Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Kurum İçi Sosyal Medya & Blogy Uygulaması

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Kurum İçi Sosyal Medya & Blogy Uygulaması"— Sunum transkripti:

1 Kurum İçi Sosyal Medya & Blogy Uygulaması
11/12/ /

2 İçindekiler Kurum İçi Sosyal Medya Nedir? Neden ve Nasıl Kullanılır?
Kurumlar için Kullanım Alanları Blogy Örneği

3 i)Kurum İçi Sosyal Medya Nedir?
Sosyal medya, Web 2.0'ın kullanıcı hizmetine sunulmasıyla birlikte, tek yönlü bilgi paylaşımından, çift taraflı ve eş zamanlı bilgi paylaşımına ulaşılmasını sağlayan medya sistemidir. Ayrıca sosyal medya; kişilerin internet üzerinde birbirleriyle yaptığı diyaloglar ve paylaşımların bütünüdür. Sosyal Medyanın gücünü ve özelliklerini kullanarak kurumların iletişimini güçlendiren ve yönetimini kolaylaştıran bir sosyal paylaşım platformudur.

4 i)Kurum İçi Sosyal Medya Nedir?
Sosyal Medyanın gücünü ve özelliklerini kullanarak kurumların iletişimini güçlendiren ve yönetimini kolaylaştıran bir sosyal paylaşım platformudur.

5 ii)Neden ve Nasıl Kullanılır?
İşletmelerin ve kurumların, sosyal paylaşım ağlarının avantajlarını kendi iç organizasyonlarında güvenle kullanabilmelerini sağlar. Bir çok sosyal paylaşım platformunun öne çıkan özelliklerini kullanarak çalışanların önerilerini paylaşmasını, iç eğitimlerin kolay ve etkili olmasını, projelerin daha iyi yönetilmesini, etkinliklerin düzenlenmesini ve duyurulmasını sağlar. Kullanıcılar sizi ya da açtığınız bir kategoriyi takip edebilir ve Blog özelliği sayesinde istediğiniz konuda yazıp paylaştığınız içerikler sizi takip edenlerin duvarına anında yansır.

6 ii)Neden ve Nasıl Kullanılır?
Arama yaparak diğer kullanıcıları bulabilir ve takip edip paylaşmaya başlayabilirsiniz. Takip ettiğiniz kullanıcıların içeriklerini beğenebilir, hashtagler kullanarak trend oluşturabilir ve top trendleri görüntüleyebilirsiniz. Şirket dışından da erişilebilir ve hangi içeriklerin kimler tarafından görüntüleneceğinin ve paylaşılacağının kontrol edllmesine olanak sunar. Oluşturulan içeriklerin diğer popüler sosyal ağlarda da istenilirse paylaşılmasına olanak verir.

7 iii) Kurumlar için Kullanım Alanları
Kurum içi iletişim Kullanıcılar kendi kişisel iletilerini gönderebilir, ya da kendi bloglarını oluşturabilir. Kendi kişisel profillerini oluşturabilir, fotoğraf, video, faydalı link ya da güncel yazıları paylaşabilirler. Bu içerikleri beğenebilirler ve yorum yazabilirler. Şirket birimlerinin gönderdiği yeni yönetmelikler vb. gibi önemli duyurular çalışanların duvarlarına anında düşer ve bunların görüntülenme sayıları sayesinde etkinlikleri ölçülebilir. Kurum içinde işe yeni başlayan bir çalışanın adaptasyon süresini kısaltır ve aidiyet duygusunun daha çabuk oluşmasını sağlar. Çalışanlar takip ettikleri aktivitelerden bildirimler sayesinde haberdar olurlar. Paylaştıkları içeriklere hashtagler yaratıp trend oluşturabilir ya da diğer trendleri takip edebilirler. Ayırca şirket yöneticileri top trendleri takip ederek şirket içi sosyal ortam hakkında önemli bilgilere sahip olurlar.

8 iii) Kurumlar için Kullanım Alanları
Kurum içi eğitim / e-eğitim : Çalışanların kurum içi eğitimlerinde veya uzaktan eğitimlerinde etkili bir şekilde kullanılabilir. Gönderilen sunumlar, videolar, webinarlar sayesinde kullanıcılar mesai saatlerinde ya da mesai dışında bu eğitimleri takip edip yorumlarını yapabilir, eğitimleri paylaşabilir, testler ve sınavlar sonrası ortak değerlendirmelerde bulunabilirler. Videolar yüklenip paylaşılabilir. Streaming özelliği ile webcastlar, webinarler gerçekleştirilebilir.

9 iii) Kurumlar için Kullanım Alanları
Proje Yönetimi : Şirket projelerinin oluşturulacak kategoriler ve bunu takip eden kullanıcılar sayesinde yönetimi verimli bir şekilde yapılabilir. Proje dokümanlarının paylaşımı, görüşler ve önerilerin beğenilmesi sayesinde iletişimi en üst düzeyde gerçekleştirerek projelerin takibinin ve yönetiminin etkili bir şekilde yapılmasını sağlar.

10 iii) Kurumlar için Kullanım Alanları
Etkinlik Yönetimi : Şirket içi ve şirket dışı etkinliklerin düzenlenmesinde ve duyurulmasında kullanılır. Etkinlik sonrası kullanıcıların paylaşımları ve yorumları, beğeni sayıları ve oluşturulan hashtag’lerin takibi sayesinde etkinlik hakkında en doğru geri bildirimler alınır.

11 iii) Kurumlar için Kullanım Alanları
İnsan Kaynakları Yönetimi : Kullanıcı profillerinin diğer kullanıcılar tarafından görüntülenebilmesi sayesinde departmanlar arası iletişimin sağlanması Kurum içi boş pozisyonların, atamaların ve kurum içi eğitimlerin duyurulması gibi olanaklar sayesinde insan kaynakları yönetimine yardımcı olur.

12 iii) Kurumlar için Kullanım Alanları
Kurum Hafızası ve Arşivi : Gönderilen ve paylaşılan tüm içeriklerin, dosyaların, video ve fotoğrafların sistemde her zaman erişilebilir olması sayesinde geriye dönük bir kurum hafızası oluşmasını sağlar. Ayrıca bu dosyaların sunucularda tutulması sayesinde kurum arşivi de oluşmuş olur.

13 iv) Blogy Örneği Blogy :

14 Kurum İçi Sosyal Medya Teşekkürler!


"Kurum İçi Sosyal Medya & Blogy Uygulaması" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları