Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

HEDEF ÜLKE HİNDİSTAN T.C. EKONOMİ BAKANLIĞI ÜLKE MASALARI-2

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "HEDEF ÜLKE HİNDİSTAN T.C. EKONOMİ BAKANLIĞI ÜLKE MASALARI-2"— Sunum transkripti:

1 HEDEF ÜLKE HİNDİSTAN T.C. EKONOMİ BAKANLIĞI ÜLKE MASALARI-2
Hindistan Ülke Masası Tülay UYANIK-Uzman

2 GENEL HATLARLA HİNDİSTAN
EYALETLER 1. Andhra Pradesh 2. Arunachal Pradesh 3. Assam 4. Bihar 5. Chhattisgarh 6. Goa 7. Gujarat 8. Haryana 9. Himachal Pradesh 10.Jammu and Kashmir 11.Jharkhand 12.Karnataka 13.Kerala 14.Madhya Pradesh 15.Maharashtra 16.Manipur 17.Meghalaya 18.Mizoram 19.Nagaland 20.Orissa 21.Punjab 22.Rajasthan 23.Sikkim 24.Tamil Nadu 25.Tripura 26.Uttar Pradesh 27.Uttarakhand 28.West Bengal Yüzölçümü: 3.3 milyon kilometrekare

3 TEMEL SOSYAL GÖSTERGELER
Resmi Adı Hindistan Cumhuriyeti; Bharat Ganrajya Başkenti Yeni Delhi Yönetim Biçimi Parlementer sistemle yönetilen Demokratik Cumhuriyet Cumhurbaşkanı Pratibha PATİL(25 Temmuz 2007’den beri) Başbakan Manmohan Singh(2004 yılında göreve başlamış ve 22 Mayıs 2009’da ikinci defa seçilerek görevine devam etmiştir) Nüfus 1,2 milyar (2010) Dil Hintçe en çok kullanılan resmi dildir. 14 tane daha resmi dil vardır. Bunlar Bengali, Telugu, Marathi, Tamil, Urdu, Gujarati, Malayalam, Kanada, Oriya, Punjabi, Assamese, Kashmiri, Sindhi ve Sanskirtçe. İngilizce iş çevrelerinde 2. dil olarak yaygın bir şekilde kullanılmaktadır. İnançlar Hinduizm (%80,5), İslam (%13,4), Hristiyanlık (2,3), Sih (%1,9), Budizm (%0,8), Jain (%0,4) Yüzölçümü km2 Başlıca Şehirleri Mumbai (16,4 milyon), Kalkuta(13,2 milyon), Delhi (12,8 milyon), Chennai (6,4 milyon), Bangalore (5,7 milyon), Hyderabad (5,5 milyon) Komşuları Pakistan, Çin, Bhutan, Nepal, Bangladeş,Sri Lanka, Myanmar İklim Yarı tropikal ve tropikal. Haziran ve Eylül ayları arası muson mevsimidir. Resmi Web Sitesi

4 TEMEL EKONOMİK GÖSTERGELER
2010a 2011 b 2012 b 2013 b 2014 b 2015b GSYİH (milyar $) 1.653,2 1.924,8 2.281,5 2.636,7 3.080,6 3.571,8 Reel Büyüme (%) 9,1 8,9 8,7 8,5 Sektörler İtibariyle Ekonomik Büyüme (% değişim) Tarım 2,4 2,3 2,2 Sanayi 9,9 9,7 9,0 8,0 7,9 Hizmetler 9,5 9,3 9,2 Kişi Başına Düşen Gelir ($, Satın Alma Gücü Paritesine Göre) 1.350 1.520 1.740 1.990 2.280 2.600 Tüketici Fiyatları Enflasyonu (%, Yıl Sonu) 7,8 6,0 5,1 5,5 5,7 İhracat (fob, milyar $) 219,1 251,6 280,8 316,7 355,5 400,4 İthalat (fob, milyar $) 348,6 398,5 441,8 498,2 562,6 647,7 Cari İşlemler Dengesi (milyar $) -43,4 -50,3 -47,7 -49,1 -39,9 -40,9 Döviz Kuru (Rs:US$, ortalama) 45,72 45,13 44,45 43,45 42,70 42,00 Kayıtlı İşsizlik oranı (%) 10,8 10,6 10,4 10,1 Kaynak:The Economist Intelligence Unit, India Country Report, April 2011 a Gerçekleşen b EIU tahmini

5 TARIMSAL VE SINAİ ÜRETİM
Başlıca Tarım Ürünleri: Tahıl, pirinç, buğday, şeker kamışı, pamuk, jüt, bakliyat, sebze ve meyveler, et ve et mamulleri, süt ve süt ürünleri, yer fıstığı, çay, tütün, baharat, şeker ve yağlı tohum Başlıca Sanayi Ürünleri/Hizmetler: Tekstil sanayi ürünleri, ilaç sanayi, kimyasallar, metaller, otomotiv ana ve yan yan sanayi ürünleri, gemi inşa sanayi, demiryolu taşımacılığı ekipmanları, bilgi teknolojileri, yazılım ve donanım hizmetleri, tarım ve inşaat makineleri, inşaat malzemeleri, elektrik enerjisi üretimi, dayanıklı tüketim malları, turizm sektörü

6 NEDEN HİNDİSTAN? Dünyanın yedinci büyük yüz ölçümüne sahip ülkesidir.
1,2 milyar nüfusa sahiptir. Dünyanın en büyük 4. ekonomisidir. (GSYIH :1,8 trilyon$) Altın, SDR (Special Drawing Rights-Özel Çekme Hakları) ve IMF rezervleri dahil olmak üzere toplam 296,4 milyar dolarlık dış rezervi bulunmaktadır. yılları arasındaki dönemde, Hindistan'ın dünya GSMH büyümesine yaptığı katkı, kendi ekonomisinden çok daha büyük olan Fransa ve Almanya gibi ülkelerden daha fazla, İngiltere ile eşit düzeydedir. 2020 yılında Hindistan, dünya GSMH büyümesine, Çin ve ABD'den sonra en fazla katkı yapan 3. ülke olacaktır. Son 20 yılda, yıllık ortalama %6 büyüme gerçekleştirmiştir.

7 NEDEN HİNDİSTAN? 2020 yılında, Hindistan’ın Japonya, Brezilya, Almanya, Rusya gibi ülkeleri geride bırakarak dünyanın 3. en büyük ekonomisi olması öngörülmektedir. Dünya ticaretindeki payı hızla artmaktadır. Dünya ithalatında %2,2’lik pay ile 14. sıradadır. Büyük miktarda yabancı yatırım çekmektedir. Yazılım ve Bilgi Teknolojilerinde dünyadaki önemi giderek artmaktadır. İyi eğitilmiş donanımlı genç nüfusa sahiptir. Orta gelir düzeyine sahip sınıfın (250 milyon) nüfusu artmaya devam ediyor. Tüketim alışkanlıkları değişmekte ve buna bağlı talep değişimi yaşanmaktadır.

8 NEDEN HİNDİSTAN? İhraç pazarları için gerekli kalite ve standartta üretim yapacak makine ve teknolojiye olan talep artmaktadır. Ülkede altyapı ve inşaat faaliyetleri (karayolu,demir yolu ve hava alanları ve limanların yenilenmesi vb) artmaktadır. Değeri 1,2 trilyon doları bulan altyapı ve inşaat faaliyetleri (karayolu, demir yolu ve hava alanları ve limanların yenilenmesi vb) arasında “günde 20 km otoyol yapım projesi” bulunmaktadır. Tarım sektöründeki iyileştirme çalışmaları kapsamında gıda ürünlerinin depolanması, dondurulması ve dağıtımı gibi alanlarda yeni makine ve ekipman ihtiyacı bulunmaktadır. Hindistan'ın Türkiye ihracatı bakımından önemi de hızla yükselmektedir yılında ihracatımızda 61. sırada olan Hindistan, yılında 43. sıraya yükselmiştir.

9 Hindistan’ın Dış Ticaret Göstergeleri

10 Başlıca Ülkeler İtibarı ile Hindistan Dış Ticaret Değerleri (2010, milyon dolar)
İHRACAT Değer İTHALAT BAE 29.455 Çin 38.161 ABD 23.630 25.933 17.415 Suudi Arabistan 20.059 Hong Kong 9.542 İsviçre 19.005 Singapur 9.107 16.764 Hollanda 6.588 Avustralya 11.525 İngiltere 6.449 İran 10.907 Almanya 6.012 10.851 Belçika 5.042 Nijerya 10.297 Fransa 4.866 G. Kore 9.488 Türkiye (25. sırada) 2.326 Türkiye (51. sırada) 759

11 Hindistan’ın İthalatında Başlıca Ürünler-1 (4’lü GTİP bazında, milyon dolar)
Ürün Adı 2008 2009 2010  2709 Ham Petrol (Petrol Yağları Ve Bitümenli Minerallerden Elde Edilen Yağlar) 87.552 65.008 87.243  7108 Altın (Ham, Yarı İşlenmiş, Pudra Halinde) 22.540 21.072 31.487  7102 Elmaslar 13.977 13.456 24.613  2701 Taşkömürü; Taşkömüründen Elde Edilen Briketler, Topak Vb. Katı Yakıtlar 8.921 7.772 9.226  8517 Telli Telefon-Telgraf İçin Elektrikli Cihazlar 8.187 8.490 8.126  2710 Petrol Yağları Ve Bitümenli Minerallerden Elde Edilen Yağlar 12.380 4.524 5.665  2711 Petrol Gazları Ve Diğer Gazlı Hidrokarbonlar 5.707 4.121 5.383  1511 Palm Yağı Ve Fraksiyonları (Kimyasal Olarak Değiştirilmemiş) 2.394 3.566 4.340  2603 Bakır Cevherleri Ve Konsantreleri 4.348 3.434 4.252  3105 Azot, Fosfor Ve Potasyum Karışımları 6.764 2.346 3.045

12 Hindistan’ın İthalatında Başlıca Ürünler-2 (4’lü GTİP bazında, milyon dolar)
Ürün Adı 2008 2009 2010  8708 Kara Taşıtları İçin Aksam, Parçaları 2.415 2.130 2.827  7208 Demir/Çelik Sıcak Hadde Yassı Mamulleri 3.058 2.430 2.678  8471 Otomatik Bilgi İşlem Makineleri, Üniteleri 2.669 2.013 2.293  7204 Demir/Çelik Döküntü Ve Hurdaları 2.577 1.885 2.280  3901 Etilen Polimerleri (İlk Şekillerde) 1.033 1.269 2.002  0713 Kuru Baklagiller (Kabuksuz) 1.447 2.099 1.833  8523 Ses Ve Diğer Fenomenleri Kaydetmek İçin Disk, Bant, Katı Hal Kalıcı Depolama Aygıtı 1.376 2.211 1.159  3104 Potaslı Mineral/Kimyasal Gübreler 2.607 2.815 1.690 8905 Fener, Yangın Sondurme, Tarak Gemılerı, Yuzer Vıncler Vb 1.550 1.132 1.497 7106 Gümüş (Ham/Yarı Islenmıs, Pudra Halınde) 1.983 567 1.478

13 Türkiye – Hindistan Ticari İlişkileri (Bin$)
Yıllar İhracat İthalat Denge Hacim 2005 2006 2007 2008 2009 2010 2010 (Ekim ) 2011 (Ekim) Kaynak:DTM Başlıca ihraç kalemlerimiz; metalik cevherler, demir-çelik ürünleri, doğal taşlar, otomotiv yan sanayi ürünleri, azotlu bileşikler, bazı tekstil ürünleridir. Başlıca ithal kalemlerimiz; petrol yağları, antibiyotikler, sentetik lifler, işlenmiş mermer, pamuk, tekstil ürünleridir.

14 Hindistan’a İhracatımızda Başlıca Ürünler ( milyon dolar)
GTİP Kodu Gtip Açıklaması 2008 2009 2010 7108 Altın (Ham, Yarı İşlenmiş, Pudra Halinde) 18 4 55 2603 Bakır Cevherleri Ve Konsantreleri 27 13 39 2515 Mermer Ve Traverten, Ekosin Su Mermeri, Kireçli Taşlar 25 29 38 1207 Diğer Yağlı Tohumlar Ve Meyveler 24 37 7106 Gümüş (Ham/Yarı İşlenmiş, Pudra Halinde) 31 3105 Azot, Fosfor Ve Potasyum Gibi; İki/Üçünün Karışımları 50 10 30 8409 İçten Yanmalı, Pistonlu Motorların Aksam-Parçaları 15 8504 Elektrik Transformatörleri, Statik Konvertisörler, Endüktörler 17 1 5209 Pamuk Men (Dokuma %85 < Pamuklu 200g/M2 Den Fazla) 16 14 2840 Boratlar; Peroksiboratlar (Perboratlar) 9 12 8708 Kara Taşıtları İçin Aksam, Parçaları 26 11 7208 Demir/Çelik Sıcak Hadde Yassı Mamulleri-Genişlik 600mm. Fazla 40 54 2836 Karbonat; Peroksikarbonat; Amonyum Karbomat İçeren Ticari Amonyum Karbonat 2 8446 Dokuma Tezgahları (Makineleri)

15 Hindistan’dan İthalatımızda Başlıca Ürünler( milyon dolar)
GTİP Kodu Gtip Açıklaması 2008 2009 2010 2710 Petrol Yağları Ve Bitümenli Minerallerden Elde Edilen Yağlar 107 119 644 5205 Pamuk (Dikiş Hariç) İpliği 141 48 126 5402 Sentetik Lif İpliği (Dikiş İpliği Hariç) 46 55 123 5509 Sentetik Devamsız Lifden İplik 163 113 120 8708 Kara Taşıtları İçin Aksam, Parçaları 25 110 3902 Propilen Ve Diğer Olefinlerin Polimerleri (İlk Şekillerde) 36 37 108 2933 Sadece Azotlu Heterosiklik Bileşikler 87 77 93 3204 Sentetik Organik Boyayıcı Maddeler 83 72 92 5201 Pamuk (Kardesiz, Taranmamış) 41 32 90 2941 Antibiyotikler 63 5504 Suni Devamsız Lifler (İşlem Görmemiş) 15 44 74 6802 Yontulmaya, İnşaata Elverişli İşlenmiş Taşlar (Kayagan Hariç) 50 64

16 Hindistan’a En Çok İhracat Yapan İlk 20 Firma(2010)
Sektör Pay (%) ÇAYELİ BAKIR İŞLETMELERİ A.Ş. Madencilik Ürünleri 8,2 AREVA T&D ENERJİ ENDÜSTRİSİ A.Ş. Elektrik-Elektronik Ve Mak. 4,9 BAGFAS BANDIRMA GÜBRE FABRİKALARI A.Ş, Kimya 4,4 YUMURTACILAR ZAHİRE TARIM ÜRÜNLERİ SAN.TİC.LTD.ŞTİ. Hububat Bakliyat Ve Yağlı Toh. 3,7 ETI MADEN İŞLETMELERİ GEN.MÜD. 3,2 PROCTER GAMBLE TÜKETİM MALLARI SANAYİ A.Ş. Ağaç Ve Orman Ürünleri 2,0 TERCİ TARIM ÜRÜNLERİ DIŞ TİC. SAN.LTD.ŞTİ. 1,9 GSD DIŞ TİC. A.Ş. 1,8 BOSCH SAN.VE TİC.A.Ş. Otomotiv Sanayi İSKENDERUN DEMİR VE ÇELİK A.Ş. Demir Çelik Mamulleri 1,2 SANKO DIŞ TİC.A.Ş. Tekstil PETKİM PETROKİMYA HOLDİNG A.Ş. 1,1 BABOMAR MERMER SAN.VE TİC.LTD.ŞTİ. GAP GÜNEYDOĞU TEKS. SAN.VE TİC.A.Ş. ETİ MADEN İŞLETMELERİ GEN.MÜD. ÖZKAN DEMİR ÇELİK DIŞ TİC.A.Ş. EREĞLİ DEMİR VE ÇELİK FAB.A.Ş. 1,0 ARÇELİK A.Ş. 0,9 AKPA TEKSTİL İHR.PAZ.A.Ş.

17 Hindistan’daki Türk Yatırımları
Çelebi Holding Çelebi Hava Servisi Farplas Otomotiv Yan Sanayi Söktaş Tekstil Fabrikası Fernas A.Ş. Müteahhitlik hizmetleri STFA İnşaat ve müteahhitlik hizmetleri Eczacıbaşı Holding Seramik ürünleri (Vitra) Hidromas Hidrolik Otomotiv Sanayi A.Ş. Hidrolik Sistemler Termikel firması Elektrik sayacı Abdi İbrahim İlaç sanayi Karel Santral Sistemleri Kablo ve Santral Fabrikası Atlas İlaç Şişecam Cam üretimi

18 İthalatta Uygulanan Vergiler
Gümrük vergisi hesaplanması: Hindistan’a ithal edilen her mal vergiye tabidir. Gümrük vergisinin hesaplanmasında birçok faktör vardır. Aşağıda bir mala uygulanabilen çeşitli gümrük vergileri sıralanmıştır. Temel Gümrük Vergisi (Basic Customs Duty, BCD): Ürünün birimine göre (ağırlık, miktar vb.) ya da çoğunlukla malın vergilendirilebilen değerine göre uygulanmaktadır. Bazı durumlarda her ikisinin birleşmiş bir hali de kullanılabilir. Ek Gümrük Vergisi (Additional Customs Duty, ACD) : Telafi edici vergi olarak da bilinen bu vergi, ürün değerine temel gümrük vergisi uygulanmış hali üzerinden alınır. Bu vergi Hindistan’da benzeri üretilen ithal ürünlerine uygulanır. Amacı ise yerli üretimi ithal mallarına karşı korumaktır. Özel Ek Gümrük Vergisi (Special Additional Customs Duty, SACD) : Eski adıyla sürjarj her ürüne uygulanmaktadır. Temel gümrük vergisi değeri üzerinden %4 oranında uygulanır. Anti-damping vergisi: Yerli sanayinin zarar görmesini engellemek için bazı ülkelerden ve bazı mallar üzerinden alınır. Korunma Önlemi Vergileri: Hindistan devleti yerli sanayine zarar verebileceği için gittikçe artan miktarda ithal edilen ürünlere koruyucu vergi koyabilir. Gümrük Eğitim Vergisi: 2004 Temmuzundan itibaren Hindistan temel gümrük vergisinin ve ek gümrük vergisinin %3’ü olacak şekilde yeni bir vergi uygulamaya konmuştur. Uluslararası taahhütlere bağlı ürünler gümrük eğitim vergisinden muaf tutulmuştur. Gümrük Yükleme Ücreti: Hindistan uygulanan gümrük vergisine ek olarak her ithal edilen üründen %1 oranında gümrük yükleme ücreti almaktadır. Toplam Vergi: Çoğu ürün için BCD+ACD+SACD+Eğitim Vergisi+Gümrük Yükleme Ücreti olarak hesaplanır.

19 İhracatımızda Potansiyel Arz Eden Sanayi Ürünleri
1-İhracatımızın Olduğu Ürünler Demir-çelik inşaat malzemeleri Doğal taşlar (mermer,traverten) Metalik cevherler (bakır, çinko) Otomotiv yedek parçaları (motor parçaları) 2- Potansiyeli Olan Ancak İhracatımızın Yeterli Seviyede Olmadığı Ürünler Gıda işleme ve ambalaj makineleri Takım tezgahları Beyaz eşya Mobilya Altın mücevherat

20 DEMİR ÇELİK İNŞAAT MALZEMELERİ
İhraç ettiğimiz ürünler DEMİR ÇELİK İNŞAAT MALZEMELERİ World Steel Association’dan alınan verilere göre; 2010 yılında, ham çelik üretiminde dünya sıralamasında dördüncü sıradadır. Demir çelik sektöründe son dönemde yaşanan ve göz önünde bulundurulması gereken önemli gelişmelerden biri, Hintli Arcelor Mittal firmasının Türkiye’deki faaliyetleridir. Hindistan’ın ve dünyanın önde gelen demir-çelik şirketi olan Arcelor Mittal, 2008 yılında Türkiye’nin en büyük çelik firmalarından olan Erdemir hisselerinin %24,99’luk bölümünü satın almıştır. Ayrıca Türkiye'deki paslanmaz çelik şirketi Uginox  San. ve Tic. AŞ'nin Primex’e ait %35 hissesini de satın almıştır. Dünyanın hızlı gelişen ekonomileri içinde yer alan Hindistan pazarında, Türkiye’nin özellikle inşaat demiri, demir-çelik profil ve yassı ürünlerde ihracat potansiyeli yüksektir.

21 İhraç ettiğimiz ürünler
İŞLENMİŞ DOĞAL TAŞLAR Önemli granit rezervlerine sahip olan Hindistan pazarında, inşaat sektörünün gelişimi doğal taş alımında kilit rol oynamaktadır. Hindistan hükümeti tarafından açıklanan yapılması planlanan altyapı çalışmaları, konut ve ticari yapı inşaat faaliyetleri önümüzdeki dönemlerde bu bölgenin hem Türk müteahhitlik firmaları için hem de doğal taş gibi inşaat malzemeleri ihracatı yapan firmalar için önemli bir pazar olacağını düşündürmektedir.

22 İhraç ettiğimiz ürünler
MADEN VE MİNERALLER Hindistan’daki en önemli madenler kömür, demir ve boksittir. Sanayinin ana girdi maddeleri arasında yer alan metalik cevherlerin büyük kısmı ithalat yoluyla karşılanmaktadır. Hindistan krom cevheri konusunda önemli bir üretici olmasına rağmen dünyadan gerçekleştirdiği ithalat artmaya devam etmektedir. Paslanmaz çelik sektöründeki gelişmeler ve Türkiye’nin bakır ve krom cevherleri üretimi göz önünde alındığında Hindistan’ın uzun vadede ülkemiz için potansiyel arz etmeye devam edeceği düşünülmektedir.

23 İhraç ettiğimiz ürünler
OTOMOTİV YAN SANAYİ Hindistan, önemli bir otomotiv üreticisidir. Gelir seviyesinin artması, değişen tüketim alışkanlıkları ve Hindistan Hükümetinin sağladığı kredi olanakları, otomotiv sektörünü pozitif yönde etkilemiştir. Hindistan’da araç talebi ve otomobil üreticileri tarafından yapılan yatırımlar arttıkça yedek parça endüstrisi de büyümektedir.

24 İhraç ettiğimiz ürünler
BEYAZ EŞYA Hindistan’ın beyaz eşya ithalatında öne çıkan tedarikçi ülkeler, Çin, G. Kore ve Türkiye olmuştur. İthalatın fazla olduğu ürünler sırasıyla; mikro dalga fırınlar, buzdolapları, çamaşır makineleri, fırınlar ve ocaklar olmuştur. Türkiye’nin Hindistan’a gerçekleştirdiği beyaz eşya ihracatında öne çıkan ürünler; yıkama, temizleme, kurutma, doldurma vb. isler için makineler ve çamaşır makineleri olmuştur. Hindistan, artan nüfusu ve hızlı gelişen ekonomisiyle Asya’nın yeni yıldızı olmaya aday ülkedir. Ekonominin büyümesi beraberinde refah düzeyinin yükselmesi ve kişi başı gelirin artmasına yardımcı olacaktır. Türkiye’nin Avrupa’ya beyaz eşya ihracatındaki başarısı da göz önüne alındığında uzun vadede Hindistan’ın potansiyel pazar olacağı düşünülmektedir.

25 GIDA İŞLEME ve AMBALAJ MAKİNELERİ
İhracat Potansiyelimizin Bulunduğu Ürünler GIDA İŞLEME ve AMBALAJ MAKİNELERİ Hindistan’da yerel gıda işleme makineleri üretimi bulunmakla beraber, makineler kalite açısından yeterli değildir. Ancak yabancı yatırımlar ile birlikte önümüzdeki yıllarda makinelerin teknoloji düzeyi ve kalitesinde artış beklenmektedir. Özellikle Türkiye’nin gerek üretim gerekse de ihracat açısından çok iyi olduğu (gıda işleme makineleri içerisinde yer alan) değirmencilik makinelerinde önemli ihracat potansiyeli bulunmaktadır.

26 İhracat Potansiyelimizin Bulunduğu Ürünler
MOBİLYALAR Hindistan’ 1,2 milyarlık nüfusun büyük bölümü kırsal alanlarda yaşamaktadır. Ancak değişen ekonomik şartlar sonucunda şehre göç eden ve çalışan hane halkı sayısı hızla artmaktadır. Türk mobilya üreticileri, Hindistan pazarında özellikle orta ve üst gelir seviyesine hitap eden ürünlerdeki potansiyeli görmüş ve pazarda yer almaya başlamıştır. Önümüzdeki dönemde Hindistan’a olan mobilya ihracatımızın daha da artması beklenmektedir. 26

27 İhracat Potansiyelimizin Bulunduğu Ürünler
ALTIN MÜCEVHERAT Türkiye , dünya altın mücevherat sektöründe Hindistan ve ABD ile birlikte dünyanın en büyük beş pazarı arasında yer almaktadır. Hindistan’da kullanılan altının önemli kısmı ithal edilirken, ürünlerin çoğu ülkede üretilmektedir. Türk mücevherat sektöründe faaliyet gösteren firmalarımızın özellikle tasarım konusunda çok iyi oldukları düşünüldüğünde, uygun bir tanıtım ile Hindistan pazarında potansiyel ve işbirliği imkanları olduğu düşünülmektedir.

28 İhracatımızda Potansiyel Arz Eden Tarım ve Gıda Ürünleri
1- İhracatımızın Olduğu Ürünler Haşhaş Tohumu 2- Potansiyeli Olan Ancak İhracatımızın Yeterli Seviyede Olmadığı Ürünler Şekerli ve Çikolatalı Mamuller Bulgur Zeytinyağı Kuru üzüm Sert kabuklu meyveler

29 İhraç ettiğimiz ürünler
HAŞHAŞ TOHUMU Hindistan dünya haşhaş tohumu ithalatında %11’lik payıyla üçüncü sıradadır. İthalatın tamamı, Türkiye’den yapılmaktadır.

30 ŞEKERLİ ve ÇİKOLATALI MAMULLER
İhracat Potansiyelimizin Bulunduğu Ürünler ŞEKERLİ ve ÇİKOLATALI MAMULLER Hindistan’ın şekerli ve çikolatalı mamuller ithalatının 2/3’ünü çikolatalı mamuller oluşturmaktadır. Hindistan’ın şekerli mamul ticaretinde, yaklaşık 10 milyon dolarlık ithalatına karşılık, 36 milyon dolarlık ihracatıyla fazla vermektedir. Şekerli ürün ithalatının yarıya yakın bölümü, Çin’den yapılmaktadır.

31 İhracat Potansiyelimizin Bulunduğu Ürünler
BULGUR Önemli bir pirinç ve bakliyat tüketicisi konumunda bulunan Hindistan’da, pirince sağlıklı bir alternatif ürün konumunda bulunan bulgur tüketiminin yaygınlaştırılması amacıyla özel faaliyetlere ihtiyaç duyulduğu düşünülmektedir. Tüketicilere bulgurun faydalarının aktarılması ve Hindistan pazarına yönelik çeşitli pişirme önerilerinin geliştirilmesi, Hindistan pazarına giriş için önem arz etmektedir.

32 İhracat Potansiyelimizin Bulunduğu Ürünler
ZEYTİNYAĞI Hindistan bitkisel yağ pazarında, tüketiciler fiyata oldukça duyarlıdır. Bu nedenle piyasada diğer bitkisel yağlara göre üç dört katı fiyata satılan zeytinyağının tüketimi düşük düzeylerde kalmaktadır. Ülkede artan gelir düzeyi ve insanların sağlıklı ürün tüketimine merakı, bu ürüne olan talebi artırmaya başlamıştır. Aynı zamanda Uluslararası Zeytin Konseyi (UZK)’nın tanıtım programları için hedef ülkeler arasında yer alan Hindistan’da zeytinyağı ithalatının da son yıllarda artış gösterdiği görülmektedir.

33 İhracat Potansiyelimizin Bulunduğu Ürünler
KURU ÜZÜM Hindistan kuru üzüm ithalatının büyük bir kısmını Afganistan’dan (%96) karşılamakta, Türkiye’nin pazarda payı bulunmamaktadır. Hindistan’a kuru üzüm ihracatımız bulunmamakla beraber,Türk ürünlerinin Hindistan pazarında iyi tanıtılması durumunda, bu pazarda şansımız olacağı düşünülmektedir.

34 İhracat Potansiyelimizin Bulunduğu Ürünler
ANTEP FISTIĞI İthalatın büyük bölümü, düşük kalitede ve düşük fiyatlı ürün arz eden Afganistan ve İran’dan yapılmıştır. Türkiye’nin bugün için pazarda payı bulunmamakla beraber, etkili bir tanıtımla gelişmekte olan Hindistan gıda sanayi ürünlerine hammadde teşkil etmesi bakımından antepfıstığı potansiyelinin Hindistan pazarında değerlendirilebileceği düşünülmektedir. 34

35 Hindistan Otomotiv Sanayi

36 Hindistan’a İhracatta Zayıf Yönlerimiz
Türklerin ve Türk ürünlerinin pazarda yeterince tanınmaması Büyük ve dağınık pazar yapısı Yüksek gümrük vergileri Bazı sektörlerde (örn. makine vb.) rakip ülkelerin bizden önce pazara girmiş olmaları ve ürün imajının o ülkeler için oluşması Yavaş işleyen bürokrasi ve bankacılık sistemi Türk Bankacılık sektörünün bölgede etkin bir şekilde yer almaması Hindistan gibi yeni pazarlara açılım için yapılacak üretim değişikliğinin, Çin gibi diğer büyüyen pazarlara girmeyi engelleyebilecek olması Yetersiz altyapı Coğrafi uzaklık nedeniyle, firmalarımızın pazar hakkında yeterince bilgi sahibi olmaması ve pazara giriş konusunda ilgisiz kalması

37 Hindistan’a İhracatta Kuvvetli Yönlerimiz
Büyük bir pazar ve büyüyen bir ekonomiye sahip olması 1,2 milyarlık nüfus Gelir düzeyindeki artış Ülke genelinde İngilizcenin yaygın olarak kullanılması ve bu durumun ticarete kolaylık sağlaması İki ekonomi arasında çok sayıda sektörde işbirliği imkanının olması Türkiye’nin ihracat yapısı ve ihraç ettiği ürün grubunun, Hindistan’ın genel ithalat yapısına uygunluk göstermesi Altyapı/Üst Yapı Yatırımlarının artması ve buna bağlı olarak ilgili sektörlerdeki (İnşaat Malzemeleri, İş Makineleri)talep artışı Olumsuz bir Türkiye imajının bulunmaması

38 Hindistan’a İhracatımızın Artırılması İçin Öneriler(1)
Pazara uzun vadeli bir bakış açısı ile yaklaşılmalı, sabırlı olunmalı Hindistan pazarına satılacak ürün,en büyük ihraç pazarımız olan Almanya’ya satılan ürün ile farklılık gösterdiği için bu pazara açılımda üretimde değişikliğe gidilmelidir. Reklam ülkede satışı etkileyen önemli bir unsurdur. Bu nedenle tanıtım çalışmalarına önem verilmeli, Hint film sanayi Bollywood tanıtım çalışmalarında kullanılmalıdır. Pazara giriş öncesinde bir ön çalışma yapılmalı ve pazar ziyaret edilmeli. Ülkedeki önemli sektörel fuarlara katılım sağlanmalı. Hindistan pazarı gibi rekabetin yoğun olduğu ve fiyata duyarlı pazarda uygun fiyat, kaliteli ürün/teslimat hususuna önem verilmeli.

39 Hindistan’a İhracatımızın Artırılması İçin Öneriler(2)
Güvenilir, kredibilitesi yüksek bir ticari ortak bulunmalı Ofis, depo, mağaza kurmak sureti ile bir dağıtım ağı oluşturulmalı Ülke koşullarına hakim, vasıflı yerel personel istihdam edilmeli Nakliye ve ambalaj konularında ülkenin coğrafik konumu ve iklim şartları göz ardı edilmemeli Pazara girişten bir süre sonra, gerekiyorsa pazarda yatırım yapılmalı

40 Teşekkürler


"HEDEF ÜLKE HİNDİSTAN T.C. EKONOMİ BAKANLIĞI ÜLKE MASALARI-2" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları