Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Eğitim Aracı Olarak Oryantiring

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Eğitim Aracı Olarak Oryantiring"— Sunum transkripti:

1 Eğitim Aracı Olarak Oryantiring
Hazırlayan : Caner ODABAŞOĞLU

2 Orienteering Nedir? Koşarak hedef bulma sporudur.
Hedefler, harita üzerinde verilen sıralama ile bulunmalıdır. En kısa sürede tamamlanması istenir.

3 Ne Gerekir? Hareket Muhakeme Yapabilmek
3. olarak harita gerekir. Harita olmadan orienteering olmaz.

4 Oryantiring Nedir?

5 Tarihi: İlk sportif yarış 1897’de İsveç’te IOF 1961 yılında kuruldu
Bugün 61 ülke IOF üyesi

6 Orienteering Türleri Koşarak Bisiklet ile MTB-O Kayak ile SKI-O
Özürlüler için PATİKA-O Sunumda orienteering ile koşarak yapılan orienteering kastedilmiştir. Koşarak yada yürüyerek yapılabilir.

7 MEB Eğitim Müfredatı içinde olması
Hedef: MEB Eğitim Müfredatı içinde olması Kazanımlar: Çocuk ve genç yaştaki bireylerin günlük yaşamında düzenli egzersiz yapması Oryantiring sporunun yaygınlaşması Okulların “Yaşayarak Öğrenme” sistemini uygulaması

8 Müfredatın Gelişmesi Yenilenen Müfredatlarda; Hayat Bilgisi
Fen Bilimleri Coğrafya Matematik Beden eğitimi Rehberlik ve danışmanlık Başlıkları için yaşayarak öğrenme imkanları.

9 Düzenli Egzersiz Eğlenceli Keşif Dolu Hedef odaklı
Okul & kulüp takımı motivasyonu

10 Oryantiring’in Yaygınlaşması
Yetişen nesiller Okul takımları Ailelerin seyir ve katılımı Bilinirliğin artması İdari ve maddi destek artışı Devlet politikası

11 Okulda Nasıl Uygulanabilir?
Ders dışı etkinlik / kulüp çalışması Ders müfredatı içine yerleştirilmiş modüller Okul Takımı antrenmanları

12 Ders Dışı Oryantiring etkinlik kolu / kulübü
İzcilik etkinlikleri altında izcilik “oryantiring” anlayışı dönemlerinde Sportif Oryantiring’e çok yaklaşmıştır. Diğer etkinlikler: Matematik Doğa vb

13 Yaşayarak Öğrenme Örnek:1 Coğrafya

14 Yaşayarak Öğrenme Örnek:2 Matematik – analitik yaklaşım Oran orantı,
Ölçek Analitik kavrama Geometrik yaklaşım

15 Yaşayarak Öğrenme Örnek:3 Matematik – sayılar, 4 işlem Sayı algılama
Puan hesabına dayanan SKOR-O ile sürekli dört işlem Ayrıca: mesafe, zaman, ölçek hesaplamaları (ayrı örnekler için zaman yok)

16 Okul Takımı Haftalık antrenman Geziler Oryantiring teknikleri
Fizik- kondüsyon Hafta sonu antrenmanları Geziler Okullar arası yarışlar Federasyon yarışları Özel etkinlikler

17 Oryantiring Faydalı Mıdır?
Faydaları: Kavramsal Fiziksel Sosyal

18 Kavramsal Faydalar Sürekli olarak bireyin elindeki bilgileri yorumlamasını gerektirir Plan yap > uygula > kontrol et > uyarla > devam et Müfredatta işlenmese de ders konularının pekişmesi: coğrafya – matematik – fen bilimleri – beden eğitimi Çevre Koruma ve Doğa Bilinci

19 Fiziksel Faydaları Koşması için hedef ve ödül
Dayanıklılık Monoton koşu yerine rota bulma: Sürekli ilgi Karışık antrenman Kendi sınırlarını kendi belirleyebilme Sağlıklı birey modeli, zararlı alışkanlıkları daha az

20 Sosyal Faydaları “Başarmak”, kendine güven
Kendi sınırlarını tanımak, “güvenli zorlama” kavramı Hatalarını kabul etmek Yanlıştan ders alıp DOĞRUya odaklanmak Konsantrasyon becerisi PAYLAŞMAK REKABET ve YARDIMLAŞMA Paylaşmak: Hatalarını ve başarı sebeplerini dönünce ortaya koymak, arkadaşının paylaşımına karşılık vermek. Rekabet: parkurda herkes rakip; hile & yardımlaşma yok Yardımlaşma: parkura çıkmadan ve döndükten sonra dikkat edilecek noktalar, hatalar paylaşılır. Oryantiringde başarı için: rekabet, yardımlaşma ve paylaşmanın dengesi gerekir.

21 Okullarda Nasıl Başlanabilir?
İlk etapta okul + oryantiring sporcusu işbirliği Okul içi & yakın parklarda etkinlik Bölgesel ve ulusal etkinliklerde özel yaş kategorileri 6-7 / 8-9 / / / / / 18-20 Bunu uygulamak isteyen öğrenmenler oryantiring öğrenmeli Turuncu seviyede başarılı olmalı

22 Hazırlayan : Caner ODABAŞOĞLU
Kaynaklar: The Complete Oryantiring Manual, P.Palmer Orienteering in the National Curriculum, McNeil-Martland-Palmer Start Orienteering 1/2/3/4, McNeil-Renfew Orienteering, Skills & Techniques, C.McNeil What is Orienteering, Silva AB Exploring the Nature, Silva AB Macera Akademisi İTÜ Vakfı, ALEV ve Enka Okulları uygulama raporları Hazırlayan : Caner ODABAŞOĞLU


"Eğitim Aracı Olarak Oryantiring" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları