Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Global Tedarik Zinciri için Zorluklar ve Olanaklar

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Global Tedarik Zinciri için Zorluklar ve Olanaklar"— Sunum transkripti:

1

2 Global Tedarik Zinciri için Zorluklar ve Olanaklar
İlk Yaklaşım: Konuyu Anlamak!

3 Üç Konu Tedarik Zinciri Yönetiminde Eğilimler Kontrat Üretimi
Satınalma Geliştirilmiş Planlama & Programlama Sistemleri (APS) Ortak tarafları neler?

4 Günümüzdeki Gündem Çevresel Güçler Şirket İş Stratejisi
Tedarik Zinciri Stratejisi Tepki 1 “Sözleşme Üretimi” Tepki 2 “Yaratıcı Kaynaklandırma” Teknoloji Alt Yapısı “Geliştirilmiş Planlama & Programlama”

5 Nasıl bir Tedarik Zinciri Stratejisine ihtiyacımız var?
II. Teknoloji ve lojistik uygulamalar III. Hızlı Yanıt Sistemi ağ ekonomisinde global tedarik zinciri stratejilerinin pazar ihtiyaçlarına uydurulması I. Yeni İş Modelleri

6 I. Yeni İş Modelleri Farklılık için arayış
Rekabetçi avantajları bulma çabası Geleceği herkesten önce yakalamanın zorlukları

7 Daha İyi Ürünler... Tüketici için Değer yerine mi geçer?
1. Siparişleri nasıl yerine getiriyoruz? Ortaklarla İşbirliği Tüketici Üzerine Odaklanma Mal ve Hizmetleri Desteleme Tüketiciye karşı tavrımız nedir? 2. Sattıklarımızı nasıl farklılandırıyoruz?

8 Model B:B YUKARI E-Pazar Yeri Yatay (Orbitz) E-Pazar Yeri Dikey
(Covisint) İşbirliği İş Modelleri Entegre Tedarik Zinciri Yönetimi (Yazılım SCM) Source: SalomonSmithBarney Kurumsal Sistemler ERP AŞAĞI YATAY Birleştirme DİKEY

9 B2B e-ticarette Büyüme 1998 yılında 43 milyar $’dan 2002’de 1.3 Trilyon $ ABD’de. Kaynak: Forrester Research 43 milyar $ 1.3 trilyon $ 1998 2002 The usual Forrester numbers on b2b growth.

10 e-ticaretten m-ticarete
Avrupa’da %20Yıllık Gelişme 2. Standart Teknolojide %59 Nüfuz Etme

11 Tecrübe Ekonomisi Ekonomik Arz Tecrübeler
Experiencias Ekonomik İşlev Montar Escenario Arzın Türü Memorable Asli Katkısı Personal Tedarik Yöntemi Revelado en un periodo de tiempo Satıcı Coreó grafo Alıcı Invitado Talep Faktörleri Sensac iones Joseph Pine, II “Tecrübe Ekonomisi” 2002, HBP

12 BMW Tecrübesi: Hoşça kal JIT, Hoş geldin BTO
Nihai Sürüş Makinesi

13 Tecrübede Yeni Dünya Nihai Kullanıcı Tecrübe Lojistiği Acenteler Ağı

14 II. Yeni Teknolojileri Uygulama
İş Modelinde Lojistik İşlemlerde Lojistik lideri olarak günlük işinizde

15 Teşebbüs Yazılımında Gezinme
ERP Veri Deposu Analizi İşgücü Yönetimi Müşteri İlişkileri Tedarik Zinciri Ortaklık İlişkileri Yönetimi Bilgi Yönetimi Teşebbüs Girişi İşte Süreç Optimizasyonu e-İş B2B Teatiler e-Ticaret Teati İçerik Geri Kazanma Araştırmasının Organizasyonu Yeniden Profillendirme Bilgi Müşteriler Ortaklar Toptancılar Çalışanlar Yetenek Gücü Ekip Gücü Grup Gücü Belge Yönetimi

16 Entegre Teknolojiler Paylaşılan Emsalden Emsale = İş = Çözüm Lokasyonu
Uygulama Hizmet Sağlayıcı Extranet Pazar Yeri Şirketten Pazar Yerine - Pazar yerinden Pazar Yerine Paylaşılan Emsalden Emsale Şirketten Şirkete = İş = Çözüm Lokasyonu = Pazar Yeri = Müşteri Paylaşılan= bir çözüm Emsalden to Emsale= en az 2 uygulama - -

17 İşbirlikçi Değer Ağı için Uygulanan Teknoloji
An example of how E-services are not to be seperated from extended Manufacturing. E-services will play a vital role in the evolvement towards Value Collaboration ağs Düşünün bir kere: Uzakta bir müşterinizi ziyarete gidiyorsunuz... Birdenbire, yolda arabanız bozuluyor ...

18 Ürün Kullanım Miadı Yönetimi Teknoloji tarafından sürülen
Bozulan Araba... İşbirlikçi Değer Ağı Müşteri Hizmetleri CRM Oto Kiralama ERP PDM SCM Kurulum Bozuk Araba Fabrika Ürün Kullanım Miadı Yönetimi Toptancılar Çekme ve Tamirat Teknoloji tarafından sürülen

19 E-iş çevresinde Lojistik ve Tedarik Zinciri için Yeni Güçlükler
Strateji ve Internet Internet işinde öncü kuruluşlardan çoğu, hem nokta-com’lar ve hem de kurulmuş şirketler her ikisi birden iyi strateji hükümlerinin neredeyse tamamını ihlal konusunda birbirleriyle rekabet ettiler. Karlılıkta odaklanmak yerine, hiç ayırım yapmadan, müşterileri ıskonto, kanal teşviki ve reklam gibi yollardan kovaladılar. Müşterilerden cazip fiyat kazanan değer sunmak üzerinde konsantre olmaktan ziyade, reklamcılık ve tıklama ücret gibi dolaylı yollardan kazanç bulmaya çalıştılar. Takas yapmak yerine, akla uygun her türlü ürün ve hizmeti müşteriye teklif için yarışır hale geldiler. Michael Porter Harvard Business Review, Mart 2001

20 Yatırım haklı bulundu mu?
Siz Olsaydınız Yatırım Yapar mıydınız?

21 Perspektifler “E-ticaret üzerine yapacağım yatırımdan kazancım ne olacak? Delirdin mi? Yeni Dünyaya gelen Colomb’dan bahsediyoruz. Kendisinin yaptığı yatırımdan kazancı neydi?” Andy Grove CEO, Intel “Önümüzdeki iki yıl içinde meydana gelecek olan değişikliğe her zaman haddinden fazla ve on yılda meydana gelecek değişikliklere ise hep değerinin altında paha biçeriz.” Bill Gates CEO, Microsoft

22 İnan ya da İnanma… Evet…. Böyle Dedim!

23 Ürününüz için doğru tedarik zinciri hangisi?
III. Hızlı Yanıt Sistemi Ağ Ekonomisinde Global Tedarik Zinciri Stratejilerinin Pazar İhtiyaçlarına Uydurulması Ürününüz için doğru tedarik zinciri hangisi?

24 Tedarik Zincirleri ve Ürün Özellikleri
İki asal ürün tipi: İşlevsel: çorba. Yenilikçi: bilgisayar, moda giyim kuşam. Aynı sanayi dalından ürünler her iki kategoriye de dahil edilebilir: Listede yer alan eski kitaplar işlevsellik, yeni basılan kitaplarsa yenilik demektir. Tedarik Zincirinin İki Asal Tipi: Fiziksel Etkinlik. Pazara Karşı Hassas.

25 Ürün Özellikleri İşlevsel: Yenilikçi:
Uzun kullanım miadı (2 yıl), düşük katkı marjı (%5-20), düşük ürün çeşitliliği (kategori başına 10 ila 20), düşük nispette tahmin hataları (%10), düşük stokta tükenme oranı (%1-2), satışları arttırmak için zorunlu fiyat indirimi yok (%0), sipariş üzerine imallerde uzun teslim süresi (+6 aydan fazla). Yenilikçi: Kısa kullanım miadı (3 ay - 1 yıl), yüksek katkı marjı (%20 ila 60), yüksek ürün çeşitliliği (çoğu zaman kategori başına milyonlar), yüksek nispette tahmin hataları (%40 ila 100), yüksek stokta tükenme oranı (%10 ila 40), satışları arttırmak için zorunlu fiyat indirimi çok (tam fiyatın %10 ila 25’i), sipariş üzerine imallerde kısa teslim süresi (1 gün ila 2 hafta).

26 Tedarik Zincirlerini Ürün Talep Özellikleri İle Eşleştirme
Ürün Talebi Tedarik Zinciri Tipleri İşlevsel Yenilikçi Etkin Hatalı Uyuşum Uyumlu Hatalı Uyuşum Hatalı uyuşum karşısında ne yaparsın?

27 Brooks Brothers Moda ve İçerik Envanterleri Yönetir
Talep konusuna gelince moda ürün kalemleri için tahmin, daimi üretilen ürün kalemlerine kıyasla daha zordur. Mevsim sonu satışını ortadan kaldırmanın anahtarı envanter yönetimindedir. Çift yanıt Asya’da üretilen daimi ürün kalemleri Pazar sinyallerine daha hızlı tepki versin diye moda ürün kalemleri NYC’de üretilir.

28 SKU Düzeyinde Kaynaklandırma
Kısa-Dönem Üretimin Karlılık ve Envantere Etkisi 350 400 450 500 550 20 40 60 80 100 Kısa-Dönem Üretimin Karlılık ve Envanter Yüzdesi Gelirler – Haftalık Bin dolar 2 4 6 8 10 12 14 16 Toplam Envanter - Haftalık Nihai talep Gelirler Envanter Alternatif Kaynaklar Off-shore, 11 hafta teslim süresi, düşük maliyet Pazar yerine yakın, 2 hafta teslim süresi, yüksek maliyet (%20) Seçeneklerden Off-shore düşük değişkenli SKU’larda en çok istenen tür olarak kalmasına rağmen, üründe meydana gelen çoğalma pazara daha yakın üretim yapmak için seçenek değerini yükseltir.

29 Anheuser-Busch Tedarik Zincirini, Üretim Çizgisi Karmaşıklığı Konusuna dikkat ederek yeniden tasarladı. 60 4.5 30 12.7 10 82.8 20 40 50 70 80 90 Hacim %’si Marka/Ambalaj Kombinasyonları %’si

30 AB’lerin “Orijinal” Tedarik Zinciri İnisiyatifleri
Odaklanmış Üretim ve Envanter Yayılım İnisiyatiflerinin amacı bizim iki ayrı iş sekmanı yanında tedarik zincirine konsantre olmamız içindir. Yetenekler Tedarik Zinciri “A’lar & B’ler” Kaldıraçta ODAKLANMIŞ TEDARİK ZİNCİRİ “A’lar & B’ler” “C’ler” Gelişmede ODAKLANMIŞ Tedarik ZİNCİRİ “C’ler”

31 İşlevsel Ürünler için Etkin Tedarik Sağlama İnisiyatifleri
Amaç: “Bullwhip” Fenomenini Ortadan Kaldırma Bilgi Paylaşımı/İşbirlikçi Planlama, Tahmin ve Geliştirme Üretici-Toptancılıkta İşbirlikçi Ortaklık (Örneğin. Satıcı Yönetimli Envanter (VMI) İnisiyatifleri) Üçüncü Taraf Lojistik/Aktarma Merkezi Faaliyetleri (depolama yapmaksızın sevkıyat) Stratejilerin Kullanımı Fiyat Promosyonlarının Yıpratıcı Etkilerinden Kurtulma

32 Bilgide Çarpıklık: Bullwhip Etkisi
Arz ve talepte şüpheli durumlardan kaynaklanan asabiyet Bullwhip Etkisi için önemli bir kaynak teşkil eder. Artan şekilde Karmaşık Tedarik Zincirlerinde tutukluk yaratan bir güçtür.

33 Şehriyeli Tavuk Çorbası Perakende Satışı
100 200 300 400 500 600 700 800 1 5 9 13 17 21 25 29 33 37 41 45 49 Kanal Satışları Haftalık Miktar Zaman (Hafta)

34 Promosyondan Kaynaklanan Sipariş Sapmaları
100 200 300 400 500 600 700 800 1 5 9 13 17 21 25 29 33 37 41 45 49 Kanal Siparişleri Kanal Satışları Haftalık Miktar Zaman (Hafta)

35 Ocak Promosyonu için Aşırı Maliyetler
Bir önceki bahar döneminden tavukların ön işlemesi. Devasa dondurucu saklama kapasitesi. Tavukların kemiklerini çıkarmak ve işlemek için mevsimsel olarak fazladan işçi tutma (ve daha sonra çıkarma). Yükselme dönemlerinde tavan yapan hammadde maliyetleri (patates, et, çelik). Eylül’den Ocak ayına kadar üretim kapasitesini serbest bırakmak için önceden üretilen tavuk dışı ürünler. Zirve üretim süresi içinde haftada 6 ila 7 güne varan fazla-zaman çalışma. Şehriyeli tavuk çorbası ve diğer ürünler için artan depolama.

36 Bilgide Çarpıklık: Bullwhip Etkisi
Pampers Tedarik Zincirinde Sipariş Değişkenleri Bebekler Müşteriler Perakendeciler Toptancılar P & G 3 M

37 VMI: 3M ve P&G P&G Envanter Seviyeleri
P&G tek kullanımlık bebek bezlerinin günlük envanter verilerini ve tahmini kullanım bilgilerini sağlar. 3M/P&G envanter seviyelerinde mutabık kalır. P&G‘nin istenen envanter seviyelerini idame için 3M sipariş yaratır/gönderir.

38 Barilla SpA’da Bilgi Paylaşımı ve VMI
1 2 3 4 5 6 7 8 Time 10 20 3 weeks 30 40 50 60 70 80 90 Quintals/ Week (100 kg) Tükenmiş Stok Rate Envanter Sevkıyatlar Cortese's Marchese DC Test Sonuçları

39 İşlevsel Ürünler ‘e ait Hızlı Cevap Verici Tedarik İnisiyatifleri
Amaç: Talep konusunda şüpheli halleri daha iyi elleçleme ve tahminde tutarsızlık için plan yapma Veri ve bilgi teknolojisi ile talep üzerinde mevcut şüpheleri azaltma. Gereksiz karmaşa ve şüphe unsurunu ortadan kaldırma (örneğin, ortak bileşen kullanma, ürün çizgisini rasyonalize etme, v.s.) Tampon Envanterlerle talep belirsizliğine önlem alma.

40 Tedarik Zincirinde Başarılı Entegrasyon Temeli
Amaçlar, kapsam, teşvik, sorumlulukta şeffaflık. Kurumsal Entegrasyonda: İletişim Paylaşma ve koordinasyon Genişletilmiş performans ölçümleri Hizalandırılmış teşvik Beklenen sonuçları anlama. Performans ölçüleri için gözetimi sürdürme.

41 Özet, Eğilim & Zorluklar

42 Lojistik Eğilimleri ve Zorluklar
Lojistik İşlevselliği Merkezi Hale Getirmek için Bir Geçiş var. Şirketler merkezinde güçlü lojistik yetkinliği sağlayan unsurlar meydana getirmekte. Teknoloji, bilgi teatisinin hızı ve etkinliği için tahrik sağlar. Örneğin, İşbirlikçi Planlama, Tahmin ve Geliştirme (CPFR) Warner-Lambert ürünlerinden bir tanesini teşkil eden (Listerine) için satışları bir yılda 8.5 milyon $’dan fazla arttırmasına ve tedarik edilebilme olasılığını %85’den %98’e çıkarmasında yardımcı olmuştur. Lojistik Yazılım Şirketleri büyük bir hızla gelişmekte (SAP, BaaN, i2 Technologies, People Soft, Oracle, etc.)

43 Lojistik Eğilimleri ve Zorluklar (2)
Geriye Lojistik ve Çevre Örneğin, Eastman Kodak 1992 yılından beri 1.5 milyar rulo filmi geri almış ve yeniden kullanmıştır yılında tek kullanımlık 45 milyon adet kamera yeniden işlenmiştir. Estee Lauder’de (satışta 4 milyar $), yılık olarak iadeleri, fazlalıkları, demode ürünleri ve hasar miktarları 190 milyon dolara ulaşmış bulunmaktadır. Tüketici elektronik endüstrisinde, ürün iade maliyetleri her yıl 15 milyar $’ı aşar. Stratejik Lojistik İşbirliği için bir Eğilim mevcut bulunmakta Şirketler yönetim transaksiyonlarını bırakıp yönetim münasebetlerine doğru gitmekte. Bu ilişkiler risk yönetim olanaklarını fazlalaştırmakta. Bilgi sistem yönetimi, performans ölçümü ve kalite programları icraat içinde yer almakta. Örneğin, Chrysler 1997 yılından başlayan süre içinde toptancılardan sağlanan maliyet kısıcı fikirler sayesinde elde ettiği kazancın 1.2 milyar $’dan fazla olduğu iddiasında. Hewlett-Packard ve Solectron Corporation maliyetten tasarruf oranlarının %15ila %25 arasında bulunduğunu rapor eder.

44 Lojistik Eğilimleri ve Zorluklar (3)
Global Tedarik Zincirinde İşbirliği Yaratmak Son iki yıl içinde Dünya çapında bu konuda sayıları 20,000 aşan ittifak oluşturulmuştur. Bunların yarıdan çoğu rakip kuruluşlar arasında meydana geldi yani, işbirliği. İttifak kapasitesi gitgide rekabetçi bir ayırt edici özellik kazanmakta.

45 Lojistik ve e-Faaliyet için Tavan Yapan 10 Eğilim
Maliyeti Azaltma – Hala Listede Başı Çeker Daha ilerici Yenilikler için Entegre Lojistik ve İcraat Çözümleri Takımları Yaratıcı İşlevsel Çözümler Dış Kaynak Lojistiği Tedarik Zinciri Vaka Yönetimi Ağ Stratejisi – Vergileri Unutmayın! Kamusal Pazar Yerlerine Ulaştırma – Canlı ve İyi Lojistik/Yerine Getirme Soketi için Artan İhtiyaç Teslimatın Ötesinde“Nakit Siparişi” Telsiz. Telsiz. Telsiz. Cap Gemini Ernst & Young Center for Business Innovation Aralık, 2004

46 Alınan Dersleri Gözden Geçirme
SKU SEVİYESİNDE TEDARİK ZİNCİRİ STRATEJİSİ FARKLI ÜRÜNLER İÇİN FARKLI STRATEJİ İşlevsellik için Etkinlik Yenilik için Duyarlılık TEDARİK ZİNCİRİ İÇİN HER DERDE DEVA BİR İLAÇ BULUNMAZ – BU YÜZDEN UYGULAMAYI STRATEJİLERİNİZ İLE ÇAKIŞACAK ŞEKİLDE SEÇMELİSİNİZ VMI & CPFR Etkinlik için Duyarlılık için, Erteleme, AR, Kitlesel Müşteri. YENİ LOJİSTİK VE TEDARİK ZİNCİRİ, E-İŞ ORTAMINA MEYDAN OKUR Stratejinize Uygun Internet Uygulamaları Kullanmalısınız.

47 Özet Her şeye uyacak tek bir strateji kullanmak riskli: doğru ürün, pazar ve zamanda doğru tedarik zinciri stratejisi kullanılmalı. İşlevsellik için Etkinlik Yenilik için Duyarlılık Global iş çevreleri, ürün yaşam döngüleri ve teknolojik dinamik için uygun tedarik zincirleri oluşturma. Dinamik yapıya sahip tedarik zinciri stratejileri rekabette size büyük avantaj sağlayabilir.

48 Tecrübenin Gücü Hakkında...
“Bir şirket hiçbir zaman yeni fikirleri denemekten iflas etmez. Şirketler kötü fikirleri icra ederse iflas eder” Ross Perot


"Global Tedarik Zinciri için Zorluklar ve Olanaklar" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları