Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Dijital Pazarlama Merve Öztürkcan.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Dijital Pazarlama Merve Öztürkcan."— Sunum transkripti:

1 Dijital Pazarlama Merve Öztürkcan

2 Dijital Pazarlama Nedir?
Firmaların ürünlerini ya da markalarını tanıtmak için internet ve mobil yöntemlerini kullanmalarıdır. Online pazarlama, web pazarlama, interaktif pazarlama, e-marketing diye de geçmektedir.

3 Dijital Pazarlama Yöntemleri
1) ing 2) Sponsor Reklamlar 3) Affiliate Marketing 4) SMO (sosyal medya optimizasyonu) 5) Sosyal Medya Reklamları 6) Display Mecralar 7) SEO

4 Sponsor Bağlantılar

5 Dijital Pazarlama Yöntemleri
ing: Mailing programları yardımıyla (APSIS, EMARSYS.. vb) belli bir gruba ürün tanıtımlarından haberdar etmek için gönderilern maillerdir. Display Mecralar: Sociomantic, critio, zanox, mynet gibi firmaları kullanarak, firmaların görsel reklamlarını yayınlama işlemidir.

6 Dijital Pazarlama Yöntemleri
Affiliate Marketing: Satış ortaklığı demektir. Reklam verenin sıfır risk aldığı pazarlama yöntemidir. Sponsor Bağlantılar: Google Adwords, Bing Reklam, Yandex PPC vb..

7 Google Adwords Satış, dönüşüm ve marka bilinirliği odaklıdır. Google adwords aracılığı ile firmanızın text veya görsel reklamını verebilir, dönüşümlerini optimize edebilir, yeniden pazarlama yöntemi ile pazarlama ve satış payınızı arttırabilirsiniz.

8 Google Adwords Reklam Tipleri
Text Reklam İmaj Reklam (Görüntülü Arama Ağları) Video Reklam(Görüntülü Arama Ağları)

9 Google Nasıl İndeksler ve Sıralar?
İndeksleme: arama motorlarının sizi kendi veritabanına kaydetmesine denir. Google sitenizi bulur, indexler ve sıralar.

10 Google Nasıl Çalışır? Tarayıcı (crowler) ve örümcek (spider) adını verdikleri uygulama sayesinde sitenizi tararlar. Botlar indeksledikleri sayfalardaki kodları okurlar, veri tabınında saklar ve arama sorgularında göstermek üzere özel sunucularında tutarlar.

11 SEO (Search Engine Optimization)
SEO (Arama Motoru Optimizasyonu): Ürün veya markanıza uygun olarak belirlediğiniz kelimelerde üst sırada yer alma işlemidir. Site içi optimizasyon, site dışı optimizasyon ve sosyal medya SEO ‘nun en önemli çalışma alanlarıdır.

12 Neden SEO’ya İhtiyaç Duyarız?
İster kurumsal, ister kişisel sayfanız olsun insanlar bilgi almak için arama motorlarını kullanır. Web’deki trafiğin çoğunu Google, Yandex, Bing, Yahoo gibi arama motorları oluşturur. En çok satış yapan siteler organik aramalarda sıralaması olan sitelerdir.

13 SEO Pyramid

14 Keyword seçimi yaparken kullanabileceğiniz toollar:
Google Adwords Keyword Tool Google Trend Google Suggest Market Samurai

15 Google Adwords Tool

16 Google Trend

17 Google Suggest

18 Site içi Optimizasyon Sitede içeriklerin optimize edilmesi, urllerin düzenlenmesi, her sayfaya özgü keyword belirlenmesi, meta taglar belirlenmesi işlemidir. Eğer varsa imajlara alt tag yani görsel isimlerin verilmesidir. Site içi linkleme yapılmasıdır.

19 Site Dışı Optimizasyon
Türkçe ve ingilizce dizin siteleri, forum siteleri, analiz siteleri, maps siteleri, sosyal imleme sitelerine ekleme yapılmasıdır. Sosyal Medya paylaşımları yapılmasıdır. (RT, like, yeniden paylaşım sitenizin sıralaması üzerinde etkilidir).

20 Site Trafiğinizi Nasıl Ölçersiniz
En Çok bilinen ve kullanılan programlar: Google Analytics Yandex Metrica Omniture (Server Bazlı)

21 Yandex Metrica Ücretsizdir.
Google analytics ile hemen hemen aynı özellikleri taşır. Özel etiket oluşturulabilir (Zanox, mynet vs.) Kullanıcı harketlerini kayıt eder (Webvisor).

22 Google Analytics Site trafiğinizi ölçümleme programıdır. Ücretsizdir.
Kolay Kullanılabilir. Sitenize hangi kaynaklardan gelinmiş, ne kadar süre sitenizde vakit geçirilmiş, ne kadar işlem gerçekleşmiş, ne kadarlık satış olmuş bunu ölçebilirsiniz. Çerez bazlıdır.

23 Analytics Görünüm

24 Google Analytics Standart raporlar oluşturabilirsiniz.
Özel raporlar oluşturabilirsiniz. Real-time gerçek zamanlı ölçümleme yapabilirsiniz. Farklı kaynakların trafiklerini karşılaştırmalı inceleyebilirsiniz. (Sosyal medya, cpc, banner, organic, facebook reklamları, vb...)

25 Sosyal Medya Sosyal medya aracılığı ile kişisel sayfanızı oluşturduğunuz gibi firma sayfanızı da oluşturabilirsiniz. Firma tanıtımı için Facebook Page, Twitter, Pinterst gibi kanalları kullanabilirsiniz.

26 Facebook ve Twitter Düzenlemeleri
Facebook firma sayfası için firmanızın hakkında bölümünü SEO’da belirlediğiniz kelimelere göre düzenlemeniz gerekmektedir. Twitter sayfanızı da bulunmak istediğiniz kelimelere göre düzenlemeniz gerekmektedir. Niteliği yüksek takipçi elde etmeniz gerekmektedir.

27 Twitter Örnekleri

28 Sosyal Medyanın Önemi Firmalar açısından; Sosyal Medyada olan RT sayısı, etkileşim, like ve paylaşım sayısı Google’da bulunma ve indekslenme olasılığınızı arttırır. Kişisel olarak doğru kullandığınızda uzmanlaşmak istediğiniz konuları yakından takip etmenizi sağlar.

29 Facebook Reklamları Facebook reklamları marka bilinirliğinizi arttırmanızı sağlar, genellikle satışa yönelik değildir. Daha çok markanızın tanınmasını sağlar ve sitenize trafik sağlar. Twitter ve LinkedIn reklamları da trafik ve marka bilinirliği içindir.

30 Nasıl Karar Vereceğiz Firmanızın amacı nedir? Ürün satmak mı, marka bilinirliği yaratmak mı, gelir ortağı yaratmak mı? Buna karar verdikten sonra marka bilinirliği için sosyal medyaya yönelirken, direk satış odaklıysa Google Adwords, her ikisi de amaçlanmışsa bütçede göz önünde bulundurularak SEO seçilebilir.

31 SEO Öğrenebileceğiniz Web Siteleri
SEOMOZ Google Blog Searchengineland Seobook Webseoanalytics

32 SEO için Takip Edebilecekleriniz
@seomoz @randfish @mattcutts @seosmarty @serachenginemarketing @dannysullivan

33 Teşekkürler @adwordseo Linkedin Plus google


"Dijital Pazarlama Merve Öztürkcan." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları