Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

ADV 471 Yaratıcılığın Doğası Sunumu 02 Mayıs 2011 CEREN OCMEN

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "ADV 471 Yaratıcılığın Doğası Sunumu 02 Mayıs 2011 CEREN OCMEN "— Sunum transkripti:

1 ADV 471 Yaratıcılığın Doğası Sunumu 02 Mayıs 2011 CEREN OCMEN ORHAN ERAY DENGIZ

2 Icindekiler Bolum 1: Yaraticiligin Dogasi
Bizce Yaraticilik Ne Olabilir? Makaleler Norobilim Bolum 2: Yaraticilik Arastirmasi Bolum 3: Reklam Ajanslari Gorusmeleri Alametifarika BBDO Turkey Bolum 4: BBDO Turkey – Metafor Calismasi Bolum 5: Sonat Cavusoglu – Heykeltras Atolye Gezisi Bolum 6: Yaratici Buldugumuz Calismalar Bolum 7: Referanslar Icindekiler

3 Etnografik Arastirma Etnografik Arastirma Soyut Kavram Yaraticilik
“Yaraticilin Dogasi”

4 Bolum 1: Yaraticiligin Dogasi

5 Bizce Yaraticilik Ne Olabilir?
Daha once yapilmamis Annemin yaptigi kekler Lezzetli Her seyi yapabilme Farkli Denenmemis Cocukluk donemi Yaraticilik Bizce Yaraticilik Ne Olabilir? Akla gelmeyen Dusunceleri bastirma duygusu Kimsenin dusunmeye cesaret edemedigi Yasaklar

6 Yaraticilik Nedir? Kişiden kişiye farklılık gösteren bir kavramdır
Akıcı düşünebilmek Görüş sunabilmek  Bir süreç değil, süreçler dizisidir  Kişilerin doğuştan getirdikleri bir özelliktir Oğretilemez ama geliştirilebilir bir eylemdir  Toplumun ekonomik veya sosyal yapısı Sanatçının kişiliği tarafından sorgulanıp, düşünceleriyle yoğrulup, yeni-özgün bir biçim olmasıdır Yaraticilik Nedir?

7 Yaraticilik Surecleri
Hazırlık dönemi: araştırma, analiz etme, bilgi edinme Kuluçka dönemi: yoğun bir yaratıcılık süreci Buluş dönemi: Beyinde şimşek çaktığı andır. Yaratıcılık somutlaştirilir Eleme dönemi: Uygulanabilir kılmak Yaraticilik Surecleri

8 Yaratici Kisi Ozellikleri
Eleştiren ve sorgulayan Kendine güvenli Risk alan Duygularını bastırmayan Var olanla yetinemeyen Yaratici Kisi Ozellikleri

9 Cocuklar ve Yaraticilik
Çocuklar her yaş döneminde farklı farklı yaratıcılık örnekleri sunarlar. Okul öncesi dönemi Dış dünyayı yeni keşfederler Oynadığı oyunlar “Neden?” sorusu Değişik nesneleri oyuncak gibi kullanma Okul çocukluğu dönemi Okulun kazandırdığı beceriler yaratıcılığı becerileri ile zenginleşir. Araştırma ve proje ödevlerinden aldığı keyif ve beceriler Etrafındaki yeniliklerle ilgilenir ve sorgular Olaylar hakkında yorumlar yapar Ebeveyinler ne yapmalıdır? Kendi haline bırakmak ve becerilerini anlamaya çalışmak Yapmak istemediği şeylere zorlamamak Hayal kurmanın desteklenmesi Yaratıcılığın somut anlamda desteklenmesi Kültürel açıdan zenginleştirmek Okul ortamında, Temel rol, öğretene ve okul sistemine düşüyor. Eğitim esnek olmalıdır. Cocuklar ve Yaraticilik

10 Yaraticilik ve Zeka Zeka ve yetenekten bağımsız olarak ortaya çıkıyor
Cevrenin rolü önemli Doğuştan gelen yetenekler ve kalıtımsal özellikler göz ardı edilmemelidir Yaraticiligin zekayla bir ilgisi yoktur YARATICI BEYİN; DEHANIN NÖROBİLİMİ DR.NANCY.C.ANDREASEN Yaraticilik ve Zeka

11 Bolum 2: Yaraticilik Arastirmasi

12 Yaraticiligin Dogasi Sablonu
Kisiler Sorular Insanlar yaratıcılıktan ne anlıyorlar? Ne/Nasıl olursa yaratıcı olunur? Yaratıcı olmak ne derece önemli? Yaratıcılık olmaza ne olur? Neden? Yaratıcılığı ne besler? Yaratıcılığı ne engeller? Çocuklar (4-11 yaş arasi) Alt gelir Üst gelir Anne – Baba – Bakıcı Öğretmenler Akademisyenler Sanatçılar Doktorlar Mimarlar Kuaförler Taksi şoförleri İtfayeciler Reklamcılar Yöneticiler Gençler Marjinal Muhafazakar Yaraticiligin Dogasi Sablonu

13 Sorularimiz ve Kisiler
1. Yaratıcılıktan ne anlıyorsunuz? (Ne / Nasıl olursa yaratıcı olunur?) 2. Yaratıcılık ne derece önemlidir? Şartları nelerdir? Olmazsa ne olur / Neden? 3. Yaratıcılığı ne besler? 4. Yaratıcılığı ne engeller? Sorularimiz ve Kisiler

14 Yaraticiliktan Ne Anliyorsunuz?
Olmayan bir şeyin ortaya çıkması Yeni bir buluş yaparsan yaratıcı olursun Hayal ederek yeni bir şeyler çıkarmak Yaraticiliktan Ne Anliyorsunuz? Hayal gücümüzü genişleterek yaratıcı olunur. Yenilik Olmayan bir sey yaratmak

15 Yaratıcılık Ne Derece Onemlidir?
Ufku geniş, öngörülü, hayal eden, araştırmacı Gelişme olmaz, yenilikçilik olmaz. Yaraticilik olmazsa insanlığın gelişimi durur. Yaratıcılık Ne Derece Onemlidir? Yaratıcılıkla yeni birşey kazanmış oluruz. Özgür irade,özgür toplum,özgür insan ve açlık Hayatın gelişmesi için önemlidir

16 Yaratıcılığı Ne Besler?
Zeka, araştırma ruhlu olmak Yokluk yani ihtiyaçlar besler Üretken fikirler Yaratıcılığı Ne Besler? Araştırarak, her türlü kitap okuyarak Bilgi, tecrübe, zor koşullar Kültürel faaliyetler

17 Yaratıcılığı Ne Engeller?
Normlar engeller Toplum etkiler, toplum baskısı etkiler Baskı, özgürlüklerin kısıtlanması Yaratıcılığı Ne Engeller? Eğitimsizlik Yenilikten kaçan insanlar Değişik fikirlere açık olmayanlar

18 Bolum 3: Reklam Ajanslari Gorusmeleri

19 “Yaratıcılık, verilmek istenen mesajı net ve en değişik şekilde tüketiciye sunmaktır.”

20 Mekan Incelemesi Küçük bir oda Teknolojiye çok fazla yer verilmemiş.
Büyük masa ve çevresinde sandalyeler Duvarlarda çeşitli renklerde resimler. Kare tablolar şeklinde Balkona açılan bir kapı

21 Yaraticilik Ne Demek? Bir problemin çözümüdür. Yaratıcılık, tükenmez.
Yaratıcılık çalışarak artar. Yaraticilik Ne Demek? Doğru sınırlar içinde fikir düşünmektir. Eleştirilere açık olmak demektir.

22 Yaraticiligi Ne Besliyor?
Sosyal yaşam Kültürel yaşam Yaşadığın bölgenin yaşam şekli Yaşadığın toplumun gelenek ve görenekleri Kısacası, yaşadığın hayat. “Reklam ajansında, ekip olarak çalışmak yaratıcılığı arttırıyor.” Yaraticiligi Ne Besliyor?

23 Yaraticiligi Ne Engelliyor?
Küçükken alınan eğitim İlkokul eğitim sistemi Herkesi aynı olmaya teşvik etmek Farklı olmak kelimesinin anlamı Yaraticiligi Ne Engelliyor?

24 Ajansin Yaraticilik Sureci
Saçma fikirler ve beyin fırtınası Yaratıcı teknikler kullanılmıyor Gündelik işler bittikten sonra, akşamüstleri Ajansin Yaraticilik Sureci

25 Ajans Atmosferi Aldırmamazlık Sunum hazırlığı yapılmamış
“Biz”den çok “Ben” anlayışı hakim. Yaratıcılık onlar için doğal bir yapıya mı dönüşmüş? Ajans Atmosferi

26 “Yaratıcılık, ogrenilerek, tecrube edinilerek kazanilan bir yetenektir

27 Mekan Incelemesi Kendilerine ozel bir bina
Ajansin tum bolumleri bu binada yer aliyor Musterilerin urunleri bulundugu yaratici bir raf Teknolojiyle donatilmis bir oda

28 Yaraticilik Ne Demek? Dogustan degil, ogrenilerek kazanilan bir seydir
Satis %95 duygusal kararlarla verilir Deneyim cok onemlidir Tuketiciye soylemek sadece yetmiyor Yaraticilik Ne Demek? Tecrubenin yani sira yeteneginin de olmasi gerekir

29 Yaraticiligi Ne Besliyor?
Duygusal kararlar Reklamin akilda kaliciligi Tuketicinin duymak istedigi seyler Insanlarin soyleyemedigi seyleri anlamak Yaraticiligi Ne Besliyor?

30 Ajansin Yaraticilik Sureci
Yeni uygulanmaya baslanan metafor calismasi Arastirma cok onemli Etnografik sureci anlamaya calismak Teknikler onlar icin cok onemli ve gelistirmeye devam ediyorlar Insanlarla kurulan bagdan yola cikarak yaraticilik surecini olusturuyorlar Ajansin Yaraticilik Sureci

31 Ajans Atmosferi Inanilmaz iyi bir karsilama
Toplanti da, one cikan “biz” kavrami Her seyden once ajansin tanitilmasi Yapilan islerden ornekler Uygulanan workshop Interaktif bir sekilde sunum yapilmasi Ajans Atmosferi

32 Bolum 4: BBDO Turkey – Metafor Calismasi

33 Metafor Calismamiz 4 kişiden oluşan bir grup belirledik
Ne istedik: Lego markası onlara ne çağrıştırıyor, ellerine bir kaç adet dergi, gazete gibi mecralar verdik Oradaki görsellerden Lego deyince onların akillarina gelen kavramları görsel şekilde bulup bize sunmalarını istedik Bir adette Lego’yu temsil edecek ünlü birini markanın yüzü olarak seçmelerini istedik Metafor Calismamiz

34 Metafor Calismamiz: LEGO
Yaratıcılıkla ilgili görsel, değişim, süreç, zaman, düşünmek, heyecan vermek, üretmek gibi görsellerden oluşmaktaydı. Markanın yüzü olarak ünlü birini kullanmak yerine, herhangi dışardan birileri kullanmanın daha güzel olacağı düşüncesini bizlerle paylaştılar. Eğer ünlü kullanılacaksa da, çocuklar, ünlü iyi adamlar, CEO’lar kullanılabilir dediler. Belli spesifik bir kişi söylemediler. Metafor Calismamiz: LEGO

35 Metafor Calismamiz: LEGO
Ellerinde bulunan görselleri elemelerini ve en iyi temsil eden ve en kötü temsil edecekleri görselleri ayırmalarını istedik. En iyi temsil edecek olanın üretmek olduğunun en kötü temsil edecek olanın ise zaman olacağını düşünüp ayırdılar. Secmis oldukları en iyi temsil edene görseli ve kullanacakları yüzle ilgili bir reklam filmi olusturmalarını istedik. Metafor Calismamiz: LEGO

36 Metafor Calismamiz: Sonuc
Aniden iceriye cocuk legosuyla girip babasina yapmasini istedigini soyler Babasi onun icin farkli lego tasarimi uretir ve cocuk cok sasirir. Fakat goruntusu bir arayis icerisindedir ve bulmak istedigi seyi bulamamaktadir. Baba, masada calisirken dalmistir ve cocuklugunu ruyada gormustur. Metafor Calismamiz: Sonuc CEO’lardan biri sirketinde calismaktadir. Aklina farkli daha once uretilmemis bir fikir gelir ve bunu hayata gecirir.

37 Bolum 5: Sonat Cavusoglu – Heykeltras Atolye Gezisi

38 Cavusoglu’na Gore Yaraticilik
Evrenseldir Herkes bir takım mesajlar almalıdır Herkeste bir duyguyu uyandırmalıdır Açık olmaktır Özgürlüğü kullanmaktır Senin özgürlüğünü kısıtlamayacak kadar bilgili olmaktır Kendine özgür bir teknik geliştirmek. Diğerlerinden kendini ayrıştırmaktır Emek vermektir Taklit etmemektir “En önemlisi yaratıcılık önyargısız olmaktır” Cavusoglu’na Gore Yaraticilik

39 Yaraticiligi Engelleyen Faktorler
Dar bakışlı olma Açığa çıkamama En iyisini yapamacak olma korkusu Beğenilmeme korkusu Yalnız kaldığında ne yapacağım bilememe Kendi yaşantısında aldığı en önemli ders: Dar bakışlı olma, özgürlüğün sınırsızlığını kullan. Yaraticiligi Engelleyen Faktorler

40 Yaraticiligin Egitimi ve Surecleri
Doğruları gösterir Ozgürlüğü kısıtlar Çok fazla bilgi birikimi, yaratıcılığın önüne geçer Eğitim, Neden olmasın?’dan çok Nasıl olmalı?’yı düşündürttürüyor Taklit süreci Benzetme süreci Gezdiğin, gördüğün, anıların, yaşantın, çevren ve bunlara bağlı olarak düşünme süreci Tüm süreçlerin sanata aktarımı Yaraticiligin Egitimi ve Surecleri

41 Yaratici Calismalar Kırılmış Ceviz
Uçuş esnasında okuduğu bir derginin sayfasında bulunan ceviz kıracağı ve ceviz fotoğrafından yola çıkılmış çalışma. Kırılmış, parçalamış olan cevizin aslında bir bütün olduğunu anlatma isteği. Yaratici Calismalar Bir parça kabukları soyulmuş elma Kopmuş ama bütünlüğünü koruyormuş hissi vermek. Bir devam hissi uyandırmak.

42 Yaratici Calismalar 2 Tekerlek gibi Dönen Kadın Vücudu.
Araba tekerlekleri; ne kadar monoton ve sürekli dönen bir nesne olduğunu düşüncesi. Burdan yola çıkarak, tekerlekleri kadınlara benzetme Kadınlarda, sürekli fonksiyonu olan ama kendine ait bir kimlik geliştiremeyen ve o döngüde hayatlarına devam eden kişiler olduğu benzetmesi Yaratici Calismalar 2

43 Cavusoglu’nun Calismalarindan Cikardigimiz Sonuc
Bir bütünlük Kopmamışılık Devamlılık Ayrılamama Yapmış olduğu heykeller, kendi hayatından izler taşıyor Yaratıcılık da kendi hayatından izler taşırı Cavusoglu’nun Calismalarindan Cikardigimiz Sonuc

44 Bolum 6: Yaratici Buldugumuz Calismalar

45 Tipki bir meyve gibi soyulan ickiler
Smirnoff, yeni cikaracagi Caipiroska serisi icin 3 farkli meyveli içki hazirlamis. * Ceren Ocmen

46 Grey, Düsseldorf tarafindan hazirlanan MTV prezervatif reklamlari digerlerine gore cok farkli yaratilmistir. * Eray Dengiz

47 Yaratıcılık, Renkler, fotoğraflardaki canlılık ve konsept
* Ceren Ocmen

48 Logolar ve yazilar yer degistirdiginde nasil bir goruntu cikar?
Iki markayi karistirip ortaya bir logo cikarsa nasil bir goruntu olusur Iste inanilmaz yaratici ve ilginc aslinda hepsini bildigimiz logolar… * Eray Dengiz

49 FedEx her zaman kaliteli ve yaratici isler cikarmaktadir.
Bunun en guzel ornegini, rakibi olan DHL’nin sadece bir kismini kullanarak ve kendi arabalarina monte ederek yapti. * Ceren Ocmen

50 VW’nin en sevdigim reklamlarindan biri
VW’nin en sevdigim reklamlarindan biri. The Beatles efsanesini en dogru ve en yaratici kullanan markalardan biri… * Eray Dengiz

51 Bolum 7: Referanslar

52 Referanslar http://www.genbilim.com/content/view/1723/38/
Yatar,Ö.(2011).İçerik Pazarlaması için 10 İpucu: Andreasen, N.C.(2009).Yaratıcı Beyin; Dehanın Nörobilimi: Arkadaş Yayınevi Cüntay, S.A.(2007).Çocuklarda Yaratıcılığı   Desteklemek: Borca, G.(2010). Havacılık Sektörünün Kategorik İletişim Zorlukları: Marketing Turkiye Çellek,T.(2003). Yaratıcılık: Referanslar

53 BIZI DINLEDIGINIZ ICIN TESEKKURLER


"ADV 471 Yaratıcılığın Doğası Sunumu 02 Mayıs 2011 CEREN OCMEN " indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları