Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Gesture-Based İnterfaces

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Gesture-Based İnterfaces"— Sunum transkripti:

1 Gesture-Based İnterfaces
Damla AKDULUM Gizem Sahime DERTLİ Burak KARADAŞ Osman KUZGUN İpek ÖZCAN Yakup Kadir ULUDAĞ

2 Gölge Algılama ile Jest Tabanlı Girişi Arayüz Sistemi
Görüntü sinyali bir nokta içeren bir hareket tespit edilir, daha fazla işleme, kullanıcı ve karşılık gelen gölge bir el işaret parmağı için pozisyon ve oryantasyon bilgileri belirlemek için gerçekleştirilir.

3 Gölge Algılama ile Jest Tabanlı Girişi Arayüz Sistemi(2)
Eğrileri ve sanal ortamda şeritler çizim ve sezgisel el hareketlerini kullanarak, oluşturma, silme, taşıma, değiştirme, ve sanal ortamda sanal nesneleri yeniden boyutlandırma için komutları seçerek ve yürütülmesi için, sanal ortamda sanal nesneleri işlemek için bir sistem ve yöntem ve hareketler. Sistem, sanal ortam görüntülenmesi için bir ekran ve bir kullanıcının elinin hareketler ve hareketlerini belirlenmesi için bir video işareti tanıma alt sistemi ile sağlanır. Sistem serbest biçimli eğriler ve şeritler çizmek için ve video jest tanıma alt sistemi, özellikle önceden tanımlanmış el hareketleri ve / veya el hareketleri sunarak sanal ortamda çeşitli komut setleri ve komutları çağırmak için, sanal nesneleri işlemek için kullanıcı sağlar.

4 Gölge Algılama ile Jest Tabanlı Girişi Arayüz Sistemi)

5 Hareket Tabanlı Tasarım Mühendisliği
Hareket algılayan kameralar bulunduran bir donanım ve güçlü bir yazılımla hareketlerinizi bilgisayar ortamında tasarım yapar hale getirmek mümkün. Karşısına geçtiğiniz bilgisayarda kinematik veriler komutlara dönüştürülüyor ve sonuç hareket tabanlı tasarımlar. Kimi donanımlar bazı sensörleri elinize “giydirerek” bu verileri toplayabiliyorlar. Çeşitli teknolojilerle iyi seviyede hareket algılayan sistemler oluşturuluyor. Ayrıca bu teknolojiden animasyon alanı da da çokça faydalanıyor.

6 S4 Air Gestures: Temassız Kontrol Seçenekleri
Parmağımızı ekranın üzerinde tutarak, dokunmadan kontrol etmek Air Gestures ile mümkün… Samsung Galaxy S4  ile birlikte Galaxy ailesine katılan önemli bir özellik de Air Gestures.

7 S4 Air Gestures: Temassız Kontrol Seçenekleri(2)
Bu teknoloji sayesinde dokunmadan, sadece parmağınızı havada tutarak bilgi önizlemesi, galeri önizlemesi, S Planlayıcı ile takvim örneği gibi pek çok detayı görebilir, Air Gestures’ı nasıl açıp kullanacağınızı ise bu videoda bulabilirsiniz. gestures-temassiz-kontrol-secenekleri/

8 Mimik Yazılımı Başa takılan bir başlık ile bilgisayarı kontrol etmenizi sağlayan bir yazılım programıdır. Bu program fiziksel engeller sebebiyle bilgisayar kullanamayan/kullanımında zorluk yaşayan kişilere baş ve yüz hareketlerini (gülümseme, göz kırpma ve kaş kaldırma gibi) algılayarak, arayüz üzerinden yapılan tercihler doğrultusunda, kullanıcıya tam bir bilgisayar kontrolü sunmaktadır.

9 Mimik Yazılımı(2) Baş hareketleri ile bilgisayar kullanımı, başlığınızın algıladığı hareketlerle fareyi istediğiniz şekilde yönlendirmenizi ve menü üzerinden yapacağınız seçim doğrultusunda, fare ilgili nokta üzerinde iken sabit durarak sol-tuş tıklama, çift tıklama, sağ- tuş tıklama veya taşıma özelliklerini gerçekleştirmenizi sağlar. Fareyi baş hareketleri ile yönetmenize izin verirken, tercihiniz doğrultusunda seçilen gülümseme, kaşların kaldırılması, kaş çatma, diş sıkma veya sol/sağ göz kırpma eylemi ile tıklama işlemini gerçekleştirmenizi sağlar.

10 Mimik Yazılımı(3) Bu yöntemde de tıklama, çift tıklama, sağ tuş tıklama, taşıma gibi tercihler Mimik ekranı üzerinden yapılmaktadır.

11 Stephen Hawking Nasıl bilgisayar kullanıyor?
Hawking'in teknoloji sponsorluğunu, 1997 yılından beri  Intel® yapıyor. Her zaman,  IBM uyumlu bilgisayar kullanıyor.. Akülü sandalyeden güç alabiliyor.   İletişim yazılımı olarak EZ Keys, Word plus Inc  Programını kullanıyor. Programın oldukça iyi bir kelime tahmin özelliği var. Gözlüğüne monte edilmiş, yanak kaslarından birisine temas eden infrared  switch ile bilgisayara tek anahtarlı denetim sağlanıyor. (Single switch control) Bu şekilde bir fare tıklaması fonksiyonu yapabiliyor. Aynı zamanda mouse denetimi de yapabiliyor.Yazdıkları,  ayrı bir donanım olan Speech+ kullanarak seslendiriliyor. 

12 Stephen Hawking Nasıl bilgisayar kullanıyor?(2)
Dünyanın her yerinden Internet erişimi için PCMCIA 3G card.  Wireless kart kullanıyor.  Internet üzerinden telefon konuşması (voice ip) için özel bir program kullanıyor, telefonları kendi cevaplıyor, bilgisayar ses çıkışı telefon hattına bağlanıyor. Skype kullanabiliyor.  Yine özel bir yazılım ile Infrared uzaktan kumanda modülü ile çalıştığı binada birçok ışık, kapı, projeksiyon vs kontrol edebiliyor. (Environment control) Son zamanlarda BCI (beyin-bilgisayar arayüzü) denemesi de oldu.  

13 Stephen Hawking Nasıl bilgisayar kullanıyor?(3)
Cihaz Düşünceleri Komuta Çevriliyor Konfigürasyon:  Lenovo ThinkPad X220 Tablet (2 copies) Intel® Core™ i7-2620M 2.7GHz Intel® 150Gb Solid-State Drive 520 Series Windows 7 Speech Synthesizers (3 copies): Manufacturer - Speech Plus (Incorporated 1988, Mountain View, CA) Model - CallText 5010

14 Kinect teknolojisi nedir?
Türkiye'ye 2010'nun son aylarına doğru gelen ve o satışa çıkan Kinect teknolojisi el ve kol hareketleriyle oyunlarda kontrol sağlayan bir konsoldur.

15 Kinect teknolojisi nedir?(2)
Microsoft'un sunduğu bu eşsiz projenin amacı  bilgisayar ortamında çevre birimler kullanmadan (kol,silah, konsol araçları vs vs) sadece el, kol ve bacak hareketleriyle oyun oynayabilme teknolojisine denir. Bunun yanında ses de ayrı bir işletim için geçerlidir.

16 Umoove Gerçek zamanlı) kullanımı ve akıllı cihazların ön kamerasının yardımıyla takip yapabilen bir sistem oluşturan Umoove, yayınladığı yeni iOS uygulaması ile süreci kişilerin birinci elden deneyimlemesine imkan tanıyor. Şimdilik iOS daha sonra ise Android işletim sistemli cihazlar için yayınlanacağı belirtilen Umoove Experience isimli oyun, geliştirilen teknolojinin yapabildikleri doğrultusunda çalışma gösteriyor. Oyun, temel olarak kişilerin yüz / kafa hareketlerini algılayarak uçulmasına ve yerleştirilen objelerin toplanmasına imkan tanıyor.  

17 Umoove(2) Ön kameraya sahip ucuz akıllı telefon modelleriyle dahi kullanılabildiği belirtilen teknolojinin yüz takibi için FaceSDK, göz takibi içinse EyeSDK isimli yazılım geliştirme kitleri hazırlanmış durumda.

18 Umoove(3) Ön kameraya sahip ucuz akıllı telefon modelleriyle dahi kullanılabildiği belirtilen teknolojinin yüz takibi için FaceSDK, göz takibi içinse EyeSDK isimli yazılım geliştirme kitleri hazırlanmış durumda. Tanıtım videosu:

19 Leap Motion Amerika' da ve Leap Motion Şirketi tarafından geliştirilen 7,6 cm uzunluğundaki bu cihaz bilgisayara USB kanalı ile bağlanarak, sizin bilgisayar ve çevresindeki hiçbir şeye dokunmadan sadece parmaklarınızı hareket ettirmeniz ile bilgisayarda kolaylıkla işlem yapabileceğiniz  3 boyutlu bir kontrol cihazıdır. Bilgisayarınıza bağladığınız bu küçük cihaz, üzerinde bulunan üç LED lamba ile elinizi aydınlatırken hareket sensörleri ve kameraları ile de sıfır gecikmeyle 10 parmağınızın milimetrenin 100'de birine kadar olan her hareketini algılayabiliyor ve kaydedebiliyor.

20 Leap Motion(2) Resim çizmek için kalem, kağıt, boya vs. hiçbir şeye ihtiyacınız yok çünkü, parmaklarınızı hisseden Leap Motion' unuz var. Oyun oynarken dilediğiniz hamleleri hiçbir şeye bağlı kalmadan rahatlıkla yapabileceksiniz. Ve daha bir sürü sayamadığımız işlemi dilediğiniz gibi rahatlıkla gerçekleştirebilirsiniz. Tanıtım videoları:

21 Kaynakça bilgisayar.html hawking.html/ secenekleri/ yuz-takip-teknolojisinin-yapabildiklerini-gozler-onune-seren-iOS- uygulamasini-yayinladi.htm klavyeyi-cope-attiran-teknoloji-leap-motion/8696#ad-image-0

22 TEŞEKKÜRLER


"Gesture-Based İnterfaces" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları