Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI"— Sunum transkripti:

1 TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI

2 TÜKETİM

3 Dünyadaki açlık sorununa yeni ve yaratıcı çözümler bulmak üzere yapılan bir araştırma
Lütfen dünyanın geri kalan kısmındaki yiyecek eksikliğine bir çözüm ile ilgili olarak kişisel görüşünüzü belirtiniz.

4 Fakat araştırma yanıt alınamadığı için büyük bir başarısızlıkla sonuçlanmış. Çünkü;
Afrika’daki insanlar yiyecek, Avrupa’dakiler eksiklik, Asya’dakiler kişisel görüş, Ortadoğu’dakiler çözüm, Güney Amerika’dakiler lütfen, Amerikalılar da dünyanın geri kalan kısmı Kavramlarının ne olduğunu anlamadıkları için soruya cevap verememişler.

5 Bir gölde, bir nilüfer, her gün bir önceki günün iki misli çiçek açarak yayılıyor. Gölün yarısı yirmi yedi günde dolduğuna göre, gölün tamamı kaç günde dolar?

6 Dünya Nüfusu M.Ö. 8000 yılları: 5.000.000 1650 Yılı: 600.000.000

7 Tüketime İlişkin Rakamlar
Eğer herkes İngilizler kadar tüketse, üç dünyaya ihtiyacımız olurdu. Dünya nüfusunun yarısı (3,5 milyar) günde 2 dolara, 1,5 milyarı ise günde 1 dolara çalışmaktadır. Afganistan’da günlük ortalama kişibaşına gelir 0,44 dolar, Etiyopya ve Kongo’da ise 0,27 dolardır. Dünya nüfusunun % 10’u, Dünya toplam gelirinin % 70’ini almaktadır. Gelişmiş ülkelerdeki kedi-köpek maması pazarı 20 milyar dolar civarındadır. İngiltere’de sadece kedi köpeklere alınan hediyeler bir yılda 130 milyon dolardan fazla bir tutara ulaşmaktadır. Bu parayla Afrika’da 65 milyondan fazla çocuk hastalıklara karşı aşılanabilmektedir.

8 Tüketim Davranışları Soğuktan korunmak ya da örtünmek için giyinmek?
Sadece karnını doyurmak için yemek yemek? Gittikçe artan bir şekilde, satın aldığımız ürünlerde fizyolojik tatminden çok, psikolojik tatmin arar hale gelmekteyiz.

9 Peki İnsanlar mal ve hizmetleri tüketirken ne yapıyorlar?
Açıkça dile getiremedikleri isteklerini, arzularını, hayallerini ve rüyalarını gerçekleştirmeye çalışıyorlar. Dünyaya kim olduklarını ve kim olmak istedikleri hakkında mesaj vermeye çalışıyorlar. Etrafındakilere sıradan olmadıklarını, çok özel ve farklı olduklarını göstermeye çalışıyorlar. Aksi halde, niçin X marka bir ayakkabıya, sıradan fakat sağlam bir ayakkabının otuz katını ödesinler.

10 Günümüzün Tüketim Mesajları
Göstererek tüket, daha fazla tüket, hemen tüket Eşyalarınla diğerlerini geç, geri kalma Şimdi YAŞA, sonra ÖDE. Daha fazla sosyalleş Bana ne tükettiğini söyle sana kim olduğunu söyleyeyim İşlevi boşver, şekilci ol Avrupa’daki insanlardan ne eksiğin var, onlar gibi davran, onların markalarını tüket. At yenisini al Her "Çağdaş insan“ gibi, harcayarak mutlu ol!

11 TÜKETEREK MUTLU OLMA ÇABASI
ABD’de neredeyse her iki kişiden biri obez ya da aşırı kiloludur. İngiltere’de erkeklerin % 42’si, bayanların % 38’i aşırı kilolu veya obezdir. Obezite, şeker hastalıklarının % 80’inin, kalp ve damar hastalıklarının % 70’inin temel nedenidir. ABD’de diyet ürünler ve kilo verme programlarına ilişkin oluşan pazarın büyüklüğü 50 milyar dolardır. Bu programları kullanarak kilo verebilenlerin oranının % 5 olduğu düşünülürse, yılda 47,5 milyar doların havaya gittiğini söylemek mümkündür. Dünyadaki tüm açlık problemlerini çözmek için ise yılda 24 milyar doların yeterli olduğu hesaplanmaktadır. Platonun Sözü (M.Ö ): Unutmayın, amacınız hayatta en çok şeye sahip olmak değil, en az şeye ihtiyaç duymak olmalıdır. ABD’deki tüketicilerde “ONİOMANIA” hastalığı görülmekte. New Economics Foundation tarafından yapılan “Mutlu Gezegen” araştırmasında Vanautu, Kosta Rika ve Kolombiya ilk üç sırayı almıştır. Türkiye 98., İngiltere 108., Fransa 129. ve ABD 150. olmuştur.

12 Oniomania Hastalığı Birey alışveriş yapmadan önce gerginlik ya da uyarılma duygusunda giderek artma hisseder. Sonra alışveriş sırasında haz alma, doyum bulma ve rahatlama yaşar. Alışverişin ardından çok para harcadığı için pişmanlık, kendini kınama ya da suçluluk hissedebilir. Bu hastalığa yakalananların %80-90’nını bayanlar oluşturur. Başlangıç yaşı 18 yaş civarıdır ancak bunun problem olarak fark edilmesi genellikle 10 yılı alır. Bu kişilerin genellikle benlik değerleri düşüktür; giyim ve mücevher en çok satın alınan şeyler olup, bunlar dış dünya tarafından en fazla dikkat çeken objelerdir. Kişi satın alma davranışı ile “geleceğin var olduğunu” kendisine inandırarak temel ölüm kaygısını azaltır. Bayanlar daha çok giysi, parfüm ve mücevher, erkekler ise elektronik, otomobil ya da hırdavat satın alır. En önemlisi kendisinin ihtiyaç duymadığı şeyleri satın alır, dolabı birkere bile giymediği, üzerinde etiketi bulunan giysilerle doludur. Bunları bazen başkalarına hediye olarak verir. Evi bir sürü gereksiz ev eşyaları ile tıkıştırılmıştır. İlaç ve alkol bağımlılığında görüldüğü gibi bir süre sonra tolerans gelişir; kişi rahatlamak için giderek daha fazla miktarlarda alışveriş yapar. Kişi satın aldığı şeyleri gizler.

13 ABD’de Yeni Doğan Çocuklara Verilen İsimler
Lexus (Toyota’nın bir modeli) Armani (İtalyan Modaevi) Chanel (Fransız Modaevi) Porsche (Alman Otomobil Markası) Tiffany (Tekstil Markası) İnfiniti (Japon Otomobil Markası) Loreal (Fransız Kozmetik Markası) Timberland (Ayakkabı Markası) Dior (Fransız Kozmetik Markası)

14 TÜKETİM VE ÇEVRE Bebek bezi tüketimi Ahşap – Cam – Plastik tüketimi
Yerel Ürün Tüketimi Uzun Ömürlü Ürün Tüketimi Ambalajlı ürün tüketimi (Aşırı) Su ve yakıt tüketimi Geri Dönüşümlü ürün tüketimi Düşen Fiyatlar ve Artan Tüketim Nüfus Bireylerin yaşam kalitelerinin artması Küçülen Aileler Ürün verimliliklerinin artması Temizlik maddeleri tüketimi Elektrikli ve Elektronik ev aletleri tüketimi

15 Siz Bir Organizatörsünüz. Kendinizi kanıtlamanız gerekiyor
Siz Bir Organizatörsünüz. Kendinizi kanıtlamanız gerekiyor. Kütahya’da bir konser düzenleyeceksiniz ama kesinlikle tüm biletler tükenecek. Ne yaparsınız?

16 Şirketler Nasıl Ayakta Kalabilir?

17 Peki Başarı Kriterleri Neler?
Karlılık Pazar Payı İtibar (İmaj) Müşteri Tatmini Müşteri Sadakati Etkin İş Süreçleri Sektörünün En İyi Personeline Sahip Olma Büyüme

18 Başarıya Ulaşmak İçin Ne Yapmak Gerekir?
Doğru Stratejiler

19 Bu Stratejinin Başarılı Olması Neye Bağlı?
Özellikle Pazarlama Stratejisi Diğer rakipler 10 YTL’ye satarken biz 30 YTL’ye satacağız. Her bölgeye değil, sadece İç Anadolu Bölgesine yöneleceğiz. Genç ve çalışan kadınlara yöneleceğiz. Tatlıses radyo, Flash TV ve Vatan gazetesinde reklam vereceğiz. Tüm şehirlerdeki billboardları kullanacağız. Peşin fiyatına taksit uygulayacağız. Yalnızca üç renk üreteceğiz. Eylül ayında %10 indirim uygulayacağız. Logomuzun renklerini değiştireceğiz. Yeni renklerimiz kırmızı ve beyaz olacak. Yeni ürünümüzün reklamını ilk olarak Youtube’da yayınlayacağız. Bu Stratejinin Başarılı Olması Neye Bağlı?

20 Tüketicilerimizin (Müşterilerimizin) tam istediği şeyleri ona sunmamıza bağlı
Gürültü neyse, ama klasik müziği sevmiyoruz. İsveç’li büyük bir firmaya domates ihraç edeceksiniz.

21 Tüketicilerinin özelliklerini, istek ve beklentilerini Öğrenmek
Kadınlar Ne İster?

22 Benim Müşterim Kimdir? Özellikleri Nelerdir? (Eğitim, Yaş, Cinsiyet) Nasıl Yaşar? Ne Giyer, Ne Yer, Ne İçer? Neleri Sever, Nelerden Nefret Eder? Birşeyi niçin sever ya da niçin nefret eder, yani hassasiyetleri nelerdir? Nerelere Takılır? Hangi semtlerde oturur? Benim ürünlerimin reklamlarını nerelerde görmek ister? TV izler mi, gazete okur mu? Hangi saatlerde izler, hangi günlerde ve sıklıkta okur? Tv’de reklam kuşaklarını izler mi?, gazetede reklam sayfalarına göz atar mı? Hangi programları izler, gazetenin hangi sayfalarını okur, hangi köşelerine en sık bakar? Hangi TV kanallarını, radyo, gazete ve dergiyi okur? Neler satın alır? Satın alma kararlarında kimlerden, nelerden etkilenir? Benim ürettiğim ürünleri satın alır mı? Benim ürünlerimi niçin satın alır? Bu ürünleri ne zaman, nerelerden alır? Ürünlerimi yalnız mı, arkadaşlarıyla beraberken mi kullanır; ne kadar sürede kullanır? Beni sever mi? Benden ne bekler?

23 TÜKETİCİ ARAŞTIRMASI ÖRNEĞİ
KMG Araştırma Şirketinin 2007 çalışması sonuçları Hedef kitlenin % 71’inin tek hattı bulunurken % 23’ü 2 adet hat kullanıyor. Çoklu hat kullanımı genç yaş grubunda öne çıkıyor. Karar sürecinde fiyat % 28 ile ilk sırada rol oynuyor. Ürün kalitesi ise % 23 ile yakın bir pay alıyor. Estetik görünüm (% 18), teknolojik imkanları (% 11.4) diğer etmenler olarak sıralanıyor. Erkekler ürün kalitesine, Bayanlar ise estetik ve teknolojiye önem veriyor. Tüketicilerin yaklaşık olarak 1/3’i önümüzdeki aylarda cep telefonunu değiştirme düşüncesinde.

24 Tüketici davranışlarını belirledim. Bu yeterli mi?
Bu bilgileri pazarlama stratejisine dönüştürmek gerekir.

25 Peki Tüketicilere Sorarak Herşeyi Öğrenebilir miyiz?
Bilinçsiz olabilir Yanlış bilgi verebilir Bilgi vermek istemeyebilir

26 Bilgi Edinme Yolları Anket Gözlem Müşteri Şikayetleri
Focus Grup Görüşmeleri Nöroloji

27 Niçin Tüketici Davranışları Konusu Gündeme Geldi?
Yüzyüze ilişki ortadan kalktı. Tüketicilerin sayısı artmıştır. Tüketiciler bilinçlenmiştir. Bakkalın Tüketici Davranış Analizi Yapmasına Gerek Var mı?

28 Tüketicilerin istek ve beklentilerini öğrenmek
2. Tüketicilerin istek ve beklentilerini tahmin etmek Tüketicilerin istek ve beklentilerini öğrenmek

29 Büyük Balık mı Diğerlerini Yer?
Hızlı Balık mı Diğerlerini Yer?

30 Kim Başarılı Olur? Pazarda meydana gelen değişmeleri en hızlı fark eden, Bu bilgileri karar mercilerine en erken ulaştıran, Gerekli kararları en hızlı alıp uygulayan işletmeler başarılı olmaktadır.

31 Otomobiller gelip geçici bir hevestir. Fakat at arabaları kalıcıdır.
Su Pazarı mı? Dalga mı Geçiyorsun?


"TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları