Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Rota Çizme ve Planlama Beşinci Bölüm. Rota Çizme ve Planlama Beşinci Bölüm.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Rota Çizme ve Planlama Beşinci Bölüm. Rota Çizme ve Planlama Beşinci Bölüm."— Sunum transkripti:

1

2 Rota Çizme ve Planlama Beşinci Bölüm

3 Yük Planlaması Nakliye Modu (Biçimi) Kargo Özellikleri
Tesis Sıkıntıları İş Stratejisi Güvenlik ve Emniyet Koşulları

4 KARGO ÖZELLİKLERİ EBAT AĞIRLIK İSTİFLENEBİLME ÖZELLİĞİ ELLEÇLEME
SORUMLULUK TEHLİKELİ KARGO ÖZEL HİZMET GEREKSİNİMLERİ

5 CPFR ‘nin “Eksik Parçası”
İşbirlikçi Nakliyat: CPFR ‘nin “Eksik Parçası” VICS CPFR® Toplantısı 7 Şubat , 2003 Joel Sutherland Senior Vice President, Transplace

6 Kamyon Nakliyesi = $462 B (81%)
Modlarına (Biçim) göre 571 Milyar $ toplamında Nakliye Kiralık TL İşletme içi TL LTL Yerel Taşıma Yer Parseli Parsel Ekspress Tren Diğer 6% 25% 2% 5% 7% 21% 28% Kamyon Nakliyesi = $462 B (81%) Source: Bear Stearns, The Whole Trucking Story, Cass/ProLogis, 14th Annual State of Logistics Report © Copyright 2003 Transplace, LP. All rights reserved.

7 Deniz/Kara nakliyecilerinin Sıkıntıları
Deniz Nakliyecisi Hiçbir bireysel deniz nakliyecisinin önemli hacimde malı yoktur Lojistik teknolojisi esas yetkinlik alanı değildir İş halen silolarda yönetilir Hat Akışı görüş netliği azdır Toplam lojistik maliyetleri çok yüksektir Kara Nakliyecisi Hiçbir bireysel kara nakliyecisinin önemli hacimde malı yoktur Yüksek şoför devir oranı Yüksek maliyetli boş geri dönüşler Fazla bekleme zamanı Carriers have their challenges too. For one, no single carrier can have capacity everywhere it’s needed nor does one single carrier have sufficient freight to drive out operational efficiencies. As a result, the carrier must deal with costly deadhead miles…empty miles that cost the carrier and must ultimately be passed back to the shipper. Because carriers have little control over how a shipper performs they are further hampered by excessive dwell, or waiting, times at the shippers dock. This too is a cost that the shipper ultimately pays for. Because of this lack of control, the carriers equipment is poorly utilized. Where the carrier might like to get 3-4 turns a week on the trailers they may get only 1-2. Again. Some of this inefficiency must be covered in the form of higher rates back to the shipper. Carriers also have limited marketing capability. Where a carrier may have 48 state authority, and freight that may take his equipment almost anywhere, his ability to market his availability is limited. Fuel is not mentioned here because even though a problem today, it may not be next year…or even next month. It represents more of a cycle that can be a friend or a foe to a carrier. If you want to consider fuel a challenge, the challenge is planning for this cycle.

8 Yaklaşık 600,000 aktif ülke içi motorlu taşıyıcı vardır
Ayrılmış Endüstri Yaklaşık 600,000 aktif ülke içi motorlu taşıyıcı vardır CC 592,909 %5 den az Source: Bear Stearns, The Whole Trucking Story 10,000 den fazla halk tarafından işletilen taşıyıcı arasından Source:

9 Uzun süre boyunca evden uzak
Şoför Devir Oranı Tip Devir Oranı Koşullar TL 100% Uzun süre boyunca evden uzak LTL 10% Daha sık evde Yerel 5% Her zaman evde Source: Dr. G.D. Taylor, University of Louisville © Copyright 2003 Transplace, LP. All rights reserved.

10 Yüksek Maliyetli Boş Geri Dönüşler
15-20% Avrupa’daki boş kilometreler %25’ten %40’a çıktı

11 Bekleme Zamanını Kötüye Kullanma
(Kuru yük taşıyan) şoförler için haftalık ortalama bekleme süresi 33.5 saattir. Source: TCA, Dry Van Drivers Survey, 1999 © Copyright 2003 Transplace, LP. All rights reserved.

12 A.B.D. Karayolu ile Taşıma Endüstrisindeki Eğilimler
Nakliyeciler daha az, ama daha büyük (core) taşıyıcı kullanıyor İşletme içi TL azalıyor; Kiralık TL artıyor TL segmenti içindeki konsolidasyon artıyor LTL düşüyor; TL yükseliyor (mod değişimi) İletişim ve görüş netliği işbirliğini artırıyor TL : Truck Load (Kamyon Yüklemesi) Source: Bear Stearns, The Whole Trucking Story © Copyright 2003 Transplace, LP. All rights reserved.

13 CPFR® Arz ve Talebi Birleştiriyor
Tüketici Micro-Pazarlama Ortak İş Planlaması Yeni Ürün/Promosyon Yönetimi Detaylı Talep Tahmini Tedarik Zinciri Süreci ve Sistem Entegrasyonu Tedarik Zinciri Optimizasyonu Ürün Planlama ve Programlama Talep Arz Değer zinciri ortakları için bir iş süreci arz ve talep arasındaki değişiklikleri azaltmak için planları koordine etmek ve daha etkili ve etkin bir tedarik zincirinin kazançlarını paylaşmak demektir. Source: VICS Association Source: VICS CPFR © Copyright 2003 Transplace, LP. All rights reserved.

14 © Copyright 2003 Transplace, LP. All rights reserved.
Yalnız Çalışma Cezası Mevcut Durum Tedarikçi 30 gün Üretici 30 gün ham madde 30 gün bitmiş ürün Müşteri 30 gün toptancı 21 gün mağaza 141 gün Gelecekteki Durum Tedarikçi 15 gün Üretici 15 gün Ham madde Bitmiş ürün Müşteri 15 gün toptancı 6 gün mağaza 66 gün Source: VICS Association © Copyright 2003 Transplace, LP. All rights reserved.

15 CTM Nedir? Bağımsız fakat CPFR ile eşzamanlı bir süreçtir
Sipariş onaylamadan başlar, yükleme ve dağıtımla devam eder, taşıyıcı ödemesini içerir Taşıyıcının daha büyük, daha odaklanmış bir satış/satınalma ekibinin bir parçası olduğu tüm sürecin yeniden yapılanmasını gerektirir. Stratejik Planlama Tedarikçiler Müşteriler Taşıyıcılar CPFR CTM İş Çevrimi içindeki süre Source: CPFR/CTM Source: VICS Association © Copyright 2003 Transplace, LP. All rights reserved.

16 CTM’den faydalanabilmek için iki yol
Taşıyıcılar ve iş ortaklarınız arasında doğrudan iletişim Süreçlerin iletişimi ve icrasında 3PL’in kolaylaştırıcılığı Taşıyıcı Alıcı Satıcı 3PL Source: Williams and Esper, University of Arkansas, 2002 John Karolefsky, Collaborating Across the Supply Chain, 2001 © Copyright 2003 Transplace, LP. All rights reserved.

17 Zaman kovaları büyüdükçe değer daha büyüktür
Plamlama Süreci Yükleme ve Taşıyıcı Yönetimi Nakliye Modelleme Tedarik Zincir Stratejisi/ Tasarımı Sağlama Filo Rutu Çıkarma & Programlama ROA etkileşimi Yıllar Mevsim…….Aylar Günler Stratejik Taktik Operasyonel Zaman kovaları büyüdükçe değer daha büyüktür İcra Source: CPFR/CTM

18 İşbirliğinin seviyesi Değer
CTM Devamlılığı İşbirliğinin seviyesi Geleneksel Satıcı Yanıt bekleyen İzlenebilirlik yok Ticari Ortak İşbirliği Hat trafiği bazında Tahminlerin paylaşımı Otomatik iletişim İşbirliği Yükleyici, Konsinye ve taşıyıcı Paylaşılan tahminler Kapasite İzlenebilirlik Konsorsiyum İşbirliği Bir çok yükleyici, taşıyıcı Üçüncü parti bilgi aktarımı İşbirliği servisleri İlişki Yönetimi Değer Source: CPFR/CTM

19 Potansiyel CTM Faydaları
Ölçüm Metriği Örnek Azalan nakliye maliyetleri Aşırı bekleme süreleri ve boş seferlerini ortadan kaldırır Artan kaynak kullanımı Taşıyıca karşılığı ödenmeyen boş milleri azaltır Gelişen servis seviyesi Artan tam zamanında teslim oranı Artan izlenebilirlik Tedarik zincirinde yükün yerinin belirlenmesi Nihayi müşteri memnuniyetinde artışı “Mükemmel sipariş”lerin oranının artırılması Gelirlerde artış Tam dolu kilometrelerin iyileştirilmesi, raf performansının artışı, sipariş miktarında artış Source: John Karolefsky, Collaborating Across the Supply Chain, 2001 © Copyright 2003 Transplace, LP. All rights reserved.

20 © Copyright 2003 Transplace, LP. All rights reserved.
Yeniden yapılanmadan sonra Yeniden yapılanmadan sonra © Copyright 2003 Transplace, LP. All rights reserved.

21 Yeniden yapılanmadan önce
Sonuçlar Yeniden yapılanmadan önce Yeniden yapılanmadan sonra Satıcılar tarafından kontrol edilen taşımalar Satıcıların 77%’si toplayıcıya dönüşür 85% LTL Inbound Yüklemeler <2% LTL Inbound Yüklemeler 1 hafta ortalama transit süre 1.5 gün ortalama transit süre Hat Akışı izlenebilirliği yok Tam hat akışı izlenebilirliği Aşırı taşıma hasarı Hasarlı taşıma oranı sıfırlanır Yüksek nakliye maliyeti >20% Nakliye maliyetlerinde azalma Zorlanan büyüme Belirgin Envanter azaltımı Tam zamanında teslim performansı yetersiz 99%+ tam zamanında teslim performansı 25% Özmal araç kullanım kapasitesinde artış Özmal araç kapasite kullanımını yetersiz © Copyright 2003 Transplace, LP. All rights reserved.


"Rota Çizme ve Planlama Beşinci Bölüm. Rota Çizme ve Planlama Beşinci Bölüm." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları