Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

GRUP YENİ NESİL www.fendosyasi.com.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "GRUP YENİ NESİL www.fendosyasi.com."— Sunum transkripti:

1 GRUP YENİ NESİL

2 Embriyo, fetüs olur zamanı gelince, Merhaba deriz hep birlikte,
ŞİİRİMİZ: Üzerinde düşününce Rivayet gelir bize Embriyo, fetüs olur zamanı gelince, Merhaba deriz hep birlikte, Evimizin küçük bebeğine. ve nihayet büyür bebeğimiz. Gelir artık okul çağına. Ergenlik başlar bundan sonra Lambalar yanar kafasında İster her şeyi etrafında. Şaşkındır yaşananlara, Maalesef algılayamaz kolayca, En iyisi düşünüp sormalı bir uzmana.

3 *Mitoz bölünme(Profaz,Metafaz,Anafaz,Telofaz) *Diploit(2n)kromozom
KAVRAMLAR: *Üreme *Hücre bölünmesi *Mitoz bölünme(Profaz,Metafaz,Anafaz,Telofaz) *Diploit(2n)kromozom *Haploit(n)kromozom *Mayoz bölünme *Eşeysiz üreme *Eşeyli üreme *Eşeysel hücre *Döllenmiş yumurta *Embriyo *Plesenta *Ergenlik Ma

4 DAHA ÖNCEKİ ÜNİTEDE GEÇEN KAVRAMLAR
DNA Kromozom Gen FEN BİLGİSİ BİLİŞSEL DAVRANIŞLARIYLA İLGİLİ SINIFLAMA: Ünitemizde ; *8 Bilgi *18 Kavrama *2 Bilimsel yöntem süreci kapsamında kazanım yer almaktadır.

5 İLKE VE GENELLEMELER: Canlıların ortak özelliği olan üremenin her canlının kendine benzer canlı meydana getirebilme yeteneği vardır. DNA, hem hücre yaşamını yönetir hem de kendini eşleyerek bölünme sonucu oluşan yeni hücrelere aynı özelliklerin taşınmasını sağlar. Çok hücreli canlılarda hücre bölünmesi hücre sayısının artmasını, canlının büyüyüp gelişmesini sağlar. Bir hücreli canlılarda hücre bölünmesiyle iki tane bir hücreli canlı oluşur.

6 Eşeyli üreme, tür içi çeşitliliği sağlar.
İnsanda üreme hücreleri üreme organlarında oluşur. Erkekte spermler testislerde ,dişiler de yumurta, yumurta hücrelerinde oluşur. Zigot, mitoz bölünmelerle embriyoyu oluşturur. Embriyo, döl yatağında plesanta sayesinde anne ile alışverişini sağlar. Alkol, sinir sistemini etkileyerek, algılama yeteneğinin kaybolmasına neden olur. Ergenlik döneminde kız ve erkeklerde bazı değişiklikler görülür.

7 ETKİNLİK : ) Etkinliğin Adı : Cümleyi Tamamla
Etkinliğin Türü : Sınıf İçi Etkinlik Ders : Fen Bilgisi Sınıf : 8 İlgili olduğu Ünite : Canlılarda Üreme ve Gelişme Konu : Canlının Özellikleri Ve Geleceğinden Sorumlu Yapı Hücre Nasıl Çoğalır? Önerilen Süre : 15 dakika

8 Etkinliğin Amacı : Kalıcı izli öğrenmeler sağlamak Kazanım : 2, 3, 4
Kazandırılacak Özellikler : Grupla çalışma, iletişim Kullanılacak Malzemeler : Renkli kartonlar(kartonlar öğretmen tarafından evde hazırlanıp getirilmiş olacak.Her birinin üzerine tamamlanması istenen cümlenin ilk bir iki kelimesi yazılmış ve devamı ……. şeklinde getirilmiş olacak)

9 Sınıf 4 ya da 5 gruba ayrılır. Gruplar birer çember oluşturur.
İşlem Basamakları : Sınıf 4 ya da 5 gruba ayrılır. Gruplar birer çember oluşturur. Öğretmen hazırlamış olduğu kartonları gruplara dağıtır ve kartonlar ters çevrilmiş bir şekilde çemberlerin ortasına konur. Kaynak : Eğitim-Öğretimde Çoklu Zeka Teorisi ve Uygulamaları’ kitabından yararlanılmıştır. Hazırlayan : Grup Yeni Nesil

10 ETKİNLİK : ) Etkinliğin Adı : Kes, Yapıştır, Çoğalt
Etkinliğin Türü : Sınıf İçi Etkinlik Ders : Fen Bilgisi Sınıf : 8 İlgili olduğu Ünite : Canlılarda Üreme ve Gelişme Konu : Aynı hücreleri oluşturan bölünme “mitoz” Önerilen Süre : 20 dakika

11 Cevaplanacak Sorular : Mitoz bölünme sonucu kaç yavru oluşur?
Etkinliğin Amacı : Öğrencilerin el becerilerini de geliştirerek konuyu yaparak öğrenmelerinin sağlaması, Kazanım : 6 Kazandırılacak Özellikler :Grupla çalışma, El becerilerinin gelişmesi, iletişim, yaratıcılık, Cevaplanacak Sorular : Mitoz bölünme sonucu kaç yavru oluşur? Kullanılacak Malzemeler :Renkli ipler, karton, naylon, düğmeler, bant, renkli kalemler, pergel

12 Gruplara malzemeler dağıtılır.
İşlem Basamakları : Gruplara malzemeler dağıtılır. Hazırlık evresi dahil olmak üzere mitozun kısımları yuvarlaklar halinde kartona çizilir. Malzemeleri kullanarak öğrencilerden yuvarlakların içine olayların anlatılması istenir. (ipleri kromozomlar, naylonu çekirdek zarı, düğme çekirdekçik olarak kullanılabilir.) Sonuç : Gruplardan birer sözcü yaptıklarını tanıtır. Hep birlikte tartışılarak eksiklikler tamamlanır.

13 Hazırlayan : Grup Yeni Nesil
Kaynak :Discover The Wonder Module B, The Living Planet’den yararlanılmıştır. Hazırlayan : Grup Yeni Nesil

14 ETKİNLİK : ) Etkinliğin Adı : Ben Farklıyım
Etkinliğin Türü : Sınıf İçi Etkinlik Ders : Fen Bilgisi Sınıf : 8 İlgili olduğu Ünite : Canlılarda Üreme ve Gelişme Konu : Türün Devamlığını Sağlayan Canlılık Olayı (Üreme) Önerilen Süre : 20 Dakika

15 Cevaplanacak Sorular : Mitoz bölünme sonucu kaç yavru oluşur?
Etkinliğin Amacı : Mayoz bölünmenin canlılar için önemini tartışma ortamı içinde öğrenilmesi Kazanım : 6 Kazandırılacak Özellikler :Grupla çalışma, El becerilerinin gelişmesi, iletişim, yaratıcılık, Cevaplanacak Sorular : Mitoz bölünme sonucu kaç yavru oluşur? Kullanılacak Malzemeler :Renkli ipler, karton, naylon, düğmeler, bant, renkli kalemler, pergel

16 İşlem Basamakları : 1) Mitoz grubu ve mayoz grubu olmak üzere ikiye ayrılmış olan gruplara öğretmen çalışma kağıtları dağıtır. Gruplardan buradaki sorulara cevap vermelerini ister. 2) Parça değişimi, yani krossing-over eşeyli üreyen canlılar için önemli bir olaydır. Ana ve babanızdan aldığınız kromozomlarla farklı bir birey oluyorsunuz. Sadece annenize ya da sadece babanıza benzemek ister miydiniz? Bunu yer yüzündeki tüm canlılar için düşünün. Bu konudaki düşüncelerinizi arkadaşlarınızla tartışın. Mitoz grubunun “sadece bir ataya benzemek isteriz” mantığında düşünüp yazmaları, Mayoz grubunun ise mayoz bölünmenin özelliklerini düşünerek “her iki atadan da özellikler alarak farklı bireyler meydana gelmeli” mantığında düşünüp yazmaları istenir. 3) Daha sonra iki grubun birbirleriyle fikirleri tartışmaları istenir(öğretmen rehberliğinde).

17 Kaynak-Hazırlayan : Grup Yeni Nesil
Sonuç : Öğretmen, mayoz bölünmenin canlılar için ne kadar önemli olduğunu vurgular. Kaynak-Hazırlayan : Grup Yeni Nesil

18 ETKİNLİK : ) Etkinliğin Adı : Sorgu Zamanı
Etkinliğin Türü : Sınıf İçi Etkinlik Ders : Fen Bilgisi Sınıf : 8 İlgili olduğu Ünite : Canlılarda Üreme ve Gelişme Konu : Türün Devamlığını Sağlayan Canlılık Olayı (Üreme) Önerilen Süre : 15 dakika

19 Kazandırılacak Özellikler :İletişim, olaya kendini dahil etme
Etkinliğin Amacı : Öğrencide yaparak yaşayarak kalıcı izli öğrenme sağlamak Kazanım : 12 Kazandırılacak Özellikler :İletişim, olaya kendini dahil etme Kullanılacak Malzemeler :Öğretmenin önceden hazırladığı rol kartları İşlem Basamakları : Öğrencilerden seçilen iki kişiye hazırlanan rol kartları dağıtılır ve hazırlanmaları istenir.

20 Şirket batması =Hücre ölümü Hammadde alım- satım=Özümseme - Yadımlama
Sonuç : Şirket=Hücre Piyasa = Hayat Birim = Yeni hücre Proje = Olay Hatalı mal = Krossing-over’da parça değişimi sırasında hatalı gen oluşumu Şirket batması =Hücre ölümü Hammadde alım- satım=Özümseme - Yadımlama Kaynak-Hazırlayan : Grup Yeni Nesil

21 ETKİNLİK : ) Etkinliğin Adı : Bana Derler Karayosunu
Etkinliğin Türü : Sınıf Dışı Etkinlik Ders : Fen Bilgisi Sınıf : 8 İlgili olduğu Ünite : Canlılarda Üreme ve Gelişme Konu : Eşeyli üreme Önerilen Süre : Bir hafta

22 Kazandırılacak Özellikler : Öğrendiklerini hikayeleştirebilme becerisi
Kazanım : 16 Kazandırılacak Özellikler : Öğrendiklerini hikayeleştirebilme becerisi İşlem Basamakları : Öğrencilerin her birinin sınıfa kara yosunu getirmesi istenir. Derste anlatılmış olan kara yosununun üreme şekliyle ilgili bir hikaye ya da mektup yazmaları istenir. Kaynak : Grup Yeni Nesil Hazırlayan : Grup Yeni Nesil

23 ÖRNEK HİKAYE Her sabah uyandığımda onu görüyorum. O her ne kadar kibirli, kendini beğenmiş olsa da tanışmak istiyorum. Papatya arkadaşım söyledi, onun kibirli olmasının nedeni hem eşeyli hem de eşeysiz üremeyi bir anda gerçekleştiriyormuş. Çok şaşırdım “iki üreme çeşidini aynı anda nasıl gerçekleştirebiliyor?” diye. Papatya, “karayosununun çiçeği yoktur ve çiçeği olmayan bitkiler üreyebilmek için özelleşmiş bir üreme şekli geliştirmişlerdir. Karayosununda iki çeşit döl vardır. Bunlardan birincisi gametofit döldür. Gametofit döl n kromozomludur ve tepesinde dişi ve erkek üreme organlarını geliştirir. Karayosunlarının farklı bir özelliği daha vardır.

24 Ben şimdi anlıyorum karayosunun neden bu denli kibirli olduğunu!
Eşey hücreleri mayoz değil mitoz bölünmeyle çoğalır. Böylelikle karayosunlarının eşey hücreleri de kendileri gibi n kromozomludur. Döllenme sonucu oluşan zigot 2n kromozomlu olur, bu zigot gelişir ve sporofit dölü oluşturur. Sporofit döl ise yaşamını gametofit döl üzerinde devam ettirir. Sporofit döl üzerinde bulunan spor kapsülünde mayoz bölünme sonucu n kromozomlu sporlar oluşur ve karayosunları bu sporlardan gelişir” dedi. Ben şimdi anlıyorum karayosunun neden bu denli kibirli olduğunu!

25 ETKİNLİK : Etkinliğin Adı : Koş Sperm Koş
Etkinliğin Türü : Sınıf İçi Etkinlik Ders : Fen Bilgisi Sınıf : 8 İlgili olduğu Ünite : Canlılarda Üreme ve Gelişme Konu : İnsanda Bir Hücreden Ergin Bireye Önerilen Süre : 15 Dakika

26 Kazandırılacak Özellikler : İletişim, grupla çalışma
Etkinliğin Amacı :: Öğrenciye döllenmenin bir spermle bir yumurtanın birleşerek meydana geldiğini kavratmak, Kazanım : 18 Kazandırılacak Özellikler : İletişim, grupla çalışma İşlem Basamakları : Öğretmen hazırlanmış labirent bulmacayı asetatla yansıtır. Tahtadaki yansı üzerinde öğrenciler bulmacayı çözer.

27 Kaynak – Hazırlayan : Grup Yeni Nesil
Tartışma Soruları : Bir yumurtayı sadece bir sperm mi döller? Peki o zaman ikizler ( tek yumurta, çift yumurta ikizleri) nasıl oluyor? Kaynak – Hazırlayan : Grup Yeni Nesil

28 ETKİNLİK : Etkinliğin Adı : Doktor Olsaydın!
Etkinliğin Türü : Sınıf İçi Etkinlik Ders : Fen Bilgisi Sınıf : 8 İlgili olduğu Ünite : Canlılarda Üreme ve Gelişme Konu : İnsanda Bir Hücreden Ergin Bireye Önerilen Süre : 25 Dakika

29 Kazandırılacak Özellikler : İletişim, grupla çalışma, empati
Etkinliğin Amacı : Çocuğun anne karnında geçirdiği evrelerin öğrenilmesi, Kazanım : 18, 19 Kazandırılacak Özellikler : İletişim, grupla çalışma, empati İşlem Basamakları : Öğrenciler 5 kişilik gruplara ayrılır. Hazırlanan mektuplar gruplara dağıtılır.

30 Sevgili Doktor, Bir kardeşimin olmasını gerçekten çok istiyordum. İki gün öncede annemle babam bana bunun müjdesini verdiler. Aralarında geçen konuşmada annem, kardeşimin 20 haftalık fetüs olduğunu söyleyip, bana fotoğraflarını gösterdi. Ben fotoğrafları görünce çok şaşırdım ve kardeşimin bize hiç benzemediğini gördüm. Kafam çok karışık. Yoksa kardeşimin adı fetüs mü olacak?

31 Annem kardeşimin karnında olduğunu söylüyor
Annem kardeşimin karnında olduğunu söylüyor. Peki o zaman nasıl fotoğraflarını çekebiliyorlar. Çok merak ediyorum. Cevabınızı bekliyorum. Rumuz : Kafası Karışık

32 Gruplardan bu mektuba cevap yazmaları istenir.
Daha sonra her gruptan bir sözcü yazdıkları mektubu okur. Gruplar birbirleri ile tartışarak cevaplarını eleştirirler. Öğretmen de bir cevap örneğini yansıtır.

33 Sevgili Kafası karışık,
Cevap : ) Sevgili Kafası karışık, Öncelikle şunu belirtmeliyim ki sende bir zamanlar tıpkı kardeşin gibi annenin karnındaydın ve kardeşinin geçirdiği evreleri sen de geçirdin. İnsanlarda üremeyi sağlayan sperm ve yumurta hücreleri vardır. Annenin yumurta hücresi ile babanın sperm hücresi birleşince bir canlı oluşur. Bu bir hücreli canlıya biz zigot diyoruz. (yani senin kardeşin)

34 Zigot daha sonra bölünmeye başlıyor ve yaklaşık yüz hücreden oluşan bir balon şeklini aldığında embriyo adını alır. Embriyo annenin karnında gelişmeye başlar.İlk iki ay içinde embriyo büyür, bu aylardan sonra gelişir ve fetüs adını alır. Senin kardeşin şu anda bu evredeymiş. Bu evrede artık kaşları, kirpikleri hatta tırnakları bile çıkıyor. Korkmana gerek yok, kardeşin zamanla sana benzeyecek. Annen bebeğin sağlıklı olup olmadığını kontrol etmek için düzenli olarak doktora gider.

35 Kaynak-Hazırlayan : Grup Yeni Nesil
Ultrason denilen aletle annenin karnındaki bebeği görebiliriz. Bu görüntüleri bilgisayara aktararak resimlerini bile alabiliriz. Bu resimleri ileride kardeşine gösterebilirsin. Sevgilerle Kaynak-Hazırlayan : Grup Yeni Nesil

36

37 ETKİNLİK :) Etkinliğin Adı : Bebek Dünyam
Etkinliğin Türü : Sınıf İçi Etkinlik Ders : Fen Bilgisi Sınıf : 8 İlgili olduğu Ünite : Canlılarda Üreme ve Gelişme Konu : Embriyonun Geliştiği Ortam, bu ortamda Embriyo İçin Oluşan Plesanta. Önerilen Süre : 20 Dakika

38 Etkinliğin Amacı : Soyut kavramları somutlaştırarak öğrencilerde kalıcı izli öğrenmelerin olmasını sağlama Kazanım : 20 Kazandırılacak Özellikler : Dil ve iletişim becerileri kazandırma, birlikte çalışma alışkanlığı kazandırma Kullanılacak Malzemeler : Üzerlerine besin, oksijen, karbondioksit, atık, antikor, virüs, alkol, sigara yazılmış kartonlar,

39 Kaynak-Hazırlayan : Grup Yeni Nesil
İşlem Basamakları : Sınıftan bir öğrenci embriyo olmak üzere seçilir ve sınıfın ortasında durur. Kendisine canlandıracağı rolü açıklayan bir kağıt verilir. Sonuç : Etkinlik tamamlandıktan sonra öğretmen öğrencilere etkinlik ile ilgili düşüncelerini sorar. Kaynak-Hazırlayan : Grup Yeni Nesil

40 ETKİNLİK :) Etkinliğin Adı : Bizim Evin Halleri
Etkinliğin Türü : Sınıf İçi Etkinlik Ders : Fen Bilgisi Sınıf : 8 İlgili olduğu Ünite : Canlılarda Üreme ve Gelişme Konu : Büyüme ve Gelişme Nelerden Etkilenir? Önerilen Süre : 15 Dakika

41 Kazandırılacak Özellikler : İletişim ve gözlem becerileri
Etkinliğin Amacı : Yaparak-yaşayarak kalıcı izli öğrenmeler oluşturmak. Kazanım : 24 Kazandırılacak Özellikler : İletişim ve gözlem becerileri İşlem Basamakları : Sınıf 7’şer kişilik gruplara ayrılır. *Gruplardan her biri bir aileyi temsil etmektedir. Aileler bir bebek, 4-5 yaşlarında bir çocuk, okula giden bir çocuk bir abla ve bir ağabey, anne baba ve bir dededen oluşmaktadır.

42 *Aileler, aynı mahalledeki komşu evleri temsil etmektedir.
*Çocuklardan bir aile yaşamını ve komşularla ilişkileri canlandırmaları istenir. Sonuç : Canlandırmalar sonucunda öğretmen gelişim dönemi özelliklerini yazmak için tahtaya 6’ya ayırır.Hep beraber, sınıfta yaşananlar doğrultusunda eksiklikler tamamlanarak özellikler listelenir. Kaynak-Hazırlayan : Grup Yeni Nesil

43 ETKİNLİK  Etkinliğin Adı : Şarkını Söyle
Etkinliğin Türü : Sınıf İçi Etkinlik Ders : Fen Bilgisi Sınıf : 8 İlgili olduğu Ünite : Canlılarda Üreme ve Gelişme Konu : Büyüme ve Gelişme Nelerden Etkilenir? Önerilen Süre : 15 Dakika

44 Kazandırılacak Özellikler : Yaratıcılık
Etkinliğin Amacı : Öğrencilerin eğlenerek öğrendiklerini pekiştirmesini sağlamak. Kazanım : - Kazandırılacak Özellikler : Yaratıcılık İşlem Basamakları : Öğretmen, bebeklik, çocukluk, okul çağı,ergenlik, yetişkinlik, yaşlılık dönemi kavramlarının geçtiği bir şiir yazmalarını, sevdikleri bir şarkıya bestelemelerini ister. ( Grupla da olabilir. )

45 NELER OLUYOR BİZE Öğrenirsin vücudunu kontrol etmeyi
1-3 yaş dönemidir bebeklik dönemi Öğrenirsin vücudunu kontrol etmeyi Emeklersin, yürürsün, agucuklar saçarak Ama, bir büyüğün mutlaka sana bakacak. Çocukluk dönemi gelir geçer bir çırpıda Cinsiyet ayrımını öğrenirsin burada Yaklaşır sonra okul çağı dönemi İstersin herkes tarafından beğenilmeyi. Neler oluyor bize, yine neler oluyor böyle Neler oluyor bize, yine neler oluyor

46 Vücudum ne çabuk değişip şekillendi
Derler; en zor dönemdir ergenlik dönemi Vücudum ne çabuk değişip şekillendi Ruhsal açıdan da karmaşık bir dönem Ama, her zaman emin olmalıyım kendimden. Bir meslek sahibi oldun, evlendin çoluk-çocuk Yetişkinlik dönemi bu geçiverdi çarçabuk Torunlar derken gelmişiz yetmiş yaşına Alışmalıyız mecburen yaşlılığa. Neler oluyor bize, yine neler oluyor böyle Neler oluyor bize, yine neler oluyor Yazan: Grup Yeni Nesil Beste : İlhan Şeşen

47 ETKİNLİK  Etkinliğin Adı : Emre’ye Neler Oluyor?
Etkinliğin Türü : Sınıf İçi Etkinlik Ders : Fen Bilgisi Sınıf : 8 İlgili olduğu Ünite : Canlılarda Üreme ve Gelişme Konu : Çocukluktan Ergenliğe Doğru Gelişme Önerilen Süre : 30 Dakika

48 Kazandırılacak Özellikler : Gözlem, iletişim, sınıflama becerisi,
Etkinliğin Amacı : Şu an yaşıyor oldukları farklılıklara olumlu bakmayı sağlamak. Kazanım : 25, 26 Kazandırılacak Özellikler : Gözlem, iletişim, sınıflama becerisi, İşlem Basamakları : Sınıfa bir uzman çağrılır. Sonuç : Genel olarak yapılanlar tartışılır. Kaynak-Hazırlayan : Grup Yeni Nesil

49 ETKİNLİK  Etkinliğin Adı : Şapkalar Konuşuyor
Etkinliğin Türü : Sınıf İçi Etkinlik Ders : Fen Bilgisi Sınıf : 8 İlgili olduğu Ünite : Canlılarda Üreme ve Gelişme Konu : Cinsel Sağlığın Korunmasının Getirdiği Kazanımlar Önerilen Süre : 15 Dakika

50 Kazandırılacak Özellikler : Yaratıcı düşünme, empati.
Etkinliğin Amacı : Öğrencilerin yeni fikirler üretmelerini sağlayarak, konu ile ilgili düşünme becerilerini artırmak. Kazanım : 27, 28 Kazandırılacak Özellikler : Yaratıcı düşünme, empati. Kullanılacak Malzemeler : Beyaz, kırmızı, siyah, sarı, yeşil ve mavi el işi kağıtları

51 Beyaz Şapka ( tarafsız şapka ) : Bilgiyi temele alır.
Gerekli Ön Bilgiler : Beyaz Şapka ( tarafsız şapka ) : Bilgiyi temele alır. Kırmızı Şapka ( duygusal şapka) : Duygusal tepki vermeyi temele alır Siyah Şapka ( karamsar şapka ) : Eleştirel yargıyı temele alır. Sarı Şapka ( iyimser şapka ) : Yapıcı düşünmeyi temele alır. Yeşil Şapka ( yaratıcı şapka ) : Yeni fikirler üretmeyi temele alır. Mavi Şapka ( değerlendiren şapka ) : Durumu analiz etmeyi temele alır. Kullanılacak Malzemeler : Beyaz, kırmızı, siyah, sarı, yeşil ve mavi el işi kağıtları İşlem Basamakları : Öğretmen örnek olayı okur.

52 “ Babanızın görevi nedeniyle okulunuzu değiştirmek zorunda kaldınız
“ Babanızın görevi nedeniyle okulunuzu değiştirmek zorunda kaldınız. Yeni taşındığınız eve yakın iyi bir okul olduğunu; fakat bu okula giderseniz de AIDS’li bir öğrenciyle aynı sınıfta olabileceğinizi öğreniyorsunuz. Bu durumda tutumunuz ne olur, farklı bir okula gitmeyi düşünür müsünüz? Düşüncelerinizi şapkanızın rengine göre açıklayın.” Öğretmen daha sonra şapka biçiminde kesilmiş renkli el işi kağıtlarını dağıtır.

53 ETKİNLİK  Etkinliğin Adı : Elden Ele
Etkinliğin Türü : Sınıf İçi Etkinlik Ders : Fen Bilgisi Sınıf : 8 İlgili olduğu Ünite : Canlılarda Üreme ve Gelişme Konu : Cinsel Sağlığın Korunmasının Getirdiği Kazanımlar ve Sağlıklı Kalmanın Bireysel ve Toplumsal Yükümlülüğü Önerilen Süre :15 Dakika

54 Kazandırılacak Özellikler : İletişim, yorum yapabilme
Etkinliğin Amacı : Öğrencilerin herhangi birinin HIV virüsü taşıyabileceklerini fark etmelerini sağlamak. Öğrencilerin HIV enfeksiyonunun yalnız diğer ülkeler değil bizim ülkemiz için de bir sorun olduğunu görmelerini sağlamak. Kazanım : 27 Kazandırılacak Özellikler : İletişim, yorum yapabilme Kullanılacak Malzemeler : Kapağın iç kısmına A,B ve C harflerinden biri yazılı öğrenci sayısı kadar zarf , büyük kağıt

55 İşlem Basamakları : *Her öğrenciye kapağının iç kısmında A, B, C harflerinden birinin yazılı olduğu birer zarf dağıtılır. *Öğrencilere zarf kapağının içinde yazılı harfe bakıp akıllarında tutmaları, diğer öğrencilere kendi harflerini göstermemeleri söylenir. *Her öğrenci, zarfı bir yandaki öğrenciye uzatır. Böylece tüm zarflar el değiştirmiş olur. Her öğrenci yeni gelen zarfın iç kapağına kendi harfini, yazılı olan harfin yanına yazar. *Zarflar tekrar değiştirilir ve her öğrenci aynı şekilde kendi harfini yeni gelen zarfa yazar. Bu şekilde iki tur yapılır.

56 *Ellerindeki zarflarda A harfi olan öğrencilerin ellerini kaldırmaları istenir ve HIV virüsü kaptıkları söylenir. Zarfların üzerinde B ve C harfleri olanlar henüz enfeksiyon kapmamış olanlardır. *Turların sonunda her harften kaçar tane olduğu gruba aktarılır. İlk başta kaç harfle başlandığı söylenir. Örneğin başlangıçta 2 kişide HIV vardı, sonra 6 kişide oldu gibi.

57 Sonuç : Genel olarak yapılanlar tartışılır.
Tartışma Soruları : Öğrencilere, zarfları değiştirmeye devam edelim dediğinizde ne hissediyorlar, devam etmek istiyorlar mı? AIDS’den nasıl korunabilirsiniz? Yanınızdakinin AIDS olup olmadığını biliyor muydunuz? Bu oyun toplumda CYBE’ların yayılması konusunda size neler öğretiyor? ( yaşam bilinmeyen tehlikelerle dolu ) Sonuç : Genel olarak yapılanlar tartışılır. Kaynak : Cinsel sağlık Bilgileri Eğitimi, Hizmet Öncesi Eğitim Programı-İnsan Kaynağını Geliştirme Vakfı ( 2002 ) Hazırlayan : Grup Yeni Nesil

58 HAZIRLAYANLAR: Ferhan Soranlar Betül Şen Ceren Kılınç Pınar Kocabıyık

59 Kaynakça: Bilim Öncü Çocuk, TSE Çocuk Dergisi, Sayı 24, 2002.
Bilim Çocuk, TÜBİTAK Yayınları, Sayı 77, 2004. Cinsel Sağlık Bilgileri Eğitimi, Hizmet Öncesi Eğitim programı, İnsan Kaynağını Geliştirme Vakfı, 2002.

60 Nirengi Dergisi, Etimesgut Anadolu Lisesi, Sayı 3-4, 2003-2004.
DEMİREL, Ö., Planlamadan Değerlendirmeye Öğretme Sanatı, 5. Baskı, Pegem A Yayıncılık, 2003. Fen Bilgisi 8, Öğrenci Çalışma Kitabı, Küre Yayıncılık, Dr. Aysu DEMİRTAŞ. Fen Bilgisi 8, M.E.B. Nirengi Dergisi, Etimesgut Anadolu Lisesi, Sayı 3-4, Tatil Arkadaşım 5, Morpa Kültür Yayınları, 2001.

61 TEŞEKKÜRLER


"GRUP YENİ NESİL www.fendosyasi.com." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları