Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

EĞİTİMDE KALİTE HAREKETİ

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "EĞİTİMDE KALİTE HAREKETİ"— Sunum transkripti:

1 EĞİTİMDE KALİTE HAREKETİ
PROJENİN ADI: EĞİTİMDE KALİTE HAREKETİ

2 İL BAŞARI İZLEME EKİBİ İl Milli Eğitim Müdürü başkanlığında AR-GE birimi koordinatörlüğünde ilköğretim okullarında görev yapan farklı branşlardaki öğretmenlerden oluşmaktadır.

3 AMAÇ: İlköğretim 2. kademedeki öğrencilerimizin Seviye Belirleme
sınavlarındaki başarılarını artırmak.

4 BU DOĞRULTUDA KISA VADEDE
İl ve ilçelerde görevli öğretmenlerimize, grubumuzun yapmış olduğu çalışmaları sunmak, bilgi paylaşımı sağlamak,dersleri zevkli ve anlaşılır hale getirmek.

5 UZUN VADEDE Milli Eğitim Müdürlüğü sayfamızda güncel soru ve etkinlik bankası oluşturmak OKS ile SBS soru tiplerini mukayese ederek öğretmenlerimizin eski soru tiplerini SBS ye uyarlayabilmelerini sağlamak Proje ve performans görev örnekleri sunmak

6 SBS de BAŞARI İÇİN ; Dersi derste anlamak Konuların tekrarı
Öğrenci çalışma kitabına önem vermek SBS sınav sistemine uygun sorular çözmek Konunun mantığını kavrayabilmek Özet Çıkarmak

7 SBS sisteminde sorular tamamen derste öğretmenin anlattığı konulardan ve öğretmenin anlattığı zorlukta sorulmaktadır.Yani çıkacak soruların benzerleri ders kitabında veya çalışma kitabında mevcuttur.

8 Sınıf içi etkinliklerde öğretmen amaca uygun kısa zamanda uygulanabilir etkili etkinlikleri tercih etmeli ve uygulamalıdır. Gerektiğinde farklı etkinlikler düzenleyebilmelidir.

9 YAZILI SORU ÖRNEKLERİ Aşağıda toplama işlemi modellenmiştir.

10

11 YAZILI SORU ÖRNEKLERİ Bu Soru OKS da Sorulsaydı;
Sınıfınızın sıcaklığı +2 °C iken, üç saat sonra sıcaklık -8 °C oluyor. Buna göre, aşağıdakilerden hangisi söylenebilir? A) Sınıfın sıcaklığı 10 °C azalmıştır. B) Sınıfın sıcaklığı 10 °C artmıştır. C) Sınıfın sıcaklığı 8 °C artmıştır. D) Sınıfın sıcaklığı 6 °C azalmıştır. Bu Soru OKS da Sorulsaydı;

12 (-8) - (+2) işleminin sonucu kaçtır?

13 Bu örnekte şunu görürüz ki;
Öğrencinin konunun özünü bilmesi yeterlidir,öğrenci sıcaklık farkı derken sayılara değil sayıların arasındaki uzaklığa bakması gerektiğini bilmelidir ve bunu bilmesi soruyu çözmek için yeterlidir.Bu soru OKS de sorulmuş olsaydı muhakeme yeteneği hiç sorgulanmamış olacaktı.

14 YAZILI SORU ÖRNEKLERİ Bu Soru OKS da Sorulsaydı;

15

16 Şunu görürüz ki; Bu soruda öğrencinin pisagor bağıntısını bilmesi yeterli değildir,öğrenci geniş düşünerek üçgeni tamamlaması gerektiğini bilmelidir.

17 YAZILI SORU ÖRNEKLERİ

18 Şunu görürüz ki; Bu soru öğrencinin, günlük hayatın farklı alanlarında öteleme vb. simetri çeşitlerinin kullanılabileceğini düşünmesini sağlar.

19 YAZILI SORU ÖRNEKLERİ

20 Bu tip sorularda öğrenci, matematiksel tanımlar ve kavramlar konusunda ne kadar net bilgi sahibi olup olmadığını fark eder.

21 YAZILI SORU ÖRNEKLERİ

22 Bu soruda olduğu gibi öğrencinin günlük hayatında yaptığı araştırmalar sonucu elde ettiği verileri HİSTOGRAM oluşturarak gösterebileceğini bilmesi yetmez, histogramı nasıl yorumlayabileceğini de bilmesi gerekir.

23 YAZILI SORU ÖRNEKLERİ

24 Bu soruda öğrenci ,sayılar arasındaki ilişkiyi kurup , dört işlem yaparak bir oyun kurgusu içinde sonuca ulaşır.

25 YAZILI SORU ÖRNEKLERİ Aşağıda verilen ifadelerden doğru olanların yanına “D”, yanlış olanların yanına “Y” yazın. (…) Hiçbir düzgün çokgenin dönme simetrisi yoktur. (…) Bölme işleminin dağılma özelliği vardır. (…) Çarpma işleminin yutan elemanı 0 sayısıdır. (…) Toplama işleminin etkisiz elamanı 0 sayısıdır. (…) Çokgenler, köşegen sayısına göre adlandırılır.

26 Bu tip sorularda öğrenci bildiklerini ne kadar doğru yada yanlış olduğunu test eder.

27 OKS İLE SBS ARASINDAKİ SORU TEKNİKLERİ ( oks sorusu)

28 OKS İLE SBS ARASINDAKİ SORU TEKNİKLERİ (sbs sorusu)

29 OKS İLE SBS ARASINDAKİ SORU TEKNİKLERİ (oks sorusu)

30 OKS İLE SBS ARASINDAKİ SORU TEKNİKLERİ (sbs sorusu)

31

32 OKS İLE SBS ARASINDAKİ SORU TEKNİKLERİ (oks sorusu)

33 OKS İLE SBS ARASINDAKİ SORU TEKNİKLERİ (sbs sorusu)

34

35 OKS İLE SBS ARASINDAKİ SORU TEKNİKLERİ (oks sorusu)

36 OKS İLE SBS ARASINDAKİ SORU TEKNİKLERİ (sbs sorusu)

37

38

39

40

41

42

43

44

45

46

47

48 SBS de ÇIKAN BU SORU;

49 OKS de ; (+3) – (-5) işleminin sonucu kaçtır? şeklinde sorulurdu.

50 SBS de ÇIKAN BU SORU;

51 OKS de ; 4 x ( 1,5 : 5 ) işleminin sonucu kaçtır? şeklinde sorulurdu.

52 SONUÇ OLARAK; SBS genel anlamda sadece bilgiye dayalı olmayan, bildiklerini günlük hayata uyarlamayı ve yorum yapmayı hedef alan bir sınavdır. Sorular şekilli olup bazı sorular şekil yorumlaması gerektirirken bazılarında sadece problemi görselleştirme amacıyla kullanılmıştır.

53 2009 SBS MATEMATİK DERSİ 6. VE 7. SINIF SORULARININ DEĞERLENDİRİLMESİ

54 Bu soru D.K. da sayfa 55’te olup tam sayılarda sıralama ile ilgili bu soru kitapta yine dağ örneği verilmiştir.

55 2008 de çıkmış göl sorusu d.k sayfada şekil itibariyle aynı denilebilecek türden sorulmuş, bunun yanı sıra 2009 da sorulan soru yine 190 ve 191.sayfalardaki şekiller ile örtüşmekte, önemli olan 2 yıl üst üste alan tahmini sorusunun gelmesidir.

56 7. SINIF SORU DEĞERLENDİRİLMESİ
Bu soru D.K. Sayfa 31 de 6. soru da düzgün ongenin bir iç açısı kaçtır şeklinde gelmiştir.

57 D.K. Sayfa 35 teki etkinlikte verilen simetri aynasında yansımasını görmek istediğimiz bir üçgen şeklidir. Tabi etkinlikte şeklin aynaya mesafesi ile yansıma sonrası oluşan şeklin aynaya olan mesafesi eşit olması yönünde bir vurgu ve belirtme mevcuttur.

58 D.K. sayfa 46 daki etkinlikte yine altıgensel bölge ile üçgensel bölgenin yer aldığı bir süslemenin yapılması istenmiştir.

59 D.K. Sayfa 128 deki etkinlikte verilen noktalar birleştirildiğinde bir kare oluşmuştu. Burada ise oluşan şekil verilip nokta isteniyor.

60 D.K. sayfa 173’teki etkinlikte merkez açı ile çevre açının ilişkisi işlenmiş ve ayrıca D.K. sayfa 174’te ise çevre ve merkez açı ile ilgili benzer bir örnek verilmiştir. Yine D.Ç.K. sayfa 185’te bu örnek perçinlenmiştir.

61 Bu sorunun benzeri öğretmen kılavuz kitabında sayfa 168 de ek örnekler başlığı altında verilmiştir. Ayrıca D.K.da sayfa 215 ünite değ. Soruları içerisinde 10. soru olarak karşımıza çıkmakta ve bu soruda şekil verilmiş soru kurulması isteniyor un sorusunda ise ters bir yaklaşım vardır.

62 İLİMİZDE SINAVA KATILAN ÖĞRENCİ SAYILARI
2008 2009 ilçeler merkez toplam 6. SINIFLAR 1880 5986 7.866 2458 6763 9.221 7. SINIFLAR 2106 6270 8.376 2272 6516 8.788 8. SINIFLAR - 2544 6753 9.297 TOPLAM 3986 12256 16.242 7274 20032 27.306

63 HAMPUAN ORTALAMALARI 38,34 40,85 45,20 6. SINIFLAR 39,25 44,27
ELAZIĞ ORT HAM PUAN TÜRKİYE TAVAN PUAN TABAN PUAN TÜRKİYE SIRASI 6. SINIFLAR 38,34 39,25 44,27 ESKİŞEHİR 30.62 Ş.URFA 56. 7. SINIFLAR 40,85 41,10 45,42 32,27 HAKKARİ 48. 8. SINIFLAR 45,20 46,22 51,73 BURDUR 35,35 57.

64 İLÇELER SBS BAŞARI SIRALAMASI
2008/6. SINIFLAR 2009/7. SINIFLAR SIRA NO puan sınava giren öğrenci sayısı Puan 1 ARICAK 335,156 104 MERKEZ 284,613 6516 2 326,711 5986 KEBAN 277,877 100 3 BASKİL 311,728 175 KOVANCILAR 264,956 568 4 PALU 310,203 212 262,654 207 5 308,857 97 AĞIN 259,959 35 6 ALACAKAYA 308,058 112 259,776 216 7 KARAKOÇAN 306,000 291 257,387 467 8 SİVRİCE 288,908 76 MADEN 256,543 164 9 288,193 197 251,878 290 10 286,694 580 251,757 87 11 269,04 36 247,098 138 İL ORTALAMASI 316,428 7421 274,027 8788

65 İLÇELER SBS BAŞARI SIRALAMASI
2008/7. SINIFLAR 2009/8. SINIFLAR SIRA NO puan sınava giren öğrenci sayısı Puan 1 BASKİL 327,679 166 KEBAN 284,099 105 2 MERKEZ 326,727 6270 280,969 6753 3 ARICAK 324,168 132 265,421 206 4 323,910 96 SİVRİCE 261,621 97 5 ALACAKAYA 317,936 KOVANCILAR 257,36 626 6 PALU 315,484 239 KARAKOÇAN 251,335 596 7 311,000 394 AĞIN 247,6 33 8 307,748 82 247,319 242 9 298,434 640 243,089 307 10 291,602 34 MADEN 243,044 191 11 287,710 218 239,507 141 İL ORTALAMASI 317,371 8128 269,44 9297

66 SBS SINAV PUANINI YÜKSELTEN OKULLAR
2008 6. SINIF 2009 7.SINIF FARK 7. SINIF 8. SINIF ŞAHSUVAR İÖO 252,900 261,352 8,452 199,600 243,443 43,843 YAVUZ SULTAN SELİM İ.Ö.O 221,656 251,191 29,535 222,620 245,911 23,291 KORUK İLKÖĞRETİM 268,250 282,633 14,383 ŞHT ÖĞRT NADİR OZAN İÖO 247,933 250,956 3,023 66

67 İL ORTALAMASININ ÜZERİNDE KALAN OKULLAR (2009/6. SINIFLAR)
FATİH MEHMET İÖO 24 KASIM İÖO ERTUĞRUL GAZİ İÖO YAKUP ŞEVKİ PAŞA İÖO SALİM HAZARDAĞLI İÖO MEHMET AKİF ERSOY İÖO NAHİT ERGENE İÖO VALİ TEVFİK GÜR İÖO YÜCEL İÖO ÇATALÇEŞME İÖO KANUNİ SULTAN SÜLEYMAN İÖO SELÇUKLULAR İÖO GAZİ İÖO KORUK İÖO AKÇAKİRAZ YÜZBAŞI İÖO ATATÜRK İÖO GAZİ OSMAN PAŞA İÖO MOLLAKENDİ İÖO DOĞUKENT İÖO ALTINÇEVRE İÖO 50. YIL İÖO ŞAİR HAYRİ İÖO BALAKGAZİ İÖO GÜMÜŞKAVAK İÖO MİLLİ EGEMENLİK İÖO MEHMET ZEKİ İÖO ÖZEL HARPUT İÖO ÖZEL MUSTAFA SABUNCU İÖO ÖZEL BİLGEM MEZRE İÖO HİLALKENT İÖO EVRENPAŞA İÖO VALİ M.LÜTFULLAH BİLGİN İÖO BAHÇELİEVLERİÖO YUNUS EMRE İÖO KOÇ İÖO TEVFİK YARAMANOĞLU İÖO MURAT İ.Ö.O CUMHURİYET İÖO FEVZİ ÇAKMAK İ.Ö.O ELAZIĞ İÖO TOBB İÖO ŞAHİNKAYA İ.Ö.O MEHMETÇİK İÖO AZİZ GÜL İÖO NAMIK KEMAL İÖO TUNCAY KÜÇÜKÖZER İÖO İSMETPAŞA İÖO DUMLUPINAR İÖO MEHMET MİHRİ AKINCI İÖO YILDIZBAĞLARI İ.Ö.O YÜNLÜCE İÖO

68 İL ORTALAMASININ ALTINDA KALAN OKULLAR (2009/6. SINIFLAR)
HANKENDİ İÖO UZUNTARLA İÖO ŞEKER İÖO VALİ SAİM ÇOTUR İÖO İSTİKLAL İÖO YAZIKONAK İÖO 60. YIL AKÇAKİRAZ İÖO MUSTAFA KEMAL İÖO KIBRIS ŞEHİTLERİ İÖO YURTBAŞI İÖO ZİYA GÖKALP İÖO GAZİ KAMİL AYHAN İÖO ESENTEPE İÖO İÇME İÖO 60. YIL İÖO İBN-İ SİNA İÖO CEMAL GÜRSEL İÖO KUYULU İÖO ŞAHSUVAR İÖO KAZIM KARABEKİR İÖO BARBAROS HAYRETTİN PAŞA İÖO ŞHT ÖĞRT RÜSTEM ŞEN İÖO ŞHT ÖĞRT NADİR OZAN İÖO HARPUT EKREM UZEL İÖO BAHÇEKAPI İÖO VALİ MEHMET CANSEVEN İÖO 100. YIL İÖO MEHMET VE İFAKAT GÜLAÇTI İÖO ŞHT PYD BNB ZAFER KILINÇ İÖO 75. YIL İMKB İÖO AVUKAT İBRAHİM GÖK İÖO YAVUZ SULTAN SELİM İÖO

69 HER İKİ PROGRAM ANLAYIŞLARI ARASINDAKİ FARKLAR
Davranışçı Yaklaşım (Eski Yaklaşım) Yapılandırmacı Yaklaşım (Yeni Yaklaşım) 69

70 Davranışçı Yaklaşım Yapılandırmacı Yaklaşım Ölçme ve değerlendirmede sonuç ve ürüne ağırlık verilir. Geleneksel ölçme ve değerlendirme yöntemleri esastır. Ölçme ve değerlendirmede sonuçtan öte sürece de ağırlık verilir. 70

71 SBS MATEMATİK 6.SINIF:

72 Davranışçı Yaklaşım Yapılandırmacı Yaklaşım Doğrudan gözlenebilen ve ölçülebilen davranışlar temel alınır. Genellikle bilgi gelecekte kullanılmak için verilir. Bilgiyi kendisinin yapılandırması esas alınır. Bilgi yeni bilgi üretmek için kullanılır. 72

73 Yapılandırmacı Yaklaşım nedir?
Saban, (2000) 73

74 YAPILANDIRMACI YAKLAŞIMIN TEMEL ÖZELLİKLERİ
Öğretme değil öğrenme ön plandadır. Öğrencinin özerkliği ve girişimciliği cesaretlendirilir. Öğrencide öğrenme istek ve amacı yaratmak önemlidir. Öğrenci bilgiyi sorgulamalıdır.

75 Yapılandırmacı anlayışa bir örnek
Yandaki 3 tarlayı bölmeden 2 kişi arasında nasıl paylaştırırız? Bu soru karşında öğrencilerin aklına genelde teori olarak öğrendikleri ve anlamlandıramadıkları “PİSAGOR TEORİSİ “( a²+ b² = c²) gelmez. Ancak yapılandırmacı öğretimde ders bu tür örneklerle işlenip, öğrencilerin bilgiyi yapılandırması, daha anlamlı ve kalıcı kılmaları (1 ve 2 nolu tarlayı birisine, 3 nolu tarlayı diğerine vermek suretiyle bölmeden paylaşım sağlanır.) mümkündür. Tarla 1 Tarla 2 Tarla 3 75

76 BİR ETKİNLİK ÖRNEĞİ Soru: Eksi ile eksinin çarpımı neden pozitiftir?
Cevap: Eksi ile eksinin çarpımı neden pozitiftir sorusuna cevap bulmamız için öncelikle çarpma işleminin nasıl yapıldığını ve işaretin ne olduğunu bilmemiz lazım

77 İşaret: Sayının sıfır noktasına göre yönünün belirtilmesidir.
Yani sıfır noktasındaki akarın gideceği yönü belirtmektir. Eksi ile Artının ilişkisi: Eksi ile artı yönsel olarak zıttırlar tıpkı ön ve arka gibi

78 Dolayısıyla ; (-) işaretinin uygulaması için arkana dön komutu verilirken, işaretinin uygulanması için önüne dön komutu verilecek.

79 (-)x(+) işleminin sonucu için (arkana dön) ve (önüne dön) komutları uygulanarak gösterdiği yön bulunur. (+)x(-) işleminin sonucu için (önüne dön) ve (arkana dön) komutları uygulanarak gösterdiği yön bulunur.

80 (+)x(+) işleminin sonucu için (önüne dön) ve (önüne dön) komutları uygulanarak gösterdiği yön bulunur. (-)x(-) işleminin sonucu için (arkana dön) ve (arkana dön) komutları uygulanarak gösterdiği yön bulunur. Şimdi bu işlemlerden iki tanesini inceleyelim;

81

82

83

84

85

86

87 2009 SBS MATEMATİK SORULARININ DEĞERLENDİRİLMESİ
6, 7 ve 8. sınıf SBS matematik sorularının müfredata uygun olarak her üniteden en az bir soru olmak üzere hazırlandığı görülmüştür.

88 6. sınıf matematik sorularından (A Kitapçığı) 4. ,9. ,10. ve 12
6. sınıf matematik sorularından (A Kitapçığı) 4. ,9. ,10. ve 12. sorular müfredata uygun olmakla birlikte öğrencinin dikkatli olmasını ve okuduğunu anlamasını gerektiren sorulardır.

89 7. sınıf matematik sorularının birçoğunda öğrencinin okuduğunu anlama,
yorumlama ve işlem becerisini ölçmeyi hedefleyen sorular sorulmuştur.

90 8. sınıf matematik soruları kitaptaki kazanımlar doğrultusunda okuduğunu
anlama ve yorumlama becerisi göz önünde bulundurularak sorulmuştur. A Kitapçığı 7. ,11. ve 13. sorular müfredata uygun olmakla birlikte öğrencinin matematik bilgisini doğru bir şekilde uygulamasını gerektiren ve birden fazla kazanımı içinde barındıran sorulardır..

91

92 YAPILANDIRILMIŞ GRİD

93 SORULAR:

94 ÇÖZÜM: 1. Soruda, bir öğrenci 5 doğru cevaptan 3 ünü seçmişse; ve 4 yanlış şıktan ikisini seçmişse; ;

95

96

97

98 SORU ANALİZLERİ

99 SBS MATEMATİK 6. SINIF KONULARINA GÖRE SORU DAĞILIMI
2008 2009 1)      Tam Sayılar 1 2)      Kümeler - 3)      Cebirsel İfadeler 4)      Nokta ve Doğru 2 5)      Prizmalar 6)      Kesirler 7)      Problemler 8)      Çokgenler 9)      Öteleme 10)  Olasılık 11)  Grafikler 12)  Denklem Kurma 13) Doğal Sayılar 14) Örüntü 15) Alanı Ölçme

100 SBS MATEMATİK 7. SINIF KONULARINA GÖRE SORU DAĞILIMI KONULAR 2008 2009
1) Cebirsel İfadeler 1 - 2) İstatistik ve Grafikler 2 3) Örüntü 4) Kartezyen Koordinat Sistemi 5) Silindir 6 ) Düzlemdeki Doğrular ve Açılar 7) Olasılık 8) Kar-Zarar Hesapları 9) Çember- Daire 10) Simetri 11) Dörtgenler 3 12) Rasyonel Sayılar 13) Tam Sayılar 14) Oran- Orantı 15) Eşlik- Benzerlik 16) Yüzde Hesaplamaları 17) Süslemeler 18)Çokgenler ve Özellikleri

101 SBS MATEMATİK 8. SINIF KONULARINA GÖRE SORU DAĞILIMI 2008 2009
1)      Sayılar 1 2)      Üslü Sayılar 3)      Kareköklü Sayılar 2 4)      Yansıyan ve Dönen Şekiller 5)      Perspektif 6)      Üçgenler ve Cebir 3 7)      Geometrik Cisimler 8)      Trigonometri 9)      Fraktal 10)  Olasılık 11)  Geometrik Cisimleri Ölçme 12)  Verilerden Çıkan Sonuçlar 13) Denklem Kurma Problemleri 14) Çarpanlara Ayırma- Özdeşlikler

102 Branş Öğretmenleri TEŞEKKÜR EDERİZ GÜLİZ DABAK ( Namık Kemal İ.Ö.O)
AHMET MISIRLI ( Cumhuriyet İ.Ö.O) ERHAN YILMAZ ( Hilalkent İ.Ö.O) TARIK BEY (Evrenpaşa İ.Ö.O) VEYSEL BEY ( İsmetpaşa İ.Ö.O) TEŞEKKÜR EDERİZ


"EĞİTİMDE KALİTE HAREKETİ" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları