Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

ULUSLAR ARASI REKABETÇİLİĞİN GELİŞTİRİLMESİ (UR-GE) PROGRAMI

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "ULUSLAR ARASI REKABETÇİLİĞİN GELİŞTİRİLMESİ (UR-GE) PROGRAMI"— Sunum transkripti:

1 ULUSLAR ARASI REKABETÇİLİĞİN GELİŞTİRİLMESİ (UR-GE) PROGRAMI

2 UR-GE PROGRAM DAYANAĞI
Ekonomi Bakanlığı’nın 2010/8 sayılı ‘’Uluslararası Rekabetçiliğin Geliştirilmesinin Desteklenmesi Hakkında Tebliğ’’ PROGRAM AMACI Şirketlerin uluslar arası pazarlarda rekabet gücünü artırmaya yönelik eğitim danışmanlık giderleri ile işbirliği kuruluşlarının proje bazlı giderlerinin desteklenmesi

3 UR-GE Hedefler: Proje kapsamında farklı bölgelerde yerleşik faaliyet gösteren firmalar bazında; Üretici firmaların ihracat yapma kapasitelerinin geliştirilmesi Potansiyel ihracatçıların ortaya çıkarılması Firmaların hedef pazarlara yönlendirilmesi Bu firmaların düzenli ihracat yapmalarının sağlanması

4 ULUSLAR ARASI REKABETÇİLİĞİN GELİŞTİRİLMESİ (UR-GE) PROGRAMI
Kimler Yararlanabilir? Ticari ve/veya sınai şirketler (TSÜAB Üyeleri) Yazılım Şirketleri İşbirliği Kuruluşları İşbirliği Kuruluşu

5 UR-GE DE İhtiyaç Analizi S T E K KAP Eğitim ve Danışmanlık AMI
Yurtdışı Pazarlama Programı ve Alım Heyeti İstihdam Bireysel Danışmanlık

6 UR-GE DE İşbirliği Kuruluşu Proje Sunumu S T E K SÜR
C İ İşbirliği Kuruluşu Proje Sunumu İhtiyaç Analizi ve İstihdam Eğitim ve/veya Danışmanlık Programı Yurtdışı Pazarlama Programı ve/veya Alım Heyeti Bireysel Danışmanlık

7 Program süresince (Maks. 36 Ay)
UR-GE İhtiyaç Analizi Eğitim / Danışmanlık Yurt Dışı Pazarlama Alım Heyeti İstihdam Bireysel Danışmanlık Destek Oranı 75% 70% Desteklenen Kurum İşbirliği Kuruluşu Şirketler Destek Tutarı (USD) (Program Başına) (Program Başına) Emsal Brüt Ücret 50.000 Program Program süresince (Maks. 36 Ay) 5 Adet 10 Adet 2 Kişi 3 Yıl

8 UR-GE İ H T Y AÇ ANA L Z •Proje Hazırlık Evresi
•Ortak Vizyon Oluşturma Evresi •Makro & Mikro Rekabetçilik Analizleri •Sektördeki Trendler •Firma Analizleri •Yurtdışı Pazar Fırsatları •Proje Yol Haritası (3 Yıllık Stratejik Planlama) Destek Miktarı : ABD Doları (Eğitim ile birlikte) Destek Oranı : %75

9 UR-GE •Dış Ticaret Yönetimi
Ğ İ T M V D A N I Ş L K P R O G •Dış Ticaret Yönetimi •Uluslararası Pazarlama ve Elektronik Ticaret •Markalaşma •Inovasyon ve Kümelenme •Kurumsallaşma ve İnsan Kaynakları Yönetimi •Bilgi ve İletişim Teknolojileri •Finansal Yönetim ve Risk Yönetimi •Kalite ve Verimlilik •Proje Yönetimi ve Stratejik Yönetim •Sektöre özel konular Destek Miktarı : ABD Doları Destek Oranı : %75

10 UR-GE Desteklenen Faaliyetler •Ortak pazar araştırmaları
Ş P A Z L M O G Desteklenen Faaliyetler •Ortak pazar araştırmaları •Pazar ziyaretleri •Ticaret heyetleri •Yurtdışı fuar ziyaretleri •Eşleştirme faaliyeti •Küme tanıtım faaliyetleri Destek Miktarı : Program başına ABD Doları Destek Oranı : %75

11 UR-GE Desteklenen Faaliyetler
M H E Y T İ P R O G Desteklenen Faaliyetler Yurtdışında yerleşik ithalatçı firmaların, kurum ve kuruluşların, basın mensuplarının Türkiye’ye davet edilerek •İkili iş görüşmeleri gerçekleştirmeleri •Tesis ziyaretleri •Meslek kuruluşu ziyaretleri desteklenir. Destek Miktarı : Program başına ABD Doları Destek Oranı : %75

12 UR-GE Desteklenen Faaliyet İ S T
H D AM Desteklenen Faaliyet Proje kapsamında yürütülen programların organizasyonun ve koordinasyonunun sağlanması amacıyla 2 kişinin işbirliği kuruluşu tarafından istihdam edilmesi Destek Miktarı : 2 Personel Destek Oranı : %75

13 UR-GE Hedef Grup •Proje Bazlı Desteğe Katılan Firmalar
Ş İ R K E T L Ç N B Y S D A I M Hedef Grup •Proje Bazlı Desteğe Katılan Firmalar Desteklenen Faaliyetler •Bilgi ve İletişim Teknolojileri •Finansal Yönetim ve Risk Yönetimi •Kalite ve Verimlilik •Üretim ve Tedarik Zinciri Yönetimi •Sektörün Gelişimine Özel Konular Destek Miktarı : ABD Doları Destek Oranı : %75

14 TSÜAB NEDEN UR-GE’DE?

15 TSÜAB NEDEN UR-GE’DE? Sektörde faaliyet gösteren şirketlerin uluslararası pazarlarda rekabet gücünü arttırarak, ülkemizin gerçekte var olan üretim kapasitesi ile orantılı bir şekilde yükseltmek gerekmektedir. Üye firmalarımızın genel anlamda; Eğitim, Danışmanlık, Pazar Araştırması ve Uluslararası Ticaret Kuralları ve Uygulamaları gibi konularda altyapıya ve bilgiye ihtiyaçları söz konusu olabilmektedir. Üyelerimizin UR-GE programlarına katılmaları suretiyle bu eksikliklerin giderilebileceği düşünülmektedir. Bu nedenle TSÜAB ULUSLARARASI REKABETÇİLİĞİN GELİŞTİRİLMESİNİN DESTEKLENMESİ (UR-GE) Programına katılım sağlanmaktadır.

16 TSÜAB’IN İLK UR-GE PROJESİ
ANTALYA TOHUMCULUK SEKTÖRÜNÜN GELİŞTİRİLMESİ PROJESİ

17 Projedeki Amaçlar Nelerdir?
ANTALYA TOHUMCULUK SEKTÖRÜNÜN GELİŞTİRİLMESİ PROJESİ Projedeki Amaçlar Nelerdir? KURUMSALLAŞMA AR-GE KAPASİTELERİNİN ARTTIRILMASI İHRACATA ENGEL OLAN EKSİKLİKLERİN TAMAMLANMASI HEDEF PAZARLARA ÜRÜNLERİNİ SUNMALARI ULUSLAR ARASI PAZARLAMAYI ÖĞRENMELERİ HEDEF PAZAR VE MEVZUAT ÇALIŞMALARIYLA FİRMALARIN BİLGİLENDİRİLMESİ VE YURTDIŞI PAZARLAMA FAALİYETLERİ İHRACAT POTANSİYELİNİN GELİŞTİRİLMESİ

18 ANTALYA TOHUMCULUK SEKTÖRÜNÜN GELİŞTİRİLMESİ PROJESİ
Bu proje firmaların beklenti ve ihtiyaçlarını nasıl karşılayacak, rekabet gücünü ve ihracat artışını nasıl etkileyecek? Firmaların ihracat kapasitelerinin arttırılması bilgi birikimi ve deneyimlerinin geliştirilmesi yoluyla mümkün olacağından, proje ile firmalar ürünlerini uluslar arası piyasalarda taşıyarak, giderek daha fazla oranda ihracat şansı elde edecek ve bu ürünlerle çok daha fazla pazara ulaşabileceklerdir. Firmalar, proje ile uluslararası alanda meydana gelen gelişmeleri takip edebilecek, temel dış ticaret konularında bilgi sahibi olacaklardır. Firmaların ihtiyaçları doğrultusunda verilen eğitim ve danışmanlık hizmetleri, pazarlamadan tanıtıma, fiyatlandırmaya, saklamadan ambalajlamaya kadar pek çok farklı alanda donanım sahibi olmalarını sağlayacaktır. Firmaların, nitelik ve nicelik bakımından uluslararası rekabet gücüne sahip olması Antalya’nın ve Türkiye’nin Tohum Sektöründe yerini sağlamlaştırarak gelişmesini sağlayacak ve küresel rekabet gücünü arttıracaktır. İhracata yeni başlayan firmalara rehberlik sağlayacak olan proje, güvenli bir pazarlama imkanı sunacaktır.

19 PROJEDE BUGÜNE KADAR NELER YAPTIK?
ANTALYA TOHUMCULUK SEKTÖRÜNÜN GELİŞTİRİLMESİ PROJESİ PROJEDE BUGÜNE KADAR NELER YAPTIK?

20 ANTALYA TOHUMCULUK SEKTÖRÜNÜN GELİŞTİRİLMESİ PROJESİ
1 İHTİYAÇ ANALİZİ PROJE BAŞVURUSU PROJE KABULÜ “Herkes için İnsana Yakışır İş” Birleşmiş Milletler Ortak Programı ve TSÜAB işbirliğiyle Antalya Bölgesinde bulunan üyelerimize ilişkin yapılan İhtiyaç Analizi çalışmasının ardından hazırlanan “Antalya Tohumculuk Sektörünün Geliştirilmesi” Projesi Ekonomi Bakanlığına sunulmuş ve projemiz Bakanlık tarafından UR-GE Programında 3 yıl süreli destek kapsamına alınmıştır. (Proje Tutarı: ABD Doları)

21 ANTALYA TOHUMCULUK SEKTÖRÜNÜN GELİŞTİRİLMESİ PROJESİ
1 İHTİYAÇ ANALİZİ ÇALIŞMASI NEDEN ÖNEMLİDİR?

22 1 İHTİYAÇ ANALİZİ ÇALIŞMASI PROJENİN YOL HARİTASIDIR
ANTALYA TOHUMCULUK SEKTÖRÜNÜN GELİŞTİRİLMESİ PROJESİ 1 İHTİYAÇ ANALİZİ ÇALIŞMASI PROJENİN YOL HARİTASIDIR PROJENİN EĞİTİM, DANIŞMANLIK, YURTDIŞI PAZARLAMA VE ALIM HEYETİ FAALİYETLERİ BU ÇALIŞMANIN SONUÇLARINA GÖRE PLANLANMIŞ VE YÜRÜTÜLMEKTEDİR

23 ANTALYA TOHUMCULUK SEKTÖRÜNÜN GELİŞTİRİLMESİ PROJESİ
1 PROJEYE NASIL KATILIM SAĞLANIR? Projede yer alma katılım formlarının doldurulması ve ardından gerçekleştirilecek ihtiyaç analizi çalışmalarına firma olarak aktif katılım sağlanması ile mümkün olmuştur. İHTİYAÇ ANALİZİ ÇALIŞMASI YAPILDIKTAN SONRA FİRMALARIN PROJEYE DAHİL OLMALARI MÜMKÜN DEĞİLDİR!!!

24 1 İHTİYAÇ ANALİZİ ÇALIŞMASINDA İZLENEN SÜREÇ NEDİR?
ANTALYA TOHUMCULUK SEKTÖRÜNÜN GELİŞTİRİLMESİ PROJESİ 1 İHTİYAÇ ANALİZİ ÇALIŞMASINDA İZLENEN SÜREÇ NEDİR? Projeye katılım beyanı vermiş olan firmalar ile birlikte FİRMALARA YÖNELİK ANKETLER SEKTÖRE YÖNELİK MASA BAŞI ARAŞTIRMALAR ORTAK ÇALIŞTAYLAR İKİLİ GÖRÜŞMELER FİRMA ZİYARETLERİ yapılmıştır.

25 1 İHTİYAÇ ANALİZİ ÇALIŞMASINDA İZLENEN SÜREÇ NEDİR?
ANTALYA TOHUMCULUK SEKTÖRÜNÜN GELİŞTİRİLMESİ PROJESİ 1 İHTİYAÇ ANALİZİ ÇALIŞMASINDA İZLENEN SÜREÇ NEDİR? Yapılan çalışmanın sonucunda firmaların ihtiyaç duydukları öncelikli Eğitim, Danışmanlık konuları saptanmış, Yurtdışı pazarlama faaliyetlerine ilişkin öncelikli ülkeler tespit edilmiştir.

26 1 ORTAYA ÇIKAN ANA FAALİYET KONULARI NELERDİR?
ANTALYA TOHUMCULUK SEKTÖRÜNÜN GELİŞTİRİLMESİ PROJESİ 1 ORTAYA ÇIKAN ANA FAALİYET KONULARI NELERDİR?

27 ANTALYA TOHUMCULUK SEKTÖRÜNÜN GELİŞTİRİLMESİ PROJESİ
EĞİTİM PROJELERİ Yeni Ürün Geliştirmeye Yönelik Teknik Kapasite Geliştirme Eğitimleri - Bitki Islahı ve Çeşit Geliştirme - Çeşit performans denemeleri ve çeşit salımı - Nüve tohumluk stoklarının idame ettirilmesi ve elit- ebeveyn tohumlukların üretilmesi -Sertifikalı/standart tohumlukların yetiştirilmesi ve işlenmesi - Tohumlukların sertifikalandırılması - Tohumlukların depolanması: Tohumluk testlemeleri ve analizleri

28 ANTALYA TOHUMCULUK SEKTÖRÜNÜN GELİŞTİRİLMESİ PROJESİ
EĞİTİM PROJELERİ Firmaların Kurumsal Kapasitelerinin Geliştirilmesi - Stratejik Planlama ve İşletme Yönetimi - Dış Ticaret - Proje Yönetimi - Risk ve Kriz Yönetimi Stratejileri - Tohumluk Pazarlaması ve Satış Teknikleri - Finansman ve Muhasebe - Temel Yönetim Becerileri

29 DANIŞMANLIK PROJELERİ
ANTALYA TOHUMCULUK SEKTÖRÜNÜN GELİŞTİRİLMESİ PROJESİ DANIŞMANLIK PROJELERİ - Organizasyon Sistem Gelişimi - Süreç Yönetimi - Strateji Geliştirme ve Planlama - Satış ve Pazarlama Ağının Kurulması - Markalaşma - Kamu Desteklerinden Yararlanma - İhracat pazarlarına Giriş

30 TANITIM VE DIŞ TİCARETE YÖNELİK PROJELER
ANTALYA TOHUMCULUK SEKTÖRÜNÜN GELİŞTİRİLMESİ PROJESİ TANITIM VE DIŞ TİCARETE YÖNELİK PROJELER - Hedef ülkelerde dış ticarete yönelik mevzuat çalışması - Hedef Pazarların Analizi - Ortak Pazar Ziyaretleri - Alım Heyetleri - Yurtdışı Fuar katılımları

31 ÷ ø ò PROJE FAALİYETLERİ
ANTALYA TOHUMCULUK SEKTÖRÜNÜN GELİŞTİRİLMESİ PROJESİ PROJE FAALİYETLERİ EĞİTİM DANIŞMANLIK ÷ ø Kurumsal Kapasite Ürün Geliştirme Firmalara Toplu Danışmanlık Hedef Pazar Çalışmaları Hedef Pazar Analizleri Pazarlama Yönetim Sebze Islahı Kalite Belirlenen Hedef Pazarda Mevzuat Çalışması ò ALIM HEYETLERİ YURTDIŞI PAZARLAMA ORTAK AR-GE LABORATUARI

32 2 PROJEDE BUGÜNE KADAR GERÇEKLEŞEN FAALİYETLER NELERDİR?
ANTALYA TOHUMCULUK SEKTÖRÜNÜN GELİŞTİRİLMESİ PROJESİ 2 PROJEDE BUGÜNE KADAR GERÇEKLEŞEN FAALİYETLER NELERDİR? 9-12 Ekim Temel Dış Ticaret Eğitimi

33 ANTALYA TOHUMCULUK SEKTÖRÜNÜN GELİŞTİRİLMESİ PROJESİ
2 BİR SONRAKİ EĞİTİM 15-16 OCAK 2013 SEBZE ISLAHI VE TEMEL YAKLAŞIMLAR Prof. Dr. Kazım ABAK

34 PROJEYE KATILAN ÜYELERİMİZ
ANTALYA TOHUMCULUK SEKTÖRÜNÜN GELİŞTİRİLMESİ PROJESİ PROJEYE KATILAN ÜYELERİMİZ AD Rossen Tarım Sanayi ve Ticaret A.Ş. Agrotalya Tarım Gıda San. Tic. Ltd. Sti. Agrotek Tohumculuk Tarım San. Tic. Ltd. Şti. Anamas Tarım Üretim Paz. San. Tic. Ltd. Şti. Antalya Tarım Üretim Danışmanlık Pazarlama A.Ş. Ayer Tarım San. Ve Tic. A.Ş. Ege-Cem Tarım Hayv. Su Ür. Tur. San. Tic. Ltd. Şti. Enza Zaden Tarım Ar-Ge Taşımacılık ve Tic. A.Ş. E-Z Tohumculuk Tohum Islahı ve Üretim San. İth. İhr. Pzar. Ve Tic. Ltd. Şti Genagri Tarım Sanayi ve Ticaret Ltd. Şti. Gento Tohumculuk Tarım San. ve Tic. Ltd. Şti. Grow Fide Üretim ve Ticaret A.Ş. Hasel Tarım Ürünleri San. Ve Ticaret Ltd. Şti. Hazera Tohumculuk ve Ticaret A.Ş. Kaizen Tohumculuk Tar. San. Ve Tic. Ltd. Şti. Lider Tohum Üretim ve Pazarlama Ltd. Şti. Lotus Tarım Tohumculuk ve Gübre Sanayi A.Ş. Nadide Tarım Tohum Üretimi Gıda ith.ihrc.İn.Pey.Tic ve San.Ltd. Şti. Namdhari Seeds Tohumculuk Tic. Ltd. Şti. Nunhems Tohumculuk Ltd.Şti. Petektar Tohum San. Tic. Ltd. Şti. Punto Tohumculuk Tar. İth. İhr. San. ve Tic. Ltd. Şti. Rito Tohumculuk A.Ş. Sürde Tarım Gıda Üretim Pazarlama Ltd.Şti Tasaco Tarım Sanayi ve Ticaret A.Ş. Tera Grup Gıda Özel Eğ. İnş. Müh. Hiz. Mob. Tur. Teks.Ulaş. Day.Tük. Mal. Dan. Ener. Tar. San. Ve Tic A.Ş. Tolya Tohum Tarım San.Tic.Ltd.Şti.

35 İhtiyaç Analizinden sonra yapılan başvurular kabul görmeyecektir!!!
Siz de bölgenizdeki UR-GE Projesine katılmak isterseniz… Proje Ek-I-C Proje Ek-I-B İhtiyaç Analizinden sonra yapılan başvurular kabul görmeyecektir!!!

36 PROJEYLE İLGİLİ BİLGİ VE DUYURULAR İÇİN…


"ULUSLAR ARASI REKABETÇİLİĞİN GELİŞTİRİLMESİ (UR-GE) PROGRAMI" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları