Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Şoförler için Ürün & Güvenlik Eğitimi MDI / TDI Dökme Sıvı Taşıma

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Şoförler için Ürün & Güvenlik Eğitimi MDI / TDI Dökme Sıvı Taşıma"— Sunum transkripti:

1 Şoförler için Ürün & Güvenlik Eğitimi MDI / TDI Dökme Sıvı Taşıma
This driver training package was first developed in 2000 by ISOPA, in cooperation with the transportation companies for drivers and those active in the logistics supply chain in line with the Responsible Care ® principles, to help ensure the safe loading, transportation and unloading of isocyanates. More than 6,000 drivers have been trained since then. This package should be used by dedicated trainers who have undergone a training session organised by ISOPA. For more information contact or your MDI / TDI supplier. Based on the attendance list, ISOPA will dispatch signed certificate cards for drivers who have successfully completed the programme. Certificates are valid for 3 years. The ISOPA driver training package contains a slide show and a questionnaire file, which also includes the required attendance list. Attendance lists and slideshow can be obtained from: in a variety of languages. The slideshow contains 55 slides. The videos and DVDs mentioned in these slides can be obtained through an order form on the same website. It is recommended to print the Speaker notes, included in the slideshow, and read them carefully before the package is used. The Questionnaire is a multiple choice test, of which the trainer can select 20 relevant questions dependent on the haulier, mode of transport, and type of diisocyanate. Mark the selected questions in column A and use the counter in cell A3 to ensure you have 20 questions. Use the filter button in cell A3 to retrieve the final questionnaire. The questionnaire is in columns B-I (print pages 1-2). Trainers should contact ISOPA to obtain the link to the answers. Column K contains a reference to where in the slide package the specific question is dealt with. Procedure: [1] For each session: make sure all attendants are listed on the attendance list, print the list and obtain their signatures; the trainer should also sign the list. [2] After the test, mention on the attendance list the obtained score of each attendant. [3] In order to obtain cards enter the data of the persons who have passed the test into: [4] Send a copy of the signed attendance list - including the obtained scores - to ISOPA (either a scanned copy by , or a hard copy by ordinary mail). No certificates will be issued until copy of the signed attendance list is received. Version 2012

2 Şoför Eğitimi MDI / TDI [isim] [yer] 08/04/2017 [name] Şirket Lokasyon
Tarih 08/04/2017 Eğitmen [name] This slide to be used as an opening slide in which the company, the venue and the trainer’s name can be inserted. It is important to have an attendance list which can later be used for audit purposes. An example is included in the questionnaire file. Don’t forget to mention the names of the carrier(s) drivers work for.

3 Geçmiş Tüm dünyada MDI / TDI emniyetli şekilde elleçlenebilir geniş bir kullanıma sahiptir. Uygun Şoför Eğitimi bu kimyasalların emniyetli şekilde taşınmasına yardımcı olacaktır Eğitim paketi ISOPA’nın ortak çabalarının ve taşıyıcıIarın tatbiki tecrübelerinin ürünüdür. Şoför eğitim programını başarı ile tamamlayan şoförlere MDI / TDI Şoför Eğitim Kartları(sertifikaları) verilir.

4 Önsöz – Takdim , ISOPA European ISOcyanate Producers Association (Avrupa Izosiyanat Üreticileri Derneği) Web sitesi Üye şirketler : olyol

5

6 Uygulamalar Poliüretanlar pek çok ürün ve eşyada kullanılır :
Araç koltukları , direksiyon Spor Ayakkabılar Kanepe , Sandalye ve Döşekler Elyaf Pano & Tahta (MDF) Genişleme mafsalları & Conta / Salmastra sızdırmazlıkları İzolasyon Köpüğü (buzdolabı , tanklar , binalar) Kaplama / astar, Boyalar ...ve daha bir çokları Polyurethanes are used to make the following products and articles: Automotive – Car seats and parts such as steering wheels Footwear – Sports shoes, boots Furniture and Bedding – Sofas, chairs and mattresses Binders – Wood products such as fibreboard (MDF) for construction and furniture Adhesives and Sealants – Sports surfaces, expansion joints and gasket seals Appliances – Refrigerators and freezers Building and Construction – Energy saving insulation foam Coatings – Metal protection for cars and concrete protection for buildings

7 Görünüş Sıvı Reaksiyonlu MDI Berrak Kahverengi Hafif Küflü
Kahverengi Kabuklu TDI Berrak uçuk sarı Sert , keskin Beyaz Köpüklü

8 Azami Sakıncasız Konsantrasyon (ASK)
ASK : 5.0 – 10.0 ppb Koku Eşiği : 0.2 – ppm Bu sebeple : Kokuyu aldığınızda ,limit değerlerinin üzerine çıkmışsınız demektir! Kullanılımış KKE (Kişisel Koruyucu Ekipmanlar) şöför kabininde bulunmamalıdır. 1 mg/m3 = 0.14 ppm 1 ppm = 7.11 mg/m3 1 ppb = ppm

9 Temel Fiziksel ve Kimyasal Özellikler (1)
Buhar Basıncı: MDI ve TDI’ın tehlikeleri aynı büyüklüktedir ancak … TDI’ın buhar basıncı çok daha yüksektir (20 kat), bu nedenle TDI’ın içerdiği RİSKler çok daha büyüktür. Buhar Yoğunluğu = 6×Havanın Yoğunluğu Örnek: Buhar fazı havadan daha ağırdır!

10 Temel Fiziksel ve Kimyasal Özellikler (2)
Yoğunluk aralığı 1.20 – 1.29 (TDI dolum seviyesi ADR’ye uygun olmalıdır  bir sonraki slayta bakınız) Önemli sıcaklıklar: Kristalize hali başlangıcı ± 15°C (ürün sıcaklığı) Eritilmek için yeniden ısıtıldığında ± 45°C (ürün sıcaklığı) Density: Before loading it is important to realise that the DENSITY is in the range of 1.20 – 1.29: Prevent overfill - max. 95 % Minimum 80% filling degree (without baffles): ADR requirement for TDI, is also strongly recommended for MDI Careful at roundabouts! Vapours: Be aware of vent stacks, vapour return outlets etc. Critical Temperatures: These are approximate values; actuals may vary depending on product/grade

11 TDI’ın dolum seviyesi TDI / MDI* Uygun DEĞİL Uygun DEĞİL ±95% Uygun
ADR Dolum Seviyesi “Tankların bölümlendirilmemiş olduğu hallerde veya her bir salınım plaka (dalgakıran) bölmelerinin kapasitelerinin 7,500 litreden daha büyük olmadığı hallerde , kapasitelerinin %80’ninden daha az veya %20’sinden daha fazla dolum yapılamaz”. Uygun DEĞİL ±95% Uygun TDI / MDI* 80% Uygun DEĞİL 20% Uygun *MDI için yasal bir zorunluluk mevcut değildir ancak çoğu üreticiler TDI için uygulanan aynı kuralı takip ederler.

12 Temel Fiziksel ve Kimyasal Özellikler(3)
MDI / TDI su ile reaksiyona girerler (hava da dahil!) Sıcaklık ve basınç (CO2 çıkışı) taşıma sırasında dış kaynaklı bir ısıtma olmaksızın ciddi oranda yükselir. Muhtemel su kaynakları şunlardır: Tank temizlik operasyonları Manhol kapağının açılması numune almak veya tahliye için vs. gümrük , müşteri veya şoförler tarafından Müşteri tesisinden Kurutulmamış hava tedariği Silika Jel filterlerindeki arızalar Check temperature at every rest break - inform planning department if temperature is rising “on its own”, and in any case if temperature with / without heating exceeds 50°C. Emniyetli bir şekilde yapılacaksa (yüksekte çalışma) Basınç kontrolü yap!

13 MDI/TDI’ın Sağlığınıza Etkileri
Kısa vadede / bir kez güvenlik seviyesi üzerinde maruz kalma - Ağız, boğaz, akciğerde iritasyon - Göğüs sıkışması, öksürük - Solunum güçlüğü - Göz sulanması - Kaşıntı, kızarık cilt (hemen veya sonra) - Isınma / yanma Semptomlar MDI’a maruz kaldıktan saat sonra dahi çıkabilir Sorunları saklamaya çalışmayın! Bu slayt MDI/TDI’a maruz kalmış kişilerde oluşabilecek semptomları listelemektedir.  Bu semptomlar bir gün sonrasına kadar geç oluşabildiğinden olay sonrası dikkatlice monitor edilmelidir. Derhal tıbbi yardım isteyin !

14 MDI/TDI’ın Sağlığınıza Etkileri
Uzun vade / tekrarlı bir şekilde soluyarak veya cilt teması ile MDI’a maruz kalmak Ara sıra astım gibi solunum güçlüğü, yüksek ateş, hapşırma gibi semptomlar Çok az miktar MDI/TDI dahi ağır astıma çevirebilir Izosiyanat Duyarlılığı kişiyi ömür boyu izosiyanatla çalışmaktan mahrum eder. Duyarlılık geri dönüşümsüz olup bağışıklık sisteminin bir reaksiyonudur İritasyon ile karıştırılmamalıdır MDI/TDI buharı ile bir kez temas dahi Izosiyanat duyarlılığı oluşturabilir. Duyarlılık oluşmuş kişide sonradan çok düşük miktarda MDI/TDI teması dahi ağır astımla sonuçlanabilir.  MDI/TDI duyarlılığı oluşmuş kişinin tedavi şansı yoktur. Ömür boyunca MDI/TDI bulunan ortamda çalışamaz. 

15 Ürün Zararları: TDI Uyarı: Solunursa çok Zehirleyici
Gözleri,Solunum Sistemlerini ve Cildi tahriş eder. Soluma ve cilt ile temas halinde Duyarlılık Riski bulunmaktadır. Uyarı: Bu etkinin baş göstermesi maruz kalındıktan 24 saat sonraya kadar gecikebilir. Duyarlılık , geriye döndürülemez alerjik reaksiyonların oluşması manasındadır. Inhaling TDI (or MDI) vapours can make breathing very difficult.

16 Ürün Zararları: MDI Uyarı: Solunursa Zararlı
Gözü , solunum sistemini ve cildi tahriş edici Soluma ve cilt ile temas halinde Duyarlılık Riski Uyarı: Bu etkinin baş göstermesi maruz kalındıktan 24 saat sonraya kadar gecikebilir. Duyarlılık , geriye döndürülemez alerjik reaksiyonların oluşması anlamındadır. Inhaling MDI (or TDI) vapours can make breathing very difficult.

17 Sınıflama ve Etiketleme
Ürün Taşıma Kullanılan MDI Düzenlemeye tabi değil fakat yine de zararlı TDI ADR / RID / IMDG UN 2078 Sınıf 6.1 Paketleme Grubu II İşaretleme and Etiketleme: ADR tünel kategorisi: (D/E) 60 2078

18 Kişisel Koruyucu Ekipmanlar (KKE) – MDI
Asgari olarak ... Kask (koruyucu başlık) Koruyucu Gözlük Sıvıya dayanıklı eldivenler Güvenlik Ayakkabıları / botları Tulum Göz duşu • Butil Kauçuk • Neopren (Suni Kauçuk) • Nitril Kauçuk

19 Kişisel Koruyucu Ekipmanlar (KKE) – TDI
Fitre azami 8 saat kullanılır Açıldıktan 24 saat sonra atınız Asgari olarak ... Kask (koruyucu başlık) Tam Yüz Maskesi (uygun filtre ile) Sıvıya dayanıklı eldivenler Emniyet Ayakkabısı/Botları Kimyasal’a dayanıklı Tulum Göz duşu • Butil Kauçuk • Neopren (Suni Kauçuk) • Nitril Kauçuk

20 Sağlığa Etkileri – Kontak Lensler
İzosiyanatlar ile çalışırken kontak lens kullanmamalısınız Göze bulaştığında , lenslerinizi gözünüzden çıkarmanız mümkün olmayacaktır zira lensleriniz , gözünüz ve lensler arasındaki su ile oluşan reaksiyondan dolayı göz yüzeyine yapışacaktır.

21 Kişisel Sağlık (1) Azami 8 saate kadar uygun bir kartuş kullanın (asgari AP2) ve kartuş mührünün koparılmasından 24 saat sonra kartuşu atın. Use full face respirator according European standard EN 136, combined with cartridges equipped with standard DIN thread (40 mm) EN or gas and combined filters according EN 141. Attention: This standard has been replaced by EN 14387 Note: If powered systems (motor blowers + filters + full face respirators) are used they should comply with EN If sealed: watch validity date stamp - do not use if expired; Once opened: do not use for more than 8 hours in total within any 24-hour time span; put seal caps back in position between shorter usage periods. Even a 3-day beard affects the face seal and reduces the effectiveness of the mask ! Do not use same filter for different products. Next product may wash out the previous one into the air breathed in by the wearer! Filters need to be discarded 24 hours after use because: Filters are activated carbon; the activated carbon adsorbs the product. Oxygen and water vapour present in the atmosphere will also be adsorbed and will reduce the capacity of the filter.

22 Kişisel Sağlık(2) Yemeden , içmeden , sigara içmeden veya tuvalete gitmeden önce ellerinizi (ve yüzünüzü) Yıkayınız Kişisel Koruyucu Ekipmanlarınızı şoför kabininin dışında tutunuz. Bir Kuruş/Eurocent miktarına eşit buhar , ortalama büyüklükteki bir araç kabini içindeki konsantrasyonun ‘ASK’ değerlerinin oldukça üzerine çıkması için yeterlidir. Böyle bir ortamda 8 saat süresince çalıştığınızı veya uyduğunuzu hayal edin!

23 Ürün Kalite Kontrol Analiz Sertifikası (AS) Numunler (tavsiye edilmez)
Analiz Serifikası numuneye tercih edilir Şoförler numune almamalıdır! Numuneyi (1 dakikalığına bile) Asla kabine almayınız!!! Sıcaklık (Müşteriye özgü) Certificate of Analysis: CoA is strongly preferred to a sample; best of all a copy should be faxed or mailed beforehand. Samples (pvc / glass / alu / etc.): If a sample is inevitable then it should be sent separately. If customer / customs insists on taking a sample from the road tanker or tank container, then this is only allowed if relevant safety measures have been taken. Preferred sampling method is via a customer controlled, closed system. DRIVERS SHOULD NOT TAKE SAMPLES ! Therefore: Call your planner first in case you are still asked to do so. Temperature: Upon arrival, product to be delivered must meet customer’s requirements, which will depend on their production process!

24 Saha Emniyeti Saha Acil Durum Planlarına ve Aşağıdakilerin sahada bulunduğu yerlere aşina olun: İşaret ve Alarmlar Rüzgar Yönü Belirteci (Rüzgar Gülü) Acil Stop Butonu Acil Duş Toplanma Noktası Atık Fıçısı(Kullanılmış conta , Eldiven vs için) Dekontaminasyon Sıvıları & Emici Malzemeler

25 Döküntüye Müdahale (Acil Durum Ekibi tarafından yapılmalıdır.)
Her zaman KKE Giyilmelidir!! Şoförler emniyetli bir mesafede kalarak gözlemlemeli ve bilgi sağlamak için mevcudiyetlerini sürdürmelidirler Acil Durum Ekipleri: 1. Kanalizasyon sistemlerini örtmelidirler 2. Döküntüyü emdirmelidirler 3. Nötrolize etmelidirler 4. Beklemelidirler (reaksiyonun bitmesinden 30–60 dakika sonraya) 5. Tüm döküntüyü reaksiyonun bitmesinden sonra kaldırmalıdırlar 6. Atığı kimyasal atık fıçılarına koymalıdırlar. 7. Dekontaminasyon sıvısını uygulamalıdırlar. 3. Neutralise Neutralising before absorbing increases the risk of sewer (or environmental) contamination 4. Wait Reaction of isocyanates, as discussed, consumes water (moist) and produces carbon dioxide. Hence “reaction” of the isocyanate during an emergency and will be visible in the form of bubbles or “lively foam”. Once the bubbles have stopped you should still wait 30 minutes for the last traces to react. Cleaning up before the reagents are consumed means carbon dioxide gas will be produced in the waste bins. This carbon dioxide will be driven out of the waste bin entailing toxic or hazardous fumes or when kept tight, it will pressurise and explode. 6. Residues Do not close the waste bin.

26 Dolum: Anahtar Öğeler KKE mutlaka giyilmiş olunmalıdır. Tank ekipmanı
Dolum öncesi ve Dolum sonrası yapılan operasyon 3 dakika gözlem altında tutulmalıdır.

27 Fall protection (1) Yüksekte çalışmak için kullanılan emniyet kemer sistemi 27

28 Fall protection (2) Yüksekte çalışmak için kullanılan emniyet kemer sistemi 28

29 Tank Ekipmanı Manhol kapağı mutlaka kapalı olmalıdır! (nemden korumak için) Gümrük Mektubunu (mevcut ise) bulundur Buhar geri dönüş ve Ürün Hatlarını karıştırma!!! Tank basıncı düşürüldü mü? Temizlenmiş tanklar kuru olmalıdır! Kapasite (dolum seviyesini aklınızda tutun!) Ensure tank space is sufficient to receive the order volume. A sticker has been created to put on the manhole, to indicate that the manhole must be kept closed. The sticker is available from ISOPA and shown here. Tanks should be kept carefully sealed, product protected from frost and contact with moisture. MDI / TDI reacts with moisture producing carbon dioxide (CO2) causing an increase in pressure which may rupture closed containers; the reaction also increases the product temperature (check regularly!). If no vapour return system is available, then be aware that the tanker is likely to be pressurised. The overpressure should be released to a minimum (< 0.1 bar) before leaving the supply point: pressure upon departure should preferably be similar to the pressure upon arrival!

30 3-Dakikalık Kontrol , Dolum öncesi
Ekipman Tankerin dışı temiz mi? Döküntü tavası temiz mi? Tanker doğru şekilde etiketlenmiş mi? Tüm valfler kapalı mı? Manhol kapağı kapalı ve cıvata/sürgü/mandallar iyice sıkılmış mı? Sıcaklığı Kontrol Et. Tankın içindeki sıcaklık katılaşmayı önlemek için minimum 18 ° C olmalıdır.

31 3-Dakikalık Kontrol , Dolum sonrası
Ekipman Tüm Bağlantılar ayrıldı mı? Döküntü tavası da dahil hiç döküntü var mı? Tepe Korkuluğu indirildi mi? Valfler kapalı , kör flanş ve yeni conta mevcut mu? Hafif bir fazla basınç mevcut mu (azami 0.1 bar)? Sıcaklık ayarı doğru mu? Numune var mı(gerekli ise)? Dokümantasyon Taşıma belgesi , Gümrük Mektubu , Analiz sertifikası, Tartım Fişi? Yazili talımat?

32 Taşıma Saat / Sürat Sıcaklık (ve basıncın) kontrol edilmelidir.
Emniyetsiz şartların ve kaza/hadiselerin raporlanması Park etme Hours / Speed Regulatory compliance is crucial. Report delays. Check Temperature (and pressure) These should be performed at regular intervals, and recorded. Reporting unsafe conditions / incidents All unsafe conditions and near misses must be reported to avoid incidents. Non reporting will eventually result in an incident.

33 Tankların Gümrük Memurları Tarafından Açılması
Tanklar taşıma esnasında insan sağlığına yarattığı tehlikelerden dolayı açılmamalıdır ISOPA gümrük memurlarına atfen tankın açılmamasını gerektiren nedenleri açıklayan bir mektup hazırlamıştır Bu mektup 14 lisanda mevcuttur , CZ - DE - EN - ES - FR - HU - IT - LV - PL - RO - RU - SK - TUR - UA İlgili mektuba ISOPA web sitesinden ulaşılabilir Letter to Customs Officials, This road tanker / tank container contains or has contained a diisocyanate (TDI – toluene diisocyanate or MDI – diphenylmethane diisocyanate). This chemical is used in the manufacture of polyurethanes. The tank contains TDI or MDI vapours. These vapours can cause a strong asthmatic reaction if they are breathed-in. This condition can last a life-time. Any symptoms may take up to 24 hours to develop. All chemical workers are trained to never breath-in these vapours and, if there is a danger of exposure, they wear breathing apparatus. At certain discharge installations nitrogen is used to empty the container. Nitrogen is an asphyxiating gas and the lack of oxygen is not mitigated by using a gasmask filter. As diisocyanates react with moist from the atmosphere, the opening of the manlids will, in addition to the above health effects, have a negative effect on the inside of the container and ultimately will result in more frequent cleaning with a negative impact on the environment. Any entry into the tank, such as for an inspection, must not be done without proper protective equipment, which, as a minimum, consists of breathing apparatus, long sleeves and gloves. Please consult the supplier’s Safety Data Sheet (SDS) before opening the tank. There is always a risk that the tank is under pressure either because of the discharge or because of the reaction of the diisocyanate with moisture. Only a slight overpressure could result in serious injuries. Therefore, always depressurise the tank before opening the manlid. Any opening of the manlids or entry, with or without proper protective equipment, is the responsibility of the person doing so. Neither the supplier of the diisocyanate or the owner of the tanker will take the responsibility for any health effects nor damage occurred by entering the tank. Yours Faithfully ISOPA Secretary General

34 Seyir Emniyeti Ne yapılmalı ve ne yapılmamalı:
Aracı kilitlemeden terk etmeyin Taşınan ürün , müşteri ve güzergah veya varış yeri hakkındaki bilgileri ifşa etmeyin Aracıınızı tercihen emniyetli park alanlarında park edin. Information on customer, route or destination – if in the wrong hands – may enable others to plan undesired action.

35 Isıtma Buhar: Her iki Yöntemde : Maximum ürün iletim sıcaklığı = 60°C
Manhol kapağını açmayın Buhar: Sadece dış serpantinli Azami 1.7 bar (= ~ 115 °C) For this reason the application of the do-not-open-the manlid sticker is critical.  Also the heating itself needs to be done slowly. The maximum contact temperature is 60°C. For that reason - if steam is used - a maximum steam pressure of 1.7 bar ( which produces condensate at 115°C) is to be used. For steam only external heating coils are allowed to eliminate the risk of steam leaking into the product (water will react with TDI / MDI). Overheating of TDI will cause trimerisation (a reaction of 3 TDI molecules combining). This trimerisation is "exothermic" ( the reaction produces heat). This will ultimately lead to the production of CO2 (carbon dioxide), and therefore pressure increase which possibly leads to tank rupture. A similar dimerisation reaction of MDI will also produce CO2.

36 Tahliye: Anahtar Öğeler (1)
Saha Kurallarına Uyun Davranış  Siz tedarikçiyi temsil ediyorsunuz Operatör ve Şoförün sorumluluk paylaşımlarını CEFIC / ECTA Davranış Bazlı Emniyet Klavuzu’nda belirlendiği şekli ile bilin Müşterideki emniyetsiz / tehlikeli şartları rapor edin (kılpayı/yakın kaza halleri dahil) Behaviour / Site Regulations Behave as a guest and remember you are the supplier’s representative! Follow all site (safety) instructions and ensure there is a mutual understanding of the discharge process between you and the operator. In case of a dispute, contact your planning department and do not start unloading. Unsafe conditions at a customer must be reported. Try to avoid sampling from the tanker by explaining to the customer that your company does not allow you to do this, but if still required to do so: contact your planning department. Sampling is regarded to be a high risk operation!

37 Tahliye: Anahtar Öğeler (2)
Depolama tankı kapasitesi Şoför / operatör iletişimi KKE kuşanılmalı Bağlantıları , basıncı tahliye süresince gözlemle Numune (eğer numune almak zorundaysan bunu rapor et) Tahliye Yöntemleri (Detaylar bir sonraki slaytta) Pressure Discharge: Towards the end of the discharge reduce the pressure to avoid a pressurised tank when in transit and before next loading. Of course it is dependant on physical circumstances at the various customer sites whether this can be achieved. Ideally, the pressure after discharge should be roughly the same as before! PPE Always wear your PPE with a minimum of hard hat, safety glasses, safety shoes, gloves & overall. In case of TDI: wear full face mask during (dis)connecting. Transport document Suggest to record on the transport document : Delivery temperature. Pressure left in tanker after discharge.

38 (mümkünse hortumlar da müşteri tarafından tedarik edilir)
Tahliye Yöntemleri (1) Müşterice tedarik edilen pompa ve buhar geri dönüş hattı Tercih edilen Seçenek! (mümkünse hortumlar da müşteri tarafından tedarik edilir) Discharge methods are shown in decreasing order of preference. Customer liquid pump and vapour return Customer nitrogen or dry air Vehicle compressor Pumping equipment and hoses should preferably be available at the customer’s site. Additional advantage is an increased payload.

39 Tahliye Yöntemleri (2) Müşterice tedarik edilen nitrojen veya kuru hava
Discharge methods are shown in decreasing order of preference. Customer liquid pump and vapour return Customer nitrogen or dry air Vehicle compressor Nitrogen, dry air and hoses should preferably be available at the customer’s site. Additional advantage is an increased payload.

40 Tahliye Yöntemleri (3a) Silika jel donanımlı araç kompresörü
Discharge methods are shown in decreasing order of preference. Customer liquid pump and vapour return Customer nitrogen or dry air Vehicle compressor Hoses should preferably be available at the customer’s site. Discharge with a compressor, even with a silica gel filter, will introduce moist in the tank. Isocyanates + water Solids in the next delivery As a hydroscopic substance, silica gel is supposed to dry the air which is passing through a silica gel filter. However, due to the fact that: the total quantity of ambient air required for a pressure discharge is passing through at a high speed, and compressed air from the vehicle compressor is likely to become very hot, and heat is used to regenerate used silica gel crystals, the useful (drying) effect of silica gel filters on transport tanks is at least very doubtful.

41 Tahliye Yöntemleri (3b) Silika jel donanımsız araç kompresörü
Discharge methods are shown in decreasing order of preference. Customer liquid pump and vapour return Customer nitrogen or dry air Vehicle compressor Hoses should preferably be available at the customer’s site. Discharge with a compressor will introduce moist in the tank. Isocyanates + water Solids in the next delivery

42 Döküntü Tavası Yerleşimi (örnek)
Sıvı hattı ve buhar geri dönüş hatları net şekilde tanımlanmalı Silica gel filter is not shown here. You could insert a picture of your own equipment here.

43 Tahliye sonrası 3-Dakikalık Kontrol (1)
Ekipman Bağlantılar ayrıldı mı? Döküntü tavası da dahil döküntü var mı? Tepe Korkuluğu indirildi mi?/Hareketli Platform Kaldırıldı mı? Valfler , kör flanç ve manhol kapağı kapatıldı mı? Döküntü tavası kapağı kapalı mı? Sadece hafif bir fazla basınç mevcut mu (azami 0.1 bar)? Müşteride mümkünse basıncı azalt veya planlama departmanınıza haber verin Dokümantasyon (1) Müşteriye teslim edildi mi? Taşıma dokümanları imza edildi mi? Make sure the transport document is completed with relevant details before it is presented for signing by the customer: Time of arrival and departure Delivery temperature Any damages

44 Tahliye sonrası 3-Dakikalık Kontrol (2)
Dokümantasyon (2) Müşterinin şunlara ihtiyacı vardır: Taşıma dokümanının şoför ve müşteri tarafından imzalı kopyası Analiz Sertifikası (AS) Şoför şunları muhafaza eder: TDI için: Taşıma dokümanlarının aşağıdaki bilgileri içermesini temin edin: Boş Tank Konteyner*, son yük: UN 2078 Toluene Diisocyanate, 6.1, II (D/E) Veya: tanker ; ayrılabilir tank; portatif / taşınabilir tank ADR Special provisions for empty means of containment, uncleaned When empty means of containment, uncleaned, which contain the residue of dangerous goods of classes other than Class 7, are returned to the consignor, the transport documents prepared for the full-capacity carriage of these goods may also be used. In such cases, the indication of the quantity is to be eliminated (by effacing it, striking it out or any other means) and replaced by the words: “Empty, uncleaned return”

45 Ucuz Atlatılan Kazalar& Emniyetsiz Durumlar
Buzdağı Teorisi Hadiseler/Kazalar Ucuz Atlatılan Kazalar & Emniyetsiz Durumlar Active Near Miss reporting will reduce / avoid serious incidents. Iceberg theory Research showed that there is a relation between serious incidents, less serious incidents, incidents with only material damage and near misses. An active near miss reporting and follow up allows appropriate action and will reduce / avoid the more serious incidents. Near Miss definition: A near miss is a situation with potential consequences in the area of safety, health, environment or business continuity in which a conscious action of recovery OR LUCK has prevented damage or injury. Serious incidents Less serious incidents Incidents with only material damage Near misses 1 2 3 4

46 Ucuz Atlatılan ve Emniyetsiz Durumlar Raporlama örnekleri
Ucuz Atlatılan Kaza Raporlamaları Potansiyel hadise/kazaların azaltılmasını ve bunlardan sakınılmasını sağlar: Trafik Kazaları Ekipman arızaları Hatalı davranış Taşma Yüksek Basınç Dökülme Beklenmeyen sıcaklık riski (düzenli kontrol!) Emniyetsiz çalışma koşulları (emniyet duşu eksikliği vs.) Emniyetsiz güzergah Regular temperature checks are of vital importance, but always check when stopping for a meal or rest period! Unexpected temperature rise may occur as a result of polymerisation, or contamination with water. Always report this to the planning department, who must consult the supplier immediately! Unsecure routing: keep to motorways / highways if possible and avoid residential areas where possible.

47 En önemli emniyet unsuru Sensin
Potansiyel Olay /Kaza İstatistikler gösteriyor ki: Kazaların %80’den fazlası insan davranışları ile ilgilidir Potansiyel Olay ve Kazaların çoğu Dolum ve Tahliye sırasında meydana gelmektedir Mesele şudur: En önemli emniyet unsuru Sensin Most incidents and accidents occur during loading or unloading! However, as explained, isocyanates can be handled safely; programmes such as this training will help in the safe transport of these chemicals. (veya en önemli risk unsurusun !)

48 Acil Durum Prosedürleri MDI / TDI için ilk yardım yapmayı bilin
- Göz kapaklarını açmaya zorlayın - 15 dakika boyunca bol su ile yıkayın - Süreden emin değilseniz yıkamaya devam edin - En kısa sürede bir göz uzmanına gözükün - Hemen MDI sıçramış giysileri çıkartın - Hemen sabun ve bolca su ile devamlı yıkayın - Dışarıya temiz havaya çıkın - Hemen tıbbi yardıma başvurun - Tedarikçi firmayı bilgilendirin – faydalı olabilecek bilgiler alabilirsiniz  İlk Yardım ile ilgili bazı önemli noktalar: Çalışma arkadaşınızın gözüne MDI/TDI geldiğini düşünüyorsanız su ile yıkayın.  Su ile yıkamak çok kolay ve zevkli olmasa da en az 15 dakika devam edin. Suyun alternatifi daha da zor olacaktır. Bir göz uzmanı mutlaka incelemelidir. MDI/TDI cilt ile temas ettiğinde – devamlı olarak sabun ve bol su ile o bölgeyi yıkayın. Temiz hava iyileşmeye yardım eder. Kazazede mutlaka doktora gözükmelidir.  Doktorun MDI/TDI‘ın etkileri ile ilgili bilgisi olması gerekir. Doktorunuza yardımcı olabilecek MDI/TDI ile ilgili bilgiler tedarikçi firmadan edinilebilir. İşyeri hekiminiz / lokal doktorunuz MDI/TDI ile ilgili bilgi sahibi mi ?

49 Acil Durum Prosedürleri – MDI/TDI‘a maruz kalmak
MDI / TDI duyarlılığına sebep olabilecek faktörlerden bir tanesi de, bir defaya mahsus yüksek miktarda MDI'a maruz kalmaktır. Erken tedavi çok önemlidir Unutmayın, semptomlar 24 saat sonra dahi ortaya çıkabilir ISOPA üyesi firmalardan doktorlara yardım her zaman mümkündür Bazı özet noktalar İlk yardım prosedürleri İle ilgili sık sık egzersiz yapın Hızlı davranmak kaçınılmazdır Tıbbi yardım alın

50 Kahraman Olmaya Çalışmayın .....!!
Ve..... Acil bir Durumda : Bizi Arayın.... Kahraman Olmaya Çalışmayın .....!! 50 50

51 Acil Müdahale CD/DVD TDI MDI Danimarka hadisesi – Paketli
Fransa hadisesi – Dökme Potekiz hadisesi – Dökme İsveç hadisesi – Dökme Türkiye hadisesi – Dökme MDI İngiltere hadisesi – Dökme Almanya hadisesi – Dökme İtalya hadisesi – Dökme CDs / DVDs can be viewed, downloaded and requested from:

52 Acil Müdahale CD / DVD Acil durum senaryosu Yanlış giden neydi ?
Neler düzeltilebilir ? Trainer must be aware of the CD / DVD contents and should list all the pro’s and con’s before showing this video to the audience. Before showing the CD / DVD ask audience to list their observations, positive and negative. Show the video / DVD. Discuss observations. Show CD / DVD again to confirm observations as a learning curve. Note: Summarise learning curve and list possible actions to be taken when an emergency arises.

53 Test 20 çoktan seçmeli soru: Sadece tek cevap doğrudur
Aynı soru için birden fazla cevabın işaretlenmesi = yanlış/eksik/geçersiz Düzeltmelere izin verilir (hangi cevaba karar verdiginiz açık olarak belli olduğu sürece!) Asgari Puan 70% = 14 doğru cevap Test Show this slide as an introduction to the test, and leave it on display until everyone has handed in the test. Discuss the test Once everyone is ready, go through the questions and give the right answers. Be prepared for discussions; see the cross reference table (on the right of the Correction Matrix) where you will find indication of the slide(s) involved for each question. Use the next slide as a “Pay-off” to mark the end of the session.

54 Sertifikalar mümkün olan en kısa sürede gönderilecektir
Son Tebrikler! Sertifikalar mümkün olan en kısa sürede gönderilecektir SPECIMEN Final slide: Details of those who passed are to be sent to ISOPA (example of report list included in Test Questionnaire File) who will send certificates in return. Guidelines on how to obtain driver training cards can be found on the ISOPA website:

55 Tekzip Bu sunumda bulunan tüm bilgi ve tavsiyelerin doğru olduğuna inanılmaktadır. Verilen tüm bilgiler uygulama şartları ve şekli ISOPA ve üyelerinin kontrolü dışında olacağından herhangi bir garantisi olmayıp tamamen tavsiye niteliğindedir. ISOPA ve üyeleri verilen bilgilerle alakalı her türlü sorumluluğu tekzip eder.Verilen bilgi ve tavsiyelerin doğruluğunun kontrolü ve kullanımında oluşabilecek olası riskler tamamen kullanıcının tasarrufundadır.


"Şoförler için Ürün & Güvenlik Eğitimi MDI / TDI Dökme Sıvı Taşıma" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları