Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Çalışan Hakları ve Güvenliği Birimi

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Çalışan Hakları ve Güvenliği Birimi"— Sunum transkripti:

1 Çalışan Hakları ve Güvenliği Birimi

2 Sağlık Bakanlığı Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü’nün Çalışan Güvenliğinin Sağlanmasını konu alan 2012/23 sayılı genelgesine istinaden hastanemizde "Çalışan Hakları ve Güvenliği Birimi" kurulmuştur.

3 Çalışan Hakları ve Güvenliği biriminde Başhekim Yardımcısı, Psikiyatri Uzmanı, Psikolog ve Hemşire görevlendirilmiş olup hastanemizin -2. katında hizmet vermektedir. 

4 Bu birimin amacı, sağlık çalışanlarının sağlık hizmetlerini sunum sürecinde muhtemel risklerin en aza indirilmesi, çalışan güvenliğinin ve motivasyonun en üst düzeyde tutulması ve çalışan farkındalığının arttırılması, kişinin fiziksel ve psikolojik açıdan zarar görmesiyle sonuçlanan veya sonuçlanması muhtemel olan sözlü veya fiili hareketler olarak tanımlanan şiddet olaylarının önlenmesidir.

5 Birim, Çalışanların Hakları ve Güvenliğine yönelik olarak
Talep ve şikâyetleri kabul eder. Başvuruları değerlendirerek raporlar. Gerekli düzenleyici /önleyici faaliyetlerin başlatılmasını sağlayarak talep sahiplerine geri bildirimde bulunur. Şiddet olaylarını Bakanlık Beyaz Kod Birimine bildirir, eş zamanlı olarak olayı İl Sağlık Müdürlüğü’nün hukuk birimine ve adli mercilere intikal ettirir. Çalışan hakları ve güvenliğine yönelik uygulamaları yakından takip eder. Aylık olarak başhekime rapor sunar.

6 BEYAZ KOD BİRİMİ NEDİR? Sağlık Bakanlığı bünyesinde kurulan, gerçekleşen şiddet olayları sonrasında ‘113’ no’lu telefon numarasından 7/24 ulaşılabilen, bildirim üzerine, olayın adli makamlara intikal ettirilip ettirilmediğini araştıran ve şayet ettirilmemiş ise olayı derhal adli makamlara bildirilmesini sağlayan, ayrıca şiddet olayının gerçekleştiği sağlık kurumunun hukuk birimlerine de olayın bildirildiğini teyit eden birimdir.

7 ŞİDDETE MARUZ KALINDIĞINDA BİLDİRİM NASIL YAPILMALI?
1. Hastanemiz bünyesindeki Beyaz Kod Ekibine, dahili telefondan 1111’i arayarak, ardından bulunduğu birimin dahili numarasını tuşlayarak bilgi verilir. Böylece Beyaz Kod ile ilgili süreç başlatılır. 2. Sağlık Bakanlığı bünyesinde oluşturulan ve 24 saat kesintisiz hizmet veren ‘113’ no lu danışma hattı aranarak (cep telefonundan arayacaklar için tuşlanarak aranmalı) veya internet üzerinden adresinden ‘Bildirim Formu 1’ doldurularak bakanlığa olay hakkında bilgi verilir. Bildirim Formu 1’in bir nüshası Çalışan Hakları ve Güvenliği Birimi’ne iletilir.

8 T.C SAĞLIK BAKANLIĞI ŞANLIURFA EĞİTİM VE ARAŞTIRMA HASTANESİ ÇALIŞAN HAKLARI ve GÜVENLİĞİ BİRİMİ BİLDİRİM FORMU 1 Doküman No: F BT 971 Yayın Tarih Haziran 2012 Revizyon No 00 Revizyon Tarih Sayfa No 1 Kayıt Tarihi: Adı Soyadı İş Telefonu Cep Telefonu Ünvanı Bildirimde Bulunan Kişi Şiddete Maruz Kalan Kişi ya da Kişiler İle İlgili Bilgiler 1.Kişi 2.Kişi TC Kimlik No Adı Soyadı  3.Kişi 4.Kişi Şiddet Uygulayan Kişi ya da Kişiler İle İlgili Bilgiler Olayın Gerçekleştiği İl Olayın Gerçekleştiği Kurum/Kuruluş  Olayın Gerçekleştiği Birim Olayın Gerçekleşme Zamanı(Tarih ve saat) Maruz Kalınan Şiddetin Türü Bildirimi Yapılan Olayın İçeriği En az 50 en çok 5000 karakter ile sınırlıdır.

9 3. Olay anında veya daha sonraki bir süreçte şiddete maruz kalan kişi tarafından Bildirim Formu 2’nin doldurularak bakanlığa bildirilmesi gerekmektedir. 4. Sağlık Çalışanına yönelik herhengi bir şiddet olayı durumunda Mesai saatleri içerisinde, hastanemiz Çalışan Hakları ve Güvenliği Birimine ve/veya Beyaz Kod uygulamasından sorumlu başhekim yardımcısına, mesai saatleri dışında ise Nöbetçi Klinik Şefine bilgi verilir.(Bilgi verilen yöneticiler tarafından, durum adresi üzerinden  ‘Bildirim Formu 1’ doldurularak bakanlığa iletilir.) Yöneticiler eş zamanlı olarak, ilgili sağlık çalışanının şikayetinin olup olmadığına bakmadan, olayı adli mercilere mutlaka intikal ettirir.

10 HİZMETTEN ÇEKİLME Şiddete uğrayan sağlık çalışanları, sağlık hizmeti sunumu esnasında şiddete uğraması halinde, acil verilmesi gereken hizmetler hariç olmak üzere hizmetten çekilme talebinde bulunabilir.

11 HİZMETTEN ÇEKİLME Hizmetten çekilme talebi kurum tarafından belirlenen yöneticiye sözlü veya yazılı olarak bildirilir. Bildirim üzerine; yetkili yönetici olayı derhal değerlendirerek hizmetten çekilme talebinin uygun olup olmadığına karar verir.

12 DİLEK VE ÖNERİ KUTUSU Hastanemiz -3.katta personel görüşlerinin ve önerilerinin bildirilmesi amacıyla personel dilek ve öneri kutusu bulunmaktadır. Çalışanlar dilek ve önerilerini burada bulunan formu doldurarak,sonrasında kutuya atarak bildirebilmektedirler.

13 BAŞVURUNUN İÇERİĞİ VE KONUSU
T.C SAĞLIK BAKANLIĞI ŞANLIURFA EĞİTİM VE ARAŞTIRMA HASTANESİ ÇALIŞAN HAKLARI ve GÜVENLİĞİ BİRİMİ DİLEK ve ÖNERİ FORMU BAŞVURUDA BULUNAN TARİH: T.C KİMLİK NO EĞİTİM DURUMU ADI ÜNVANI SOYAD BİRİMİ DOĞUM TARİHİ CİNSİYETİ E K ADRESİ TELEFON BAŞVURMA NEDENİ DİLEK ( ) ÖNERİ ( ) BAŞVURUNUN İÇERİĞİ VE KONUSU Not: Eğer yer kalmazsa arka sayfaya devam edilebilir F BT Yayın Tarihi: Kasım Revizyon Tarihi: Revizyon No:00

14 Bu kutu haftada bir iki kişi tarafından tutanakla açılır, formlar değerlendirmeye alınır ve dolduran kişiye geribildirimde bulunulur.

15 Teşekkürler...


"Çalışan Hakları ve Güvenliği Birimi" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları