önemli soru:
Değişimin fırsat olduğunu anlıyor musun?

69 Fırsat Liderliği En önemli soru: O fırsattan nasıl yararlanacaksınız?

70 Fırsat Liderliği Dünyadaki şeyleri değiştiremezsiniz, ancak KENDİ dünyanızdaki şeyleri değiştirebilirsiniz. Daha önce ne yapıyorduysanız onu değiştirmek için çabalarınızı artırmalısınız. Değişimi gerçekleştirebilmek için öncekinden daha akıllıca ve daha çok çalışın ve bunu olumlu bir tutum içinde yapın. Dışarıdaki değişimler içerideki değişimleri kabul edilebilir kılar.

71 Fırsat Liderliği Siz ne bekliyorsunuz? Siz ne arıyorsunuz?
Siz ne yapıyorsunuz? Yukarıdakiler için şu üç ortamı sorgulayın: Korku ve öfke Umut ve endişe Olumlu düşünce ve kararlılık

72 Fırsat Liderliği İmdat – Büyüyoruz. İmdat – Sağlık sektörü değişiyor.
İmdat – Ekonomi berbat durumda İmdat – Bütçem kısıldı İmdat – Değişim.

73 Fırsat Liderliği Bu durumlarda; Olumlu bir tavır takının.
Düşüncelerinizi elinizden gelenin en iyisini yapmaya odaklayın. Zihninizi diğer olasılıklara açık tutun. Ağlayıp sızlayanlardan uzak durun. İnancınızı yitirmeyin.

74 Fırsat Liderliği Eğer bir aileniz varsa onlarla bir araya gelerek fikirlerini ve desteklerini alın. Aileniz sizin için en iyisini ister. Onlarla konuşun. Geçiş süreçlerinde sevdiğiniz insanlarla daha çok vakit geçirin.

75 Fırsat Liderliği Bir liderin değişimi kabul etme –değişime uyum sağlama, değişimi bir fırsata dönüştürme ve bu fırsatı ekibine iletme– becerisi, başarma becerisinin dayanak noktasıdır.

76 Fırsat Liderliği Aşağıdakileri dikkatle inceleyelim:
Değişimi yaşamın bir parçası olarak kabullenin. Değişimi bir bütün olarak ele alın. Başarılı olmak için yeni fırsatları kollayın. Başınıza gelme ihtimali olan bütün kötü şeyleri yazın ve üstesinden gelme planları yapın. Değişim sonucunda ortaya çıkabilecek iyi şeylerin hepsini yazın ve yeni fırsatların neler olabileceğini tespit edin ve üzerlerinde çalışın. Endişelerinizi size yardımı olabilecek kişilerle tartışın.

77 Fırsat Liderliği Aşağıdakileri dikkatle inceleyelim:
Kendinize acımayın. Olumlu sonuçları bulmak için bir ekip oluşturun. Tutum düzeyinizi ve gücünüzü artırın. Değişimin işe yarayacak üç hedefine yoğunlaşın ve planlar yapın, uygulayın. Kendinize güvenin. Kendinizi ispatlayın.

78 Cesaret Liderliği Karar verme ve yetki devretme ve otoritenize ya da liderlik etme becerinize meydan okuyan herhangi bir durumla ya da kişiyle başa çıkma gücü.

79 Cesaret Liderliği Karar vermek sadece sizin süreciniz ya da riskiniz değildir. İşbirliği içerisinde yapılabilir. Ancak süratli olmalıdır. Diğerleri bekliyor ve ölçümlüyor. Doğru ya da yanlış – HIZLI KARAR VERİN.

80 Cesaret Liderliği Temel ilkeler:
Ahlaki ve yasal olmayan hiçbir şeyi düşünmeyin veya kabul etmeyin. Diğerlerini, ekip üyeleriniz gibi, can damarı olarak görün. Değişim sırasında kontrolü ele alın. Güçlü, olumlu ve işbirliğine dayalı iletişim kurun. Her bir dönemeçte, kavşakta tedbirli olun. Teknolojiye ayak uydurun. İnsanların kazanmasına yardımcı olun.

81 Cesaret Liderliği JOKER Gerçeği:
Bir lider olarak sorumluluğunuz o kişinin gücünden, başkalarıyla uyum içerisinde çalışabilmesini sağlayacak şekilde faydalanmaktır. Herkesin farklı olması, onları farklı şeylerin motive etmesi, farklı şeylerden etkilenmesiyle ilgilidir.

82 Cesaret Liderliği İş yükünüzü gözden geçirin. Sadece ilerleme sağlayacak görevlere ve insanlara odaklanın ve yetkilendirin. Mümkün olduğunca çok şeyi devredin. Takip edin ve yolunuza devam edin.

83 Cesaret Liderliği İşe personel alımı yaparken şu kriterlere dikkat edin: Zeki Mutlu İnisiyatif alabilen Dürüst Güvenilir İşi bitirmeden gitmeyen Başarıya aç ve geçmişte başarılı olan Öğrenmek ve para kazanmak isteyen Tersi durumlar için personel işten çıkarılır.

84 Kişisel Liderlik Liderlik konumunuz olgunlaşırken kendinizi eğitime ve kişisel mükemmeliyete yeniden adama gücü. Otoritesi olmayan bir lider, liderlik edebilir mi?

85 Kişisel Liderlik Liderlere etkileme becerilerini veren ve otoriteye dayanan unsurlar: Saygı Mesajın netliği Örnek teşkil eden olumlu tutum Motive etme becerisi İlham verme becerisi Strateji oluşturma becerisi Planlama ve alternatif plan yapma becerisi Dayanıklılık Geçmiş deneyimler İkna becerisi

86 Kişisel Liderlik Liderlere etkileme becerilerini veren ve otoriteye dayanan unsurlar: Duruş Kişilik İmaj Ahlak Risklere karşı tolerans İletişim becerisi Cesaret Başarma becerisi Başarısızlığa göğüs germe becerisi Zaferi kutlama becerisi İtibar

87 Kişisel Liderlik Geçekten ne motive eder? Para Yüreklendirme Fırsat
Aile Korku Bağımsızlık Zorluk İşe duyulan sevgi Takdir Ürüne/hizmete duyulan inanç Kazanma arzusu

88 Kişisel Liderlik İlham için müzik dinleyin. Ruhu yatıştırır
Neşe aşılar Dönüştürür Olumlu tutumu pekiştirir Ritim duygusu yaratır Kendinizi iyi hissetmenizi sağlar

89 Kişisel Liderlik Diğerleri size hizmet edeceklerdir zira siz onlara hizmet ediyorsunuz. Diğerleri size minnet duyacaklardır zira sizin onlara minnettar olduğunuzu bileceklerdir. Diğerleri, tevazunuzun sizin bir parçanız olduğunu algıladıkları için size saygı duyacaklardır.

90 Miras Liderliği Hak ettiğiniz mirası bırakabilmeniz için miras düzeyinde bir liderliği tutarlı bir şekilde sergileme gücü. Herkes bir miras bırakır. Soru: Ne tür bir miras? Mirasınızı bir günde yaratamazsınız. Günbegün çalışarak yaratırsınız. Başarılarınız, liderlik karakteriniz, liderlik hikayeniz mirasınız olacaktır.

91 Miras Liderliği Miras sahibi insanların her biri yaşamlarının son günlerinin son dakikasına kadar çalışmışlardır. O insanlardan biri olun.


"l i d e r l i k n o t l a r ı Öğrenme Hedefi:" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları