Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Türkiye 6. Ekibi (Alt Ekip 1)

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Türkiye 6. Ekibi (Alt Ekip 1)"— Sunum transkripti:

1 Türkiye 6. Ekibi (Alt Ekip 1)
Kayseri’de Genç Girişimciliği Desteklemeye Yönelik Strateji Geliştirme Türkiye 6. Ekibi (Alt Ekip 1) 27 Nisan 2011 © 2011 IBM 1

2 IBM’in Yüzüncü Yılı: Gelişme Yüzyılı
IBM 16 Haziran 2011 tarihinde kuruluşunun 100. yılını kutlayacak. IBM’in Yüzyıl Stratejisi Tarihimizden öğrendiklerimizi modern IBM’i daha iyi anlamak ve takdir etmek için paylaşmak Mevcut ilişkilerimizi güçlendirerek ve yenilerini geliştirerek toplumumuzla olan bağlarımızı derinleştirmek Hizmet verdiğimiz müşteri ve topluluklarla paylaştığımız bir gelecek vizyonu şekillendirmek

3 IBM Kurumsal Hizmet Gücü nedir?
Kurumsal Hizmet Gücü (Corporate Service Corps - CSC) üstün performanslı IBM çalışanlarını 21. yüzyılın iş yapma ortamına getiriyor --- yükselen pazarlar, küresel ekipler, çeşitli kültürler, geleneksel ofislerin dışında çalışma ve daha sorumlu ve sürdürülebilir iş uygulamalarına yönelik artan toplumsal beklentiler .

4 Ekip Tanıtımı– Türkiye 6. Ekibi, Alt Ekip 1
Mridul Kothari Ekip Lideri / Uygulama Geliştiricisi Hindistan Yoshimasa Masuda IT Mimarı, Proje Lideri Japonya Esha Seth Yazılım Mühendisi Ying Keat Wong Proje Yöneticisi Malezya Meeta Srivastava İş ve Teknik Liderlik Ortak ABD Wei Wei Kıdemli Danışman Çin

5 B Neden Genç Girişimcilik?
Gündem A Tanıtım B Neden Genç Girişimcilik? C Genç Girişimciler Kimlerdir? D Genç Girişimciliğe Nasıl Fırsat Sağlanır? E Genç Girişimcilik Destek Organizasyonları Nelerdir? F Genel Tavsiyeler G Ekler

6 A TANITIM Proje Özeti Kayseri’de Genç Girişimciliği Desteklemeye Yönelik Strateji Geliştirme Sponsor Orta Anadolu Kalkınma Ajansı (ORAN) Lider Türkiye 6. Ekibi Başlangıç 3 Nisan 2011 Bitiş 29 Nisan 2011 Hedef / Kapsam Kayseri’deki mevcut ve gelecekteki girişimciler arasında yenilikçi alanlarda kürsel bir bakış açısıyla kendi işlerini kurmaları ve büyütmelerine yönelik daha güçlü iş yetenekleri geliştirmeleri. En İyi Uygulamalar / Uluslararası Uygulamalar; Yeterlilik ve Müfredat Gelişimini Destekleme; Mesleki Gelişim, Mali / Fonlama; Farkındalığı arıttırma; Bilgi Kaynakları, vs. Üniversite öğrencilerinin iş becerilerinin geliştirilmesi ve küresel bir bakış açısı kazandırılmalarına yönelik çalıştay yapılması 6 6 6

7 Fırsatların Belirlenmesi Dayanak Durumu (mevcut durum) Tanımlaması
TANITIM Yaklaşım: Kayseri’de Genç Girişimciliği Desteklemeye Yönelik Strateji Geliştirme (1/2) 4 Haftalık Yaklaşımımız 5. Gözden Geçir Başarının Değerlendirilmesi 4. Uygula Kısa ve Uzun Vadeli KAPSAM 3. Strateji Oluştur Tavsiyeler 2. Veri Topla İç Analizler Fırsatların Belirlenmesi 1. Anla Dayanak Durumu (mevcut durum) Tanımlaması

8 A TANITIM Yaklaşım: Kayseri’de Genç Girişimciliği Desteklemeye Yönelik Strateji Geliştirme (2/2) Yaklaşımda önemli sorunların belirlenmesi ve gelişme potansiyeli için beyin fırtınasına yönelik görüşmeler bulunmaktadır. Önemli kurunlar: Erciyes TeknoPark Erciyes Üniversitesi Melikşah Üniversitesi Genç Girişimciler Konseyi Genç Girişimciler Derneği Soru ve Sorun Belirleme Örnekleri Tavsiye Oluşturma Beyin Fırtınası Oturumları Kritik Başarı Faktörleri Şu anki durumda iyi olan neler var? Başlıca eksiklikler nelerdir? Hangi davranışlar teşvik ediliyor? Paydaşlar KOBİlere hangi hizmetleri sunmaktalar? İş kurmak isteyen öğrencilere sağlanan hibe var mı? Başarı hikayeleri nelerdir? Girişimciliği geliştirmek için hangi etkinlikler yapılıyor? GAP Analizi Olması Gereken Mevcut Durum İyi giden şeyler nelerdir? Değiştirilmesi gerekenler nelerdir?

9 Proje Çıktısı 1 (Sonucu) : Genel Paydaş Durumu, Analiz ve Strateji
TANITIM Proje Çıktısı 1 (Sonucu) : Genel Paydaş Durumu, Analiz ve Strateji Genel Durum Genç Girişimcilik Manzarası Genç Girişimcilik Kategorileri Başlangıç Aşamasındaki Girişimciler Kurulmuş İş Sahipleri Fırsat ve İhtiyaç Girişimcileri Genç Girişimciliğe Olanak Sağlayanlar Ticari, Yasal ve Fiziksel Altyapı Yetenek Geliştirme Finans Devlet Politikaları Ar-Ge Genç Girişimciliği Destekleme Organizasyonları Devlet Kuruluşları Özel kurumlar Üniversiteler ve Kurumlar Topluluklar ve Kurullar 9 9 9

10 A TANITIM Proje Çıktısı (Sonucu) 2: Erciyes Üniversitesi Öğrencileri ile Çalıştay Yapılan Çalıştayın Tarihi: 28 Nisan 2011 Hedef: İş Becerilerinin Güçlendirilmesi ve Küresel Bir Bakış Açısı Geliştirilmesi Toplam Katılımcı Sayısı: 50 katılımcı KOBI Araç Takımı ile İşinizi Kurmak İnternet sitenizi planlamak

11 Paydaşların Genel Durumu
TANITIM Paydaşların Genel Durumu Müşteriler Müşteri ve Ev Sahibi Kurum Orta Anadolu Kalkınma Ajansı (ORAN) Sn. Mustafa Palancıoğlu, Genel Sekreter Sn. N. Semih Demirtoka Planlama ve Proje Birim Başkanı Genç Girişimcilik Kurulu Sn. Orhan Kızılkaya, Ticaret Odası Sn. Mehmet Tercan, Temel Girdileri Sağlayanlar Sn. Bilgin Yazlık, Kayseri Technopark Komite Üyesi Sn. Sami Boydak, Kayseri Genç Girişimciler Kurulu Başkanı Sn. Tahsin Onuş, Kayseri Organize Sanayi Bölgesi Genel Sekteri Sn. Namık Subaş, Kayseri Genç Girişimciler Birliği Genel Sekreteri Türkiye Yerel Danışmanları Jane Jamieson, Başkan Yardımcısı, DOT Özlem Çalışkan, Proje Müdürü, UNDP Türkiye Burçak Semerci, IBM Türkiye

12 Yapılan Paydaş Toplantıları (1/2)
TANITIM Yapılan Paydaş Toplantıları (1/2) İsim Kurum / Şirket Sıfat / Ünvan Mustafa Palancıoğlu ORAN Kalkınma Ajansı Genel Sekreter Mehmet Tercan Kayseri Ticaret Odası Orhan Kızılkaya Genç Girişimcilik Konseyi Oğuz Memiş Netcom (IBM Distribütörü) Genel Müdür Bilgin Yazlık, Serhat Dalkılıç, Beyza Nart Kayseri Teknopark Kurul Üyesi Metin Özsoy Teknopark’tan Sensotruck İşletmeci Süleyman Demircan Teknopark’tan Biletall Namık Subaş Genç Girişimciler Birliği İş Sahibi Gülşah Aslantaş Genç Girişimcilik Kulübü, Erciyes Üniversitesi Başkan Tahsin Onus Kayseri Organize Sanayi Bölgesi Prof. Dr. Reşit ÖZKANCA, Kadir Aşkın Peker Melikşah Üniversitesi Başkan, Doç. Dr.

13 Yapılan Paydaş Toplantıları (2/2)
TANITIM Yapılan Paydaş Toplantıları (2/2)

14 B Neden Genç Girişimcilik ?
Gündem A Tanıtım B Neden Genç Girişimcilik ? C Genç Girişimciler Kimlerdir ? D Genç Girişimciliğe Nasıl Fırsat Sağlanır ? E Genç Girişimcilik Destek Organizasyonları Nelerdir? F Genel Tavsiyeler G Ekler

15 Genel Paydaş Bilgileri, Analiz ve Strateji
NEDEN GENÇ GİRİŞİMCİLİK Genel Paydaş Bilgileri, Analiz ve Strateji Genel Bilgiler Genel Girişimcilik Manzarası Genç Girişimcilik Kategorileri Başlangıç Aşamasındaki Girişimciler Kurulmuş İş Sahipleri Fırsat ve İhtiyaç Girişimcileri Genç Girişimciliğe Olanak Sağlayanlar Ticari, Yasal ve Fiziksel Altyapı Yetenek Geliştirme Finans Devlet Politikaları Ar-Ge Genç Girişimcilik Eko-Sistemi Devlet Kuruluşları Özel Kurumlar Üniversite ve Kurumlar Topluluklar ve Kurullar 15 15 15

16 Küresel i çevrelerinde neler oluyor?
B NEDEN GENÇ GİRİŞİMCİLİK Küresel i çevrelerinde neler oluyor? Dünya DAHA KÜÇÜK. Dünya DAHA AÇIK. Dünya DAHA ZEKİ. 16

17 Fırsatlar şimdi patlama yapıyor
B NEDEN GENÇ GİRİŞİMCİLİK Teknolojik gelişmeler benzeri görülmemiş fırsatlar yarattıkça yoğun bir değişim dönemi görüyoruz Sanayi Devrimi Çöküş Kuruluş Akın Aşırılık Yayılma Sinerji Olgunluk Panik 1797 1 Buhar ve Demiryolları Dönemi 1771 1829 2 Çelik, Elektrik ve Güçlü Mühendislik Dönemi Panik 1847 1829 1873 Depresyon 1893 3 Petrol, Otomobil ve Seri Üretim Dönemi 1920 1875 Five Historical Waves The global economy has now entered the deployment phase of the fifth technology investment cycle of the past 250 years. As Carlota Perez has shown, global economic activity since the advent of the industrial revolution has been dominated by five year cycles or waves that are characterized by alternating periods of invention, when investment spending slows and periods of deployment, when investment spending and productivity growth is more rapid. Much like the period between 1945 and 1971, the current deployment phase is likely to be a long period of sustained growth and real value creation. This will be a period of adjustment when novel business models will exploit the new IT infrastructure that is now being put in place that enable more porous, open, collaborative approaches that seek to leverage the economics and flexibility of global sourcing. Enterprises of all sizes will drive a shift toward the application of technology in new and fundamentally transformed business models, processes and operations. An increased need for infrastructure simplification will slow IT spending rates, consolidate key IT sectors, and permit the emergence of new services competitors. However, the shift will create entirely new opportunities to access client spending that will grow rapidly.5 IBM has labeled the new market opportunity Business Performance Transformation Services (BPTS). This will be a period of adjustment when novel business models will exploit the new IT infrastructure that is now being put in place that enable more porous, open, collaborative approaches that seek to leverage the economics and flexibility of global sourcing. Enterprises of all sizes will drive a shift toward the application of technology in new and fundamentally transformed business models, processes and operations. This shift will create entirely new opportunities to access client spending that will grow rapidly. Transitioning to the deployment phase is not without risk, however. Clients must gain confidence in the profit generating ability of the new approaches. The timing of the decisions to shift spending priorities is uncertain as perceptions of effectiveness will require time. New entrants, with “net native” business designs, free of any legacy transformation burden will challenge incumbents. By 2008, spending on solutions is expected to account for 70% of all IT spend. These solutions are often primarily focused on IT requirements of business decision makers and do not necessarily drive the same fundamental change to client business models, processes and operations as will be apparent over the longer term. 4 Bilgi ve İletişim Teknolojileri Dönemi Çöküş 1929 1974 1908 Uygulamalar \ Bt Temelli İş Yenilikleri \ 2010s 5 Fırsatlar şimdi patlama yapıyor 1971 Kaynak: Perez, C., “Teknolojik Devrimler ve Mali Sermaye”, 2002

18 Gençler Arasındaki İşsizlik Oranı Analizi
B NEDEN GENÇ GİRİŞİMCİLİK Fakat gençlerin işe girmeleri halen çok zor olup, gençler arasındaki işsizlik oranı ortalamanın son derece üzerindedir Dünyada 81 milyon genç insan işsizdir Türkiye’deki Genç Nüfus işsizlik oranı %24,8 oranındaki Dünya İşsizlik Ortalamasının İki Katıdır olup, her dört gençten biri işsizdir. Türk Gençleri arasındaki işsizlik oranı 180 katılımcı arasında 2008 yılında 123. sırada iken 2010 yılında 145. sıraya gerilemiştir. Gençler ekonomik şoklara karşı daha zayıf olup, ekonomik canlanmayı yetişkinlerden sonra hissetmektedir. Gençler Arasındaki İşsizlik Oranı Analizi Kaynak: Türkiye İstatistik Kurumu ; IMF: Uluslararası Para Fonu , 2010 Dünya Ekonomik Görünümü

19 NEDEN GENÇ GİRİŞİMCİLİK
B NEDEN GENÇ GİRİŞİMCİLİK Fakat gençlerin işe girmeleri halen çok zor olup, gençler arasındaki işsizlik oranı ortalamanın son derece üzerindedir (2/2) Kaynak:

20 Artık Dünyaya Yeni ve Küçük şirketler egemen
B NEDEN GENÇ GİRİŞİMCİLİK Artık Dünyaya Yeni ve Küçük şirketler egemen Türkiye / Kayseri Şirket Büyüklük Analizi Küçük Şirket (1-9 Çalışan) Küçük Şirket (10-49 Çalışan) Küçük Şirket (10-49 Çalışan) Orta Büyüklükte Şirket ( Çalışan) Orta Büyüklükte Şirket ( Çalışan) Büyük Şirket ( Çalışan) Büyük Şirket ( Çalışan) Çok Büyük Şirket (250’nin üzerinde Çalışan Türkiye Geneli Gaziantep Kayseri Dünyadaki bir çok ülkede işletmelerin %95’inden fazlası küçük işletmelerdir (49’da az çalışan) Bu işletmelerin çoğunluğu 3 yıl içinde kurulmuştur. GSYİH’nın %76’sından fazlası küçük işletmeler tarafından yaratılmaktadır. Türkiye’deki ortalama şirket büyüklüğü daha küçüktür. Kayseri’deki şirketlerin %96’sından fazlası küçük ölçeklidir. Kayseri’deki işletmelerin sadece %1’den az bir bölümü orta ve büyük ölçeklidir ve bunların çoğu mobilya ve gıda gibi geleneksel sektörlerde faaliyet göstermektedir. Küçük Şirket (1-9 Çalışan) Küçük Şirket (10-49 Çalışan) Orta Büyüklükte Şirket ( Çalışan) Büyük Şirket ( Çalışan) Çok Büyük Şirket (250’nin üzerinde Çalışan Kaynak: Türkiye İstatistik Kurumu

21 Türkiye / Kayseri Şirket Büyüklük Analizi
NEDEN GENÇ GİRİŞİMCİLİK Özellikle Türkiye’de ve Kayseri’de Yeni ve Küçük işletmeler daha falza iş olanakları yaratmaktadır. Birçok gelişmiş ülkede iş gücünün büyük bölümü orta ve büyük ölçekli şirketlerdedir. Türkiye’de küçük şirketlerin (49’dan az çalışan) önemi daha fazla olup, Türkiye’de işgücünün %68’inden fazlası küçük şirketlerde çalışmaktadır. Türkiye / Kayseri Şirket Büyüklük Analizi Kayseri’de geleneksel sektörler ve genç ve küçük işletmelere desteğin az olmasından dolayı diğer şehirlere kıyasla küçük işletmelerde daha az iş olanakları yaratılmaktadır. Çok Büyük Şirket (250’nin üzerinde Çalışan Küçük Şirket (1-9 Çalışan) Küçük Şirket (10-49 Çalışan) Orta Büyüklükte Şirket Büyük Şirket ( Çalışan) Toplam Avro Türkiye Geneli Gaziantep Kayseri Toplam İstihdam Küçük Şirket (1-9 Çalışan) Küçük Şirket (10-49 Çalışan) Orta Büyüklükte Şirket ( Çalışan) Büyük Şirket ( Çalışan) Çok Büyük Şirket (250’nin üzerinde Çalışan Türkiye Geneli Gaziantep Kayseri Kaynak: Türkiye İstatistik Kurumu

22 B Neden Genç Girişimcilik?
Gündem A Tanıtım B Neden Genç Girişimcilik? C Genç Girişimciler Kimlerdir? D Genç Girişimciliğe Nasıl Fırsat Sağlanır? E Genç Girişimcilik Destek Organizasyonları Nelerdir? F Genel Tavsiyeler G Ekler

23 Genel Paydaş Bilgileri, Analiz ve Strateji
C GENÇ GİRİŞİMCİLER KİMLERDİR Genel Paydaş Bilgileri, Analiz ve Strateji Genel Bilgiler Genç Girişimciliğin Görünümü Genç Girişimcilik Kategorileri Başlangıç Aşamasındaki Girişimciler Kurulmuş İş Sahipleri Fırsat ve İhtiyaç Girişimcileri Genç Girişimciliğe Olanak Sağlayanlar Ticari, Yasal ve Fiziksel Altyapı Yetenek Geliştirme Finans Devlet Politikaları Ar-Ge Genç Girişimcilik Destek Organizasyonları Devlet Kuruluşları Özel Kurumlar Üniversite ve Kurumlar Topluluklar ve Kurullar 23 23 23

24 Türkiye’deki Girişimci Gruplarının Genel Görünümü
GENÇ GİRİŞİMCİLER KİMLERDİR Türkiye’deki Girişimci Gruplarının Genel Görünümü (I) Erken Dönem Girişimcilik Faaliyeti (TEA) (II) Kurulu İş Sahipleri (EBO) (III) Fırsat Girişimcileri (OE) (IV) İhtiyaç Girişimcileri (NE) (A) Başlangıç Girişimcilik Faaliyeti (NEA) Halen faaliyette olan işletmeler. Ön planlama ve kuruluş aşamalarındaki pek çok güçlüğün üstesinden gelmiş mevcut işletme sahipleri. Gelecekte daha büyük olmak ve piyasadaki değişimlere uyum sağlamak için gerekli temelleri atmak üzere çalışmaya devam eden mevcut işletme sahipleri Muhtemel nedenlerden biri Türk devletinin hep küçük işletmelerden çok büyük işletmelerin yararına tasarrufta bulunması olabilir. Bir iş fırsatını değerlendiren insanlar Fırsat odaklı eğilimi eğitim seviyesinden kaynaklanan insanlar Daha düşük gelir seviyesinde, erken dönem girişimcilerin %4,9’u bu grupta olmaya eğilimlidir Daha yüksek gelir seviyesinde, erken dönem girişimcilerin %32,8’i bu grupta olmaya eğilimli dir Çalışmak için daha iyi seçenekleri olmayan insanlar. Türkiye gelişmekte olan ülkeler arasında 12. sırada. Daha düşük gelir seviyesinde, erken dönem girimcilerin %30,6’sı bu grupta olmaya eğilimlidir Daha yüksek gelir seviyesinde, erken dönem girimcilerin %13,9’u bu grupta olmaya eğilimlidir Son bir yıl içinde yeni bir iş kurmak için faaliyette bulunmuş ve 3 aydan fazla maaş ödememiş iş sahipleri (B) Yeni İş Sahipleri (NBO) Üç ay ile 3,5 yıl süre maaş ödemiş şirket sahipleri Kurulu işletme girişimcileri 3.5 yıl veya daha eski şirketlerin sahibidirler. Kaynak: Global Entrepreneurship Monitor (GEM) Türkiye Araştırması, 2009

25 Gelişmekte Olan Ülkeler
C GENÇ GİRİŞİMCİLER KİMLERDİR Türkiye ve Gelişmekte Olan Ülkelerde Girişimcilik Faaliyetlerinin Karşılaştırması Toplam Girişimcilik Faaliyet Endeksi Türkiye Gelişmekte Olan Ülkeler (I) Erken Dönem Girişimcilik Faaliyeti (TEA) 6.07 14.64 (A) Başlangıç Girişimcilik Faaliyeti (NEA) 2.2 7.70 (B) Yeni İş Sahipleri (NBO) 4.01 7.68 (II) Kurulu İş Sahipleri (EBO) 11.5 9.93 (III) Fırsat Girişimcileri (OE) 3.68 9.97 (IV) İhtiyaç Girişimcileri (NE) 1.79 4.39 Türkiye’deki Erken Dönem Girişimcilik Faaliyetleri diğer gelişmekte olan ülkelerde olduğundan çok daha azdır. Kurulu İş Sahiplerinin sayısı nispeten daha fazladır. Kaynak: Global Entrepreneurship Monitor (GEM) Türkiye Araştırması, 2009 *Gelişmekte Olan Ülkeler (bu araştırmada): Hindistan, Jamaika, Endonezya, Filipinler, Peru, Kolombiya, Brezilya, Şili, Tayland, Meksika, Uruguay, Malezya, Güney Afrika, Arjantin

26 Türkiye’de Genç Girişimcilik – Medya Tespitleri
GENÇ GİRİŞİMCİLER KİMLERDİR Türkiye’de Genç Girişimcilik – Medya Tespitleri Kaynak: Türkiye Cumhuriyeti Dışişleri Bakanlığı, Mayıs 2010 “Genç, eğitimli, iyi öğrenim görmüş, arzulu ve uygun maliyetli iş gücü (Nüfusun %61’i 34 yaşın altında (yaklaşık 45 milyon insan). Medyan yaş 28,5’tir. Bunların 24 milyondan fazlası genç işçilerdir; AB-27 içinde en yüksek iş gücüdür, her yıl 143 farklı üniversiteden yaklaşık 500 bin kişi mezun olmaktadır.” Kaynak:

27 Kayseri ‘deki Genç Girişimcilik ile ilgili SWOT Analizi
GENÇ GİRİŞİMCİLER KİMLERDİR Kayseri ‘deki Genç Girişimcilik ile ilgili SWOT Analizi Güçlü Yönler Zayıf Yönler Batı ülkelerine kıyasla artan genç nüfus bakımından muazzam büyüme potansiyeli Teknoloji Geliştirme Bölgelerinde (TeknoPark, vs) Ar-Ge faaliyetinde bulunan şirketler için Gelir Vergisi muafiyeti. TeknoPark ve üniversitelerin iyi altyapısı KOSGEB’in Kayseri’deki girişimcilere faiz desteği vermesi Girişimcilerin iş ahlağı ve dürüst ticaret geleneğinden dolayı müşteriler ile ilişkilerinin iyi olması. Yeni kurulan işletmelere yüksek vergiler uygulanması Risk sermayeciliğinin yaygın olmaması. Genç girişimcileri destekleyen somut bir yapının olmaması. Girişimciler olarak İngilizce iletişimde bulunmaya çok ihtiyaç duyulmasına rağmen çok az kişinin İngilizce konuşabilmesi. Fırsatlar Tehditler Devlet kurumlarının her yıl yenilikçilikle ilgili bilgi paylaşımı amacıyla ekonomik araştırmalar yapması Girişimcilerin dünyadaki risk sermayedarları ile ilişki kurmak için yabancı ülkelerdeki sosyal gruplara katılmaları Avrupa Birliği hibe öğrenci değişimi programlarına katılınarak yeni diller öğrenilmesi. Bir çok üniversitenin girişimcilere yönelik başarı hikayeleri ve örnek olay çalışmaları içeren seminerler düzenlemesi. Genç Girişimciler Derneğinin yeni iş kurmak isteyen insanların gerek yerel gerekse küresel düzeydeki başarılı girişimcilerle bağlantı kurmalarını sağlaması. Yerel GSYİH’ya daha yüksek katkı sağlanması Ar-Ge ve yenilikçilik işbirliği kültürünün az gelişmiş olması Küresel durgunluk ve rekabet Aşırı ve zaman kaybına yol açan bürokrasi Telif ve patent düzenlemelerinin sağladığı yaptırımların yetersiz olması

28 B Neden Genç Girişimcilik?
Gündem A Tanıtım B Neden Genç Girişimcilik? C Genç Girişimciler Kimlerdir? D Genç Girişimciliğe Nasıl Fırsat Sağlanır? E Genç Girişimcilik Destek Organizasyonları Nelerdir? F Genel Tavsiyeler G Ekler

29 Genel Paydaş Bilgileri, Analiz ve Strateji
GENÇ GİRİŞİMCİLİĞE NASIL FIRSAT SAĞLANIR Genel Paydaş Bilgileri, Analiz ve Strateji Genel Bilgiler Genç Girişimciliğin Görünümü Genç Girişimcilik Kategorileri Başlangıç Aşamasındaki Girişimciler Kurulmuş İş Sahipleri Fırsat ve İhtiyaç Girişimcileri Genç Girişimciliğe Olanak Sağlayanlar Ticari, Yasal ve Fiziksel Altyapı Yetenek Geliştirme Finans Devlet Politikaları Ar-Ge Genç Girişimcilik Destek Organizasyonları Devlet Kuruluşları Özel Kurumlar Üniversite ve Kurumlar Topluluklar ve Kurullar 29 29 29

30 Girişimcilik İmkanları Çerçevesi
D GENÇ GİRİŞİMCİLİĞE NASIL FIRSAT SAĞLANIR Girişimcilik İmkanları Çerçevesi Girişimcilik engellerinin kaldırılması Yeni girişimlerin kuruluş sürelerinin kısaltılması Girişimcilik motivasyonu ve yeterliliklerinin teşvik edilmesi Uygun kurumsal altyapının oluşturulması Hedefler Girişimcilik İmkanları Mali Kuruluşlar Devlet Politika ve Programları Ar-Ge Transferi Beceri Geliştirme Ticari, Yasal ve Fiziksel Altyapı

31 GENÇ GİRİŞİMCİLİĞE NASIL FIRSAT SAĞLANIR
D GENÇ GİRİŞİMCİLİĞE NASIL FIRSAT SAĞLANIR 1. Girişimcilik Sermayesi: Girişimciler ile küçük ve orta ölçekli işletmelerin (KOBİ) mali kaynaklara erişimin geliştirilmesi Tespitler: Bankalar, ajanslar ve diğer kamu sektörü mali kuruluşların da içinde bulunduğu az sayıdaki piyasaya egemen ve giderek bütünleşmiş olan finansal gruplar alt kesiminden üst kesimine pazara odaklanıyor. (KOSGEB, ORAN gibi) Resmi bankacılık sisteminin yanı sıra pazarın alt kesimine hizmet eden ve büyük ölçüde geleneksel yöntemlerle finansman sağlamak için arkadaş ve aile çevresi üzerine kurulu, tasarrufların elden ele dolaşmasını sağlayan, resmi olmayan güçlü bir borçlanma sistemi mevcuttur. Fark: Kayseri bölgesindeki erken dönem girişimcilik faaliyetleri gelişmekte olan ülkelerden çok daha azdır. Yeni girişimciler özellikle çok kırılgan olup, uygun koşullara en çok ihtiyaç duyan gruptur. Mikro finansman çerçevesinin – düzenleyicinin yokluğu, yatırımcıları/girişimleri dolaylı yoldan bankalarla ortak olmaya teşvik ediyor. Tavsiyeler: Bilgiye erişimin arttırılması İşletmeye stratejik ve operasyonel açıdan dahil olmaya büyük önem veren bir risk sermeye fonu Bankalar veya sivil toplum kuruluşları üzeriden yapılan mikro finansmanın kapsamının arttırılması: Mikro finans hizmetlerinin tamamı Tasarruf temelli Yaklaşımlar Mikro leasing

32 Bilgiye erişimin arttırılması
D GENÇ GİRİŞİMCİLİĞE NASIL FIRSAT SAĞLANIR Tavsiyeler Aşağıdaki konularda farkındalığın arttırtması Girişimcilerin ve küçük işletme sahiplerinin kullanabilecekleri finansal ürünlerin türleri Belirli girişimci ve küçük işletme sahiplerinin kullanabilecekleri finansal yardım ve ürünlerin türleri Yeni finansal ürün ve programlar hakkında güncel bilgiler Bilgiye erişimin arttırılması İşletme Danışmanlık Etkinlikleri ve Hizmetleri: Para toplama, Finansal Yönetim, Şirket Yönetimi, Liderlik, Ekip oluşturma, Satış Süreçleri, Örgütlenme ve Kaynaklar. Denetim: Gelişmiş kontrol ve raporlama yöntemleri. Vergi: Uygunluk ve tasarruf stratejileri. İnsan Kaynakları: Uygunluk, İnsan Kaynakları çalışmaları ve İstihdam örgütleri. Risk Sermayesi Tüm mikro finansman hizmetlerinin sağlanması: Hayatın ve iş dönemlerinin ihtiyaçları için gereken Kredi, Sigorta ve Tasarruf ürünleri Tasarruf Temelli Yaklaşımlar: Bireysel Gelişme Hesapları (Individual Development Accounts – IDA): Düşük gelirli kişiler için tasarruf ve finansal eğitim yoluyla varlık mülkiyetine yönelik özel tasarruf hesapları Mikro leasing: Başkasına ait varlıkların belirli dönemsel ödemeler karşılığında kullanılmasını sağlar. Mikro Finansman

33 GENÇ GİRİŞİMCİLİĞE NASIL FIRSAT SAĞLANIR
D GENÇ GİRİŞİMCİLİĞE NASIL FIRSAT SAĞLANIR 2. Kamu Girişimcilik Program ve Politikaları: Büyüklüğe bağlı olmayan veya girişimciler ile KOBİ’leri teşvik edici politika ve düzenlemelerin oluşturulması. Tespitler Farklı türde piyasaları işlevsel bir pazar ekonomisinin ihtiyaçlarına yönelik şekilde düzenleyip takip edecek özerk yapılar (Rekabet Kurumu, Enerji Piyasası Düzenleme Kurulu, Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurulu, Sermaye Piyasası Kurulu) Organize sanayi bölgesi (KOSB) – tüm hizmetlerin tek bir yerde toplanması. Vergi ve Harç Muafiyetleri (KDV, gümrük, vs) Serbest ve güvenli bir yatırım ortamı. Fark: Tavsiyeler: Devletin girişimciliği teşvik konusunda hızlandırıcı konumunu güçlendirmesi Yetersiz vergi teşvikleri, özellikle genç girişimciler için Yerel piyasa dinamiklerinin açık olmaması (nispeten yavaş değişim, yıldan yıla, yeni teknolojilere direnç, mevcut işletme sahipleri) İş hayatına atılmaya olanak sağlayan politika değişiklikleri yapılması Genç girişimciliğin lehinde politikalara etki edecek bir lobi grubunun kurulması Girişimcilik eğitimlerine yatırım yapılması Uluslararası ticaretin teşvik edilmesi

34 GENÇ GİRİŞİMCİLİĞE NASIL FIRSAT SAĞLANIR Tavsiyeler
D GENÇ GİRİŞİMCİLİĞE NASIL FIRSAT SAĞLANIR Tavsiyeler Kurulum aşamasındaki bürokrasiyi ve uyum maliyetlerini düşürün. İşletmesini yeni açan girişimcilere başlangıç sorunlarının üstesinden gelmede yardım edin. Mevcut KOBİ teşviklerini yeni işletmelerin özel ihtiyaçlarına göre değiştirin (örneğin, genişletilmiş vergi istisnaları) Riskin düşürülmesine yardımcı olun (sigorta programları ile) Politika Değişiklikleri Gerçekleştirin Politikaları genç girişimcilik yararına etkilemek için bir lobi grubu oluşturun (veya örneğin KOSGEB yetkilerine ekleyin) Girişi kolaylaştırın: Giriş çıkış bariyerlerini alçaltın. Mevzuatı ve işgücü yükünü azaltın. Küçük işletmelerin politika hususlarında seslerinin çıkmasını sağlayın. Politikayı Etkileyin Genel eğitime zeki, yaratıcı ve profesyonel işgücü yaratacak şekilde yatırım yapın. Girişimcilerin iş hayatına daha iyi hazırlanmalarını sağlayacak eğitimlere yatırım yapın. Teknik olmayan katmanlara teknik ve mesleki eğitim yolları açın. Eğitime Yatırım Yapın Girişimcilerin küresel bir bakış açısı kazanmalarına yardımcı olun. Kayseri ve Türkiye’nin dışındaki faaliyet alanlarını ve pazarları tanıtın. Uluslararası Ticareti Teşvik Edin

35 GENÇ GİRİŞİMCİLİĞE NASIL FIRSAT SAĞLANIR
D GENÇ GİRİŞİMCİLİĞE NASIL FIRSAT SAĞLANIR 3. Ar-Ge Transferi: Yeni ticari fırsatlara götüren araştırma geliştirme faaliyetlerine erişim sağlayın. Tespitler: Ar-Ge faaliyetlerinin yüzde 100’ünün vergiden düşülmesi. Çalışanların gelir vergisinden muaf olması 5 yıl süreyle işverenlerin sosyal sigortalar priminin yüzde 50’sinden muaf olması. Yeni bilim insanlarına TL’ye kadar teknoloji geliştirme sermayesi verilmesi Kamu kurumları ve uluslararası organizasyonların verdiği bazı fonların vergiden düşülmesi. Teknoloji Geliştirme Bölgeleri (Teknopark) üzerinden destek sağlanması TÜBİTAK (Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Kurumu) ve TTGV (Türkiye Teknoloji Geliştirme Vakfı) Fark: Verimlilik temelli uygulamalardan yenilik temelli uygulamalara geçilmesi Mevcut işlerin ve dalların bilgi temelli ve hizmet odaklı işlere dayandırılması Hazır Çözümler Kurumsal Bağlantıların Güçlendirilmesi Düzenli Karşılaştırma ve Değerlendirme Tavsiyeler:

36 GENÇ GİRİŞİMCİLİĞE NASIL FIRSAT SAĞLANIR
D GENÇ GİRİŞİMCİLİĞE NASIL FIRSAT SAĞLANIR Tavsiyeler Üniversite temelli ve diğer araştırma organizasyonlarının teknoloji şirketleri kurulmasına yönelik güçlendirilmesi Yenilikçilik merkezleri kurulması, iş geliştirme merkezleri ve araştırma parkları kurulması Girişimcilik programları ve ağları kurulması.. Teknoloji Toplulukları Oluşturmaya Devam Edin Firmaların kritik hizmet sağlayıcılar, potansiyel ortaklar, yatırımcılar ve müşteriler bulmasını sağlayan web tabanlı çözümler KOBİ ve teknoloji topluluklarına hizmet vermek üzere tasarlanmış. Hazır Çözümler Başlangıç araştırmalarının saptanması ve iş fikirleri araştırmalarının etkili bir şekilde transfer edilmesi için üniversite ve devlet kurumları ile kurumsal bağlantılar oluşturulması. Uluslararası eğilim ve yeniliklere yönelik farkındalık oluşturulması Kurumsal Bağlantıları Güçlendirin Aşağıdakileri içeren resmi değerlendirmeler: Ekonomik ve piyasa konumlamasının doğrulanması Tüm paydaşlar için “yatırım geri dönüşünün” değerlemesi Düzenli Karşılaştırma ve Değerlendirme

37 GENÇ GİRİŞİMCİLİĞE NASIL FIRSAT SAĞLANIR
D GENÇ GİRİŞİMCİLİĞE NASIL FIRSAT SAĞLANIR 4. Ticari, Yasal ve Fiziksel Altyapı: Mülkiyet hakları ile ticari, muhasebe ve diğer yasal hizmetler ve iletişim, kamu (altyapı) hizmetleri, ulaştırma, arazi ve yer olanaklarına erişim Tespitler: İşlevsel bir piyasa ekonomisinin ihtiyaçlarını sağlamak üzere farklı piyasalara yönelik özerk düzenleme ve denetleme kuruluşlarının bulunması [Rekabet Kurumu, Enerji Piyasası Düzenleme ve Denetleme Kurumu, Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu, Sermaye Piyasası Kurulu]. Organize Sanayi Bölgeleri ( KOSB) – tüm hizmetlerin tek bir yerde toplanması. Fark: Küçük ölçekli olana değil orta ve büyük ölçekli sanayi sektörlerine odaklanılmış olması. Potansiyel girişimcilere yönelik sosyal güvenlik imkanlarının sınırlı olması. Fikri mülkiyet haklarının yetersiz olması. Aşırı bürokratik vergi yasaları ve düzenlemelerinin işletme kurmanın önünde engel oluşturması. Mikro krediler için yasal altyapının yetersiz olması. Mevzuat Reformu Yapılması İşletme izinleri, ticari marka ve tescil süreçlerinin kolaylaştırılması. Yeniden iş kurmak için gereken güvenlik imkanlarının oluşturulması kültürel değişiklik yasal destek akıl hocalığı ve kılavuzluk Tavsiyeler:

38 GENÇ GİRİŞİMCİLİĞE NASIL FIRSAT SAĞLANIR
D GENÇ GİRİŞİMCİLİĞE NASIL FIRSAT SAĞLANIR Tavsiyeler Siyasi liderlerin ve hükümet yetkililerinin mevzuat reformu yapacaklarına dair taahhüt vermesi. Reformların gerçekleştirilmesini denetlemekten sorumlu bir yapının oluşturulması ve devletin, devlet üniversitelerinin ve diğer devlet kuruluşlarının hisse sahibi olmasının üzerindeki kısıtlamaların kaldırılması. Kamu sektörünün verimliliğinin, duyarlılığının ve etkinliğinin kamu yönetimi reformları ile arttırılması . Mevzuat Reformu Yapılması Mevzuat ve ruhsat süreçlerine ilişkin çevrimiçi bilgilere erişim sağlanması Tek seferde tamamlanan iş ve ruhsatlandırma modellerinin kullanılması İşletmelerin ve vatandaşların bilginin yönetimi ve değerlendirilmesine katılımını sağlamak üzere kurumsal mekanizmalar oluşturulması. Bilgiye kamusal erişimin sağlanmasıyla hesap verilebilirliğe ulaşılması Süreçlerin ve bilgiye erişimin kolaylaştırılması İlk başta başarılı olunamaması durumları için güvenlik imkanları oluşturulması Düzenleyicilerin ve politika uygulayıcılarının aşırı ihtiyatlılıklarını azaltmak için ilkesel ve yasal destek sağlanması Girişimcilerin başlangıçta uğrayabilecekleri başarısızlıklar sonrası işe tekrar girmeleri için gereken motivasyonu sağlayacak kültürel etkileşimlerin sağlanması Karşılaşılacak güçlüklerin üstesinden gelmek için akıl hocalığı ve kılavuzluk hizmetleri sağlanması

39 GENÇ GİRİŞİMCİLİĞE NASIL FIRSAT SAĞLANIR
D GENÇ GİRİŞİMCİLİĞE NASIL FIRSAT SAĞLANIR 5. Beceri Geliştirme: Girişimcilik ve iş yönetimi becerilerinin geliştirilmesi. Tespitler: Girişimciliği teşvik eden bir çok kurul ve kurum bulunuyor. Nasıl şirket kurulacağına ilişkin bilgilerin edinilebileceği bir çok kaynak var. “Ticaretin genlerde bulunmasına” karşın girişimcilik kültürü yeteri kadar gelişmiş değil. Üniversitelerde iş dünyası ile seminerler, panel oturumları, dersler düzenleyen girişimcilik kulüpleri var. Lise ve üniversite seviyesinde özel girişimcilik eğitimi yok. Girişimcilik alanında ders vermek üzere hazırlıklı hocalar yok. Tavsiyeler: Fark: Kurumsal çerçeve ve strateji yok. Yeni işletmeye yönelik tüm bilgilerin toplandığı tek bir kaynak yok. Öğrenim kurumlarındaki altyapı ve tesislerin kalitesi tutarsız. Kariyer seçeneklerine ilişkin anlayış yetersiz. Girişimcilik ve ilk işlere yönelik önyargılar var. Bilgiye erişimin arttırılması Üniversitelerde girişimcilik eğitimin güçlendirilmesi, teşvik edilmesi, geliştirilmesi - Eğitimci eğitimi - Mesleki gelişim - Müfredat geliştirilmesi Akıl hocalığı – rehberlik programları İş geliştirme programları

40 GENÇ GİRİŞİMCİLİĞE NASIL FIRSAT SAĞLANIR
D GENÇ GİRİŞİMCİLİĞE NASIL FIRSAT SAĞLANIR Bilgiye Erişimin Güçlendirilmesi Strateji, Misyon, Vizyon Mali Teşvikler İşletme Tescil Süreci Web Portalı Kurulması Haber Bültenleri / Dergiler Bağlantılar kurma (Networking) ve bilgilendirici etkinlikler Girişimcilik Fuarları Paydaşların Etkileşimi Başarı Hikayeleri Haberler, Duyurular, Etkinlikler Toplumsal Forum Politika ve Diğer Yasal Güncellemeler

41 GENÇ GİRİŞİMCİLİĞE NASIL FIRSAT SAĞLANIR
D GENÇ GİRİŞİMCİLİĞE NASIL FIRSAT SAĞLANIR Üniversitelerde girişimcilik eğitiminin güçlendirilmesi, teşvik edilmesi ve geliştirilmesi Üniversite Müfredatlarına Girişimcilik Eğitiminin Dahil Edilmesi Eğitimci Becerilerinin Geliştirilmesi ve Güçlendirilmesi Profesyonel, Teknik ve Mesleki Gelişme İmkanlarının Sunulması Girişimcilikte Başarının Kilit Unsurları Özellikler Hayat / İş Becerileri Profesyonel / Teknik Beceriler Başarı ihtiyacı İkna kabiliyeti Azim İnisiyatif alma Liderlik Hesaplı risk alma Özgüven İyi karar verme Yaratıcılık ve yenilikçilik Taahhüt Müşteri ilişkileri becerisi Kişisel İlişki geliştirme becerisi Ekip çalışması Zaman yönetimi Bağlantılar Kurma/Örgütleme (networking) becerisi Girişkenlik Sorun çözme Anlaşmazlık yönetim becerisi İletişim becerisi Piyasa Geliştirme ve Yönetme Mali yönetim İşletme Araştırma - Geliştirme İnsan Kaynakları Yönetimi Sektör Bilgisi

42 GENÇ GİRİŞİMCİLİĞE NASIL FIRSAT SAĞLANIR
D GENÇ GİRİŞİMCİLİĞE NASIL FIRSAT SAĞLANIR Üniversitelerde girişimcilik eğitiminin güçlendirilmesi, teşvik edilmesi ve geliştirilmesi Hayat Becerileri İş Becerileri Mesleki Beceriler Teknik Beceriler Lisan Beecerileri Üniversite Müfredatlarına Girişimcilik Eğitiminin Dahil Edilmesi Sektörle iletişimin özendirilmesi Sektörel çalışmanın teşvik edilmesi Çalıştaylar / Uluslararası Eğilimlerle ilgili Eğitim Eğitimci Becerilerinin Geliştirilmesi ve Güçlendirilmesi Çıraklık / Akıl Hocalığı programları Teknik ve Mesleki Çalıştaylar Lisan Eğitimi Profesyonel, Teknik ve Mesleki Gelişme İmkanlarının Sunulması

43 GENÇ GİRİŞİMCİLİĞE NASIL FIRSAT SAĞLANIR
D GENÇ GİRİŞİMCİLİĞE NASIL FIRSAT SAĞLANIR Akıl Hocalığı / Rehberlik Programları Oluşturulması Uzmanlık Konusu Kariyer Rehberliği Sosyalleşme Topluluk Oluşturma Tek bir akıl hocası ile danışmanlık alan arasında hedeflenmiş ilişki Bireysel Akıl Hocalığı (bire bir): “Birden çoğa” yaklaşımı Bir çok danışmanlık alanının tek bir akıl hocası ile bir grup halinde toplanması Grubun büyüklüğü grup sinerjisi ve etkinliğinin sağlanması açısından nispeten düşük tutulmalıdır. Grup Akıl Hocalığı Organizasyonda aynı seviyede bulunan iki kişinin kısa dönemli ilişkisi Kritik becerilerin aktarılmasına ve organizasyonda yeni bir sosyalleşmeye yardımcı olur. Eşdüzey Akıl Hocalığı: Kıdemli bir kişinin kıdemi daha az birinden öğrenmesidir. Nesiller arası kopuklukluların ve farklıklıların giderilmesine yardımcı olur. Ters Akıl Hocalığı:

44 GENÇ GİRİŞİMCİLİĞE NASIL FIRSAT SAĞLANIR
D GENÇ GİRİŞİMCİLİĞE NASIL FIRSAT SAĞLANIR İş Geliştirme Programları (TeknoPark benzeri) Yeni veya başlangıç aşamasındaki işletmelerin kuruluşlarının, gelişimlerinin ve sürdürülebilirliklerinin teşvik edilmesi Eğitim, tavsiye, danışmanlık ve diğer mali olmayan hizmetlerin genişletilmesi, koordinasyonu ve denetlenmesi Düzenleyebilecekler: Muhtemele Yapıları: Can Take the Form Of: Sektörel Uzmanlık Yerel Kaynaklar Yerel Adetler Yenilikçi fikrileri olan girişimciler Toplum Fizibilite Etütleri Toplumsal Dönüşüm Fonu Kapasite Geliştirme Piyasa Geliştirme Özel Sektör Katılımı

45 GENÇ GİRİŞİMCİLİĞE NASIL FIRSAT SAĞLANIR
D GENÇ GİRİŞİMCİLİĞE NASIL FIRSAT SAĞLANIR Tavsiyeler Girişimcilik bilincinin ve geçerliliğimin arttırılması Girişimcilik ve iş yönetim becerilerinin güçlendirilmesi. Girişime piyasaya girme, hayatta kalma ve büyüme imkanlarının tanınması Medya Örnek kişiler Girişimcilik eğitimi Ağlar Ödüller ve üyelikler Bilgiye erişim Hayat ve İş Becerileri İş Planı Danışmanlığı Lise ve üniversite müfredatlarına girişimcilik eğitimin dahil edilmesi Teknik yardım Yönetim eğitimi Piyasaya giriş ve çıkış engellerinin azaltılması Mevzuat ve işgücü piyasası engellerinin azaltılması Kamu desteğinin arttırılması Finansman olanaklarına erişim

46 B Neden Genç Girişimcilik?
Gündem A Tanıtım B Neden Genç Girişimcilik? C Genç Girişimciler Kimlerdir? D Genç Girişimciliğe Nasıl Fırsat Sağlanır? E Genç Girişimcilik Destek Organizasyonları Nelerdir? F Genel Tavsiyeler G Ekler

47 Genel Paydaş Bilgileri, Analiz ve Strateji
GENÇ GİRİŞİMCİLİK DESTEK ORGANİZASYONLARI NELERDİR Genel Paydaş Bilgileri, Analiz ve Strateji Genel Bilgiler Genç Girişimciliğin Görünümü Genç Girişimcilik Kategorileri Başlangıç Aşamasındaki Girişimciler Kurulmuş İş Sahipleri Fırsat ve İhtiyaç Girişimcileri Genç Girişimciliğe Olanak Sağlayanlar Ticari, Yasal ve Fiziksel Altyapı Yetenek Geliştirme Finans Devlet Politikaları Ar-Ge Genç Girişimcilik Destek Organizasyonları Devlet Kuruluşları Özel Kurumlar Üniversite ve Kurumlar Topluluklar ve Kurullar 47 47 47

48 Bütünleşmenin olması gereken yer.
GENÇ GİRİŞİMCİLİK DESTEK ORGANİZASYONLARI NELERDİR Kayseri’deki Girişimcilik Destekleme Organizasyonlarına İlişkin Genel Bilgiler #1: ORAN / Kayseri Ticaret Odası / KOSGEB Bütünleşmenin olması gereken yer. #4: Genç Girişimci Toplulukları #3: Erciyes Üniversitesi, Melikşah Üniversitesi ORAN ve Ticaret Odası’nın girişimcilik ve yenilikçilik için çaba gösteren TeknoPark ve Üniversiteler dahil olmak üzere her kuruluşla işbirliği yapmasını tavsiye ediyoruz.

49 Yeni kurulan şirketlere ilişkin uluslararası standartlar
GENÇ GİRİŞİMCİLİK EKO SİSTEMİ NEDİR Yeni kurulan şirketlere ilişkin uluslararası standartlar Yenilikçi fikirler pazar lideri şirketten nadiren çıkar. Yenilikçililiğe ve değişime uygun bir ortam yaratılması için üst seviyede sürekli bir sorumluluk, geçmişte yapılan hatalar konusunda açıklık ve ileriye odaklanma gerekir. Dışarıdakilerin içeriye davet edilmesi. Talebin hem az hem de belirsiz olduğu rekabetçi pazarlardaki kullanıcıların yenilikçiliğe yönlendirilmesi. (Öncü Kullanıcı Yenilikçiliği/ Yöntemi) Yenilikçi fikirler genellikle değişmekte olan ortamlardan çıkar – iflaslar, hayat boyu istihdamın sona ermesi. Dışarıdaki baskı yenilikçi fikirlere yardımcı olur. (örneğin, serbestleşme, kurumsal yönetişim, Kıyaslama, Finansal açıklık, Küresel rekabet, vs) Yeni Fikir Finansman kredibiliteyi, Müşteri/şirket ortağı tanışması, hızlı büyüme, Nakit, vs’yi getirir. Öncelikle, ilk müşterileri kazanmak ve risk sermayedarlarını harekete geçirmek gerekir. Tek bir büyük yatırımcının avantajı – Sabırlı Para, Büyük Cepler, Pazar Bilgisi, Piyasada Yer Edinme/Dağıtım, CFO taahhüdü. Finansman İlk on müşterinizi belirleyin. Kısa olsun. İyimser ama gerçekçi olun. Rakiplerinizin numaralarını bilin. Daha önceden bu işlerle uğraşmış ak saçlı iyi insanlar bulun. Müstakbel müşterilerinizin neden sizden alışveriş yapmaları gerektiğine odaklanın. Dışarıdan yatırım desteği almadan şirketinizi nasıl kuracağınızı planlayın. Sonra, belki, yatırımcılarla konuşmaya hazır olursunuz. Bir çok iş planı Müşteri ihtiyaçlarını, Değer önermelerini, Sürdürülebilirliği ve Ekibi değerlendirir. İş Planı Müşterinize yakın durun. Yeni teknolojinin benimsenmesi sosyal bir öğrenme sürecidir. Müşterilerin benimseme özelliklerini ve söylentinin önemini dikkate alın. Buluşunuzun başarılı bir şekilde ticarileştirilmesi yeniliğinizin yaygınlaşması için en etkili yoldur. İlk olarak, küçük ama önemli bir pazar dilimine odaklanın. Bu şekilde pazara girer , yönlendirmekten çok sizin yönlendireceğiniz potansiyel müşterileriniz için başarı hikayeleriniz olur. Satış odaklı olmak kadar pazar odaklı olmak da önemlidir. Pazara yönelik ivmelenmek da önemlidir, ürünlerin yaşam evresi daha kısadır. Pazarlama Yetenekli insanların piyasaları, ve bu piyasalardaki iyi bilinen/saygın insanları tanımak için hem eğitime hem de gerçek hayat tecrübelerine ihtiyaçları vardır. Başarılı girişimcilerle erken temas. Başarı hikayelerinin ve örnek olay çalışmalarının incelenmesi. Pratik ve gerçek hayata ilişkin tecrübelerin önceden, üniversite sırasında veya hemen sonrasında edinilmesi. Bilim/mühendislik lisanslarının başarılı şirketlerde, girişimciliğe dair olanlar dahil, pratik tecrübe ile pekiştirilmesi. Tecrübe MIT Sloan okulu çalışmalarından alınmıştır

50 Devlet Kurumları E GENÇ GİRİŞİMCİLİK DESTEK ORGANİZASYONLARI NELERDİR
ORAN Kalınma Ajansı Güncel Konuların Analizi Kategori Mevcut Durum Konu Yeni Fikir Yenilikçi fikirlerin nasıl bulunulacağının esasının anlaşılması. Yılda bir kez, bilgi paylaşımı ile değişim ve yeniliğe elverişli bir ortamın nasıl oluşturulacağına dair bir oturum ile gözden geçirme çalışması. ORAN Kalkınma Ajansı’nın sanayi ile ortak olarak bilinçlendirmeye yönelik düzenlediği seminerler. Kayseri’deki şirketler yeni ürün planlayıp tasarlarken öncü konumdaki kullanıcıları sürece dahil etmemektedir. Serbestleşme, kurumsal yönetişim gibi dış baskıların yenilikçi fikirlerin ortaya çıkmasına katkı yaptığının bilinmesi gerekmektedir. Finansman İyi bir müşteri çevresi geliştirilmesine yönelik saptanan ihtiyaç. Devlet, KOSGEB ve TOBB’un yeni kurulan şirketlere verdiği destek Bunların genelde CFO ile mutabakat sağlaması. Kayseri’deki girişimciler risk sermayedarlarını harekete geçirmemektedirler. Türkiye’de sadece birkaç tane risk sermayedarı bulunmaktadır. Türkiye’de yeni işletme kurulurken uygulanan vergiler çok yüksektir. İş Planı Ticaretin Türklerin ve Kayserililerin “genlerinde” olması. Bankaların genellikle resmi iş planları istememesi; bir sonraki yıla ilişkin Plan. ORAN şu anda hibe sağlamamaktadır; ancak, 2012’de başlamayı planlamaktadır. ORAN planları değerlendirirken yatırım, müşteri ihtiyaçları, çevre, rakipler, koruma planı, vs gibi tüm alanları araştırmayı planlamaktadır. Tam bir değerlendirme için gereken iş planlarının nasıl hazırlanacağına ilişkin daha açık kılavuzlara ve hedeflere ihtiyaç vardır. Rakiplerin ortamından haberdar değillerse sorun var demektir.

51 Devlet Kurumları E GENÇ GİRİŞİMCİLİK DESTEK ORGANİZASYONLARI NELERDİR
Güncel Konuların Analizi ORAN Kalınma Ajansı Kategori Mevcut Durum Konu Pazarlama Kayseri’deki girişimciler yaptıkları pazar araştırmaları iptidaidir. Girişimcilerin yeni fırsat ve pazarları belirlemek, yenilik yapmak ve Türkiye’ye komşu ülkelere satış yapmak, güç, mali durum ve rekabet ile ilgili daha fazla bilgi toplamaları gerekmektedir. Bisküvi sektöründe olduğu gibi, Afrika’ya artık daha fazla girişimci gitmektedir. Girişimcilerin hem pazarlamaya hem satışa eğilmeleri gerekmektedir. Şirketi kuruluşu öncesi pazar araştırması ve pazar bölümlemesine yeteri kadar önem verilmemesi. Tecrübe Avrupa Birliği yeni dil öğrenimi için öğrenci değişim programlarını finanse etmektedir. KOSGEB girişimcilere yurt dışı fuar katılımları için destek sağlamaktadır. Devlet kurumları girişimciler için başarı hikayeleri ve örnek olay çalışmaları içeren seminerler düzenlemektedir. İnsanlar pratik tecrübe kazanmak için yurtdışı stajyerlik programlarına gidebilmektedirler. İngilizce veya başka bir yabancı dili çok az kimse anlayabilmekte, bu da yabancı ülkelerde eğitim alma ve gerçek hayat tecrübeleri edinilmesini kısıtlamaktadır.

52 Devlet Kurumları E GENÇ GİRİŞİMCİLİK DESTEK ORGANİZASYONLARI NELERDİR
ORAN Kalınma Ajansı Tavsiyeler Kayseri’de teknoloji temelli şirketleri olan girişimcilerin, öncü konumundaki kullanıcıları yeni ürünler planlarken ve tasarlarken sürece katılmak üzere davet etmelerinin teşvik edilmesi. Talebin düşük ve belirsiz olduğu rekabetçi pazarlarda öncü konumundaki müşteriler yenilikçiliği desteklerler. (Öncü Kullanıcı Yenilikçiliği / Yöntemi) Yeni Fikir Girişimcilerin yabancı ülkelerdeki risk sermaye ağlarından yararlanmalarının ve bunlara katılımlarının desteklenmesi . Yeni kurulan işletmelere uygulanan vergilerin yüksek olduğu Türkiye’de yeni işletme kuracaklara uygulanacak bir vergi indirimi politikasının desteklenmesi. Finansman ve Fonlama KOSGEB’in yeni kurulan işletmeler için on adet müşteri hedefi belirlemesi ve iş planlarını buna göre değerlendirmesinin tavsiye edilmesi Planlandığı üzere, ORAN gelecek yıl iş planları üzerinden girişimcilere hibe vermeye başlamalıdır. İş Planı Pazarlama Kayseri’deki girişimcilerin küçük ama önemli bir piyasa dilimine odaklanmaları konusunda teşvik edilmesi. Bu şekilde pazara giriş ve yönlendirmekten çok yönlendirilebilecek potansiyel müşterileri etkileyecek başarı hikayeleri edinilmesini sağlanacaktır. Beceri ve Tecrübe Kayseri’deki insanların İngilizce çalışmaya ve yabancı ülkelerde eğitim almaya ve gerçek hayat tecrübeleri edinmeye teşvik edilmesi. Kısa Vadeli (1-2 yıl) Orta Vadeli (2-5 yıl) Uzun Vadeli (>5 yıl)

53 Özel Kurumlar E GENÇ GİRİŞİMCİLİK DESTEK KurumLARI NELERDİR
Güncel Konuların Analizi TeknoPark Kategori Mevcut Durum Konu Yeni Fikir Üniversitelerde yenilikçilik ve değişim için elverişli ortamların yaratılması. Yeni fikirlerden yararlanılması için serbest bir ortamın gerektiğinin anlaşılması. Yeni ürünler planlanırken pazar bilgisi toplanması. Diğer sektörlerdeki geçmiş deneyimlerden yaralanılmasının teşvik edilmesi. Genel olarak şirketlerde yenilikçilik ve değişim için elverişli ortamların yaratılması ihtiyacı. Geçmişteki hatalara ilişkin açıklık ve geleceğe odaklanma kültürü yok. Yenilikçi fikirlerin sıkıntılı dönemlerde ve değişmekte olan ortamlarda ortaya çıktığına inanılmaması. Finansman Satış olması için fiyata yoğun şekilde odaklanılması. Yeni işletmelerin devlet, KOSGEB ve TOBB tarafından desteklenmesi. Büyük projelerde riskin bir çok yatırımcıya dağıtılması. Risk sermayeciliğinin yetersiz kullanımı. Kayseri’deki girişimcilerin yabancı ülkelerdeki bir çok yatırımcı ile ilişkilerinin olması. İş Planı Girişimciler gerçekçi hedefler belirlememektedirler. Girişimciler genellikle mobilya sanayi gibi ispatlanmış iş modellerini kullanmaktadırlar. KOSGEB iş planlarını ana iş fikri, işgücü, zaman çizelgesi ve yenilikçi fikirler ile değerlendirmektedir. İş planlarının nasıl hazırlanıp sunulacağına ilişkin açık kılavuzlara ve hedeflere ihtiyaç olması. İleri teknoloji sektöründeki rekabetin yeteri kadar bilincinde olunmaması ve anlaşılmaması. KOSGEB’in iş planlarını değerlendirirken müşteri ihtiyaçlarına, Değer önermelerine, vs. odaklanmaması.

54 Özel Kurumlar E GENÇ GİRİŞİMCİLİK DESTEK ORGANİZASYONLARI NELERDİR
Güncel Konuların Analizi TeknoPark Kategori Mevcut Durum Konu Pazarlama Kayseri’deki girişimcilerin yaptıkları pazar araştırmaları iptidaidir. İki tür girişimci vardır: Pazarlamacı ve Teknik. Ekipte bu iki tipte insanın bulunmasının ideal olduğunu düşünmektedirler. Kayseri’deki girişimciler niş pazarları hedeflemekte ve rekabetçi ucuz ürünler geliştirmektedirler. Kayseri’de piyasa faaliyetleri her zaman satıştan önce yapılmaktadır. Teknik insanların pazarlama ihtiyacını anlamamak eğiliminde olmaları. Pazarlamacıların teknik beceri kazanmama eğilimde olmaları. Tecrübe Kuruluş aşamasında şirketlerin çoğu yoğun şekilde satışa odaklanmaktadır. Genç Girişimciler Derneği yeni işletme kurmak isteyen kişilerle başarılı girişimcileri bir araya getirmektedir. Genç Girişimciler Derneği Afrika ve Amerika Birleşik Devletleri benzeri yerlere başarılı girişimcilerin örnek olay çalışmalarını paylaşmak üzere seyahatler düzenlemektedir. Ürünlerin pazarlanması ve satışı ile ilgili eğitim olanaklarının yetersiz olması.

55 Özel Kurumlar E GENÇ GİRİŞİMCİLİK DESTEK ORGANİZASYONLARI NELERDİR
Tavsiyeler TeknoPark Kayseri’de teknoloji temelli şirketleri olan girişimcilerin, öncü konumundaki kullanıcıları yeni ürünler planlarken ve tasarlarken sürece katılmak üzere davet etmelerinin teşvik edilmesi. Talebin düşük ve belirsiz olduğu rekabetçi pazarlarda öncü konumundaki müşteriler yenilikçiliği destekler. (Öncü Kullanıcı Yenilikçiliği / Yöntemi) Yenilikçi fikirlerin genellikle değişmekte olan ortamlardan çıktığının– iflaslar, hayat boyu istihdamın sona ermesi ve dışarıdaki baskının yenilikçi fikirlere yardımcı olduğunun bilinmesi. Teknoloji temelli şirketlerde yenilikçilik ve değişim için elverişli bir ortam oluşturulması. Bunun için sürekli bir üst düzey sorumluluk/sahiplenme gereklidir. Yeni Fikir Girişimcilerin yabancı ülkelerdeki risk sermaye ağlarından yararlanmalarının ve bunlara katılımlarının desteklenmesi . Mali yönden güçlü, pazar bilgisi olan, piyasada yeri ve itibarı olan tek bir büyük yatırımcı ile ilişki geliştirilmesi. Finansman ve Fonlama İş Planı Şirket kurulurken iş planlarının değerlendirilmesi amacıyla hedef müşterilerin kritik öneme sahip kitlesinin tanımlanması. Girişicilerin rekabetçi ortamı daha iyi anlamaları için teşvik edilmeleri. İş planı değerlendirmelerimde Müşteri ihtiyaçlarına ve Değer önermelerine, Sürekliliğe, Çalışma Ekibine odaklanılması Pazarlama Teknik kişilerin pazarlama ve iş yönetimi becerileri, pazarlamacıların teknik beceriler kazanmasının teşvik edilmesi Beceri ve Tecrübe Girişimcilerin piyasa farkındalığı kazanmalarının teşvik edilmesi Kısa Vadeli (1-2 yıl) Orta Vadeli (2-5 yıl) Uzun Vadeli (>5 yıl)

56 Motivasyon ve Girişimcilik Fırsat Sağlayan Ortamlar
GENÇ GİRİŞİMCİLİK DESTEK ORGANİZASYONLARI NELERDİR Üniversiteler Melikşah Üniversitesi, Erciyes Üniversitesi Paydaş Başarı Unsurları Motivasyon ve Girişimcilik Becerileri Medya Kampanyası Örnek Kişiler Girişimcilik Eğitimi Ağlar İş Becerileri ve Destek İş Yönetim Eğitimi Pazar Geliştirme Danışmanlık Hizmetlerine Erişim Teknik Yardım Finansman Olanaklarına Erişim Fırsat Sağlayan Ortamlar Fakülte Eğitimi Güçlendirilmiş Fakülte Desteği Sanayi – Akademi Ortaklığı Pazara Erişim Bilgi Sağlama

57 Üniversiteler E GENÇ GİRİŞİMCİLİK DESTEK ORGANİZASYONLARI NELERDİR
Melikşah Üniversitesi, Erciyes Üniversitesi Üniversiteler Güncel Konuların Analizi Kategori Mevcut Durum Konu Motivasyon ve Girişimcilik Becerileri Riski sevmeyen zihniyette öğrenciler Üniversite, TeknoPark ve KOSGEB’in G-Kulüp’ ile dolaylı ilişkisi G-Kulüp Etkinliklerinde Sanayi Seminerleri, Girişimciler tarafından verilen dersler ve etkinlik raporları ile haber bültenlerinin yer alması. Teorik eğitime pratik eğitimden daha fazla önem verilmesi Öğrenci farkındalığı ve katılımın düşük olması Hayat ve iş tecrübelerinin sınırlı olması Kısıtlı mali imkanlarının olması Çevrelerini ve tanıdıklarının kısıtlı olması Önlerinde örnek kabul edebilecekleri kişilerin az olması Yaş ayrımcılığından dolayı (26 – 30 yaş) kredibilitelerinin olmaması İş Becerileri ve Destek Erciyes Üniversitesi tarafından verilen resmi bir girişimcilik dersinin olmaması. Melikşah Üniversitesinde kredili bir girişimcilik dersi bulunması. Yönetim niteliklerinin eksik olması Resmi iş tecrübelerinin az olması Yönetimsel tecrübelerinin az olması Fırsat Sağlayan Ortamlar Erciyes Genç Girişimcilik Kulübünün işletme fakültesi bünyesinde faaliyete geçmesi. Mevcut durumda bütün bölümlere yaygınlaşması ve 400 üyesinin olması. G-Kulüp’ün 18 üniversite ile işbirliği yapması Öğrencilerin sosyal bilince sahip olması ve kan bağışı, deprem için bağış toplama gibi etkinlikler düzenlemesi G-Kulüp’ün York Trade danışmanlarının verdiği e-ticaret eğitimi düzenlemesi Mevcut girişimlerin erken gelişme döneminde olması Çoğu Girişimcilik Kulübünün tecrübesinin az olması (< 5 yıl) Mali, sosyal, insan sermayesi programlarının az olması. Gruplar halinde çalışan bir çok ayrı Üniversite gençlik kulübünün olması G-Kulüplerinin uzun dönemli strateji ve vizyonlarının olmaması

58 Üniversiteler E GENÇ GİRİŞİMCİLİK DESTEK ORGANİZASYONLARI NELERDİR
Melikşah Üniversitesi, Erciyes Üniversitesi Üniversiteler Tavsiyeler Girişimciliğin Teşvik Edilmesi Hepsi bir yerde tarzı Çevrimiçi Girişimcilik Web portalı Sosyal ağ siteleri, medya kampanyaları, internet kullanarak farkındalığı arttırmak. Girişimciliği, yeteneği ve gençlerin zihniyetlerini değiştirmelerini teşvik etmek Girişimcilik eğitimine yönelik bir Üniversite müfredatı oluşturmak Öğrenci girişimcilik becerileri geliştirme programına fakültenin katılımını arttırmak Girişimcilik eğitimini eğitimin her seviyesine dahil etmek Girişimcilik Eğitimi Küçük İşleri Destekleme Birliği Ortak Girişimlerin ve İş geliştirme programlarının teşvik edilmesi Özel Sektör katılımını ve iş dünyası bağlantılarını teşvik etmek Devlet ve Özel Üniversiteler girişimcilik altyapısını geliştirmeye odaklanmalılar. Akıl Hocalığı ve Kılavuzluk Üniversite, gençlik konseyi, TÜSİAD, GESIAD, MÜSİAD, YEC, TOBB ve TÜBİTAK arasında işbirliği yapılması Fonlar ve fırsatlar ile ilgili öğrencilerin farkındalığını sağlamak üzere KOSGEB ile işbirliği yapılması Diğer yerel ve küresel üniversite ve gençlik konseyleri ile bağlantı kurulması İş Danışmanları için Profesyonel Gelişim İş Geliştirme faaliyetleri, Temel Mikro Girişim Eğitim ve Çalıştayları yapılması Özel sektör iş geliştirme hizmetlerinin arttırılması Tüm profesyonel aktörlerin sanayi ve teknoloji eğilimleri ile artan bir farkındalık için odaklanması KOSGEB ve girişimcilik birimlerine doğrudan erişim sağlanması Tüm Kayseri/Türkiye üniversite girişimcilik kulüplerinin bir birlik altında toplanması Çapraz üniversite ağları ve girişimcilik takımları oluşturulması Ağlar ve Birlikler Kısa Vadeli (1-2 yıl) Orta Vadeli (2-5 yıl) Uzun Vadeli (>5 yıl)

59 Üniversiteler E GENÇ GİRİŞİMCİLİK DESTEK ORGANİZASYONLARI NELERDİR
Meliksah University, Erciyes University Üniversiteler Dünyadan Örnekler Hollanda Hollanda Devleti tarafından desteklenen beş aşamalı girişimcilik eğitimi modeli: 1. Aşama – İlkokullar: İlk Girişimcilik Tecrübesi. Öğrenciler bir seçenek olarak girişimcilik kavramı ile tanıştırıldılar. Bu aşamada, öğrenciler oyun yoluyla yeteneklerini ve grup halinde çalışma ve üretime odaklanma gibi becerilerini geliştirdiler. 2. Aşama – Orta Dereceli Okullar: Becerilerin bilincine varma. Bilinci arttırmak ve ne bildikleri ile ne bilmediklerini anlamalarını sağlamak için özerk öğrenme biçimleri kullanıldı. 3. Aşama – Yaratıcı Uygulamalar ve Deneyimlerin Zenginleştirilmesi: Öğrenciler tecrübe ile öğrenme ve rekabet unsurları ile ürün yönelimi ile tanıştırıldılar. Buna mini işletmeler dahil edilebilir. 4. Aşama – Hazırlık ve Gerçek Başlangıç: Bu aşamada eğitim kuruluşları tarafından desteklenen gerçek başlangıçlar ile girişimciliğe ilgi arttırılmalıdır. 5. Aşama – Büyüme ve Yenilik: Bu aşamada finansman, personel, bilgi birikimi ve ağlar yoluyla kapsamlı bir destek verilmesi önemlidir. Güney Afrika Güney Afrika’da Gençliğe özel İş Geliştirme Hizmetleri programı İş Kurma ve Sürdürme Programı (BESP) Fırsat Geliştirme Merkezinde (COD) 1993 yılında başladı. Başlıca amaç işsiz gençliğin desteklenmesi ve sürdürülebilir işler kurup bunları çalıştırmalarını sağlamaktır. Teorik ve pratik işletme eğitimi, iş planı geliştirme yardımı, kredi imkanlarına erişim, işletme başlangıç yardımı, işletme akıl hocalığı ve danışmanlık ve işletme sonrası bakım ve destek uygulamaları ile bu amaca ulaşılmaktadır. Şimdi İş Kurma Zamanı Programı Günay Afrika’da Özgür Devlet (Free State) ilinde Education with Enterprise Trust tarafından (Şirket ve Eğitim Fonu) yürütülmektedir. Hedefi serbest çalışma arayışındaki gençleri desteklemektir. Okulu Bırakanlara Fırsat Eğitimi (SLOT) Programı 1980’de kuruldu. 18 ila 29 yaş arası okuldan veya işten çıkarılan gençlerin güçlendirilmesine çalışmaktadır. SLOT programının altında yatan mantık dezavantajlı topluluklara mensup okulu bırakan kişilerin okuldan iş yaşamına geçişte bir dizi bütüncül müdahaleye ihtiyaçları olduğu varsayımıdır.

60 İşbirliği ve Ortaklıklar Bilgilendirici tavsiye ve
GENÇ GİRİŞİMCİLİK DESTEK ORGANİZASYONLARI NELERDİR Topluluklar ve Kurullar Genç Girişimcilik Konseyi (YEC), GESIAD Paydaş Başarı Unsurları İşbirliği ve Ortaklıklar Sanayi – Üniversite Ortaklığı İş Geliştirme Merkezleri Kümeler ve Ağlar Eğitim Daha İleri Teknoloji Kullanımı Fikri Mülkiyet Hakları Eğitimi Üniversite tarafından sağlanan eğitim imkanları Bilgilendirici tavsiye ve danışmanlık Akıl Hocalığı Ağ Oluşturma Kampanyalar, Ödüller ve Etkinlikler Piyasa erişimi Farkındalığın arttırılması Pazardaki (müşteri) gruplarına ulaşılması Giriş ve çıkış engellerinin düşürülmesi

61 Topluluklar ve Kurullar
GENÇ GİRİŞİMCİLİK DESTEK ORGANİZASYONLARI NELERDİR Topluluklar ve Kurullar Genç Girişimcilik Konseyi (YEC), GESIAD Güncel Konuların Analizi Kategori Mevcut Durum Konu İşbirliği ve Ortaklıklar Genç Girişimcilik Konseyinin TOBB ile işbirliği yaparak Mart 2010’da faaliyete geçmesi Konseyin 7 çalışma grubu bulunmaktadır: - Girişimciliğin Geliştirilmesi - Eğitim - Mevzuat Takibi - Stajyerlik - Sosyal - Yurtdışı ilişkiler ve ticaret - Bilişim Teknolojileri Gruplar haline çalışan bir çok genç girişimcilik konseyinin bulunması Gençlik konseylerinin uzun vadeli stratejilerinin olmayışı Bazı konseyler henüz çok yeni (YEC) İş yönetim tecrübe ve beceri eksikliği Mikro girişimler, ticaret birlikleri, pazarlama birimleri ve üniversiteler ile stratejik işbirliği eksikliği İşletmecilikle ilgili bilgilere erişim kabiliyetinin eksikliği Genel yönetim, mali yönetim ve muhasebe becerileri, pazar araştırması ve pazarlama becerileri eksikliği. Bilgilendirici tavsiye ve danışmanlık Konsey İş Planı danışmanlığı vermektedir. Konsey staj yoluyla pratik eğitim sağlamaktadır Geleneksel değerlerin yaşlı ve genç insanlar arasındaki ilişkiyi etkilemesi . Üniversite konseyleri ile iş desteği sağlanması işin güçlü ilişkiler olmaması Destek, ağ oluşturma ve akıl hocalığı eksikliği Girişimcilik eksikliği Eğitim Konsey Girişimcilik Konusunda seminer vermektedir. Konsey temel girişimcilik becerilerinin üzerine kılavuz programlar yürütmektedir. Finansal Okuryazarlık Programları ve başlangıç sermayesi bilgi eksikliği Temel Mikro Girişimcilik eğitim eksikliği Mesleki Eğitim Eksikliği Piyasa erişimi Konsey devletin sağladığı kaynaklara ilişkin farkındalığı arttırmaktadır. Risk sermayedarları ve fon seçenekleri ile ilgili herhangi bir profesyonel bilgilendirme sistemi olmaması. İş fırsatları farkındalık eksikliği

62 Topluluklar ve Kurullar
GENÇ GİRİŞİMCİLİK DESTEK ORGANİZASYONLARI NELERDİR Topluluklar ve Kurullar Genç Girişimcilik Konseyi (YEC), GESIAD Tavsiyeler Uygun bir kurumsal yapının oluşturulması Uzun dönemli strateji / misyon / vizyon ortaya konulması Mezunlar ve başarılı girişimcilerle ilişkilerin teşvik edilmesi Üniversitelerin G-Hücreleri, Kamu Kuruluşları ve Şirketler ile stratejik ilişkiler kurulması Örnek kişiler ve örnek olayların erken bir zamanda tanınması Erciyes, Melikşah ve Türkiye’nin diğer üniversitelerindeki gençlik kulüpleri ile güçlü bağlar oluşturulması Ağ ve girişimcilik takımları oluşturulması Akıl Hocalığı Dersler / Eğitim / Danışmanlık ve iş planı geliştirmesi sağlanması Gerçek hayat pratik tecrübesi kazandırmak için Çıraklığın / Stajyerliğin desteklenmesi Üniversiteler ile müfredat ve danışmanlık konularında beraber çalışılması Kılavuzluk TeknoPark,TÜSİAD, GESİAD, MÜSİAD ve TOBB ile işbirliği yapılması KOSGEB ve TÜBİTAK ile öğrencilere fon sağlanması konusunda işbirliği yapılması Diğer küresel üniversite ve konseyler ile ilişki kurulması İşbirliği ve Ortaklık TeknoPark birlikte çalışılmalı ve araştırma fikirleri teşvik edilmeli BT olanaklarının desteklenmesi ve Teknoloji bilinci yaratılması Eğitim sisteminin desteklenmesi ve iyimser girdiler sağlanması Sosyal ve Profesyonel Gelişme İş fırsatlarının ve potansiyel yeni pazarların tanımlamasına yardım Yeni işletmelerin başlangıç dönemlerinin kısaltılması Farkındalık yaratarak girişimciliğin önündeki engellerin kaldırılması Piyasaya Erişim Kısa Vade (1-2 yıl) Orta Vade (2-5 yıl) Uzun Vade (>5 yıl)

63 Topluluklar ve Kurullar
GENÇ GİRİŞİMCİLİK DESTEK ORGANİZASYONLARI NELERDİR Topluluklar ve Kurullar Genç Girişimcilik Konseyi (YEC), GESIAD Dünyadan Örnekler Avustralya Genç Girişimcilerin Desteklenmesi Programı Yeni nesil girişimcilerin desteklenmesini, bu bireylerin ve kurumların toplum önünde tanınmasını sağlayarak Avustralya’nın girişimci temeline katkıda bulunulmasını amaçlamaktadır. Dört unsuru bulunmaktadır: Bireysel başarılar için Kutlama Yemeği Başarılı genç girişimcilere ilişkin örnek olay çalışmaları Okullarda İş Planı yarışmaları Genç Girişimciler Organizasyonu (YEO) çalışma anlaşması. Finlandiya Finlandiya’da girişimcilik eğitimi İki yol ile tanımlanmaktadır: Dahili girişimcilik– yaratıcılık, esneklik, cesaret, işbirliği becerileri , başarı, motivasyon ve girişimci bir kişi olarak düşünme ve davranma ile ilgilidir. Harici Girişimcilik – ürün ve hizmet üretimi, yani bir işletmenin kurulması ve işletilmesi ile ilgilidir

64 Topluluklar ve Kurullar
GENÇ GİRİŞİMCİLİK DESTEK ORGANİZASYONLARI NELERDİR Genç Girişimcilik Konseyi (YEC), GESIAD Topluluklar ve Kurullar Kurumsallaşma ile ilgili Dünyadan Örnek Ulusal Girişimcilik Ağı (NEN) Organizasyon Yapısı Kurum Şirketler Risk Sermayedarları, Yatırımcılar (VCs Angels) NEN Trust Vizyon / Misyon / Ana Değerler / Strateji Üniversite mensupları Akıl Hocaları KOBİ’ler Güçlü İşbirliği Üniversite G-Hücreleri Kamu Kurumları Vizyon / Misyon / Ana Değerler / Strateji Vizyon / Misyon / Ana Değerler / Strateji NEN Hindistan’ın yeni ve geleceğin yüksek büyümeli girişimcilerinden oluşan en büyük ve dinamik topluluğunu temsil etmektedir. 30 şehirde ’den fazla üyesi bulunmaktadır. Tüm paydaşlar NEN’in kapsamlı kabiliyetleri ve markası üzerinden genç girişimcileri aramaktadır. Vizyon / Misyon / Ana Değerler / G-Hücreleri’nin Stratejisi, Kamu Kurumları NEN ile sıkı bir işbirliği yapmaktadır.

65 Bütünleşik Destek Organizasyonları: Dünyadan Örnek
GENÇ GİRİŞİMCİLİK DESTEK ORGANİZASYONLARI NELERDİR Bütünleşik Destek Organizasyonları: Dünyadan Örnek Tayvan İşgücünün %78’i KOBİ sektöründe istihdam edilmekte olup, serbest çalışma oranı da aynı derecede yüksektir (%21,5) Girişimcilik kültürünün kökleri eğitim sisteminden çok ailelere ve küçük işletmelere dayanmaktadır. KOBİ’ler, genellikle patronlarının desteği ile, çalışanlarının kendi işlerini kurmak için gereken destek, bilgi ve becerileri aldıkları iş geliştirme merkezleri olarak kabul edilmektedir. Sonuçta eski çalışan girişimciye dönüşmekte ve müşteri ya da tedarikçi olmaktadır. Tayvan’da özel inisiyatifi tamamlayan ulusal düzeyde kurulmuş genç girişimcilik geliştirme komisyonları bulunmakladır. Ulusal Gençlik Komisyonu Bu Kurum 1966’da kurulmuş gençliğin yönlendirilmesini içeren bir çok programı tamamlamıştır. 1972’de gençliğe fabrika açmaları için gerekli ortamı sağlamak üzere Gençlik Sanayi Parklarını kurmuştur. 20 ile 45 yaş arası faydalanıcılar için halen Gençlik Girişim Kredi Programını ve aynı zamanda Genç Girişimciler Ödül Programını yürütmektedir. Çinli Gençlik Kariyer Geliştirme Birliği (CYCDA) 1964 yılında kurulmuştur. Amacı kariyer geliştirme tecrübelerinin paylaşımı ve gençler arası işbirliğinin, örgütlenmenin ve sosyal etkinliklerin teşvik edilmesidir üyesi bulunmakta olup programlarına katılımcı katılmıştır. Bunlar arasında bulunanlar: (i) Yeni iş kurmak isteyen 12 milyon genç insana (23-45) başlangıç kredisi. Genç müşterinin sadece faiz tutarlarını ödediği bir yıla kadar bir geri ödemesiz dönem bulunmakta ve geri ödeme süresi 10 yıla kadar çıkmaktadır. (ii) Genç girişimciler için iki adet sanayi parkı (iii) Gençler için kurslar ve dersler, yılda 1000’den faza eğitim programı sunulmaktadır. (iv) Ticari bilgiler, yönetim yayınları ve fırsat bilgileri (SMBCGF) Genç Girişimcilere garantili iş kurma Kredisi Küçük ve orta ölçekli işletmeler için Garantili Kredi Fonu (SMBCGF) bir imalat işi kuracak girişimcilere 4 milyon NT$’a kadar iş kurma kredisi garanti etmektedir milyon NT$ ek güvence ile teminat atına alınmaktadır. Kişisel bir kredi ve iki yıl geri ödemesiz olarak verilmektedir. Değerlendirme sonuçlarına bu program uygun maliyetlidir.

66 B Neden Genç Girişimcilik?
Gündem A Tanıtım B Neden Genç Girişimcilik? C Genç Girişimciler Kimlerdir? D Genç Girişimciliğe Nasıl Fırsat Sağlanır? E Genç Girişimcilik Destek Organizasyonları Nelerdir? F Genel Tavsiyeler G Ekler

67 Önceliklere Göre Yürütme Planı
F GENEL TAVİSYELER Önceliklere Göre Yürütme Planı Kısa Vade (1-2 Yıl) Orta Vade (2-5 Yıl) Uzun Vade (> 5 Yıl) Stratejik İşbirliklerini Teşvik Etme Tüm paydaşlar için Vizyon / Misyon / Değerler / Strateji / Eylem Planlarını uyumlaştırma Üniversiteler, kamu kuruluşları, şirketlerle stratejik işbirlikleri oluşturma Genç Girişimcilik Konseylerinin / Derneklerinin Kurumsallaşmalarının Desteklenmesi Diğer gelişmekte olan ülkelerdeki örneklerin takip edilmesi (örnek: Hindistan’dan Ulusal Girişimcilik Ağı ‘Indian National Entrepreneurship Network’, Dünyadaki Hintli Girişimciler ‘The Indus Entrepreneurs’) Zihniyetin değiştirilmesi Gençler arasında girişimcilik motivasyonlarının ve yeteneklerinin teşvik edilmesi Genç girişimcilere gerçek hayattan daha fazla başarı hikayesi ve örnek insan tanıtılması Bilgiye Erişimin Güçlendirilmesi Bir Web Portalı kurulması Sosyal Ağ Sitelerini kullanarak farkındalığı arttırma Haber bültenleri / dergiler hazırlama TeknoPark bilgilendirme / reklam kampanyaları, kişisel ziyaretler, seminer ve konferanslar ile teşvik etme Mevzuat Reformları Mevzuatın ve ruhsatlandırma işlemlerinin çevrimiçi olması Hepsi bir yerde iş ve ruhsatlandırma modelleri kullanılması Küresel düşünmek Diğer yerel ve küresel üniversiteler ve gençlik konseyleri ile bağlantı kurulması Dünyadaki en başarılı destek organizasyonlarının takip edilmesi Girişimcilik Becerileri Geliştirme ve Eğitim İş Planı Geliştirme desteği sağlama Girişimciliğin eğitim her seviyesinde ele alınması Uluslararası piyasalara erişim için işe yönelik İngilizce derslerinin teşvik edilmesi Devam eden becerilerin ve yeteneklerin arttırılması İş Planı Geliştirme desteği verilmesi Girişimcilik eğitiminin ,eğitimin her seviyesinde verilmesi Uluslararası pazarlara erişim için İşletme İngilizcesinin teşvik edilmesi Sanayi ve Yenilikçilik Eğilimleri konusunda farkındalık yaratılması İş fırsatlarının ve yeni pazarların belirlenmesi konusunda yardım sağlanması Teknoloji eğilimleri ve kurumsal uluslararası şirketlerin araştırmaları konusunda farkındalığın arttırılması Sanayi Üniversite Ortaklıklarının Teşvik Edilmesi Akıl Hocalığı ve İş Geliştirme Merkezleri Üniversite müfredatlarında sanayi çıraklık-stajyerlik programlarının bulunması Ağ ve girişimci takımları oluşturulması

68 Sonraki Adımlar F GENEL TAVİSYELER
Kayseri’deki genç girişimciler ile ilgili hedeflerine ulaşması için ORAN ve Genç Girişimcilik Konseyinin atacağı ilk adımlar önceki slaytlarda bulunan tavsiyelerdir. Yönetimin çabalarında başarılı olmak için tavsiyeleri uygulamak konusunda bir eylem planı hazırlaması gerekmektedir. Kilit paydaşların oluşturacağı bir eylem grubunun bu tavsiyeleri nasıl hayata geçireceğine ve sorunlara hangi sıra ile yaklaşılacağına karar vermesi gerekmektedir. Bu grubun aynı zamanda ulaşılması istenen hedefe erişilmesinde temel alınacak başarı kriterlerini de belirlemesi gerekmektedir. Bu çekirdek gruptan hedefleri belirlemek ve bu hedeflere ulaşmak için çaba gösterilmesini sağlamak üzere sürekli çalışması beklenmektedir Stratejilerden birinin sarsılması veya iyi sonuç vermemesi durumunda o stratejinin tekrar yapılandırılması için sürekli takip gerekmektedir. Bu konuda özellikle aşağıdakilerin yapılması gerekmektedir: Stratejik seçimleri uygulayın Stratejik seçenekleri değerlendirin ve başarının nasıl ölçüleceğine belirleyin Uygulama önceliklerini belirleyin Her bir çalışmanın tamamlanması için açık bir zaman dilimi belirleyin Kilit Paydaşların uygulamadaki sorumluluklarını belirleyin Durum değerlendirmeleri ve takip toplantıları ahenkli bir şekilde düzenleyin. Başarıyı değerlendirin Stratejilerin etkinliğini sürekli değerlendirin Yön değiştirmenin gerekip gerekmediğine karar vermek için, Başarı ölçütlerini gözden geçirilmesi için

69 B Neden Genç Girişimcilik?
Gündem A Tanıtım B Neden Genç Girişimcilik? C Genç Girişimciler Kimlerdir? D Genç Girişimciliğe Nasıl Fırsat Sağlanır? E Genç Girişimcilik Destek Organizasyonları Nelerdir? F Genel Tavsiyeler G Ekler

70 Ek A - Ücretsiz Web Kaynakları
G EKLER Ek A - Ücretsiz Web Kaynakları IBM’in desteklediği KOBİ araçları (Amerika Birleşik Devletleri ve Hindistan için) İş planları ile ilgili genel bilgiler Satış Muhtemel alıcıların bulunması: Satış yapılması: Müzakere: Sunumlar: Satış teknikleri: Satış kapama:

71 G EKLER Ek B - Literatür Girişimcilikte Seyyar İşletme Masterı - The Portable MBA in Entrepreneurship, Dördüncü baskı, William D. Bygrave ve Andrew Zacharakis (eds) John Wiley & Sons © 2010 BT Ürün ve Hizmetlerinin Pazarlanması - Marketing IT Products and Services - Jessica Keyes Auerbach Publications © 2010Has CD Content İş Planı Çalışma Kitabı: Başarılı Bir Plan için Araştırma, Yazma ve Sunum Kılavuzu - The Business Plan Workbook: The Definitive Guide to Researching, Writing Up and Presenting a Winning Plan, 6. baskı, Colin Barrow, Paul Barrow ve Robert Brown Kogan Page © 2008 Girişim Planlama ve Geliştirme: Küçük İşletme Kuruluşu, Ayakta Tutulması ve Geliştirilmesi - Enterprise Planning and Development: Small Business Start-up, Survival and Development - David Butler Butterworth-Heinemann © 2006 İşe Yeni Başlayanlar: Araştırma ve İş Planlarından Para, Pazarlama ve Kanunlara - Business for Beginners: From Research and Business Plans to Money, Marketing and the Law Frances McGuckin Sourcebooks © 2005 Bir Bar veya Tavernaya Sahip Olup Yönetmek için Kılavuz, İkinci Baskı - The Upstart Guide to Owning and Managing a Bar or Tavern Roy S. Alonzo Kaplan Professional © 2006

72 धन्यवाद धन्यवाद Thank You ありがとう Terima Kasih 谢谢 Teşekkürler


"Türkiye 6. Ekibi (Alt Ekip 1)" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları