Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

NİÇİN DEĞERLER EĞİTİMİ ?

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "NİÇİN DEĞERLER EĞİTİMİ ?"— Sunum transkripti:

1 NİÇİN DEĞERLER EĞİTİMİ ?

2

3 NEREYE GİDİYORUZ ?

4

5 ASIL SUÇLU KİM?

6

7 YA KAYBETTİKLERİMİZ ???

8

9

10 DEĞERLER EĞİTİMİ

11 GİRİŞ Ne olacak bu eğitimin hâli? Nerede hata yapıyoruz?
Son yıllarda sıkça duyduğumuz okullarda şiddet, erken yaşta uyuşturucu bağımlılığı, gençlerde suç oranının artması vb. olaylara dair haberler insanlara şu soruları sordurmaktadır: Ne olacak bu gençliğin hâli? Ne olacak bu eğitimin hâli? Nerede hata yapıyoruz? Ahlaki bir çöküş içinde miyiz? Aile kurumları çözülüyor mu? …vb.

12 DEĞER NEDİR? Değer, bir sosyal grup veya toplumun kendi varlık, birlik, işleyiş ve devamını sağlamak ve sürdürmek için üyelerinin çoğunluğu tarafından doğru ve gerekli oldukları kabul edilen ortak düşünce, amaç, temel ahlaki ilke ya da inançlardır.

13 DEĞERLER EĞİTİMİ NEDİR?
Bireyin belirli değerlerin farkına varması, yeni değerler üretmesi, benimsemesi ve kişiliğine mâl ederek davranışları ile sergilemesi başlı başına bir eğitim sorunudur. Buna kısaca değerler eğitimi denilmektedir.

14 DEĞERLER EĞİTİMİNİN AMACI NEDİR?
Değerler eğitiminin amacı, çocuğun doğuştan getirdiği en iyi tarafı ortaya çıkarmak; kişiliğinin her yönüyle gelişmesini sağlamak; insani mükemmelliğe ulaşmasına yardımcı olmak; bireyi ve toplumu kötü ahlaktan korumak ve kurtarmak, bunun yanında iyi ahlakla donatmak ve devamını sağlamaktır.

15 DEĞERLER EĞİTİMİ NASIL UYGULANACAK?
Değerler eğitimi belirli bir süreyle sınırlandırılamaz. Amaç, çocukların yıl boyunca bu değerleri içselleştirmesidir. Bu konuda velilerimizin katkı ve destekleri çok önemli Belirlenen değerlerin kazandırılmasına, sonraki eğitim-öğretim yıllarında da, gelişimsel süreçler dikkate alınarak devam edilecektir. Yaparak ve yaşayarak öğrenmenin etkisi düşünülerek çocukların aktif oldukları etkinlikler yoluyla değerleri özümsemeleri sağlanacaktır.

16 DEĞERLER EĞİTİMİNİ NASIL VERMELİYİZ?
Program, birbirini tamamlayan dört boyutta geliştirilmiş etkinlikleri içermektedir:      Sınıf İçi Etkinlikler,     Okul İçi Etkinlikler,      Aileye Yönelik Etkinlikler. Günlük hayatta uygulamalar

17 Değerler eğitimi kalbe, zekâya ve iradeye hitap etmeli ve amacı iyiliği sevdirmek, tanıtmak, istetmek olmalıdır. Değerler eğitimi önce çocuğun duyarlılığına hitap etmelidir. Çünkü çocukta duygu, akıldan önce gelir. Çocuk heyecanlı olduğu zaman aklını aydınlatmak da kolaylaşır. Değerler eğitimi, irade üzerinde de etki yapmalıdır.

18 Değerler doğuştan getirilmeyip, gözlem ve etkileşim sonucunda yaşayarak öğrenilirler.
Bu tespit okulun değer eğitimi konusundaki can alıcı sorumluluğunu öne çıkarmaktadır.

19 Araştırmalar düşünceli, saygılı, güvenilir, adil, sorumlu, kısacası iyi insanların yaşamda daha başarılı olduğunu göstermiştir. Bu nedenle, değerler eğitimi, okullarda en az matematik ve Türkçe eğitimi kadar önemli ve gereklidir. Değerleri önemsemeyen ve bu değerlere uymayan çocukların yetişkin olduklarında iş, aile ve sosyal yaşamlarının iyi gitmediği araştırmalar sonucu ortaya çıkmıştır. Kısacası değerler eğitimi yaşam boyu gereken bir eğitimdir.

20

21 MİLLİ EGİTİM BAKANLIĞI Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı
İLK DERS GENELGESİ T.C. MİLLİ EGİTİM BAKANLIĞI Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı Konu : İlk Ders GENELGE(2010/.53) Bunun için; okulöncesi, ilköğretim ve ortaöğretimde görevli öğretmenlerimiz, rehber öğretmenler ile eğitim yöneticilerimizin rehberliği ve desteğiyle ders içi ve ders dışında, Ek' te yer alan örnek etkinliklerden de yararlanarak değerler eğitimine yönelik faaliyetler gerçekleştireceklerdir. Ayrıca bu konuda gönüllü ve istekli okullarımızda öğretim yılı boyunca "Değerler Eğitimi " konusunda zümre öğretmenler kararı ile hazırlayacakları etkinlikleri uygulayabileceklerdir

22 "Eğer sizden sokakları süpürmeniz istenirse
Michelangelo’nun resim yaptığı , Beethoven’in beste yaptığı veya Shakespear’in şiir yazdığı gibi süpürün. O kadar güzel süpürün ki herkes durup burada dünyanın en iyi çöpçüsü yaşıyormuş desin." Marthin Luther KİNG

23 NURİ HAS ORTA OKULU DEĞERLER EĞİTİMİ PROJEMİZ

24 PROJEMİZ NASIL BAŞLADI?
2010/53 SAYILI GENELGE DOĞRULTUSUNDA PROJEMİZ 2012/2013 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI 1.DÖNEM OCAK AYI İTİBARI İLE BAŞLADI

25 DEĞERLER EĞİTİMİ PROJEMİZ
AMACIMIZ:Öğrencilerimizin sosyal ve duygusal gelişimini desteklemek,onlara etik evrensel ve geleneksel insani değerleri kazandırmaktır. PROJE HEDEFİMİZ:Hem Türk toplumu tarafından kabul gören değerleri okul aile işbirliğine giderek uygun ortamı oluşturarak geliştirmek ve pekiştirmek Öğrencilerimizin sorumluluk duygusunu geliştirmek İletişim becerileri yüksek bireyler geliştirmek

26 İnsan haklarının özünü oluşturan “özgürlük,eşitlik,hoşgörü,barış,dürüstlük, ve doğruluk” gibi temel değerlerle birlikte iyi niyet,incelik,nezaket,saygı,sadakat,vefa,ölçülülük, yüreklilik,adalet, gibi etik değerler bilincini geliştirmek Farklılıklara saygıyı güçlendirerek okul ortamını daha uzlaşmacı ve şiddetten uzak bir konuma getirmek düşüncelerini rahatça ifade edebilen,yapılan eleştirilere açık olan ve işbirliği yapabilen bireyler yetiştirmek.. İnsanlığı ilgilendiren sorunlara duyarlı vatanını milletini seven dürüst bireyler yetiştirmek.

27 DEĞERLER EĞİTİMİ EKİBİMİZ
* 16/07/96 DEĞERLER EĞİTİMİ EKİBİMİZ PROJE SORUMLUSU OKUL MÜDÜRÜ ASIM CESUROĞLU PROJE İLGİLİ MÜDÜR YARDIMCISI KASIM BUÇAKLAR PROJE YÜRÜTÜCÜSÜ BEDEN EĞİTİMİ ÖĞRETMENİ NURGÜL KÖKENEK EKİP ÜYELERİMİZ NESLİHAN ÇOBANOĞLU,GÜL KIZILKAYA,SAADET ŞAHİN,ESRA KURUŞÇU,RESUL ÇERİ,EMİN ERBİL,ŞUAYİP ÖZTÜRK HAZAN KARAKAYA,NEŞE TAFLIOĞLU OKUL REHBER ÖĞRETMENİ SEDA HERDEM ÖĞRENCİLERİMİZ 5-A,5-B,6-A,6-B,7-A,7-B,8-A,8-B *

28 PROJEMİZİN KAPSAMI DEĞERLER EĞİTİMİ PROJESİ SINIF İÇİ ETKİNLİKLER
ÇALIŞMALAR OKUL İÇİ VELİLERE YÖNELİK ÇALIŞMALAR BELİRLİ GÜN VE HAFTALAR SINIF REHBERLİK ÇALIŞMALARI DEĞERLER EĞİTİMİ PANOSU ÖĞRETMENİN ROLÜ

29 DEĞERLERİMİZ MART-SEVGİ MAYIS-SORUMLULUK-DUYARLILIK
OCAK - HOŞGÖRÜ ŞUBAT-SAYGI MART-SEVGİ NİSAN-DOĞRULUK DÜRÜSTLÜK MAYIS-SORUMLULUK-DUYARLILIK HAZİRAN-KÜLTÜREL MİRAS

30 HER SINIF DÜZEYİ İÇİN DEĞERLERİN ALT KATEGORİLERİ TESPİT EDİLDİ
ÖRNEĞİN; OCAK AYI HOŞGÖRÜ DEĞERİ 5.SINIF HEPİMİZ FARKLIYIZ 6.SINIF İNSAN HAKLARI 7.SINIF HOŞGÖRÜLÜ İNSANLAR ARANIYOR 8.SINIF HOŞGÖRÜ SEVGİYLE BAŞLAR

31 PROJEDE NELER VAR? YARIŞMALAR SINIF İÇİ ETKİNLİKLER
SİNEMA ETKİNLİKLERİ VE SEMİNERLER

32 PROJEDE NELER VAR? PANOLAR GEZİLER DEĞERLER PANOSU
KÜLTÜREL MİRASIMIZ PANOSU DEĞERLER EĞİTİMİ ÖRNEK ÖĞRENCİ PANOSU TEŞEKKÜR PANOSU GEZİLER DEĞERLER AĞACI

33 PROJEDE NELER VAR? DOĞRULUK SEPETİMİZ DOĞRULUK SEPETİMİZ
KÜLTÜREL MİRAS MAKETLERİ DOĞRULUK SEPETİMİZ DOĞRULUK SEPETİMİZ SEVGİ KELEBEĞİ KÜLTÜREL MİRAS MAKETLERİ SAYGI KÖŞESİ DEĞERLER AĞACI SORUMLULUK KUTUSU

34 PROJEDE NELER VAR? SLOGAN YARIŞMASI ŞİİR,ÖYKÜ YARIŞMALARI
KİTAP AYRACI TASARIM YARIŞMASI İSTASYON ÇALIŞMASI ŞİİR,ÖYKÜ YARIŞMALARI TENEFÜSLERDE ÇALINAN SLOGAN ŞARKILARI

35 KELİMELERİN GÜCÜ

36

37 BEDEN EĞİTİMİ ÖĞRETMENİ
NURGÜL KÖKENEK BEDEN EĞİTİMİ ÖĞRETMENİ NURİ HAS ORTA OKULU


"NİÇİN DEĞERLER EĞİTİMİ ?" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları